PDA

View Full Version : Nederland en Vlaanderen


PG
9 augustus 2003, 19:49
Op vele Nederlandse en Vlaamse fora hoor ik mensen zeggen dat Vlaanderen en Nederland eigenlijk weer samengevoegd zouden moeten worden.

Mij zou het een goede idee lijken. Omdat:

+Economische voordelen: beëindiging van de concurrentie tussen Nederland en Vlaanderen, bijvoorbeeld in geval van de havens van Rotterdam en Antwerpen; meer invloed op het internationaal economisch beleid door mogelijke toetreding tot G9 (dan G9); sterkere basis voor multinationale ondernemingen uit Nederland en Vlaanderen.

+Culturele voordelen: versterking positie Nederlandse taal en cultuur in Nederland en Vlaanderen, integratie van Vlaamse en Nederlandse kunst en cultuur, meer onderlinge contacten; versterking van de positie van het Nederlandse cultuur in Europa en de wereld.

+Politieke voordelen: door grote autonomie voor beide landsdelen wordt het mogelijk elkaars goede punten over te nemen (betere sociale sector in Vlaanderen, betere infrastructuur en ruimtelijke ordening in Nederland) zonder de slechte punten erbij te krijgen; als groot land krijgen we meer invloed op de Europese besluitvorming.

Wat is jullie mening?

C uit W
9 augustus 2003, 20:31
Meer kans op een Vlaming in de Formule 1, en als we het slim spelen het cirquit van zolder op de kalender krijgen, en francouchapms ervan keilen :twisted:

filosoof
9 augustus 2003, 20:36
Meer kans op een Vlaming in de Formule 1, en als we het slim spelen het cirquit van zolder op de kalender krijgen, en francouchapms ervan keilen :twisted:
Is dergelijke politiek je droom?

C uit W
9 augustus 2003, 22:50
Meer kans op een Vlaming in de Formule 1, en als we het slim spelen het cirquit van zolder op de kalender krijgen, en francouchapms ervan keilen :twisted:
Is dergelijke politiek je droom? nee :?

Sprot
10 augustus 2003, 01:22
Ik heb er hier ne 10 dagen ardennen op zitten en die arrogante nederlandse zakken die ik op de diverse terrassen heb mogen mee maken mogen gerust in hun eigen land blijven ! :evil:

C uit W
10 augustus 2003, 10:23
Ik heb er hier ne 10 dagen ardennen op zitten en die arrogante nederlandse zakken die ik op de diverse terrassen heb mogen mee maken mogen gerust in hun eigen land blijven ! :evil: racist :evil:

Vlaamse Leeuw
10 augustus 2003, 10:46
Ik heb er hier ne 10 dagen ardennen op zitten en die arrogante nederlandse zakken die ik op de diverse terrassen heb mogen mee maken mogen gerust in hun eigen land blijven ! :evil:

Arrogant? Soms vind ze ook veel te openhartig en babbelziek. Maar het is wel juist dat de Nederlanders met 100-en in de Ardennen zitten.

Yann
10 augustus 2003, 10:52
Meer kans op een Vlaming in de Formule 1, en als we het slim spelen het cirquit van zolder op de kalender krijgen, en francouchapms ervan keilen :twisted:

"Francouchapms", woa lichta? :roll:

Pelgrim
10 augustus 2003, 10:54
"Francouchapms", woa lichta?

Ge ziet hoe goed ons Frans wel is!!

Raf
10 augustus 2003, 12:18
Ik heb er hier ne 10 dagen ardennen op zitten en die arrogante nederlandse zakken die ik op de diverse terrassen heb mogen mee maken mogen gerust in hun eigen land blijven ! :evil:

racist :evil:

Zijn de Nederlanders nu óók al een ander ras?

