PDA

View Full Version : Waarvoor ik mij schaam


Mephisto
12 mei 2006, 13:33
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.

jan hyoens
12 mei 2006, 13:38
Jaja, en als je morgen aids hebt is het ook de schuld van het VB!:roll:

Bhairav
12 mei 2006, 13:39
:lol:

sony
12 mei 2006, 13:41
Het valt mij wel op dat als men eens de waarheid zegt en de ware oorzaken wil bespreken dat de anderen het echt niet aankunen en beginen ze echte onzin te vertellen zonder nadenken. Moet het van die mensen afhangen zouden de mensen autochtoon of allochtoon elkaar mogen neerschieten.

Desiderius
12 mei 2006, 13:45
Beste Mephisto,

Uw probleem met de "imbecielen" die zus of zo beweren kan heel snel en eenvoudig worden opgelost door de waarheid zijn beloop te laten. Teveel allochtonen in de criminaliteit? Cijfers graag... Onverbloemd en duidelijk; geen rond-de-pot -gedraai en gemanipuleer van statistieken waar nu eens dit en dan weer eens dat niet of juist wel mag vermeld worden. Geen politiek of ideologisch getouwtrek, maar harde en niet-vertekende cijfers. De waarheid dus... wat we daarmee aanvangen is dan weer voer voor een heel andere -maar tenminste constructieve- discussie.

Idem voor wat de exacte cijfers betreft van de bijdrage die de immigratie levert aan onze economie en sociale zekerheid. Ik zag laatst nog een koortje "opiniemakers" in het Canvas-programma "Morgen Beter" unaniem verklaren dat die immigranten (cq. de multiculturaliteit) absoluut noodzakelijk zijn om de demografische problemen op te lossen. Welaan dan, laat ons dat dan hier-en-nu eens bewijzen aan de hand van harde en niet-vertekende cijfers. Hoe groot is die toegevoegde waarde? Wat brengt e.e.a. onze samenleving concreet bij? Of kost het ons enkel op alle fronten? En dan opnieuw: hoe we daar een mouw aan passen, d�*�*r kunnen we dan tenminste met kennis van zaken over discussiëren.

De politiek weigert om de feiten onder ogen te komen. Links heeft schrik voor wat uit dergelijke analyse zou kunnen blijken en extreem-rechts spint garen bij onduidelijkheid. Want de "kleine man" (die niet geheel ten onrechte bange man) voelt met z'n ellebogen aan hoe de riek in de belgische mest steekt.

stijn
12 mei 2006, 13:47
Wat een perverse gedachtengang!

Alsof er niet genoeg multiculturele projecten bestaan die de bevolkingsgroepen dichter bij elkaar moeten brengen.
Alsof er niet genoeg straathoekwerkers actief zijn.
Alsof er niet genoeg aan positieve beeldvorming gedaan wordt (en dit terwijl het Vb quasi volledig van de beeldbuis wordt geweerd).

Alsof u zélf niet met de mensen uit uw buurt kan gaan converseren opeen open manier.
U hebt het ongetwijfeld nognooit geprobeerd.

Als u agressief wordt behandeld door allochtonen, is dat de schuld van een partij die de agressiviteit van bepaalde groepen 'jongeren' veroordeelt??

Zeveraar!!!!

voicelesscharlie
12 mei 2006, 13:50
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.

Zou het ook niet kunnen dat de allochtonen u zo behandelen omdat zij ook wel eens racistisch kunnen zijn?

Bad Attila
12 mei 2006, 14:31
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.

Da's dan eigenaardig, want ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar misschien heb ik geen last omdat ik ze niet met "meer egards" behandel. Neen, ik behandel ze op een natuurlijke manier, zonder absoluut te proberen hun "vertrouwen" te winnen.

NapalmBenny.
12 mei 2006, 14:41
Wat nen zever, jij kunt er niet met omgaan, zij niet met u, oh de haatcampagnes hebben het veroorzaakt he :D:D:D, man man mensen kunnen toch ongelooflijk simpel zijn.

Als we mensen werkelijk in hokjes moesten gaan opdelen, u mag helemaal achterin in het laatste hokje gaan zitten.

baarle
12 mei 2006, 14:48
Waarvoor ik mij schaam

http://www.shame.co.il/images/amud3.gif

Zich collectief en plaatsvervangend schamen: de linkse hype. Waarvoor dient het? Vermoedelijk om zich te onderscheiden van het slechte plebs, en zichzelf daardoor een wit imago te versieren. "Kijk eens hoe edelmoedig en goed ik ben!"

