PDA

View Full Version : Dader is niet alleen


Oeteke
13 mei 2006, 22:22
In Vlaanderen lopen er nog meer mensen rond die ooit last hebben gehad met marokkanen, en die daardoor wraak willen nemen.

Als je als jonge tiener wordt bedreigd en wordt beroofd, dan kan het zijn dat je aan wraak denkt. Misschien niet op dat moment zelf, maar later eventueel.

Dit is zeer logisch.
Wat het VB daar dan mee te maken heeft vraag ik mij nu toch wel af.
Het is de schuld van die Marokkanen die die mensen geript of geslagen hebben, die voor zulke situaties zorgen, en niet de politiek.

Ik ben zelf ook al enkele keren beroofd geweest door marokkanen ("vrienden" die ik dan nog kende)
Ze hebben me zelfs 's nachts opgebeld met dreigtaal, en ik wist niet eens hoe ze aan mijn nummer kwamen.
Dat doen wel iets als ge 15 jaar bent en ge krijgt zoiets. Dat zet u tot nadenken over wat ge daartegen wilt doen.
Zelf wel veel met hen opgetrokken vroeger, totdat ze me dus die zaken gelapt hebben.

Op een bepaald moment denkte dan ook van =
Hoe ga ik ze terugpakken??

In het geval van die gast was het blijkbaar zo erg, dat die gewoon MOEST DODEN, dwangmatig.

Dus ipv de schuld te geven aan het VB, geef de schuld aan AL DIE JONGE CRAPULEUZE MAROKKANEN DIE OP STRAAT, in het park, aan stations, ...rondhangen.
Zij zorgen voor zo'n creaties van mensen, niet de politiek.
TOen ik zulke zaken meemaakte, was ik CONTRA het VB.
Nu heb ik genoeg meegemaakt met die marokkanen, dat ik geen andere oplossing vind, aangezien de huidige politiekers dat crapuul enkel ophemelt.
In Mechelen, Antwerpen en andere Marokkanensteden zijn er nog honderden, zoniet duizenden die zulks meegemaakt hebben, en gelukkig voor onze generatie, van 18-28 jaar zal de politiek veranderen.
Want het is onze generatie die op het VB stemt, net omwille van dat misdragen van de marokkanen van dezelfde leeftijdscategorie.
Ik nodig jullie uit om in Mechelen aan de scholen en aan de stations te komen staan.
9/10 da de marokkanen u zullen tegenhouden, en vragen voor een sigaret.
EN DAN BEGINT DE MISERIE.

Ik zeg gewoon wat ik meegemaakt heb.

NapalmBenny.
13 mei 2006, 22:54
idd, het geheel is niet meer dan een uit de hand gelopen kettingreactie, zoals men ooit al voorspelde, de bom zal ooit ontploffen, be is een tijdbom... ze moeten eerst eens in eigen zakken kijken, voordat men het vb beschuldigd, het vb is echt niet schuldig aan al die migrantenscholen, waar het zo misgaat. het vb is niet schuldig aan die migranten die de hele tijd dat station onveilig maken, maar diegeen die op die school zitten of op dat station rondlopen denken terecht gvd het zijn weer migranten.

Mitgard
13 mei 2006, 22:57
dus m.a.w. het VB parasiteert op de schijtluizenmentaliteit van de vlamingen.

longhorn
13 mei 2006, 22:58
Er zat wel geen enkele Marrokaan tussen zijn slachtoffers, zelfs geen man, de lafaard.

NapalmBenny.
13 mei 2006, 23:03
Er zat wel geen enkele Marrokaan tussen zijn slachtoffers, zelfs geen man, de lafaard.

