PDA

View Full Version : Is VB nu racistisch of niet ?


1handclapping
12 mei 2006, 16:01
Een paar losse bemerkingen

1° De "voorganger" Vlaams Blok is wegens racisme veroordeeld = de stelling Vlaams Blok is racistisch is bijgevolg voor een rechtbank, hogf van Beroep enz.. met bewijzen hard gemaakt.

2° dixit diverse leidende figuren van de "nieuwe formatie" Vlaams Belang
verschilt deze partij in niets van de vorige Vlaams Blok, alleen is het strikt juridisch wel zo dat de nieuwe partij er angstvallig over waakt dat zijn uitspraken op geen enkele wijze aan racisme gelinkt kunnen worden.
Vandaar propagandaslogans in de trant van "Wij denken zoals U, maar we mogen het niet zeggen"

3° Medestanders en zelfs tegenstanders worden verleid om het woord "racisme" eufemistisch te wijzigen in bv. "Allochtoon" ipv marokkaan of neger. In ieder geval wordt er een fel doorgedreven "wij" tegenover "zij" gevoel in stand gehouden. Regelmatig kan je hier posts lezen van mensen
die de samenleving als "te gekleurd" aanzien.

4° België is het meest racistische land van Europa volgens onderzoekers zou 25 % van de belgen racistisch zijn. Als we ervan durven uitgaan dat Vlaanderen racistischer is dan Wallonië komen we voor Vlaanderen zelfs op een hoger percentage. Diegenen die racistisch zijn voor welke partij stemmen deze mensen ?

5° De transferten naar Wallonië en racisme... dit is ongeveer het ridicuulste thema dat er bestaat. Onlangs las ik in een krant een opiniestuk (bijdrage waarvoor de krant niet verantwoordelijk is) dat het invoeren van een septemberkindergeldpremie de tranferten weer eens de hoogte in doet gaan - ie. de walen krijgen nog maar eens meer geld dan de vlamingen.

Dus nog maar eens : er is geen enkele Waalse werkloze, zieke of gepensioneerde die méér krijgt dan een Vlaming in dezelfde omstandigheden er zijn alleen maar meer "miserabele Walen".
De waalse regering kan de transferten op zeer korte tijd doen stoppen,
door de uitwijking van de "miserabele Walen" naar Vlaanderen te bevorderen - zoals Vlaanderen moeite doet om meer Vlamingen warm te maken om naar Brussel of in de bedreigde rand te gaan wonen...

Geld vloeit niet naar een streek, maar naar mensen & in Wallonië wonen inderdaad veel mensen van Vlaamse afkomst die nu werkloos of ziek zijn
als deze reïmmigreren is het probleem opgelost !

We kunnen dit plaatsracisme noemen : mensen discrimineren volgens de plaats waar ze wonen (in Antwerpen : die van over 't water & achter kontich wonen ook mensen).

6° Als een gekleurde een anders gekleurde vermoordt is hij een moordenaar
maar als een blanke een anders gekleurde vermoordt is hij krankzinnig.
We kunnen ook eufemismen gebruiken : er zijn nogal veel krankzinnigen in Vlaanderen ...

Boadicea
12 mei 2006, 16:05
Laat ik het zo stellen: onder elk koren zit kaf. Het VB is op zich niet racistisch, maar ik kan me niet verplaatsen in het hoofd van al hun kiezers.

Toch moet ik eerlijk bekennen dat de echte extreme racisten (volgens de definitie) het VB nog te mild en te joods gezind vinden. Daarom stemmen ze er ook niet op.

Knorretje
12 mei 2006, 16:07
Leer eens het onderscheid maken tussen een streng migratie- en vreemdelingenbeleid en racisme.
Kom dan terug.

1handclapping
12 mei 2006, 16:14
Knorretje je moet leren lezen : in mijn argumentatie staat er nergens iets over een migratiepolitiek. Een migratiepolitiek heeft in wezen niets met racisme te maken en dat wordt dus als bloot feit niet vermeld.

