PDA

View Full Version : Waarom gaat u niet naar de mars in Antwerpen?


vercetti
26 mei 2006, 13:58
Gezien het groot aantal 'Neen' stemmers in dit (http://forum.politics.be/showthread.php?t=51309) topic (59 and counting), ben ik eens benieuwd naar de reden(en)

Amon_Re
26 mei 2006, 14:01
Omdat de "apolitieke" mars niet apolitiek is, en omdat het idee van een mars idioot is.
Een mars dient gewoon om het gepeupel af te leiden van het falende beleid.

Stratcat
26 mei 2006, 14:04
Soldaten marcheren.

Artesia
26 mei 2006, 14:07
Ik ga niet omdat ik zulke marsen compleet onnozel vind.
Bovendien wacht ik nog altijd op verontwaardigde reakties van de politiek correcte meute ivm de moorden door allochtonen op Glenn Wijnants, Patrick Mombaerts, Christel De Jongh en ongetwijfeld nog een rij anderen.
Ik kots van al die PC hypocrieten:twisted: :twisted: :twisted:

Don Quichote
26 mei 2006, 14:08
Amon-re...
Omdat de "apolitieke" mars niet apolitiek is, en omdat het idee van een mars idioot is.
Een mars dient gewoon om het gepeupel af te leiden van het falende beleid.
---------------------------

Yep.
Uitlaatklepje voor het gepeupel, die dan het gevoel krijgen dat ze iets nuttigs gedaan hebben.

Met "marsen" zal men geen enkel probleem oplossen.

driewerf
26 mei 2006, 14:10
Ik ben niet gedaan omdat elke vorm van politieke vrije meningsuiting er verboden is.
Volgens mij is een Stille Mars het domste wat je kan doen, want dat laat de traditionele burgerlijke partijen alle ruimte om het te recupereren. Patrick Janssens zal wel staan blinken dat Antwerpen 'zich nu democratisch heeft getoond en democratisch zal stemmen' of zo van die zever. Lekker het Blok demoniseren. maar het Blok is slechts een symptoom. Dat mensen vatbaar zijn voor een racistisch discours heeft veel meer te maken met de onzekerheid waarin velen leven: onzekerheid over een vaste job, over een betaalbare woning, over betaalbaar en degelijk, onderwijs voor de kinderen. En dan is het gemakkelijker om naar beneden te schoppen, dan naar boven. 'Toevallig' zijn dat nu de Marokkanen, maar New York van de 19e eeuw waren dat de Ierse migranten.

StevenNr1
26 mei 2006, 14:14
Ik ben ook naast '# care' en 'mars haalt niets uit' nog 'andere' vergeten aanstippen. Er mag namelijk niet met vlaggen gezwaaid worden, net het leukste op betogingen :(
Ik ben ook gewoon tegen het principe van een mars tegen zinloos geweld en voor gedeeld verdriet. Ten eerste kunnen we dan elke dag op straat komen , ten tweede ken ik die mensen niet, het zijn slachtoffers van een zinloze daad maar ik heb met die daad en die mensen niets te maken en ten derde vind ik nu het element 'tegen racisme, voor diversiteit' een beetje te goedkoop vermits er niets van het beleid geeist wordt er niet met de vinger gewezen mag worden en ook omdat het toch ook naar recuperatie stinkt.

(Zie ook voor een groot deel driewerf eigenlijk.)

PollyCorrect
26 mei 2006, 14:24
Mars? Geef mij maar een Twix.

http://www.adjab.com/images/2005/09/twix.jpg

Ik ga niet marsen en ook niet op de tocht staan, omdat ik niet goed werd van het gestigmatiseer en het gerecupereer.

Met de mars na de moord op Joe heb ik meegelopen, ook om persoonlijke en familiale redenen.

Maar dit keer zie ik recuperatie van AEL, SPirit, Groen!, Indymedia, PVDA.

Verder vind ik het totaal niet kloppen dat het Politiek Establishment het racisme als een VB probleem (oorzaak én gevolg racisme = van het VB) probeert te houden, ook door middel van deze mars.

Plus: ik hoef vandaag niet naar Antwerpen, en het pleurt honden en katten.

Jammer, want ik ben best wel tegen racistisch geweld. :evil:

PollyCorrect
26 mei 2006, 14:25
De mars is stil omdat hij het zwijgen oplegt.

Mephisto
26 mei 2006, 14:30
Gent + eigen zaak; maakt het niet mogelijk erbij te zijn.

Den Duisteren Duikboot
26 mei 2006, 14:31
Samenscholingen van meer dan drie personen zijn altijd verdacht.

Lincoln
26 mei 2006, 14:33
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1728185&postcount=100

Lincoln
26 mei 2006, 14:41
Ik ben ook naast '# care' en 'mars haalt niets uit' nog 'andere' vergeten aanstippen. Er mag namelijk niet met vlaggen gezwaaid worden, net het leukste op betogingen :(
Ik ben ook gewoon tegen het principe van een mars tegen zinloos geweld en voor gedeeld verdriet. Ten eerste kunnen we dan elke dag op straat komen , ten tweede ken ik die mensen niet, het zijn slachtoffers van een zinloze daad maar ik heb met die daad en die mensen niets te maken en ten derde vind ik nu het element 'tegen racisme, voor diversiteit' een beetje te goedkoop vermits er niets van het beleid geeist wordt er niet met de vinger gewezen mag worden en ook omdat het toch ook naar recuperatie stinkt.