Zelfrespect, m'n beste Mephisto, dat is het begin van respect.

luc broes
12 mei 2006, 15:15
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.
Mephisto, je maakt het hier wel een beetje te eenvoudig.
* Allochtonen die hun land verlaten en in een vreemde omgeving terecht komen aarden (bijna) altijd zeer moeilijk.
* Autochtonen die plots geconfronteerd worden met een grote groep vreemdelingen van een totaal andere cultuur worden (bijna) altijd met veel argwaan bekeken.
** Dat is dus niet te wijten aan enkele idioten, maar aan de menselijke natuur. Waarmee ik uiteraard geen enkel misdadig gedrag goedkeur.

Morduk
12 mei 2006, 15:29
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.


Simpel: gedraag je als een indvidu en handel ernaar.

Les 1 hierbij is dat je in je omgang met mensen, autochtoon of allochtoon, alvast niet laat determineren door een groep waar je sowieso al niet bij wil horen. En moeilijk moet dat toch niet zijn, want je gaat de Turken of Marokkanen die je wilt ontmoeten dan toch ook niet zien als 'deel uitmakend van'. Anders ben je onbewust in dezelfde val aan het trappen als deze die je hier aanklaagt, nl. 'pars pro toto'.

En Turken en Marokkanen die elke vorm van contact weigeren omdat je blank bent, excuseer, maar zij hebben dan hetzelfde probleem als de zogenaamde racistische Vlamingen.

En vermijd de 'égards'. Dat getuigt van een paternalisme waarmee niemand gediend is. Het eindigt ermee dat je je glimlachend in het gezicht laat spugen als misplaatste compensatieregeling voor je schaamtegevoelens. En trek je enkel die groep aan die op compensatie uit zijn.

Mephisto
14 mei 2006, 12:32
Jaja, en als je morgen aids hebt is het ook de schuld van het VB!:roll:
'tuurlijk.
Het is echter een feit dat deze zgn. allochtonen zich door dit soort crapuul niet meer veilig voelen in onze maatschappij. En mij, als blanke 'autochtoon' (wat ik niet ben, maar goed) kijken ze daar op aan. Haat zaaien van het Vb is daar deels schuld aan, zeker weten. Evenals de 'drugsdealers van vreemde origine'; die mensen die het moeilijk maken voor de gemiddelde immigrant om hier te aarden.

Ik wijs mijn vinger in dit geval vooral naar het Vb, omdat zij de uitlaatklep zijn geworden van veel racisten. En ik wijs mijn vinger naar de randdebielen die denken over de kap van de bevolking stinkend rijk te mogen worden. Middels illegale dan wel legale weg, over de rug van anderen.

Voor mij is zowel de manager die zichzelf verrijkt over de loonmatiging als de drugsdealer in een stervensdure SL550 medeschuldig. Evenals het Vb, dat telkens maar weer aanspoort op onderscheid tussen eigen volk en immigrant.

Een onderscheid dat niet gerechtvaardigd is en daarmee wettelijk strafbaar.

Ploertendoder
14 mei 2006, 12:34
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.

HU? Ik dacht nochtans dat uw vriendin ne voddekop was???

Ploertendoder
14 mei 2006, 12:36
'tuurlijk.
Het is echter een feit dat deze zgn. allochtonen zich door dit soort crapuul niet meer veilig voelen in onze maatschappij. En mij, als blanke 'autochtoon' (wat ik niet ben, maar goed) kijken ze daar op aan. Haat zaaien van het Vb is daar deels schuld aan, zeker weten. Evenals de 'drugsdealers van vreemde origine'; die mensen die het moeilijk maken voor de gemiddelde immigrant om hier te aarden.

Ik wijs mijn vinger in dit geval vooral naar het Vb, omdat zij de uitlaatklep zijn geworden van veel racisten. En ik wijs mijn vinger naar de randdebielen die denken over de kap van de bevolking stinkend rijk te mogen worden. Middels illegale dan wel legale weg, over de rug van anderen.

Voor mij is zowel de manager die zichzelf verrijkt over de loonmatiging als de drugsdealer in een stervensdure SL550 medeschuldig. Evenals het Vb, dat telkens maar weer aanspoort op onderscheid tussen eigen volk en immigrant.