Ik heb het over de zeurders op dit forum over "rassenverschillen"
en lieden die vinden dat er"te veel gekleurd" op de straten loopt. Als jij bv. van idee zou zijn dat gekleurde medemensen
en meisjes die hoofddoeken dragen "migranten" zijn en om die
te doen "verdwijnen" er een "strenge immigratiepolitiek gevoerd moet worden" dan ben je inderdaad racistisch bezig want dat zijn mensen zoals jij en ik die meestal zelfs sedert "3 generaties in België wonen en ook de belgische nationaliteit bezitten en/of mensen die hier legaal wonen.

1handclapping
12 mei 2006, 16:20
Beste Boadica : ze stemmen er op geloof me - er waren hier zelfs op het forum,
die zeer hevig tegen de kazakkendraai van De Winter waren die plotseling pro-joods en pro-Israël was (waar hij voordien even anti-semietisch was als de eerste de beste nazi) maar die toch "bij gebrek aan beter" VB stemmen.

De meeste Vlamingen zijn allergisch voor Nazi-gespuis, vandaar dat men bij VB er alles aan doet om dat imago af te schudden.. maar de Belangers zijn dezelfden als de Blokkers van vroeger, zoals duidelijk in het filmpje te zien was
dat men eerst niet zo graag uitzond op de RTBF en dat een zeer verhelderend dokument bleek te zijn. Het waren nl. jonge scholieren die op een zeer ontwapenende onschuld onze vriend Winter zijn racistisch mondje lieten voorbijpraten.

... Je kan niet iedereen heel de tijd voor de gek houden...

lombas
12 mei 2006, 16:21
Net zoals er neo-nazi' bij het VB zitten, zijn er stalinisten lid van extreem-links.

Even erg - even walgelijk.

NapalmBenny.
12 mei 2006, 16:30
Wat nen zever toch weer, en de manier waarop ze zijn veroordeeld, men heeft de wetten letterlijk zitten aanpassen om uiteindelijk het vb te kunnen pakken, waarom zei men dan trouwens op tv, laten we van die wet ook nog werk maken, dan kunnen we ze helemaal pakken, er zat duidelijk een bedoeling achter, anders zei men zoiets niet. En onlangs was er nog een studie waaruit bleek dat wij juist heel verdraagzaam zijn, en dat racistische daden ivglm de rest van de wereld hier zelden voorkomen...., tuurlijk gebeurt dat hier ook wel, maar hoe vaak??? en die ene keer wordt dan goed in de media uitgesmeerd, maar tegenover de rest van de wereld, het zijn de volkeren waartegen wij zogezegd racisme prediken, die het hoogst scoren als het op rassenhaat aankomt hoor...., zet uw tv op en ze zijn elkaar ginder weer aant afmaken, want ze haten elkaar....

genehunter
12 mei 2006, 16:33
Ook een paar losse opmerkingen:

1. Ik heb niks tegen Chinesen (uitgezonderd gok-Chinezen), eerlijke Turkse uitbaters van kebabzaken, de Afrikaanse student op mijn kot die hard werkt voor zijn doctoraat, de min of meer belasting betalende Poolse bouwvakker etc... ook al behoren ze tot een ander 'ras' of nationaliteit en hebben ze eventueel een andere huidskleur dan de mijne.

2. Ik heb er wel iets tegen dat een landgenoot van gelijk welke origine door zijn gedrag, niet per se in strijd met de letter van de wet, het westers samenlevingsmodel, de gelijkheid van man en vrouw, scheiding van kerk en staat, etc.. in gevaar brengt. Ok, het postmodernisme heeft bepaalde tradities in vraag gesteld, dat hoeft niet per se te betekenen dat ze nutteloos zijn.

3. Alsook tegen gelijk welke landgenoot die lui is en liever klaagt en zaagt dat zijn uitkering veel te laag is dan nog harder zijn best te doen om werk te zoeken en alle schuld op de maatschappij steekt of op die 'achterlijke' werkende klasse. Sic. Ok, de werkende klasse mag dan niet altijd van evenveel snuggerheid getuigen, de meeste kijken naar VTM, weet je, maar ze zijn tenminste actief. Vanuit mijn standpunt kan ik ook zeggen dat ik tot de intellectuele top van dit land behoor, en ik kan het nog bewijzen met een paar papierkes ook, en ik probeer bij te dragen tot de maatschappij, echt waar.

