PDA

View Full Version : Psychiator waarschuwt VRT rn media in het algemeen!!!


De Prof
24 mei 2006, 09:11
Van morgen heeft een jeudpsychiator in het radio 1 programma 'voor de dag', de media gewaarschuuwd dat ze heel goed moet oppassen met het steeds herhalen en herhalen van dezelfde dramatische gebeurtenissen.

De opgepakte jonge man die in ook school liep bij van Temsche, dat is geen toeval.

De laatste weken en dagen heeft de media zich uitgebreid bezig gehouden met stigmatisering, nog voor er enig onderzoek was gebeurt.
Dit werkt copieergedrag in de hand.
Aldus de psychiator nog.

De presentator reageerde laconiek, met de woorden...
We zullen ons best doen, maar we vonden dat we (de link met Van Temsche) toch moesten vermelden.

Wel, vrijdag is er weer een stille mars tegen zinloos geweld
Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat de media weer haarfijn zal stigmatiseren.Om alle linken naar mogelijke oorzaken en schuldige(N)van deze moorden in beeld te brengen.
Ondanks het onderzoek verre van afgelopen is.

Steben
24 mei 2006, 09:18
Ik volg mijn voorzitter: De media en de regering (vooral VLD) zijn even laag gevallen als het Vlaams Belang zelf.

Mephisto
24 mei 2006, 10:42
schrijven is ook een vak:

jeudpsychiator

jeugd-psychiater

Casca
24 mei 2006, 10:52
Een andere 'psychiator' schrijft anders in een lezersbrief naar de Humo dat het constant herhalen van de 'geestesziekte' van Van Temsche er voor zorgt dat deze groep sterk gestigmatiseerd wordt. Het is immers zo dat deze gemiddeld minder gewelddadig is. Maw, de oorzaak van het gewelddadig gedrag moet volgens deze professional eerder gezocht worden in de opvoeding en de omgeving van de dader dan in het 'geestesziek' zijn.

Deze waarschuwt de VRT en de media ook... maar wss niet op de manier waarop jullie smerige apologetics het zouden willen.

alberto
24 mei 2006, 11:06
Misschien moet men de media en de kranten afschaffen, dan weten we helemaal niets meer wat er gebeurt, en als het in mijn straat dan peis en vree is dan zal dat overal zo wel zijn, ik weet het dan toch niet meer.
Of men kan objectief berichten maar dat verkoopt waarschijnlijk niet zo goed.

maarte
24 mei 2006, 11:14
De media draagt met haar dramatisering en het opblazen van verschillende zaken toch wel een zware schuld op de schouders

jeepee
24 mei 2006, 17:26
Van morgen heeft een jeudpsychiator in het radio 1 programma 'voor de dag', de media gewaarschuuwd dat ze heel goed moet oppassen met het steeds herhalen en herhalen van dezelfde dramatische gebeurtenissen.

De opgepakte jonge man die in ook school liep bij van Temsche, dat is geen toeval.

De laatste weken en dagen heeft de media zich uitgebreid bezig gehouden met stigmatisering, nog voor er enig onderzoek was gebeurt.
Dit werkt copieergedrag in de hand.
Aldus de psychiator nog.

De presentator reageerde laconiek, met de woorden...
We zullen ons best doen, maar we vonden dat we (de link met Van Temsche) toch moesten vermelden.

Wel, vrijdag is er weer een stille mars tegen zinloos geweld
Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat de media weer haarfijn zal stigmatiseren.Om alle linken naar mogelijke oorzaken en schuldige(N)van deze moorden in beeld te brengen.
Ondanks het onderzoek verre van afgelopen is.

Boadicea
24 mei 2006, 17:35
Ik weet het niet, maar me dunkt dat als een gefrustreerde ziel zonder geweten op 1 of andere manier graag in de belangstrelling wil staan, hij nu perfect weet hoe het moet.
Rammel een zwarte af of koop op de zwarte markt een vuurwapen en maak er een afscheidssalvo van. Who cares ... aandacht genoeg, zou ik zeggen.
Alleen twijfel ik er aan of het de juiste tactiek is. Misschien moet de media waarschuwingen bij zijn berichten voegen, zoals op de pakskes sigaretten: NIEUWSBERICHTEN LEZEN SCHAADT DE (GEESTELIJKE) GEZONDHEID.

jeepee
24 mei 2006, 17:51
Het valt op hoe nog vooralleer enig onderzoek wat klaarheid brengt over gebeurtenissen en motieven de media in beschuldigende termen hun berichtgeving verslaan. De objectiviteit is dikwijls ver te zoeken, waarbij ze bewust of onbewust de polarisatie tussen bevolkingsgroepen aanwakkert.
De wijzen hoe bij voorbeeld in het canvas-programmas "Ter zake" en "morgen beter" de vragen worden gesteld hebben steeds een beschuldigende ondertoon vanuit een zichzelf verklaarde politieke correctheid. De kansen tot wederwoord vanwege de zogezegde beschuldigden zijn ondermaats.
Enig uitzicht tot oplossing van b.v. de integratieproblemen is naar mijn gevoelen eerst mogelijk wanneer men ten minste moeite doet om naar elkaars terechte of onterechte vragen en problemen te luisteren en aan beide zijden wat afstapt van zijn "eigen groot gelijk". Met steeds maar beschuldigingen komt men geen stap verder, integendeel.

ThibautLepouttre
24 mei 2006, 17:53
Peter Adriaenssens zeker?

gelijk heeftem!!

Rogier
24 mei 2006, 18:02
Een andere 'psychiator' schrijft anders in een lezersbrief naar de Humo dat het constant herhalen van de 'geestesziekte' van Van Temsche er voor zorgt dat deze groep sterk gestigmatiseerd wordt. Het is immers zo dat deze gemiddeld minder gewelddadig is. Maw, de oorzaak van het gewelddadig gedrag moet volgens deze professional eerder gezocht worden in de opvoeding en de omgeving van de dader dan in het 'geestesziek' zijn.

Deze waarschuwt de VRT en de media ook... maar wss niet op de manier waarop jullie smerige apologetics het zouden willen.

Deze psychiater weet dat er een onderscheid bestaat tussen geestesziek en een gestoorde persoonlijkheid. Een psychopaat is niet geestesziek! Zijn mentale ingesteldheid laat hem niet toe om zich emotioneel in anderen mensen in te leven. Hij kent geen haat, geen liefde, geen angst en zal zich ook niet schuldig voelen. Wanneer hij onvoldoende het gedrag van anderen kan overnemen zal hij maatschappelijk onaangepast geraken, komt hij in aanraking met het gerecht of gaat extreme zaken doen. De ouders en de omgeving kunnen daar niet veel aan veranderen. Het is trouwens bekend dat geen enkele therapie enig blijvend effect heeft. Op misdaad gebied zijn psychopaten in de gevangenissen oververtegenwoordigd.

Rogier