(Zie ook voor een groot deel driewerf eigenlijk.)Ik ben het helemaal met u eens , men roept om recuperatie in de maatschappij door communicatie en contact te houden met de mensen elkaar, wat ik nu zie is helemaal het omgekeerd, wat de motie is van de politieke gekleurde elite zou waarschijnlijk te maken hebben met de verkiezingen( stemmen), zoals honden die aasen op en stuk rotvlees...

napoleondegrote
26 mei 2006, 14:47
Ik ben het helemaal met u eens , men roept om recuperatie in de maatschappij door communicatie en contact te houden met de mensen elkaar, wat ik nu zie is helemaal het omgekeerd, wat de motie is van de politieke gekleurde elite zou waarschijnlijk te maken hebben met de verkiezingen( stemmen), zoals honden die aasen op en stuk rotvlees...

snufsnuf...:lol:

Lincoln
26 mei 2006, 14:55
snufsnuf...:lol:Idd snufsnuf maar na snufsnuf ggggggrrrrr blafblaf miamiam...(yeeeeek da rotvlees wat voor smaak en geur zal het hebben yeeeeek).

Devi8
26 mei 2006, 15:03
Waar is de tijd van de Witte Marsen. Indertijd werden die in elke gemeente georganiseerd.
Verontwaardigd stapten ze hun rondjes in de Markstraat hier, tegen de politie en de politici n.a.v. de zaak Dutroux. Eén vrouw was uitzonderlijk aan het fulmineren tegen de agenten en zwaaide met witte vlagjes.
Een week erna werd ze door diezelfde agenten opgepakt omdat ze haar kinderen 'uitleende' aan buurman en naaktfoto's ervan verkocht.

De Prof
26 mei 2006, 15:03
Samenscholingen van meer dan drie personen zijn altijd verdacht.

Dat jij niet meegaat DDD.
Dit verwondert me, echt!

PollyCorrect
26 mei 2006, 15:05
De echte reden waarom ik deze mars onzin vind is het herleiden van allerlei situaties tot 1) racisme en 2) Vlaams Belang.

De echte verantwoordelijken van de moorden die Hans VT pleegde, dat zijn zijn ouders. Het zijn een soort van Tokkies, die een zwaar depressief en bijna psychotisch kind maar naar een internaat stuurden, en zo hun verantwoordelijkheid niet namen.

Ik neem nog steeds niet serieus dat een kind van 18 zich "politiek moet verantwoorden" voor een daad die niets met politiek te maken heeft.

De jongen was suicidair, en zijn plotse transformatie (in het zwart, hoofd half kaal geschoren) wijst voor mij op enorme psychische problemen.

Een échte pest in onze maatschappij, dat zijn de ouders van kinderen die de verantwoordelijkheid van de opvoeding niet (kunnen) nemen.

Hier is het fout gegaan met een jongen op een internaat, en men wijst vinger naar racisten, skins, goths, VB.

Niemand die zegt dat ouders van ontspoorde jongeren falen.

:evil:

Lof der Zotheid
26 mei 2006, 15:11
Hoe kan een mars tegen discriminatie en zinloos geweld gesteund worden als deze mars tegelijkertijd de grootste partij van Vlaanderen + 1 miljoen Vlamingen discrimineert en uitsluit? Bovendien heb ik echt wel wat beters te doen dan in een mars mee te lopen die toch geen fluit uithaalt...

Amon_Re
26 mei 2006, 15:13
Hoe kan een mars tegen discriminatie en zinloos geweld gesteund worden als deze mars tegelijkertijd de grootste partij van Vlaanderen + 1 miljoen Vlamingen discrimineert en uitsluit? Bovendien heb ik echt wel wat beters te doen dan in een mars mee te lopen die toch geen fluit uithaalt...


Sshht, onze lieve politici verdragen logica niet

driewerf
26 mei 2006, 15:14
Hoe kan een mars tegen discriminatie en zinloos geweld gesteund worden als deze mars tegelijkertijd de grootste partij van Vlaanderen + 1 miljoen Vlamingen discrimineert en uitsluit? Bovendien heb ik echt wel wat beters te doen dan in een mars mee te lopen die toch geen fluit uithaalt...
we blijven de leugens maar herhalen in de hoop dat ze ergens blijven hangen hé: de kiezers van het VB zijn niet uitgesloten van de betoging.

Kim
26 mei 2006, 15:14
1. Het is pokkeweer
2. Ik zit midden in de blokperiode :(

Amon_Re
26 mei 2006, 15:15
1. Het is pokkeweer
2. Ik zit midden in de blokperiode :(

doe da goe eh, die exames ;-)

Kim
26 mei 2006, 15:15
doe da goe eh, die exames ;-)

Ik doe m'n best! :cheer: ;)

athena
26 mei 2006, 15:30
we blijven de leugens maar herhalen in de hoop dat ze ergens blijven hangen hé: de kiezers van het VB zijn niet uitgesloten van de betoging.

Waarom waren de organisatoren en de ouders van Luna dan verontwaardigd dat het Vlaams Belang zijn kiezers opriep mee op te stappen in de betoging?