Een onderscheid dat niet gerechtvaardigd is en daarmee wettelijk strafbaar.

Wacht jongen, ik zal u helpen. Ge zijt ne Poolse zigeuner met joods bloed.

Mephisto
14 mei 2006, 12:54
Bijna goed.
En ik heb, tot mij 16e, altijd een mes op zak gehad.

Chipie
14 mei 2006, 13:02
Zwak, Mephisto... Zeer zwak... :wink:
80U gaat toch ook voor Amerikaanse toeristen plat op uw buik liggen... Of hebt U dat vroeger niet geschreven?...

Everytime
14 mei 2006, 13:05
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.

Als Franstalig heb ik helemaal geen probleem om in contact te treden met anderstaligen. Maar ja, de "bruine pest" is ook minder populair op de Franstaligen kant dan in Vlaanderen.

Boadicea
14 mei 2006, 13:07
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.

Belachelijk prul van een statement. Ik ben aanhanger van het VB en kan wel met bepaalde migranten praten. Degene die je niet met respect behandelen, zijn het probleem. Denk je dat er geen allochtone racisten zijn, die jou niet kunnen hebben, gewoon omdat je blank bent?
Denk je dat je zo voornaam bent, dat racisme een blank voorrecht is? In de VS zijn er zwarte racisten, die er trots op zijn dat ze zoveel mogelijk blanken vermoorden. Vooral politieagenten zijn hun doel en als ze uiteindelijk in death row eindigen, beschouwen hun aanhangers hen als martelaars en helden. In de islamwereld heb je dat crapuul ook. Daar zijn al genoeg bewijzen van.
Dat vind ik als blanke ook ziekelijk en misschien nog ziekelijker dan skinheads, vermits ik voor zwarte en moslim racisten ook een doelwit ben. Een mens heeft nog altijd een reflex tot zelfbehoud.

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 14:14
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen ...

Ik denk toch dat u zich beter schaamt voor uzelf. Blijkbaar leeft u in grote onwetendheid, daar ik, als VB'er, niemand ken die dergelijke stellingen lanceert.

voicelesscharlie
14 mei 2006, 14:29
Ik denk toch dat u zich beter schaamt voor uzelf. Blijkbaar leeft u in grote onwetendheid, daar ik, als VB'er, niemand ken die dergelijke stellingen lanceert.
Ik ken er wel en ben ook VBer.
Het is BART SOMERS de zoiets zei aan de VUB.(bron:ter zake)
Maar dat is een VLDer:oops:

Boadicea
14 mei 2006, 14:53
Ik schaam mij voor de linkse racisten die hun eigen volk kleineren en hun land, waar hun voorouders voor gevochten hebben, zomaar weggeven aan de eerste de beste migrant.

Fille van de Foor
14 mei 2006, 14:55
Ik denk toch dat u zich beter schaamt voor uzelf. Blijkbaar leeft u in grote onwetendheid, daar ik, als VB'er, niemand ken die dergelijke stellingen lanceert.

Ja, en als van den Berghe het niet weet (of begrijpt)... dan bestaat het niet (of 't zou een mysterie uit de bijbel moeten zijn).

baarle
14 mei 2006, 14:57
In koor:

WIJ SCHAMEN ONS, WIJ SCHAMEN ONS...

http://www.qi-whiz.com/mizar/flagel.gif

baarle
14 mei 2006, 14:59
Sommige forumfiguren doen toch meer aan deze professionele schamer denken...

http://kolastikk.tripod.com/02_flagellant.jpg

luc broes
14 mei 2006, 19:25
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.
Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".
Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.Mephisto, in heel de wereld ontstaan grote problemen als grote stromen imgranten onbeheerd binnenkomen. Dat kan dus niet door het VB veroorzaakt zijn
Dat er grote problemen zijn kan niemand ontkennen, maar er mag niet over gesproken worden. De enige die het wel doet is het VB.
De anderen zwijgen en maken mensen belachelijk bv omdat de een vermeend gevoel van onveiligheid hebben.
Dat je graag in contact komt met vreemdelingen is zeer positief, ik doe dat ook en heb daar helemaal geen probleem mee. Ik ben nochtans ook blank en VB-er.
Maar ernstige problemen ontkennen maakt sommige mensen razend.
Waarom denk je dat SP zoveel kiezers kwijt speelde. Zijn onze volksmensen nu plots 'racisten' geworden? Of zijn er ernstige problemen die maar niet opgelost raken?