Pat
10 augustus 2003, 15:55
Dit is dan een schoolvoorbeeld van het zogenaamde "cultuurracisme" waar Leman het over heeft: onzin dus! (bedankt Raf om het te weerleggen)

Overigens: Nederlanders van onder de moerdijk vinden Nederlanders van boven de moerdijk ook arrogant dus zelfs binnen Nederland leeft dat gevoel. Ik vind die arrogante Hollanders in Wallonië overigens niet zo'n slechte zaak: die slagen er namelijk in alles naar hun hand te zetten zodat de Waalse horeca uitbaters moeite doen om nederlands te spreken. Vele Vlamingen hebben te snel de neiging om zich aan te passen aan de omgeving, en dan nog in eigen land.

mustang
10 augustus 2003, 15:59
Natuurlijk zou het goed als Nederland en Vlaanderen bij elkaar gevoegd worden (met een grote mate van autonomie) en zo ook de andere regio's in Europa tot één grote Europese federale staat.

Pat
10 augustus 2003, 16:29
Of ik nu in Vlaanderen, België, verenigde BENELUX of de Verenigde Nederlanden woon maakt voor mij weinig uit. Zolang het maar een democratisch, vredig en welvarend gebied is. Ik geef echter wel een duidelijke voorkeur aan een republikeinse staatsvorm daar deze democratischer is.

C uit W
10 augustus 2003, 16:47
Ik heb er hier ne 10 dagen ardennen op zitten en die arrogante nederlandse zakken die ik op de diverse terrassen heb mogen mee maken mogen gerust in hun eigen land blijven ! :evil:

racist :evil:

Zijn de Nederlanders nu óók al een ander ras? Ooit al gehoord van "lullen" ?

Raf
10 augustus 2003, 16:52
Ik heb er hier ne 10 dagen ardennen op zitten en die arrogante nederlandse zakken die ik op de diverse terrassen heb mogen mee maken mogen gerust in hun eigen land blijven ! :evil:

racist :evil:

Zijn de Nederlanders nu óók al een ander ras? Ooit al gehoord van "lullen" ?

Het zelfstandig naamwoord of het werkwoord?

C uit W
10 augustus 2003, 16:54
Ik heb er hier ne 10 dagen ardennen op zitten en die arrogante nederlandse zakken die ik op de diverse terrassen heb mogen mee maken mogen gerust in hun eigen land blijven ! :evil:

racist :evil:

Zijn de Nederlanders nu óók al een ander ras? Ooit al gehoord van "lullen" ?

Het zelfstandig naamwoord of het werkwoord? Voila zie, je bent ook al bezig. :wink:

Patriot!
10 augustus 2003, 21:04
Er is een optie vergeten:

NEEN, Vlaanderen moet onafhankelijk worden.

Maar blijkbaar heeft de auteur van deze topic ook al door dat Vlaanderen nooit van België zal afscheiden, tenzij wanneer het manu militari geannexeerd wordt door het KONINKRIJK der Nederlanden. :wink:

Vlaamse Leeuw
11 augustus 2003, 08:40
Blijkbaar werd dit topic door een Belgicist gemaakt en heeft hij met opzet deze optie vergeten.

Nynorsk
11 augustus 2003, 09:27
Ik weet niet of die Nederlanders er wel content mee zullen zijn als er zich een paar miljoen 'domme' belgen aansluiten bij hun landje....

En wat met onze allochtonen, ze hebben al zoveel problemen met hun eigen allochtonen :?

C uit W
11 augustus 2003, 12:09
Er is een optie vergeten:

NEEN, Vlaanderen moet onafhankelijk worden.

Maar blijkbaar heeft de auteur van deze topic ook al door dat Vlaanderen nooit van België zal afscheiden, tenzij wanneer het manu militari geannexeerd wordt door het KONINKRIJK der Nederlanden. :wink: BlaBla Bla Het gaat over de Verhouding Vlaanderen-Nederland, en welk staatsverband er gekozen zou moeten worden.

Tantist
11 augustus 2003, 12:53
Ik heb er hier ne 10 dagen ardennen op zitten en die arrogante nederlandse zakken die ik op de diverse terrassen heb mogen mee maken mogen gerust in hun eigen land blijven ! :evil:

Vooroordelen zijn toch iets erg he? ;-)

Tantist
11 augustus 2003, 12:58
Overigens: Nederlanders van onder de moerdijk vinden Nederlanders van boven de moerdijk ook arrogant dus zelfs binnen Nederland leeft dat gevoel.