Straks begin je eigen leugens nog te geloven.:roll:

jOOSt
26 mei 2006, 15:31
Ik ben niet gedaan omdat elke vorm van politieke vrije meningsuiting er verboden is.
Volgens mij is een Stille Mars het domste wat je kan doen, want dat laat de traditionele burgerlijke partijen alle ruimte om het te recupereren. Patrick Janssens zal wel staan blinken dat Antwerpen 'zich nu democratisch heeft getoond en democratisch zal stemmen' of zo van die zever. Lekker het Blok demoniseren. maar het Blok is slechts een symptoom. Dat mensen vatbaar zijn voor een racistisch discours heeft veel meer te maken met de onzekerheid waarin velen leven: onzekerheid over een vaste job, over een betaalbare woning, over betaalbaar en degelijk, onderwijs voor de kinderen. En dan is het gemakkelijker om naar beneden te schoppen, dan naar boven. 'Toevallig' zijn dat nu de Marokkanen, maar New York van de 19e eeuw waren dat de Ierse migranten.Geheel mee eens.

PollyCorrect
26 mei 2006, 15:33
De echte reden waarom ik deze mars onzin vind is het herleiden van allerlei situaties tot 1) racisme en 2) Vlaams Belang.

De echte verantwoordelijken van de moorden die Hans VT pleegde, dat zijn zijn ouders. Het zijn een soort van Tokkies, die een zwaar depressief en bijna psychotisch kind maar naar een internaat stuurden, en zo hun verantwoordelijkheid niet namen.

Ik neem nog steeds niet serieus dat een kind van 18 zich "politiek moet verantwoorden" voor een daad die niets met politiek te maken heeft.

De jongen was suicidair, en zijn plotse transformatie (in het zwart, hoofd half kaal geschoren) wijst voor mij op enorme psychische problemen.

Een échte pest in onze maatschappij, dat zijn de ouders van kinderen die de verantwoordelijkheid van de opvoeding niet (kunnen) nemen.

Hier is het fout gegaan met een jongen op een internaat, en men wijst vinger naar racisten, skins, goths, VB.

Niemand die zegt dat ouders van ontspoorde jongeren falen.

jOOSt
26 mei 2006, 15:37
Waarom waren de organisatoren en de ouders van Luna dan verontwaardigd dat het Vlaams Belang zijn kiezers opriep mee op te stappen in de betoging?

Straks begin je eigen leugens nog te geloven.:roll:Tiens, riep het VB niet iedereen op. Ik kan het niet meer volgen....:?

Amon_Re
26 mei 2006, 15:41
Tiens, riep het VB niet iedereen op. Ik kan het niet meer volgen....:?

Ze riepen alle Antwerpenaren op. Da mocht niet, want in de Antwerpenaren zitten ook VB kiezers :roll:

Heel die hetze is één & al politiek gezeik.

athena
26 mei 2006, 15:43
Tiens, riep het VB niet iedereen op. Ik kan het niet meer volgen....:?
Iedereen, dus ook zijn eigen kiezers, waarop de organisatoren en de ouders van Luna (btw nog nooit iemand de dood van zijn kind zo rap politiek weten uitbuiten als die twee) lieten weten dat ze daar niet mee gediend waren.

Duupje
26 mei 2006, 15:53
De echte reden waarom ik deze mars onzin vind is het herleiden van allerlei situaties tot 1) racisme en 2) Vlaams Belang.

De echte verantwoordelijken van de moorden die Hans VT pleegde, dat zijn zijn ouders. Het zijn een soort van Tokkies, die een zwaar depressief en bijna psychotisch kind maar naar een internaat stuurden, en zo hun verantwoordelijkheid niet namen.

Ik neem nog steeds niet serieus dat een kind van 18 zich "politiek moet verantwoorden" voor een daad die niets met politiek te maken heeft.

De jongen was suicidair, en zijn plotse transformatie (in het zwart, hoofd half kaal geschoren) wijst voor mij op enorme psychische problemen.

Een échte pest in onze maatschappij, dat zijn de ouders van kinderen die de verantwoordelijkheid van de opvoeding niet (kunnen) nemen.

Hier is het fout gegaan met een jongen op een internaat, en men wijst vinger naar racisten, skins, goths, VB.

Niemand die zegt dat ouders van ontspoorde jongeren falen.

Ik denk dat u hiermee een gevoelige uitspraak doet. Wat met jongeren die thuis 'anders' zijn dan buiten ? Weet u zo perfect wat er in het hoofd van andere mensen omgaat ? Ik weet uit de realiteit en ervaring dat het niet altijd de schuld van de ouders is. Ik denk dat bvb. geen enkele ouder zijn kind wil op het slechte pad zien terecht komen, kijk maar naar drugsgebruikers, of denk je dat die hun ouders ooit gezegd hebben 'hier se manneke/meiske, hier nu een spuitje/jointje en dat moogt ge ne keer proberen'.
Het is een feit dat de familie/vrienden/omgeving een enorme impact kunnen hebben, maar wat met al de jongeren die een goede thuis hebben, alle kansen krijgen thuis, maar de "verkeerde" vrienden hebben? Dit is zeker niet als pleidooi bedoeld voor de ouders van zoals u ze noemt 'ontspoorde' jongeren. Maar de schuld volledig ten laste bij de ouders leggen, is iets dat je best niet doet en al te makkelijk. Niet alle ouders laten hun kinderen aan hun lot over, maar als de jongeren zelf niet willen...wat ga je daar als ouder aan doen? Ze opsluiten? Ze in internaat steken? Geef daar maar eens een pasklaar antwoord op. Wat als het één van uw kinderen was, stel u die vraag eens?
De reden dat hij op internaat zat, was waarschijnlijk de afstand Roeselare-Antwerpen 2x per dag. Ik weet dat je met trein/tram/bus dan al 3u onderweg bent, enkele rit. Dat is niet haalbaar om dat elke dag 2x te doen als je school volgt.

