PDA

View Full Version : Bedankt, allochtone medeburgers, dat u uw kalmte en sereniteit bewaart


oliepiek
12 mei 2006, 20:13
Wij bange blanke Vlamingen mogen onze allochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Zo'n golf van racistische aanslagen over u heen krijgen en toch de kalmte en de sereniteit bewaren... chapeau.

In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in Frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.

Bedankt dus, allochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange blanke Vlaming kan veel van u leren.

Boadicea
12 mei 2006, 20:14
Juich niet te vroeg. We weten nog niet wat de komende dagen gaan brengen. Misschien nemen ze iets meer tijd om hun acties voor te bereiden?

jef
12 mei 2006, 20:19
Juich niet te vroeg. We weten nog niet wat de komende dagen gaan brengen. Misschien nemen ze iets meer tijd om hun acties voor te bereiden?
Laat ze toch lullen, als er dan al rellen uitbreken zullen ze het wel minimaliseren. Een paar auto's in brand steken zijn toch geen rellen zeker, dat is kattekwaad.

Boadicea
12 mei 2006, 20:21
Laat ze toch lullen, als er dan al rellen uitbreken zullen ze het wel minimaliseren. Een paar auto's in brand steken zijn toch geen rellen zeker, dat is kattekwaad.

Klopt, in Frankrijk waren er maar enkele autochtone doden gevallen, omdat enkele banjoules zichzelf nog niet bruin genoeg vonden en in een electriciteitskaske kropen.

Knorretje
12 mei 2006, 20:23
[quote=oliepiek;1702314]
In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in Frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.



Een niet al te snuggere allochtoon grillt zichzelf in een electriciteitscabine en "geheel legitiem" worden er 10.000 auto's in de fik gezet door al even niet al te snuggere soortgenoten.
Ben jij gek geworden? :roll:

Knuppel
12 mei 2006, 20:26
Wij bange blanke Vlamingen mogen onze allochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Zo'n golf van racistische aanslagen over u heen krijgen en toch de kalmte en de sereniteit bewaren... chapeau.

In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in Frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.

Bedankt dus, allochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange blanke Vlaming kan veel van u leren.

Allez vooruit. Nu zijn het al 'golven van racistische aanslagen'.

En ik die dacht dat er uiteindelijk eens éne zot werd van al die andere aanslagen die wij al jaren machteloos moeten ondergaan.

zampa
12 mei 2006, 20:35
Wij bange blanke Vlamingen mogen onze allochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Zo'n golf van racistische aanslagen over u heen krijgen en toch de kalmte en de sereniteit bewaren... chapeau.

In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in Frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.

Bedankt dus, allochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange blanke Vlaming kan veel van u leren.
Oliepiek, je kan de situatie van frankrijk niet vergelijken met Vlaanderen. In Frankrijk worden de allochtonen samengeborsteld in afschuwelijke woonblokken, waardoor de oprispingen veel heviger zijn en het geweld vele malen zwaarder. Hier leven vele allochtonen gewoon tussen de autochtonen, zodat het wat meer gecontroleerd wordt.

oliepiek
12 mei 2006, 21:14
Allez vooruit. Nu zijn het al 'golven van racistische aanslagen'.
En ik die dacht dat er uiteindelijk eens éne zot werd van al die andere aanslagen die wij al jaren machteloos moeten ondergaan.

Ik zei 'een golf', en inderdaad: eerst de zwarte man die afgetroefd wordt in een tankstation, dan de brugse skinheads die een zwarte voorbijganger halfdood slaan, gisteren een racistische moord... Dat is inderdaad een golf.

Geen gezever alstublieft.

zampa
12 mei 2006, 21:20
Ik zei 'een golf', en inderdaad: eerst de zwarte man die afgetroefd wordt in een tankstation, dan de brugse skinheads die een zwarte voorbijganger halfdood slaan, gisteren een racistische moord... Dat is inderdaad een golf.

