PDA

View Full Version : Geweldadige PC Games en moorden.


Argusx43
27 mei 2006, 17:46
Het is al gebleken dat HVT daar ook zeer veel mee bezig was, hele weekends. Het is zo dat films ook deze invloed hebben, herinner de moorden door tieners in Engeland op een klein meisje na het zien van een horrorfilm.
In Amerika waren er een paar jaar geleden ook de moorden in een school , door twee tieners in het zwart gekleed, die ook veel zulke PC spelletjes speelden.
Zie ook in Duitsland.
http://tweakers.net/nieuws/22753

Het is m.i. duidelijk dat dit de echte oorzaak is dat labiele mensen zo doordraaien dat ze gaan in het wilde weg moorden. Racisme komt daarbij. Maar kijk eens, de moordenaars in de US hadden het op christenen gemunt. Maar waar deze gevallen altijd in overeenkomen zijn de zeer geweldadige videospelletjes. Veel van deze games zijn zeer realistisch.
Nu vind ik het vreemd dat daar weinig of niet word over gesproken in de media.

Argusx43
27 mei 2006, 18:05
Heb hier een site daarover gevonden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Columbine_High_School_massacre

Wanneer een mars daartegen?

PAJOT
27 mei 2006, 18:08
Nu vind ik het vreemd dat daar weinig of niet word over gesproken in de media.inderdaad. Blijkbaar ligt dat nogal gevoelig bij de media omdat de "demokratische" partijen destijds een voorstel van het VB hebben weggelachen om al te gewelddadige videospelletjes te verbieden ... Daar worden ze dezer dagen liever niet meer aan herinnerd.

Chyron0
27 mei 2006, 18:24
De vraag bij dat soort stellingen is echter ook :
- in hoeverre dat soort spelen ook voor ontlading zorgt en dus agressieverlagend kan werken
- in hoeverre degenen die er zich door laten "inspireren" voor het plegen van misdrijven, zich niet door andere zaken hadden laten inspireren als er geen spelletjes waren geweest, bvb. imitatief gedrag geïnspireerd door films, nieuwsberichten, etc.

Men moet oppassen voor al te eenvoudige oorzaak-gevolg redeneringen.

Voor de rest mag ik wel zeggen dat wat mij betreft spelen die overdrijven, in principe gerust mogen verboden worden. Je moet dan wel bepaalde criteria vastleggen zodat willekeur vermeden wordt en uiteraard censuur enkel indien absoluut noodzakelijk wordt toegepast.

Argusx43
27 mei 2006, 22:13
Het zijn vooral mensen die labiel zijn waarvoor zulk een spellen kunnen zeer nefast zijn. Vooral als ze zeer realistisch voorgesteld zijn.

Maar wat ik vooral belangerijk vind in dit debat in de media en politiek, is dat de schuld voor deze wandaad word gelegd in het zogenaamd racisme van het VB, terwijl dat eigelijk de oorzaak helemaal niet is. Daar gaat het mij om. Iemand die doordraait en gaat moorden heeft altijd een reden om iemand er eerst uit te kiezen om neer te schieten. In dit geval was het eerst mensen van een ander ras te pakken omdat hij er iets mee te maken had gehad vroeger. Maar het kon anders geweest zijn ook . De oorzaak ligt meer in deze dolgedraaide wereld, de verheerlijking van geweld overal in de media!
Geweld en oorlog is er altijd geweest, maar de dag vandaag zijn het eerst de kinderen die de ergste dingen doen, dat duidt toch dat er meer aan de hand is.

Jazeker
27 mei 2006, 22:22
Het zijn vooral mensen die labiel zijn waarvoor zulk een spellen kunnen zeer nefast zijn. Vooral als ze zeer realistisch voorgesteld zijn.

Mensen die labiel zijn, moeten worden geholpen. Gezonde mensen moeten niet ontberen wat anderen doet flippen.

