PDA

View Full Version : Jongeren beginnen te flippen door benauwde toekomstvisie.


oz457
15 mei 2006, 02:04
Gelijke kansen maar tot welk niveau? Ik ben een dertiger, en het is voor mijn generatie onmogelijk om een welvarende toekomst te maken voor onze kinderen. Mijn ouders 60+ hebben het voordeel gehad om te leven in een generatie waar er geen gelijke kansen waren, maar kansen die te halen waren door te werken en goed na te denken. Ze hebben het gemaakt en hebben de kansen gehad om hun eigen kinderen te helpen.
Nu vandaag de dag liggen de kaarten volledig anders. Ik wil werken, hard werken, maar de verdienste is door ons scheefgetrokken sociaal systeem volledig niet navenant. De belastingsdruk is zo groot dat men geen toekomst kan maken voor onze eigen kinderen. Belastingsdruk die door profiteurs (allochtoon of autochtoon, maakt niet uit) en door vriendjes politiek nog wordt aangesterkt. Welk pensioen zal ik krijgen waar ik ook hard heb voor moeten werken? En welke toekomst hebben mijn kinderen?
Deze linkse regering houdt een rotte wortel voor onze neus en het begint serieus te stinken. Ze denken dat we niet kunnen zien of rieken.
De belastingen worden met de dag zwaarder, om het sociaal systeem in evenwicht te houden. Maar nog voor hoe lang? Ze legaliseren het stelen (belastigen van 54% is geen belasting meer volgens mij, maar is legaal stelen) onder van de burgers, en delen het geld uit aan hun vriendjes (lees lobbygroepen, onnuttige diensten -CGKR o.a.).
Voorts zie je dat allochtonen, gebruik maken van een sociaal systeem waar ze nauwelijks voor hebben opgedraaid en waar de ontvangen gelden waar ze zelf voor hebben gewerkt, of in hun schoot wordt geworpen doorgestort worden naar hun thuisland. Zij hebben niets te verliezen, het geld is niet meer in België, maar wij als Belgen hebben alles te verliezen,. De vraag is dan.. gelijke kansen, maar voor wie?
Ik sta totaal niet stom dat een tiener tilt begint te slagen. Ik ben eerder verbaasd dat er nog weinig tot dergelijke uitbarstingen bij de mensen is gekomen.
Vandaag de dag wordt de situatie nog aangescherpt door de hogere olieprijzen. Iedereen profiteert ervan, behalve de gewone brave burger: de arabische landen worden sneller rijker van de dure olie (de olie die 4 jaar geleden 50% goedkoper was kostte toen dezelfde prijs om die op te pompen als vandaag), Bush, olie magnaat ziet de huidige situatie ook zitten en onze overheid ook, want een hogere olieprijs betekent hogere accijnzen. Maar de burger zal wel harder, sneller en beter werken.

Bazilfunk
15 mei 2006, 02:08
Ge hebt gelijk jong. Pakt uw geweer en volgt uw voorbeeld.

oz457
15 mei 2006, 02:18
Bazilfunk, om een antwoord te geven op uw omnozele feedback:
keur ik dat goed: neen
mijn bedoeling is een inzicht te krijgen in het waarom.

Bhairav
15 mei 2006, 06:53
De zovéélste poging.

carlgustaaf
15 mei 2006, 08:37
Ge hebt gelijk jong. Pakt uw geweer en volgt uw voorbeeld.pakt er ook maar één, richt het op uw onnozelheid...