Je mag er zeker van zijn. Ga eens naar Bergen-op-Zoom of Den Bosch: echt Hollands-gezind zijn ze daar niet. Vooral in Zuid-Limburg voelen ze zich in de steek gelaten door de "regenten" van uit Den Haag.


Ik vind die arrogante Hollanders in Wallonië overigens niet zo'n slechte zaak: die slagen er namelijk in alles naar hun hand te zetten zodat de Waalse horeca uitbaters moeite doen om nederlands te spreken.

Van een Nederlander kunnen we uiteraard niet verwachten dat ie Frans spreekt, maar als Vlaming én flamingant spreek ik altijd Frans in Wallonië. Ik verwacht eenzelfde vorm van beleefdheid ook van de franstaligen in Vlaanderen, speciaal in de faciliteitengemeentes. Dat zijn pas arrogante kerels ;-)

Tantist
11 augustus 2003, 12:59
Ooit al gehoord van "lullen" ?

Het zelfstandig naamwoord of het werkwoord?

...zei hij niet zonder pretlichtjes in zijn ogen :wink:

Tantist
11 augustus 2003, 13:00
Er is een optie vergeten:

NEEN, Vlaanderen moet onafhankelijk worden.

Maar blijkbaar heeft de auteur van deze topic ook al door dat Vlaanderen nooit van België zal afscheiden, tenzij wanneer het manu militari geannexeerd wordt door het KONINKRIJK der Nederlanden. :wink:

Zie jij dikwijls spoken? :wink:

Tantist
11 augustus 2003, 13:02
Afin ja soit, iedereen weet wel intussen dat ik voor een hereniging ben van Vlaanderen en Nederland.

Toch maar even zeggen voor PG... Zoek eens op dit forum, want dit is hier al veel aan bod gekomen.

Kan jij ook eventjes zeggen welke fora in Nederland er over spreken? Dan kom ik misschien eens langs ;-)

jan breydel
13 augustus 2003, 14:57
Nederland en Vlaanderen zouden zeker mogen samengevoegd worden.
De Groot-Nederlandse Gedachte, noemt men dat.
Naar mijn mening horen Vlamingen en Nederlanders beter samen dan Vlamingen en Walen. Dit is zo qua taal en qua cultureel aanvoelen.
Als de Groot-Nederlandse gedachte ooit waarheid moge worden, dan zou ik pleiten voor een eenheidsstaat. Wanneer men dan ook zou kiezen voor een regionale autonomie, zouden er opnieuw communautaire spanningen ontstaan, zoals die nu in België voelbaar zijn.
De Groot-Nederlandse Gedachte zou ook ineens komaf maken met de Vlaamse Melkkoe. Dit aangezien dat Vlaanderen en Nederland qua economische welvaart meer op een zelfde peil staan dat Vlaanderen en Wallonië.

C uit W
13 augustus 2003, 15:49
Kan jij ook eventjes zeggen welke fora in Nederland er over spreken? Dan kom ik misschien eens langs ;-) Ik zal de bubbels voor zijn : http://www.stormfront.org/forum ;)

Tantist
13 augustus 2003, 15:51
Nederland en Vlaanderen zouden zeker mogen samengevoegd worden.

Yep

De Groot-Nederlandse Gedachte, noemt men dat.

U méént het? ;-)

Naar mijn mening horen Vlamingen en Nederlanders beter samen dan Vlamingen en Walen. Dit is zo qua taal en qua cultureel aanvoelen.

Naar mijn mening ook...

Als de Groot-Nederlandse gedachte ooit waarheid moge worden, dan zou ik pleiten voor een eenheidsstaat.

Ik heb dat zelf ook vroeger gedacht, maar ben daar al lang van afgestapt. Heden heeft men de neiging om te kakken op alles wat federaal is, en zweert men bij het unitarisme, of dit nu Vlaams of Belgisch is.