Ik heb GTA Vice City uitgespeeld. Ik vermoord nog niemand. Ik heb GTA 3 gespeeld. Ik vermoord nog niemand. Ik heb speel nu nog GTA : San Andreas. Ik vermoord niemand.

Ik heb ook de Call of Duty spelletjes gespeeld en ik ben nog niet als een gek gaan schieten op VB mandatarissen hoewel de media en politici hard proberen om gekken dat te laten doen.

vercetti
27 mei 2006, 22:35
Het is al gebleken dat HVT daar ook zeer veel mee bezig was, hele weekends. Het is zo dat films ook deze invloed hebben, herinner de moorden door tieners in Engeland op een klein meisje na het zien van een horrorfilm.
In Amerika waren er een paar jaar geleden ook de moorden in een school , door twee tieners in het zwart gekleed, die ook veel zulke PC spelletjes speelden.
Zie ook in Duitsland.
http://tweakers.net/nieuws/22753

Het is m.i. duidelijk dat dit de echte oorzaak is dat labiele mensen zo doordraaien dat ze gaan in het wilde weg moorden. Racisme komt daarbij. Maar kijk eens, de moordenaars in de US hadden het op christenen gemunt. Maar waar deze gevallen altijd in overeenkomen zijn de zeer geweldadige videospelletjes. Veel van deze games zijn zeer realistisch.
Nu vind ik het vreemd dat daar weinig of niet word over gesproken in de media.

Zever in pakskes. :roll:

smiley
27 mei 2006, 22:45
Ik speel regelmatig pc games, meestal rts games doch ook wel eens shooters zoals call of duty 2 of farcry. En die spellen hebben helemaal geen invloed. Ik word daar helemaal niet agressief van. :-)

netslet
28 mei 2006, 02:28
Niemand speelt toch graag een Politiek Correct spel?

Of staat PC voor iets wat ik niet ken?

Jazeker
28 mei 2006, 08:03
Niemand speelt toch graag een Politiek Correct spel?

Of staat PC voor iets wat ik niet ken?

Personal Computer ?

Beagle
28 mei 2006, 08:23
Het is m.i. duidelijk dat dit de echte oorzaak is dat labiele mensen zo doordraaien dat ze gaan in het wilde weg moorden. Racisme komt daarbij.

Computerspelletjes, racisme, directe omgeving, familie,... allemaal onzin. Het antwoord staat al in je vraag in, de oorzaak is namelijk het labiel zijn.

Argusx43
28 mei 2006, 08:42
Computerspelletjes, racisme, directe omgeving, familie,... allemaal onzin. Het antwoord staat al in je vraag in, de oorzaak is namelijk het labiel zijn.

Precies, en hele weekendjes doordraaien, moorden in geweldadige spelletjes heeft daar geen goed aangedaan.

Ik speel ook al lang van die spelletjes, EA games e.d. heeft geen invloed op mij,zoals gezegd hier, maar zoals bewezen in duitsland,UK en de US kan het zeker op onevenwichtige mensen een grote invloed hebben. Ben er zeker van dat dit bij HVT de hoofdoorzaak is, plus persoonlijke problemen.

Die games kun je niet verbieden, zoals je sterke drank en sigaretten. Maar de aandacht in de media gaat m.i. doelbewust de verkeerde richting uit.

Bill
28 mei 2006, 09:53
Zou het niet beter zijn om labiele mensen te verbieden? ;-)
Een verbod op bepaalde spelen opent direkt een gigantische markt.

sn00py
28 mei 2006, 10:11
Ik heb een zoon van 10 jaar. Toen hij thuiskwam met een spelletje dat hij geruild had met een klasgenoot, keek ik op het doosje: +18 qua geweld. De naam van het spelletje: GTA San Andreas. Ik heb mijn zoon gezegd dat hij het niet mag spelen, wat natuurlijk tot protest leidde: "iedereen in de klas heeft het". Na een kleine rondvraag bij enkele ouders bleken er inderdaad nog kinderen uit de klas dit spel te hebben. Eén vader zei dat die +18 niet op de leeftijd sloeg...Ik denk niet dat die spelletjes verboden kunnen worden, maar ik laat ze mijn zoon van 10 niet spelen.
Het verschil met gewelddadige films is dat je bij spelletjes actief bezig bent met geweld. Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.

