PDA

View Full Version : de antiracistische mars is racistisch


Pagina's : [1] 2

PollyCorrect
23 mei 2006, 20:44
...

Zojuist hoorde ik op het radionieuws dat de organisator van de mars tegen zinloos/racistisch geweld in Antwerpen het VB verboden heeft om mee te lopen. Het VB had de mensen aangespoord mee te lopen, tegen zinloos en racistisch geweld.

Dat mag niet van de organisator. Die heeft het veel te hard nodig, net als antiracistisch links én uiterst rechts, om het VB te stigmatiseren. Zo is het probleem lekker overzichtelijk: men heeft een zondebok.

Typisch.

D�*g, organisatoren van de mars. Ik doe dit keer NIET mee.

Jullie zijn een stelletje stigmatiserende griezels die het niet eens kunnen waarderen dat het VB een partij is die ook evolueert, groeit en misschien zelfs volwassener wordt dan vele fossielen en dino's die het voor het zeggen hebben.

Men ziet liever dat VB aanhangers sympathie hebben met killers en gewelddadige racisten. Zo is het lekker makkelijk, en blijft het debat primair: zij slecht, wij goed, nee: wij goed, zij slecht!

:roll:

Stefanie
23 mei 2006, 20:51
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Zeer goed gezegd, dus. :)

PollyCorrect
23 mei 2006, 20:57
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Zeer goed gezegd, dus. :)
Zenk you, Stefanie. ;)

Amon_Re
23 mei 2006, 20:58
Leven wij in een kleuterschool of wa? Is er eigelijk een officieële site van die "mars"?

Max van Dietschland
23 mei 2006, 20:59
Ik stel voor dat de rechtse Vlaams-nationalisten een manifestatie houden op dezelfde dag ook in Antwerpen voor een ordelijke en veilige samenleving, tegen straatgeweld en criminaliteit, maar ook tegen het links-progressieve regime die veel te laks omspringt met veiligheid en de jeugd veel te weinig traditionele katholieke normen en waarden aanleert.

Dus niet echt een tegenbetoging maar een tweede niet-politiek correcte manifestatie.

PollyCorrect
23 mei 2006, 21:00
Leven wij in een kleuterschool of wa? Is er eigelijk een officieële site van die "mars"?
Ik zie alleen op teletekst iets, op VRT uiteraard. Op VRT radio was dit groot nieuws: "Vlaams Belang Aanhangers mogen niet meedoen aan anti-racistische actie!"

:lol: typical Belgian, I guess.

voicelesscharlie
23 mei 2006, 21:03
...

Zojuist hoorde ik op het radionieuws dat de organisator van de mars tegen zinloos/racistisch geweld in Antwerpen het VB verboden heeft om mee te lopen. Het VB had de mensen aangespoord mee te lopen, tegen zinloos en racistisch geweld.

Dat mag niet van de organisator. Die heeft het veel te hard nodig, net als antiracistisch links én uiterst rechts, om het VB te stigmatiseren. Zo is het probleem lekker overzichtelijk: men heeft een zondebok.

Typisch.

D�*g, organisatoren van de mars. Ik doe dit keer NIET mee.

Jullie zijn een stelletje stigmatiserende griezels die het niet eens kunnen waarderen dat het VB een partij is die ook evolueert, groeit en misschien zelfs volwassener wordt dan vele fossielen en dino's die het voor het zeggen hebben.

Men ziet liever dat VB aanhangers sympathie hebben met killers en gewelddadige racisten. Zo is het lekker makkelijk, en blijft het debat primair: zij slecht, wij goed, nee: wij goed, zij slecht!

:roll:

Was het niet Churchill die zei"De fascisten van de toekomst zullern zichzelf anti-fascist noemen".
Dat begint nu uit te komen.:evil:

PollyCorrect
23 mei 2006, 21:05
Ja, bedoelde hij daar de SP van Charleroi misschien mee? Voiceless? :?

AyneRand
23 mei 2006, 21:06
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang ...

voicelesscharlie
23 mei 2006, 21:08
Ja, bedoelde hij daar de SP van Charleroi misschien mee? Voiceless? :?

Best mogelijk.
De geschiedenis herhaald zich maar telkens in een ander gedaante.

Duupje
23 mei 2006, 21:08
...

Zojuist hoorde ik op het radionieuws dat de organisator van de mars tegen zinloos/racistisch geweld in Antwerpen het VB verboden heeft om mee te lopen. Het VB had de mensen aangespoord mee te lopen, tegen zinloos en racistisch geweld.

Dat mag niet van de organisator. Die heeft het veel te hard nodig, net als antiracistisch links én uiterst rechts, om het VB te stigmatiseren. Zo is het probleem lekker overzichtelijk: men heeft een zondebok.

Typisch.

D�*g, organisatoren van de mars. Ik doe dit keer NIET mee.

Jullie zijn een stelletje stigmatiserende griezels die het niet eens kunnen waarderen dat het VB een partij is die ook evolueert, groeit en misschien zelfs volwassener wordt dan vele fossielen en dino's die het voor het zeggen hebben.

Men ziet liever dat VB aanhangers sympathie hebben met killers en gewelddadige racisten. Zo is het lekker makkelijk, en blijft het debat primair: zij slecht, wij goed, nee: wij goed, zij slecht!

:roll:

Hoe ga dien kwiet dien dat niet wil dat er iemand meeloopt die Vl. Bel. stemt, dat vermijden ? Ga iedereen voor hij/zij mag meestappen moeten verklaren voor wie ze stemmen ? :lol: Of staat het op iemand zijn gezicht gedrukt ? Man man man, dat is hier echt niet meer te doen in Antwerpen.
Hopelijk richt dien pipo zich ook tot Abou Dada en zijn aanhang, die zouden pas in staat zijn rel te gaan schoppen in mijn ogen...Ahnee juist, die mag dat hier... :roll: :lol:

Amon_Re
23 mei 2006, 21:11
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang ...

Maar het VB wordt toch maar efkes geviseerd.
Enfin, als iemand een site weet waar meer staat over de mars let me know

PollyCorrect
23 mei 2006, 21:11
Best mogelijk.
De geschiedenis herhaald zich maar telkens in een ander gedaante.
Well, voiceless... de wereld is anders gaan draaien, links is rechts tegenwoordig in mijn ogen
en uiterst rechts en bv het islamisme hebben bepaalde idealen gemeen... héél vreemd!
En wij maar denken dat we links bezig zijn, en antiracistisch, en antifascistisch... maar néé hoor.

We've been fooked!

AyneRand
23 mei 2006, 21:12
Hoe ga dien kwiet dien dat niet wil dat er iemand meeloopt die Vl. Bel. stemt, dat vermijden ? Ga iedereen voor hij/zij mag meestappen moeten verklaren voor wie ze stemmen ? :lol: Of staat het op iemand zijn gezicht gedrukt ? Man man man, dat is hier echt niet meer te doen in Antwerpen.
Hopelijk richt dien pipo zich ook tot Abou Dada en zijn aanhang, die zouden pas in staat zijn rel te gaan schoppen in mijn ogen...Ahnee juist, die mag dat hier... :roll: :lol:

Misschien eerst leren lezen.
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang .... Het gaat dus over de partij, niet over de kiezers.

AyneRand
23 mei 2006, 21:13
Maar het VB wordt toch maar efkes geviseerd.
Enfin, als iemand een site weet waar meer staat over de mars let me know

Hadden ze zich aan de richtlijn gehouden, zoals de andere partijen, waren ze niet geviseerd geweest.

Amon_Re
23 mei 2006, 21:13
Hadden ze zich aan de richtlijn gehouden, zoals de andere partijen, waren ze niet geviseerd geweest.

Wie organiseert de mars? Site?

Gorefest
23 mei 2006, 21:17
Misschien eerst leren lezen.
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang .... Het gaat dus over de partij, niet over de kiezers.
Dan gaat men toch mee verkleed als vader of moeder he, gelijk die andere politiekers dat deden bij de mars van Joe :-P

Duupje
23 mei 2006, 21:17
Misschien eerst leren lezen.
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang .... Het gaat dus over de partij, niet over de kiezers.

Niet zeveren éh, Vlaams Belang riep ALLE Antwerpenaren ( en niet ALLE kiezers van Vlaams Belang ) op om mee te stappen tegen zinloos geweld. Of is het voor u ook zo dat je alles naar je hand moet zetten om toch maar goed te staan bij de pc'kes.
Of denk je dat een VLD niet wil dat ALLE mensen mee zouden stappen in zo'n mars ? De enige partij die zich al maanden sereen gedraagd momenteel is het Vl. Bel., het zijn deze keer de anderen die zwaar uit de bocht gaan. Kijk, doet het Vl.Bel. niets, krijgen ze dat als verwijt, doen ze wel iets, is het ook niet goed. Wie stigmatiseert wie? Ik denk dat in een mars zoals deze inderdaad ALLE Antwerpenaren zouden mee moeten lopen. Gewoon omdat deze waanzin moet stoppen, en niet alleen in Antwerpen.
Bij de mars voor Joe liepen de hypocrieten die nu zo hard roepen ook rond, of heb je dat stuk media aandacht gemist? :roll:

PollyCorrect
23 mei 2006, 21:18
Ja, AyneRand... net zoals bij de mars voor Joe Van Holsbeeck zeker?

Daar stoorde het toch niet zo, dat bv. Elio di Rupette meeliep en fluoriscerend in beeld kwam, en Vera Dua brulde dat ze mee ging, en wie nog meer allemaal? Oh ja, Verhofstadt die een fantastische dubbele boodschap gaf van "ik ga niet want ik mag niet maar ik steun wel" in een soort van videoclip op tv.. en niemand die d�*�*r een probleem van maakte.

In dit geval is het gewoon het VB dat de MENSEN oproept om mee te lopen tegen racisme en geweld, en dat wordt... op de radio... door de VRT veroordeeld.

:roll: en de organisator krijgt de hik en de nieuwsdienst begint te proesten en te kuchen.

Terwijl de ouders van Joe toch ook gevraagd hadden om géén politiek.

AyneRand
23 mei 2006, 21:19
Wie organiseert de mars? Site?

Check de Standaard en http://26mei.antwerpen.be/

PollyCorrect
23 mei 2006, 21:20
NO WAY dat ik meeloop.

Ik vermijd Antwerpen vrijdag. Jammer.

AyneRand
23 mei 2006, 21:21
Niet zeveren éh, Vlaams Belang riep ALLE Antwerpenaren ( en niet ALLE kiezers van Vlaams Belang ) op om mee te stappen tegen zinloos geweld. Of is het voor u ook zo dat je alles naar je hand moet zetten om toch maar goed te staan bij de pc'kes.
Of denk je dat een VLD niet wil dat ALLE mensen mee zouden stappen in zo'n mars ? De enige partij die zich al maanden sereen gedraagd momenteel is het Vl. Bel., het zijn deze keer de anderen die zwaar uit de bocht gaan. Kijk, doet het Vl.Bel. niets, krijgen ze dat als verwijt, doen ze wel iets, is het ook niet goed. Wie stigmatiseert wie? Ik denk dat in een mars zoals deze inderdaad ALLE Antwerpenaren zouden mee moeten lopen. Gewoon omdat deze waanzin moet stoppen, en niet alleen in Antwerpen.
Bij de mars voor Joe liepen de hypocrieten die nu zo hard roepen ook rond, of heb je dat stuk media aandacht gemist? :roll:

De vraag van de organisatie was dat elke partij er zich afzijdig zou van houden. Moeilijk hé. Wie heeft er hier weer geen respect voor?

Duupje
23 mei 2006, 21:23
De vraag van de organisatie was dat elke partij er zich afzijdig zou van houden. Moeilijk hé. Wie heeft er hier weer geen respect voor?

We zullen 's avonds in het nieuws wel zien welke bekende politieke koppen uit Antwerpen en ver daarbuiten er mooi mee rondhuppelen éh, afwachten dus :-)

AyneRand
23 mei 2006, 21:27
We zullen 's avonds in het nieuws wel zien welke bekende politieke koppen uit Antwerpen en ver daarbuiten er mooi mee rondhuppelen éh, afwachten dus :-)

Ik zal geen aandacht hebben voor die politici, wel voor de anderen die erin meelopen. Kwestie van respect, een woord dat jij niet kent, aangezien je meer interesse hebt in politici ...

Mitgard
23 mei 2006, 21:28
VB'ers kunnen best niet meestappen in die mars nee.
jagers lopen toch ook niet mee in een betoging voor dierenrechten?

Duupje
23 mei 2006, 21:33
Ik zal geen aandacht hebben voor die politici, wel voor de anderen die erin meelopen. Kwestie van respect, een woord dat jij niet kent, aangezien je meer interesse hebt in politici ...

Respect ? Een woord dat ik niet ken? Al goed dat jij me zo goed kent éh, dan hoef ik er niet van wakker te liggen als je onzin uitkraamt over mensen die je niet kent. :roll:
Voor de anderen die erin meelopen? Hopelijk ALLE Antwerpenaren en mensen van buiten de provincie. Want niemand mag dit goedkeuren en/of toelaten, eender welke kleur of overtuiging. En waarschijnlijk zal dat voor een groot deel ook zo zijn. Dus daar lig ik alvast niet van wakker, gebrek aan mensen/aandacht zal er niet zijn vrijdag.

Gorefest
23 mei 2006, 21:39
VB'ers kunnen best niet meestappen in die mars nee.
jagers lopen toch ook niet mee in een betoging voor dierenrechten?
En waarom niet? Omdat men zich blijft vasthouden aan dat verhaaltje van "het klimaat is racistisch gemaakt door het VB".
Want VB'ers die openlijk in zo een mars zouden gezien worden; amai zeg, zijn dat niet precies.. gewone mensen gelijk u en ik .. en waw, die hebben zelfs een geweten omdat ze hun gevoel laten tonen.. ; maar helaas past dat beeld niet in deze hetze tegen de gewetenloze VB'ers en alles wat maar naar Vlaams 'riekt' eh :twisted:

Knuppel
23 mei 2006, 21:59
Misschien eerst leren lezen.
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang .... Het gaat dus over de partij, niet over de kiezers.

Vreemd. In verband met de mars voor Joe was het net andersom en toen was het ook niet goed.

Knuppel
23 mei 2006, 22:04
De vraag van de organisatie was dat elke partij er zich afzijdig zou van houden. Moeilijk hé. Wie heeft er hier weer geen respect voor?

En welke partij zal je, wellicht als enige niet te zien krijgen in de vorige én in deze mars, denk je?

Wat ongevoelig toch, hé?

Knuppel
23 mei 2006, 22:11
VB'ers kunnen best niet meestappen in die mars nee.
jagers lopen toch ook niet mee in een betoging voor dierenrechten?

Wees gerust. IK zal niet alvast nooit meer meestappen in dit soort onzin. De witte mars was mijn laatste zinloze betoging in hoop dat er in dit kloteland iets zou veranderen.

Wat die jagers en dierenrechten betreft, wie wordt er door het CGKR opgejaagd als dieren?

circe
23 mei 2006, 22:20
En dit is wat volgens mijnheer Georges Kamanayo, voorzitter van het organisatiecomité van de optocht van vrijdag 26 mei, VERBOTEN IST:

Witte mars is mars van het volk, niet van de partijpolitiek

Het Vlaams Belang roept alle Antwerpenaren op om deel te nemen aan de witte mars tegen zinloos geweld die plaatsvindt op vrijdag 26 mei om 14 uur te Antwerpen. Deze mars moet éénieder in staat stellen om de gruwelijke moordaanslagen die onlangs in Antwerpen plaatsvonden te verwerken en tevens te protesteren tegen iedere vorm van zinloos geweld.

Net zoals dit het geval was n.a.v. de witte mars voor Joe Van Holsbeeck zullen de kopstukken van het Vlaams Belang niet deelnemen aan deze mars teneinde iedere vorm van politieke recuperatie te vermijden. De Antwerpse witte mars moet net zoals de Brusselse witte mars een mars van het volk worden en niet van de partijpolitiek.

Philippe Van der Sande
Perswoordvoerder
Vlaams Belang Antwerpen

Weisse Wolf
23 mei 2006, 22:22
De oplossing voor alle problemen: een mars! :lol:
Het begint echt lachwekkend te worden, voor alles en nog wat moet men tegenwoordig blijkbaar een mars organiseren.

Amon_Re
23 mei 2006, 22:23
Check de Standaard en http://26mei.antwerpen.be/

Thx

carlgustaaf
23 mei 2006, 22:27
Was het niet Churchill die zei"De fascisten van de toekomst zullern zichzelf anti-fascist noemen".
Dat begint nu uit te komen.:evil:en voor een paar dagen : Abou Jahjah " de zelfverklaarde anti-racisten zijn hopeloos racistisch":lol:

voicelesscharlie
23 mei 2006, 22:28
en voor een paar dagen : Abou Jahjah " de zelfverklaarde anti-racisten zijn hopeloos racistisch":lol:
Awel,hier heeft hij gelijk.
Alleen moet hij zelf ook eens in de spiegel kijken.

PollyCorrect
24 mei 2006, 11:26
En dit is wat volgens mijnheer Georges Kamanayo, voorzitter van het organisatiecomité van de optocht van vrijdag 26 mei, VERBOTEN IST:
De boodschap = duidelijk: het VB mag niet oproepen tegen racistisch geweld!

D�*�*r gaat het hem om.

Dat is precies dezelfde manipulatie als toen "Europa" zo hoopte dat Bush weer de verkiezingen zou winnen en niet Kerry, omdat zo de kloof tussen de USA en Europa vergroot zou kunnen worden, want kloven, dat is goed voor de macht en de euro.

Jampie
24 mei 2006, 11:36
Als er een mars wordt georganiseerd tegen racisme lijkt het me logisch dat een partij die veroordeeld is voor racisme niet welkom is.
Als er een mars wordt georganiseerd tegen kindermisbruik lijkt het me logisch dat Dutroux niet welkom is.

PollyCorrect
24 mei 2006, 11:41
Als het VB door zijn standpunten publiek te maken bewijst andere bedoelingen te hebben dan Racistisch Geweld, dan is dat storend voor de politiek correcte publieke opinie.

Men heeft liever een zondebok waar men een cordon rond vormt, zo is het Racisme probleem binnen de perken te houden van het VB en is er een schuldige aan te wijzen, en hoeft verder NIEMAND ZIJN fucking verantwoordelijkheid te nemen.

Daar gaat het hem om.

Net zoals toen ik EUROPA, op de radio, vlak voor de Amerikaanse verkiezingen hoorde verklaren dat het EUROPA heel goed uit zou komen als George W. Bush weer zou winnen, omdat men zo de kloof - en dus de machtsstrijd - kon blijven vergroten.

Europa stinkt, Eurabia stinkt.

Het is zo pervers als de pest.

Casca
24 mei 2006, 11:43
Discrimineren op basis van politieke overtuiging is lekker niet racistisch :-D

PollyCorrect
24 mei 2006, 11:44
Ik bedoel maar: net zoals EURABIA een George Bush nodig heeft,
heeft Belgie het VB nodig, om de machtsverhoudingen in stand te houden
en de dinosaurussen hun plaatsen te laten bewaren.

Men heeft een duidelijke vijand nodig, en desnoods (AHUM) manipuleert men de publieke opinie om de Vijand VIJANDIG te maken in de ogen van het volk, en zo de stemmen te blijven winnen.

Zo heeft de Arabische wereld ISRAEL nodig, om met anti-Amerikanisme als gemeenschappelijk ideaal met EURABIA saampjes te kunnen blijven werken, olie leveren en immigranten, en wapens, en islamisme.

Capito?

:evil: shit Europa is allang verkocht. Hier heb je dus het verhaal in a nutshell.

spherelike
24 mei 2006, 11:45
Wat mij eigenlijk nog het meest stoort, is dat deze thread begonnen is met een leugen. Ik heb de organisator gisteren op de radio gehoord en die sprak NIET van een VERBOD tot deelname, maar van als enige partij de afspraak rond sereniteit te doorbreken.
wie klopt er de gevoelens op ?