carlgustaaf
15 mei 2006, 08:38
Gelijke kansen maar tot welk niveau? Ik ben een dertiger, en het is voor mijn generatie onmogelijk om een welvarende toekomst te maken voor onze kinderen. Mijn ouders 60+ hebben het voordeel gehad om te leven in een generatie waar er geen gelijke kansen waren, maar kansen die te halen waren door te werken en goed na te denken. Ze hebben het gemaakt en hebben de kansen gehad om hun eigen kinderen te helpen.
Nu vandaag de dag liggen de kaarten volledig anders. Ik wil werken, hard werken, maar de verdienste is door ons scheefgetrokken sociaal systeem volledig niet navenant. De belastingsdruk is zo groot dat men geen toekomst kan maken voor onze eigen kinderen. Belastingsdruk die door profiteurs (allochtoon of autochtoon, maakt niet uit) en door vriendjes politiek nog wordt aangesterkt. Welk pensioen zal ik krijgen waar ik ook hard heb voor moeten werken? En welke toekomst hebben mijn kinderen?
Deze linkse regering houdt een rotte wortel voor onze neus en het begint serieus te stinken. Ze denken dat we niet kunnen zien of rieken.
De belastingen worden met de dag zwaarder, om het sociaal systeem in evenwicht te houden. Maar nog voor hoe lang? Ze legaliseren het stelen (belastigen van 54% is geen belasting meer volgens mij, maar is legaal stelen) onder van de burgers, en delen het geld uit aan hun vriendjes (lees lobbygroepen, onnuttige diensten -CGKR o.a.).
Voorts zie je dat allochtonen, gebruik maken van een sociaal systeem waar ze nauwelijks voor hebben opgedraaid en waar de ontvangen gelden waar ze zelf voor hebben gewerkt, of in hun schoot wordt geworpen doorgestort worden naar hun thuisland. Zij hebben niets te verliezen, het geld is niet meer in België, maar wij als Belgen hebben alles te verliezen,. De vraag is dan.. gelijke kansen, maar voor wie?
Ik sta totaal niet stom dat een tiener tilt begint te slagen. Ik ben eerder verbaasd dat er nog weinig tot dergelijke uitbarstingen bij de mensen is gekomen.
Vandaag de dag wordt de situatie nog aangescherpt door de hogere olieprijzen. Iedereen profiteert ervan, behalve de gewone brave burger: de arabische landen worden sneller rijker van de dure olie (de olie die 4 jaar geleden 50% goedkoper was kostte toen dezelfde prijs om die op te pompen als vandaag), Bush, olie magnaat ziet de huidige situatie ook zitten en onze overheid ook, want een hogere olieprijs betekent hogere accijnzen. Maar de burger zal wel harder, sneller en beter werken.in de middeleeuwen werd als lijfeigenen beschouwd, hij die meer dan 40 dagen

carlgustaaf
15 mei 2006, 08:38
Gelijke kansen maar tot welk niveau? Ik ben een dertiger, en het is voor mijn generatie onmogelijk om een welvarende toekomst te maken voor onze kinderen. Mijn ouders 60+ hebben het voordeel gehad om te leven in een generatie waar er geen gelijke kansen waren, maar kansen die te halen waren door te werken en goed na te denken. Ze hebben het gemaakt en hebben de kansen gehad om hun eigen kinderen te helpen.
Nu vandaag de dag liggen de kaarten volledig anders. Ik wil werken, hard werken, maar de verdienste is door ons scheefgetrokken sociaal systeem volledig niet navenant. De belastingsdruk is zo groot dat men geen toekomst kan maken voor onze eigen kinderen. Belastingsdruk die door profiteurs (allochtoon of autochtoon, maakt niet uit) en door vriendjes politiek nog wordt aangesterkt. Welk pensioen zal ik krijgen waar ik ook hard heb voor moeten werken? En welke toekomst hebben mijn kinderen?
Deze linkse regering houdt een rotte wortel voor onze neus en het begint serieus te stinken. Ze denken dat we niet kunnen zien of rieken.
De belastingen worden met de dag zwaarder, om het sociaal systeem in evenwicht te houden. Maar nog voor hoe lang? Ze legaliseren het stelen (belastigen van 54% is geen belasting meer volgens mij, maar is legaal stelen) onder van de burgers, en delen het geld uit aan hun vriendjes (lees lobbygroepen, onnuttige diensten -CGKR o.a.).
Voorts zie je dat allochtonen, gebruik maken van een sociaal systeem waar ze nauwelijks voor hebben opgedraaid en waar de ontvangen gelden waar ze zelf voor hebben gewerkt, of in hun schoot wordt geworpen doorgestort worden naar hun thuisland. Zij hebben niets te verliezen, het geld is niet meer in België, maar wij als Belgen hebben alles te verliezen,. De vraag is dan.. gelijke kansen, maar voor wie?
Ik sta totaal niet stom dat een tiener tilt begint te slagen. Ik ben eerder verbaasd dat er nog weinig tot dergelijke uitbarstingen bij de mensen is gekomen.
Vandaag de dag wordt de situatie nog aangescherpt door de hogere olieprijzen. Iedereen profiteert ervan, behalve de gewone brave burger: de arabische landen worden sneller rijker van de dure olie (de olie die 4 jaar geleden 50% goedkoper was kostte toen dezelfde prijs om die op te pompen als vandaag), Bush, olie magnaat ziet de huidige situatie ook zitten en onze overheid ook, want een hogere olieprijs betekent hogere accijnzen. Maar de burger zal wel harder, sneller en beter werken.in de middeleeuwen werd als lijfeigenen beschouwd, hij die meer dan 40 dagen per jaar moest werken voor zijn heer. Met 54 % belastingen werkt ge één dag op twee, voor uw "heren".Alle werkende mensen zijn dus lijfeigenen geworden.Dat de helft van de bevolking (minstens) dan ook nog eens een lijst kredieten moet afbetalen versterkt deze trend...Vrijheid? Een illusie...Ik denk dat er nog meer ontevredenen zullen doorslaan... Vooraleer de ontevredenheid in vaste banen geleid zal worden door de één of de andere, dat noemt men dan een opstand, een revolutie.Maar dat is niet voor onmiddellijk, dan moeten de mensen meer honger hebben. Vandaag houd men ze koest met Brood & Spelen ( Uitkeringen & Televisie). Eens dat ze d�*t afschaffen, gaan de poppetjes aan het dansen...