Geen gezever alstublieft.
Ook al wordt de zwarte man in het tankstation afgetroefd door een Turk?

NapalmBenny.
12 mei 2006, 21:41
Geen gezever alstublieft.

post dan niets ;-) , uw levensvizie is zever, besef je het dan niet dat je geen poot hebt om op te staan, u zal nooit uw goesting krijgen :P. Uw levensvizie zal mee in uw graf eindigen.

Scarabaeida
12 mei 2006, 21:42
Wij bange blanke Vlamingen mogen onze allochtone gemeenschap erg dankbaar zijn.

Verdomme gij zijt blank. Racist! Jij bent vast zo'n bange xenofoob.

daiwa
12 mei 2006, 21:47
Ook al wordt de zwarte man in het tankstation afgetroefd door een Turk?

Daar wil oliepiek precies niet verder op ingaan.

zampa
12 mei 2006, 21:52
Daar wil oliepiek precies niet verder op ingaan.
Dat merkte ik ook ;-) Ik ben hier nog niet lang, maar heb al wel gemerkt dat hier nogal rare heerschappijen figureren. Zo'n Hans1 springt er echter serieus uit tot nu toe:-D

Boadicea
14 mei 2006, 17:12
Voila, op het Kiel zijn er molotovcoctails op het lokale politiekantoor gegooid. Zo rustig zijn ze gebleven.

Bazilfunk
14 mei 2006, 17:17
Ook al wordt de zwarte man in het tankstation afgetroefd door een Turk?

En omdat het nen turk is die op ne zwarte mot is het plots geen racisme ofwa?

Fille van de Foor
14 mei 2006, 17:22
En omdat het nen turk is die op ne zwarte mot is het plots geen racisme ofwa?

Och, die mannen denken dat ze als gepatenteerde racisten inderdaad een rechtsgeldig patent hebben.

Gibson
14 mei 2006, 17:22
En omdat het nen turk is die op ne zwarte mot is het plots geen racisme ofwa?
het ging over blank racisme

Ploertendoder
14 mei 2006, 17:23
Voila, op het Kiel zijn er molotovcoctails op het lokale politiekantoor gegooid. Zo rustig zijn ze gebleven.

Da zijn ze daar gewoon. Zo hebben ze een beetje verder in Hoboken eens heel het politiekantoor afgefikt.

Politieke reactie op dat kattekwaad: 0,0.

alberto
14 mei 2006, 17:24
Bedankt dus, allochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange blanke Vlaming kan veel van u leren.

Je kan dit ook omdraaien,

bij de moord in Brussel van Joe,

Bedankt dus, autochtone burgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid; De bange allochtone man ( vrouw ) kan nog veel van u leren.

djimi
14 mei 2006, 17:27
Voila, op het Kiel zijn er molotovcoctails op het lokale politiekantoor gegooid. Zo rustig zijn ze gebleven.



Krant : De Standaard
Rubriek : Binnenland
Laatste update : zondag 14 mei, 18u24
Bron : belga

<<< Kiels politiekantoor bekogeld met brandbommen

ANTWERPEN - Onbekenden hebben afgelopen nacht brandbommen gegooid naar het kantoor van de wijkpolitie aan de Sint-Bernardsesteenweg op het Kiel in Antwerpen.
De feiten deden zich voor rond 2.20 uur. Tot nu toe onbekende daders wierpen twee brandbommen in de inkomhal van het wijkkantoor. Een derde belandde tegen een combi. De schade bleef beperkt tot wat roet- en rookschade en er vielen geen gewonden. De daders zijn spoorloos. >>>


U weet dus nu al dat het om 'ze' gaat ?

Bron ?

Ke Nan
14 mei 2006, 17:28
Wij bange blanke Vlamingen mogen onze allochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Zo'n golf van racistische aanslagen over u heen krijgen en toch de kalmte en de sereniteit bewaren... chapeau.

