PDA

View Full Version : Ayaan Hirsi Ali versus Rita Verdonk


Mephisto
19 mei 2006, 17:12
Het verbaast me eigenlijk een beetje dat ik over Ali + Verdonk hier op Politics.be niets heb gelezen. Dit is Politiek eerste klas (laagste klas).

Houdgreep of omhelzing?

http://www.bnr.nl/blobs/anp/24684.jpg

Ali lijkt haar collega verdonk eens goed te willen vastpakken, een stevige schouder te willen geven. Verdonk lijkt haar vooral tegen te willen houden; zij is immers de oudere, ook al is ze niet zo standvastig als Ali.

Ali vertrekt naar een neconservatieve denktank in de USA. De natte droom van Verdonk, waarschijnlijk. En als dank, of uit jaloezie, krijgt ze nog een laatste trap na: paspoort inleveren. U zegt? Ja, paspoort inleveren. Op basis van leugens een nationaliteit hebben verkregen betekent dat ze eigenlijk helemaal geen nationaliteit heeft verworven. Wát?

http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00057/ayaan_57987c.jpg

Ik ben blij dat ik geboren ben in NL, zodat men mij mijn paspoort niet kan ontnemen. Dat lijkt zowat nog de enige zekerheid die er bestaat in de arena van NL. Wát een onzin. Ik zou ook zwijgen, als ik Ali was. En Verdonk nooit meer recht in de ogen kijken.
Wedden dat ze gewoon stikjaloers is op de integriteit & het doorzettingsvermogen van Ali?

http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00045/Zelfs_tegenstanders_45568a.jpeg

Nee, nou ja, Verdonk is -eindelijk- gek aan het worden. Shit happens.

Verdonk bekent kleur: ze heeft totaal geen benul van politiek. Ze luistert enkel naar de media, die voor haar als het ware de heilige publieke opinie vertegenwoordigen. Als lijsttrekker kan ze nu wel inpakken, zo gok ik. Nu Pechtold nog..

En Theo van Gogh dan?

http://static.mediamatic.nl/f/sjnh/image/8163-380-260.jpg

Wat mij nu zo opvalt, is dat Ayaan degene is die in wezen vocht voor de asielzoekende, onderdrukte vrouw. Diezelfde persoon die nu wordt uitgewezen op basis van leugens.

Als het ware wordt haar statement, gemaakt met Theo van Gogh, haar wéér niet in dank afgenomen. Alwéér wordt het tegen haar gebruikt. Het hypocriete Nederland waarin alles mag en de consequentie van de roem per definitie uitsluiting betekent.

TheoWie kent Submission nog niet?
Toen het uitkwam vond ik het prachtig, toen het de dood van Theo betekende zoëven nog prachtiger. Als een kunstenaar sterft met / omwille van zo een sterk signaal, dan doet mij dat wat.

De aanklacht die wordt gebracht in Submission is op dit moment zeer actueel. Het is immers de vrouw binnen de Islam die wordt onderdrukt. En wanneer zij dan een mogelijkheid vindt om te vluchten naar NL, loopt ze betonblok Rita Verdonk tegen het lijf..
Tsja, wat kun je dan anders nog dan meeknikken dat terugslaan de enige oplossing is, terwijl je doodsbleek van angst op het vliegtuig wordt gezet, terug naar land van herkomst?

En dat is maar één van de vele mogelijkheden. Je zult maar homo zijn en de blamage moeten ondergaan van teruggestuurd te zijn naar Iran..

Voor mijn gevoel wint rechts-idioot Nederland het steeds meer van Theo van Gogh..
Alles waar zij voor vochten: vrijheid en zelfbeschikking, is te grabbel gegooid voor een valse veiligheidsdoctrine.

Ik vind het spijtig dat ik het moet zeggen, maar Nederland is te koud geworden voor warmbloedige mensen.

lombas
19 mei 2006, 17:23
Ik wacht op al die "linksen" die zitten te schreeuwen voor de verdediging van illegalen. Deze dame spreekt perfect Nederlands, is verkozen en enorm geassimileerd.