Lof der Zotheid
26 mei 2006, 15:53
Sshht, onze lieve politici verdragen logica niet

Ach ja, excuseer... Maar ik zeg het lekker toch:twisted: ;-) !

Kim
26 mei 2006, 15:54
Waarom waren de organisatoren en de ouders van Luna dan verontwaardigd dat het Vlaams Belang zijn kiezers opriep mee op te stappen in de betoging?

Straks begin je eigen leugens nog te geloven.:roll:

M.i. hadden de ouders van Luna er problemen mee dat er mandatarissen van het VB mee zouden opstappen, ze hebben nergens de kiezers geviseerd.

Lof der Zotheid
26 mei 2006, 15:55
we blijven de leugens maar herhalen in de hoop dat ze ergens blijven hangen hé: de kiezers van het VB zijn niet uitgesloten van de betoging.

Ha nee? Werd er dan niet overal van de daken geschreeuwd dat VB - kiezers VB'ers zijn? En Vb'ers zijn dus niet welkom...:evil:

Kim
26 mei 2006, 15:56
Ha nee? Werd er dan niet overal van de daken geschreeuwd dat VB - kiezers VB'ers zijn? En Vb'ers zijn dus niet welkom...:evil:

Nogmaals, bij mijn weten waren het enkel de mandatarissen die niet welkom waren.

Den Duisteren Duikboot
26 mei 2006, 16:17
Dat jij niet meegaat DDD.
Dit verwondert me, echt!

Dat is eerder karakterieel. Ik hou niet zo van massa-manifestaties. Maar ik sta grotendeels achter de goede bedoelingen ervan. ;-)

garfield
26 mei 2006, 16:33
Nogmaals, bij mijn weten waren het enkel de mandatarissen die niet welkom waren.

behalve dan die moeder van Bouazza die op onduidelijke wijze om het leven kwam. Ondanks dat ik de tijd had en ik wem wou komen in combinatie met een winkelbezoek. was ik niet welkom. Trouwens als mijn verkozenen er niet mogen zijn (ouders Luna) maarwel vld en spa, dan kom ik ook niet af.

Knorretje
26 mei 2006, 16:33
"De moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza riep iedereen op om rustig te blijven en hand in hand tegen racisme te strijden. In haar toespraak haalde ze vooral zwaar uit naar het Vlaams Belang en meer specifiek naar Filip Dewinter. Volgens de moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza is het Vlaams Belang verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Ze riep iedereen op niet te stemmen op de partij." HLN

Maar neeeeeuuuuuuuuuuuuh hoor, het is geen mars met politieke inslag.

Ik denk niet dat Filip Dewinter verantwoordelijk is voor de dood van haar zoon. Gezien de aard van de feiten denk ik eerder dat de racistische Turken die in NL een kleine Indonesiër wou verdrinken, hierachter zitten. :roll:

andev
26 mei 2006, 16:35
Waarom waren de organisatoren en de ouders van Luna dan verontwaardigd dat het Vlaams Belang zijn kiezers opriep mee op te stappen in de betoging?

Straks begin je eigen leugens nog te geloven.:roll:
Inderdaad, de komedianten op dat gebied zijn ontelbaar...
Maar diegenen die ze door hebben zijn straks misschien toch in de meerderheid.

athena
26 mei 2006, 16:41
"De moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza riep iedereen op om rustig te blijven en hand in hand tegen racisme te strijden. In haar toespraak haalde ze vooral zwaar uit naar het Vlaams Belang en meer specifiek naar Filip Dewinter. Volgens de moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza is het Vlaams Belang verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Ze riep iedereen op niet te stemmen op de partij." HLN

Maar neeeeeuuuuuuuuuuuuh hoor, het is geen mars met politieke inslag.

Ik denk niet dat Filip Dewinter verantwoordelijk is voor de dood van haar zoon. Gezien de aard van de feiten denk ik eerder dat de racistische Turken die in NL een kleine Indonesiër wou verdrinken, hierachter zitten. :roll:

Springt uw kind in het water en verdrinkt, komt uw kind om bij een verkeersongeval, valt uw kind van de trap en breekt het zijn nek, streft uw kind aan terminale kanker,... één adres voor de schadevergoeding: Vlaams Belang, Madou, Brussel.:roll:

In hemelsnaam waar zijn we mee bezig en dat 20.000 nuttige idioten daar in meegaan, onbegrijpelijk.

garfield
26 mei 2006, 16:43
"De moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza riep iedereen op om rustig te blijven en hand in hand tegen racisme te strijden. In haar toespraak haalde ze vooral zwaar uit naar het Vlaams Belang en meer specifiek naar Filip Dewinter. Volgens de moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza is het Vlaams Belang verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Ze riep iedereen op niet te stemmen op de partij." HLN

zielig om de dood van je zoon zo te misbruiken


"
Ik denk niet dat Filip Dewinter verantwoordelijk is voor de dood van haar zoon. Gezien de aard van de feiten denk ik eerder dat de racistische Turken die in NL een kleine Indonesiër wou verdrinken, hierachter zitten. :roll:

mss was ie wel dronken en zo in het water gevallen. Het zo niet de eerste moslim zijn die toch stiekem een pintje of wijntje drinkt

De Prof
26 mei 2006, 16:45
Ik heb niet meegedaan, omdat de achterliggende gedachte van deze mars veel dieper ligt dan het opkomen tegen racisme en zinloos geweld.