Daarbij vergeet men wel eens dat het Verenigd Koninkrijk uit elkaar gevallen wat omwille van dat unitaire karakter, dat vloekte met de aloude politieke cultuur hier. Dat gaf de rattachisten en de onverdraagzame katholieken de kans om hunslag te slaan.

Een echt beleid van een echte federatie is geen lapmiddel om een doodzieke staat kunstmatig in leven te houden, een echte (con)federatie start met allemaal losse spelers die samen een team gaan vormen. Elk doen wat ze zelf beter kunnen, maar wat ze samen beter kunnen, doen ze samen. Dát is het echte federalisme, niet dat nepfederalisme wat we hier in België kennen. Dat federalisme vinden we in Amerika en in Zwitserland.

Nu, Vlaanderen is anders dan Nederland. Vlaanderen past beter bij Nederland dan bij Wallonië, maar het is anders. Het is hier al vaak gezegd. Wat men liever probeert te verdoezelen is dat Nederland ook niet zo een eenheidsworst is als men zou denken. In Noord-Brabant en Limburg waan je je haast in Vlaanderen. In de Randstad heerst er dan weer een andere mentaliteit (waar die Noord-Brabanders het ook moeilijk mee hebben), net zoals in het Noord-Oosten van Nederland. Misschien past Vlaanderen niet bij Holland, maar dat doen de Noord-Brabanders en Limburgers dan ook niet.

Nu, ik vind dat Vlaanderen als toekomstige deelstaat van die Lage Landen, confederalist zijnde, zich niet te moeien heeft met hoe de deelstaat Nederland er uit ziet. Dat moeten die inwoners zelf maar uitmaken, maar een confederale structuur met Vlaanderen kan wel een katalysator worden om Nederland in een efficiëntere vorm te gieten. Maar dat moeten de huidige Nederlanders zelf maar zien.

Wanneer men dan ook zou kiezen voor een regionale autonomie, zouden er opnieuw communautaire spanningen ontstaan, zoals die nu in België voelbaar zijn.

Die regionale autonomie is ontstaan omdat er spanningen waren. U verwart oorzaak met gevolg.

De Groot-Nederlandse Gedachte zou ook ineens komaf maken met de Vlaamse Melkkoe. Dit aangezien dat Vlaanderen en Nederland qua economische welvaart meer op een zelfde peil staan dat Vlaanderen en Wallonië.

Transfers vind ik persoonlijk niet zo erg. Alleen de manier hoe ze tot stand komen (onvrijwillig en afgedwongen), de aard van die transfers (cijfers worden niet vrij gegeven, ze WETEN gewoon niet officieel hoeveel we afdragen, toch wel een schande eigenlijk; alle cijfers zijn ramingen van financiële instellingen zoals de KBC) en de grootte van de transfers in verhouding tot de baten (na tientallen jaren van transfers staat Wallonië nog op hetzelfde niveau, het geld lijkt ergens in een bodemloze put te verdwijnen) vind ik schandalig.

Vlaanderen staat economisch voor op Nederland. Ik heb de exacte cijfers nu niet bij me, maar ik meende dat in Vlaanderen het BRP/hoofd zo'n 32 000 dollar is, en in Nederland 28 000 dollar. Vlaanderen zal waarschijnlijk -hoewel de Walen hem grotendeels gegraven hebben- de schuldenput van België moeten dempen, en die is enorm. Het is moeilijk te voorspellen wat voor effect dit heeft op lange termijn.

Tantist
13 augustus 2003, 15:53
Kan jij ook eventjes zeggen welke fora in Nederland er over spreken? Dan kom ik misschien eens langs ;-) Ik zal de bubbels voor zijn : http://www.stormfront.org/forum ;)

Daar zal ik helaas niet passeren ;-)

Babeth
13 augustus 2003, 16:29
Ik vind dat Vlaanderen en Nederland best 1 natie kunnen vormen. Laat ik nou een kind van beide volkeren zijn... :wink: Kan ik eindelijk weer zeggen dat ik mijn vaderland woon en mijn moedertaal spreek.