Tja, ze zal te liberaal zijn, zeker?

lyot
19 mei 2006, 18:10
Ik wacht op al die "linksen" die zitten te schreeuwen voor de verdediging van illegalen. Deze dame spreekt perfect Nederlands, is verkozen en enorm geassimileerd.

Tja, ze zal te liberaal zijn, zeker?

begin jij nu ook al met die zever ?

lombas
19 mei 2006, 18:19
begin jij nu ook al met die zever ?

Zever? De PvdA en Groenlinks reageren wel hoor. Voor de rest hoor ik echter zeer weinig.

lyot
19 mei 2006, 18:39
moet nu elk thema werkelijk ontaarden in een 'en waar zit links/rechts nu met haar commentaar' opmerking ?

lombas
19 mei 2006, 18:40
moet nu elk thema werkelijk ontaarden in een 'en waar zit links/rechts nu met haar commentaar' opmerking ?

Neen, het staat je vrij over iets anders te beginnen... Of roep je me uit tot despoot van deze draad?

lyot
19 mei 2006, 19:28
go ahead, maar het valt me gewoon tegen. Als er me iets tegen steekt zijn het dergelijke opmerkingen of ze nu van 'links' of van 'rechts' komen. .

lombas
19 mei 2006, 19:31
go ahead, maar het valt me gewoon tegen. Als er me iets tegen steekt zijn het dergelijke opmerkingen of ze nu van 'links' of van 'rechts' komen. .

Ik heb dat ook niet graag. Daarom zette ik links tussen "".

lyot
19 mei 2006, 19:34
ook al lukt het me niet altijd, ik probeer te vechten tegen het vervallen in hokjesdenken . Ik bezie jou normaal evenmin als een hokjesdenker, vandaar dat ik dacht dat je onder invloed van sommigen hier op 't forum aan 't degenereren was.. :)

lombas
19 mei 2006, 19:37
ook al lukt het me niet altijd, ik probeer te vechten tegen het vervallen in hokjesdenken . Ik bezie jou normaal evenmin als een hokjesdenker, vandaar dat ik dacht dat je onder invloed van sommigen hier op 't forum aan 't degenereren was.. :)

Moh neen jong. Ik ben libertariër, ik mag dat.

:-D

lyot
19 mei 2006, 19:38
Moh neen jong. Ik ben libertariër, ik mag dat.

:-D


:cheer:

Mephisto
19 mei 2006, 21:19
Ah, fijn. Verder iemand ook nog iets zinnigs bij te dragen?

lyot
19 mei 2006, 21:50
Jaak Gabriëls wil haar de Belgische nationaliteit toekennen als de Nederlandse nationaliteit haar alsnog ontglipt. Wat ik onwaarschijnlijk acht. Er zal wel een oplossing gevonden worden..

sorry voor de high-jack van uw draad overigens

Chipie
19 mei 2006, 22:00
Ah, fijn. Verder iemand ook nog iets zinnigs bij te dragen?Als ik me niet vergis, was U vroeger niet positief t.o.v. Ayaan...

Vanwaar die plotse ommekeer?

Mephisto
19 mei 2006, 22:01
U vergist zich?
Ik ken Ayaan pas sinds Submission (http://www.magoe.net/rest/Submission.avi).
En Theo van Gogh is voor mij, samen met Ayaan, sinds die tijd "onsterfelijk".
Hoogstwaarschijnlijk heeft u iemand anders in gedachten?

PollyCorrect
19 mei 2006, 22:13
Jaak Gabrlels van VLD rocks

Hy gaat Ayaan een Belglsch paspoort geven

Toch tof, Belgle

:)

Juan
19 mei 2006, 23:19
Wezen peilingen niet uit dat een grote meerderheid van de Nederlanders achter Verdonks beslissing stond? Of heb ik dat verkeerd gelezen...

carlgustaaf
19 mei 2006, 23:22
Ik wacht op al die "linksen" die zitten te schreeuwen voor de verdediging van illegalen. Deze dame spreekt perfect Nederlands, is verkozen en enorm geassimileerd.

Tja, ze zal te liberaal zijn, zeker?ze oefent teveel kritiek uit op de Islam. Dat is een stembrief-reservoir dat je niet op de (mijlenlange) tenen moety trappen....

lombas
19 mei 2006, 23:35
Wezen peilingen niet uit dat een grote meerderheid van de Nederlanders achter Verdonks beslissing stond? Of heb ik dat verkeerd gelezen...