Mephisto
14 mei 2006, 19:35
Punt is, dat er wèl over gesproken had mogen worden, als dat niet het alleenrecht was geworden van een racistische partij. In NL woedt de discussie al vrij lang. Ik wed dat FD bij de politiek in NL wel degelijk te rade is gegaan, maar te laat. Net zo goed als dat verbieden van Vb nu ook te laat is. Impasse is het gevolg.

Anders gesteld: door de reactie van de politiek op het Vb, wat op zich een reactie van een aantal beunhazen op de politiek was, is Vlaanderen in een impasse terecht gekomen die nog lang kan duren.

Basy Lys
14 mei 2006, 19:36
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?

Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.
Ik denk dat alles hierboven reeds gezegd is, in verschillende toonaarden.

Ik heb dat probleem dus niet. Maar ik heb dan waarschijnlijk alleen vandoen met "aangepaste" allochtonen? Die overigens niet goed begrijpen waarom sommige autochtonen telkens weer het boetekleed aantrekken, of het zwarte schaap spelen willen?

Mephisto
14 mei 2006, 19:44
D'accord.
Ik werk echter in een oppervlakkige omgeving, een omgeving waar een contact niet langer duurt dan 5 tot 10 minuten. En het ijs breken op 2 minuten is niet eenvoudig. "Mijn beste maat is.."-verhalen zijn hierop niet van toepassing; ik merk gewoon de stigmatisering bij die mensen op. Ze worden schuwer, als opgejaagde mensen.

En dan heb je ook nog de extremisten die alles wat ik doe veroordelen en die mij dus opjagen.

En, veel erger: ik merk een polarisering op. Een verdeel-&-heers politiek. Niemand die daar zo opportunistisch gebruik van maakt als het Vb.

Harald
14 mei 2006, 20:43
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten. Beweer jij nu dat je racistisch behandeld word door de allochtonen?
Beweer jij nu dat ze alle blanken over dezelfde kam scheren?
Wend je tot het CGKR!

mvg

Harald.

Mitgard
14 mei 2006, 21:12
Ik schaam mij voor de linkse racisten die hun eigen volk kleineren en hun land, waar hun voorouders voor gevochten hebben, zomaar weggeven aan de eerste de beste migrant.

de laatsten die ons land weggaven waren de vlaams nationalisten die het aan de duitsers gaven.
gelukkig waren er linkse verzetslieden die ervoor vochten zodat we het nu terug hebben.

je kunt je wel indenken dat men zoiets niet rap vergeet.

carlgustaaf
14 mei 2006, 22:05
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.mischien hebt gij juist een bakkes dat hun niet aanstaat ?....Trouwens, waarom moet gij zo nodig hun vertrouwen winnen? Ben je handelsreiziger of zo? Verzekeraar ?

carlgustaaf
14 mei 2006, 22:06
Zou het ook niet kunnen dat de allochtonen u zo behandelen omdat zij ook wel eens racistisch kunnen zijn?ben je blond met blauwe ogen?:lol:

Levertraan
15 mei 2006, 15:15
Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".
Knip je een rasta-kapsel.
En zet een hoofddoek op.

Problem solved.

deJos
15 mei 2006, 16:09
In de VS zijn er zwarte racisten, die er trots op zijn dat ze zoveel mogelijk blanken vermoorden. Vooral politieagenten zijn hun doel en als ze uiteindelijk in death row eindigen, beschouwen hun aanhangers hen als martelaars en helden. In de islamwereld heb je dat crapuul ook. Daar zijn al genoeg bewijzen van.

Wat voor een belachelijke wereldvisie is dit nu weer? Ga uw pillekes pakken jongen, 't is weer tijd.

Te gek eigenlijk.

Aan alle Vb voorvechters hier: vraag ook eens naar die pillekes. En zet de tv is af want uw wereldbeeld is zo vertekend als maar kan.

Jullie willen migranten gaan persecuteren onder het motto dat er in de VS zwarte racisten zijn die agenten vermoorden en als held beschouwd worden? Ik denk dat het tijd wordt om asielzoeker te worden. Maar het ander soort asiel...

Elke VB kiezer is mee verantwoordelijk. Haat spuwen alsof het niets betekend. En dan doen alsof uw neus bloed als een van de jongsten jullie discours iets te hard au serieux neemt.