Casca
24 mei 2006, 11:45
:evil: shit Europa is allang verkocht. Hier heb je dus het verhaal in a nutshell.

Vote with your feet zou ik zo zeggen :-)

Oeteke
24 mei 2006, 12:38
het ergste van al is dat die moeder van diene verdronken marokkaan, BOEAAZZA weer typisch op zen marokkaans reageerde.
ARROGANT EN ONDANKBAAR VOOR DE ZAKEN DIE HET BELGISCHE VOLK VOOR HAAR SORRTGENOTEN GEDAAN HEEFT.
Ze zei dat Abou KaKa en de winter in een ruimte moeten zijn en als hanen moeten vechten.
Ze zei ook dat de VB-kiezers niet MOCHTEN meedoen.

Ik zeg nu tegen haar : beste Fatima of hoe da ge ook moogt heten, PAKT HET EERSTE HET BESTE VLIEGTUIG EN VLIEGT TERUG NAAR UW GELIEFDE MAROKKO.
Onruststokers en ondankbare mensen hebben we niet nodig in VLAANDEREN.
Wij hadden jullie TIJDELIJK NODIG om de mijnen leeg te maken, maar daarna moestte gelle terug naar elle land, en nie hier blijven kweken en profiteren van onze SZ, en dan nog eens 100 neefkes en nichtjes naar hier laten komen om zgz "gezinshereniging" te doen.
Marokko ligt nie voor niks op het Afrikaanse continent.
Daar is al de miserie samengepakt...

Oeteke
24 mei 2006, 12:40
dit zei ze:
De moeder van de in onduidelijke omstandigheden verdronken Mohammed Bouazza stelt de partij en haar kiezers verantwoordelijk voor het zaaien van een hardnekkige kanker die racisme is. "Ik wil dat ze afstand doen van de mars. Zij die vreemdelingen haten, moeten ook wegblijven uit onze gemeenschap.".

Wanneer gaan de MArokkanen WEG UIT ONZE MAATSCHAPPIJ??
Ze verzieken den boel hier toch maar.
Graag wa minder praat madam bouazza tegenover uw gastland.
Of ge weet wat ge kunt doen.
10 stokslagen volgens de koran

De Boze
24 mei 2006, 12:57
Het blijft een staaltje van arrogantie dat een ingeweken wezen hier gaat de lakens uitdelen en gaat vertellen wie mag meedoen met een mars. Met dezelfde arrogantie van links welke eenieder welke niet achter hun bruine kont aanhuppelt demoniseert. Om nog maar even de leugens van bepaalde linkse individuen in de verf te zetten is niet de partij Vlaams Blok veroordeeld voor rascisme, maar bepaalde vzw's, en al hopen ze het, het Vlaams Belang is nog altijd niet veroordeeld voor datgene. Ik hoop op de dag dat al die politiek correcten even naar het midden oosten en afrika gaan hunne grote klep openzetten, we zullen er niet veel levend meer terugzien, daar zijn ze niet zo gek om hun op hunne kop te laten sch*ten door vreemden welke nog geeneens moslims zijn.

Edina
24 mei 2006, 13:02
Om nog maar even de leugens van bepaalde linkse individuen in de verf te zetten is niet de partij Vlaams Blok veroordeeld voor rascisme, maar bepaalde vzw's

Waarom hebben ze dan hun naam veranderd denk je?

Edina
24 mei 2006, 13:05
het ergste van al is dat die moeder van diene verdronken marokkaan, BOEAAZZA weer typisch op zen marokkaans reageerde.
ARROGANT EN ONDANKBAAR VOOR DE ZAKEN DIE HET BELGISCHE VOLK VOOR HAAR SORRTGENOTEN GEDAAN HEEFT.
Ze zei dat Abou KaKa en de winter in een ruimte moeten zijn en als hanen moeten vechten.
Ze zei ook dat de VB-kiezers niet MOCHTEN meedoen.

Ik zeg nu tegen haar : beste Fatima of hoe da ge ook moogt heten, PAKT HET EERSTE HET BESTE VLIEGTUIG EN VLIEGT TERUG NAAR UW GELIEFDE MAROKKO.
Onruststokers en ondankbare mensen hebben we niet nodig in VLAANDEREN.
Wij hadden jullie TIJDELIJK NODIG om de mijnen leeg te maken, maar daarna moestte gelle terug naar elle land, en nie hier blijven kweken en profiteren van onze SZ, en dan nog eens 100 neefkes en nichtjes naar hier laten komen om zgz "gezinshereniging" te doen.
Marokko ligt nie voor niks op het Afrikaanse continent.
Daar is al de miserie samengepakt...

En jij begrijpt waarschijnlijk niet waarom je racist wordt genoemd zeker.

circe
24 mei 2006, 13:06
Ik zie het de moeder van Glen Wynants al laten publiceren:

"dit zei ze:
De moeder van de in duidelijke omstandigheden neergestoken Glenn Wynants, stelt de regeringspartijen en haar kiezers verantwoordelijk voor het zaaien van een hardnekkige kanker die anti-vlaams/blank racisme is. "Ik wil dat ze afstand doen van de mars. Zij die vlamingen haten, moeten ook wegblijven uit onze gemeenschap.".


Hallo Mijnheer De Witte? Magda?

Steben
24 mei 2006, 13:08
het ergste van al is dat die moeder van diene verdronken marokkaan, BOEAAZZA weer typisch op zen marokkaans reageerde.
ARROGANT EN ONDANKBAAR VOOR DE ZAKEN DIE HET BELGISCHE VOLK VOOR HAAR SORRTGENOTEN GEDAAN HEEFT.
Ze zei dat Abou KaKa en de winter in een ruimte moeten zijn en als hanen moeten vechten.
Ze zei ook dat de VB-kiezers niet MOCHTEN meedoen.

Ik zeg nu tegen haar : beste Fatima of hoe da ge ook moogt heten, PAKT HET EERSTE HET BESTE VLIEGTUIG EN VLIEGT TERUG NAAR UW GELIEFDE MAROKKO.
Onruststokers en ondankbare mensen hebben we niet nodig in VLAANDEREN.
Wij hadden jullie TIJDELIJK NODIG om de mijnen leeg te maken, maar daarna moestte gelle terug naar elle land, en nie hier blijven kweken en profiteren van onze SZ, en dan nog eens 100 neefkes en nichtjes naar hier laten komen om zgz "gezinshereniging" te doen.
Marokko ligt nie voor niks op het Afrikaanse continent.
Daar is al de miserie samengepakt...

8O Kom aan zeg. Wat ben ik weer blij dat het VB-logo hiernaast staat. Weer een hoop twijfels minder over mijn visie op het VB en z'n aanhangers.

Steben
24 mei 2006, 13:10
Ik zie het de moeder van Glen Wynants al laten publiceren:

"dit zei ze:
De moeder van de in duidelijke omstandigheden neergestoken Glenn Wynants, stelt de regeringspartijen en haar kiezers verantwoordelijk voor het zaaien van een hardnekkige kanker die anti-vlaams/blank racisme is. "Ik wil dat ze afstand doen van de mars. Zij die vlamingen haten, moeten ook wegblijven uit onze gemeenschap.".


Hallo Mijnheer De Witte? Magda?

Maar dat doen die VB'ers nu net OOK constant, verdorie.

Jazeker
24 mei 2006, 13:10
Wat mij eigenlijk nog het meest stoort, is dat deze thread begonnen is met een leugen. Ik heb de organisator gisteren op de radio gehoord en die sprak NIET van een VERBOD tot deelname, maar van als enige partij de afspraak rond sereniteit te doorbreken.
wie klopt er de gevoelens op ?
SERENITEIT ? Heb jij die ergens gezien ?

m.i. hebben de politici en media de voorbije twee weken duchtig hun gat afgekuist met die sereniteit.

circe
24 mei 2006, 13:12
Maar dat doen die VB'ers nu net OOK constant, verdorie.

Heb jij dan een Mars gezien voor Glenn Wynants: ze moesten verdorie hemel en aarde verzetten om een ietsiepietsie aandacht te krijgen voor deze racistische moord. Pas na weken kregen ze toestemming, maar geen media. Heb jij de moeder van Glenn Wynants iets gelijkaardigs horen zeggen? Ik niet.
Geen robotfoto's, en natuurlijk nog steeds geen daders.

Wat zeg jij: OOK constant?

garfield
24 mei 2006, 13:14
Dan kan ik iets anders gaan doen die dag, ik ben toch niet welkom.

circe
24 mei 2006, 13:21
Raar: http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?interview&kamanayo

Georges Kamanayo werd geboren in Rwanda in 1947 als zoon van een Rwandese moeder en een Belgische vader

De Boze
24 mei 2006, 13:26
Moorden, groepsverkrachtingen, diefstallen, inbraken maffiapraktijken, discriminate van Vlamingen..
Wanneer gaan Vlamingen ook eens een mars organiseren waar linkse doofpotspecialisten en allochtonen verboden worden. Maar dat zal dan weer rascistisch zijn.
Waar het allemaal kan toe komen wanneer de een of andere gek eens doorslaat.
En dan gaat zo een iemand van allochtone oorsprong, welke de wetten van de islam boven de wetten van dit land stelt (dat bewijst door haar hoofddoek) gesteund door een bende linkse lijkenpikkers ons hier eens de les komen spellen.

Oeteke
24 mei 2006, 13:28
8O Kom aan zeg. Wat ben ik weer blij dat het VB-logo hiernaast staat. Weer een hoop twijfels minder over mijn visie op het VB en z'n aanhangers.

jongen, kzijn zelf nen "allochtoon" gelijk ze da zo mooi zeggen.

Ik ben gewoon de ISLAM beu.

Khem geen problemen met chinezen, negers, amerikanen of andere beschaafde mensen.
Telkens blijkt nu weer dat de marokkanen het krapuul zijn.
Zie maar naar de dagelijkse problemen, en naar diene moussaoui in Amerika.
Ook ne marokkaan..

OOSTBLOK RULEZ!! (behalve die vuile zigeuners, dat zijn ginder gelijk de marokkanen hier, pikken en overvallen)

De Boze
24 mei 2006, 13:37
Als je tussen de regels leest zie je wel dat ik sprekk over de niet aangepasten, en dat zijn nu eenmaal moslims welke hun voeten vegen aan onze wetten.

Jazeker
24 mei 2006, 13:38
Wat mij eigenlijk nog het meest stoort, is dat deze thread begonnen is met een leugen. Ik heb de organisator gisteren op de radio gehoord en die sprak NIET van een VERBOD tot deelname, maar van als enige partij de afspraak rond sereniteit te doorbreken.
wie klopt er de gevoelens op ?
U vraagt, wij antwoorden :

Families slachtoffers willen Belang niet op witte mars

ANTWERPEN - Het Vlaams Belang en haar kiezers zijn niet welkom op de witte mars in Antwerpen op vrijdag 26 mei. Daar waren de families van de slachtoffers, waaraan de mars wordt opgedragen, het tijdens een persconferentie eenstemmig over eens.
,,Het is tegen de afspraak dat politieke partijen mensen zouden mobiliseren'', reageerde de neef van de Turkse vrouw Songül Koç die zwaargewond raakte bij de actie van Hans Van Themsche. ,,Dit is geen politieke mars, maar een mars om verdriet te tonen.''

De moeder van de in onduidelijke omstandigheden verdronken Mohammed Bouazza stelt de partij en haar kiezers verantwoordelijk voor het zaaien van een hardnekkige kanker die racisme is. ,,Ik wil dat ze afstand doen van de mars. Zij die vreemdelingen haten, moeten ook wegblijven uit onze gemeenschap.''
Hoe sereen allemaal.

circe
24 mei 2006, 13:38
Oeteke, ge zijt vast een verkeerde allochtoon dan. Zo eentje die niet genoeg is gediscrimineerd voor onze lieve linkse vrienden. Met U kunnen ze echt niks aanvangen hoor! (en dus zeker niét op de mars: stel je voor dat ze zich zouden vergissen van "goede allochtoon"!8) :lol: ;-) )

Turkje
24 mei 2006, 13:41
De vraag van de organisatie was dat elke partij er zich afzijdig zou van houden. Moeilijk hé. Wie heeft er hier weer geen respect voor?

De organisator is zélf voorzitter van een politiek orgaan, en heeft zélf al naar aanleiding van de moorden ondubbelzinnige partijpolitieke uitspraken gedaan. Wie vraagt er dan respect om de betoging apolitiek te houden? Lastig hé.

filosoof
24 mei 2006, 13:50
Ik stel voor dat de rechtse Vlaams-nationalisten een manifestatie houden op dezelfde dag ook in Antwerpen voor een ordelijke en veilige samenleving, tegen straatgeweld en criminaliteit, maar ook tegen het links-progressieve regime die veel te laks omspringt met veiligheid en de jeugd veel te weinig traditionele katholieke normen en waarden aanleert.

Dus niet echt een tegenbetoging maar een tweede niet-politiek correcte manifestatie.

Hans Vanthemsche komt juist uit een milieu dat niet "laks omspringt met veiligheid" (papa Voorpost, ordedientst voor het Vuil B), katholiek internaat... traditionele katholieke normen en waarden aangeleerd dus.
Fameus resultaat! :evil:

Jampie
24 mei 2006, 13:51
jongen, kzijn zelf nen "allochtoon" gelijk ze da zo mooi zeggen.

Ik ben gewoon de ISLAM beu.

Khem geen problemen met chinezen, negers, amerikanen of andere beschaafde mensen.
Telkens blijkt nu weer dat de marokkanen het krapuul zijn.
Zie maar naar de dagelijkse problemen, en naar diene moussaoui in Amerika.
Ook ne marokkaan..

OOSTBLOK RULEZ!! (behalve die vuile zigeuners, dat zijn ginder gelijk de marokkanen hier, pikken en overvallen)aan jouw taaltje te zien, heb jij wel een rare visie op de betekenis van beschaafd.

circe
24 mei 2006, 14:17
Oplossing: drie marsen houden!

eentje voor boeboe jaja = anti-vlaamse racisten
eentje voor Kamanyao = anti-vlaamse racisten
eentje voor VB = eentje voor veiligheid voor iedereen (maar dat is racistisch)

spherelike
24 mei 2006, 14:21
U vraagt, wij antwoorden :


Hoe sereen allemaal.

Volgens mij is "niet welkom" allesinds iets anders dan "verboden" . Aangezien de straat van iedereen is, en een VB-er zonder pamfletten en slogans niet te herkennen is van een andere, is een verbod niet gevraagd, gewoon onmogelijk, oncontroleerbaar, onuitvoerbaar, en dus gelogen.
Dat de ouders niet wensen dat ze aanwezig zijn lijkt mij vanuit hun standpunt aanvaardbaar. Ze zijn zeker niet alleen met hun idee dat het VB verantwoordelijk is voor het klimaat waarin xenofobie en islamofobie als normaal beschouwd worden. Kiezers die deze partij keer na keer steunen zijn volgens mij medeverantwoordelijk. Niet alle kiezers hebben die fobienen. Jammer dat dit op fora en in lezersbrieven niet tot uiting komt, na een uitspraak van een kopstuk.
Telkens het VB zijn 1 mlj kiezers volledig inzet op elk thema. De veralgemening zit niet bij de anderen, maar bij het VB zelf.
Bovendien laat het VB zich meestal niets gelegen aan "niet welkom" of is het nodig om de door hen verstoorde evenementen waar ze "niet welkom" waren nog eens op te sommen ? Als ze in groep deelnemen kunnen ze echt het scanderen niet laten, en verstoren menig evenement.

Jampie
24 mei 2006, 14:32
Oplossing: drie marsen houden!

eentje voor boeboe jaja = anti-vlaamse racisten
eentje voor Kamanyao = anti-vlaamse racisten
eentje voor VB = eentje voor veiligheid voor iedereen (maar dat is racistisch)Prachtige argumentatie.
Ik zal even in uw stijl verder gaan : Indien het VB meer veiligheid wil, volstaat het om zijn volgelingen binnen te houden. Er zal dan al wat minder gemoord worden.

Knorretje
24 mei 2006, 15:26
Prachtige argumentatie.
Ik zal even in uw stijl verder gaan : Indien het VB meer veiligheid wil, volstaat het om zijn volgelingen binnen te houden. Er zal dan al wat minder gemoord worden.

Als we die logica volgen moeten alle kiezers van de SPa/Spirit en de PS preventief opgesloten worden en/of geïnterneerd.
Helaas is er plaatsgebrek in onze gevangenissen : die zijn nu eenmaal al OVERBEZET door het allochtoon kiesvee van Spa/spirit en de PS.

Jampie
24 mei 2006, 15:42
Als we die logica volgen moeten alle kiezers van de SPa/Spirit en de PS preventief opgesloten worden en/of geïnterneerd.
Helaas is er plaatsgebrek in onze gevangenissen : die zijn nu eenmaal al OVERBEZET door het allochtoon kiesvee van Spa/spirit en de PS.En Knorretje gaat in dezelfde stijl verder.

Khonnor
24 mei 2006, 15:48
En Knorretje gaat in dezelfde stijl verder.
Knorretje weet niet beter....

Edina
24 mei 2006, 15:57
En dit is wat volgens mijnheer Georges Kamanayo, voorzitter van het organisatiecomité van de optocht van vrijdag 26 mei, VERBOTEN IST:

Het is niet verboden, het is ongewenst. Dat is een groot verschil, althans voor mij. En de oproep van het VB was wel degelijk politieke recuperatie. Het is niet omdat je in je de oproep zegt dat je niet mee opstapt "om iedere vorm van politieke recuperatie uit te sluiten", dat je dat in je feiten ook werkelijk doet. En pas op, hiermee heb ik niet gezged dat andere partijen dat niet hebben gedaan hé!!!

Edina
24 mei 2006, 15:57
en voor een paar dagen : Abou Jahjah " de zelfverklaarde anti-racisten zijn hopeloos racistisch"

Tja, les extrèmes se touchent, dat is al lang bekend.

Stefanie
24 mei 2006, 16:33
Moorden, groepsverkrachtingen, diefstallen, inbraken maffiapraktijken, discriminate van Vlamingen..
Wanneer gaan Vlamingen ook eens een mars organiseren waar linkse doofpotspecialisten en allochtonen verboden worden. Maar dat zal dan weer rascistisch zijn.
Waar het allemaal kan toe komen wanneer de een of andere gek eens doorslaat.
En dan gaat zo een iemand van allochtone oorsprong, welke de wetten van de islam boven de wetten van dit land stelt (dat bewijst door haar hoofddoek) gesteund door een bende linkse lijkenpikkers ons hier eens de les komen spellen.

Heel goed gezegd. Ik vind het erg dat de Vlamingen dit zomaar laten gebeuren en al die haatzaaierij in de media over zich heen laten gaan. Maar ja... Ik vind een ludieke actie een goed idee, maar het enige wat ik kan bedenken is dat die haatzaaiende journalisten en politici van de de traditionele partijen aan godsdienstwaanzin leiden.

drosophila
24 mei 2006, 16:34
Misschien eerst leren lezen.
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang .... Het gaat dus over de partij, niet over de kiezers.

Inderdaad, niks meer, niks minder.
Nergens lees ik dat VB-kiezers niet mee zouden mogen betogen.

voicelesscharlie
24 mei 2006, 16:37
De organisator is zélf voorzitter van een politiek orgaan, en heeft zélf al naar aanleiding van de moorden ondubbelzinnige partijpolitieke uitspraken gedaan. Wie vraagt er dan respect om de betoging apolitiek te houden? Lastig hé.
Ik wil geloven en ook hopen dat het een apolitieke manifestatie wordt.
Maar ik vrees van niet.
Ze zullen ongetwijfeld scanderen tegen het VB.
Apolitiek?

voicelesscharlie
24 mei 2006, 16:39
Inderdaad, niks meer, niks minder.
Nergens lees ik dat VB-kiezers niet mee zouden mogen betogen.