Dat bedoel ik dus met mijn openingspost.

Juan
19 mei 2006, 23:48
Dat bedoel ik dus met mijn openingspost.

Neem ik met die vraag een standpunt in? Ik wil gewoon weten of het wel klopt dat Verdonk nu heeft afgedaan als mogelijke kandidate als VVD-lijsttrekster, zoals de threadstarter insinueert.

Mephisto
20 mei 2006, 01:10
Wezen peilingen niet uit dat een grote meerderheid van de Nederlanders achter Verdonks beslissing stond? Of heb ik dat verkeerd gelezen...
If So, dan ben ik blij niet meer in dat land te wonen..

lyot
20 mei 2006, 09:05
75% stond erachter, heb ik ergens gelezen..

BJ
20 mei 2006, 16:20
http://forum.politics.be/showthread.php?t=50875

tomm
21 mei 2006, 00:12
De rechtse revolutie vreet haar eigen kinderen op.

willem1940NLD
21 mei 2006, 02:24
Puzzel vind ik: WAAROM heeft Mw Ayaan indertijd gelogen en WAAROM moeten Nederlanders (leren) geloven cq er aan wennen dat voornamelijk liegende "asielzoekers" welkom zouden zijn?

Enfin, of Mw Verdonk zichzelf schaadt met haar openhartig optreden zullen tzt de stembussen wel uitwijzen.

Esperanza
21 mei 2006, 08:02
If So, dan ben ik blij niet meer in dat land te wonen..Idem dito. Waarin een klein landje klein kan zijn...

Esperanza
21 mei 2006, 08:02
De rechtse revolutie vreet haar eigen kinderen op.Nu éénmaal eigen aan revoluties...

Lof der Zotheid
22 mei 2006, 11:23
Neen, het staat je vrij over iets anders te beginnen... Of roep je me uit tot despoot van deze draad?

Zijt gij dan niet de verlichte despoot van het Lombasiaanse Imperium?:twisted:

lombas
22 mei 2006, 16:15
Zijt gij dan niet de verlichte despoot van het Lombasiaanse Imperium?:twisted:

Ja, maar ik blijf bescheiden.

Jazeker
28 mei 2006, 17:30
,,Ayaan Hirsi Ali begaat de vergissing Mohammed te omschrijven als een 'perverse tiran', vergelijkbaar met Bin Laden of Saddam, en gelijk heeft ze, maar zoiets zeggen mag natuurlijk niet. Haar VVD haastte zich te verklaren dat 't hier 'een persoonlijk verhaal' betrof, de rapen zijn gaar, want alles wat je over Jezus of de God der christenen wel mag zeggen, mag niet over Allah en Zijn geitenneukers. () Ik dank de Heere op mijn blote knieën dat ik op Ayaan Hirsi Ali heb gestemd, al was 't maar omdat ze binnenkort monddood zal worden gemaakt, zo valt te vrezen."

De goede man was haast profetisch...

Lof der Zotheid
29 mei 2006, 10:36
Ja, maar ik blijf bescheiden.

Da's waar ook, dat was ik krek vergeten...:oops:

Lof der Zotheid
29 mei 2006, 10:36
De goede man was haast profetisch...

Haast profetisch? Totaal profetisch is een betere omschrijving...

Hertog van Gelre
30 mei 2006, 18:13
Idem dito. Waarin een klein landje klein kan zijn...
Toch wat nuanceringen:
De GEHELE tweede kamer, op extreem-rechtse eenmansfractie Nawijn na, heeft de beslissing van Verdonk onzorgvuldig, onbehoorlijk en onfatsoenlijk genoemd. Ayaan krijgt/houdt hoe dan ook het nederlands paspoort.
Opvallend is de steun van zowel links als rechts. Halsema (GroenLinks) toonde zich zelfs een fel verdediger van AHA.