Bhairav
28 mei 2006, 10:19
Flauw hoor.

PAJOT
28 mei 2006, 10:34
videospelletjes zijn voor niets goed. Afschaffen die handel. Geef de jeugd een kans om buiten te spelen.

Supe®Staaf
28 mei 2006, 10:40
Geef de jeugd een kans om buiten te spelen.Ik verbied mijn kind om buiten te spelen.
Teveel zure regen, teveel fijn stof, teveel ozon, teveel radioactief stof, teveel dioxines, teveel slechte UV-straling, teveel MP3-moordenaars, teveel potentiëel schietende VB'ers,.............

C uit W
28 mei 2006, 10:47
Van de week zijn er trouwens veel incidenten geweest met messen.
Wanneer beginnen ze aan een strengere messenwet?

Vision
28 mei 2006, 12:25
Ik heb een zoon van 10 jaar. Toen hij thuiskwam met een spelletje dat hij geruild had met een klasgenoot, keek ik op het doosje: +18 qua geweld. De naam van het spelletje: GTA San Andreas. Ik heb mijn zoon gezegd dat hij het niet mag spelen, wat natuurlijk tot protest leidde: "iedereen in de klas heeft het". Na een kleine rondvraag bij enkele ouders bleken er inderdaad nog kinderen uit de klas dit spel te hebben. Eén vader zei dat die +18 niet op de leeftijd sloeg...Ik denk niet dat die spelletjes verboden kunnen worden, maar ik laat ze mijn zoon van 10 niet spelen.
Het verschil met gewelddadige films is dat je bij spelletjes actief bezig bent met geweld. Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.

Zal dat niet uiteindelijk tot frustraties leiden?

vercetti
28 mei 2006, 12:36
Ik heb een zoon van 10 jaar. Toen hij thuiskwam met een spelletje dat hij geruild had met een klasgenoot, keek ik op het doosje: +18 qua geweld. De naam van het spelletje: GTA San Andreas. Ik heb mijn zoon gezegd dat hij het niet mag spelen, wat natuurlijk tot protest leidde: "iedereen in de klas heeft het". Na een kleine rondvraag bij enkele ouders bleken er inderdaad nog kinderen uit de klas dit spel te hebben. Eén vader zei dat die +18 niet op de leeftijd sloeg...Ik denk niet dat die spelletjes verboden kunnen worden, maar ik laat ze mijn zoon van 10 niet spelen.
Het verschil met gewelddadige films is dat je bij spelletjes actief bezig bent met geweld. Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.

Je mag het verbieden, maar nu gaat je kind zeker het spel spelen. Wat verboden is, maakt het alleen maar aantrekkelijker. Trouwens. Ik speel GTA sinds men 12e en ik ben niet gewelddadig.

netslet
28 mei 2006, 13:08
Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.

Niks persoonlijk, maar dan ga je wel kneusjes opvoeden. Ik ben ook van mening dat geweld een laatste oplossing is, maar als pakweg in de klasgroep een bende pesters om willekeurige reden je kinderen in mekaar slaan, en je kind is geleerd om steeds de andere wang aan te bieden dan zal dat vooral in het voordeel van de pestersgroep uitvallen, die dus geen tegensignaal krijgen dat geweld onbestraft gebeurd. Je kind daarentegen zal zich psychologisch minder sterk voelen omdat ie niet rechtstreeks kan ingaan tegen het geweld (zelf een paar klappen uitdelen) maar enkel onrechtstreeks (door de anderen te gaan 'klikken' bij een leerkracht). Dit maakt je kinderen sterk afhankelijk van machts- en controlestructuren ipv van hunzelf.