Maar eventjes serieus... Vlaanderen heeft veel meer affiniteit met Nederland dan met Wallonië. Er zijn al goede contacten, zowel economisch als cultureel. We spreken dezelfde taal. We hebben heel wat gewoontes gemeen. En het Nederlandse koningshuis is veel sympathieker en menselijker dan het Belgische.

Tantist
13 augustus 2003, 16:45
En het Nederlandse koningshuis is veel sympathieker en menselijker dan het Belgische.

Maakt mij niets uit als republikein, maar als je je dan toch pragmatisch moet opstellen... :wink:

coosie
13 augustus 2003, 17:58
Ik vind dat Vlaanderen en Nederland best 1 natie kunnen vormen. Laat ik nou een kind van beide volkeren zijn... :wink: Kan ik eindelijk weer zeggen dat ik mijn vaderland woon en mijn moedertaal spreek.

Maar eventjes serieus... Vlaanderen heeft veel meer affiniteit met Nederland dan met Wallonië. Er zijn al goede contacten, zowel economisch als cultureel. We spreken dezelfde taal. We hebben heel wat gewoontes gemeen. En het Nederlandse koningshuis is veel sympathieker en menselijker dan het Belgische.

Op dit forum wordt soms met verweten gesmeten naar ons koningshuis omwille van congo, onwettige dochters, en honden...maar dat in nederland een kroonprins getrouwd is met de dochter van een dictator, dat maakt ze heel sympathiek natuurlijk.

Pat
13 augustus 2003, 19:19
Ik vind dat Vlaanderen en Nederland best 1 natie kunnen vormen. Laat ik nou een kind van beide volkeren zijn... :wink: Kan ik eindelijk weer zeggen dat ik mijn vaderland woon en mijn moedertaal spreek.

Maar eventjes serieus... Vlaanderen heeft veel meer affiniteit met Nederland dan met Wallonië. Er zijn al goede contacten, zowel economisch als cultureel. We spreken dezelfde taal. We hebben heel wat gewoontes gemeen. En het Nederlandse koningshuis is veel sympathieker en menselijker dan het Belgische.

Op dit forum wordt soms met verweten gesmeten naar ons koningshuis omwille van congo, onwettige dochters, en honden...maar dat in nederland een kroonprins getrouwd is met de dochter van een dictator, dat maakt ze heel sympathiek natuurlijk. Appelen met peren aan het vergelijken? Kan dat meisje soms iets doen aan haar vader's verleden?

coosie
13 augustus 2003, 19:42
Ik vind dat Vlaanderen en Nederland best 1 natie kunnen vormen. Laat ik nou een kind van beide volkeren zijn... :wink: Kan ik eindelijk weer zeggen dat ik mijn vaderland woon en mijn moedertaal spreek.

Maar eventjes serieus... Vlaanderen heeft veel meer affiniteit met Nederland dan met Wallonië. Er zijn al goede contacten, zowel economisch als cultureel. We spreken dezelfde taal. We hebben heel wat gewoontes gemeen. En het Nederlandse koningshuis is veel sympathieker en menselijker dan het Belgische.

Op dit forum wordt soms met verweten gesmeten naar ons koningshuis omwille van congo, onwettige dochters, en honden...maar dat in nederland een kroonprins getrouwd is met de dochter van een dictator, dat maakt ze heel sympathiek natuurlijk. Appelen met peren aan het vergelijken? Kan dat meisje soms iets doen aan haar vader's verleden?
Inderdaad niet, kan albert iets doen aan leopold zijn verleden ?

dominatrix
13 augustus 2003, 20:58
Ik vind dat Vlaanderen en Nederland best 1 natie kunnen vormen. Laat ik nou een kind van beide volkeren zijn... :wink: Kan ik eindelijk weer zeggen dat ik mijn vaderland woon en mijn moedertaal spreek.