In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in Frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.

Bedankt dus, allochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange blanke Vlaming kan veel van u leren.

Graag gedaan. :-D

driewerf
14 mei 2006, 17:28
Wij bange blanke Vlamingen mogen onze allochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Zo'n golf van racistische aanslagen over u heen krijgen en toch de kalmte en de sereniteit bewaren... chapeau.

In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in Frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.

Bedankt dus, allochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange blanke Vlaming kan veel van u leren.
een beetje anders geformuleerd stelde ik dezelfde vraag:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=50794

Ke Nan
14 mei 2006, 17:29
Ook al wordt de zwarte man in het tankstation afgetroefd door een Turk?

Turken zijn ook blank. Het is dan ook logisch dat ze racistisch kunnen handelen tegen niet-blanken.

Ke Nan
14 mei 2006, 17:30
een beetje anders geformuleerd stelde ik dezelfde vraag:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=50794


Ook voor jou hebben we met alle plezier onze kalmte en sereniteit bewaard, kameraad. ;)

Fille van de Foor
14 mei 2006, 17:31
Turken zijn ook blank. Het is dan ook logisch dat ze racistisch kunnen handelen tegen niet-blanken.

Niet zeveren hé... iedereen die destijds geen "zwarte" in de naaste familie had is niet blank!

Gibson
14 mei 2006, 17:31
Turken zijn ook blank. Het is dan ook logisch dat ze racistisch kunnen handelen tegen niet-blanken.
you wish, blank als term is cultureel bepaald, en turkije is een land met een diverse bevolking

Fille van de Foor
14 mei 2006, 17:33
you wish, blank als term is cultureel bepaald

Zie je wel!

driewerf
14 mei 2006, 17:33
Ook voor jou hebben we met alle plezier onze kalmte en sereniteit bewaard, kameraad. ;)
de kathedraal van Antwerpen zou nog te klein zijn om jouw ego te bevredigen, hé, woest Ottomaantje. ;-)

Ke Nan
14 mei 2006, 17:33
Niet zeveren hé... iedereen die destijds geen "zwarte" in de naaste familie had is niet blank!

Ola, in de Eerste Wereldoorlog vochten we zij aan zij met onze Duitse bloedbroeders tegen het gealllieerd addergebroed.

Ke Nan
14 mei 2006, 17:37
you wish, blank als term is cultureel bepaald, en turkije is een land met een diverse bevolking

Nevertheless zijn wij blank. De goede oude Van Dale zegt het ook. Het blanke ras: het Kaukasische, dat een lichte huid heeft.
Gij moogt op uw kop gaan staan en nog altijd zullen wij blank zijn. :-D

Ke Nan
14 mei 2006, 17:38
de kathedraal van Antwerpen zou nog te klein zijn om jouw ego te bevredigen, hé, woest Ottomaantje. ;-)

Na mijn machtsovername wil ik dat kapelletje dan ook gaan aanpassen. :-D

Bazilfunk
14 mei 2006, 17:44
Voila, op het Kiel zijn er molotovcoctails op het lokale politiekantoor gegooid. Zo rustig zijn ze gebleven.


t waren waarschijnlijk vlaams nationalisten die het neerschieten van hun maatje wouden wreken. We weten nu allemmaal waar dat vlaams nationalistisch gespuis toe in staat is dus ik zou er niet van verschieten.

Gibson
14 mei 2006, 17:44
Nevertheless zijn wij blank. De goede oude Van Dale zegt het ook. Het blanke ras: het Kaukasische, dat een lichte huid heeft.
Gij moogt op uw kop gaan staan en nog altijd zullen wij blank zijn. :-D
blank is een angelsaksische term, ontstaan in de nieuwe wereld en was alleen van toepassing op mensen van engelse afkomst, en werd selectief gebruikt om ieren, scandinaven, slavische en mediterrane volkeren uit te sluiten.

