PDA

View Full Version : U bent toch ook een zakkenvuller?


MaXiMuS
11 mei 2006, 13:00
Eerst en vooral, wie of wat mogen we kiezen? Een stel leugenaars en zakkenvullers, die zichzelf onder de banieren van een "partij" scharen.



Na het lezen van bovenstaande, dacht ik zo bij mijzelf: waarsch zijn degene die het luidst roepen dat politici allemaal onnozele zakkenvullers zijn, zelf de grootste zakkenvullers, als ze de kans krijgen.

De vraag is dus simpel: Wat zou u doen als u, in de wetenschap dat het nooit zou uitkomen, even 1 miljoen euro in uw zak zou kunnen steken. En dit op kosten van de belastingbetaler... nog geen 10 cent per inwoner dus...

En als u dat miljoentje zou cashen, vindt u dan dat anderen dat niet mogen?

maddox
11 mei 2006, 13:30
Ik weet van mezelf, als ik de kans zou krijgen ze met beide handen aan zou pakken. Daarom dat ik me zover mogelijk van politiek probeer te distancieren.

Lof der Zotheid
11 mei 2006, 15:05
GELD$$$$!!!! Natúúrlijk vul ik mijn zakken, wanneer ik maar k...euh ik bedoel: we moeten de corruptie ten strengste bestrijden en bestraffen! Ik beloof u dat onder mijn regime de zakkenvullerij gepromoot...euh, pardon, de corruptie keihard zal worden aangepakt! Stem op mij! Héhéhéhé - dat miljoen en nog meer is voor mij...:twisted:

Bhairav
11 mei 2006, 15:39
Illegaal geld verdienen is toffer.

MaXiMuS
11 mei 2006, 17:18
Ik weet van mezelf, als ik de kans zou krijgen ze met beide handen aan zou pakken. Daarom dat ik me zover mogelijk van politiek probeer te distancieren.


een beetje belachelijk om dan van anderen te vinden dat die het niet mogen hé ;-)

Percalion
11 mei 2006, 17:48
ik denk dat mijn libertarische principes wel de bovenhand zouden krijgen.

Lof der Zotheid
12 mei 2006, 11:36
Illegaal geld verdienen is toffer.

Dus volgens u is zakkenvullerij niet illegaal (en dus tof)8O 8O 8O ?

maddox
13 mei 2006, 00:04
Maximus, macht corrumpeerd. Ik vermijd dus macht, om te vermijden dat ik nog dieper gecorrumpeerd word.

Nick_
13 mei 2006, 08:05
Wat is er nu mis met zakkenvullen? Meer verdienen dan je eigenlijk 'verdient', daar is toch niks illegaals aan?

Er zijn zoveel zakkenvullers: atleten, politici, kaderleden, ...

Maar daar moeten die mensen zich toch niet schuldig voor voelen?
Moest ik tot die categorie mensen behoren, zou ik ook niet beginnen pleiten voor minder verdiensten. Ah nee, tuurlijk niet. :)

BigF
13 mei 2006, 10:42
Wat is er nu mis met zakkenvullen? Meer verdienen dan je eigenlijk 'verdient', daar is toch niks illegaals aan?

Er zijn zoveel zakkenvullers: atleten, politici, kaderleden, ...

Maar daar moeten die mensen zich toch niet schuldig voor voelen?
Moest ik tot die categorie mensen behoren, zou ik ook niet beginnen pleiten voor minder verdiensten. Ah nee, tuurlijk niet. :)
Eindelijk eens ne nuchtere gedachtegang over heel die veel-te-hoge-lonen-discussie.
Als ik, en bijna iedereen anders ook, een een loon aangeboden krijg van pakweg 500000 euro/jaar, ga ik ook niet zeggen:"Das een beetje veel, doe maar de helft."
En dat geldt voor topmanagers, politici, voetballers en alle andere veelverdieners. Ze hebben gelijk dat ze pakken wat hen aangeboden wordt.
Zou ik ook doen, maar niemand biedt mij 500 000 euro per jaar...:-(