Ik heb zelf de gehele dag het debat gevolgd en ben er behoorlijk ziek van. Verdonk is een machtswellusteling van de eerste orde. Ze deugt niet. Om politieke redenen (lijsttrekkersverkiezingen VVD) moest de tweede kamer haar laten aanblijven als minister maar ze is een schandvlek voor Nederland die nu ook nog op het punt staat een liberale partij te 'kapen'.

willem1940NLD
30 mei 2006, 19:01
Toch wat nuanceringen:
De GEHELE tweede kamer, op extreem-rechtse eenmansfractie Nawijn na, heeft de beslissing van Verdonk onzorgvuldig, onbehoorlijk en onfatsoenlijk genoemd. Ayaan krijgt/houdt hoe dan ook het nederlands paspoort.
Opvallend is de steun van zowel links als rechts. Halsema (GroenLinks) toonde zich zelfs een fel verdediger van AHA.

Ik heb zelf de gehele dag het debat gevolgd en ben er behoorlijk ziek van. Verdonk is een machtswellusteling van de eerste orde. Ze deugt niet. Om politieke redenen (lijsttrekkersverkiezingen VVD) moest de tweede kamer haar laten aanblijven als minister maar ze is een schandvlek voor Nederland die nu ook nog op het punt staat een liberale partij te 'kapen'.

Tja, tamelijk uniek geval, misschien een referendum op zijn plaats?

Hoe dan ook heeft Mw Ayaan zich naar binnen GELOGEN, al dan niet met hulp van derden.
Gestart in links kamp, maar om enige reden geswitched naar tamelijk rechts en aldaar verder omhooggeholpen, terwijl mogelijk reeds toen het bedrog bekend was bij haar promotors.
Haar persoonlijke charmes lijken mij nauwelijks een argument tot verder voortschrijdende beloning.

Mw Verdonk is bij mijn weten de enige en eerste volksvertegenwoordiger die regels en wetten serieus tracht te handhaven; hiervoor dreigt zij thans tot de orde(??) te worden geroepen. Mogelijk bepaalt haar gering vertoon van emoties een groot deel van de (gekweekte) stemming tegen haar.

Hertog van Gelre
30 mei 2006, 21:09
Tja, tamelijk uniek geval, misschien een referendum op zijn plaats?

Hoe dan ook heeft Mw Ayaan zich naar binnen GELOGEN, al dan niet met hulp van derden.
Gestart in links kamp, maar om enige reden geswitched naar tamelijk rechts en aldaar verder omhooggeholpen, terwijl mogelijk reeds toen het bedrog bekend was bij haar promotors.
Haar persoonlijke charmes lijken mij nauwelijks een argument tot verder voortschrijdende beloning.

Mw Verdonk is bij mijn weten de enige en eerste volksvertegenwoordiger die regels en wetten serieus tracht te handhaven; hiervoor dreigt zij thans tot de orde(??) te worden geroepen. Mogelijk bepaalt haar gering vertoon van emoties een groot deel van de (gekweekte) stemming tegen haar.
Nee. Het is meer dan dat. Het is het machteloze gevoel dat iemand, in totale willekeur, je nederlanderschap kan schrappen, puur om electorale redenen.
Het beleid en de vreemdelingenwet, daar kan je het wel of niet mee eens zijn. De uitvoering ervan door Verdonk is mensonwaardig.
Ze hoeft niet het totale staatsapparaat EN de pers in te schakelen om over een meisje (Taida) heen te walsen (en daarbij nog te liegen ook). Daarvoor is ze gisteren ook nog veroordeeld wegens ongrondwettelijk.
Ze hoeft niet uitgeprocedeerde asielzoekers die onder haar verantwoordelijkheid een traumatiserende en dodelijke brand hebben meegemaakt in de week erna uit te zetten, zonder dat de bevoegde instanties een behoorlijk onderzoek hebben kunnen uitvoeren.
Ze hoeft niet iraanse homo's terug te sturen naar Iran, terwijl ze weet dat ze daar vervolgd en gemarteld zullen worden.
Ze hoeft niet een uitspraak van de hoge raad, die voor verschillende intrepetaties vatbaar is, binnen 48 uur zo strikt uit te leggen.