Geloof me :D:D ik denk dat hij goed zijn best deed, en zeker de kans niet zou laten liggen, moest die zich aangeboden hebben :D:D:D

NapalmBenny.
13 mei 2006, 23:04
dus m.a.w. het VB parasiteert op de schijtluizenmentaliteit van de vlamingen.
Mja, mogen we er dan op motten volgens u :D:D:D, binnenkort kristalnacht :D:D:

StevenNr1
13 mei 2006, 23:28
Ali wordt geslagen door een rasechte Vlaming op school en moet af en toe wat geld afgeven om niet nog eens met twee blauw ketten thuis te komen. Is het dan normaal dal Ali later een willekeurig blank iemand neerschiet verwijzend naar zijn jeugd? Ben ik als blank persoon verantwoordelijk voor de daden van alle blanken? Of ben ik als atheïst verantwoordelijk voor de daden van andere atheïsten? Of is Mohammed als moslim verantwoordelijk voor wat andere moslims wel eens mispeuteren? Keer op keer, NEE ! Als je je wilt wreken, doe het dan goed en viseer niemand die onschuldig is.

NapalmBenny.
13 mei 2006, 23:38
Ali wordt geslagen door een rasechte Vlaming op school en moet af en toe wat geld afgeven om niet nog eens met twee blauw ketten thuis te komen. Is het dan normaal dal Ali later een willekeurig blank iemand neerschiet verwijzend naar zijn jeugd? Ben ik als blank persoon verantwoordelijk voor de daden van alle blanken? Of ben ik als atheïst verantwoordelijk voor de daden van andere atheïsten? Of is Mohammed als moslim verantwoordelijk voor wat andere moslims wel eens mispeuteren? Keer op keer, NEE ! Als je je wilt wreken, doe het dan goed en viseer niemand die onschuldig is.

idd nee, maar hij heeft door die voorvallen leren haten, en ja die voorvallen gebeuren nu constant, elke dag is er wel iets op tv, van overval hier, geweldpleging daar, meestal gepleegd door immigranten, het doet de mensen nadenken hoor :D. En nee, daar heeft het vb geen schuld aan.

StevenNr1
13 mei 2006, 23:40
Het VB schepte wel een haat-milieu. Zij zijn het die al jaren generaliseren en stigmatiseren waardoor de hele allochtone gemeenschap gehaat kan worden.

NapalmBenny.
13 mei 2006, 23:46
Men oordeelt aan de hand van wat men zelf constant ziet en ervaart hoor, niet omdat iemand zogezegd generaliseert. Dat haat-milieu heeft de migrantengemeenschap deels aan zichzelf te danken. De tv toont meer en beïnvloed meer dan het vb hoor :p, ramkraakje hier, probleemschooltje daar, geweldplegng hier..........

djimi
13 mei 2006, 23:49
Mevrouw Van der Meersch was met haar "3 V's" op het VB-partijcongres anders wel duidelijk genoeg, hé.

Vooral toen haar middelvinger er aan te pas kwam.

U mag tien keer raden voor wie ze die middelvinger overhad.

StevenNr1
13 mei 2006, 23:50
Hokjesdenkers die trappen wel eens in de val van collectieve haat, andere mensen zoeken de andere gemeenschap op, zoeken misschien eens naar de soms achterliggende redenen, ... maar andere mensen gaan vooral niet iedereen die bruin ziet haten omdat ze eerder tien keer door iemand die bruin ziet, slecht behandeld zijn.

Alvader
13 mei 2006, 23:50
Ali wordt geslagen door een rasechte Vlaming op school en moet af en toe wat geld afgeven om niet nog eens met twee blauw ketten thuis te komen. Is het dan normaal dal Ali later een willekeurig blank iemand neerschiet verwijzend naar zijn jeugd? Ben ik als blank persoon verantwoordelijk voor de daden van alle blanken? Of ben ik als atheïst verantwoordelijk voor de daden van andere atheïsten? Of is Mohammed als moslim verantwoordelijk voor wat andere moslims wel eens mispeuteren? Keer op keer, NEE ! Als je je wilt wreken, doe het dan goed en viseer niemand die onschuldig is.

Vlamingen heten normaal gezien niet Ali, Mohammad of Achmad. We leven nog steeds in Vlaanderen. Achmed en consoorten zijn dus vreemdelingen. Wil Ali in Vlaanderen leven dan zal hij zich moeten bewijzen.
Men moet eens leren af stappen van het recht op gelijke kansen en grijpen naar de plcht om kansen te grijpen. Overal, maar dan ook overal tref je het fenomeen aan dat de nieuweling zich moet bewijzen. Dat heeft niks met racisme of discriminatie te maken, wel met wantrouwen. En terecht.