CutTheCrap
15 mei 2006, 08:48
Gelijke kansen maar tot welk niveau? Ik ben een dertiger, en het is voor mijn generatie onmogelijk om een welvarende toekomst te maken voor onze kinderen. Mijn ouders 60+ hebben het voordeel gehad om te leven in een generatie waar er geen gelijke kansen waren, maar kansen die te halen waren door te werken en goed na te denken. Ze hebben het gemaakt en hebben de kansen gehad om hun eigen kinderen te helpen.
Nu vandaag de dag liggen de kaarten volledig anders. Ik wil werken, hard werken, maar de verdienste is door ons scheefgetrokken sociaal systeem volledig niet navenant. De belastingsdruk is zo groot dat men geen toekomst kan maken voor onze eigen kinderen. Belastingsdruk die door profiteurs (allochtoon of autochtoon, maakt niet uit) en door vriendjes politiek nog wordt aangesterkt. Welk pensioen zal ik krijgen waar ik ook hard heb voor moeten werken? En welke toekomst hebben mijn kinderen?
Deze linkse regering houdt een rotte wortel voor onze neus en het begint serieus te stinken. Ze denken dat we niet kunnen zien of rieken.
De belastingen worden met de dag zwaarder, om het sociaal systeem in evenwicht te houden. Maar nog voor hoe lang? Ze legaliseren het stelen (belastigen van 54% is geen belasting meer volgens mij, maar is legaal stelen) onder van de burgers, en delen het geld uit aan hun vriendjes (lees lobbygroepen, onnuttige diensten -CGKR o.a.).
Voorts zie je dat allochtonen, gebruik maken van een sociaal systeem waar ze nauwelijks voor hebben opgedraaid en waar de ontvangen gelden waar ze zelf voor hebben gewerkt, of in hun schoot wordt geworpen doorgestort worden naar hun thuisland. Zij hebben niets te verliezen, het geld is niet meer in België, maar wij als Belgen hebben alles te verliezen,. De vraag is dan.. gelijke kansen, maar voor wie?
Ik sta totaal niet stom dat een tiener tilt begint te slagen. Ik ben eerder verbaasd dat er nog weinig tot dergelijke uitbarstingen bij de mensen is gekomen.
Vandaag de dag wordt de situatie nog aangescherpt door de hogere olieprijzen. Iedereen profiteert ervan, behalve de gewone brave burger: de arabische landen worden sneller rijker van de dure olie (de olie die 4 jaar geleden 50% goedkoper was kostte toen dezelfde prijs om die op te pompen als vandaag), Bush, olie magnaat ziet de huidige situatie ook zitten en onze overheid ook, want een hogere olieprijs betekent hogere accijnzen. Maar de burger zal wel harder, sneller en beter werken.