Vriendelijk en lief zijn is heel goed, totdat er echt een lijn overschreden wordt, dan moet je maar even op je strepen gaan staan, omdat er anders toch om je heen gewalst zal worden.

Argusx43
28 mei 2006, 16:23
Je mag het verbieden, maar nu gaat je kind zeker het spel spelen. Wat verboden is, maakt het alleen maar aantrekkelijker. Trouwens. Ik speel GTA sinds men 12e en ik ben niet gewelddadig.

Hmm... Dat was HVT ook tot hij doordraaide. Het gaat hier over labiele mensen.

C uit W
28 mei 2006, 16:55
Hmm... Dat was HVT ook tot hij doordraaide. Het gaat hier over labiele mensen.HVT droeg ook een lange zwarte jas.
Wat doe je daarmee?

Jazeker
28 mei 2006, 17:41
HVT droeg ook een lange zwarte jas.
Wat doe je daarmee?

Zwarte jassen verbieden en de dragers ervan demoniseren, eh.

netslet
28 mei 2006, 17:43
Zwarte jassen verbieden en de dragers ervan demoniseren, eh.
Dat gaat te ver, strikt afgesproken weersomstandigheden waarin het wel toelaatbaar is om met een lange zwarte jas rond te lopen lijken mij de beste oplossing. Tijdens het dagelijkse weerbericht kan best gezegd worden wat men morgen mag dragen.

sn00py
28 mei 2006, 17:48
Zal dat niet uiteindelijk tot frustraties leiden?

Tja, ik hoop van niet. Ik heb er met hem over gediscussieerd en hij kon er wel inkomen. Zoals Vercetti schrijft dat hij het zeker zal spelen. Wellicht wel, als hij bij een vriendje is, zal hij het wel eens spelen zeker? Ik ga hem nu ook niet permanent schaduwen. Hij heeft ook zijn leven en vrijheid.
En wat de kneusjes betreft van Netslet: geen zorgen, ik heb het al geleerd (al had ik het er moeilijk mee). Als iemand op school of in de jeugdbeweging hem slaat of schopt, mag hij van mij zeker terugslaan of -schoppen. Ik wil er nu ook gene Christus van maken. Hij moet weerbaar zijn, maar zelf geweld uitlokken zal ik niet tolereren.
Trouwens, ik ben de laatste om te zeggen dat ik de perfecte opvoeder ben...

Jazeker
28 mei 2006, 17:55
Dat gaat te ver, strikt afgesproken weersomstandigheden waarin het wel toelaatbaar is om met een lange zwarte jas rond te lopen lijken mij de beste oplossing. Tijdens het dagelijkse weerbericht kan best gezegd worden wat men morgen mag dragen.

Inderdaad. Er moeten dan wetten komen op het dragen van die jassen. De politie kan ingrijpen als een bange blanke racistische vuile vlaming toch een zwarte jas draagt op dagen dat het niet mag. Deporteren moet dan een mogelijkheid zijn.

netslet
28 mei 2006, 18:21
Inderdaad. Er moeten dan wetten komen op het dragen van die jassen. De politie kan ingrijpen als een bange blanke racistische vuile vlaming toch een zwarte jas draagt op dagen dat het niet mag. Deporteren moet dan een mogelijkheid zijn.

Liefst niet deporteren naar een koud land natuurlijk, want dat is al helemaal een vrijgeleide om lange zwarte jassen te dragen.

en sn00py: Hij moet weerbaar zijn, maar zelf geweld uitlokken zal ik niet tolereren. Dat lijkt mij een heel mooie leefregel voor je zoontje.

Jazeker
28 mei 2006, 18:26
Liefst niet deporteren naar een koud land natuurlijk, want dat is al helemaal een vrijgeleide om lange zwarte jassen te dragen.