Maar eventjes serieus... Vlaanderen heeft veel meer affiniteit met Nederland dan met Wallonië. Er zijn al goede contacten, zowel economisch als cultureel. We spreken dezelfde taal. We hebben heel wat gewoontes gemeen. En het Nederlandse koningshuis is veel sympathieker en menselijker dan het Belgische.

Op dit forum wordt soms met verweten gesmeten naar ons koningshuis omwille van congo, onwettige dochters, en honden...maar dat in nederland een kroonprins getrouwd is met de dochter van een dictator, dat maakt ze heel sympathiek natuurlijk. Appelen met peren aan het vergelijken? Kan dat meisje soms iets doen aan haar vader's verleden?
Inderdaad niet, kan albert iets doen aan leopold zijn verleden ?

Kunnen de mensen in het Vlaams Blok iets doen aan het oorlogsverleden van sommigen? Moeten zij daarom daar altijd mee geconfronteerd worden?
Maar wil dat allemaal zeggen dat de gewone bevolking nog echt nood heeft aan zo een symbool in Brussel? Ik denk alvast van niet.

Patriot!
13 augustus 2003, 21:54
Ik vind dat Vlaanderen en Nederland best 1 natie kunnen vormen. Laat ik nou een kind van beide volkeren zijn... :wink: Kan ik eindelijk weer zeggen dat ik mijn vaderland woon en mijn moedertaal spreek.

Maar eventjes serieus... Vlaanderen heeft veel meer affiniteit met Nederland dan met Wallonië. Er zijn al goede contacten, zowel economisch als cultureel. We spreken dezelfde taal. We hebben heel wat gewoontes gemeen. En het Nederlandse koningshuis is veel sympathieker en menselijker dan het Belgische.

Op dit forum wordt soms met verweten gesmeten naar ons koningshuis omwille van congo, onwettige dochters, en honden...maar dat in nederland een kroonprins getrouwd is met de dochter van een dictator, dat maakt ze heel sympathiek natuurlijk. Appelen met peren aan het vergelijken? Kan dat meisje soms iets doen aan haar vader's verleden?
Inderdaad niet, kan albert iets doen aan leopold zijn verleden ?

Kunnen de mensen in het Vlaams Blok iets doen aan het oorlogsverleden van sommigen? Moeten zij daarom daar altijd mee geconfronteerd worden?
Maar wil dat allemaal zeggen dat de gewone bevolking nog echt nood heeft aan zo een symbool in Brussel? Ik denk alvast van niet.

Nee, "dat allemaal" zegt daar inderdaad niets over.
Wat daar wel iets over zegt zijn de talloze enquetes waar het percentage Monarchisten tussen 75 en de 93 (!!) procent schommelt!

Tantist
14 augustus 2003, 16:24
Maar 93%???? Hitler haalde in referenda altijd 99% :wink:

Tantist
14 augustus 2003, 16:31
Op dit forum wordt soms met verweten gesmeten naar ons koningshuis omwille van congo, onwettige dochters, en honden...maar dat in nederland een kroonprins getrouwd is met de dochter van een dictator, dat maakt ze heel sympathiek natuurlijk.

Weer de zaken grootser voorstellen dan ze zijn, dat kunnen jullie wel he?

Haar vader was de dictator niet. Jorge Zorreguieta was zelfs geen belangrijke pief die de politie en het leger uitbouwde tot een machtig onderdrukkingsapparaat. Hij was minister van landbouw.

In tegenstelling tot het Belgische koningshuis in verband met Leopold II heeft het Nederlandse koningshuis wél afstand gedaan van Jorge en zijn verleden, ook al was ie maar minister van landbouw. De man mocht zelfs niet aanwezig zijn op de trouw. Dat is wat anders dan dat hypocriete gedoe van Laken he?

C uit W
14 augustus 2003, 17:02
Ik vind dat Vlaanderen en Nederland best 1 natie kunnen vormen. Laat ik nou een kind van beide volkeren zijn... :wink: Kan ik eindelijk weer zeggen dat ik mijn vaderland woon en mijn moedertaal spreek.