In antropologische termen klopt het dat blank als een equivalent gebruikt wordt voor het kaukasische ras.

Maar in racistische kringen beperkt de term zich tot europa

Fille van de Foor
14 mei 2006, 17:47
Maar in racistische kringen beperkt de term zich tot europa

En wat zegt jullie Dikke-van-Dale-neukende pseudo-intellectueel Jan van den Berghe over dit toch wel ongeëigende taalgebruik.

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 17:48
Wij bange blanke Vlamingen mogen onze allochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Zo'n golf van racistische aanslagen over u heen krijgen en toch de kalmte en de sereniteit bewaren... chapeau.

Golf aanslagen??? Hoeveel aanslagen zijn er dan wel geweest?

Ook misschien eens de telling gemaakt van het aantal overvallen op autochtonen en eens vergeleken?

Pieke
14 mei 2006, 17:48
Voila, op het Kiel zijn er molotovcoctails op het lokale politiekantoor gegooid. Zo rustig zijn ze gebleven.

door onbekenden. Maar gij weet natuurlijk al wie het waren. En dan maar jammeren over het stigmatiseren van VB-aanhangers. Hypocriet.

Gibson
14 mei 2006, 17:49
En wat zegt jullie Dikke-van-Dale-neukende pseudo-intellectueel Jan van den Berghe over dit toch wel ongeëigende taalgebruik.
is deze vraag naar mij gericht?

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 17:49
Ola, in de Eerste Wereldoorlog vochten we zij aan zij met onze Duitse bloedbroeders tegen het gealllieerd addergebroed.

Bloedbroeders? Zijn Turken ook Ariërs? We gaan erop vooruit... :lol:

Ke Nan
14 mei 2006, 17:49
blank is een angelsaksische term, ontstaan in de nieuwe wereld en was alleen van toepassing op mensen van engelse afkomst, en werd selectief gebruikt om ieren, scandinaven, slavische en mediterrane volkeren uit te sluiten.

In antropologische termen klopt het dat blank als een equivalent gebruikt wordt voor het kaukasische ras.

Maar in racistische kringen beperkt de term zich tot europa

Een denkbeeldige term dus. De huidskleur is echter van doorslaggevende betekenis. Wij zijn blank. Treed nader, blanke broeder. Laten wij elkaar omhelzen en broederlijke kussen op de wangen uitdelen.

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 17:50
Ik zei 'een golf', en inderdaad: eerst de zwarte man die afgetroefd wordt in een tankstation, dan de brugse skinheads die een zwarte voorbijganger halfdood slaan, gisteren een racistische moord... Dat is inderdaad een golf.

Dit is helemaal geen "golf". Dat zijn welgeteld drie incidenten. Hoeveel autochtonen werden in hetzelfde tijdbestek slachtoffer van aanslagen, overvallen...?

Ke Nan
14 mei 2006, 17:51
Bloedbroeders? Zijn Turken ook Ariërs? We gaan erop vooruit... :lol:

Zijn jullie, de Vlamingen, dan Ariërs?

Bazilfunk
14 mei 2006, 17:52
Dit is helemaal geen "golf". Dat zijn welgeteld drie incidenten. Hoeveel autochtonen werden in hetzelfde tijdbestek slachtoffer van aanslagen, overvallen...?

Door autochtonen? Een pak meer denk ik.

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 17:52
Zijn jullie, de Vlamingen, dan Ariërs?

Geen idee. Ik denk niet in dergelijke achterhaalde en totaal verkeerde concepten.

Fille van de Foor
14 mei 2006, 17:52
Zijn jullie, de Vlamingen, dan Ariërs?

Ariërs van de wegenwacht, de wegenwacht!

Ke Nan
14 mei 2006, 17:54
Geen idee. Ik denk niet in dergelijke achterhaalde en totaal verkeerde concepten.

Je suggereert het in ieder geval.

Fille van de Foor
14 mei 2006, 17:54
Geen idee. Ik denk niet.