Ik zal er zijn.:twisted:

drosophila
24 mei 2006, 16:39
Ik wil geloven en ook hopen dat het een apolitieke manifestatie wordt.
Maar ik vrees van niet.
Ze zullen ongetwijfeld scanderen tegen het VB.
Apolitiek?

Tja, je kan het volk natuurlijk niet verbieden na te denken en zijn conclusies te trekken...

voicelesscharlie
24 mei 2006, 16:41
Heel goed gezegd. Ik vind het erg dat de Vlamingen dit zomaar laten gebeuren en al die haatzaaierij in de media over zich heen laten gaan. Maar ja... Ik vind een ludieke actie een goed idee, maar het enige wat ik kan bedenken is dat die haatzaaiende journalisten en politici van de de traditionele partijen aan godsdienstwaanzin leiden.
Inderdaad.
De waanzin van de "linkse kerk".
Eigenlijk zijn ze niet veel beter als de tjeven uit de middeleeuwen en over hun moslicollegas zullen we maar zwijgen.

voicelesscharlie
24 mei 2006, 16:53
Tja, je kan het volk natuurlijk niet verbieden na te denken en zijn conclusies te trekken...

Dat kan je de VB kiezers dan ook niet verbieden.

garfield
24 mei 2006, 17:50
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_212903.html?wt.bron=homeHVDN

:evil:

Vooral mevr Bouazza overdrijft lichtjes. Voor hetzelfde geld is haar zoon met zijn botten in t water gevallen na het drinken van enkele wittekes

Boadicea
24 mei 2006, 18:31
Ik weet het niet, maar ik denk dat er weinig volk gaat zijn, als ik dat hier zo bekijk. Toch vrees ik dat relschoppers de sereniteit zullen verstoren.

fredzx6
24 mei 2006, 19:13
vb kiezers zijn ook niet welkom om meetelopen in de mars zegt die marokaanse vrouw . jaja waar gaan we naartoe . baas in eigen land begind slaaf in eigen land te worden

Edina
24 mei 2006, 19:37
Het zou toch nogal hypocriet zijn om mee te lopen in een mars ter herdenking van onder meer de slachtoffers van HVT met het thema "Stop racisme, diversiteit is realiteit", als je ontkent dat HVT racistische motieven had (en erger nog zelfs het bestaan van racisme ontkent) of de multi-culturele samenleving niet wil aanvaarden. Ik ga er van uit dat VB-kiezers in ieder geval de multi-culturele samenleving niet aanvaarden, dus waarom zou je er dan in godsnaam naartoe gaan? In het andere geval, kan ik snappen dat je zou gaan en ben je volgens mij ook meer dan welkom, maar dan begrijp ik niet zo goed waarom je op het VB stemt.

Geertje
24 mei 2006, 19:42
...

Zojuist hoorde ik op het radionieuws dat de organisator van de mars tegen zinloos/racistisch geweld in Antwerpen het VB verboden heeft om mee te lopen. Het VB had de mensen aangespoord mee te lopen, tegen zinloos en racistisch geweld.

Dat mag niet van de organisator. Die heeft het veel te hard nodig, net als antiracistisch links én uiterst rechts, om het VB te stigmatiseren. Zo is het probleem lekker overzichtelijk: men heeft een zondebok.

Typisch.

D�*g, organisatoren van de mars. Ik doe dit keer NIET mee.

Jullie zijn een stelletje stigmatiserende griezels die het niet eens kunnen waarderen dat het VB een partij is die ook evolueert, groeit en misschien zelfs volwassener wordt dan vele fossielen en dino's die het voor het zeggen hebben.

Men ziet liever dat VB aanhangers sympathie hebben met killers en gewelddadige racisten. Zo is het lekker makkelijk, en blijft het debat primair: zij slecht, wij goed, nee: wij goed, zij slecht!

:roll:

Het is een politiek spel van een heel bedenkelijk niveau geworden. De politiek heeft het weer voor elkaar gekregen om de politiek zelf door de modder te halen, de anti-politiek heeft het alweer gehaald.

filosoof
24 mei 2006, 19:53
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang ...

De tweede keer dat het Vuil belang aan lijkenpikkerij doet in deze zaak:
Eerst Ph DW die het probeert te recuperen t.o.v. de ouders van de vermoorde Luna en nu het Vuil Belang dat oproept, daar waar uitdrukkelijk gevraagd werd dat geen politieke partijen zouden meedoen

Van onbeschoftheid gesproken...

Jazeker
24 mei 2006, 19:53
Het zou toch nogal hypocriet zijn om mee te lopen in een mars ter herdenking van onder meer de slachtoffers van HVT met het thema "Stop racisme, diversiteit is realiteit"

Ik moet toegeven dat ik niet alle dagen het nieuws heb gevolgd, maar was er even terug niet sprake van "stille mars" of "mars tegen zinloos geweld" ? Welke politieke recuperatieduivel heeft daar "diversiteit is realiteit" van gemaakt ?

Bill
24 mei 2006, 19:57
Als men de massahysterie graag kanaliseert in een politieke komediemars moet men dit vooral doen. Als 'den baas' van de mars wat de nar wil uithangen mag hij dat toch?
Een weldenkend mens weet wel beter.
Ze voorspellen slecht weer.......

Jazeker
24 mei 2006, 19:58
De tweede keer dat het Vuil belang aan lijkenpikkerij doet in deze zaak:
Eerst Ph DW die het probeert te recuperen t.o.v. de ouders van de vermoorde Luna en nu het Vuil Belang dat oproept, daar waar uitdrukkelijk gevraagd werd dat geen politieke partijen zouden meedoen

Nu ga je toch wat ver in je schuimbekkerij.

1. Alle politici hebben hun medeleven betuigd, en ook FDW. Ga jij daaruit besluiten dat alle politici aan lijkenpikkerij deden (en doen) of kijk je echt maar (heel) selectief ?
2. Het Vlaams Belang heeft opgeroepen dat ALLE Antwerpenaren zouden meedoen aan de mars. Ze hebben niet hun mandatarissen of leden opgeroepen.
3. De organisator van de mars doet WEL aan politieke recuperatie door te stellen dat noch Vlaams Belang, noch Vlaams Belang KIEZERS welkom zijn.

Pakt nu een doekske, veeg dat schuim weg en dan kunnen we misschien eens als grote mensen klappen.

rik47
24 mei 2006, 19:58
Ik ga er van uit dat VB-kiezers in ieder geval de multi-culturele samenleving niet aanvaarden, dus waarom zou je er dan in godsnaam naartoe gaan? In het andere geval, kan ik snappen dat je zou gaan en ben je volgens mij ook meer dan welkom, maar dan begrijp ik niet zo goed waarom je op het VB stemt.
Een niet VB-kiezer die de multiculturele samenleving niet aanvaardt is wel welkom?:?

Jazeker
24 mei 2006, 19:59
Het is een politiek spel van een heel bedenkelijk niveau geworden. De politiek heeft het weer voor elkaar gekregen om de politiek zelf door de modder te halen, de anti-politiek heeft het alweer gehaald.

Erg juist. Triest schouwspel.

circe
24 mei 2006, 20:02
Prachtige argumentatie.
Ik zal even in uw stijl verder gaan : Indien het VB meer veiligheid wil, volstaat het om zijn volgelingen binnen te houden. Er zal dan al wat minder gemoord worden.

Zoals de islamitische vrouwen bedoel je? Die mogen ook niet zonder onhuwbare begeleider de straat op "uit veiligheid".
Je bent goed op weg om dhimmie te worden Jampie, je eerste lesje heb je al geleerd.
Allez hop! naar het tweede studiejaar!

circe
24 mei 2006, 20:05
Het zou toch nogal hypocriet zijn om mee te lopen in een mars ter herdenking van onder meer de slachtoffers van HVT met het thema "Stop racisme, diversiteit is realiteit", als je ontkent dat HVT racistische motieven had (en erger nog zelfs het bestaan van racisme ontkent) of de multi-culturele samenleving niet wil aanvaarden. Ik ga er van uit dat VB-kiezers in ieder geval de multi-culturele samenleving niet aanvaarden, dus waarom zou je er dan in godsnaam naartoe gaan? In het andere geval, kan ik snappen dat je zou gaan en ben je volgens mij ook meer dan welkom, maar dan begrijp ik niet zo goed waarom je op het VB stemt.

Even hypocriet als dat de huidige machthebbers meeliepen in de mars na de MP3moord om te zeggen dat het gedaan moest zijn met het zinloze geweld! Tegen wie zegden die politiekers dat in feite? Toch wel tegen zichzelf zeker?
Noteer dat ook d�*n geen VB mandatarissen meeliepen, nochtans waren zij degenen die al jaren vragen voor meer veiligheid. Maar dat was maar een "gevoel".

Jazeker
24 mei 2006, 20:05
Ik ga er van uit dat VB-kiezers in ieder geval de multi-culturele samenleving niet aanvaarden, dus waarom zou je er dan in godsnaam naartoe gaan? In het andere geval, kan ik snappen dat je zou gaan en ben je volgens mij ook meer dan welkom, maar dan begrijp ik niet zo goed waarom je op het VB stemt.

Je kijkt nogal zwart-wit (pun intended) naar de zaken. Iemand die vindt dat het nu wel welletjes is geweest met die migratie omdat we intussen wel genoeg getto's hebben en eerst eens de integratie van de bestaande allochtone bevolking kunnen onder handen nemen, die kan ENKEL op het Vlaams Belang stemmen. Andere partijen (VLD en CD&V ook niet) pleiten voor een feitelijke migratiestop.

Die persoon weet dat het een multicultureel land is (maar daarom nog geen samenleving) en weet dat dat niet verdwijnt.

Is dat dan jouw schuimbekkende agressieve übergriezel die NIET welkom is om als iedereen zijn afschuw uit te spreken over het feit dat iemand zomaar zonder reden een aantal mensen neerknalt ?

Denk daar toch eens twee seconden over na. Ik begin echt te merken dat de polarisatie compleet is, dankzij de "sfeer van sereniteit" die de politici en media zo hebben bepleit bij de mp3-moord en waarmee ze nu zo hun gat afkuisen bij deze moorden.

Sinistra
24 mei 2006, 20:29
...

Zojuist hoorde ik op het radionieuws dat de organisator van de mars tegen zinloos/racistisch geweld in Antwerpen het VB verboden heeft om mee te lopen. Het VB had de mensen aangespoord mee te lopen, tegen zinloos en racistisch geweld.

Dat mag niet van de organisator. Die heeft het veel te hard nodig, net als antiracistisch links én uiterst rechts, om het VB te stigmatiseren. Zo is het probleem lekker overzichtelijk: men heeft een zondebok.

Typisch.

D�*g, organisatoren van de mars. Ik doe dit keer NIET mee.

Jullie zijn een stelletje stigmatiserende griezels die het niet eens kunnen waarderen dat het VB een partij is die ook evolueert, groeit en misschien zelfs volwassener wordt dan vele fossielen en dino's die het voor het zeggen hebben.

Men ziet liever dat VB aanhangers sympathie hebben met killers en gewelddadige racisten. Zo is het lekker makkelijk, en blijft het debat primair: zij slecht, wij goed, nee: wij goed, zij slecht!

:roll:

Men kan dat betreuren maar een partij waar zich nog steeds elementen in bevinden die nauw het negationisme aanhangen en de Waffen-SS vrijwilligers aan het Oostfront verheerlijken kan men niet echt laten deelnemen aan een mars die in de eerste plaats gericht is tegen racisme en niet zozeer tegen geweld. Nu, van mij part zou extreem-links ook niet welkom zijn, noch de Arabische neonazi's van de AEL, ook zij zaaien haat en vooroordelen...

PollyCorrect
24 mei 2006, 20:33
Oplossing: drie marsen houden!

eentje voor boeboe jaja = anti-vlaamse racisten
eentje voor Kamanyao = anti-vlaamse racisten
eentje voor VB = eentje voor veiligheid voor iedereen (maar dat is racistisch)


:lol: circe you rock and you roll

Max van Dietschland
24 mei 2006, 20:39
Men kan dat betreuren maar een partij waar zich nog steeds elementen in bevinden die nauw het negationisme aanhangen en de Waffen-SS vrijwilligers aan het Oostfront verheerlijken kan men niet echt laten deelnemen aan een mars die in de eerste plaats gericht is tegen racisme en niet zozeer tegen geweld. Nu, van mij part zou extreem-links ook niet welkom zijn, noch de Arabische neonazi's van de AEL, ook zij zaaien haat en vooroordelen...

Daarom moet er dezelfde dag een volksnationalistisch alternatief zijn voor deze politiek correcte manifestatie. Een manifestatie voor orde, veiligheid en geweldloosheid in de straten. Een manifestatie die schandalige technieken van het regime aan de kaak stelt die honderduizenden deftige katholiek-conservatieve Vlamingen verantwoordelijk stelt voor de moorden van een gek die teveel van die vulgaire decadente videospelletjes speelt.
Een groep nationalisten die echter nooit het verleden zal afzweren. De medewerking aan het Derde Rijk was de enige juiste keuze dat de leiding van de nationalistische partijen en bewegingen in die tijd konden nemen.
Weet je, ten tijde van de Duitse bezetting was het goed om wonen in Vlaanderen, er was vrede en veiligheid in de straten. De chaos en geweld zijn er pas gekomen na de zgn bevrijding (lees bezetting: eerst door de gealieerde zionisten, later tot nu door het Belgische regime).

Siegfried
24 mei 2006, 20:41
De tweede keer dat het Vuil belang aan lijkenpikkerij doet in deze zaak:
Eerst Ph DW die het probeert te recuperen t.o.v. de ouders van de vermoorde Luna en nu het Vuil Belang dat oproept, daar waar uitdrukkelijk gevraagd werd dat geen politieke partijen zouden meedoen

Van onbeschoftheid gesproken...
Jij begint ook al met je VuilB, ben jij misschien dezelfde linkse flikker als Pelgrim?

Edina
24 mei 2006, 20:42
Een niet VB-kiezer die de multiculturele samenleving niet aanvaardt is wel welkom?

Nee, ik denk het niet en die zou zich ook nogal belachelijk maken om aan een mars deel te nemen waar hij het thema niet van kan onderschrijven!

voicelesscharlie
24 mei 2006, 20:48
Nee, ik denk het niet en die zou zich ook nogal belachelijk maken om aan een mars deel te nemen waar hij het thema niet van kan onderschrijven!

Is marsjeren voor mutliculturalisme(lees cultuur Marxisme) dan niet aan politiek doen?

Edina
24 mei 2006, 20:48
Ik moet toegeven dat ik niet alle dagen het nieuws heb gevolgd, maar was er even terug niet sprake van "stille mars" of "mars tegen zinloos geweld" ? Welke politieke recuperatieduivel heeft daar "diversiteit is realiteit" van gemaakt ?

Dat was de wens van de familie van de slachtoffers, de enigen die het recht hebben om het thema van de mars te bepalen wat mij betreft aangezien de mars als steunbetuiging voor hen dient.

http://26mei.antwerpen.be/

Ploertendoder
24 mei 2006, 20:49
Witte Mars = mars van de musulmannen.

Musulmannerij = Polletieke partij.

Musulmannenmars duldt dus geen anti-musulmannen.

Simpel toch?

Edina
24 mei 2006, 20:51
Is marsjeren voor mutliculturalisme(lees cultuur Marxisme) dan niet aan politiek doen?

Nee, dat is vooral een mars die in de eerste plaats pleit voor het aanvaarden van de realiteit, omdat enkel dat een eerste stap is naar oplossingen, die zo'n drama's kunnen voorkomen.

voicelesscharlie
24 mei 2006, 20:53
Witte Mars = mars van de musulmannen.

Musulmannerij = Polletieke partij.

Musulmannenmars duldt dus geen anti-musulmannen.

Simpel toch?

Dat is niet nieuw.
In de koran staat dat niet-moslims zich moeten onderwerpen en een speciale belasting betalen.
Dat is wat ze nu op een gecamoufleerde eisen.:evil:

voicelesscharlie
24 mei 2006, 20:57
Nee, dat is vooral een mars die in de eerste plaats pleit voor het aanvaarden van de realiteit, omdat enkel dat een eerste stap is naar oplossingen, die zo'n drama's kunnen voorkomen.
Is het VB en zijn 1.000.000 kiezers dan ook geen realiteit dat men moet leren aanvaarden?

Edina
24 mei 2006, 20:58
Je kijkt nogal zwart-wit (pun intended) naar de zaken. Iemand die vindt dat het nu wel welletjes is geweest met die migratie omdat we intussen wel genoeg getto's hebben en eerst eens de integratie van de bestaande allochtone bevolking kunnen onder handen nemen, die kan ENKEL op het Vlaams Belang stemmen. Andere partijen (VLD en CD&V ook niet) pleiten voor een feitelijke migratiestop.

Die persoon weet dat het een multicultureel land is (maar daarom nog geen samenleving) en weet dat dat niet verdwijnt.

Is dat dan jouw schuimbekkende agressieve übergriezel die NIET welkom is om als iedereen zijn afschuw uit te spreken over het feit dat iemand zomaar zonder reden een aantal mensen neerknalt ?

Denk daar toch eens twee seconden over na. Ik begin echt te merken dat de polarisatie compleet is, dankzij de "sfeer van sereniteit" die de politici en media zo hebben bepleit bij de mp3-moord en waarmee ze nu zo hun gat afkuisen bij deze moorden.

Nee, ik ga er helemaal niet van uit dat alle VB'ers de multiculturele samenleving niet aanvaarden, maar ik snap echt nog altijd niet waarom ze dan op het VB stemmen, aangezien het VB geen multi-culturele samenleving aanvaard. Een multi-cultureel land aanvaarden, maar een multi-culturele samenleving niet is geen oplossing voor de problemen. Er zijn hier meerdere culturen, dus je zal moeten leren samenleven of je dat nu prettig vindt of niet.

Edina
24 mei 2006, 20:59
Is het VB en zijn 1.000.000 kiezers dan ook geen realiteit dat men moet leren aanvaarden?

Ja, natuurlijk, maar dat betekent niet dat je hun standpunten ook moet goedkeuren.

Max van Dietschland
24 mei 2006, 21:00
Er zijn hier meerdere culturen, dus je zal moeten leren samenleven of je dat nu prettig vindt of niet.

Om het in Yankee-taal te zeggen: I don't think so 8) !

Ploertendoder
24 mei 2006, 21:01
?

Ploertendoder
24 mei 2006, 21:01
Nee, ik ga er helemaal niet van uit dat alle VB'ers de multiculturele samenleving niet aanvaarden, maar ik snap echt nog altijd niet waarom ze dan op het VB stemmen, aangezien het VB geen multi-culturele samenleving aanvaard. Een multi-cultureel land aanvaarden, maar een multi-culturele samenleving niet is geen oplossing voor de problemen. Er zijn hier meerdere culturen, dus je zal moeten leren samenleven of je dat nu prettig vindt of niet.

HOHOHO!

Het is niet omdat een bepaald gedeelte van de bevolking vindt dat de samenleving multicultureel moet zijn en blijven, dat de héle samenleving dat zomaar moet pikken.

rik47
24 mei 2006, 21:02
Nee, dat is vooral een mars die in de eerste plaats pleit voor het aanvaarden van de realiteit, omdat enkel dat een eerste stap is naar oplossingen, die zo'n drama's kunnen voorkomen.
Dit soort drama's kun je in geen enkele samenleving vermijden, dus lijkt het mij een politiek geinspireerde mars, of niet soms?

Max van Dietschland
24 mei 2006, 21:06
HOHOHO!

Het is niet omdat een bepaald gedeelte van de bevolking vindt dat de samenleving multicultureel moet zijn en blijven, dat de héle samenleving dat zomaar moet pikken.

