PDA

View Full Version : Seksisme in het Vlaams Parlement


despeRRado
10 mei 2006, 21:00
Seksisme in het Vlaams parlement?
di 09/05/06 - Twee vrouwelijke CD&V-leden van het Vlaams Parlement klagen over voortdurende seksistische opmerkingen van mannelijke collega's.

Joke Schauvlieghe en Hilde Crevits binden in Het Laatste Nieuws de kat de bel aan. "Die macho's zijn we beu", stellen ze.

Ze verwijten hun mannelijke collega's in het Vlaams Parlement dat die voortdurend opmerkingen maken.

Ook worden hun parlementaire vragen vaak afgewimpeld als onontvankelijk.

"De kippetjes" zijn dat nu beu en kaarten de zaak aan in Het Laatste Nieuws.

Hun collega Miet Smet relativeert de kwestie en zegt dat het gaat om een persoon.
Bron = vrtnieuws.net

Iemand een idee wie die ene persoon kan zijn ? Ik gok op een VLD'er.

Kim
10 mei 2006, 21:03
Bron = vrtnieuws.net

Iemand een idee wie die ene persoon kan zijn ? Ik gok op een VLD'er.

Ik gok op een Vlaams Belanger... :mrgreen:

Of stel je voor, Geert Bourgeois die vunzige opmerkingen maakt! :lol:

Firestone
10 mei 2006, 21:36
Het was gisteren in Terzake en het ging om VLD'er Marc van den Abeelen.

Kim
10 mei 2006, 21:36
Verdorie, verkeerd gegokt... :(

fernand
10 mei 2006, 21:42
Bron = vrtnieuws.net

Iemand een idee wie die ene persoon kan zijn ? Ik gok op een VLD'er.
Voor een maal dat ze eens succes hebben, en terug niet tevreden ;-)

voicelesscharlie
10 mei 2006, 21:46
Seksisme ,het volgend item op het boodschappenlijstje van de PCten. :roll:

Antoon
10 mei 2006, 22:11
Het was gisteren in Terzake en het ging om VLD'er Marc van den Abeelen.

Heb ik gezien.

Die twee vrouwen zijn gewoon gefrustreerd dat hun vragen er niet doorkomen in de commissies.

De andere parlementsvrouwen die werden ondervraagd in het programma zeiden resoluut nooit enig probleem van seksisme te hebben meegemaakt in de commissies. Ook Van den Brempt moest de aantijging weglachen.

leeuwenhart
11 mei 2006, 00:15
Heb ik gezien.

Die twee vrouwen zijn gewoon gefrustreerd dat hun vragen er niet doorkomen in de commissies.

De andere parlementsvrouwen die werden ondervraagd in het programma zeiden resoluut nooit enig probleem van seksisme te hebben meegemaakt in de commissies. Ook Van den Brempt moest de aantijging weglachen.
Van Brempt is dan ook geen gewoon beginnend volksvertegenwoordiger hé. Wel een minister.

En vindt u het normaal dat vragen, van vertegenwoordigers door het volk verkozen niet worden beantwoord?

Ik kan me perfect inbeelden dat dergelijke reacties komen van VLDers.
Sommigen weten niet wanneer ze de 'macho" kunnen uithangen en wanneer er gewerkt wordt.

garfield
11 mei 2006, 15:44
Als de dames in kwestie eens het reglement zouden lezen ipv de commisies te overstelpen met lokale vragen, dan zouden hun vragen niet afgewezen worden. Ook een ideeke is de Schriftelijke vraag maarja direct zitten janken van ze kunnen me niet af omdat ik vrouw ben :roll:

leeuwenhart
11 mei 2006, 19:17
Als de dames in kwestie eens het reglement zouden lezen ipv de commisies te overstelpen met lokale vragen, dan zouden hun vragen niet afgewezen worden. Ook een ideeke is de Schriftelijke vraag maarja direct zitten janken van ze kunnen me niet af omdat ik vrouw ben :roll:
als ik me niet vergis hebben die 2 vrouwen een vraag gesteld, die werd geweigerd. De maand nadien werd dezelfde vraag door De Caluwé gesteld, en werden ze wel beantwoord. begrijpe ie begrijpen kan.

En de opmerking van sommige VLDers "En de kippetjes zullen nu ook eens iets zeggen". Is dit normaal gedrag van mensen?

MaXiMuS
11 mei 2006, 21:24
ach who cares... af en toe ne keer een vettig mopke moet toch kunnen zeker... ale, tzijn weer politici, precies of ze hebben niet beters te doen dan te mekkeren over of het niet aanvaarden van een vraag wel dan niet seksistisch zou kunnen zijn....

sjeus, ze zitten daar duidelijk met te veel in t parlement.

garfield
12 mei 2006, 12:42
als ik me niet vergis hebben die 2 vrouwen een vraag gesteld, die werd geweigerd. De maand nadien werd dezelfde vraag door De Caluwé gesteld, en werden ze wel beantwoord. begrijpe ie begrijpen kan.?

Op het moment dat de vraag door de Caluwé werd gesteld vond in de commisie een compleet debat plaats over fietsplannen en dergelijke. had het "kippetje" dan haar ei gelegd het ze haar vraag kunnen stellen.
Hier is weer eens een geval van verkeerde interpretatie


En de opmerking van sommige VLDers "En de kippetjes zullen nu ook eens iets zeggen". Is dit normaal gedrag van mensen?

Er worden verschillende opmerkingen gemaakt in dat parlement en meestal komen daarin dierennamen in voor.

C uit W
12 mei 2006, 13:35
In dergelijke zaken zijn het eigenlijk quasi altijd VLD'ers.

baarle
12 mei 2006, 14:00
Het was gisteren in Terzake en het ging om VLD'er Marc van den Abeelen.

Dezelfde die eigenaar is van één van de aannemersfirma's die het Deurganckdok bouwen, én dezelfde die de grote promotor was van het nooddecreet en het wegvagen van Doel.