Ploertendoder
15 mei 2006, 22:03
Wat voor een belachelijke wereldvisie is dit nu weer? Ga uw pillekes pakken jongen, 't is weer tijd.

Te gek eigenlijk.

Aan alle Vb voorvechters hier: vraag ook eens naar die pillekes. En zet de tv is af want uw wereldbeeld is zo vertekend als maar kan.

Jullie willen migranten gaan persecuteren onder het motto dat er in de VS zwarte racisten zijn die agenten vermoorden en als held beschouwd worden? Ik denk dat het tijd wordt om asielzoeker te worden. Maar het ander soort asiel...

Elke VB kiezer is mee verantwoordelijk. Haat spuwen alsof het niets betekend. En dan doen alsof uw neus bloed als een van de jongsten jullie discours iets te hard au serieux neemt.

Nu weet ik waar dat nieuw (maar ondertusse, al bijna grijs gedraaid) links hitje van het "haatzaaiende VB" vandaan komt. Ze hebben dat bij de Morgen en co gewoon gepikt van links van uit de tijd van Pim Fortuyn, toen die ook vermoord werd door het "klimaat van demonizering" door de groen linkerzijde. Ze hebben dat uit de kast gehaald voor het geval zich ne keer zoiets voordeed met een extreemrechtseling hier ...

djimi
15 mei 2006, 22:10
Nu weet ik waar dat nieuw (maar ondertusse, al bijna grijs gedraaid) links hitje van het "haatzaaiende VB" vandaan komt. Ze hebben dat bij de Morgen en co gewoon gepikt van links van uit de tijd van Pim Fortuyn, toen die ook vermoord werd door het "klimaat van demonizering" door de groen linkerzijde. Ze hebben dat uit de kast gehaald voor het geval zich ne keer zoiets voordeed met een extreemrechtseling hier ...



Het VB zaait al véél langer haat dan dat.

Daar werd al van bij het begin voor gewaarschuwd.

'Open uw ogen voor extreem-rechts ze sluit', weet u nog ??

voicelesscharlie
15 mei 2006, 23:08
ben je blond met blauwe ogen?:lol:

Mag dat niet?
Rascist

filosoof
16 mei 2006, 01:50
Omdat er een aantal blanke imbecielen bij hoog en bij laag beweren dat 80% van onze problemen te wijten zijn aan onaangepaste niet-Europeanen, voel ik mij verplicht om die mensen met meer egards te behandelen. Sterker nog: is het voor mij verdomde moeilijk hun vertrouwen te winnen, wanneer ik dat nodig heb.

Mede dankzij de haatzaaicampagne van het Vb heb ik maar bar weinig kansen om in contact te treden met Marokkanen, Turken en anderszins 'allochtonen', simpelweg omdat ik blank ben "en dus wel tegen hen zal zijn".

Dit is toch te zot voor woorden?
Ik wordt aggressief, argwanend behandeld, omdat enkele imbecielen niet willen dat die mensen hier aarden en hen consequent proberen buiten te sluiten.

Maar d�*t is juist altijd de bedoeling van het Vuil Belang geweest, sterk worden door wantrouwen te zaaien en dus onveiligheidsgevoel te bevorderen, en het werkt nog ook... Beeldvorming...
Hier een gedeeltelijke analyse van een deelaspect van hun succesrijke campagne, gevonden op de site van kifkif:
http://www.site.kifkif.be/kifkif/nieuws.php?nws_id=401&page_class=three&open_menu_id=27
Krist Poffyn & Fidaye Hocalar - 15/05/2006 - 12:18

