PDA

View Full Version : Asielmisbruik, zo simpel is het


Klaas
8 augustus 2003, 12:37
Asielmisbruik, zo simpel is het

Bij een routinecontrole in Borgloon stootte de politie bij toeval op een Slowaaks-Tsjetsjeense bende. Bij een ongeval was een auto met Slowaakse nummerplaat betrokken. In die wagen werden vervalste boorddocumenten aangetroffen. Verder onderzoek wees uit dat er in ons land een professionele bende actief is die valse inschrijvingsbewijzen, verzekeringsattesten en rijbewijzen verkoopt. Voor een volledig setje strijkt de bende zo'n 1000 euro op. De Belgische staat wordt op die manier voor honderdduizenden euro's opgelicht.

Hoeveel auto's er met valse Slowaakse documenten rondrijden is niet bekend, maar volgens de politie gaat het zeker om enkele duizenden. "Maar het kunnen er ook veel meer zijn, want de bende is al drie jaar actief."

Nog verontrustender is dat de bende ook een bijzonder lucratieve bijverdienste had gevonden in de asielsector. Jarenlang werden inwoners uit de voormalige Sovjetunie ons land binnengesmokkeld. Oekraïners en Wit-Russen kregen hier een stoomcursus over de burgeroorlog in Tsjetsjenië en trokken vervolgens naar de Dienst Vreemdelingenzaken waar ze als Tsjetsjeen politiek asiel aanvroegen. Wie zijn lesje goed onthouden had en het goed kon verkopen, werd erkend als politiek vluchteling.

Het ingangsticket voor ons land kost de slachtoffers van de mensenhandel een flink pak geld. Maar daar malen ze niet om. Een permanente verblijfsvergunning mag best wat kosten. De politie heeft een lijst van nep-Tsjetsjenen die erkend werden als politiek vluchteling. "We moeten nu bekijken welke maatregelen er genomen kunnen worden en of het mogelijk is om hun asieltoekenning weer in te trekken", aldus een woordvoerder. Veel valt daar niet van te verwachten. Misschien nog een hongerstaking of zo ...

Het voorval bewijst nog maar eens hoe simpel het is om ons land binnen te geraken en een verblijfsvergunning te versieren. In het verleden botsten ambtenaren al op Albanezen die vermomd als 'vluchteling uit Kosovo' asiel kregen in ons land.

Het asielmisbruik is met Verhofstadt I en II nog lang niet van de baan!

jan hyoens
8 augustus 2003, 12:41
Oei,oei! Klaas, er zijn sommige waarheden die hier niet graag gehoord worden! straks krijgt ge hier de ganse meute politiek correcten over u heen!(en een klacht bij het paterke!) :lol:

Klaas
8 augustus 2003, 12:42
Oei,oei! Klaas, er zijn sommige waarheden die hier niet graag gehoord worden! straks krijgt ge hier de ganse meute politiek correcten over u heen!(en een klacht bij het paterke!) :lol:

Krijg ik men eerste klacht! Joepie! Dat betekend dat ik goed bezig ben :lol:

Kempen
8 augustus 2003, 12:46
Ik stel voor dat we nog enkele duizenden, neen tienduizenden, neen waarom geen honderdduizenden meer naar hier halen. Het kan toch niet op als ge Guy Vrhtfstdt bezig hoort.
:wink: :roll:

jan hyoens
8 augustus 2003, 12:46
Oei,oei! Klaas, er zijn sommige waarheden die hier niet graag gehoord worden! straks krijgt ge hier de ganse meute politiek correcten over u heen!(en een klacht bij het paterke!) :lol:

Krijg ik men eerste klacht! Joepie! Dat betekend dat ik goed bezig ben :lol:

Hmm, wacht maar het centrum-leman heeft verschillende methoden om u op het "rechte" pad te zetten!

http://www.gah.vs.bw.schule.de/leb1800/folter.jpg