PDA

View Full Version : De anti-racisten zijn feitelijk de echte racisten


Knorretje
22 mei 2006, 21:03
De Morgen: mengelmoes van Der Stürmer en de Pravda


We weten natuurlijk allang dat het staatsblad van de VRT-nieuwsdienst een collaborateurgazet van de veroordeelde Waalse gangsterorganisatie PS is. Een tijdje geleden mocht een PS’er fier vertellen hoe democratisch Wallonië is. De imbecielen van het FN hadden her en der recht op wat mandaten en de PS zei: ze komen der niet in en de wet kan ons gestolen worden. Einde verhaal. De Morgen kon alleen maar bewonderend knikken en zich met de PS’er afvragen waarom de Vlaamse politici niet op dezelfde manier de democratisch goedgekeurde wetgeving met de voeten traden om het VB overal uit te schoppen. Het kwam geen seconde in de kop op van De Morgen om te refereren aan de vorige succesvolle Waalse acties om de wet minachtend naast zich neer te leggen. Eerst Aline Bernaert en jaren later Toon van Overstraeten waren democratisch en volledig wettig gekozen in het Waalse parlement. In beide gevallen mochten zij geen zitting nemen omdat een racistische Waalse meerderheid hen uitsloot op etnische gronden. Jarenlang was een authentieke nazi als Happart de populairste Waalse politicus. Hij liet door zijn SA-bende Vlaamse inwoners van Voeren aftroeven waarna hij prompt vrijgesproken werd door Waalse rechters. En dat zijn dus de racistische politici én het volk dat hen verkiest dat al tientallen jaren Vlaanderen lessen wil geven in verdraagzaamheid. Geen probleem voor De Morgen dat zo graag la Belgique unie et indivisible propageert. Zo schrijft ene Pauli (blz. 17 op 6.5.) “breng de VUB onder bij de ULB”, waarschijnlijk in de hoop dat de ULB dan opnieuw het geld van de VUB kan stelen (zoals mijn proffen ons in detail vertelden) en er “Vlomsk”-brabbelaars aanstellen die te slecht zijn voor de eigen universiteit (zoals Mevrouw Henri Simonet die wij in de 1ste kandidatuur moesten verdragen).

“Vergeten”
Maar vooral in de dagen na het gruwelijke Antwerps drama heeft deze krant haar vieze smoel getoond. Ze publiceert een lijst (blz. 2 van 12.5.) van racistische moorden maar “vergeet” 1. de racistische moord door een Marokkaan op Patrick Mombaerts, 2. de racistische moord door een Tunesiër op Robert de Craene 3. de racistische moord door een allochtoon op Glenn Wijnants 4. de racistische moord in Molenbeek door Marokkanen op een Nigeriaanse jongen 5. de racistische moord op Joe door een Roma-zigeuner 6. de racistische moord door een Marokkaan op winkelierster Christel de Jonghe in de Offerandestraat.
Maar met die vergetelheid is DM natuurlijk niet aan haar proefstuk. “Nog een geval van extreem geweld” kopt de krant op de frontpagina (6.5.) en ze besteedt verder pagina 3 aan het afschuwelijke gedrag van enkele Vlaamse skinheads tegenover een Afrikaan. De dag daarna is het voorval nog een pagina waard. Het racistisch geweld van een troep Afrikanen (bij De Morgen uiteraard “jongeren”) tegenover het personeel van de Brusselse Metro krijgt in dezelfde krant exact 1/15de van een pagina.

Het leugenachtige discours wordt consequent volgehouden. “Vlaams onderwijs laat allochtonen falen” is de vette kop op 16.5. pagina 11. Dat veel allochtone kinderen met een hopeloze taalachterstand moeten starten omdat een van de ouders altijd opnieuw uit het Rif of Anatolië komt, dat de schotelantenne verhindert dat de kinderen Nederlands horen, dat de onderwijsinteresse van vele ouders soms bedroevend is, speelt allemaal geen rol. Alles is de schuld van de Vlamingen en daarmee basta.

