PDA

View Full Version : Fotodiscussie


Knuppel
25 april 2006, 14:51
Wat een hypocrisie.
Iedereen die in het bezit van een pc en een internet-abonnement is, is ook in het bezit van niet onherkenbaar gemaakte foto's van de minderjarige daders.

Nick_
25 april 2006, 14:52
Wat een hypocrisie.
Iedereen die in het bezit van een pc en een internet-abonnement is, is ook in het bezit van niet onherkenbaar gemaakte foto's van de minderjarige daders.

Hypocrisie in de wetten, misschien.
Al vind ik dit een terechte opmerking van de moderatie, die het forum nog altijd in lijn met de wetten moet houden.

Elo
25 april 2006, 14:53
Iedereen die nu nog de volle foto's posten krijgt een strafje - wij maken de wet niet.

Knuppel
25 april 2006, 15:00
Dat begrijp ik.

Jammer dat dezelfde wet niet voor iedereen geldt die foto's post op dit forum...

carlgustaaf
25 april 2006, 15:27
Iedereen die nu nog de volle foto's posten krijgt een strafje - wij maken de wet niet.ge kunt die natuurlijk ook elders posten als op dit forum...

Nick_
25 april 2006, 15:28
ge kunt die natuurlijk ook elders posten als op dit forum...

Idd, maar daar heeft de forummoderatie niks mee te maken ...

Elo
25 april 2006, 15:29
Idd, maar daar heeft de forummoderatie niks mee te maken ...

Zo almachtig zijn we idd nog niet :-D

Arnold
25 april 2006, 15:29
ge kunt die natuurlijk ook elders posten als op dit forum...
Niettemin blijft het verspreiden ervan verboden volgens de wet, en daar moeten we ons aan houden. Wat u elders op internet uitsteekt zijn onze zaken niet, maar links naar de foto's zullen evenmin getolereerd worden, ook als de foto's niet op onze servers staan.

mvg,
Arnold.

Fille van de Foor
25 april 2006, 15:39
ge kunt die natuurlijk ook elders posten als op dit forum...

Vermits én van de daders ondertussen opgepakt is en de identiteit van de andere ook gekend is, heeft het posten van deze foto's geen enkel nut meer... Tenminste voor hen die oprecht begaan zijn/waren met het oplossen van deze moord. Halstarrig blijven vasthouden aan het "recht" om deze toch te mogen publiceren moet dan ongetwijfeld een ander (minder nobel) doel dienen.

Knuppel
25 april 2006, 15:44
Wie dringt er dan halstarrig op dat recht aan?

Kaal
25 april 2006, 15:53
Ik raadpleeg al meer dan 20 jaar de media en nog nooit heb ik die regel zo snel en zo nauwgezet zien toepassen.

Knuppel
25 april 2006, 16:28
De selectieve snelheid waarmee justitie in dit land werkt mag om idd fenomenaal genoemd worden...

Tantist
25 april 2006, 16:59
Iedereen die nu nog de volle foto's posten krijgt een strafje - wij maken de wet niet.

Whoehahaha, ik heb nog niet-gecensureerde foto's liggen ;-)

Publiceren mag ik ze niet meer, maar mag ik ze nog hebben of gaat de Belze staat mij pijn doen daarvoor?

daiwa
25 april 2006, 17:09
Whoehahaha, ik heb nog niet-gecensureerde foto's liggen ;-)

Publiceren mag ik ze niet meer, maar mag ik ze nog hebben of gaat de Belze staat mij pijn doen daarvoor?


Publiceren mag ook nog maar niet hier. ;-)
In theorie kan het zijn dat jij nog niet weet dat één dader gepakt en dat ze minderjarig zijn.

Herr Flick
26 april 2006, 07:38
Foto’s mogen niet meer getoond worden

BRUSSEL - Het parket van Brussel en de federale politie vragen dat alle videobeelden en foto’s van de twee verdachten in de zaak Joe Van Holsbeeck verwijderd worden van de websites of dat de gezichten van de verdachten volledig onherkenbaar worden gemaakt. De beelden of foto’s mogen ook niet meer verspreid worden tijdens nieuwsberichten op tv of in kranten zonder dat de gezichten volledig onherkenbaar zijn gemaakt.
Volgens de wet op de jeugdbescherming (8 april 1965, artikel 80, lid 2) is de publicatie en de verspreiding verboden van teksten, tekeningen, foto's of beelden waaruit de identiteit kan blijken van minderjarigen die vervolgd worden of tegen wie een maatregel is genomen, aldus Els Cleemput, woordvoerster van de federale politie, in een persbericht.

,,Het onderzoek door de federale gerechtelijke politie van Brussel heeft nu uitgewezen dat de twee verdachten die te zien zijn op de videobeelden, minderjarig zijn. Deze beelden mogen dus niet langer verspreid worden en zijn al verwijderd uit de opsporingsberichten op de website van de federale politie'', besluit de mededeling

Bron: Nieuwsblad. (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF25042006_035)

---------------------------------

Gelieve daar mee rekening te houden.