Leuke outing, maar totaal overbodig.

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 17:54
Je suggereert het in ieder geval.

Ik refereer slechts naar uw woordkeuze ("bloedbroeders")... Blijkbaar denkt u dus nog in die concepten.

Ke Nan
14 mei 2006, 17:55
Ariërs van de wegenwacht, de wegenwacht!

Gij zijt wel ferm aan het sidetracken. Niet dat er iets mis is met wegenwachters. Helemaal niet. Dat zijn ook mensen.

Gibson
14 mei 2006, 17:56
Ik refereer slechts naar uw woordkeuze ("bloedbroeders")... Blijkbaar denkt u dus nog in die concepten.
er is een fundamenteel verschil van ideologie tussen de 1ste en 2de wereldoorlog

djimi
14 mei 2006, 17:56
blank is een angelsaksische term, ontstaan in de nieuwe wereld en was alleen van toepassing op mensen van engelse afkomst, en werd selectief gebruikt om ieren, scandinaven, slavische en mediterrane volkeren uit te sluiten.

In antropologische termen klopt het dat blank als een equivalent gebruikt wordt voor het kaukasische ras.

Maar in racistische kringen beperkt de term zich tot europa

Uit het etymologisch woordenboek :

- blank 'blinkend, wit' < Middelnederlands : blanc 'wit' / Oudsaksisch : blank / Oudhoogduits : blanc(h) / Oudnoors : blakkr

- verwant met 'blinken'.

Niks geen nieuwe wereld dus.

bruut geweld
14 mei 2006, 17:57
zelfs volgens de meest verregaande raciale theorieën vallen Marokkanen
OOK onder "het blanke ras". waar je natuurlijk verschillende subklassen in hebt

vond het eerst ook nogal raar, want ja, ze hebben toch een (licht)bruiner velletje dan noordse mensen he ? Maar het blijkt wel degelijk zo te zijn.

Faciale kenmerken en lichaamsbouw blijken determinerend te zijn.

effe verschieten voor racisten vermoed ik.8)

maar ja, die zullen er zich wel vanaf maken met HUN visuele perceptie, doch ze is niet correct als het op het criterium "blank" aangaat.

Misschien dat ze slogans zoals "wat is het fijn om blank te zijn" , moeten vervangen in "wat is het fijn om germaan, kelt etc te zijn".

Tömmchen
14 mei 2006, 17:57
Amokmakers in Antwerpen

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060514betoging/N_060514_AntwerpenArrestMM1.jpg

In Antwerpen was er vanmiddag een kleine herdenkingsmars van zo'n 150 Afrikanen in de buurt van de Zwartzustersstraat.
Dat is de plek waar een 18-jarige schutter donderdag een Malinese oppas en een meisje van twee heeft doodgeschoten.
De mars verliep in alle stilte tot een groepje jongeren (nu zijn het ineens wel jongeren) heibel (bedoelen ze misschien zinloos geweld?) begon te zoeken. De politie kwam zeer snel ter plaatse en zou een twintigtal jongeren opgepakt hebben.
bron: vrtnieuws.net

Al een geluk dat ze zo kalm blijven é? Ze wilde De Leeuw van Vlaanderen aanvallen GVD!!

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 17:58
er is een fundamenteel verschil van ideologie tussen de 1ste en 2de wereldoorlog

Ik heb het daar helemaal niet over. Ik heb het over zijn woordkeuze ("bloedbroeders").

Gibson
14 mei 2006, 17:59
Uit het etymologisch woordenboek :

blank 'blinkend, wit' < Middelnederlands : blanc 'wit' / Oudsaksisch : blank / Oudhoogduits : blanc(h) / Oudnoors : blakkr

verwant met 'blinken'.