Volledig mee akkoord.

Casca
24 mei 2006, 21:36
HOHOHO!

Het is niet omdat een bepaald gedeelte van de bevolking vindt dat de samenleving multicultureel moet zijn en blijven, dat de héle samenleving dat zomaar moet pikken.

Helemaal op je achterhoofd gevallen? Het gaat hier wel degelijk nog altijd om een meerderheid.

En Max4Westland, er is quasi niemand die ook maar een beetje sympathie voelt voor je belachelijke anachronismen, dus ik zou maar mijn mond houden als ik jou was.

Stratcat
24 mei 2006, 21:43
En Max4Westland, er is quasi niemand die ook maar een beetje sympathie voelt voor je belachelijke anachronismen, dus ik zou maar mijn mond houden als ik jou was.

Yep, als niemand het met het eens is, hou je beter je mond.

daiwa
24 mei 2006, 21:43
Er zijn hier meerdere culturen, dus je zal moeten leren samenleven of je dat nu prettig vindt of niet.


Dat moet wel van twee kanten komen.

Stratcat
24 mei 2006, 21:50
Er zijn hier meerdere culturen

Kun je dat bewijzen?

Ploertendoder
24 mei 2006, 21:51
Helemaal op je achterhoofd gevallen? Het gaat hier wel degelijk nog altijd om een meerderheid.

En Max4Westland, er is quasi niemand die ook maar een beetje sympathie voelt voor je belachelijke anachronismen, dus ik zou maar mijn mond houden als ik jou was.

Is er ooit een referendum georganiseerd over de multikul? Nee Meneer.

Wat zegt Casca nu? Sorry meneer.

Casca
24 mei 2006, 21:52
Yep, als niemand het met het eens is, hou je beter je mond.

Zo bedoelde ik het niet... hij zit te neuten over hoe er voor de multicultuur geen draagvlak zou zijn terwijl hij zelf wel een 'nationaal-solidaristisch Dietsland' wil installeren. Vrij belachelijk imo.

Casca
24 mei 2006, 21:54
Is er ooit een referendum georganiseerd over de multikul? Nee Meneer.

Wat zegt Casca nu? Sorry meneer.

Er is ook nooit een referendum georganiseerd tegen de multikul. En aangezien de meerderheid van de bevolking wel degelijk NIET stemt voor het VB kunnen we afleiden dat deze meerderheid dus ook wel degelijk NIET iets heeft tegen de multicultuur.

Djeez, waarom reageer ik hier zelfs op...

Stratcat
24 mei 2006, 21:58
Zo bedoelde ik het niet... hij zit te neuten over hoe er voor de multicultuur geen draagvlak zou zijn terwijl hij zelf wel een 'nationaal-solidaristisch Dietsland' wil installeren. Vrij belachelijk imo.

OK, dat vind ik ook.

Ploertendoder
24 mei 2006, 22:03
Er is ook nooit een referendum georganiseerd tegen de multikul. En aangezien de meerderheid van de bevolking wel degelijk NIET stemt voor het VB kunnen we afleiden dat deze meerderheid dus ook wel degelijk NIET iets heeft tegen de multicultuur.

Djeez, waarom reageer ik hier zelfs op...

Da's wel een héél kromme redenering. Alsof de 'democratische partijen' in hun programmapakketje enkel het anti-VB puntje hebben zitten of enkel als enig programmapunt 'voor de multikul zijn'.

Wel een beetje stom, niet? Omdat 99% van de Vlamingen niet op Vivant stemt is 99% van de Vlamingen tegen het referendum zeker?

Omdat 95% van de Vlamingen niet op Groen? stemt, is 95% van de Vlamingen niet milieubewust etc?

Volgende keer beter uw best doen, Kaske.

Stratcat
24 mei 2006, 22:05
Er is ook nooit een referendum georganiseerd tegen de multikul. En aangezien de meerderheid van de bevolking wel degelijk NIET stemt voor het VB kunnen we afleiden dat deze meerderheid dus ook wel degelijk NIET iets heeft tegen de multicultuur.
Je 'aangezien' is geen argument, want je gelijkstelling 'tegen multicultuur=VB stemmen' is niet bewezen.

Ikzelf b.v. vind de multiculturele ideologie politieke zwendel, maar ik stem geen VB. Hoeveel er zijn zoals ik, geen idee, jij??

Casca
24 mei 2006, 22:08
Da's wel een héél kromme redenering. Alsof de 'democratische partijen' in hun programmapakketje enkel het anti-VB puntje hebben zitten of enkel als enig programmapunt 'voor de multikul zijn'.

Wel een beetje stom, niet? Omdat 99% van de Vlamingen niet op Vivant stemt is 99% van de Vlamingen tegen het referendum zeker?

Omdat 95% van de Vlamingen niet op Groen? stemt, is 95% van de Vlamingen niet milieubewust etc?

Volgende keer beter uw best doen, Kaske.

Wat voor een gezeik is dit nu? Mijn redenering is misschien niet waterdicht, maar wat ik zeg is waarschijnlijker dan dat de meerderheid van de bevolking simpelweg tegen de multicultuur is.

Casca
24 mei 2006, 22:09
Je 'aangezien' is geen argument, want je gelijkstelling 'tegen multicultuur=VB stemmen' is niet bewezen.

Ikzelf b.v. vind de multiculturele ideologie politieke zwendel, maar ik stem geen VB. Hoeveel er zijn zoals ik, geen idee, jij??
Ik zou denken dat libertairen toch een beetje waarde hechten aan live and let live? :-(

carlgustaaf
24 mei 2006, 23:12
Helemaal op je achterhoofd gevallen? Het gaat hier wel degelijk nog altijd om een meerderheid.

En Max4Westland, er is quasi niemand die ook maar een beetje sympathie voelt voor je belachelijke anachronismen, dus ik zou maar mijn mond houden als ik jou was.Jij praat alsof je persoonlijk alle mensen van het land kent?!Er is mischien een meerderheid mensen die zoals jij denken dat een multiculturele samenleving gewenst is, in jouw microscopische vriendenkring, maar dat wil niet zeggen dat dat in héél het land zo is, verre van daar. (gelukkig) Zelfs niet bij mensen die (voorlopig ) nog steeds op linkse partijen stemmen!Ook in de kringen van socialistische kiezers bvb. word er gemopperd tegen de talrijke , schandalige wandaden der migranten en andere "nieuwe belgen", wees daar maar gerust van.En als het zo verder gaat, gaan die uiteindelijk allemaal VB stemmen, toch zolang tot er iets gedaan word aan het vreemdelingenprobleem...Eén per één gaat links �*l zijn stemmers verliezen, tot enkel nog het uitheemse volk voor hen stemt, en die partijen uiteindelijk opgedoekt worden , op dezelfde moment dat al dat volk naar huis gestuurd word...
Vanaf in het begin zijn de vreemdelingen gebruikt door de Kapitalisten om de socialistische en communistische arbeidersbewegingen de grond in te boren, en ze zijn daar in feite reeds in gelukt,vermits de leiding van de socialisten totaal geïnfiltreerd is door egoïstische bedriegers & profiteurs, en de militanten van "socialist" enkel nog de naam hebben, een beetje zoals die van de alkohol verwoeste wrakken, die in de amerikaanse reserves voor de toeristen dansen, met een paar pluimen in hun haar, en die moeten doorgaan voor "krijgers" ...een totale restrukturatie van deze partij is broodnodig, en dat ze haar échte waarden , en haar strijdvaardigheid terugvind." Eigen socialisten eerst" zou ik zeggen, en stuur het buitenlandse kiesvee naar huis, dat is enkel "extra-kort-termijn"profijt!

PollyCorrect
24 mei 2006, 23:23
Je 'aangezien' is geen argument, want je gelijkstelling 'tegen multicultuur=VB stemmen' is niet bewezen.

Ikzelf b.v. vind de multiculturele ideologie politieke zwendel, maar ik stem geen VB. Hoeveel er zijn zoals ik, geen idee, jij??

ja, minstens twee zoals jij, A. Bankier.

Ten eerste stem ik al niet in België, en ten tweede stem ik nergens. Ten derde zou ik al enorm twijfelen over een Belgische stem, in tegenstelling tot mijn Turkse vrienden die wel degelijk VB stemmen...

Kortom, misschien kunnen we samen een VZW starten en véél winst maken, A. Bankier?

;) :) :lol:

Polly

Stefanie
24 mei 2006, 23:49
Nee, dat is vooral een mars die in de eerste plaats pleit voor het aanvaarden van de realiteit, omdat enkel dat een eerste stap is naar oplossingen, die zo'n drama's kunnen voorkomen.

Het Vlaams belang is de enige partij die oog heeft voor de realiteit. Al de anderen staan hysterisch te brullen en zijn alleen maar emotioneel. Met emotioneel gezwets verdoezelen de waarheid.

Edina
25 mei 2006, 00:03
Het Vlaams belang is de enige partij die oog heeft voor de realiteit. Al de anderen staan hysterisch te brullen en zijn alleen maar emotioneel. Met emotioneel gezwets verdoezelen de waarheid.

In dit geval verdoezelt het VB de waarheid, aangezien ze op hun site nog niet eens vermelden dat de dader blank was en 2 van de slachtoffers allochtoon, zoals ze in het omgekeerde geval wel systematisch doen. En ze vertellen er al helemaal niet bij dat de dader zelf heeft gezegd dat hij racistische motieven had.

Als de VB'ers weer haat prediken tov allochtonen en dan vooral tov moslims, is dat trouwens ook alles behalve rationeel.

Stefanie
25 mei 2006, 00:19
In dit geval verdoezelt het VB de waarheid, aangezien ze op hun site nog niet eens vermelden dat de dader blank was en 2 van de slachtoffers allochtoon, zoals ze in het omgekeerde geval wel systematisch doen. En ze vertellen er al helemaal niet bij dat de dader zelf heeft gezegd dat hij racistische motieven had.

Als de VB'ers weer haat prediken tov allochtonen en dan vooral tov moslims, is dat trouwens ook alles behalve rationeel.

Het Vlaams belang predikt geen haat. Daar gaat het trouwens niet om. Het feit dat ge hun voorstellen "haat prediken" noemt, bewijst juist dat de traditionele partijen alleen maar emotioneel zijn. Waar het wél om gaat, is het moreel verval van het Westen en de toename van het aantal moslims. Natuurlijk hangt het Vlaams belang hiervan een ongenuanceerd beeld op. Maar dat is geen excuus om bv. de snel Belg wet van kracht te laten en om bijvoorbeeld moordenaars vrij te laten. Men zou kunnen beginnen met het verstrengen van de snel Belg wet en met het bijbouwen van een gevangenis of een tuchtschool voor minderjarigen.

Jazeker
25 mei 2006, 00:34
Yep, als niemand het met het eens is, hou je beter je mond.
Deze kan ingekaderd worden met als opschrift "weinig mensen snappen ironie" (en dat slaat niet op de bankier).

:-D

voicelesscharlie
25 mei 2006, 00:48
Ja, natuurlijk, maar dat betekent niet dat je hun standpunten ook moet goedkeuren.
De standpunten van de cultuurrelativisten ook niet.

voicelesscharlie
25 mei 2006, 00:53
Helemaal op je achterhoofd gevallen? Het gaat hier wel degelijk nog altijd om een meerderheid.

En Max4Westland, er is quasi niemand die ook maar een beetje sympathie voelt voor je belachelijke anachronismen, dus ik zou maar mijn mond houden als ik jou was.
Het standpunt van de meerderheid hoeft ook niet gepikt te worden.
Anders zit je in een totalitair regime.

carlgustaaf
25 mei 2006, 01:17
Als er een mars wordt georganiseerd tegen racisme lijkt het me logisch dat een partij die veroordeeld is voor racisme niet welkom is.
Als er een mars wordt georganiseerd tegen kindermisbruik lijkt het me logisch dat Dutroux niet welkom is.Wanneer word er een marsj tegen anti-blank racisme ingericht?Iedereen mag meestappen, zélfs kleurlingen.

Stratcat
25 mei 2006, 06:39
Ik zou denken dat libertairen toch een beetje waarde hechten aan live and let live? :-(
Dat doe ik ook.
Net daarom ben ik tegen een beleid waar mensen in vakjes gestopt worden volgens noodzakelijkerwijze arbitraire criteria. (Ik weet niet wat een allochtoon is, jij wel?)
Net daarom ben ik tegen positieve discriminatie en andere neo-racistische maatregelen.
Net daarom ben ik tegen de multiculturele kitsch.

Distel
25 mei 2006, 07:20
Nu ga je toch wat ver in je schuimbekkerij.

1. Alle politici hebben hun medeleven betuigd, en ook FDW. Ga jij daaruit besluiten dat alle politici aan lijkenpikkerij deden (en doen) of kijk je echt maar (heel) selectief ?
2. Het Vlaams Belang heeft opgeroepen dat ALLE Antwerpenaren zouden meedoen aan de mars. Ze hebben niet hun mandatarissen of leden opgeroepen.
3. De organisator van de mars doet WEL aan politieke recuperatie door te stellen dat noch Vlaams Belang, noch Vlaams Belang KIEZERS welkom zijn.

Pakt nu een doekske, veeg dat schuim weg en dan kunnen we misschien eens als grote mensen klappen.

Bovendien wordt deze moord door de traditionele partijen zwaar gerecupereerd door de schuld onterecht in de schoenen van het VB te schuiven.

Vreemd overigens, toen het VB bij de moord van joe duidelijk als enige partij gehoor gaf aan de oproep van de ouders, hoorden we Filo niet...

Bazilfunk
25 mei 2006, 08:37
Was het niet Churchill die zei"De fascisten van de toekomst zullern zichzelf anti-fascist noemen".
Dat begint nu uit te komen.:evil:


Mooi gezegd, want onze extreem rechtse partij is toch niet facistisch en tegen zinloos geweld. :roll:

De wolf met een schapenvacht.

MisterXYZ
25 mei 2006, 10:28
Oorspronkelijk bericht door AyneRand http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1723700#post1723700)
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang ...

De tweede keer dat het Vuil belang aan lijkenpikkerij doet in deze zaak:
Eerst Ph DW die het probeert te recuperen t.o.v. de ouders van de vermoorde Luna en nu het Vuil Belang dat oproept, daar waar uitdrukkelijk gevraagd werd dat geen politieke partijen zouden meedoen

Van onbeschoftheid gesproken...

"filosoof" Laat het duidelijk zijn het recht op vrije meningsuiting, geeft aan de ouders het recht om te zeggen dat politieke partijen niet gewenst zijn op herdenking bijeenkomsten, maar gaan in de fout wanneer ze het Vlaams Belang bij naam noemen en uitdrukkelijk het Vlaams Belang verketteren.
Even terzijde het Vlaams Belang heeft niets gerecupereerd en heeft het recht om z'n commentaar op de feiten te plaatsen, ook al is uw haat tegen... nog zo groot, trouwens andere partijen doen dat ook en doen zelfs nog meer, door de schuld te geven aan het Vlaams Belang en z'n kiezers, gaan ze zéér in de fout en is dit een aanzet geven tot nog meer onverdraagzaamheid. Er is hier helemaal géén sprake van "onbeschoftheid", alleen uw van haat doordrongen schrijfsels op dit forum zijn onbeschoft en getuigen van weinig opvoeding!! En getuigd van weinig respect voor uw medemens !!!

kaatd
25 mei 2006, 10:35
D�*g, organisatoren van de mars. Ik doe dit keer NIET mee.


U zal niet alleen zijn. Misschien is het wel omdat de dader en de slachtoffers de verkeerde huidskleur hebben?

Jullie zijn een stelletje stigmatiserende griezels

Natuurlijk, het VB stigmatiseert niet, nee, het VB is - zoals altijd- het échte slachtoffer. Niet Luna, niet haar oppas en niet de Turkse vrouw zijn de échte slachtoffers maar wel het VB dat altijd altijd gestigmatiseerd wordt. Volstrekt ten onrechte natuurlijk, dat weet iedereen ...

zij slecht, wij goed, nee: wij goed, zij slecht!

Stond daarover iets in de Franstalige pers? Tiens ...

Casca
25 mei 2006, 10:36
Waarom moest het VB eigenlijk oproepen om mee te doen als er vanaf in het begin werd duidelijk gemaakt door de nabestaanden van de slachtoffers dat het om een apolitieke mars moest gaan?

Het zou toch niet weer een aanzet zijn geweest om weer eens in de slachtofferrol te kunnen kruipen zeker?

circe
25 mei 2006, 11:52
Het IS geen a-politieke mars om te beginnen.

Even op een rijtje:

Vlaams Belang roept alle Antwerpenaren op om deel te nemen aan de Witte mars.

Witte mars in Antwerpen is mars van het volk, niet van de partijpolitiek !

Het Vlaams Belang roept alle Antwerpenaren op om deel te nemen aan de witte mars tegen zinloos geweld die plaatsvindt op vrijdag 26 mei om 14 uur te Antwerpen. Deze mars moet éénieder in staat stellen om de gruwelijke moordaanslagen die onlangs in Antwerpen plaatsvonden te verwerken en tevens te protesteren tegen iedere vorm van zinloos geweld.

Net zoals dit het geval was n.a.v. de witte mars voor Joe Van Holsbeeck zullen de kopstukken van het Vlaams Belang niet deelnemen aan deze mars teneinde iedere vorm van politieke recuperatie te vermijden. De Antwerpse witte mars moet net zoals de Brusselse witte mars een mars van het volk worden en niet van de partijpolitiek.
http://www.filipdewinter.be/

vervolgens:

(....)Dat de families het crapuul van VB aanhangers en kiezers niet in die mars willen zien begrijp ik en beaam ik, maar dat een persoon in een moeilijke emotionele staat gemanipuleerd door de SPa de aanhang en achterban van de AEL niet wil zien is zeker misplaatst. Ik heb ook begrepen van meerdere Federaties dat zij afstand nemen van de uitlatingen tegen AEL en dat ze de AELers als een belangrijke onderdeel van de emancipatie beweging binnen onze gemeenschap zien.



Ik doe hiermee namens mijn persoon en niet de organisatie (dat officieel niet mobiliseert) een warme oproep aan de militanten, de sympathisanten en de aanhangers van de AEL in heel Vlaanderen om vrijdag 26 mei massaal naar Antwerpen af te zakken en deel te nemen aan de mars. Ik vraag hun ook hierbij om zich voorbeeldig te gedragen en zich te houden aan het stille karakter van de mars en de ordewoorden. Neem geen AEL vlagen mee, roep geen slogans en hou je aan het parcours. Ik persoonlijk zal niet deelnemen om te vermijden dat men mijn aanwezigheid als een vorm van recuperatie zou beschouwen. Ik ben ervan overtuigd dat honderden AEL sympatisanten vrijdag gehoor zullen geven aan deze oproep en ik voel me door hen en hen alleen vertegenwoordigd.


Dyab Abou Jahjah
http://www.arabeuropean.org/belgNL/newsdetail.php?ID=90

en dan de (officiële) oproep van de organisatoren(= a-politiek?????):

Op vrijdag 26 mei vindt er onder de twee motto's 'Het verdriet is van A' en 'Stop racisme, diversiteit is realiteit' - een keuze in onderling overleg met de families en gemeenschappen - een stille optocht plaats in de stad Antwerpen als steunbetuiging aan de families van Mohamed Bouazza en de slachtoffers van de brutale en racistische aanslag van afgelopen donderdag: Luna Drowart, Oulemata Niangadou en Songül Koç. Tegelijkertijd is de optocht een sereen protest tegen alle vormen van geweld in de maatschappij en een pleidooi voor een verdraagzame stad. Het stadsbestuur, alsook organisaties van de verschillende gemeenschappen, middenveld- en middenstandsverenigingen, steunen dit initiatief.


Diversiteit mag dan ondertussen wel realiteit zijn, maar raar genoeg hoort EEN DERDE van de Antwerpenaren daar niet bij?