willem1940NLD
30 mei 2006, 21:34
Nee. Het is meer dan dat. Het is het machteloze gevoel dat iemand, in totale willekeur, je nederlanderschap kan schrappen, puur om electorale redenen.
Het beleid en de vreemdelingenwet, daar kan je het wel of niet mee eens zijn. De uitvoering ervan door Verdonk is mensonwaardig.
Ze hoeft niet het totale staatsapparaat EN de pers in te schakelen om over een meisje (Taida) heen te walsen (en daarbij nog te liegen ook). Daarvoor is ze gisteren ook nog veroordeeld wegens ongrondwettelijk.
Ze hoeft niet uitgeprocedeerde asielzoekers die onder haar verantwoordelijkheid een traumatiserende en dodelijke brand hebben meegemaakt in de week erna uit te zetten, zonder dat de bevoegde instanties een behoorlijk onderzoek hebben kunnen uitvoeren.
Ze hoeft niet iraanse homo's terug te sturen naar Iran, terwijl ze weet dat ze daar vervolgd en gemarteld zullen worden.
Ze hoeft niet een uitspraak van de hoge raad, die voor verschillende intrepetaties vatbaar is, binnen 48 uur zo strikt uit te leggen.

Hertog: dat over die Iraanse homo's is MISSCHIEN waar; ZIJN ze inderdaad vervolgd / gemarteld? Ik heb daar nog niets over vernomen.

In de rest van de punten die je aanhaalt kan ik, los van emotionele toevoegingen, alleen maar zien of aannemen dat de fouten / redenen bij de uit/af-gewezenen lagen.

Hertog van Gelre
30 mei 2006, 22:15
Hertog: dat over die Iraanse homo's is MISSCHIEN waar; ZIJN ze inderdaad vervolgd / gemarteld? Ik heb daar nog niets over vernomen.

In de rest van de punten die je aanhaalt kan ik, los van emotionele toevoegingen, alleen maar zien of aannemen dat de fouten / redenen bij de uit/af-gewezenen lagen.
1. Taida wilde alleen maar hier eindexamen doen. Verdonk loog over haar dossier en zette het complete staatsapparaat daarvoor in. Zette haar publiekelijk te kakken als oplichter terwijl ze dat NIET is. Gisteren kwam de commissie tot de conclusie dat Verdonk ongrondwettelijk heeft gehandeld:
2. Schipholbrand. Herhaaldelijk heeft het ministerie waarschuwingen over onveilige situaties genegeerd. De mensen die er gedetineerd waren waren NIET crimineel. De overlevenden hebben mensen levend zien verbranden en moesten van Verdonk binnen een paar dagen het land uit ondanks eerdere toezeggingen dat het onderzoek eerst afgerond zou worden. De onderzoekscommissie olv Pieter van Vollenhoven heeft haar hiervoor op de vingers getikt.;
3. Ayaan. De uitspraak van de Hoge Raad kan op verschillende manieren worden uitgelegd. Ook op de goede. Het 'regel is regel'' van Verdonk is regelrecht gelul.
Erger: Ayaan is zogenaamd een 'vriendin' en een partijgenote. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Stel het is oorlog, en je moet onderduiken...zou jij dat bij Verdonk doen?

Ze heeft het over 'daadkracht''en 'duidelijkheid': Binnen 1 debat:
- AHA is nooit nederlandse geworden;
- Ik kan niets anders doen dan concluderen;
- Aha is nog steeds nederlandse;
- Althans, vooralsnog de volgende zes weken;
- Ik heb geen besluit genomen maar geconcludeerd dat...;
- Binnen 6 weken kan Ayaan beroep aantekenen tegen mijn besluit;
- Ik weet niet of ze statenloos is. Dat zal wel niet.;
- Ik mag er toch vanuit gaan dat ze dat niet is;
- Ik zal mijn besluit heroverwegen;
- Ik kon niet anders, de wet is de wet;
- Ik zal mijn besluit heroverwegen;
etc.
Dag later:
- Ik kon niet anders. De wet geldt voor iedereen;
Dag later;
- Ze wordt hoe dan ook nederlandse.

