PDA

View Full Version : Het "westen" versus Europese kultuur.


Max van Dietschland
29 april 2006, 15:35
Velen zitten hier maar te spreken over het Westen en westerse politiek. Maar als radicaal Diets en Europees volksnationalist ben ik alles behalve westers. Een groot deel van de echte,oorspronkelijke Europese cultuur is reeds vernietigd door:

- de secularisatiegolf en bijhorende decadentie en verval vnl. sinds mei 68, die ontstaan uit de Amerikaanse pop en rock-cultuur.
- de nederlaag van Europese volkeren tegen de communisten en de kapitalisten (beiden van joodse oorsprong 8O ) in 1945 en de daaropvolgende bezetting van Europa. In het Oosten werd de traditionele cultuur weggeveegd door het goddeloze boljevisme. In West-Europa werd de traditionele cultuur weggeveegd door het Amerikaanse cultuur imperialisme. Vandaag zien we dat heel Europa en vooral de EU een schoothondje geworden is van de JewSA en dat hun achterlijke pop en Mcdonalds kultuur duchtig gesteund worden door de linkse of rechts-liberale regimes in Europa. Ook het idee van de multiculturele samenleving komt overgewaaid uit de JewSA.

Westerse politiek betekent gewoon decadentie en verval ! Het wordt tijd dat er opnieuw recht, orde en tucht heerst in Europa. Dat we opnieuw leiders hebben, die naam waardig. En dat de traditionele katholieke kultuur opnieuw opgelegd wordt.

Met nationaal solidaristische groet

Max

bruut geweld
29 april 2006, 16:03
ik weet het niet zo goed of ik nu Westers of zuiver Europees moet antwoorden..

Er zijn aan het kapitalisme wel dingen die ik goed vind; maar het is vandaag de dag wel enigzins ontspoord. de gewone werkmens dreigt eronder door te gaan en diegenen die rijker worden genereren hier in Europa geen nieuwe arbeidsplaatsen of welvaart voor gans de europese gemeenschap. Er dient dus een soort van correctie op te komen, had mijn hoop gesteld op "Europa als project" maar dat is ondertussen onderruit gehaald door een ultraliberale visie erop zonder sociale dimensie EN natuurlijk het "Turkije moet er ook bij" = > ingegeven door de USA , omdat ze zo Europa zwak willen houden (de bevolking wil immers van Turkije niet weten) en eventueel controleren.

Als ik zie hoe onze Europese cultuur idd compleet overspoeld is met American Stuff (media,muziek,voeding,drank etc) denk ik idd dat het tijd is om een onderscheid te maken tussen wat TEN WESTEN van ons EUROPA ligt en natuurlijk ook TEN OOSTEN EN TEN ZUIDEN.

Maar dan zal het europese volk toch ZELF met alternatieven voor de huidige wanverhouding moeten komen...

DearMrT
29 april 2006, 17:53
Waar is de "uw moeder is westers gezind"-optie?

PAJOT
29 april 2006, 18:08
Het komt erop neer echte waarden en kultuur te onderkennen van valse schijnwaarden en valse kultuur.

Wat men doorgaans placht "Westerse waarden" te noemen zijn inderdaad geen Europese waarden.


maar voor het overige is dat natuurlijk een semantische diskussie

Boadicea
30 april 2006, 16:02
Ik kies Westers, maar bedoel hiermee de zuivere Europese culturen. In principe is de Amerikaanse cultuur ook voor een groot stuk gebouwd op Europese fundamenten.
Dus: West-Europees is voor mij Westers. Maar ik vrees dat de Romeinen en de Noord-Europeanen daar ook al veel van vernietigd hebben.

Ik pleit ook voor tucht en orde, maar dan terug op de paganistische fundamenten, want het christendom is in oorsprong ook niet Europees.