Casca
25 mei 2006, 12:30
Waarom zou de oproep van de organisatoren in uw ogen niet apolitiek zijn?

circe
25 mei 2006, 12:32
Waarom zou de oproep van de organisatoren in uw ogen niet apolitiek zijn?

Omdat ze zich politiek opstellen door één politieke partij te viseren.

garfield
25 mei 2006, 12:35
Omdat ze zich politiek opstellen door één politieke partij te viseren.

klopt.

Mss kunnen wij de verzuurden ondertussen iets drinken op de groenplaats of de meir. ipv aan hun mars deel te nemen. :-D

Casca
25 mei 2006, 12:37
Omdat ze zich politiek opstellen door één politieke partij te viseren.

Ze viseren alleen maar die partij omdat die partij heeft opgeroepen om mee te lopen, ondanks het feit dat de organisatoren hadden OP VOORHAND gespecifieerd dat de mars apolitiek moest zijn.

Had maw het VB haar klep gehouden dan had ze mee mogen marcheren.

Casca
25 mei 2006, 12:39
Trouwens, Circe'tje, de periode net voor WOII was De Man binnen eigen partij een cavalier seul. Je onderschrift is dus mooie poging tot desinformatie.

circe
25 mei 2006, 12:39
tiens, bij de betoging na de moord op Joe mochten de politieke partijen toch ook allemaal oproepen om mee te marcheren? Toen was het VB zelfs de laatste partij die deze oproep deed. Waarom mocht het toen en nu niet?

filosoof
25 mei 2006, 12:42
Het IS geen a-politieke mars om te beginnen.

Even op een rijtje:


http://www.filipdewinter.be/

vervolgens:

http://www.arabeuropean.org/belgNL/newsdetail.php?ID=90

en dan de (officiële) oproep van de organisatoren(= a-politiek?????):




Diversiteit mag dan ondertussen wel realiteit zijn, maar raar genoeg hoort EEN DERDE van de Antwerpenaren daar niet bij?Wegens hun racisme en onverdraagzaamheid.
Als bronnen Plilip Dewinter en Abou Yahyah aanhalen is niet geloofwaardig...

Casca
25 mei 2006, 12:43
tiens, bij de betoging na de moord op Joe mochten de politieke partijen toch ook allemaal oproepen om mee te marcheren? Toen was het VB zelfs de laatste partij die deze oproep deed. Waarom mocht het toen en nu niet?

Omdat het vanaf in het begin bij deze dubbele moord de wens was van de nabestaanden om het apolitiek te houden.

Duh.

driewerf
25 mei 2006, 12:43
...

Zojuist hoorde ik op het radionieuws dat de organisator van de mars tegen zinloos/racistisch geweld in Antwerpen het VB verboden heeft om mee te lopen. Het VB had de mensen aangespoord mee te lopen, tegen zinloos en racistisch geweld.

Dat mag niet van de organisator. Die heeft het veel te hard nodig, net als antiracistisch links én uiterst rechts, om het VB te stigmatiseren. Zo is het probleem lekker overzichtelijk: men heeft een zondebok.

De openingspost bevat dus twee leugens.
De organisatoren hebben gevraagd dat geen énkele pariij zou oproepen of mobiliseren. Dus het VB wordt njiet apart geviseerd. (leugen 1)

Er wordt expliciet gezegd dat kiezers van het VB ook welkom zijn, alleen partijen zijn niet welkom (leugen 2). Het nieuws werd op de radio gezegd naar aanleiding van een oproep op de VB-site. Maar het VB zelf werd niet geviseerd.
Maar ja, de politieke correctelingen van het VB moeten zich weer in hun slachtofferrol kunnen wentelen.

driewerf
25 mei 2006, 12:45
Misschien eerst leren lezen.
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang .... Het gaat dus over de partij, niet over de kiezers.
Zoals gesteld, PollyCorrect liegt, maar jij hebt helaas slechts één van dde twee leugens bovengehaald: het gaat 'm niet eens om het VB, het gaat erom dat een partij heeft opgeroepen tot de mars.

Knorretje
25 mei 2006, 12:47
Ze viseren alleen maar die partij omdat die partij heeft opgeroepen om mee te lopen, ondanks het feit dat de organisatoren hadden OP VOORHAND gespecifieerd dat de mars apolitiek moest zijn.
.

Waarom viseren ze niet de andere partijen die opgeroepen hebben om mee te lopen? Spirit bij vb.
Omdat de organisatoren onverdraagzaam zijn, of racisten op basis van politieke voorkeur?

Knorretje
25 mei 2006, 12:52
De beste commentaar kwam gisteren van Patrick janssens.
In het Vlaams parlement riep hij de hypocrieten en leugenaars te lande die hun asielzoekers dumpen in Antwerpen, op om niet deel te nemen aan de mars. Het
Gezien het VB nergens gemeentelijke bestuursverantwoordelijkheid heeft, zijn het de zelfverklaarde antiracisten van de Spa, Cd&V, VLD, Sprit en Groen die als onvervalste racisten bloot werden gelegd.
Niet dat we dat nog niet wisten !

Casca
25 mei 2006, 12:53
Waarom viseren ze niet de andere partijen die opgeroepen hebben om mee te lopen? Spirit bij vb.
Omdat de organisatoren onverdraagzaam zijn, of racisten op basis van politieke voorkeur?

Bewijs mij eerst dat Spirit als partij heeft opgeroepen om mee te lopen.

Knorretje
25 mei 2006, 12:56
Bewijs mij eerst dat Spirit als partij heeft opgeroepen om mee te lopen.

Dat doen ze via hun website.

1handclapping
25 mei 2006, 12:57
Het is duidelijk dat die mars een succes wordt ondanks het feit dat er een handvol neonazi's en skinheads in driedelig maatpak zullen meestappen.

De reden waarom de oppernazi vraagt aan zijn aanhang om mee te stappen is overduidelijk : er zal veel volk zijn & dat mag niet geïnterpreteerd worden
als "de mensen keren zich af van het racistisch gedachtegoed".

Men kan niet "een beetje racist zijn". De kreet :"ik ben niet racistisch : maar ieder moet in zijn eigen land blijven" is onzin en werkt niet : zelfs de kleine nieuwe staat Montenegro is een land met mensen van diverse afkomst en telt mensen met een Orthodoks geloof van Servische aflkomst, moslims enz.. Een andere loze kreet is "De multiculturele maartschappij heeft gefaald" (lees overigens multiraciale..) De totale menselijke geschiedenis is er een van interculturele uitwisseling van ideeên zowel op technisch, religieus en sociaal gebied, waarbij de inbreng van de" "europese cultuur" zeker niet de geringste, maar tevens de meest gewelddadige is.

Zoals gezegd : we moeten in de spiegel kijken en onze eigen verantwoordelijkheid onder ogen durven zien. Voor mijn part ben ik vastbesloten geen racistische nazi-onzin meer te slikken. Niet alleen propagandamiddelen met kleine blonde meisjes zijn VB onwaardig, ook slogans zoals de steeds luid gekeelde al dan niet van een nazi-groet begeleide "Eigen volk eerst" doet mij kokhalzen te meer daar niemand me kan zeggen wie er dan dat zo dringend te plaatsen "Eigen volk" is ?

Diegenen die zo fel voor apartheid zijn : sticht gerust een eigen "Robland"
"Filipland" voor mijn part en bouw er een 4 m hoge muur rond.

circe
25 mei 2006, 12:59
Zoals gesteld, PollyCorrect liegt, maar jij hebt helaas slechts één van dde twee leugens bovengehaald: het gaat 'm niet eens om het VB, het gaat erom dat een partij heeft opgeroepen tot de mars.

Tiens:



Persmededeling PVDA • Ik hou van A, zonder VB De PVDA is verontwaardigd over de oproep van de VB-kopstukken om deel te nemen aan de stille mars tegen racisme van e.k. vrijdag in Antwerpen. De communistische PVDA roept iedereen op deel te nemen aan de mars onder het motto ‘ik hou van A, zonder V.B.’
Persdienst Partij van de Arbeid van België
22-05-2006
'Ik hou van A', stelt de PVDA. Van de stad aan de Schelde, van de andere, van alleman die uit een werkmansbroek komt, van welke afkomst ook. 'Maar iet van VB', voegen we er aan toe.

(...)
Geen politiek, zeggen de politiekers. ‘Ho maar, hebben de families van Luna, Oulematou en Songul geantwoord, racisme, dat kan niet, en dat moet ook duidelijk in het thema van de mars te zien zijn.’ Voor alle Luna's, Oulematou's en Songuls, voor allen anderen, roept de PVDA op massaal aanwezig te zijn nu vrijdag 26 mei in Antwerpen. Achter de slogan die de families er zelf hebben bijgevoegd: 'Stop racisme. Diversiteit is een realiteit'.
Namens de PVDA,
Peter Mertens,
Woordvoerder [0474.98.55.16]



http://www.ptb.be/scripts/article.phtml?section=A2AA&obid=31269

Amon_Re
25 mei 2006, 13:08
Wat voor een gezeik is dit nu? Mijn redenering is misschien niet waterdicht, maar wat ik zeg is waarschijnlijker dan dat de meerderheid van de bevolking simpelweg tegen de multicultuur is.

Bijna iedereen die ik persoonlijk ken (waarvan bijna niemand VBer is) is tegen de multicul, als't al niet iedereen is, maar niet iedereen is even vocaal als ik

Casca
25 mei 2006, 13:10
Bijna iedereen die ik persoonlijk ken (waarvan bijna niemand VBer is) is tegen de multicul, als't al niet iedereen is, maar niet iedereen is even vocaal als ik

Kan iemand mij eigenlijk eens definiëren wat multicultuur is (zonder daarbij in tendentieus gescheld te hervallen) zodat men weet waarover men het heeft?

Knorretje
25 mei 2006, 13:22
1handclapping;1726081]Het is duidelijk dat die mars een succes wordt ondanks het feit dat er een handvol neonazi's en skinheads in driedelig maatpak zullen meestappen.

Bedoel je met neonazi's die gemeentelijke Spa, CD&V, VLD mandatarissen die zich als puur sang racisten lieten kennen door de hun toegewezen asielzoekers in de multiculturele vuilbakstad Antwerpen te lozen?


De reden waarom de oppernazi vraagt aan zijn aanhang om mee te stappen is overduidelijk : er zal veel volk zijn & dat mag niet geïnterpreteerd worden als "de mensen keren zich af van het racistisch gedachtegoed".


Ik zal dit maar duiden als een fantasie van een linkse Goering.
By the way, men verwacht 20.000 man. Slechts 20.000 man, wat een afgang in vergelijking met de mars voor Joe VHB.


Men kan niet "een beetje racist zijn". De kreet :"ik ben niet racistisch : maar ieder moet in zijn eigen land blijven" is onzin en werkt niet :
Dat is nu net de politiek van de racisten van de Spa, Vld en CD'V : zij dumpen hun asielzoekers in multiculturele vuilbaksteden.
Fijn Handclapping dat je eerlijk bekent dat de gemeentelijk mandatarissen van Spa, CD&V en VLD in de praktijk de goorste racisten zijn.

zelfs de kleine nieuwe staat Montenegro is een land met mensen van diverse afkomst en telt mensen met een Orthodoks geloof van Servische aflkomst, moslims enz.. Een andere loze kreet is "De multiculturele maartschappij heeft gefaald" (lees overigens multiraciale..) :

Dat is geen loze kreet. Dat is gewoon de vaststelling van een realiteit. Claimen dat de multiculturele samenleving een succes is , is gewoon lachwekkend, een belachelijke leugen die zelf de allochtonen niet au sérieux nemen.

De totale menselijke geschiedenis is er een van interculturele uitwisseling

Dit is geen toestand van uitwisseling meer. Dit is een invasie van hordes gelukszoekers en profiteurs. Ik vroeg het al eerder, maar kreeg geen antwoord. Welke meerwaarde biedt de Magrebeinse gemeenschap ? Wat wisseln die zo graag uit ?

van ideeên zowel op technisch, religieus en sociaal gebied, waarbij de inbreng van de" "europese cultuur" zeker niet de geringste, maar tevens de meest gewelddadige is.

Kan je dat ook bewijzen?

Zoals gezegd : we moeten in de spiegel kijken en onze eigen verantwoordelijkheid onder ogen durven zien. Voor mijn part ben ik vastbesloten geen racistische nazi-onzin meer te slikken.
Fijn, je zal er dus werk van maken om de racistische nazipratijken van de Spa, VLD en CD&V mandatarissen in de landelijke gemeenten ongedaan te maken?

Niet alleen propagandamiddelen met kleine blonde meisjes zijn VB onwaardig, ook slogans zoals de steeds luid gekeelde al dan niet van een nazi-groet begeleide "Eigen volk eerst" doet mij kokhalzen

Eigen volk eerst is het meest instintieve en natuurlijke principe dat bestaat. Als puntje bij paaltje komt zal ook jij Handclapping altijd eerst kiezen voor eigen volk, ook al beweer je nu het tegendeel.
Trouwens, het feit dat je nooit 'de eigen volk eerst 'mentaliteit bekritiseert die zo kenmerkend is voor de moslimgemeenschap, bewijst enkel weer dat je redeneert volgens de typisch hyprocriete linkse gedachtelijn van 2 maten en 2 gewichten.

te meer daar niemand me kan zeggen wie er dan dat zo dringend te plaatsen "Eigen volk" is ?
Dat zijn alvast niet de nieuwe belgen die na 4 generaties nog steeds claimen dat ze Marokkaan in hart en nieren zijn.



Diegenen die zo fel voor apartheid zijn : sticht gerust een eigen "Robland"
"Filipland" voor mijn part en bouw er een 4 m hoge muur rond.


Er zijn efficiëntere en goedkopere oplossingen : een effectieve opvolging van de procedure van de azielzoekers met uitzetting bij hun afwijzing. Een strenge immigratiestop. Verbod op gezinsherenigingen : kandidaat herenigers kunnen zich gerust multicultureel gaan verrijken en herenigen in het land van hun kandidaat invoerpartner/familieleden.

Jazeker
25 mei 2006, 13:23
De openingspost bevat dus twee leugens.
De organisatoren hebben gevraagd dat geen énkele pariij zou oproepen of mobiliseren. Dus het VB wordt njiet apart geviseerd. (leugen 1)

Er wordt expliciet gezegd dat kiezers van het VB ook welkom zijn, alleen partijen zijn niet welkom (leugen 2). Het nieuws werd op de radio gezegd naar aanleiding van een oproep op de VB-site. Maar het VB zelf werd niet geviseerd.
Maar ja, de politieke correctelingen van het VB moeten zich weer in hun slachtofferrol kunnen wentelen.

Families slachtoffers willen Belang niet op witte mars

ANTWERPEN - Het Vlaams Belang en haar kiezers zijn niet welkom op de witte mars in Antwerpen op vrijdag 26 mei. Daar waren de families van de slachtoffers, waaraan de mars wordt opgedragen, het tijdens een persconferentie eenstemmig over eens.

,,Het is tegen de afspraak dat politieke partijen mensen zouden mobiliseren'', reageerde de neef van de Turkse vrouw Songül Koç die zwaargewond raakte bij de actie van Hans Van Themsche. ,,Dit is geen politieke mars, maar een mars om verdriet te tonen.''

De moeder van de in onduidelijke omstandigheden verdronken Mohammed Bouazza stelt de partij en haar kiezers verantwoordelijk voor het zaaien van een hardnekkige kanker die racisme is. ,,Ik wil dat ze afstand doen van de mars. Zij die vreemdelingen haten, moeten ook wegblijven uit onze gemeenschap.''

De Standaard liegt ?

voicelesscharlie
25 mei 2006, 13:24
Mooi gezegd, want onze extreem rechtse partij is toch niet facistisch en tegen zinloos geweld. :roll:

De wolf met een schapenvacht.

De oude fascisten waren sossiessen,anti-kapitalistisch,anti-joods,totalitair en extreem-links.
Vandaag zijn ze dat weer.

Amon_Re
25 mei 2006, 13:27
Kan iemand mij eigenlijk eens definiëren wat multicultuur is (zonder daarbij in tendentieus gescheld te hervallen) zodat men weet waarover men het heeft?

Het samen ophokken van mensen met verschillende culturen, zonder dat deze integreren in de maatschappij, meestal met ghetto vorming tot resultaat.

Multicultuur staat dwars tegenover integratie, bij integratie smelten de culturen samen & blijft er dus maar een cultuur over met elementen van alle samengesmolten culturen.

Kijk naar de geschiedenis, en je zal zien hoe culturen elementen van andere culturen absorberen & integreren in hun eigen cultuur, helaas zijn er nu eenmaal mensen die niet willen dat hun cultuur (of geloof, deze gaan nogal vaak eens samen) niet "bevuild" worden met invloeden van andere culturen.

Casca
25 mei 2006, 13:32
De Standaard liegt ?

Jazeker vertikt het om de thread te lezen?

Casca
25 mei 2006, 13:36
Het samen ophokken van mensen met verschillende culturen, zonder dat deze integreren in de maatschappij, meestal met ghetto vorming tot resultaat.

Jullie beseffen toch dat degenen die multicultuur hier verdedigen daar ook geen fan van zijn he :?

Multicultuur staat dwars tegenover integratie, bij integratie smelten de culturen samen & blijft er dus maar een cultuur over met elementen van alle samengesmolten culturen.

Iemand die het opneemt voor een multiculturele samenleving bepleit geen afwezigheid van integratie imo. Als je kijkt naar de allochtone jeugd dan lijkt die op veel vlakken meer op de autochtone jeugd dan op hun ouders/grootouders op die leeftijd.

Kijk naar de geschiedenis, en je zal zien hoe culturen elementen van andere culturen absorberen & integreren in hun eigen cultuur, helaas zijn er nu eenmaal mensen die niet willen dat hun cultuur (of geloof, deze gaan nogal vaak eens samen) niet "bevuild" worden met invloeden van andere culturen.

Dat gaat dan wel op voor zowel sommige nieuwkomers als voor veel autochtonen he.

garfield
25 mei 2006, 13:38
Er wordt expliciet gezegd dat kiezers van het VB ook welkom zijn, alleen partijen zijn niet welkom (leugen 2). Het nieuws werd op de radio gezegd naar aanleiding van een oproep op de VB-site. Maar het VB zelf werd niet geviseerd.
Maar ja, de politieke correctelingen van het VB moeten zich weer in hun slachtofferrol kunnen wentelen.

Fout,

de dame, wiens zoon op nog steeds onopgehelderde wijze om het leven kwam, verbood ons deel te nemen

Knuppel
25 mei 2006, 13:38
Ze viseren alleen maar die partij omdat die partij heeft opgeroepen om mee te lopen, ondanks het feit dat de organisatoren hadden OP VOORHAND gespecifieerd dat de mars apolitiek moest zijn.

Had maw het VB haar klep gehouden dan had ze mee mogen marcheren.

Golden dezelfde maatstaven voor de partij van een zekere Fouad ten tijde van de 'racistische' moord op Joe?

Rogier
25 mei 2006, 13:55
Fout,

de dame, wiens zoon op nog steeds onopgehelderde wijze om het leven kwam, verbood ons deel te nemen

Dat verhaal is me ook niet duidelijk:-(

circe
25 mei 2006, 14:15
Fout,

de dame, wiens zoon op nog steeds onopgehelderde wijze om het leven kwam, verbood ons deel te nemen

het mag wel niet, maar weze het me voor deze éne keer vergeven :cry:


jij verwoordt op een 'mooie' manier gewoon dat de vrouw aan mediageilheid lijdt, en terecht!!!! Als ik mijn zoon verloren had, dan zou ik gegarandeerd betere zaken te doen hebben dan leugens te verkondigen en de camera's op te zoeken. Zowat de halve Marokkaanse gemeenschap schaamt zich voor haar en haar uitlatingen, als ze nu eens gewoon thuis op haar kont bleef zitten om de rest van haar kinderen op te voeden en te verhinderen, de weg die Mohammed (Allahi rahmoe) volgde, ook te nemen. Velen zullen dit niet begrijpen, maar voor moslims is de manier waarop je sterft van groot belang, het feit dat iemand onder invloed van alcohol sterft is voor vele moskeeën in het verleden reeds aanleiding geweest om geen rouwgebed te houden


en nog:
Ik heb ontzettend veel begrip voor de moeder, niemand zegt dat het verwerkingsproces na verlies van een kind makkelijk is. Maar ik weet, wat jij niet weet, ik ken feiten die jij niet kent. Ik veroordeel niemand, maar vind het gewoon ongepast om te staan liegen terwijl je zoon nog warm in het graf ligt.
http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?p=52411#post52411

Zijn kleding lag opgevouwen aan de WAL! en het lichaam vertoonde géén sporen van geweld.