NapalmBenny.
13 mei 2006, 23:51
U mag tien keer raden voor wie ze die middelvinger overhad.

Terecht voor al die probleemallochtoonjongeren mss??? Ik steek mijn vinger er ook voor op hoor, en ben neit de enige. Moest ik in zo'n typische wijk wonen :O, middenvinger �* volonté.

StevenNr1
13 mei 2006, 23:53
Het zijn 2de/3de generatie jongeren, geen vreemdelingen en dan nog. Veel vreemdelingen bewijzen zich, of willen (eerder wilden soms) zich bewijzen maar worden dan weer afgerekend op wat enkele idioten uit 'hun gemeenschap' of met eenzelfde geloof of huidskleur doen.

NapalmBenny.
13 mei 2006, 23:56
Hokjesdenkers die trappen wel eens in de val van collectieve haat, andere mensen zoeken de andere gemeenschap op, zoeken misschien eens naar de soms achterliggende redenen, ... maar andere mensen gaan vooral niet iedereen die bruin ziet haten omdat ze eerder tien keer door iemand die bruin ziet, slecht behandeld zijn.

tien keer olalalalala :-o , dan heb je nen serieuze gecreëerd hoor. De volgende keer zou al 2 keer nadenken, voor je nog zo iemand tegenkwam.

achterliggende redenen ja, idd gecreëerd door de huidige ontkennende politiek, niet door het vb, als je dan toch politieke partijen met de vinger wilt wijzen.

NapalmBenny.
13 mei 2006, 23:58
Het zijn 2de/3de generatie jongeren, geen vreemdelingen en dan nog. Veel vreemdelingen bewijzen zich, of willen (eerder wilden soms) zich bewijzen maar worden dan weer afgerekend op wat enkele idioten uit 'hun gemeenschap' of met eenzelfde geloof of huidskleur doen.

mss wel, maar men ziet wel degelijk die idioten, men ervaart ze, ze halen de media, dat doet de mensen nadenken, dat zet aan tot "ik haat immigranten". heeft men echt geen vb voor nodig.

djimi
13 mei 2006, 23:58
Moest ik in zo'n typische wijk wonen :O, middenvinger �* volonté.



In welke wijk woont u dan wel ?

StevenNr1
13 mei 2006, 23:58
De andere partijen willen inderdaad vaak de wortel van het probleem (vaak vnl. socio-economisch en maatschappelijke frustratie) niet zien of maar gedeeltelijk erkennen omdat ze er eigenlijk niets aan kunnen doen met hun neoliberaal beleid e.d.
Maar het is wel het VB dat stigmatiseert en het 'wij'-'zij'-gevoel het sterkst naar voor gebracht heeft.

NapalmBenny.
14 mei 2006, 00:00
In welke wijk woont u dan wel ?

Geen, maar ik kan begrijppen als je in zo'n typische parijse wijk woont, dat ge met een mes naast uw bed slaapt :D. Je hoeft er zelf niet in te wonen hoor, maar het doet weer nadenken :D

De andere partijen willen inderdaad vaak de wortel van het probleem (vaak vnl. socio-economisch en maatschappelijke frustratie) niet zien of maar gedeeltelijk erkennen omdat ze er eigenlijk niets aan kunnen doen met hun neoliberaal beleid e.d.
Maar het is wel het VB dat stigmatiseert en het 'wij'-'zij'-gevoel het sterkst naar voor gebracht heeft.
Dan hoeft men niet enkel het vb als schuldige aan te duiden, maar iedereen, en gebeurt dus duidelijk niet, de anderen hebben totaal geen neutraliteit in deze zaak, maar wijst zo hard met het vingertje en wilt er politieke munt uitslaan.

en nu bedje in :s

daiwa
14 mei 2006, 00:01
Het zijn 2de/3de generatie jongeren, geen vreemdelingen en dan nog.