Maar eventjes serieus... Vlaanderen heeft veel meer affiniteit met Nederland dan met Wallonië. Er zijn al goede contacten, zowel economisch als cultureel. We spreken dezelfde taal. We hebben heel wat gewoontes gemeen. En het Nederlandse koningshuis is veel sympathieker en menselijker dan het Belgische.

Op dit forum wordt soms met verweten gesmeten naar ons koningshuis omwille van congo, onwettige dochters, en honden...maar dat in nederland een kroonprins getrouwd is met de dochter van een dictator, dat maakt ze heel sympathiek natuurlijk. Appelen met peren aan het vergelijken? Kan dat meisje soms iets doen aan haar vader's verleden?
Inderdaad niet, kan albert iets doen aan leopold zijn verleden ? Stoppen met het te verbloemen/verheerlijken.

Tantist
14 augustus 2003, 17:07
Inderdaad niet, kan albert iets doen aan leopold zijn verleden ? Stoppen met het te verbloemen/verheerlijken.

Iets wat het Nederlandse koningshuis wel doet met de papa van Maxima. En nu jullie terug...

TomB
14 augustus 2003, 17:47
Kunnen de mensen in het Vlaams Blok iets doen aan het oorlogsverleden van sommigen? Moeten zij daarom daar altijd mee geconfronteerd worden?
Maar wil dat allemaal zeggen dat de gewone bevolking nog echt nood heeft aan zo een symbool in Brussel? Ik denk alvast van niet.

Je ziet zelf het verschil wel tussen een politieker die zelf een verleden heeft en een politieker wiens overgrootvader een verleden heeft. Niet nodig om dieper in te gaan op uw randopmerking.

jan breydel
14 augustus 2003, 20:46
Maar 93%???? Hitler haalde in referenda altijd 99% :wink:

Ze hadden in die tijd ook niet veel leuze, hé?

Tantist
14 augustus 2003, 22:35
Maar 93%???? Hitler haalde in referenda altijd 99% :wink:

Ze hadden in die tijd ook niet veel leuze, hé?

Of wat dacht je van "referendum" in 1920, waar de aansluiting van de oostkantons bij België "gelegitimeerd" werd? Een overweldigende meerderheid van boven de 98% koos voor België boven bij Duitsland blijven. Alleen werd je geacht, als je bij Duitsland wou blijven, je naam, adres en beweegreden te gaan opgeven bij de Belgische overheid. Dat kon dacht ik overigens alleen in Eupen. Al de rest werd geacht voor België te zijn.

Nogal een stukje erger dan de arithmetique hollandaise he?

TomB
14 augustus 2003, 23:01
Maar 93%???? Hitler haalde in referenda altijd 99% :wink:

Ze hadden in die tijd ook niet veel leuze, hé?

Of wat dacht je van "referendum" in 1920, waar de aansluiting van de oostkantons bij België "gelegitimeerd" werd? Een overweldigende meerderheid van boven de 98% koos voor België boven bij Duitsland blijven. Alleen werd je geacht, als je bij Duitsland wou blijven, je naam, adres en beweegreden te gaan opgeven bij de Belgische overheid. Dat kon dacht ik overigens alleen in Eupen. Al de rest werd geacht voor België te zijn.

Nogal een stukje erger dan de arithmetique hollandaise he?

En dan dat over Leopold 3! Oh wacht... ;)

Tantist
14 augustus 2003, 23:11
Juist ja...

Löwe
15 augustus 2003, 19:16
Ik ben in 1e instantie voor een onafhankelijk Vlaanderen. Als ik toch moest kiezen, zie ik mezelf wel liever samen met de Nederlanders dan met de Walen. Dit om culturele, economische en politieke redenen. :wink:

Patriot!
15 augustus 2003, 20:02
Zoals 1 procent van je mede-Vlamingen :lol:





LEVE BELGIË

Löwe
16 augustus 2003, 00:56
Inderdaad, leve belgië...

:lol: :lol: :lol: