PDA

View Full Version : Hebben jullie een psychiatrisch verleden ?


PAJOT
12 mei 2006, 20:15
Ja, ik wel. Ik vertel ook eens gaarne iets over mezelf. Het verhaal gaat als volgt :

Ik ben steeds bijzonder "introvert" geweest maar dat heeft mij niet weerhouden van grootse dingen.


Op de lagere school was ik bijzonder rebels, een gesel voor het gezag.

Ik heb er samen met een vriendin een paar barakken in de as gelegd en dat was wel het hoogtepunt.


Ik werd formeel nooit van school gesmeten, maar na onderling overleg tussen de ouders en

direktie verplaatst. Ik had geen verleden in die nieuwe school dus ik bouwde iets nieuw op.


Ik kreeg er talrijke onderscheidingen voor uitmuntendheid, voor wellevendheid etc ...

Daar legde ik de basis van mijn levensvisie : uitblinken door een tomeloze drang naar ORDE.


Ik speelde niet langer, ging niet meer om met leeftijsgenoten, was steeds afgezonderd en verdiept

in literaire werken. Daar heb ik veel vruchten van geplukt en zij vormen de basis van mijn kennis.


Ik leerde gevoelens beheersen en was helemaal ontastbaar geworden, ik heb mensen zien

lijden dat mijn ouders er geshoqueerd waren dat ik niet de minste emotie had getoond.


In heel dat verhaal, zowat middenin, besloten mijn ouders een psychiater te raadplegen. Die kregen na

een gesprek botweg te horen, in mijn eigen bijzijn, dat het kind "te hoogbegaafd" was om zich in


de maatschappij te integreren. Ik kan de letterlijke woorden niet meer herinneren maar zij

hebben mij van trots vervuld en naar mijn inzien de situatie alleen nog erger gemaakt voor mijn


ouders. Ik moest aan sport gaan doen om het gemeenschapsgevoel te beleven, maar dat is

er nooit van gekomen want hoe had men mij daartoe en tegen mijn wil kunnen verplichten ?


En zo bleef mijn geest zich verder ontwikkelen in de meest zwarte zin die bestaat, waar zaken in

sluimeren, onuitgesproken voor mijn omgeving, die grenzen aan de waanzin en mij vervullen


van trots opdat ze voor jullie zo weerzinwekkend zijn. Zo gaat deze minzame en stille

jongen door het leven - het fascisme luid maar beheerst verkondigend. Ik ben blij dat ik deze


gedachten eens met iemand kan delen (hoewel daar kanttekeningen bij staan waar ik hier niet

kan over uitwijden), ook al vermoed ik dat velen onder jullie te achterlijk zijn om ze te vatten.


Wees blij dat ik mijn gevoelens niet hoef op te kroppen, want dat kan nare gevolgen hebben zoals

jullie nu wel geleerd zullen hebben. Maar mijn afscheid aan deze wereld zal in ieder geval niet minder


onopgemerkt voorbijgaan, jullie zullen het geweten hebben, dat is een belofte die ik maak.

Diep in mezelf ben ik een anarchist maar eentje die jullie tot het uiterste zal brengen.

Apocalyps
12 mei 2006, 20:30
Ja, ik wel.

Vreemd, oppeens krijg ik medelijden met de psychiaters....

Mitgard
12 mei 2006, 22:11
trekt ge van de ziekenkas, pajot?

cookie@vws
13 mei 2006, 00:08
Alleen valium kan de wereld nog redden nu... 8)

Fille van de Foor
13 mei 2006, 04:15
Ik vrees dat 'm vooral een toekomst in de psychiatrie heeft.

Supe®Staaf
13 mei 2006, 06:46
Ik vrees dat 'm vooral een toekomst in de psychiatrie heeft.:lol: :lol: :lol:

BigF
13 mei 2006, 10:46
Jammer dat iemand die zo bulkt van de intelligentie zijn tijd moet zitten verdoen op een internetforum he, Pajot? :|

Bedenk eens; hoeveel ongelezen meesterwerken liggen nog op u te wachten? Op naar de bib en de stekker uit de pc!

Nick_
13 mei 2006, 11:04
Op naar de bib en de stekker uit de pc!

Best in omgekeerde volgorde maar dat zal een genie als PAJOT zeker wel weten. :)

DaBlacky
13 mei 2006, 12:46
Komt PAJOT uit Roeselare?

Nynorsk
13 mei 2006, 12:57
nou :?

Jolly Roger
14 mei 2006, 13:03
Lijkt hier CP wel.
Btw, Pajot mag nog wel iets aan zijn taalfouten doen.
Dat zal niet zo'n groot probleem zijn aangezien hij "hoogbegaafd" is.

StevenNr1
14 mei 2006, 13:09
Ik heb het altijd al geweten.

Tantist
14 mei 2006, 15:08
Leuk Pajot, maar waarom deel je deze info met ons?

Patriot!
14 mei 2006, 15:21
Ben je soms van plan zelfmoord te plegen?

Tantist
14 mei 2006, 15:33
Ben je soms van plan zelfmoord te plegen?

Niet echt ordelijk en elitair, als een ordinaire loser zelfmoord plegen. Ik gok dus op nee...

Patriot!
14 mei 2006, 15:38
Zijn voorbeeld deed het toch ook?

Tantist
14 mei 2006, 15:40
Zijn voorbeeld deed het toch ook?

George van Severen werd vermoord

Groot Bakkes
14 mei 2006, 15:53
Lijkt hier CP wel.
Btw, Pajot mag nog wel iets aan zijn taalfouten doen.
Dat zal niet zo'n groot probleem zijn aangezien hij "hoogbegaafd" is.

Hij is tweetalig (Fra-Ned) schreef hij hier ooit, dus dan is dat begrijpelijk.

Apocalyps
14 mei 2006, 20:28
Ben je soms van plan zelfmoord te plegen?

http://www.interraweb.com/gast/kaars/kaars3.jpg

djimi
14 mei 2006, 20:51
Al goed dat dit bij de 'Koetjes en Kalfjes' staat, hé.

Mitgard
14 mei 2006, 20:55
ik moet ook pillen nemen tegen de depressie.

Pieke
14 mei 2006, 21:51
ik moet ook pillen nemen tegen de depressie.

wie niet in belgië

baarle
14 mei 2006, 23:36
ik moet ook pillen nemen tegen de depressie.

moet ???

Supe®Staaf
15 mei 2006, 07:07
ik moet ook pillen nemen tegen de depressie.Wat een slaafs onderwerpingsgedrag aan de medische en farmacologische lobby!

stab
15 mei 2006, 07:54
In heel dat verhaal, zowat middenin, besloten mijn ouders een psychiater te raadplegen. Die kregen na

een gesprek botweg te horen, in mijn eigen bijzijn, dat het kind "te hoogbegaafd" was om zich in


de maatschappij te integreren. Ik kan de letterlijke woorden niet meer herinneren maar zij

hebben mij van trots vervuld en naar mijn inzien de situatie alleen nog erger gemaakt voor mijn


ouders.Ge moet psychiaters niet te serieus nemen, zelle.

Supe®Staaf
15 mei 2006, 08:50
Ge moet psychiaters niet te serieus nemen, zelle.Waarom niet?
Zijt ge daar ooit slecht mee gevaren?

Havana
15 mei 2006, 12:17
gezonde geest in een gezond lichaam

Djiezes
15 mei 2006, 18:49
Uitspraak van de geniale PAJOT over Jürgen Verstrepen:

Hij is het gezicht van de vrije meningsuiting van de partij maar over de rest moet hij zijn mond houden :evil:

I rest my case...

Fille van de Foor
16 mei 2006, 03:09
In heel dat verhaal, zowat middenin, besloten mijn ouders een psychiater te raadplegen. Die kregen na een gesprek botweg te horen, in mijn eigen bijzijn, dat het kind "te hoogbegaafd" was om zich in de maatschappij te integreren. Ik kan de letterlijke woorden niet meer herinneren maar zij hebben mij van trots vervuld en naar mijn inzien de situatie alleen nog erger gemaakt voor mijn ouders.

Indien je een hoorapparaatje had ingehad, dan zou je begrepen hebben dat de psychiater eigenlijk zei: "ik vind het godgeklaagd dat de maatschappij hierin nog zou investeren".