Beste, doe zoals ik, ga naar het buitenland werken.

carlgustaaf
15 mei 2006, 08:50
Beste, doe zoals ik, ga naar het buitenland werken.Waar? Om welk werk te doen?

rala
15 mei 2006, 09:40
Gelijke kansen maar tot welk niveau? Ik ben een dertiger, en het is voor mijn generatie onmogelijk om een welvarende toekomst te maken voor onze kinderen. Mijn ouders 60+ hebben het voordeel gehad om te leven in een generatie waar er geen gelijke kansen waren, maar kansen die te halen waren door te werken en goed na te denken. Ze hebben het gemaakt en hebben de kansen gehad om hun eigen kinderen te helpen.
Nu vandaag de dag liggen de kaarten volledig anders. Ik wil werken, hard werken, maar de verdienste is door ons scheefgetrokken sociaal systeem volledig niet navenant. De belastingsdruk is zo groot dat men geen toekomst kan maken voor onze eigen kinderen. Belastingsdruk die door profiteurs (allochtoon of autochtoon, maakt niet uit) en door vriendjes politiek nog wordt aangesterkt. Welk pensioen zal ik krijgen waar ik ook hard heb voor moeten werken? En welke toekomst hebben mijn kinderen?
Deze linkse regering houdt een rotte wortel voor onze neus en het begint serieus te stinken. Ze denken dat we niet kunnen zien of rieken.
De belastingen worden met de dag zwaarder, om het sociaal systeem in evenwicht te houden. Maar nog voor hoe lang? Ze legaliseren het stelen (belastigen van 54% is geen belasting meer volgens mij, maar is legaal stelen) onder van de burgers, en delen het geld uit aan hun vriendjes (lees lobbygroepen, onnuttige diensten -CGKR o.a.).
Voorts zie je dat allochtonen, gebruik maken van een sociaal systeem waar ze nauwelijks voor hebben opgedraaid en waar de ontvangen gelden waar ze zelf voor hebben gewerkt, of in hun schoot wordt geworpen doorgestort worden naar hun thuisland. Zij hebben niets te verliezen, het geld is niet meer in België, maar wij als Belgen hebben alles te verliezen,. De vraag is dan.. gelijke kansen, maar voor wie?
Ik sta totaal niet stom dat een tiener tilt begint te slagen. Ik ben eerder verbaasd dat er nog weinig tot dergelijke uitbarstingen bij de mensen is gekomen.
Vandaag de dag wordt de situatie nog aangescherpt door de hogere olieprijzen. Iedereen profiteert ervan, behalve de gewone brave burger: de arabische landen worden sneller rijker van de dure olie (de olie die 4 jaar geleden 50% goedkoper was kostte toen dezelfde prijs om die op te pompen als vandaag), Bush, olie magnaat ziet de huidige situatie ook zitten en onze overheid ook, want een hogere olieprijs betekent hogere accijnzen. Maar de burger zal wel harder, sneller en beter werken.
Uw analyse is volgens mij volkomen juist.
De werkende mens in België is inderdaad de slaaf van de maffiastaat.
Het sociaal systeem in ons land werkt volgens dezelfde principes als het zogenaamde "piramidespel".
Alles verloopt goed totdat er niet genoeg nieuwe leden kunnen geworven worden om de betalende basis van de piramide te voeden.
Dan stort het systeem in elkaar en de jongste leden zijn de grootste slachtoffers...
Ik zie de toekomst in België somber in.
Wanneer een te groot gedeelte van de stemgerechtigden "leeft" van de staat, hebben de werkenden niet meer genoeg zeggingskracht om de zaak politiek recht te trekken.
Democratie is een mooi ding, maar het stemrecht voor steuntrekkenden zou moeten afgeschaft worden! (zou mezelf het stemrecht afnemen, want ik ben momenteel zelf steuntrekkend!)
Enkel wie geld in het laatje brengt mag stemmen wat er mee gaat gebeuren!