4. Ja, ik ben politiek rechts georienteerd, ik heb er zelfs gegronde redenen voor, dat mag in een democratie, maar het hoeft niet.

5. Als ik allochtonen al wantrouw of er vooroordelen over heb, dan is dat niet uit instinctieve xenofobie, want ja, er zijn zo'n mensen die zonder compromis alle allochtonen over dezelfde kam scheren en neigen naar extreem racisme. Neen, als ik ze collectief wantrouw, dan is het uit statistische overwegingen en uit gezamenlijk reeel gedrag en omdat ik niet geloof in een multiculturele utopie maar in een gelaagde incompatibiliteit door historische, geografische, biologische, zelfs klimatologische, sociologische, religieuze en politieke verschillen. Ja, misschien doe ik aan cultuurimperialisme, maar toch niet meer dan 'zij' doen als ze stellen dat een niet gelovige maar één schaap waard is en een gelovige twee? Ja, 'wij' en 'zij', classificatie is een realiteit, het gelijkheidsprincipe durf ik zelfs in vraag te stellen. Niemand is immers een exacte kloon van een ander en ander gedrag, andere behandeling?

6. Ben ik nu volgens iemand een vieze vuile idiote extreem rechtse racist?

Boadicea
12 mei 2006, 16:33
Beste Boadica : ze stemmen er op geloof me - er waren hier zelfs op het forum,
die zeer hevig tegen de kazakkendraai van De Winter waren die plotseling pro-joods en pro-Israël was (waar hij voordien even anti-semietisch was als de eerste de beste nazi) maar die toch "bij gebrek aan beter" VB stemmen.

De meeste Vlamingen zijn allergisch voor Nazi-gespuis, vandaar dat men bij VB er alles aan doet om dat imago af te schudden.. maar de Belangers zijn dezelfden als de Blokkers van vroeger, zoals duidelijk in het filmpje te zien was
dat men eerst niet zo graag uitzond op de RTBF en dat een zeer verhelderend dokument bleek te zijn. Het waren nl. jonge scholieren die op een zeer ontwapenende onschuld onze vriend Winter zijn racistisch mondje lieten voorbijpraten.

... Je kan niet iedereen heel de tijd voor de gek houden...

Ik geloof niet dat (neo)nazi's de kiezers zijn waar het VB echt blij mee zijn.

Bhairav
12 mei 2006, 16:35
Dan zijde goe mis.

Pietje
12 mei 2006, 16:36
Ik geloof niet dat (neo)nazi's de kiezers zijn waar het VB echt blij mee zijn.

Dan moeten zij dat maar openlijk verklaren, op een persconferentie en in alle vlaamse kranten. Ze zullen dan wel zo'n 3 �* 400.000 kiezers verliezen (nabestaanden van nazi-collaborateurs die dat niet leuk gaan vinden)

genehunter
12 mei 2006, 16:38
Definieer 'nazi' eens als je wilt?

Fille van de Foor
12 mei 2006, 16:40
Vanuit mijn standpunt kan ik ook zeggen dat ik tot de intellectuele top van dit land behoor

Dat voorspelt niet veel goeds voor de anderen. (http://forum.politics.be/showthread.php?t=50740)

Mephisto
12 mei 2006, 16:40
Laat ik het zo stellen: onder elk koren zit kaf. Het VB is op zich niet racistisch, maar ik kan me niet verplaatsen in het hoofd van al hun kiezers.

Toch moet ik eerlijk bekennen dat de echte extreme racisten (volgens de definitie) het VB nog te mild en te joods gezind vinden. Daarom stemmen ze er ook niet op.

Toen het nog Vlaams Blok heette anders wel. En zelfs ten tijde van de veroordeling vond FD dat hij in zijn recht stond..
Prompt toverde hij het 70-punten-plan dan ook trots tevoorschijn, tijdens het filmen van die docu, na de veroordeling van het Vlaams Blok.
Ik zie 'm nog staan, in zijn kaki hemd, poot omhoog, tijdens 'zijn' partijbijeenkomst. Een zielepoot met meer macht dan me lief is.