Beeldvorming in de namen
Herinnert u zich nog die jongen die in het Centraal Station in Brussel werd neergestoken omdat hij zijn MP3-speler niet wou afgeven? Wie zegt u? Van Holsbeek? Joe Van Holsbeek, ja natuurlijk, Joe. Onze Joe. Die vriendelijke, toffe kerel van zeventien, uit een goede, christelijke familie, een behoorlijke leerling, met liefde voor muziek, en geëngageerd lid van de zeescouts. De moordenaar was een Pool, een soort zigeuner.
En u hebt ongetwijfeld ook gehoord over die zwarte vrouw die in Antwerpen werd neergeschoten? Ja. Uit Malawi, geloof ik, of was het Namibië? En over die Turkse mevrouw? Ook, maar die is niet dood. Maar er was ook nog Luna, een tweejarig kleutertje, zegt u dan, van restauranteigenaars uit de Hofstraat, een heel gekende familie, goed restaurant, graag gezien in zelfstandigenkringen. De moordenaar is Hans Van Themsche, pas 18 geworden, met extreem-rechtse sympathieën, hij studeerde dierenverzorging in een internaat in Roeselare, maar hij woonde in Wilrijk; hij was fervent beoefenaar van gevechtssporten.
“Racisme anno 2006”, kopt mijn krant bij een foto van de neergeschoten moordenaar. En er wordt in allerlei artikels en interviews gewezen op het gevaar van de verspreiding van extreem-rechts gedachtengoed en beschuldigende vingerwijzingen naar “bepaalde gemeenschappen” in onze samenleving. Terecht, het onophoudende negatief gekanker over allochtonen en het “mislukte” inburgerings- en integratiebeleid in de huis-aan-huis bedeelde blaadjes, de destructieve politieke tussenkomsten in de gemeenteraden en de vlammende speeches op de congressen van het Vlaams Belang, hebben ongetwijfeld bijgedragen tot de racistisch geïnsipireerde aanvallen van de laatste weken en maanden.
Maar willen alle mediamedewerkers en opiniemakers ook eens de hand in eigen boezem steken, alstublieft? Al wie de kranten een beetje oppervlakking leest en het televisienieuws volgt, kan bovenstaand pseudodialoogje uit de losse pols op papier zetten. En wat valt daarbij op? De Vlamingen krijgen sneller een gezicht en een naam, zowel slachtoffers als daders. Niemand spreekt van die Vlaamse christen in de hoek van het station, of die witte autochtoon met zijn geweer. Het zijn Joe en Hans. En met het gezicht en de naam wordt een hele achterliggende wereld opengelegd, werelden die we kennen, die we kunnen plaatsen, en die we onthouden.
Maar wat met de Malinese zwangere vrouw? Waar is zij naar school geweest? Was zij katholiek, of animist, of protestant, of moslim? Kon ze goed zingen, of speelde ze volleybal? Voor haar zie ik op de televisiebeelden vooral donkerhuidige mensen huilen.
En de dame die op het bankje onder het standbeeld van Paul van Ostaijen zat te lezen, wiens verdere leven nu verwoest is? Is ze getrouwd, heeft ze kinderen? Ziet ze graag dieren? Schrijft ze zelf gedichten? Het bezoek voor haar in het ziekenhuis zijn hoogstwaarschijnlijk grotendeels mensen van Turkse afkomst.

We voelen uiteraard mee met de allochtone slachtoffers, maar is dit niet meer intellectueel, omdat het “toch ook mensen zijn”? Onpersoonlijker, want “die negers lijken allemaal zo op elkaar”, en “het verschil tussen Turken en Marokkanen, ik zou het begot niet weten, mijnheer”? Met alle sympathie voor wie in de Stille Mars op straat gekomen is, de mobiliserende kracht ervan zat deels ook in het gevoel dat iemand “van ons” vermoord werd door iemand “van hen”.
De moordenaar van Joe was volgens velen op het eerste zicht een Noord-Afrikaan. Onmiddellijk worden Marokkaanse organisaties én moskeeën - want hij moet wel een moslim zijn natuurlijk, álle Noord-Afrikanen zijn toch moslims? – gewezen op hun verantwoordelijkheid, niet alleen om de dader te vinden, maar om tegelijk hún gemeenschap – lees etnische groep - op te roepen om beter voor hún kinderen te zorgen, zodat ze geen “kutmarokkaantjes” worden die bij de minste scheet messen trekken. De vertegenwoordiger van de moslim-executieve in de studio is wel een Turk, maar “pour les turcs la même chose”, want ’t zijn toch allemaal allochtonen, nietwaar. Blijkt het later een Pool te zijn, dan roepen de Polen verontschuldigend in koor dat het een zigeuner is, geen “echte” Pool. En ook bij velen van ons gaat onbewust door de geest dat dit zijn agressieve verdrag mee verklaart.
De door en door Vlaamse moordenaar daarentegen, moet “ongetwijfeld” geestelijk gestoord zijn, een dolgedraaide enkeling, een psychopatische borderliner. Daders willen we zo verschillend van ons als mogelijk voorstellen. Als dat niet lukt door vast te klampen aan etnische afkomst of sociale achtergrond, dan moet het wel een compleet geschifte maniak zijn. Dat hij het extreem-rechtse gedachtengoed met de paplepel ingelepeld kreeg, kan geen afdoende verklaring zijn, want er zijn zoveel jongeren die op een gelijkaardige manier opgevoed worden, daarom schieten ze nog niet direct drie mensen neer? Geen journalist die het in zijn of haar hoofd haalt om dorpspastoors of vertegenwoordigers van de Vlaams-Nationalistische Jeugd en van de federatie van karateclubs naar de studio te halen om hen vragen wat ze zullen ondernemen om respectievelijk hun parochianen en leden op te roepen tot meer verdraagzaamheid en vredelievendheid. Pedagogen en psychiaters mogen komen uitleggen wat er in dit ene individu kan omgegaan zijn. Veralgemenen is er niet bij, want dan worden alle Vlaamse jongeren plots potentiële moordenaars, en over hen menen we dat er zoveel nuancering nodig is als er jongeren zijn.
Het “racisme anno 2006” zit dus nog steeds in ieder van ons, niet alleen bij de extremisten. En de dagelijkse nieuwsberichten blijven dit onbewust racisme voeden door het verschil in nuancering, door een uitgebreid of minimaal beeld te vormen van de betrokken personen, door te spreken en te schrijven over Joe en Hans enerzijds, en ??????? en ??????? anderzijds. Onbekend is onbemind, zegt het Vlaamse (!) spreekwoord...
Krist Poffyn & Fidaye Hocalar