Knuppel
25 mei 2006, 14:19
Jazeker vertikt het om de thread te lezen?

Zou het lezen van de draad dan ook maar één leugen in waarheid veranderen?

Wat het VB ook gedaan had, het zou er hoe dan ook kritiek voor gekregen hebben.

FEIT is dat er maar één partij niet gewenst is op de mars. Niet dan?
Noch op deze comedie, noch op die voor Joe was het VB gewenst, omdat het voor allebei de moorden de schuld in de schoenen geschoven kreeg. Zowel vanwege de paarse, groene en communistische partijen als vanwege hun 'verdraagzame' kontekruipers.

Het zij zo.
Wegblijven is dus de boodschap voor alle VB-mandatarissen, leden en kiezers.

Hopelijk wordt met deze selecte opvoering bereikt dat de moorden op de ontelbare Luna's uit het verleden zich niet meer herhalen.
Meer nog, ik hoop dat we binnenkort niet onze eigen Pim Fortuyn of Theo van Gogh mogen ten grave dragen want wie gaan we d�*�*r de schuld voor in de schoenen schuiven?

Casca
25 mei 2006, 14:26
Golden dezelfde maatstaven voor de partij van een zekere Fouad ten tijde van de 'racistische' moord op Joe?

Andere nabestaanden, andere voorwaarden. Of is dat zo moeilijk te vatten?

Casca
25 mei 2006, 14:27
Zou het lezen van de draad dan ook maar één leugen in waarheid veranderen?

Ze brengt in ieder geval de vakkundige desinformatie door rechts aan het licht.

circe
25 mei 2006, 14:28
Andere nabestaanden, andere voorwaarden. Of is dat zo moeilijk te vatten?

Och! nu las ik toch wel: "andere daders, andere voorwaarden" zeker?

Of denkt U dat de huidige nabestaanden dezelfde voorwaarden hadden gesteld indien de daders Poolse Zweden waren geweest? laat staan dat het Noordafrikaanse zigeuners zouden zijn.

Casca
25 mei 2006, 14:35
Och! nu las ik toch wel: "andere daders, andere voorwaarden" zeker?

Of denkt U dat de huidige nabestaanden dezelfde voorwaarden hadden gesteld indien de daders Poolse Zweden waren geweest? laat staan dat het Noordafrikaanse zigeuners zouden zijn.
Ben je nu écht zo stom dat je niet beseft dat het de nabestaanden in de verste verte niet te doen is om de etniciteit van de dader maar wel om de politieke omgeving waarin hij is opgegroeid? En dat ze ondanks dit het VB WEL hadden laten meemarcheren, als het haar klep maar had gehouden?

Knuppel
25 mei 2006, 14:51
Andere nabestaanden, andere voorwaarden. Of is dat zo moeilijk te vatten?

Wat vreemd.
Niet het VB introduceerde de 'racistische' moord op Joe maar Fouad. Maar het was het VB dat, op vraag van de ouders niet aanwezig was op de mars.

Nu introduceerde de ouders zelf de 'racistische' moord en weer zal het VB de enige partij zijn die niet op de mars aanwezig zal zijn.

Veel verschil in de 'voorwaarden' om mee te mogen stappen zie ik dus niet.
Ik zie zelfs geen verschil in de keuze van de politieke zondebok.

Knuppel
25 mei 2006, 14:56
Ben je nu écht zo stom dat je niet beseft dat het de nabestaanden in de verste verte niet te doen is om de etniciteit van de dader maar wel om de politieke omgeving waarin hij is opgegroeid? En dat ze ondanks dit het VB WEL hadden laten meemarcheren, als het haar klep niet had gehouden?

We zijn idd niet zo dom dat we niet zien dat er in deze mars enkel mensen mogen meestappen die in de 'juiste' politieke omgeving zijn opgegroeid.:roll:

Casca
25 mei 2006, 14:57
We zijn idd niet zo dom dat we niet zien dat er in deze mars enkel mensen mogen meestappen die in de 'juiste' politieke omgeving zijn opgegroeid.:roll:

Expres verkeerd verstaan zeker?

Knuppel
25 mei 2006, 14:58
Expres verkeerd verstaan zeker?



Ben je nu écht zo stom dat je niet beseft dat het de nabestaanden in de verste verte niet te doen is om de etniciteit van de dader maar wel om de politieke omgeving waarin hij is opgegroeid?

Bazilfunk
25 mei 2006, 15:03
Zou het lezen van de draad dan ook maar één leugen in waarheid veranderen?

Wat het VB ook gedaan had, het zou er hoe dan ook kritiek voor gekregen hebben.

FEIT is dat er maar één partij niet gewenst is op de mars. Niet dan?
Noch op deze comedie, noch op die voor Joe was het VB gewenst, omdat het voor allebei de moorden de schuld in de schoenen geschoven kreeg. Zowel vanwege de paarse, groene en communistische partijen als vanwege hun 'verdraagzame' kontekruipers.

Het zij zo.
Wegblijven is dus de boodschap voor alle VB-mandatarissen, leden en kiezers.

Hopelijk wordt met deze selecte opvoering bereikt dat de moorden op de ontelbare Luna's uit het verleden zich niet meer herhalen.
Meer nog, ik hoop dat we binnenkort niet onze eigen Pim Fortuyn of Theo van Gogh mogen ten grave dragen want wie gaan we d�*�*r de schuld voor in de schoenen schuiven?


Wat een verdraaing van de waarheid!

Bij Joe van Holsbeeck hebben de marokaan de schuld gekregen en hebben zij ook onmiddelijk die mars georganiseerd. Het heeft hen allesinds geen windeieren gelegd want een marokaan op visite hebben is momenteel de hottest thing. Misschien had het VB ook maar direct moeten toegeven en een mars georganiseerd hebben. Dan zou ik vanavond misschien bloemkool met worst gaan eten ipv couscous. 8)

Casca
25 mei 2006, 15:06
Knuppel, als je verduidelijking nodig hebt (wat ik wel kan snappen), specifieer dan waar.

Knuppel
25 mei 2006, 15:06
En dat ze ondanks dit het VB WEL hadden laten meemarcheren, als het haar klep niet had gehouden?

Wie heeft vorige keer zowat als enige 'zijn klep gehouden'?

Je weet evengoed als ik dat het geen zak uitmaakt of het VB wel of niet zijn klep houdt. Laat er zich een VB-kopstuk zien in die mars dan spreken de linkse hypocrieten er schande van, en blijven ze er weg ook.

Casca
25 mei 2006, 15:07
Wie heeft vorige keer zowat als enige 'zijn klep gehouden'?

Je weet evengoed als ik dat het geen zak uitmaakt of het VB wel of niet zijn klep houdt. Laat er zich een VB-kopstuk zien in die mars dan spreken de linkse hypocrieten er schande van, en blijven ze er weg ook.

Het VB had mogen meemarcheren had het gezwegen. Zo simpel is het. Lastig toch he?

Knuppel
25 mei 2006, 15:15
Wat een verdraaing van de waarheid!

Bij Joe van Holsbeeck hebben de marokaan de schuld gekregen en hebben zij ook onmiddelijk die mars georganiseerd. Het heeft hen allesinds geen windeieren gelegd want een marokaan op visite hebben is momenteel de hottest thing. Misschien had het VB ook maar direct moeten toegeven en een mars georganiseerd hebben. Dan zou ik vanavond misschien bloemkool met worst gaan eten ipv couscous. 8)

Dat er aanvankelijk naar Marokkanen gezocht werd lag niet aan het VB maar aan de woordvoerder van justitie.

'ZE' hebben de mars niet onmiddelijk georganiseerd maar Fouad Ahidar riep daartoe op. De ouders van Joe wilden er enkel in meestappen op voorwaarde dat de mars niet politiek zou gerecupereerd worden.

Fouad was ook degenen die het als een racistische moord bestempelde. En ook hij ging er toen nog van uit dat het zijn eigen volkje was dat de roofmoord op Joe pleegde.

Wie iets anders beweert is een liegebeest.

Knuppel
25 mei 2006, 15:17
Het VB had mogen meemarcheren had het gezwegen. Zo simpel is het. Lastig toch he?

Dat zeg jij.
Je weet evengoed als ik dat dit een dikke, vette excuustruus is.

Maar waarom blijven zeveren?
Het VB WIL niet eens meestappen.

Casca
25 mei 2006, 15:19
Dat zeg jij.
Je weet evengoed als ik dat dit een dikke, vette excuustruus is.

Nope.

Maar waarover blijven zeveren?
Het VB WIL niet eens meestappen.

Dat wou het wss zowiezo al niet...

Knuppel
25 mei 2006, 15:19
Nope.



Dat wou het wss zowiezo al niet...

:rofl:

Edina
25 mei 2006, 17:12
Vreemd overigens, toen het VB bij de moord van joe duidelijk als enige partij gehoor gaf aan de oproep van de ouders, hoorden we Filo niet...

Je moet wel correct blijven hé. De ouders van Joe hadden gevraagd om geen spandoeken mee te brengen of andere uiterlijke tekenen van politieke of ideologische voorkeur. Ze hebben nooit gezegd dat politici niet mee mochten lopen hé. En hiermee wil ik niet gezegd hebben dat ik dat dan steun. Het meelopen kon voor mij eventueel nog wel, maar ik vond het niet echt gepast om dan interviews te geven.

Knuppel
25 mei 2006, 17:14
Je moet wel correct blijven hé. De ouders van Joe hadden gevraagd om geen spandoeken mee te brengen of andere uiterlijke tekenen van politieke of ideologische voorkeur. Ze hebben nooit gezegd dat politici niet mee mochten lopen hé. En hiermee wil ik niet gezegd hebben dat ik dat dan steun. Het meelopen kon voor mij eventueel nog wel, maar ik vond het niet echt gepast om dan interviews te geven.

En het VB zou de serene marsen natuurlijk met haar spandoeken ontsieren, vandaar dat hun mensen er niet gewenst waren....

Edina
25 mei 2006, 17:20
Het Vlaams belang predikt geen haat. Daar gaat het trouwens niet om. Het feit dat ge hun voorstellen "haat prediken" noemt, bewijst juist dat de traditionele partijen alleen maar emotioneel zijn.

Het VB predikt wel degelijk haat en daar gaat het voor mij wel om. Ik ben trouwens ook geen politieke partij, behoor tot geen enkele partij en kan mij in geen enkele partij helemaal terugvinden.

Waar het wél om gaat, is het moreel verval van het Westen en de toename van het aantal moslims.

Het "moreel verval van het Westen" zoals jij dat noemt heeft niets te maken met het een toename van het aantal moslims, maar alles met onze ultraliberale vrije markt, die het toestaat dat de tegenstellingen tussen rijk en arm en tussen noord en zuid almaar groter worden. Zolang die problemen niet worden. Dat is de oorzaak waarom zoveel mensen hier hun geluk komen zoeken en die zullen ook blijven komen zolang die fundamnetele ongelijkheid blijft. En nergens maar dan ook nergens vind je oplossingne voor die problemen in het VB-programma.

Knuppel
25 mei 2006, 17:20
En hiermee wil ik niet gezegd hebben dat ik dat dan steun.

Wat doet wat jij gezegd wil hebben terzake?

Het meelopen kon voor mij eventueel nog wel,

Moeten die van het VB nu 'merci' zeggen of wat?

maar ik vond het niet echt gepast om dan interviews te geven.

Ook deze die premier Verhofstadt himself op de BRT gaf?
Of de poltici die in 'Ter Zake' en 'De Zevende dag' hun ding mochten komen doen?

Bazilfunk
25 mei 2006, 17:20
Dat er aanvankelijk naar Marokkanen gezocht werd lag niet aan het VB maar aan de woordvoerder van justitie.

'ZE' hebben de mars niet onmiddelijk georganiseerd maar Fouad Ahidar riep daartoe op. De ouders van Joe wilden er enkel in meestappen op voorwaarde dat de mars niet politiek zou gerecupereerd worden.

Fouad was ook degenen die het als een racistische moord bestempelde. En ook hij ging er toen nog van uit dat het zijn eigen volkje was dat de roofmoord op Joe pleegde.

Wie iets anders beweert is een liegebeest.

Liegebeesten zijn voor vijfjarigen.

Plots lees ik niet meer dat de schuld op het VB werd geschoven of dat ze niet gewenst waren op die stille mars.

Dus zoals je het nu neerpent klopt het verhaal, maar daarnet beweerde je dus het tegenovergestelde. Gij lijkt wel op FDW, die vertelt ook iets anders op de rechteroever dan op de linkeroever.

Edina
25 mei 2006, 17:22
En het VB zou de serene marsen natuurlijk met haar spandoeken ontsieren, vandaar dat hun mensen er niet gewenst waren....

Nee, dat heeft te maken met het thema dat de ouders gekozen hebben voor de mars. Stop racisme, diversiteit is realiteit. Dat onderschrijft het VB niet en dus zou het ook nogal hypocriet zijn, moesten ze wel komen.

Knuppel
25 mei 2006, 17:22
Liegebeesten zijn voor vijfjarigen.

Plots lees ik niet meer dat de schuld op het VB werd geschoven of dat ze niet gewenst waren op die stille mars.

Dus zoals je het nu neerpent klopt het verhaal, maar daarnet beweerde je dus het tegenovergestelde. Gij lijkt wel op FDW, die vertelt ook iets anders op de rechteroever dan op de linkeroever.


Waar beweerde ik dan 'het tegenovergestelde'?

Knuppel
25 mei 2006, 17:25
Nee, dat heeft te maken met het thema dat de ouders gekozen hebben voor de mars. Stop racisme, diversiteit is realiteit. Dat onderschrijft het VB niet en dus zou het ook nogal hypocriet zijn, moesten ze wel komen.

Ze komen dus niet.

Maar toch fijn dat je eindelijk toegeeft dat ze niet gewenst zijn.

Moets je daar nu zolang hypocriet voor doen alsof het was omdat ze hun bek niet hielden?

Edina
25 mei 2006, 17:26
Wat doet wat jij gezegd wil hebben terzake?

Dat is nodig om door jouw niet onmiddellijk van iets beschuldigd te worden, jammer genoeg.

Moeten die van het VB nu 'merci' zeggen of wat?

Ook deze die premier Verhofstadt himself op de BRT gaf?
Of de poltici die in 'Ter Zake' en 'De Zevende dag' hun ding mochten komen doen?

Waar heb je het in godsnaam over. Ik had het over het meelopen van politici op de stille mars voor Joe.

Edina
25 mei 2006, 17:28
Ze komen dus niet.

Maar toch fijn dat je eindelijk toegeeft dat ze niet gewenst zijn.

Moets je daar nu zolang hypocriet voor doen alsof het was omdat ze hun bek niet hielden?

Maar ventje, toch. Ik heb nooit anders beweerd dan dat ze niet gewenst waren en zijn op de stille mars in Antwerpen (zie ook mijn vorige posts). Gelieve eerst te kijken op welke post ik reageer, dan grondig te lezen en even na te denken en dan pas te reageren aub.

Knuppel
25 mei 2006, 17:30
Dat is nodig om door jouw niet onmiddellijk van iets beschuldigd te worden, jammer genoeg.

Wie beschuldigt hier onafgebroken wie?


Waar heb je het in godsnaam over. Ik had het over het meelopen van politici op de stille mars voor Joe.



Het meelopen kon voor mij eventueel nog wel, maar ik vond het niet echt gepast om dan interviews te geven.

Knuppel
25 mei 2006, 17:32
Maar ventje, toch. Ik heb nooit anders beweerd dan dat ze niet gewenst waren en zijn op de stille mars in Antwerpen (zie ook mijn vorige posts). Gelieve eerst te kijken op welke post ik reageer, dan grondig te lezen en even na te denken en dan pas te reageren aub.

Op deze reageerde je alvast niet:

Het VB had mogen meemarcheren had het gezwegen. Zo simpel is het. Lastig toch he?

Waarom niet?

Gorefest
25 mei 2006, 17:36
Stop racisme, diversiteit is realiteit.
Natuurlijk, diversiteit is ook een levensverzekering van links. :-D

Stefanie
25 mei 2006, 17:50
Het "moreel verval van het Westen" zoals jij dat noemt heeft niets te maken met het een toename van het aantal moslims, maar alles met onze ultraliberale vrije markt, die het toestaat dat de tegenstellingen tussen rijk en arm en tussen noord en zuid almaar groter worden. Zolang die problemen niet worden. Dat is de oorzaak waarom zoveel mensen hier hun geluk komen zoeken en die zullen ook blijven komen zolang die fundamnetele ongelijkheid blijft. En nergens maar dan ook nergens vind je oplossingne voor die problemen in het VB-programma.

Ik stel vast dat de traditionele partijen dit ook niet oplossen. Het is trouwens een internationaal probleem, wat de Belgische politiek niet kan oplossen. Dat probleem kan niet op Belgisch niveau worden opgelost, ook niet op Vlaams niveau. Ik stel vast dat de traditionele partijen misbruik maken van de situatie. Men praat wel over die mensen naar hier te halen, maar nooit of nooit over een oplossing voor de ontwikkelingslanden. Het Vlaams belang k�*n dat niet alleen oplossen. Zij zijn er echter niet tegen dat het in die ontwikkelingslanden beter zou gaan. Integendeel. Het zijn juist de andere partijen die die situatie uitbuiten. Ze beliegen ons door te zeggen dat je de ontwikkelingslanden hun problemen oplost door asiel te verlenen. Op die manier is er niemand die de problemen in de landen van herkomst kan oplossen. Het is dus geen echte oplossing voor die landen om te regulariseren. En op langere termijn is het zéker geen oplossing. De vergrijzing komt eraan, als we zo doorgaan zullen de autochtonen een minderheid zijn en zal er niemand meer zijn die de uitkeringen en de sociale zekerheid kan betalen. Wij hadden een zeer goed systeem, maar de traditionele, haatzaaiende partijen zijn druk bezig om dat kapot te maken. En dan zullen de ontwikkelingslanden daar staan.

Stefanie
25 mei 2006, 17:52
Het "moreel verval van het Westen" zoals jij dat noemt heeft niets te maken met het een toename van het aantal moslims, maar alles met onze ultraliberale vrije markt

De toename van het aantal moslims die zich niet integreren is een gevolg van dat moreel verval. De vrije markt heeft daar niets mee te maken.

Jazeker
25 mei 2006, 18:52
Liegebeesten zijn voor vijfjarigen.
Ik ga je wat anders vertellen. Herinner je je nog die moord op een jongen voor een mp3 speler ?

Laat ons eens kijken hoe je denkt over :

Mocht het mijn kind zijn, ik ging onmiddellijk een aantal Roma-zigeuners te lijf. Zeker weten. Maar als politicus blijf ik rationeel.

Wat denk je daar van ? Het is de uitspraak van je leider met slechts 1 woordje verschil.

De haat druipt van de linkerzijde dezer dagen, beste jonge mens. Het druipt ervan af.

Edina
25 mei 2006, 19:04
Het zijn juist de andere partijen die die situatie uitbuiten. Ze beliegen ons door te zeggen dat je de ontwikkelingslanden hun problemen oplost door asiel te verlenen. Op die manier is er niemand die de problemen in de landen van herkomst kan oplossen.