Boadicea
12 mei 2006, 16:45
Tja, de kiesplicht is eigenlijk een dillemma, hé. Die extreme pipo's moeten hun stem ook kwijt. Dat is geen beslissing van het VB.

Alle
12 mei 2006, 16:49
Dan moeten zij dat maar openlijk verklaren, op een persconferentie en in alle vlaamse kranten. Ze zullen dan wel zo'n 3 �* 400.000 kiezers verliezen (nabestaanden van nazi-collaborateurs die dat niet leuk gaan vinden)

:roll:

Gorefest
12 mei 2006, 16:50
Net zoals er neo-nazi' bij het VB zitten, zijn er stalinisten lid van extreem-links.

Even erg - even walgelijk.
Alleen worden extreem-linkse moordenaars al wat meer 'gedoogd' en krijgen ze er nog een forum bovenop in de media, herinnert u zich nog die uitzending met die CCC'er een tijdje terug?

Mephisto
12 mei 2006, 16:52
Als ik uitga van een volgende redenering:

"Voorzitter Miep van Diggelen: ‘Milli Görüs Nederland stond voor een constructieve samenwerking. Van de Keulse organisatie hebben wij niet de indruk dat zij een open dialoog voorstaat. Zij redeneren uitsluitend vanuit hun strenge religieuze opvatting, die participatie met de niet-islamitische wereld afwijst.’"

Dan denk ik dat het Vb net zo monotheïstisch is als bovenstaande organisatie. Alleen leidde het binnen de VlaamsBlok beweging tot fanatiek racisme en in bovenstaand voorbeeld tot religieus fundamentalisme, vice versa.

Boadicea
12 mei 2006, 17:00
Alleen worden extreem-linkse moordenaars al wat meer 'gedoogd' en krijgen ze er nog een forum bovenop in de media, herinnert u zich nog die uitzending met die CCC'er een tijdje terug?

Klopt, politiek correcte massamoorden mogen doodgezwegen worden. De "Killing Fields" is maar een film. Pol Pot was een held en die film was laster tegen zijn persoon.
Hitler had een andere ideologie, die ook veel doden met zich meebracht. Maar daar moeten we wettelijke bepaald, nog steeds om rouwen.
Het ene genocideslachtoffer is het andere niet. Ook daarin kent men discriminatie.

Alles kan en mag, zolang men iets vanuit een ideologie doet, die deze van Brussel is.

Boadicea
12 mei 2006, 17:03
Dan moeten zij dat maar openlijk verklaren, op een persconferentie en in alle vlaamse kranten. Ze zullen dan wel zo'n 3 �* 400.000 kiezers verliezen (nabestaanden van nazi-collaborateurs die dat niet leuk gaan vinden)

Mogen de andere partijen ook een oproep doen aan de extremisten in hun kiezerskorps? Mag de SPa dan zijn moslimfundi's weren?

genehunter
12 mei 2006, 17:16
Dat voorspelt niet veel goeds voor de anderen.

Sarcasme, dat zegt u niks, nee? 't was te voorzien dat er zo'n reacties zouden volgen, wat hadden we anders verwacht...

Max van Dietschland
12 mei 2006, 20:29
Leer eens het onderscheid maken tussen een streng migratie- en vreemdelingenbeleid en racisme.
Kom dan terug.

Of het onderscheid tussen gezond volksnationalisme en racisme.

Volksnationalisme: bescherming van de eigenheid en de kultuur van ons volk, tegen allerlei migratiestromen en invloeden van vreemde mogendheden (amerikanisering en zionisme, islamitische cultuur,...).
Echter ieder volk wordt als evenwaardig beschouwd en ieder volk doet ook wat het wilt, mag zijn eigen kultuur beleven op zijn eigen grondgebied.

Racisme= haat tegenover andere mensenrassen of volkeren. Men gaat uit dat andere volkeren,culturen of rassen minderwaardig zijn.

Zowel het Vlaams Belang als mijn nationaal solidaristische ideologie staat voor het eerste: een gezond volksnationalisme.