vlijmscherp
15 mei 2006, 09:43
in de middeleeuwen werd als lijfeigenen beschouwd, hij die meer dan 40 dagen per jaar moest werken voor zijn heer. Met 54 % belastingen werkt ge één dag op twee, voor uw "heren".Alle werkende mensen zijn dus lijfeigenen geworden.Dat de helft van de bevolking (minstens) dan ook nog eens een lijst kredieten moet afbetalen versterkt deze trend...Vrijheid? Een illusie...Ik denk dat er nog meer ontevredenen zullen doorslaan... Vooraleer de ontevredenheid in vaste banen geleid zal worden door de één of de andere, dat noemt men dan een opstand, een revolutie.Maar dat is niet voor onmiddellijk, dan moeten de mensen meer honger hebben. Vandaag houd men ze koest met Brood & Spelen ( Uitkeringen & Televisie). Eens dat ze d�*t afschaffen, gaan de poppetjes aan het dansen...

je vergeet erbij te zeggen dat die lijfeigenen nauwelijks iets terugkregen, behalve een illusie van veiligheid. Nu krijgen we goede wegen, goede scholen, de beste sociale zekerheid ter wereld, enz enz voor terug. wat niet wilt zeggen dat de belastingen mss wat naar beneden kunnen door efficienter beleid. maar dat is overal zo.

CutTheCrap
15 mei 2006, 10:10
Waar? Om welk werk te doen?

Ik woon/werk in Moscow, de reden is niet ver te zoeken. In Rusland betaal ik 13% belastingen, in België, als welverdienende alleenstaande betaalde ik meer dan 50%. Plus, de lonen zijn hier hoger dan in België ( althans wat de beter betaalde jobs betreft). En, als belangrijkste, ik heb ook een job die ik leuk vind.

humble
15 mei 2006, 11:42
Hebben wij nu meer dan een illussie van veiligheid?
Goede wegen, wat heb ik aan wegen als mijn auto onbetaalbaar is?
De beste sociale zekerheid, voor sommige meestal nieuwe belgen wel, en veel parasitisme, mijn moeder heeft na een leven van hard werken en zeven kindren een pensioen van € 680,-.
Vergeet je niet dat 25% van de Belgen arm zijn, 15% onder de absolute armoedegrens leeft en dat deze percentages jaar na jaar groeien?
Enige verbetering is er, maar uw opmerking is eerder propagandistisch dan doordacht.
Je moet toch proberen iets genuanceerder te denken.
Kinderen hebben het veel moeilijker en er is geen tendens naar verbetering, onze maatschappij is eerder selectief en favoritief.

PollyCorrect
15 mei 2006, 11:48
favoritief

qu'est-ce que c'est?

vlijmscherp
15 mei 2006, 11:50
Hebben wij nu meer dan een illussie van veiligheid?
Goede wegen, wat heb ik aan wegen als mijn auto onbetaalbaar is?
De beste sociale zekerheid, voor sommige meestal nieuwe belgen wel, en veel parasitisme, mijn moeder heeft na een leven van hard werken en zeven kindren een pensioen van € 680,-.
Vergeet je niet dat 25% van de Belgen arm zijn, 15% onder de absolute armoedegrens leeft en dat deze percentages jaar na jaar groeien?
Enige verbetering is er, maar uw opmerking is eerder propagandistisch dan doordacht.
Je moet toch proberen iets genuanceerder te denken.
Kinderen hebben het veel moeilijker en er is geen tendens naar verbetering, onze maatschappij is eerder selectief en favoritief.


dus jij vindt dat het beter leven was in de middeleeuwen?

leven we hier in een paradijs? neen
zijn we gelukzakken dat we tot de 10% rijksten ter wereld leven, in een land leven waar er uberhaupt nog sprake is van onderwijs, ziekenhuizen, wegen, enz? ja

spherelike
15 mei 2006, 11:53
in de middeleeuwen werd als lijfeigenen beschouwd, hij die meer dan 40 dagen per jaar moest werken voor zijn heer. Met 54 % belastingen werkt ge één dag op twee, voor uw "heren".Alle werkende mensen zijn dus lijfeigenen geworden.Dat de helft van de bevolking (minstens) dan ook nog eens een lijst kredieten moet afbetalen versterkt deze trend...Vrijheid? Een illusie...Ik denk dat er nog meer ontevredenen zullen doorslaan... Vooraleer de ontevredenheid in vaste banen geleid zal worden door de één of de andere, dat noemt men dan een opstand, een revolutie.Maar dat is niet voor onmiddellijk, dan moeten de mensen meer honger hebben. Vandaag houd men ze koest met Brood & Spelen ( Uitkeringen & Televisie). Eens dat ze d�*t afschaffen, gaan de poppetjes aan het dansen...