Zolang we hem maar kunnen deporteren voor het dragen van een zwarte jas. We moeten de galg ook terug invoeren. We zijn tegen de doodstraf maar je moet toch een Vlaams Blokker aan de galg kunnen hangen. Het klimaat is er uitstekend voor nu.

netslet
28 mei 2006, 18:33
Zolang we hem maar kunnen deporteren voor het dragen van een zwarte jas. We moeten de galg ook terug invoeren. We zijn tegen de doodstraf maar je moet toch een Vlaams Blokker aan de galg kunnen hangen. Het klimaat is er uitstekend voor nu.

met een flinke strop, rond hun keel...Laat er zo een honderdtal een paar dagen in de bomen hangen, verspreid over het hele stadcentrum, dat zou hen wel kalmeren denk ik...



voor de mensen die vinden dat ik nu haat propagandeer, ik kopiëer gewoon wat carlgustaaf hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1729596&postcount=4) zegt, al gaat het daar wel om vreemdelingen en niet om VB'ers. Maar dat zou toch geen verschil mogen maken.

Jazeker
28 mei 2006, 18:49
met een flinke strop, rond hun keel...Laat er zo een honderdtal een paar dagen in de bomen hangen, verspreid over het hele stadcentrum, dat zou hen wel kalmeren denk ik...

Idem. Je bent democraat of je bent het niet, he. Mensen met andere meningen moeten we van de boomtoppen laten hangen. Je bent een super democraat.

netslet
28 mei 2006, 18:54
Idem. Je bent democraat of je bent het niet, he. Mensen met andere meningen moeten we van de boomtoppen laten hangen. Je bent een super democraat.

Over dat ophangen aan boomtoppen moeten we natuurlijk ook niet al te licht overgaan. Beter eerst eens met de mensen van Groen! discussiëren of dat niet al te nefast is voor die bomen. Sommige bomen zullen nu eenmaal beter zijn voor het opknopen van een VB'er dan voor een allochtoon.

ancapa
28 mei 2006, 19:07
Het is al gebleken dat HVT daar ook zeer veel mee bezig was, hele weekends. Het is zo dat films ook deze invloed hebben, herinner de moorden door tieners in Engeland op een klein meisje na het zien van een horrorfilm.
In Amerika waren er een paar jaar geleden ook de moorden in een school , door twee tieners in het zwart gekleed, die ook veel zulke PC spelletjes speelden.
Zie ook in Duitsland.
http://tweakers.net/nieuws/22753

Het is m.i. duidelijk dat dit de echte oorzaak is dat labiele mensen zo doordraaien dat ze gaan in het wilde weg moorden. Racisme komt daarbij. Maar kijk eens, de moordenaars in de US hadden het op christenen gemunt. Maar waar deze gevallen altijd in overeenkomen zijn de zeer geweldadige videospelletjes. Veel van deze games zijn zeer realistisch.
Nu vind ik het vreemd dat daar weinig of niet word over gesproken in de media.

dergelijke spelletjes verbieden ? het is voor sommigen een uitlaatklep om hun ingehouden geweld te kanaliseren. Voor sommige jongeren is het een fantasiewereld, maar dagelijks uren spelen moet tot verlies van realiteit leiden.

Tuurlijk speelt de media daar niet op in... liever die tante en het Vlaams Belang met de vinger wijzen, nu al twee weken aan een stuk, zonder kans op een wederwoord of kans om tientallen beschuldigingen te weerleggen.

De echte criminelen of misdadigers hebben meer recht op verdediging dan het Vlaams Belang...

Devi8
28 mei 2006, 19:20
Vergeet ook niet de sprookjes te verbieden.
De heks die door 2 kindjes levend in het vuur werd geworpen en kinderen die genadeloos worden gedumpt in het bos in 'Hansje en Grietje'; De wolf die werd opengesneden en verdronken in 'Roodkapje'; Opgepeuzeld worden door een krokodil in 'Peter Pan' enz ... Het is ook realiteit voor de kinderen die voor het naar bed gaan dit voorgeschoteld krijgen.