Niks geen nieuwe wereld dus.
de term "white" als raciaal geladen woord is wel afkomstig uit de angelsaksische wereld

Gibson
14 mei 2006, 18:00
Ik heb het daar helemaal niet over. Ik heb het over zijn woordkeuze ("bloedbroeders").
je linkt arisch aan de 1ste wereldoorlog

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 18:01
je linkt arisch aan de 1ste wereldoorlog

Dan heeft u niets gelezen van wat ik schrijf. Ik link de term "bloedbroeders" met "Ariërs". Dat is alles.

Bazilfunk
14 mei 2006, 18:02
[SIZE="4"]

Al een geluk dat ze zo kalm blijven é? Ze wilde De Leeuw van Vlaanderen aanvallen GVD!!


Ik snap niet waarom de politie is tussen gekomen. Waren we direct ook van dat crapuleus cafe vanaf.

Gibson
14 mei 2006, 18:03
Dan heeft u niets gelezen van wat ik schrijf. Ik link de term "bloedbroeders" met "Ariërs". Dat is alles.

Bloedbroeders? Zijn Turken ook Ariërs? We gaan erop vooruit
Ke Nan sprak van de 1ste wereldoorlog en bloedbroeders, waarop jij zegt ;Zijn Turken ook Ariërs?"

je begrijpt mijn punt toch?

Ke Nan
14 mei 2006, 18:05
Ik heb het daar helemaal niet over. Ik heb het over zijn woordkeuze ("bloedbroeders").

Het is wel al effe geleden maar in 5de eeuw hebben de Hunnen samen met vele Germaanse stammen Europa bevrijd van het Romeinse juk. Vandaar dat ik bloedbroeders gebruik.

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 18:06
Ke Nan sprak van de 1ste wereldoorlog en bloedbroeders, waarop jij zegt ;Zijn Turken ook Ariërs?"

je begrijpt mijn punt toch?

Ja, maar uw punt is verkeerd. Wie het woord "bloedbroeders" in de mond neemt, verwijst naar raciale theorieën zoals gangbaar waren in het interbellum en WO II. Dan kom ik weer op m'n vraag uit: als Turken "bloedbroeders" van de Duitsers zijn, zijn de Turken dan ook Germanen (Ariërs)? Of op welke manier moet ik die "bloedband" invullen?

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 18:06
Het is wel al effe geleden maar in 5de eeuw hebben de Hunnen samen met vele Germaanse stammen Europa bevrijd van het Romeinse juk. Vandaar dat ik bloedbroeders gebruik.

Ik zie geen enkel verband.

Gibson
14 mei 2006, 18:06
Het is wel al effe geleden maar in 5de eeuw hebben de Hunnen samen met vele Germaanse stammen Europa bevrijd van het Romeinse juk. Vandaar dat ik bloedbroeders gebruik.
werden de hunnen niet door een coalitie van romaanse en germaanse volkeren terug europa uitgedreven?

Ke Nan
14 mei 2006, 18:07
Ik zie geen enkel verband.

Dat geloof ik best.

Jan van den Berghe
14 mei 2006, 18:07
Dat geloof ik best.

Leg dan maar even uit!

Ke Nan
14 mei 2006, 18:08
werden de hunnen niet door een coalitie van romaanse en germaanse volkeren terug europa uitgedreven?

Ja, verdorie. Dat krijg je als je met die Germaanse jassendraaiers een verbond aangaat. :-D

Tömmchen
14 mei 2006, 18:09
Ik snap niet waarom de politie is tussen gekomen. Waren we direct ook van dat crapuleus cafe vanaf.

Allé vooruit, de "verdraagzamen" laten weer eens hun ware aard zien. Ga nog wa molotovs gooien naar de politie é :x

djimi
14 mei 2006, 18:11
de term "white" als raciaal geladen woord is wel afkomstig uit de angelsaksische wereld



En die 'angelsaksische wereld' is hèt model dat navolging verdient, veronderstel ik ?

Bazilfunk
14 mei 2006, 18:11
Allé vooruit, de "verdraagzamen" laten weer eens hun ware aard zien. Ga nog wa molotovs gooien naar de politie é :x

Het waren vlaams nationalisten met die molotovs 8) volgens de politie

Gibson
14 mei 2006, 18:12
En die 'angelsaksische wereld' is hèt model dat navolging verdient, veronderstel ik ?
wat wil je nu? ik leg gewoon uit dat de term blank subjectief is

KeyserH
14 mei 2006, 18:45
Het waren vlaams nationalisten met die molotovs 8) volgens de politie

Heb je een bron?

van Maerlant
14 mei 2006, 18:50
Wij bange blanke Vlamingen mogen onze allochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Zo'n golf van racistische aanslagen over u heen krijgen en toch de kalmte en de sereniteit bewaren... chapeau.

In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in Frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.

Bedankt dus, allochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange blanke Vlaming kan veel van u leren.

Wij bange Slavische Polen mogen de autochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Over zo'n gruwelijke racistische moord in het Centraal te horen krijgen, en toch de kalmte en de sereniteit bewaren....chapeau.

In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.

Bedankt dus, autochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange Slavische Pool kan veel van u leren.

Avondland
14 mei 2006, 18:57
Amokmakers in Antwerpen

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060514betoging/N_060514_AntwerpenArrestMM1.jpg

In Antwerpen was er vanmiddag een kleine herdenkingsmars van zo'n 150 Afrikanen in de buurt van de Zwartzustersstraat.
Dat is de plek waar een 18-jarige schutter donderdag een Malinese oppas en een meisje van twee heeft doodgeschoten.
De mars verliep in alle stilte tot een groepje jongeren (nu zijn het ineens wel jongeren) heibel (bedoelen ze misschien zinloos geweld?) begon te zoeken. De politie kwam zeer snel ter plaatse en zou een twintigtal jongeren opgepakt hebben.

bron: vrtnieuws.net


Al een geluk dat ze zo kalm blijven é? Ze wilde De Leeuw van Vlaanderen aanvallen GVD!!
Dat viel me ook al op. Wat is het nu van een mars tegen zinloos geweld als 20 man opgemakt wordt wegens het veroorzaken van een rel? En die mars in Brussel ging er ook nogal "over". Een allegaartje van allochtonen en sossen riepen op om de dotatie van het VB af te nemen. Het vel van de beer is al verkocht voor hij neergeschoten is ...

djimi
14 mei 2006, 18:59
you wish, blank als term is cultureel bepaald, en turkije is een land met een diverse bevolking



Blank : vele vlaggen, vele ladingen, maar niks om ons zo over op te winden.

Gibson
14 mei 2006, 19:00
Blank : vele vlaggen, vele ladingen, maar niks om ons zo over op te winden.
doen we dat dan?

djimi
14 mei 2006, 19:03
doen we dat dan?

Sommigen wel, anderen niet, denk ik.

Ik voel me toch meer op m'n gemak bij diegenen die zich noch opwinden, noch laten opjutten.

Orion
14 mei 2006, 19:33
HEIBEL NA HERDENKING IN ANTWERPEN
***************************************
In Antwerpen heeft de politie zo'n 40
mensen administratief aangehouden nadat
een ingetogen betoging van de Afrikaan-
se gemeenschap uit de hand dreigde te
lopen.

Zo'n 150 Afrikanen namen deel aan een
optocht van de Groenplaats naar de
Zwartzustersstraat. Dat is de plek waar
een achttienjarige schutter donderdag
een Malinese oppas en een meisje van
twee heeft doodgeschoten.

Bij het ontbinden van de optocht,
ontstond plots wat onrust. "Om erger te
voorkomen, hebben we ingegrepen", zegt
Sven Lommaert van de Antwerpse politie.
De schade bleef beperkt en de rust
keerde snel terug.





Zo rustig zijn ze inderdaad...

slobodan
14 mei 2006, 19:45
Bedankt dus, allochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange blanke Vlaming kan veel van u leren.