Namelijk het verbieden van een politieke partij.

En dat is tegen de basisregels van de democratie.

Kim
26 mei 2006, 16:47
mss was ie wel dronken en zo in het water gevallen. Het zo niet de eerste moslim zijn die toch stiekem een pintje of wijntje drinkt

Absoluut niet, het is bekend geraakt dat hij boel heeft gekregen met drie autochtone mannen en is weggevlucht richting Schelde. Daar is hij op een boot gesprongen om zich te verbergen maar dat is verkeerd uitgedraaid. De drie mannen zijn hem achterna gegaan en in een poging om zijn belagers af te schudden is hij dan in het water gesprongen. Hij is er helaas niet meer uitgekomen.

Dat is wat mijn vader me alleszins wist te vertellen (de jongen in kwestie werkte bij dezelfde firma als mijn vader).

Knorretje
26 mei 2006, 16:49
Absoluut niet, het is bekend geraakt dat hij boel heeft gekregen met drie autochtone mannen en is weggevlucht richting Schelde. Daar is hij op een boot gesprongen om zich te verbergen maar dat is verkeerd uitgedraaid. De drie mannen zijn hem achterna gegaan en in een poging om zijn belagers af te schudden is hij dan in het water gesprongen. Hij is er helaas niet meer uitgekomen.

En voor hij in het water sprong, trok hij zijn kleren uit en legde die netjes op een stapeltje terwijl zijn belagers even een pauze inschakelden om toe te kijken dat hij zijn kleren wel netjes gevouwen waren? :roll:

Kim
26 mei 2006, 16:50
En voor hij in het water sprong, trok hij zijn kleren uit en legde die netjes op een stapeltje terwijl zijn belagers even een pauze inschakelden om toe te kijken dat hij zijn kleren wel netjes gevouwen waren? :roll:

Ik zeg ook enkel maar wat er in de krant heeft gestaan en wat er op het werk van mijn vader is gezegd.

Er stond overigens nergens geschreven dat zijn kleren netjes waren opgevouwd.

athena
26 mei 2006, 16:51
En voor hij in het water sprong, trok hij zijn kleren uit en legde die netjes op een stapeltje terwijl zijn belagers even een pauze inschakelden om toe te kijken dat hij zijn kleren wel netjes gevouwen waren? :roll:

Inderdaad, maar als het verhaaltje niet klopt zullen we het maar doen kloppen zeker.

phoebe
26 mei 2006, 16:51
Ik ga niet omdat ik zulke marsen compleet onnozel vind.
Bovendien wacht ik nog altijd op verontwaardigde reakties van de politiek correcte meute ivm de moorden door allochtonen op Glenn Wijnants, Patrick Mombaerts, Christel De Jongh en ongetwijfeld nog een rij anderen.
Ik kots van al die PC hypocrieten:twisted: :twisted: :twisted:

zo is dat

Kim
26 mei 2006, 16:53
Inderdaad, maar als het verhaaltje niet klopt zullen we het maar doen kloppen zeker.

U weet dus perfect wat er heeft plaatsgevonden, u was er dus bij?

De feiten in de krant staan u niet aan en daarom verzint u maar vlug iets wat zeker niet in een Vlaams Belang nadeel kan klinken.

Zielig!

athena
26 mei 2006, 16:55
Ik zeg ook enkel maar wat er in de krant heeft gestaan en wat er op het werk van mijn vader is gezegd.

Er stond overigens nergens geschreven dat zijn kleren netjes waren opgevouwd.

In ieder geval is hij enkel met zijn onderbroek aan teruggevonden, waren er geen uitwendige letsels en is hij zeker door verdrinking omgekomen.

Bovendien indien het verhaal zo gelopen is als jij vertelt moeten er toch ooggetuigen geweest zijn, waarom hebben die geen hulp geboden?
Hij zou weggevlucht zijn uit de R&B, nogmaals geen ooggetuigen, geen camerabeelden.

Kim
26 mei 2006, 16:56
In ieder geval is hij enkel met zijn onderbroek aan teruggevonden, waren er geen uitwendige letsels en is hij zeker door verdrinking omgekomen.

Bovendien indien het verhaal zo gelopen is als jij vertelt moeten er toch ooggetuigen geweest zijn, waarom hebben die geen hulp geboden?
Hij zou weggevlucht zijn uit de R&B, nogmaals geen ooggetuigen, geen camerabeelden.

Zoals ik eerder zei: ik was er niet bij, ik zeg enkel maar wat er in de kranten stond.

De toekomst zal het wel uitwijzen zeker?

athena
26 mei 2006, 16:58
U weet dus perfect wat er heeft plaatsgevonden, u was er dus bij?

De feiten in de krant staan u niet aan en daarom verzint u maar vlug iets wat zeker niet in een Vlaams Belang nadeel kan klinken.

Zielig!

Ik verzien juist niets, nogmaals het parket heeft al verschillende malen herhaald dat hij enkel met zijn onderbroek aan gevonden is, er geen uitwendige letsels waren en hij zeker door verdrinking is omgekomen.
Volgens verklaringen van het parket zijn er geen aanwijzingen die duiden op racisme, enkel de moeder (die er denk ik ook niet bij was) beweert dit en de media doet met alle graagte mee want het verhaal past precies in de hetze die er nu aan de gang is.

garfield
26 mei 2006, 16:59
De toekomst zal het wel uitwijzen zeker?

vwl

en laten we het hierbij houden

Knorretje
26 mei 2006, 16:59
Zoals ik eerder zei: ik was er niet bij, ik zeg enkel maar wat er in de kranten stond.