In de zaak van de illegalen kopt de krant “Conflict tussen asielzoekers en Dewael verscherpt” alsof een minister die de wet wil toepassen op hetzelfde niveau staat als gelukszoekers die dat asiel zelfs nooit gevraagd hebben of die het geweigerd is. Maar soms is De Morgen vrij mild. “Pedagogische tik moet kunnen in allochtone gezinnen” (blz. 8 van 4.5.) kraamt juffrouw Talhaoui uit en dan wordt er alleen wat gebromd terwijl dezelfde verklaring van een Vlaamse politicus hysterisch commentaar zou veroorzaken.
Die korte bloemlezing uit twee weken De Morgen doet me denken aan het infame Der Stürmer van de naziboef Julius Streicher. Daar werd ook consequent de nazitheorie uitgevent dat de Duitsers de slachtoffers en de Joden de daders waren. Diezelfde nazi-redenering vind je bij De Morgen. De krant weet natuurlijk zeer goed dat de criminaliteit bij allochtonen zes keer hoger is dan bij autochtonen (zie “Marokkaanse lieverdjes” van de Nederlandse socioloog Frank Werdmölder). Toch spreekt De Morgen voortdurend over de Vlamingen als daders en schuldigen aan de problemen hoewel de Vlaamse mensen meestal slachtoffers zijn en ze preekt vooral de onschuld van allochtonen hoewel je daar de meeste daders vindt.
“De juiste geest”
De Morgen staat stevig in het kamp van wat een Nederlandse publicist noemt: “de anti-racisten die feitelijk de echte racisten zijn”. Nu is de invloed van de krant op de meeste allochtonen gering, maar ze is wel de spreekbuis van die pseudo-linkse Vlamingen die bijna altijd gesubsidieerd politiekcorrect liegen en die op die manier aan sommige allochtonen de indruk geven dat het volstaat om “racisme” te roepen om hun zin te krijgen. En dus mag M. Chakkar rustig vragen om de bodem onder een fatsoenlijke rechtspraak af te schaffen. Iemand mag volgens dit heerschap om het even wie van racisme beschuldigen en de ander moet dan maar het bewijs van zijn onschuld leveren, want “racisten moeten maar bewijzen dat ze niet racistisch zijn” (blz.3 van 13.5). Er is geen vrije tribune verschenen om te wijzen op de parallel met de rechtspraak in nazi-Duitsland en de USSR.

De Morgen hanteert natuurlijk niet het ploertige taaltje van Der Stürmer maar gebruikt liever de subtielere methodes die aangeleerd werden in de partijcellen van de gestaalde kaders waar alles in theorie humanistisch en sociaal klonk. Typisch voor de Pravda was dat alle niet-politieke rubrieken ook doordesemd waren met de juiste geest. Ene Goris schrijft op 13.5: “maar werd er ten huize Van Temsche nooit iets ‘fout’ aan de eettafel verkondigd?” In simpel Nederlands betekent dat zoiets als een oproep om het voorbeeld van Pavel Morozov te volgen. Dat veelbelovend jongmens had zijn eigen ouders aangegeven omdat zij iets ‘fout’ aan de eettafel gezegd hadden. Ene Temmerman schrijft in de bijlage over het filmfestival van Cannes in 1939 “de data van het eerste filmfestival voor de vrije wereld werden vastgelegd” en hij voegt er aan toe dat “de Russische inzending was de film ’en als het morgen oorlog wordt’”. Daarmee weten we dat de Sovjet-Unie waar al 20 miljoen mensen vermoord waren lid van de vrije wereld was. En ene Maes van de kunstrubriek op 10.5: “Er zijn verschillende verwijzingen naar Zuid-Afrika, voor Gilbert en George symbool van de massamoord die het katholieke geloof op zijn geweten heeft door het gebruik van condooms te verbieden.” Juist, ja. Zuid-Afrika, gekoloniseerd door Hollandse calvinisten en Engelse anglicanen en waar je met een vergrootglas nog geen katholiek vindt.

Doen!
Kortom, wanneer vlooit eens een Vlaamse denktank de krant gedurende een paar maanden uit op haar zij het subtiele haatzaaierij en demonisering van Vlaanderen en de Vlamingen. Ik ben er zeker van dat men De Morgen drie keer vlugger voor racisme kan laten veroordelen dan het VB.

Nog twee uitsmijters. U denkt toch niet dat ik zo gek ben één eurocent aan dit vod te besteden? Maar misschien krijgt u ook wel een aanbieding in de bus om de krant gratis een maand te krijgen. Doen. Het kost hen geld, veel geld en u kunt ze nog altijd direct in de papierbak gooien. En vooraleer u het van een ander hoort. Ik was ooit zelf medewerker bij deze krant, zij het dan midden jaren 80 en uitsluitend op de voetbalpagina’s.
Jan Neckers
http://www.pallieterke.info/














Nagel op de kop ! :thumbsup:

Boadicea
22 mei 2006, 21:21
Dat weet ik al veel langer. Ik voel als VBer de racistische, oververhitte adem in mijn nek.

Ik lig er niet van wakker.

Wie graag scheldt en me uitmaakt voor dingen die ik niet ben, bewijst zijn kortzichtigheid.

Heb een lievelingskostje voor onze multicullers: nazi goreng. Letterlijk vertaald: gebakken nazi. Daar kunnen de politieke kannibalen eens over nadenken.

Thor
23 mei 2006, 02:32
Volledig eens met bovenstaande post!

Zal er ooit een dag komen dat de PC zeikerds toegeven dat 99,9% van de ellende die de allochtonen overkomt het gevolg is van hun eigen gedrag?

Ik krijg de ineens goesting om een marokaan dood te schieten......zomaar.....waarschijnlijk weer "zinloos geweld" zeker?????