Jij liegt door te stellen dat er partijen zijn die zeggen dat de noord-zuid problematiek kan opgelost worden met het asielbeleid en ik geloof dat je zelf ook wel weet dat je aan het leigen bent. Het zijn juist de andere partijen die aandringen om het budget voor ontwikkelingssamenwerking te verhogen en om aan eerlijke handel te doen. Het VB voelt zich niet verantwoordelijk voor wat er in het zuiden gebeurt en wil het geld voor ontwikkelingssamenwerking gebruiken voor het laten terugkeren van illegalen. Een beetje serieus blijven hé. De Noord-Zuid problematiek is wel het laatste waar het VB zich mee wil bezig houden.

Edina
25 mei 2006, 19:05
De toename van het aantal moslims die zich niet integreren is een gevolg van dat moreel verval. De vrije markt heeft daar niets mee te maken.

Grappig, radicale moslims gebruiken ook "het moreel verval van het westen" als reden voor hun radicalisatie. Les extrèmes se touchent.

Edina
25 mei 2006, 19:13
Diversiteit mag dan ondertussen wel realiteit zijn, maar raar genoeg hoort EEN DERDE van de Antwerpenaren daar niet bij?

Die horen daar wel bij, wie ontkent het tegendeel. Maar zij (of althans een deel ervan) weigeren wel zelf om de diversiteit te aanvaarden, dus dan moeten ze niet hypocriet naar een mars komen met het thema "Stop racisme. Diversiteit is realiteit".

Edina
25 mei 2006, 19:16
tiens, bij de betoging na de moord op Joe mochten de politieke partijen toch ook allemaal oproepen om mee te marcheren? Toen was het VB zelfs de laatste partij die deze oproep deed. Waarom mocht het toen en nu niet?

Omdat het nogal hypocriet is van een partij die in haar vorige hoedanigheid veroordeeld is wegens racisme en die tegen diversiteit is om op te roepen mee te gaan met een mars met het thema "Stop racisme. Diversiteit is realiteit." Zeker wanneer ze nog niet eens over hun lippen krijgen dat HVT racistische motieven had.

Stefanie
25 mei 2006, 19:41
Jij liegt door te stellen dat er partijen zijn die zeggen dat de noord-zuid problematiek kan opgelost worden met het asielbeleid en ik geloof dat je zelf ook wel weet dat je aan het leigen bent. Het zijn juist de andere partijen die aandringen om het budget voor ontwikkelingssamenwerking te verhogen en om aan eerlijke handel te doen. Het VB voelt zich niet verantwoordelijk voor wat er in het zuiden gebeurt en wil het geld voor ontwikkelingssamenwerking gebruiken voor het laten terugkeren van illegalen. Een beetje serieus blijven hé. De Noord-Zuid problematiek is wel het laatste waar het VB zich mee wil bezig houden.

Juist. En dat is net heel goed. De ontwikkelingslanden moeten leren om hun problemen zélf op te lossen, ze moeten eindelijk maar eens volwassen worden. Dit vind ik nu net heel goed aan het Vlaams belang. We moeten maar eens ophouden om die mensen als minderwaardig te beschouwen en hen niet als kleine kinderen behandelen.

Ik lieg niet. Wanneer asielzoekers een kerk bezetten, gaat het alleen maar over een verblijf. In België blijven is dan de enige oplossing volgens de politiek correcten. Ik ga trouwens af op het beleid dat gevoerd wordt, niet over hun haatzaaiende praatjes en leugens in de media. Dat maakt op mij geen indruk. Feit is dat de traditionele partijen géén terugkeerbeleid voeren. Dat is het punt. D�*�*r gaat het om.

Stefanie
25 mei 2006, 19:44
Grappig, radicale moslims gebruiken ook "het moreel verval van het westen" als reden voor hun radicalisatie. Les extrèmes se touchent.

Juist. Dat is helemaal niet grappig. Hoe kunt ge nu werk maken van "integratie" als ge geen normen en waarden meer hebt? Hoe kan het Westen, de Vlamingen zeg maar, nu vragen aan de moslims dat ze zich goed integreren als dat moreel verval bezig is? Dat gaat niet.

Stefanie
25 mei 2006, 19:46
Omdat het nogal hypocriet is van een partij die in haar vorige hoedanigheid veroordeeld is wegens racisme en die tegen diversiteit is om op te roepen mee te gaan met een mars met het thema "Stop racisme. Diversiteit is realiteit." Zeker wanneer ze nog niet eens over hun lippen krijgen dat HVT racistische motieven had.

Wij weten niet of hij wel racistische motieven had. Hier maakt ge u belachelijk. Wij weten niet wat er juist gebeurd is. Misschien was hij wel 'n extreem linkse die zich uitgaf voor Vlaams belanger om zo de partij te beschadigen? Ik las hier iets over op het forum. Kunnen we dat uitsluiten? Ge maakt u belachelijk.

Stefanie
25 mei 2006, 19:47
Jij liegt door te stellen dat er partijen zijn die zeggen dat de noord-zuid problematiek kan opgelost worden met het asielbeleid en ik geloof dat je zelf ook wel weet dat je aan het leigen bent. Het zijn juist de andere partijen die aandringen om het budget voor ontwikkelingssamenwerking te verhogen en om aan eerlijke handel te doen. Het VB voelt zich niet verantwoordelijk voor wat er in het zuiden gebeurt en wil het geld voor ontwikkelingssamenwerking gebruiken voor het laten terugkeren van illegalen. Een beetje serieus blijven hé. De Noord-Zuid problematiek is wel het laatste waar het VB zich mee wil bezig houden.

Hebt ge wel alles goed gelezen? Ik zei dus:

De vergrijzing komt eraan, als we zo doorgaan zullen de autochtonen een minderheid zijn en zal er niemand meer zijn die de uitkeringen en de sociale zekerheid kan betalen. Wij hadden een zeer goed systeem, maar de traditionele, haatzaaiende partijen zijn druk bezig om dat kapot te maken. En dan zullen de ontwikkelingslanden daar staan.

Jazeker
25 mei 2006, 20:05
Jij liegt door te stellen dat er partijen zijn die zeggen dat de noord-zuid problematiek kan opgelost worden met het asielbeleid

Neen. Die partijen (meervoud ?) stellen dat dat kan worden opgelost in een scenario a la Montenegro of Tsjechië.

Edina
25 mei 2006, 20:37
Hebt ge wel alles goed gelezen? Ik zei dus:

Maar je zei ook hetvolgende en daar reageerde ik op.

Ze beliegen ons door te zeggen dat je de ontwikkelingslanden hun problemen oplost door asiel te verlenen. Op die manier is er niemand die de problemen in de landen van herkomst kan oplossen.

Edina
25 mei 2006, 20:44
Wij weten niet of hij wel racistische motieven had. Hier maakt ge u belachelijk. Wij weten niet wat er juist gebeurd is. Misschien was hij wel 'n extreem linkse die zich uitgaf voor Vlaams belanger om zo de partij te beschadigen? Ik las hier iets over op het forum. Kunnen we dat uitsluiten? Ge maakt u belachelijk.

Nee, jij maakt je belachelijk. HVT heeft zelf toegegeven dat hij bewust vreemdelingen heeft neergeschoten. En verschillende vrienden van hem hebben getuigt over zijn racistische ideeëngoed. Waarom is dat toch zo erg om toe te geven dat hij racistische motieven had? Ik denk dat ik het wel weet.

Edina
25 mei 2006, 20:48
Juist. Dat is helemaal niet grappig. Hoe kunt ge nu werk maken van "integratie" als ge geen normen en waarden meer hebt? Hoe kan het Westen, de Vlamingen zeg maar, nu vragen aan de moslims dat ze zich goed integreren als dat moreel verval bezig is? Dat gaat niet.

Ik vind dat ook helemaal niet grappig, zelfs griezelig. Extremisten van beide kanten willen met dwang hun eigen waarden en normen herstellen die de meerderheid van de bevolking niet wil.

Edina
25 mei 2006, 21:00
Juist. En dat is net heel goed. De ontwikkelingslanden moeten leren om hun problemen zélf op te lossen, ze moeten eindelijk maar eens volwassen worden. Dit vind ik nu net heel goed aan het Vlaams belang. We moeten maar eens ophouden om die mensen als minderwaardig te beschouwen en hen niet als kleine kinderen behandelen.

Niemand beschouwd hen als minderwaardig, tenzij een aantal VB-aanhangers (en jij blijkbaar ook een beetje "ze moeten nu eindelijk maar eens volwassen worden"). Probleem is dat het westen nog steeds teert op het zuiden (al onze grondstoffen komen bijna van daar en daar worden dan ook nog eens mensen van bij ons rijk van) en dat zij zolang hun problemen niet kunnen oplossen. En daarom zullen de oplossingen van het VB ook nooit werken. Want die mensen gaan dat daar niet blijven pikken, dat wij hier op hun kap leven.

Ik lieg niet. Wanneer asielzoekers een kerk bezetten, gaat het alleen maar over een verblijf. In België blijven is dan de enige oplossing volgens de politiek correcten. Ik ga trouwens af op het beleid dat gevoerd wordt, niet over hun haatzaaiende praatjes en leugens in de media. Dat maakt op mij geen indruk. Feit is dat de traditionele partijen géén terugkeerbeleid voeren. Dat is het punt. D�*�*r gaat het om.

Dat zijn natuurlijk 2 verschillende problemen. Asielzoekers zijn een gevolg van de Noord-Zuid tegenstelling, maar het ontwikkeligsbeleid en het asielbeleid zijn 2 verschillende zaken (voor het VB is dat blijkbaar te moeilijk om te bergijpen). Het ontwikkelingsbeleid is er op gericht om de situatie daar te veranderen om te vermijden dat er asielzoekers blijven komen, terwijl het asielbeleid er op gericht is om een menswaardige oplossing te vinden voor de asielzoekers die hier al zijn. En er worden daadwerkelijk mensen teruggestuurd, maar ook dat wil het VB blijkbaar niet echt weten.

In dit kader is het wel typisch dat je niet meer hebt gereageerd op mij laatste post mbt Hirsi Ali, want daar was je zelf tot de conclusie gekomen dat het asielbeleid niet zo simpel is als het VB je wil doen geloven.

Stefanie
25 mei 2006, 22:39
Nee, jij maakt je belachelijk. HVT heeft zelf toegegeven dat hij bewust vreemdelingen heeft neergeschoten. En verschillende vrienden van hem hebben getuigt over zijn racistische ideeëngoed. Waarom is dat toch zo erg om toe te geven dat hij racistische motieven had? Ik denk dat ik het wel weet.

:lol: Hans en zijn klasgenoten kunnen zeggen wat ze willen. Dat bewijst niks. Gij schijnt over telepatische gaven te beschikken? Heel grappig hoe gij u hier belachelijk maakt. NIEMAND weet wat Hans dacht. Punt. D�*t is de waarheid. Alleen hijzelf weet dat, indien hij het zich nog goed kan herinneren. Verder weet niemand wat hij dacht. Punt.:-D

Stefanie
25 mei 2006, 22:43
Niemand beschouwd hen als minderwaardig, tenzij een aantal VB-aanhangers (en jij blijkbaar ook een beetje "ze moeten nu eindelijk maar eens volwassen worden"). Probleem is dat het westen nog steeds teert op het zuiden (al onze grondstoffen komen bijna van daar en daar worden dan ook nog eens mensen van bij ons rijk van)

Zegt het woord "kolonisatie" u iets? Zij halen dat zélf aan als reden voor en oorzaak van hun achterstand. Het is opvallend dat ge nu over "minderwaardig beschouwen" begint te lullen. Wat 'n onzin, zeg. De politiek correcten stellen altijd dat die mensen het zonder ons niet gaan kunnen, dat zij ons nodig hebben. D�*t is racisme. Die mensen zijn evenveel waard als wij, daarom zeg ik dat we ze niet moeten betuttelen.

De opbrengst van hun grondstoffen komt bij een corrupte elite terecht. Nog nooit van corruptie gehoord? En voor wapens hebben ze daar wel geld. Heeft het Vlaams belang de Afrikanen verplicht om wapens te kopen soms? Als zij hun geld liever aan wapens geven dan aan onderwijs of gezondheidszorg, dan moeten zij dat zélf oplossen, dat is een probleem waar zij mee worstelen en wij moeten dat aan hen overlaten en hen niet als kleine kinderen behandelen. Het is trouwens opvallend hoe gij zwijgt over de corruptie en wapenhandel.

Stefanie
25 mei 2006, 22:44
In dit kader is het wel typisch dat je niet meer hebt gereageerd op mij laatste post mbt Hirsi Ali, want daar was je zelf tot de conclusie gekomen dat het asielbeleid niet zo simpel is als het VB je wil doen geloven.

Misschien kunnen ze in die landen beginnen met de corruptie aan te pakken en hun geld niet meer in wapens te steken?

Stefanie
25 mei 2006, 22:46
Maar je zei ook hetvolgende en daar reageerde ik op.

Ja. Inderdaad. Die vluchtelingen vluchten weg van de problemen in hun land, in plaats van ze oplossen. Terwijl ze op 'n boot zitten op zee, zijn ze niet bezig met het oplossen van de problemen van hun land. En indien ze zich hier goed integreren ook niet. Of zegt ge dat er invasie van vreemdelingen bezig is hier in België?

Stefanie
25 mei 2006, 22:49
En daarom zullen de oplossingen van het VB ook nooit werken. Want die mensen gaan dat daar niet blijven pikken, dat wij hier op hun kap leven.

In veel landen en in veel gevallen is het zo dat ze in die landen liever wapens kopen dan in onderwijs te investeren. Bovendien is er daar veel corruptie.

Casca
25 mei 2006, 22:50
Vraagje voor Stefanie... hoe kunnen mensen de problemen in hun land oplossen als democratische rechten ze ontzegd worden door het toedoen van elites die door Westerse machten gesteund worden?

Stefanie
25 mei 2006, 22:56
Vraagje voor Stefanie... hoe kunnen mensen de problemen in hun land oplossen als democratische rechten ze ontzegd worden door het toedoen van elites die door Westerse machten gesteund worden?

Wel, die elites moeten aangepakt worden. Maar ja, het gaat hier over het buitenland. Eigenlijk zijn het mijn zaken niet. Bovendien vond er na de koude oorlog een afname plaats van Westerse bemoeienis. Ik hoor altijd dat het Westen zich meer moet moeien. Het Westen is zich juist minder gaan bemoeien. En toen vonden de aanslagen van 11 september plaats.

Bobke
25 mei 2006, 23:01
Probleem is dat het westen nog steeds teert op het zuiden (al onze grondstoffen komen bijna van daar en daar worden dan ook nog eens mensen van bij ons rijk van) en dat zij zolang hun problemen niet kunnen oplossen. En daarom zullen de oplossingen van het VB ook nooit werken. Want die mensen gaan dat daar niet blijven pikken, dat wij hier op hun kap leven.

Wie bepaald de prijzen van die grondstoffen, wie verkoopt ze aan het westen?
Teer ik op een warenhuis als ik daar producten ga kopen ?

Bobke
25 mei 2006, 23:08
Dat zijn natuurlijk 2 verschillende problemen. Asielzoekers zijn een gevolg van de Noord-Zuid tegenstelling, maar het ontwikkeligsbeleid en het asielbeleid zijn 2 verschillende zaken (voor het VB is dat blijkbaar te moeilijk om te bergijpen). Het ontwikkelingsbeleid is er op gericht om de situatie daar te veranderen om te vermijden dat er asielzoekers blijven komen, terwijl het asielbeleid er op gericht is om een menswaardige oplossing te vinden voor de asielzoekers die hier al zijn. En er worden daadwerkelijk mensen teruggestuurd, maar ook dat wil het VB blijkbaar niet echt weten.
.
Van het asielbeleid en nog meer van het asielmisbruik worden inderdaad een aantal Belgen beter. Met het geld dat verkwist wordt om enkelingen zogezegd een beter leven te geven zou het ontwikkelingsbeleid wellicht meer geholpen zijn.

Casca
25 mei 2006, 23:37
Wel, die elites moeten aangepakt worden. Maar ja, het gaat hier over het buitenland. Eigenlijk zijn het mijn zaken niet. Bovendien vond er na de koude oorlog een afname plaats van Westerse bemoeienis. Ik hoor altijd dat het Westen zich meer moet moeien. Het Westen is zich juist minder gaan bemoeien. En toen vonden de aanslagen van 11 september plaats.

U heeft écht een gestoord wereldbeeld :?

Stefanie
25 mei 2006, 23:40
U heeft écht een gestoord wereldbeeld :?

Neen, dat zijn juist de feiten. De politiek correcten waren trouwens verontwaardigd. Het is een feit dat tijdens de jaren '90 het bedrag voor ontwikkelingshulp is teruggelopen. Dat is een feit. Niks "wereldbeeld". Toen de koude oorlog voorbij was, is het geld dat naar ontwikkelingshulp ging gedaald.

Jazeker
26 mei 2006, 00:37
Vraagje voor Stefanie... hoe kunnen mensen de problemen in hun land oplossen als democratische rechten ze ontzegd worden door het toedoen van elites die door Westerse machten gesteund worden?

Die elites zitten in de "democratische" partijen, hoor.

Bazilfunk
26 mei 2006, 03:53
Juist. En dat is net heel goed. De ontwikkelingslanden moeten leren om hun problemen zélf op te lossen, ze moeten eindelijk maar eens volwassen worden. Dit vind ik nu net heel goed aan het Vlaams belang. We moeten maar eens ophouden om die mensen als minderwaardig te beschouwen en hen niet als kleine kinderen behandelen.




Mens gij zijt gewoon goed ziek in uw hoofd. Awel ik zal u eens naar een land sturen zonder water en lost uw probleem dan maar zelf op. We zullen eens zien hoe rap dat ge hier terug staat. Als watertekort het probleem is kan je dat niet zomaar op één twee drie oplossen.

Casca
26 mei 2006, 09:24
Die elites zitten in de "democratische" partijen, hoor.

Verduidelijk eens?

Casca
26 mei 2006, 09:27
Neen, dat zijn juist de feiten. De politiek correcten waren trouwens verontwaardigd. Het is een feit dat tijdens de jaren '90 het bedrag voor ontwikkelingshulp is teruggelopen. Dat is een feit. Niks "wereldbeeld". Toen de koude oorlog voorbij was, is het geld dat naar ontwikkelingshulp ging gedaald.
Ik reageerde op hoe u keihard zit te zeiken over 'de luie buitenlanders die de problemen in eigen land maar moeten oplossen ipv naar hier te komen' maar wanneer ik er u op wijs dat ze daar helemaal de hefbomen niet voor hebben (voor een groot deel door Westerse inmenging) u zegt dat het het buitenland is en het dus eigenlijk helemaal uw zaken niet zijn 8O

napoleondegrote
26 mei 2006, 09:31
Mens gij zijt gewoon goed ziek in uw hoofd. Awel ik zal u eens naar een land sturen zonder water en lost uw probleem dan maar zelf op. We zullen eens zien hoe rap dat ge hier terug staat. Als watertekort het probleem is kan je dat niet zomaar op één twee drie oplossen.µ

Nochtans zijn er bijv. Afrikaanse ontwikkelingshelpers die allang beweren dat de buitenlandse 'ontwikkelingshulp' eigenlijk contraproduktief werkt.
Dat, met andere woorden, onze ontwikkelingshulp er vooral is om de sektor van de ngo's en dergelijke meer draaiende te houden, desnoods tegen de belangen van de noodlijdende Afrikaanse bevolking in.

Casca
26 mei 2006, 09:37
µ

Nochtans zijn er bijv. Afrikaanse ontwikkelingshelpers die allang beweren dat de buitenlandse 'ontwikkelingshulp' eigenlijk contraproduktief werkt.
Dat, met andere woorden, onze ontwikkelingshulp er vooral is om de sektor van de ngo's en dergelijke meer draaiende te houden, desnoods tegen de belangen van de noodlijdende Afrikaanse bevolking in.