Devi8
28 mei 2006, 20:07
Ik ben 42 en ik ben al 20 jaar fanatieke gamer. Indertijd was 3D Wolfenstein (Nazi's afknallen) voor mij een openbaring als eerste 3D shooter. Nu zijn dit wat bewegende onduidelijke pixels. Het spel pastte notabene op een diskette, kun je nagaan.
Nadien kwam dan Duke Nukem 3D. Evenzeer toen een héél groot 'wow-gehalte. Nu niet meer dan een spelletje met een barslechte A.I. (Artificiële Intelligentie) en een lage resolutie zonder AA of AF.
Ik vind trouwens GTA St-Andres op console kwa graphics sterk gedateerd.
Battlefield 2 (waar trouwens geen spetter bloed in komt) met een stevige PC is daarentegen wel heel mooi, maar haalt in me eerder de compititiegeest naar boven, dan enig agressiegevoel.

Trouwens slechts een klein deel van die games is gewelddadig. Vooral bij X-Box liggen de racegames sterk in de markt en dan vergeet ik nog de MMORPG's (online Role PLaying Games) waar je met magie en spreuken samen online monsters en mythische figuren moet verslaan in een fantasierijke setting of het tegen elkaar opnemen met spreuken en tegenzetten. Puur taktiek en erg competitief en ontspannend.

Wat ik wil zeggen is, dat een labiel persoon sowieso zaken en ervaringen zal opdoen die hem zullen doen ontsporen.
Ik herinner me dat ik vroeger (voor de games bestonden) cowboy en indiaan speelde en we messen op bamboestokken monteerden en ermee naar elkaar wierpen. Eén van die speren heeft me net naast het oog geraakt. Ik heb nog steeds een litteken ervan. Of die keer dat ik een kogel boven een vuurtje opwarmde en die plots uit de huls schoot.

Nee, het was een stuk veiliger geweest voor mezelf en anderen indien ik toen gewoon GTA kon spelen ...

Jazeker
28 mei 2006, 21:37
Over dat ophangen aan boomtoppen moeten we natuurlijk ook niet al te licht overgaan. Beter eerst eens met de mensen van Groen! discussiëren of dat niet al te nefast is voor die bomen. Sommige bomen zullen nu eenmaal beter zijn voor het opknopen van een VB'er dan voor een allochtoon.

Hm... opknoopkeurmerken voor bomen. I do smell a business here...

pistoléke
28 mei 2006, 21:54
Ik heb een zoon van 10 jaar. Toen hij thuiskwam met een spelletje dat hij geruild had met een klasgenoot, keek ik op het doosje: +18 qua geweld. De naam van het spelletje: GTA San Andreas. Ik heb mijn zoon gezegd dat hij het niet mag spelen, wat natuurlijk tot protest leidde: "iedereen in de klas heeft het". Na een kleine rondvraag bij enkele ouders bleken er inderdaad nog kinderen uit de klas dit spel te hebben. Eén vader zei dat die +18 niet op de leeftijd sloeg...Ik denk niet dat die spelletjes verboden kunnen worden, maar ik laat ze mijn zoon van 10 niet spelen.
Het verschil met gewelddadige films is dat je bij spelletjes actief bezig bent met geweld. Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.

Daar kun je verder op door gaan...namelijk met de vraag mag men die games wel verkopen aan kinderen of personen jonger dan 18 jaar...
Wel duidelijk zijn het is dikken bullshit als zou een game iemand beinvloeden te gaan moorden,het labiele hierin vind ik een meer duidelijk antwoord dan...mijn kinderen mogen die games spelen,trouwens ik vind heel die rompslomp rond bepaalde leeftijden vermelden is het nu een game of is het nu een film (ik heb het dan niet over +18 films als je snapt wat ik bedoel;-) )maar bijvoorbeeld over een film die knt is neem nu spelende "silent hill" en daarvoor "doom" waren knt maar ze zijn dan wel van games afgeleid,en er zijn nog zo voorbeelden,ik vind dat je als ouder zelf moet kunnen inschatten hier kan mijn kind tegen of niet,en dit is dan ook zo voor het game...let wel sommige games kunnen inderdaad wel ver gaan,neem nu bijvoorbeeld "manhunt" of het komende "bully",en dan toch vind ik nog altijd dat je als ouder moet beslissen hier kan mijn kind tegen of niet...

netslet
28 mei 2006, 23:45
Als GTA San Andreas me één ding heeft geleerd is het wel eerst de prostituee te betalen, dan haar geld af te pakken en haar auto stelen.