nog nen VB beroepsklager met halve waarheden.
54 % voor de heren
Ben jij dan de enige vlaming die geen gebruik maakte/maakt/of zal maken van de gezondheidszorg, onderwijs, infrastructuur, subsidies, premies, ......

oz457
15 mei 2006, 13:19
je vergeet erbij te zeggen dat die lijfeigenen nauwelijks iets terugkregen, behalve een illusie van veiligheid. Nu krijgen we goede wegen, goede scholen, de beste sociale zekerheid ter wereld, enz enz voor terug. wat niet wilt zeggen dat de belastingen mss wat naar beneden kunnen door efficienter beleid. maar dat is overal zo.
Goede wegen????? beste sociale zekerheid????
Wat die wegen betreft, ik ken landen waar de belastingen �* ratio van 7% voldoende zijn om een volledig deftig wegennet uit te bouwen. Zonder lichten weliswaar die hier 's nachts voor de vliegen en de muggen moeten aanstaan!
De beste sociale zekerheid? Maar jongen toch. Je beseft het totaal niet dat onze sociale zekerheid een lachertje is geworden.
Sommige geneesmiddelen zijn zo duur, worden dan zogezegd voor een overgroot gedeelte terug betaald door de 'ziekenkas'. En als je alles optelt en aftrekt, kom je tot de vaststelling dat de prijs hoger is dan in landen waar er GEEN sociale zekerheid bestaat.
Ik ga niet alles over één kam scheren, maar de scheeftrekkingen op sociale hulp is frappant.
Ik ga volgende maand terug naar het buitenland en ga de proef op de som nemen, met prijzen en berekeningen. Eens de moeite om dat te doen.

dus jij vindt dat het beter leven was in de middeleeuwen?

leven we hier in een paradijs? neen
zijn we gelukzakken dat we tot de 10% rijksten ter wereld leven, in een land leven waar er uberhaupt nog sprake is van onderwijs, ziekenhuizen, wegen, enz? ja Vlijmscherp. Als je in deze 10% leeft, is het dan niet je volste recht om ervoor te zorgen dat je in deze categorie wil blijven? Omdat een categorie linki winkies graag het OCMW van de wereld wil zijn, moeten we dan uit deze 10% tuimelen. Ik zou graag eens willen horen wat voor verantwoordelijkheid jij wil dragen tegenover je eigen kinderen, die ook het recht hebben om binnen 10 �* 20 jaar in deze 10% te leven.

Ik maak geen onderscheid tussen autochtoon en allochtoon, maar het gelijke kansen systeem dat ze hier toch ooo zo graag willen invoeren houdt geen steek. Competitiviteit, creativiteit in onze ondernemingen moeten plaats maken voor 'gelijke kansen'? Ben je niet aan kannibalisme aan het doen op deze manier? Ik heb het in een andere thread aangehaald, men is onze economie aan het uithollen door oneerlijke concurrentie. Concurrentie uit het verre oosten (waar geen of nauwelijks sociale/ecologische wetgevingen zijn), werkkrachten uit het oosten, die onze eigen werkkrachten wegconcureren.
De frustraties en het ongemak bij onze eigen bevolking neemt toe. En toestanden zoals deze in Antwerpen zullen nog meer voorkomen. Of ze voorkomen onder de vorm zoals we ze nu gezien hebben in Brussel of Antwerpen, of onder andere vormen zoals familie drama's, of zelfmoorden, escapisme in drugs, het uitwijken naar het buitenland van goede elementen (geleerde, filosofen, enz). Noem maar op.
Deze regering wil zich inmengen in om het even welke economische realiteit. Neem bijvoorbeeld de discussie rond de lonen van topmanagers. Als je een buitenlandse investeerder bent, dan sla je gewoon België over, want je loon moet afgevlakt worden of bekend gemaakt worden.


Ik vind dat de huidige politiekers zeker een aandeel hebben in verantwoordelijkheid. Het afschuiven van verantwoordelijkheid naar één bepaalde partij, die dan nog eens geen enkel recht heeft van te spreken, is en blijft volgens mij een echte heksenjacht en doorschuiven van verantwoordelijkheden.