De toekomst zal het wel uitwijzen zeker?

Juist, had dat maar aan de moeder gezegd, dan hoefde ze geen mars te misbruiken voor politieke doeleinden.

Kregen de ouders van Peter Mombaerts eenzelfde forum tijdens deze mars om de islamitische gemeenschap en de PS/Spa te stigmatiseren voor hun verpletterende verantwoordelijkheid in de moord op hun kind?

circe
26 mei 2006, 17:00
Absoluut niet, het is bekend geraakt dat hij boel heeft gekregen met drie autochtone mannen en is weggevlucht richting Schelde. Daar is hij op een boot gesprongen om zich te verbergen maar dat is verkeerd uitgedraaid. De drie mannen zijn hem achterna gegaan en in een poging om zijn belagers af te schudden is hij dan in het water gesprongen. Hij is er helaas niet meer uitgekomen.

Dat is wat mijn vader me alleszins wist te vertellen (de jongen in kwestie werkte bij dezelfde firma als mijn vader).

Misschien kan je ook even aan je vader vragen waarom de kranten dan (in een klein hoekje op pag. 8 ) vermeldden dat de kleding van de verdronken jongeman (die geen enkel lichamelijk letsel vertoonde) netjes op een hoopje aan de wal lagen?

Nog een paar vraagjes:

Om te beginnen ontbreekt elke informatie over de hoeveelheid alcohol genuttigd door het slachtoffer en zijn companen.

Verder is er de discrepantie tussen enerzijds de aanwezigheid van "vrienden", en de afwezigheid van die vrienden als het slachtoffer is gaan lopen. Ze waren erbij en weten de details na te vertellen, tot op het moment dat het slachtoffer achtervolgd werd.

Dat lijkt me ook wel vreemd: ofwel zijn ze gaan lopen in dezelfde richting als het slachtoffer, ofwel in een andere richting, ofwel zijn ze blijven staan.

Als ze zijn blijven staan, waarom hebben de boze "racisten" dan niet verkozen om op hen hun woede te koelen? Hadden ze zin om te gaan joggen? Of had het slachtoffer wel iets uitgespookt zodat hij specifiek geviseerd werd?

Als ze zijn gaan lopen in een andere richting, hoe weten ze dan met hoeveel man het slachtoffer werd achtervolgd?

Het detail dat de Belg die bedreigingen uitte wel gekend is, en de niet-vrienden die boel zochten en een ruit insloegen niet gekend of bij naam vermeld worden helpt de zaak ook niet vooruit.

Dan is er nog de "wandelaar". Wat deed die gast daar, en gaat het hem hier inderdaad om een "wandelaar", of was het ook een fuifnummer dat ondertussen al wat gedronken had?

Waarom verzuimt de "wandelaar" iets te zeggen over de achtervolgers van het slachtoffer? Waren die er op dat moment niet?

Als die er op dat moment niet waren, en de politie wel, zoals de "wandelaar" beweert, waarom moest het slachtoffer dan "op een boot springen"?

Den Duisteren Duikboot
26 mei 2006, 17:00
Ik heb niet meegedaan, omdat de achterliggende gedachte van deze mars veel dieper ligt dan het opkomen tegen racisme en zinloos geweld.

Namelijk het verbieden van een politieke partij.

En dat is tegen de basisregels van de democratie.

Je had telepathisch contact met elk van de 20.000 deelnemers?

andev
26 mei 2006, 17:02
Zoals ik eerder zei: ik was er niet bij, ik zeg enkel maar wat er in de kranten stond.

De toekomst zal het wel uitwijzen zeker?
Maar het zit er dik in dat indien die waarheid niet past in het multicule verhaal... de mensen er niet te veel over te weten zullen komen, nietwaar? Ergens op pagina 12 in een klein hoekje. En zeker niet op ons aller VRT-journaal.
Gebeurt wel meer...

De Prof
26 mei 2006, 17:13
Je had telepathisch contact met elk van de 20.000 deelnemers?

Nee, ik zal voor u preciezer zijn.
De 'organisatoren' of een deel daarvan. Die zich gesterkt voelen door de enorme druk van "politiek correct" en de media.

Zij zijn de 'achterliggende' vuurstokers.

driewerf
26 mei 2006, 17:15
Waarom waren de organisatoren en de ouders van Luna dan verontwaardigd dat het Vlaams Belang zijn kiezers opriep mee op te stappen in de betoging?

Straks begin je eigen leugens nog te geloven.:roll:
Alle partijen werd gevraagd om niet te mobiliseren.
De VB-kiezers waren welkom, de VB-top niet. Zolang ge dat verschil niet kunt maken uis er iets mis met uw vermogen tot begrijpend lezen.

Of zult ge uw leugens beter moeten cammoefleren.

driewerf
26 mei 2006, 17:17
Ha nee? Werd er dan niet overal van de daken geschreeuwd dat VB - kiezers VB'ers zijn? En Vb'ers zijn dus niet welkom...:evil:
neen.

athena
26 mei 2006, 17:20
Alle partijen werd gevraagd om niet te mobiliseren.
De VB-kiezers waren welkom, de VB-top niet. Zolang ge dat verschil niet kunt maken uis er iets mis met uw vermogen tot begrijpend lezen.