En zelfs die generatie spreekt de taal niet of onvoldoende.
Allemaal normaal?

Weisse Wolf
14 mei 2006, 00:03
Het VB schepte wel een haat-milieu. Zij zijn het die al jaren generaliseren en stigmatiseren waardoor de hele allochtone gemeenschap gehaat kan worden.Er zijn in andere Europese landen eveneens "racistische" moorden geweest, wie schepte daar een haat-milieu?

StevenNr1
14 mei 2006, 00:04
Oa niet verplicht kleuteronderwijs speelt daarin mee, en het niet betrokken zijn van bepaalde gezinsleden in onze samenleving zal daar ook wel mee te maken hebben. Maar hun talenkennis is meestal wel goed genoeg om een normaal leven hier te leiden, denk ik. Soit, dat is zeker niet de belangrijkste oorzaak voor het veel hogere percentage crimineeltjes binnen 'de allochtone gemeenschap'.

Fille van de Foor
14 mei 2006, 00:05
Er zijn in andere Europese landen eveneens "racistische" moorden geweest, wie schepte daar een haat-milieu?

Vorsicht geboten!!
Uw vriendjes hierboven hebben het al over gebrekkige taalkennis...

StevenNr1
14 mei 2006, 00:06
Er zijn in andere Europese landen eveneens "racistische" moorden geweest, wie schepte daar een haat-milieu?Er lopen overal rechtse zeikerds rond, al is het gewoon uw pa ofzo. En simpele zielen haten sneller collectief ofzo.

Weisse Wolf
14 mei 2006, 00:10
Er lopen overal rechtse zeikerds rond, al is het gewoon uw pa ofzo. En simpele zielen haten sneller collectief ofzo.Het heeft dus niks met het VB te maken. 8)

StevenNr1
14 mei 2006, 00:12
Ik zeg enkel dat het VB bijdraagt tot zo'n haatklimaat.

Weisse Wolf
14 mei 2006, 00:14
Ik zeg enkel dat het VB bijdraagt tot zo'n haatklimaat.Als je al zelf niet meer weet wat je schrijft. :lol:
Het VB schepte wel een haat-milieu.

daiwa
14 mei 2006, 00:14
Maar hun talenkennis is meestal wel goed genoeg om een normaal leven hier te leiden, denk ik. .


Uit onderstaande blijkt nochtans dat bij de meerderheid hun talenkennis helemaal niet voldoet om te slagen in een selectieproef voor een werk dat echt niet zo veeleisend is op het gebied van talenkennis.


di 31/01/06 - Bijzonder weinig allochtone kandidaten zijn geslaagd voor een selectieproef van de stad Antwerpen voor ongeschoolde arbeiders. Een vijfde van alle deelnemers was geslaagd, bij de allochtonen was dat maar drie procent.

De proef bestond uit een schriftelijk, een praktisch en een mondeling deel.
Het grote struikelblok bij de allochtone deelnemers is de kennis van het Nederlands, zegt schepen van Personeelszaken Marc Van Peel (CD&V).
De stad zegt dat ze nochtans haar best heeft gedaan om de selectieproef zo toegankelijk mogelijk te maken. Zo zijn bijvoorbeeld de vragen bij de schriftelijke proef ook voorgelezen, om geen mensen uit te sluiten die moeite hebben met lezen.

Weisse Wolf
14 mei 2006, 00:15
Vorsicht geboten!!
Uw vriendjes hierboven hebben het al over gebrekkige taalkennis...Uw gezaag interesseert me geen bal, ga ergens anders de lul uithangen.

StevenNr1
14 mei 2006, 00:16
Uit onderstaande blijkt nochtans dat bij de meerderheid hun talenkennis helemaal niet voldoet om te slagen in een selectieproef voor een werk dat echt niet zo veeleisend is op het gebied van talenkennis.Dan hebben ze hun hele vaak verkeerde opvoeding en educatie al achter de rug.