Ga aub in Marokko wonen hé.

Scarabaeida
15 mei 2006, 10:11
Wij bange Slavische Polen mogen de autochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Over zo'n gruwelijke racistische moord in het Centraal te horen krijgen, en toch de kalmte en de sereniteit bewaren....chapeau.


Leuk sarcasme, alleen kan ik er niet hard genoeg op hameren dat het geen Slavische Polen waren.

Om de Überracist uit te hangen

afkomst Pools en Slavisch (50%):

http://www.baronage.co.uk/bpgif-01/mathilde.jpg



Zigeuner, maar nog steeds niet van detzelfde groep als Mariusz doch:

http://www.gentenaar.be/Assets/Images_Upload/nbn_ntvt3pfaff_mhb.MM.jpg

Kaal
15 mei 2006, 10:18
Wij bange blanke Vlamingen mogen onze allochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Zo'n golf van racistische aanslagen over u heen krijgen en toch de kalmte en de sereniteit bewaren... chapeau.

Wat zijn we sentimenteel bezig vandaag. Zo hoort het ook, en het is niet meer dan normaal. De "blanke" gemeenschap reageerde immers op dezelfde manier nal van de stille mars voor Joe.

Of had je soms iets anders verwacht van de allochtonen? Misschien had je geweld verwacht en had je een aantal argumenten klaar om dat goed te praten?

van Maerlant
15 mei 2006, 16:20
Leuk sarcasme, alleen kan ik er niet hard genoeg op hameren dat het geen Slavische Polen waren.

Om de Überracist uit te hangen

afkomst Pools en Slavisch (50%):

Zigeuner, maar nog steeds niet van detzelfde groep als Mariusz doch:



Ja, het was dan ook maar om erop te wijzen hoe belachelijk die post was hé. Slavisch, zwart, geel of zigeuner, je m'en fou, moord is moord.

sony
15 mei 2006, 17:15
Wij bange Slavische Polen mogen de autochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Over zo'n gruwelijke racistische moord in het Centraal te horen krijgen, en toch de kalmte en de sereniteit bewaren....chapeau.

In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.

Bedankt dus, autochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange Slavische Pool kan veel van u leren.

DEBO:roll: :evil: :twisted: 8O :-D

lombas
15 mei 2006, 17:24
Twee jaar geleden was het wel anders. Eigenlijk was ik benieuwd wat er was gebeurd mocht het één van de slachtoffers van Marokkaanse origine geweest zijn - niet dat ik dat wens.

Jazeker
15 mei 2006, 17:58
Wij bange Slavische Polen mogen de autochtone gemeenschap erg dankbaar zijn. Over zo'n gruwelijke racistische moord in het Centraal te horen krijgen, en toch de kalmte en de sereniteit bewaren....chapeau.

In een ander land zou het niet waar zijn... daar zou de boel ontploft zijn en daar zou men, geheel legitiem, zoals in frankrijk en Groot-Britannië, de woede geëxterioriseerd hebben.

Bedankt dus, autochtone medeburgers, voor uw uitzonderlijke moed en ingetogenheid. De bange Slavische Pool kan veel van u leren.

:lol:

van Maerlant
15 mei 2006, 18:17
:lol:

DEBO:roll: :evil: :twisted: 8O :-D

De reacties zijn verdeeld :p

Scarabaeida
15 mei 2006, 19:16
Ja, het was dan ook maar om erop te wijzen hoe belachelijk die post was hé. Slavisch, zwart, geel of zigeuner, je m'en fou, moord is moord.

Oké, ik had die nuances in acht moeten nemen. Het is ook omdat verscheidene mediafiguren zich zo van den domme houden. Je hebt uiteindelijk gelijk, de misdaad blijft even erg en men maakt er overal een enorm kinderachtige poppenkast van.

Mijn fout dus.

van Maerlant
15 mei 2006, 19:17
Voila.

Geen probleem :)