Of zult ge uw leugens beter moeten cammoefleren.

Het is daarmee dat mama Bouazza nog eens flink is uitgevlogen naar het Vlaams Belang en haar kiezers.
Dit terwijl het parket nog geen enkele aanwijzing heeft dat haar zoon a. vermoord zou zijn b. het zou gaan om een racistische moord.

Als mijn kind morgen van de trap valt en zijn nek breekt kan ik het misschien op de Marokkaanse gemeenschap steken.:roll:

driewerf
26 mei 2006, 17:22
Nee, ik zal voor u preciezer zijn.
De 'organisatoren' of een deel daarvan. Die zich gesterkt voelen door de enorme druk van "politiek correct" en de media.

Zij zijn de 'achterliggende' vuurstokers.
tiens, en ik die dacht dat er vooral een tweevoudige moord was geweest (met nog een derde vrouw waarop een poging tot moord waas).

Gargamel
26 mei 2006, 17:24
Nee toch,alleen in onderbroek,die vent was dus aan een strippoker tussen holebi's bezig

Knorretje
26 mei 2006, 17:29
tiens, en ik die dacht dat er vooral een tweevoudige moord was geweest (met nog een derde vrouw waarop een poging tot moord waas).

Die vormen het alibi, maar uiteraard niet het echte onderliggende motief.

De Prof
26 mei 2006, 17:36
tiens, en ik die dacht dat er vooral een tweevoudige moord was geweest (met nog een derde vrouw waarop een poging tot moord waas).

Als er voor elke moord een 'mars' zou moeten gehouden worden, konden we iedere week de straat op. :roll:

Omdat men deze moorden linkt aan racisme, komt het hen goed uit om tot een betoging over tegaan.
Want racisme in onze maatschappij schuift volledig in de schoenen van één politieke partij, die men liever kwijt is dan rijk.

Dus voor die 'achterliggende' vuurstokers komt het, in dit verkiezingsjaar, priema uit om dit ten tonele te brengen.

vjeeke
26 mei 2006, 17:52
ik dacht dat het een serene mars was - het liep meer uit op een politiek optochtje tegen het Vlaams Belang :roll:

dus mensen als je kind in het water verdrinkt steken mag je de schuld steken op de marokanen hé en daarna gaan we een heuse optocht organiseren :roll: - goed bezig mensen :roll:

zo kunnen we elke dag op straat komen als de turk ofzo iets misdoet :roll:

Kim
26 mei 2006, 17:53
dus mensen als je kind in het water verdrinkt steken mag je de schuld steken op de marokanen hé en daarna gaan we een heuse optocht organiseren :roll: - goed bezig mensen :roll:

Het ging niet alleen om dat ene voorval, de schietpartij van Hans van Themsche misschien vergeten?

Het Vlaams Belang mag zich tegen iedereen keren die een andere visie deelt, maar oei oei als er kritiek op het VB is he!

vjeeke
26 mei 2006, 17:55
Het ging niet alleen om dat ene voorval, de schietpartij van Hans van Themsche misschien vergeten?

Het Vlaams Belang mag zich tegen iedereen keren die een andere visie deelt, maar oei oei als er kritiek op het VB is he! het ging toch om een serene "mars" toch geen betoging - het zou politiek onafhankelijk zijn - maar toch steeds moeten van die politici meewandelen en natuurlijk die hypocriete toespraakjes niet vergeten :roll:

en u zal toch wel zelf weten, Vlaams Belang treft geen schuld

Kim
26 mei 2006, 17:56
het ging toch om een serene "mars" toch geen betoging - het zou politiek onafhankelijk zijn - maar toch steeds moeten van die politice meewandelen en natuurlijk die hypocriete toespraakjes niet vergeten :roll:

Het Vlaams Belang had anders ook braaf meegewandeld en waarschijnlijk hadden ze nog van die idiote folders uitgedeeld waarin stond dat veiligheid hun prioriteit was (de hypocrieten)!

Spijtig voor het VB dat de ouders van Luna de aanwezigheid van de VB-mandatarissen niet op prijs stelden!

vjeeke
26 mei 2006, 17:59
Het Vlaams Belang had anders ook braaf meegewandeld en waarschijnlijk hadden ze nog van die idiote folders uitgedeeld waarin stond dat veiligheid hun prioriteit was (de hypocrieten)!

Spijtig voor het VB dat de ouders van Luna de aanwezigheid van de VB-mandatarissen niet op prijs stelden!
FDW had duidelijk opgeroepen alle Antwerpenaren en niet de VB mandatarissen, zij zouden helemaal niet in de mars meelopen.

Kim
26 mei 2006, 18:01
FDW had duidelijk opgeroepen alle Antwerpenaren en niet de VB mandatarissen, zij zouden helemaal niet in de mars meelopen.

Wanneer het VB mij als Antwerpenaar oproept, zou ik zeker niet gaan. Ik laat mij nl. niet zeggen wat ik moet doen en laten door een partij waarbij democratie en vrije meningsuiting enkel van tel is binnen de eigen partijrangen.

vjeeke
26 mei 2006, 18:03
Wanneer het VB mij als Antwerpenaar oproept, zou ik zeker niet gaan. Ik laat mij nl. niet zeggen wat ik moet doen en laten door een partij waarbij democratie en vrije meningsuiting enkel van tel is binnen de eigen partijrangen.
dit noem je wel democratie zekerz - het uitsluiten van een groep VB kiezers, want die zagen ze ook niet graag afkomen?