StevenNr1
14 mei 2006, 00:17
Als je al zelf niet meer weet wat je schrijft.Wa? Is dat nu echt zo'n grote tegenspraak? Gewoon andere formulering.

Fille van de Foor
14 mei 2006, 00:18
ga ergens anders de lul uithangen.

Heb je even tijd?

NapalmBenny.
14 mei 2006, 00:21
Ik zeg enkel dat het VB bijdraagt tot zo'n haatklimaat.

Stel dat ze werkelijk bijdragen tot haat, bijdragen is niet zo erg dan de oorzaken creeëen, dan hoor je iemand anders met de vinger te wijzen.

ok en nu echt het bedje in :D

carlgustaaf
14 mei 2006, 00:21
Het VB schepte wel een haat-milieu. Zij zijn het die al jaren generaliseren en stigmatiseren waardoor de hele allochtone gemeenschap gehaat kan worden.ge ziet het probleem omgedraait.Zonder vreemdelingen, zou die VB nooit ofte nooit een miljoen stemmen halen! Denk je nu echt dat dat een miljoen bloeddorstige neo-nazis zijn, die zo op de wereld gekomen zijn, door hun genen veroordeeld tot agressief racistisch gedrag?Die partij is enkel een reactie ,op een uit de hand gelopen situatie...

StevenNr1
14 mei 2006, 00:23
Een VERKEERDE en stomme, gemakkelijke reactie. Mij zult ge de gewone partijen ook niet te vaak horen verdedigen trouwens.

Weisse Wolf
14 mei 2006, 00:24
Wa? Is dat nu echt zo'n grote tegenspraak? Gewoon andere formulering.Zo moeilijk om toe te geven dat je verkeerd zat? :lol:
Ook zonder het VB waren deze toestanden onoverkomelijk, misschien hebben ze er wel toe bijgedragen dat we er eerder van gespaard zijn gebleven.

StevenNr1
14 mei 2006, 00:26
Trouwens voor een groot deel klopt mijn stelling, voordien was er misschien wel frustratie en wroeging en vraag tot wraak maar geen collectief hokjesdenkende haat, die leefde misschien al wel maar het VB heeft voor een groot deel die klimaat gemaakt, toch zeker aangezwengeld.
Maar kom: ik zat verkeerd ;)

filosoof
14 mei 2006, 00:27
Uw gezaag interesseert me geen bal, ga ergens anders de lul uithangen.
De vraag is WIE de lul van jullie twee is: Fille van de Foor niet...

carlgustaaf
14 mei 2006, 00:30
Een VERKEERDE en stomme, gemakkelijke reactie. Mij zult ge de gewone partijen ook niet te vaak horen verdedigen trouwens.een reaktie die niet in uw kraam te pas komt ja! Daarom vind ge ze zo stom...ik ben dat wel gewoon.Mischien trekt ge ooit nog wel eens uw kop uit het zand...Als er iemand aan uw kont begint te prutsen, of er te harde schoppen tegen geeft, dat ge niet verder kunt doen alsof hij niets doet ...Als ge wakker zult MOETEN worden.

Weisse Wolf
14 mei 2006, 00:41
De vraag is WIE de lul van jullie twee is: Fille van de Foor niet...Alsof uw mening over mij enige waarde voor me heeft. :lol:

Pietje
14 mei 2006, 00:44
Alsof uw mening over mij enige waarde voor me heeft. :lol:

Jij waardeloos ?? Dat heb je dan wel zelf gezegd 8)

filosoof
14 mei 2006, 00:48
Er zat wel geen enkele Marrokaan tussen zijn slachtoffers, zelfs geen man, de lafaard.Misschien werd hij geterrorizeerd door
zwarte vrouwen?
turkse vrouwen?
belgische kleuters?

filosoof
14 mei 2006, 00:51
Alsof uw mening over mij enige waarde voor me heeft. :lol:
Jouw waardeschaal?8O Is dat een poging tot humor?

daiwa
14 mei 2006, 00:56
Dan hebben ze hun hele vaak verkeerde opvoeding en educatie al achter de rug.