Allé ik weet al genoeg, : "vrijspraak op basis van procedurefout... "

Nick_
26 april 2006, 07:43
Publiceren mag ook nog maar niet hier. ;-)
In theorie kan het zijn dat jij nog niet weet dat één dader gepakt en dat ze minderjarig zijn.

In theorie kan het zijn dat je de verkeersregels niet kent, kom daar maar mee af op het politiekantoor. :)

Nynorsk
26 april 2006, 08:26
Ik raadpleeg al meer dan 20 jaar de media en nog nooit heb ik die regel zo snel en zo nauwgezet zien toepassen.

Geef dan eens een paar voorbeelden van zaken uit de voorbije 20 jaar waarin minderjarige daders met hun foto werden afgebeeld.

LeMmOnN
26 april 2006, 08:54
Allé ik weet al genoeg, : "vrijspraak op basis van procedurefout... "
NU ZIJN WE ER IDD... het is toch zo makkelijk crimineel/moordenaar te zijn in België

Kaal
26 april 2006, 09:30
Geef dan eens een paar voorbeelden van zaken uit de voorbije 20 jaar waarin minderjarige daders met hun foto werden afgebeeld.

Ik heb het over die balkjes die en over de reactie van politics.be. Edit : en over die uitspraak van het parket. Is bij mijn weten da eerste keer dat men zoveel moeite neemt om aan de wet te herrineren.

Arnold
26 april 2006, 10:12
Dit is een mededeling thread, als jullie een discussie willen over de reactie van de minister van Justitie op de zaak, wil ik die best afsplitsen van deze thread.
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen, maar het is best mogelijk dat de aandacht die deze zaak gekregen heeft het rechtvaardigt om er meer nadruk op te leggen dat de wet op de bescherming van minderjarige criminelen gevolgd moet worden.

mvg,
Arnold.

baarle
26 april 2006, 10:22
Dit is een mededeling thread, als jullie een discussie willen over de reactie van de minister van Justitie op de zaak, wil ik die best afsplitsen van deze thread.

Misschien bij de "Blokjes"-draad voegen?

Nynorsk
26 april 2006, 10:26
Dit is een mededeling thread, als jullie een discussie willen over de reactie van de minister van Justitie op de zaak, wil ik die best afsplitsen van deze thread.
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen, maar het is best mogelijk dat de aandacht die deze zaak gekregen heeft het rechtvaardigt om er meer nadruk op te leggen dat de wet op de bescherming van minderjarige criminelen gevolgd moet worden.

mvg,
Arnold.

sorry. Ik heb een compulsieve stoornis wat betreft reageren. :oops:

Arnold
26 april 2006, 10:31
De discussie over het censureren van de foto's van de daders kun je
hier (http://forum.politics.be/showthread.php?t=50170) voortzetten.
Ik hoop dat de link het wat makkelijker maakt ;).

mvg,
Arnold.

baarle
26 april 2006, 10:32
De discussie over het censureren van de foto's van de daders kun je
hier (http://forum.politics.be/showthread.php?t=50170) voortzetten.
Ik hoop dat de link het wat makkelijker maakt ;).

mvg,
Arnold.

Thanks voor de link, maar de betreffende berichten staan toch nog altijd in deze draad hé?

Antoon
27 april 2006, 17:15
Foto’s mogen niet meer getoond worden

BRUSSEL - Het parket van Brussel en de federale politie vragen dat alle videobeelden en foto’s van de twee verdachten in de zaak Joe Van Holsbeeck verwijderd worden van de websites of dat de gezichten van de verdachten volledig onherkenbaar worden gemaakt. De beelden of foto’s mogen ook niet meer verspreid worden tijdens nieuwsberichten op tv of in kranten zonder dat de gezichten volledig onherkenbaar zijn gemaakt.
Volgens de wet op de jeugdbescherming (8 april 1965, artikel 80, lid 2) is de publicatie en de verspreiding verboden van teksten, tekeningen, foto's of beelden waaruit de identiteit kan blijken van minderjarigen die vervolgd worden of tegen wie een maatregel is genomen, aldus Els Cleemput, woordvoerster van de federale politie, in een persbericht.

,,Het onderzoek door de federale gerechtelijke politie van Brussel heeft nu uitgewezen dat de twee verdachten die te zien zijn op de videobeelden, minderjarig zijn. Deze beelden mogen dus niet langer verspreid worden en zijn al verwijderd uit de opsporingsberichten op de website van de federale politie'', besluit de mededeling

Bron: Nieuwsblad. (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF25042006_035)

---------------------------------

Gelieve daar mee rekening te houden.


Ik volg de techniek van de Nieuwe Gazet:

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/top_139386.jpg

Boadicea
28 april 2006, 10:16
Alsof het me nog iets kan schelen. We zijn de voorbije dagen genoeg overspoeld geweest, dat ik de boeventronies al beu gezien ben.

Zwarte Spion
28 april 2006, 12:39
Wij willen foto's!

Elo
28 april 2006, 12:51
Bon, nu is het genoeg. Na herhaalde waarschuwingen heb ik alle berichten uit deze draad verplaatst.

Voor wat doorzakken en klagen kan je terecht in S&M en K&K.