====================
Goede analyse, maar nog wat aan te vullen:
Een Vlaming die iets mispeuterd wordt in de media in eerste instantie meestal "genaamde J VA of FDW." of zo...
Een allochtoon die iets mispeutert wordt zelden M.Z., bijna steeds Mohammed Z., kwestie van zijn "allochtoon-zijn" goed duidelijk te maken...
De mensen vragen dat, meneer...
Resultaat van TV-rommel als "Het leven zoals het is"

Hier op de site werd een volledige thread volgeluld dat de franstalige pers nu maar eens moest toegeven dat die poolse moordenaar van Joe een Noord-Afrikaan is.

Een "Marjan" maakte zich zelfs sterk dat poolse zigeuners islamieten zijn...

"Darwin" hield vol dat zigeuners Noord-Afrikanen zijn...

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor er een volgend "genie" komt beweren dat skins moslims zijn...

Bij de "mp3-moord" werd hier de thread vlug verzameld in één enkele met duidelijke vermelding van het voorwerp/motief van de misdaad: "mp3-moord"


Nu hebben we een reeks misdaden met éénzelfde motief, racisme:
Vuil-Bkiller hans, de skins in Brugge, verdrinkingsdood van een marokkaan in Antwepen, brandstichting in Brussel
Géén kwestie d�*t op te nemen in de titel :
Die werd héél neutraal gehouden: "schietpartij in Antwerpen"...

Het woord is Demonizering..

Bazilfunk
16 mei 2006, 02:11
Ik schaam mij voor de linkse racisten die hun eigen volk kleineren en hun land, waar hun voorouders voor gevochten hebben, zomaar weggeven aan de eerste de beste migrant.


Denk jij nu echt dat jouw voorouders trots op jouw zouden zijn? Ik denk dat ze nog meer affiniteit zouden voelen met de allochtonen dan met jullie.

Siegfried
16 mei 2006, 06:15
D'accord.
Ik werk echter in een oppervlakkige omgeving, een omgeving waar een contact niet langer duurt dan 5 tot 10 minuten. En het ijs breken op 2 minuten is niet eenvoudig. "Mijn beste maat is.."-verhalen zijn hierop niet van toepassing; ik merk gewoon de stigmatisering bij die mensen op. Ze worden schuwer, als opgejaagde mensen.

En dan heb je ook nog de extremisten die alles wat ik doe veroordelen en die mij dus opjagen.

En, veel erger: ik merk een polarisering op. Een verdeel-&-heers politiek. Niemand die daar zo opportunistisch gebruik van maakt als het Vb.

Ben jij één of andere linkse gefrustreerde flikker die valt op licht getinte jongemannen?

luc broes
16 mei 2006, 08:24
Het VB zaait al véél langer haat dan dat.
Daar werd al van bij het begin voor gewaarschuwd.
'Open uw ogen voor extreem-rechts ze sluit', weet u nog ??
Hoe lang worden echte problemen onder het tapijt geveegd?
Inderdaad, nog véééél langer. en daar werd ook voor gewaarschuwd