Ahzo? En leg mij anders uit hoe ontwikkelingshulp contraproductief kan zijn?

Ik heb hier niet over het dumpen van ons voedselsurplus, daarvan besef ik wel dat de effecten desastreus kunnen zijn.

napoleondegrote
26 mei 2006, 09:47
Ahzo? En leg mij anders uit hoe ontwikkelingshulp contraproductief kan zijn?

Ik heb hier niet over het dumpen van ons voedselsurplus, daarvan besef ik wel dat de effecten desastreus kunnen zijn.

Tja, dat weet ik ook niet. Ik heb dat alleen een tijd geleden horen beweren op BBC-World door Afrikaanse ontwikkelingshelpers.
Misschien nemen de dikbetaalde Westerse ontwikkelingshelpers de job af van de plaatselijke ontwikkelingshelpers.

circe
26 mei 2006, 09:53
Ahzo? En leg mij anders uit hoe ontwikkelingshulp contraproductief kan zijn?

Ik heb hier niet over het dumpen van ons voedselsurplus, daarvan besef ik wel dat de effecten desastreus kunnen zijn.

Een eenvoudig voorbeeld.

De brave poco's collectioneren hier centjes om ginder de arme Afrikaantjes een waterpompke te gaan leveren.

De arme Afrikaantjes zitten voor hun schamel hutje en zien de brave poco's het pompke installeren en er nog een tonnetje mazout bij afleveren zodat het pompke werkt.

Gevolg: het tonneke mazout geraakt leeg en het pompke werkt niet. Oftwel kunnen ze nog ergens een tonneke mazout op de kop tikken en faalt het pompke. Ze hebben geen geld voor wisselstukken dus het pompke blijft kapot staan.

Het alternatief is dat de dorpelingen weldegelijk zèlf aan het nadenken worden gezet om een pomp te installeren die géén mazout nodig heeft en die ter plaatse met eenvoudige materialen te herstellen is.
Dié knowhow kennen de mensen ginder zelf en daarvoor hebben ze geen witte welzijnswerker nodig, maar ze moeten wel zelf hun verantwoordelijkheid opnemen.

Door het sturen van witte welzijnswerker met witte centjes hebben die arme Afrikaantjes niks anders te doen dan voor hun schamel hutje te zitten.

Waar men ziet dat plaatselijke initiatieven van de grond komen, ziet men ook dat deze werken én dat de mensen ginder hun eigenwaarde in een veelvoud zien opkrikken.

Casca
26 mei 2006, 10:09
Waar men ziet dat plaatselijke initiatieven van de grond komen, ziet men ook dat deze werken én dat de mensen ginder hun eigenwaarde in een veelvoud zien opkrikken.

Er zijn ook organisaties die plaatselijke projecten steunen, met financiële input die ze echt wel nodig hebben. Met veel goede wil maar zonder middelen heeft een project geen kans op slagen.

Knuppel
26 mei 2006, 10:54
Mens gij zijt gewoon goed ziek in uw hoofd. Awel ik zal u eens naar een land sturen zonder water en lost uw probleem dan maar zelf op. We zullen eens zien hoe rap dat ge hier terug staat. Als watertekort het probleem is kan je dat niet zomaar op één twee drie oplossen.

De Arabische landen hebben nochtans geld en middelen zat om zelfs de waterproblemen van hun weggelopen soortgenoten 'op te lossen'.

Edina
26 mei 2006, 11:06
Maar mensen toch, zien jullie nu zelf niet in hoe simplistisch jullie wereldbeeld is? Jullie denken de hele tijd dat alle niet VB-sympathisanten dezelfde mening hebben. Dat je als je kritiek hebt op het VB-programma, je dan alles wat niet VB is steunt. Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen. Maar dat willen jullie niet snappen, want dan kunnen jullie dat zielige slachtofferrolletje niet meer spelen en dat is eigenlijk het enige wat jullie kunnen. Voor de rest hoor ik jullie alleen VB-standpuntjes herhalen en herhalen. Zelf nadenken is er niet bij. Zielig hoor!

Het ontwikkelingsbeleid faalt inderdaad vaak zwaar. Maar dat wil nog niet zeggen dat er geen ontwikkelingsbeleid moet zijn. Je moet ook een onderscheid maken tussen noodhulp (bij hongersnood, natuurrampen, oorlog) en echte ontwikkelingssamenwerking, die er op gericht is om de mensen zelfredzaam te maken. En ja, bij dat laatste gaat het inderdaad vaak fout, maar de ironie wil wel dat het VB nota bene het meeste kritiek heeft op organisties die daar juist het meeste mee bezig zijn (ik denk hier o.a. aan Oxfam, die er via hun "fair trade" voor zorgt dat de lokale bevolking een eerlijke prijs krijgt voor de door hen geproduceerde goederen, zodat zij daar ook werkelijk van kan leven). Er is ook echt niemand die zegt dat wij in het westen alle verantwoordelijkheid dragen voor de problemen in het zuiden. Er is inderdaad corruptie en een gebrek aan democatie, klootzakken heb je nu eenmaal overal spijtig genoeg. En dat moet aangepakt worden, maar triestig genoeg wordt er aan veel van die corrupte en dictatoriale regimes niets gedaan. Bijvoorbeeld omdat ze geen grondstoffen van belang hebben en er dus geen interesse is (ik denk bijvoorbeeld aan verschillende landen in de Hoorn van Afrika), behalve dan om hen wapens te verkopen (dan verdienen we er nog wat aan hé). Andere corrupte regimes worden gesteund omdat onze bedrijven daar op die manier ongestoord kunnen verder gaan met het plunderen van de natuurlijke rijkdommen (ik denk dan aan Congo), een democratisch regime zou daar wel eens paal en perk aan kunnen stellen niet waar. Het VB stelt voor om de ontwikkelingshulp te beperken of te concentreren "op de thuislanden van de hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen" om zo de migratie tegen te gaan. Ze beseffen natuurlijk niet dat er dan meer migranten uit de andere landen gaan komen, die aan hun lot werden overgelaten. Nog zo'n idioot idee van het VB is om het toelaten van migranten te laten afhangen van hun opleiding. Dat zal de ontwikkelingslanden echt wel helpen, de mensen die zij hebben opgeleid en waar ze zoveel nood aan hebben weg te halen! Zo zullen ze echt uit de problemen geraken.

Mensen wordt toch eens wakker! Jullie zagen de hele tijd over de corrupte en dicatatoriale regimes, maar verwachten wel dat de meerderheid van de bevolking die daar dus vaak niets te zeggen heeft zijn eigen problemen oplost!!! Jullie verwachten van mensen die alleen van dag tot dag kunnen leven. Jullie verwachten van mensen die alleen van dag tot dag kunnen lmeven, omdat ze niet weten of er morgen eten zal zijn, dat ze in opstand komen tegen hun regime. Echt zielig en werledvreemd zijn jullie. Waarschijnlijk ook nog nooit in een ontwikkelingsland geweest, tenzij dan in een door een westerling uitgebaat toeritsch complex.

PollyCorrect
26 mei 2006, 11:14
Maar mensen toch, zien jullie nu zelf niet in hoe simplistisch jullie wereldbeeld is? Jullie denken de hele tijd dat alle niet VB-sympathisanten dezelfde mening hebben. Dat je als je kritiek hebt op het VB-programma, je dan alles wat niet VB is steunt. Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen. Maar dat willen jullie niet snappen, want dan kunnen jullie dat zielige slachtofferrolletje niet meer spelen en dat is eigenlijk het enige wat jullie kunnen. Voor de rest hoor ik jullie alleen VB-standpuntjes herhalen en herhalen. Zelf nadenken is er niet bij. Zielig hoor!

Mensen wordt toch eens wakker! Jullie zagen de hele tijd over de corrupte en dicatatoriale regimes, maar verwachten wel dat de meerderheid van de bevolking die daar dus vaak niets te zeggen heeft zijn eigen problemen oplost!!! Jullie verwachten van mensen die alleen van dag tot dag kunnen leven. Jullie verwachten van mensen die alleen van dag tot dag kunnen lmeven, omdat ze niet weten of er morgen eten zal zijn, dat ze in opstand komen tegen hun regime. Echt zielig en werledvreemd zijn jullie. Waarschijnlijk ook nog nooit in een ontwikkelingsland geweest, tenzij dan in een door een westerling uitgebaat toeritsch complex.

Inderdaad, Edina!
Een schande, al dat veralgemenen!
Ze zouden er eens mee moeten ophouden!

:lol:

Mephisto
26 mei 2006, 11:20
De organisators net zoals de ouders hadden opgeroepen dat geen enkele partij het recht had, om op welke manier dan ook deze mars te recupereren, noch door woord,noch door daad. Alle partijen hebben zich daar aangehouden, behalve het Vlaams Belang ...
En zo is dat.
Hypocriet om te stellen dat het Vb gestigmatiseerd wordt als het als enige partij wèl oproept om mee te lopen. Hadden andere partijen ertoe opgeroepen, dan hadden die wellicht hetzelfde antwoord gekregen.

Die partijen hebben dat niet gedaan, en hoeven dus ook niet vermaand te worden. De arrogante Vb daarentegen, die het altijd weer beter denkt te weten, wil weer eens van zichzelf laten horen over de ruggen van de wèrkelijke slachtoffers.

Logisch dus, dat dat wordt veroordeeld.

Edina
26 mei 2006, 11:21
Inderdaad, Edina!
Een schande, al dat veralgemenen!
Ze zouden er eens mee moeten ophouden!

Met jullie bedoelde ik degene die hier hadden gereageerd op mijn post ivm ontwikkelingssamenwerking, dus meer specifiek: Stefanie, Bobke, Napoleondegrote en Circe. Maar ik had dat inderdaad moeten verduidelijken door hun citaten erbij te zetten. (Wat niet wegneemt dat die jullie even goed van toepassing is op iedereen die het simplistische VB-programma mbt ontwikkelingssamenswerking deelt)

Nu graag een inhoudelijke reactie van u?

Knorretje
26 mei 2006, 11:23
En zo is dat.
Hypocriet om te stellen dat het Vb gestigmatiseerd wordt als het als enige partij wèl oproept om mee te lopen. Hadden andere partijen ertoe opgeroepen, dan hadden die wellicht hetzelfde antwoord gekregen.

Die partijen hebben dat niet gedaan, en hoeven dus ook niet vermaand te worden. De arrogante Vb daarentegen, die het altijd weer beter denkt te weten, wil weer eens van zichzelf laten horen over de ruggen van de wèrkelijke slachtoffers.

Logisch dus, dat dat wordt veroordeeld.

Ook andere partijen hebben ertoe opgeroepen. Spirit bij voorbeeld.

circe
26 mei 2006, 11:27
Leuk dat je net Oxfam aanhaalt.

Blijkbaar heb je de berichten dat net Oxfam de plaatselijke economie in een onevenwicht brengt en net hun "poulains" er slechter af worden, totaal gemist ?

circe
26 mei 2006, 11:28
Ook andere partijen hebben ertoe opgeroepen. Spirit bij voorbeeld.

én PVDA, én AEL....


maar dat is iets anders, die mogen dat.

Stratcat
26 mei 2006, 11:32
Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen.

:rofl:

Mephisto
26 mei 2006, 11:33
Ze is enkel A-politiek en wenst niet misbruikt te worden door griezels van het Vb, die denken dat ze weer eens het slachtoffer mogen zijn. Ditmaal is het slachtofferschap voor de overledenen, welke vanwege een racistische daad om het leven zijn gekomen. Niet voor het Vb, die er al zeker zolang ik hier in België woon (4 jaar), hun handelsmerk van wil maken.

De Zwarte Dame en Witte Meid als martelaars.
Madonna met Kind omver geschoten door een rechts-extremist.

Waardeloze daad. En daarom een Witte Mars.
Géén Politieke Stellingname, NIET VANDAAG.

Bobke
26 mei 2006, 11:34
Maar mensen toch, zien jullie nu zelf niet in hoe simplistisch jullie wereldbeeld is? Jullie denken de hele tijd dat alle niet VB-sympathisanten dezelfde mening hebben. Dat je als je kritiek hebt op het VB-programma, je dan alles wat niet VB is steunt. Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen. Maar dat willen jullie niet snappen, want dan kunnen jullie dat zielige slachtofferrolletje niet meer spelen en dat is eigenlijk het enige wat jullie kunnen. Voor de rest hoor ik jullie alleen VB-standpuntjes herhalen en herhalen. Zelf nadenken is er niet bij. Zielig hoor!

En vertel ons nu eens wat het VB met ontwikkelingssamenwerking en de uitbuiting van het zuiden te maken heeft. Is het niet eerder zielig om bij elke discussie het VB te betrekken? :roll:

Mephisto
26 mei 2006, 11:35
Ook andere partijen hebben ertoe opgeroepen. Spirit bij voorbeeld.
OK, laat zien?
Zo ja; dan mag/moet ook Spirit worden teruggefloten. Los van het feit dat deze oproep door het Vlaams behang sowieso riekt naar diepe, huichelachtige hypocrisie van een partij die consequent weigert de handschoen op te pakken en altijd maar zeurt over "slachtoffer van de politiek".

Knuppel
26 mei 2006, 11:37
Guess what? Er is meer dan het VB en de anderen.

Nauwelijks, en in 2007 al helemaal niet meer.

ik denk hier o.a. aan Oxfam, die er via hun "fair trade" voor zorgt dat de lokale bevolking een eerlijke prijs krijgt voor de door hen geproduceerde goederen, zodat zij daar ook werkelijk van kan leven

Oxfam krijgt van mij geen cent meer sinds de tsunamiramp.

Er is inderdaad corruptie en een gebrek aan democatie, klootzakken heb je nu eenmaal overal spijtig genoeg.

Met als gevolg: armoede.
Je moet maar de taalgrens oversteken voor een prachtvoorbeeld.

Andere corrupte regimes worden gesteund omdat onze bedrijven daar op die manier ongestoord kunnen verder gaan met het plunderen van de natuurlijke rijkdommen (ik denk dan aan Congo), een democratisch regime zou daar wel eens paal en perk aan kunnen stellen niet waar.

Was (en is) het niet de taak van het Belgische prinsenvolk om bijv, (onbruikbare) ziekenhuisboxen en dergelijke van Belgische bedrijven kwijt te geraken in Congo, met als doel verder te kunnen gaan met het plunderen van de natuurlijke rijkdommen van dat land?

Misschien zijn Waalse wapens geschikter om er de prille 'democratie' te helpen van de grond komen zoals naar Nepal?

Jullie zagen de hele tijd over de corrupte en dicatatoriale regimes, maar verwachten wel dat de meerderheid van de bevolking die daar dus vaak niets te zeggen heeft zijn eigen problemen oplost!!!

In Wallonië stemt desondanks 40% op de PS. Zo onschuldig zijn ze daar dus niet aan het feit dat ze met een corrupt en dictatoriaal regime zitten opgescheept. Meer nog, zelfs Vlaanderen wordt ermee opgescheept al stemt er in Vlaanderen geen kat op die partij.

Ik heb jou echter nog nooit deze problemen in eigen land zelfs maar horen erkennen. Met het onwijze vingertje op te heffen tegen alle dommekloten die het niet met jou eens zijn heb je echter geen probleem.

PollyCorrect
26 mei 2006, 11:37
én PVDA, én AEL....


maar dat is iets anders, die mogen dat.

Inderdaad:

"Vrijdag 26 mei • Stop-Racisme-Mars in Antwerpen (23 mei 2006 08u53)
De PVDA roept op om deel te nemen aan de Mars ter herdenking van Mohamed Bouazza en de slachtoffers van de racistische aanslag en moorden van 11 mei: Luna Drowart, Oulematou Niangadou en Songül Koç. Vertrek om 14u op de Brouwersvliet (Waaslandtunnel).
Meer info op http://26mei.antwerpen.be"

En ook de Stalinisten van indymedia.be

Riksken
26 mei 2006, 11:39
Er zijn ook organisaties die plaatselijke projecten steunen, met financiële input die ze echt wel nodig hebben. Met veel goede wil maar zonder middelen heeft een project geen kans op slagen.
Die medewerkers van die organisaties hebben ginder vooral een schoon leven. Heb die sujetten ginder met eigen ogen bezig gezien.
Het was trouwens enkele weken geleden nog heel efkens in het nieuws hoe medewerkers van hulporganisaties in ruil voor een malariapilleke sex afdwingen met die arme negerinnetjes.

Knuppel
26 mei 2006, 11:45
OK, laat zien?
Zo ja; dan mag/moet ook Spirit worden teruggefloten. Los van het feit dat deze oproep door het Vlaams behang sowieso riekt naar diepe, huichelachtige hypocrisie van een partij die consequent weigert de handschoen op te pakken en altijd maar zeurt over "slachtoffer van de politiek".


De begrafenis van Joe Van Holsbeeck vindt morgen in alle intimiteit plaats. Dat lieten de ouders van Joe en van zijn vriend weten. Daarnaast is er zondag om 15 uur een stille mars in Brussel gepland. Daartoe had het Brusselse parlementslid Fouad Ahidar (Spirit) vorige week opgeroepen.


http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF19042006_037

PollyCorrect
26 mei 2006, 11:47
én PVDA, én AEL....


maar dat is iets anders, die mogen dat.

Het VB shockeert en moet racistisch zijn!
Het VB mag niet oproepen tegen racistisch geweld!

"Groen! stapt mee op met mensen zonder papieren in Gent

"Groen! stapt mee in de nationale betoging van de mensen zonder papieren op 20 mei 2006 in Gent. De manifestatie vertrekt aan het Zuid om 14 uur. Groen!-voorzitter Vera Dua roept alle groenen op voor deze uitermate belangrijke manifestatie. “Mensen zonder papieren zijn ook mensen,” stelt Vera Dua die minister Patrick Dewael (VLD) nogmaals oproept enige menselijkheid aan de dag te leggen bij de regularisaties van asielzoekers.
Groen! verzamelt voor de manifestatie vanaf 13.45 uur voor de hoofdingang van de bibliotheek op het Zuid te Gent."

PollyCorrect
26 mei 2006, 11:48
en:

"Stille mars op 26 mei in Antwerpen



Luna en Oulemata; doodgeschoten uit racistische motieven. Er is een ideologie die dit soort gruwel toestaat, stelde de oma van de kleine Luna op de begrafenis van het tweejarige kindje. Omdat democratie geen racisme verdraagt, stapt Groen! mee op in de Stille Mars op 26 mei 2006 in Antwerpen. De Stille Mars start op de Brouwersvliet, langs de kaaien tot aan het nieuw justietiepaleis. Brouwersvliet is vanuit het Centraal Station makkkelijk bereikbaar via openbaar vervoer. Er wordt opgeroepen om witte kledij of linten te dragen. Groen! verzamelt vanaf 13.45 uur op het Falconplein."

Knuppel
26 mei 2006, 11:51
OK, laat zien?
Zo ja; dan mag/moet ook Spirit worden teruggefloten. Los van het feit dat deze oproep door het Vlaams behang sowieso riekt naar diepe, huichelachtige hypocrisie van een partij die consequent weigert de handschoen op te pakken en altijd maar zeurt over "slachtoffer van de politiek".

Zaterdag 15 april

Brussels parlementslid Fouad Ahidar (Spirit) roept de allochtone gemeenschap op om mee te helpen zoeken naar de daders van de roofmoord.
Ahidar wil ook een steunbetoging organiseren voor de familie en vraagt aan de allochtone gemeenschap om mee op te stappen.
De familie is wel bereid om een open en constructieve manifestatie te steunen, maar wil niet dat de politiek munt slaat uit haar verdriet.

http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/AG_BIN_JOEVANHOLSBEECK-Chronologie/index.shtml#