Haar opvatting van de wet is dezelfde als die in 1933 werd verordonneerd door Hitler: Wetspositivisme. Laat geen ruimte meer om te bepalen of wetten redelijk of menselijk uitpakken.
In 1945 is dat weer hersteld in het natuurrecht. Verdonk blaast het nieuw leven in anno 2006.
Ze kon namelijk WEL anders. Zij bepaalt het beleid. Zij is geen willoze machine.

De enigen die het met haar eens zijn, zijn Nawijn, Michiel Smit en consorten. Zegt dat niet genoeg?
-

willem1940NLD
30 mei 2006, 23:06
Het hele gedoe demonstreert voor mij eigenlijk meer de totale regenten-poppenkast dan enig zinvol beleid; jemig wat een dorp.

Hertog van Gelre
31 mei 2006, 22:08
Pfffft. Het was ''close' maar de vvd-leden hebben verstandig gekozen. Het is Rutte geworden. Nu Verdonk nog met pek en veren het land uitjagen...

willem1940NLD
31 mei 2006, 23:16
Pfffft. Het was ''close' maar de vvd-leden hebben verstandig gekozen. Het is Rutte geworden. Nu Verdonk nog met pek en veren het land uitjagen...

ZELFS Rutte(n?) is niet zó links dat hij dat in de zin zou hebben.

rik47
1 juni 2006, 13:26
Ik meen dat de verkiezing van Rutte het uit elkaar spatten van de Nederlandse VVD toch niet zal beletten, zelfde fenomeen als hier met de VLD.

willem1940NLD
1 juni 2006, 13:38
Ik meen dat de verkiezing van Rutte het uit elkaar spatten van de Nederlandse VVD toch niet zal beletten, zelfde fenomeen als hier met de VLD.

Dat klinkt haast meer als een wens dan als voorspelling?

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat de VVD in Nederland uiteen zou vallen, maar daarover zullen de stembussen pas wezenlijk uitsluitsel geven.

Een probleempje daarbij zou kunnen zijn dat volgens minstens 1 peiling Mw Verdonk goed zou zijn voor 5 extra zetels maar ik heb niet de indruk dat Rita land en/of partij voor een habbekrats zou verkwanselen. Deze Dame is echt wel zo clever dat zij niet voor zichzelf een scheur/splinter-partij zal gaan opzetten, te goed besef van "samen sterk".

Links heeft al enige tijd verdraaid goede Dames in strategische opstelling, Rechts nu voor een keer ook, maar nog geen club durft hen verder te laten klimmen dan "goede tweede".

tomm
4 juni 2006, 00:59
Gewoon wachten tot de volgende verkiezingen en dan wordt heel deze snertregering vanzelf bij het groot vuil gezet.

willem1940NLD
4 juni 2006, 01:31
Gewoon wachten tot de volgende verkiezingen en dan wordt heel deze snertregering vanzelf bij het groot vuil gezet.

De vorige onder Kim Wok vond ik eigenlijk (nòg) beroerder.

Ook ik denk dat er bij komende verkiezingen voor de 2e keer flink veel zal verschuiven / verduidelijken, hoewel er nog niet echt een eind komt aan de algehele verwarring en het inmiddels buitenproportioneel gegroeid wantrouwen tegen regenten-in-het-algemeen.
Loontrekkers modaal-en-lager vormen ongeveer een meerderheid en hebben vooral sinds de euro veel moeten inleveren.
"Rechts" wil graag buitenlanders als goedkope werkkrachten en "links" helpt er daarvan zo veel mogelijk aan een uitkering, met voorrang ("positieve discriminatie") voor "illegalen" zowel als moslims.
Het besef van wie dat eigenlijk allemaal betaalt wordt steeds groter en dit kan niet goed blijven gaan.

Mijn prognose: ca 20% stemt financieel-rechts en ca 30% of MISSCHIEN 40% protest-rechts ("extreem" inbegrepen, evenals in resterend "links).

Als er een scherper overwicht ontstaat dan 60/40 of 40/60 ga ik mij echt ongerust voelen.

Dit landje is TE VOL met ca. 17M inwoners en de instroom is nog steeds niet gestopt, slechts de jaarlijkse toename daarvan iets verkleind.

Nederland heet groter oppervlak te beslaan dan België maar het water-aandeel heb ik nooit echt duidelijk omschreven gezien.