Je schrijft zelf dat het 2/derde generatiejongeren zijn dus wie is daar dan schuldig aan?
Volgens mij de overheid niet en nog veel minder het VB.
En dan maar zeiken dat ze geen kansen krijgen maar zelf een inspanning doen is te veel gevraagt.
Als de meerderheid zelfs niet slaagt in een selectieproef bij een overheid die er alles voor over zou hebben om zoveel mogelijk allochtonen te laten slagen hoe kan men dan verwachten dat ze in de privé , waar de eisen hoger liggen, wel zouden lukken in de selectieproeven.
En dat heeft dan niets te maken met de zogenaamde discriminatie maar wel met gebrek aan kennis van nog maar simpel de taal.
En we hebben het hier niet over futuliteiten als een DT fout.

StevenNr1
14 mei 2006, 11:13
Vanaf 6 tot 18 jaar zitten die mensen wel op de schoolbanken omwille van de leerplicht. Het is teveel moeite om er daar iets aan te doen?
En kleuteronderwijs verplicht maken zou ook al helpen. Naast meer cursussen aanbieden want nu zijn er naar ik dacht enorme wachtlijsten om Nederlands te leren.
Verder kan communiceren in het Arabisch met bepaalde gezinsleden ook geen kwaad als ze daarmee beter betrokken raken, lijkt mij.

StevenNr1
14 mei 2006, 11:14
een reaktie die niet in uw kraam te pas komt ja! Daarom vind ge ze zo stom...ik ben dat wel gewoon.Mischien trekt ge ooit nog wel eens uw kop uit het zand...Als er iemand aan uw kont begint te prutsen, of er te harde schoppen tegen geeft, dat ge niet verder kunt doen alsof hij niets doet ...Als ge wakker zult MOETEN worden.Ik vind het een verkeerde reactie omdat het VB de problemen en de haat enkel (uit)vergroot en beleidsmatig gewoon de 'verrechtsing' wat radicaler wil voortzetten.

filosoof
14 mei 2006, 12:00
Dan hebben ze hun hele vaak verkeerde opvoeding en educatie al achter de rug.

Dat is hier duidelijk het geval met die killer

Ploertendoder
14 mei 2006, 12:08
Het VB schepte wel een haat-milieu. Zij zijn het die al jaren generaliseren en stigmatiseren waardoor de hele allochtone gemeenschap gehaat kan worden.

Eind jaren zestig hingen er al kaartjes aan de cafés met 'interdit aux nord-africains'.

Het Vlaams Blok werd pas opgericht na de Egmont affaire eind jaren zeventig...

De miserie is al véél langer bezig.

StevenNr1
14 mei 2006, 12:14
VMO-cafés e.d. bestonden toen zeker... Een harde kern was toen zelfs zonder echte aanleiding (misschien eigen problemen) al echt racistisch in de nadagen van het Derde Rijk.

benji
14 mei 2006, 12:17
We zullen is kijken als onze recreatieparken zoals de ster weer opengaan waar de "racisten" zitten .....overal moet men politie zetten.. bussen,cinema's ,zwembaden enz....en als je dan de opmerking maakt dat het altijd iets is met de islam lieverdjes ben je natuurlijk de haatstoker...de omgedraaide wereld.
Het is door hun eigen racistische gedragingen tegenover onze kinderen dat men idd nu zulke uitspattingen krijgt.
Door nooit écht te durven optreden tegenover de migranten ,wek je frustratie en racisme in de hand .
Het zou dus eerder door het lakse beleid zijn dat dit is kunnen gebeuren .
Als een Vlaming iets meemaakt met een islamiet en wil klacht neerleggen bij de politie ,krijgen ze soms te horen om dit beter niet te doen uit vrees voor wraakakties van deze lieverdjes......zo ver zijn we al!
Vind de lijkpikkerij van de linkse idioten zééér laag en wansmakelijk !!

filosoof
14 mei 2006, 12:37
In Vlaanderen lopen er nog meer mensen rond die ooit last hebben gehad met marokkanen, en die daardoor wraak willen nemen.

Als je als jonge tiener wordt bedreigd en wordt beroofd, dan kan het zijn dat je aan wraak denkt. Misschien niet op dat moment zelf, maar later eventueel.

Dit is zeer logisch.
Wat het VB daar dan mee te maken heeft vraag ik mij nu toch wel af.
Het is de schuld van die Marokkanen die die mensen geript of geslagen hebben, die voor zulke situaties zorgen, en niet de politiek.

Ik ben zelf ook al enkele keren beroofd geweest door marokkanen ("vrienden" die ik dan nog kende)
Ze hebben me zelfs 's nachts opgebeld met dreigtaal, en ik wist niet eens hoe ze aan mijn nummer kwamen.
Dat doen wel iets als ge 15 jaar bent en ge krijgt zoiets. Dat zet u tot nadenken over wat ge daartegen wilt doen.
Zelf wel veel met hen opgetrokken vroeger, totdat ze me dus die zaken gelapt hebben.

Op een bepaald moment denkte dan ook van =
Hoe ga ik ze terugpakken??

In het geval van die gast was het blijkbaar zo erg, dat die gewoon MOEST DODEN, dwangmatig.

Dus ipv de schuld te geven aan het VB, geef de schuld aan AL DIE JONGE CRAPULEUZE MAROKKANEN DIE OP STRAAT, in het park, aan stations, ...rondhangen.
Zij zorgen voor zo'n creaties van mensen, niet de politiek.
TOen ik zulke zaken meemaakte, was ik CONTRA het VB.
Nu heb ik genoeg meegemaakt met die marokkanen, dat ik geen andere oplossing vind, aangezien de huidige politiekers dat crapuul enkel ophemelt.
In Mechelen, Antwerpen en andere Marokkanensteden zijn er nog honderden, zoniet duizenden die zulks meegemaakt hebben, en gelukkig voor onze generatie, van 18-28 jaar zal de politiek veranderen.
Want het is onze generatie die op het VB stemt, net omwille van dat misdragen van de marokkanen van dezelfde leeftijdscategorie.
Ik nodig jullie uit om in Mechelen aan de scholen en aan de stations te komen staan.
9/10 da de marokkanen u zullen tegenhouden, en vragen voor een sigaret.
EN DAN BEGINT DE MISERIE.

Ik zeg gewoon wat ik meegemaakt heb.

Die dader werd volgens jou dus het leven onmogelijk gemaakt door
-zwarte vrouwen
-turkse vrouwen
-blanke babies???8O
want daar schoot hij op...:evil:

filosoof
14 mei 2006, 12:41
En zelfs die generatie spreekt de taal niet of onvoldoende.
Allemaal normaal?Ik heb ooit een lief uit Aalst gehad... Als die wat vlug sprak begreep ik haar niet meer

benji
14 mei 2006, 12:44
Ja dat krijg je als je niet vanonder de kerktoren komt lol

Boadicea
14 mei 2006, 12:59
In Vlaanderen lopen er nog meer mensen rond die ooit last hebben gehad met marokkanen, en die daardoor wraak willen nemen.

Als je als jonge tiener wordt bedreigd en wordt beroofd, dan kan het zijn dat je aan wraak denkt. Misschien niet op dat moment zelf, maar later eventueel.

Dit is zeer logisch.
Wat het VB daar dan mee te maken heeft vraag ik mij nu toch wel af.
Het is de schuld van die Marokkanen die die mensen geript of geslagen hebben, die voor zulke situaties zorgen, en niet de politiek.

Ik ben zelf ook al enkele keren beroofd geweest door marokkanen ("vrienden" die ik dan nog kende)
Ze hebben me zelfs 's nachts opgebeld met dreigtaal, en ik wist niet eens hoe ze aan mijn nummer kwamen.
Dat doen wel iets als ge 15 jaar bent en ge krijgt zoiets. Dat zet u tot nadenken over wat ge daartegen wilt doen.
Zelf wel veel met hen opgetrokken vroeger, totdat ze me dus die zaken gelapt hebben.