VB kiezers zijn ook mensen of niet soms?

Kim
26 mei 2006, 18:05
dit noem je wel democratie zekerz - het uitsluiten van een groep VB kiezers, want die zagen ze ook niet graag afkomen?

VB kiezers zijn ook mensen of niet soms?

NERGENS hebben de ouders van Luna gezegd dat de kiezers van het VB niet mochten komen! Enkel de partijmandatarissen waren niet welkom.

vjeeke
26 mei 2006, 18:06
NERGENS hebben de ouders van Luna gezegd dat de kiezers van het VB niet mochten komen! Enkel de partijmandatarissen waren niet welkom.
ow de krant dat ik lees "het nieuwsblad" staat het er wel zeer duidelijk in ;-)

Kim
26 mei 2006, 18:06
ow de krant dat ik lees "het nieuwsblad" staat het er wel zeer duidelijk in ;-)

U moet ook eens andere kranten raadplegen, "het nieuwsblad" is de heilige graal niet.

circe
26 mei 2006, 18:14
U moet ook eens andere kranten raadplegen, "het nieuwsblad" is de heilige graal niet.

nee, De Standaard, de GVA het VTM nieuws dat de persconferentie uitzond en de ouders aan het woord liet, zijn ook geen heilige gralen!
Misschien even het nieuws volgen alvorens zulke idioterie te kwaken?

Kim
26 mei 2006, 18:15
nee, De Standaard, de GVA het VTM nieuws dat de persconferentie uitzond en de ouders aan het woord liet, zijn ook geen heilige gralen!
Misschien even het nieuws volgen alvorens zulke idioterie te kwaken?

Ik volg het nieuws, zelfs aan beide zijden van de taalgrens. 8)

circe
26 mei 2006, 18:47
Ik volg het nieuws, zelfs aan beide zijden van de taalgrens. 8)

Dan kan ik U misschien beter een cursus begrijpend lezen aanbieden. Wat ze aan de andere kant van de taalgrens schrijven zult U wel begrijpen, maar déze kant? Blijkbaar totaal niet!

Jazeker
26 mei 2006, 18:52
Zoals ik eerder zei: ik was er niet bij, ik zeg enkel maar wat er in de kranten stond.

De toekomst zal het wel uitwijzen zeker?

Maar de moeder staat wel al te roepen dat hij slachtoffer van racisten was ?

Jazeker
26 mei 2006, 18:54
NERGENS hebben de ouders van Luna gezegd dat de kiezers van het VB niet mochten komen! Enkel de partijmandatarissen waren niet welkom.

De organisator van de mars zij dat het VB en diens kiezers niet welkom waren. Hoeveel krantenartikels moet ik nog quoten voor dat erin gaat ?

Duym
27 mei 2006, 06:43
Hierbij spreek in mijn diepste minachting uit over de organisatoren én sprekers van de stille mars.
Niet eemaal is er gewezen op de verantwoordelijkheid van de migranten in onze almaar verder ontwrichtte samenleving.

Losse nadenkertjes

-Men verwachtte tussen 20.000 �* 80.000 mensen => 18000
-Met welk recht kletste een islamiet een gebed door de microfoon?
-Er waren volgens het radionieuws slechts enkele honderden allochtonen
-Het was een vechten om vooraan iets te mogen zeggen

Multicultureel? Neen! Multiraciaal? ja!

PollyCorrect
27 mei 2006, 08:13
Hierbij spreek in mijn diepste minachting uit over de organisatoren én sprekers van de stille mars.
Niet eemaal is er gewezen op de verantwoordelijkheid van de migranten in onze almaar verder ontwrichtte samenleving.

Losse nadenkertjes

-Men verwachtte tussen 20.000 �* 80.000 mensen => 18000
-Met welk recht kletste een islamiet een gebed door de microfoon?
-Er waren volgens het radionieuws slechts enkele honderden allochtonen
-Het was een vechten om vooraan iets te mogen zeggen

Multicultureel? Neen! Multiraciaal? ja!

En niet één maal wees men op de falende ouders van kinderen die beginnen te moorden. (18 jaar = een kind, en geen politicus) :evil:

En... een islamitisch gebed? :cry:

Duym
27 mei 2006, 08:23
En niet één maal wees men op de falende ouders van kinderen die beginnen te moorden. (18 jaar = een kind, en geen politicus) :evil:

En... een islamitisch gebed? :cry:



Een islamitisch gebed? Weet ik veel wat die kerel uit zijn botten sloeg, maar het was het gebed van een islamiet (wat nadien bevestigd is).


Multicultureel? Neen! Multiraciaal? ja!

polksalad
27 mei 2006, 19:52
het was kermis en daarom ging ik niet maar aan de botsauto's stond het wel vol marokkanen, dat telt niet zeker?

PollyCorrect
28 mei 2006, 00:57
het was kermis en daarom ging ik niet maar aan de botsauto's stond het wel vol marokkanen, dat telt niet zeker?

tsja, de drang naar wereldoverheersing begint al jong, bij de botsauto's -- oeps, oh neen, dat is natuurlijk werk voor de zionisten, de wereld overheersen :lol:

Boadicea
28 mei 2006, 20:28
Wel, ik had die dag al iets anders gepland, nog lang voor HVT geschoten had en daarbij had ik met heel die mediaheisa tegen het VB geen zin om er als kiezer van die partij heen te gaan.
Ik moei me niet in dat soort zaken en ik geloof ook niet dat marsen iets uithalen.