Jazeker
28 mei 2006, 23:54
Als GTA San Andreas me één ding heeft geleerd is het wel eerst de prostituee te betalen, dan haar geld af te pakken en haar auto stelen.

Dan heb je het spel nooit gespeeld. Die dames van plezier zijn nooit per wagen maar lopen altijd over het voetpad :D

netslet
29 mei 2006, 00:01
edit: dubbelpost

netslet
29 mei 2006, 00:02
Seg, als videospelletjes dan toch zo'n slechte invloed hebben, dan zou de jeugd die vroeger pacman heeft gespeeld zich nu toch in donkere ruimtes bevinden en proberen zoveel mogelijk bollen in te slikken op de tonen van repetitieve electronische muziek. Daar geloof ik geen snars van.

Jazeker
29 mei 2006, 00:09
Seg, als videospelletjes dan toch zo'n slechte invloed hebben, dan zou de jeugd die vroeger pacman heeft gespeeld zich nu toch in donkere ruimtes bevinden en proberen zoveel mogelijk bollen in te slikken op de tonen van repetitieve electronische muziek. Daar geloof ik geen snars van.

*proest*

ROFL

Jij hebt wel veel zin voor humor :D

samaey
30 mei 2006, 12:58
Het is al gebleken dat HVT daar ook zeer veel mee bezig was, hele weekends. Het is zo dat films ook deze invloed hebben, herinner de moorden door tieners in Engeland op een klein meisje na het zien van een horrorfilm.
In Amerika waren er een paar jaar geleden ook de moorden in een school , door twee tieners in het zwart gekleed, die ook veel zulke PC spelletjes speelden.
Zie ook in Duitsland.
http://tweakers.net/nieuws/22753

Het is m.i. duidelijk dat dit de echte oorzaak is dat labiele mensen zo doordraaien dat ze gaan in het wilde weg moorden. Racisme komt daarbij. Maar kijk eens, de moordenaars in de US hadden het op christenen gemunt. Maar waar deze gevallen altijd in overeenkomen zijn de zeer geweldadige videospelletjes. Veel van deze games zijn zeer realistisch.
Nu vind ik het vreemd dat daar weinig of niet word over gesproken in de media.

Wie psychopaat is wordt wellicht ook aangetrokken en zelfs geïnspireerd door zulke spelletjes. Maar hetzelfde geldt over films, boeken, muziek, ... Je kunt niet zomaar het kind weggooien met het badwater. Die spelletjes MAKEN geen psychopaten en voor de meesten is het een normale uitlaatklep.

Pak zo'n psychopaat zijn gewelddadig spelletje af en hij zoekt wel iets anders als asociale inspiratie voor sociopathisch gedrag.

Rogier
30 mei 2006, 13:06
Wie psychopaat is wordt wellicht ook aangetrokken en zelfs geïnspireerd door zulke spelletjes. Maar hetzelfde geldt over films, boeken, muziek, ... Je kunt niet zomaar het kind weggooien met het badwater. Die spelletjes MAKEN geen psychopaten en voor de meesten is het een normale uitlaatklep.

Pak zo'n psychopaat zijn gewelddadig spelletje af en hij zoekt wel iets anders als asociale inspiratie voor sociopathisch gedrag.

Juist!
Het gaat om methode en techniek en het vinden van oplossingen om het spel uit te spelen. Men kan niet beletten dat een beperkt aantal spelers daar heel anders mee omgaan. De oorzaak is dan niet de spelletjes maar de mentale ingesteldheid van de speler.