Op een bepaald moment denkte dan ook van =
Hoe ga ik ze terugpakken??

In het geval van die gast was het blijkbaar zo erg, dat die gewoon MOEST DODEN, dwangmatig.

Dus ipv de schuld te geven aan het VB, geef de schuld aan AL DIE JONGE CRAPULEUZE MAROKKANEN DIE OP STRAAT, in het park, aan stations, ...rondhangen.
Zij zorgen voor zo'n creaties van mensen, niet de politiek.
TOen ik zulke zaken meemaakte, was ik CONTRA het VB.
Nu heb ik genoeg meegemaakt met die marokkanen, dat ik geen andere oplossing vind, aangezien de huidige politiekers dat crapuul enkel ophemelt.
In Mechelen, Antwerpen en andere Marokkanensteden zijn er nog honderden, zoniet duizenden die zulks meegemaakt hebben, en gelukkig voor onze generatie, van 18-28 jaar zal de politiek veranderen.
Want het is onze generatie die op het VB stemt, net omwille van dat misdragen van de marokkanen van dezelfde leeftijdscategorie.
Ik nodig jullie uit om in Mechelen aan de scholen en aan de stations te komen staan.
9/10 da de marokkanen u zullen tegenhouden, en vragen voor een sigaret.
EN DAN BEGINT DE MISERIE.

Ik zeg gewoon wat ik meegemaakt heb.

Je statement is juist, maar er zit 1 fout in. De politiek creëert wel degelijke tijdbommen.

Ze drukken er telkens zo erg op dat het stigmatiseren van de migranten leidt tot onbegrip in deze gemeenschap en verantwoordelijk is voor de criminaliteit.

MAAR ze stigmatiseren zelf wel de mensen die op 1 of andere manier een probleem hebben met deze migranten, die ze angstvallig over het bolletje strelen. Hierbij drukken ze bepaalde mensen nog erger in een hoek, dan dat deze mensen hun knuffelmigrantjes in de hoek drummen. De migranten worden 1 maal gediscrimineerd, door een kleine groep mensen.
Eigen volk is dubbel slachtoffer van racisme: dat van de racistofobe wettenmakers, die in alles discriminatie zien en door allochtone racisten, die hierdoor de plak beginnen te zwaaien.

daiwa
14 mei 2006, 21:10
Ik heb ooit een lief uit Aalst gehad... Als die wat vlug sprak begreep ik haar niet meer

We hebben het hier niet over het dialect maar wel over het Nederlands (ABN), de taal waarin de selectieproeven worden afgenomen.

Acid
14 mei 2006, 21:33
Verder kan communiceren in het Arabisch met bepaalde gezinsleden ook geen kwaad als ze daarmee beter betrokken raken, lijkt mij.
Ahum...
En waarom wel het Arabisch, en bvb. niet het Noors of het Spaans?
Dat ruikt naar discriminatie... En tegelijkertijd geef je hiermee toe aan je 'buikgevoel' en erken je impliciet dat de Arabieren zelf de oorzaak zijn van deze problemen.

vryko
15 mei 2006, 02:16
is het ondertussen geen tijd om de "vreemdelingen" niet als 1 grote homogene gemeenschap te zien maar als een aantal individuen? als aparte mensen met allemaal hun eigen geloof, waarden, normen, gewoontes, ...

het is nutteloos om u af te vragen waarom die 2/3 de generatie jongeren crimineel zijn want de meeste zijn het niet. De vraag is waarom dat bij een jammergenoeg te groot deel is, of gewoon u afvragen waarom bepaalde mensen criminele dingen doen in het algemeen, zonder direct te kijken naar de voorouders, geloof of kleur van de huid.

Door direct naar die dingen te kijken doe je aan stigmatisering, onafhankelijk van de reden en conclusie. positieve discriminatie is evenzeer stigmatisering als negatieve discriminatie. kijk naar gemeenschappen wanneer nodig, en naar de individuen en hun verantwoordelijkheden wanneer nodig. Het onderverdelen in groepen is de ware reden voor de keuze van zijn slachtoffers.