PDA

View Full Version : Ben je nationalistisch? Doe de test...


Tantist
14 augustus 2003, 20:04
http://www.annefrank.nl/nationalisme/

Effe doorklikken en dan kom je bij de test. Ik haalde 15 punten:

Je bent iemand die houdt van het vaderland. Je vindt Nederland een mooi land en bent er trots op allerlei dingen die we in dit land bereikt hebben. Je houdt niet alleen van het water en de brede wolkenluchten, maar ook van de mensen die er wonen. Je voelt je er thuis. Maar je kunt je best voorstellen dat anderen ook van hun land houden en gelijk hebben ze. Elk land (nou, ja bijna elk land) heeft immers mooie dingen?

Distel
14 augustus 2003, 21:19
17 punten. Ik heb natuurlijk wel gedaan of al die vragen over Vlaanderen gingen. 8)

Je bent iemand die houdt van het vaderland. Je vindt Nederland een mooi land en bent er trots op allerlei dingen die we in dit land bereikt hebben. Je houdt niet alleen van het water en de brede wolkenluchten, maar ook van de mensen die er wonen. Je voelt je er thuis. Maar je kunt je best voorstellen dat anderen ook van hun land houden en gelijk hebben ze. Elk land (nou, ja bijna elk land) heeft immers mooie dingen?

Tantist
14 augustus 2003, 22:48
17 punten. Ik heb natuurlijk wel gedaan of al die vragen over Vlaanderen gingen. 8)



Dat maakt mij niet uit, uiteraard. Ik voel me evenveel Vlaming als Nederlander...

H. Guderian
14 augustus 2003, 23:22
Ik behaalde 31 punten...

Tantist
14 augustus 2003, 23:31
Ik behaalde 31 punten...

Proficiat. En waren ze een beetje vriendelijk in het tekstje dat er bij stond, of kreeg je de volle lading?

H. Guderian
15 augustus 2003, 21:04
Ik behaalde 31 punten...

Proficiat. En waren ze een beetje vriendelijk in het tekstje dat er bij stond, of kreeg je de volle lading?

Boah, ik verwacht van dat Anneke Frank-jodenclubje geen zinnige praat hoor.
Dit stond er:

"Je bent eigenlijk heel trots op Nederland, maar het gaat helemaal de verkeerde kant op, Dat komt door immigranten en door de Europese eenwording. We veel meer aan onze eigen belangen denken: het eigen volk moet voorgaan. De meeste mensen zijn daar helaas helemaal niet in geïnteresseerd. Ons land dreigt de verkeerde kant op te gaan. We moeten de anderen laten zien dat er met ons niet te spotten valt."

:roll:

Thomas Hx
16 augustus 2003, 10:07
19 punten.

Celebfin
17 augustus 2003, 20:01
17 punten ook.

Vlaamse Leeuw
17 augustus 2003, 21:18
Ik heb 18 punten.

Thomas Hx
18 augustus 2003, 10:06
Ik heb 18 punten.

1 puntje meer als jouw. :D

Tantist
18 augustus 2003, 13:09
Verdorie, ik ben nog steeds de kwiet met de laagste score. Zelfs lager dan Thomas, die je toch niet echt communautair uitgesproken kunt noemen. Welke conclusie moeten we daar uit trekken? :wink:

Thomas Hx
18 augustus 2003, 13:28
Verdorie, ik ben nog steeds de kwiet met de laagste score. Zelfs lager dan Thomas, die je toch niet echt communautair uitgesproken kunt noemen. Welke conclusie moeten we daar uit trekken? :wink:

ik zou het niet weten :D. lol, zoals de meeste tests hé.

Voltaire
18 augustus 2003, 13:47
Ik zal Tantist dan maar uit de nood helpen:
ik haalde slechts 13 punten :lol:

Lieven Corneillie
18 augustus 2003, 13:59
Ik zal Tantist dan maar uit de nood helpen:
ik haalde slechts 13 punten :lol:
Ik ook.

Supe®Staaf
18 augustus 2003, 14:32
Dertien is waarschijnlijk de minimumscore?

Voltaire
18 augustus 2003, 14:35
Dertien is waarschijnlijk de minimumscore?

Nee hoor, heb ik ook uitgetest en het laagste resultaat dat ik bereikte is 8.

Ik stemde voor inburgeringscursussen voor vreemdelingen en gaf eerlijk toe dat die Duitsers afschuwelijk voetbal spelen, vandaar geen minimumscore.

ossaert
25 augustus 2003, 09:49
http://www.annefrank.nl/nationalisme/

Effe doorklikken en dan kom je bij de test. Ik haalde 15 punten:

Je bent iemand die houdt van het vaderland. Je vindt Nederland een mooi land en bent er trots op allerlei dingen die we in dit land bereikt hebben. Je houdt niet alleen van het water en de brede wolkenluchten, maar ook van de mensen die er wonen. Je voelt je er thuis. Maar je kunt je best voorstellen dat anderen ook van hun land houden en gelijk hebben ze. Elk land (nou, ja bijna elk land) heeft immers mooie dingen?

16, ik zit dus in hetzelfde schuitje.

merel
25 augustus 2003, 11:43
een 11

Bruno*
28 augustus 2003, 16:35
18 punten.

Lordrazer
28 augustus 2003, 16:59
Ik behaalde 20 punten
.
Je houdt veel van je land en de mensen die er wonen. Hoewel je je ook vaak kunt ergeren aan mensen die al die waardevolle dingen om zeep helpen. Je maakt je wel zorgen om de vele mensen uit andere landen die in Nederland zijn komen wonen. Nederland is Nederland niet meer. Je vraagt je ook af of die Europese eenwording wel zo goed is voor Nederland. Je wantrouwt die andere landen. Leveren we niet veel te veel in?

TomB
28 augustus 2003, 17:11
Ze kennen mij daar goed:

Je bent iemand die niet zoveel waarde hecht aan nationaliteit. Grenzen zijn voor jou niet zo belangrijk. Je wilt later waarschijnlijk best in een ander land wonen. Je bent iemand die open staat voor andere gewoonten en andere culturen en zal mensen waarschijnlijk niet gauw veroordelen omdat ze anders zijn. Maar ben je echt bereid een deel van jouw welvaart te delen met mensen die (veel) minder hebben?

(de volle 8 punten)

Quicky
10 september 2003, 10:19
22 ptn, is wel goed :lol:

Knuppel
16 oktober 2003, 17:17
15 punten

pibo®
19 oktober 2003, 20:00
29 punten :D

Je bent eigenlijk heel trots op Nederland, maar het gaat helemaal de verkeerde kant op, Dat komt door immigranten en door de Europese eenwording. We veel meer aan onze eigen belangen denken: het eigen volk moet voorgaan. De meeste mensen zijn daar helaas helemaal niet in geïnteresseerd. Ons land dreigt de verkeerde kant op te gaan. We moeten de anderen laten zien dat er met ons niet te spotten valt.



http://www.chatavatars.nl/avatars/1296621456.jpg

Patriot!
27 oktober 2003, 22:41
19 punten, uiteraard voor BELGIË.

blacksunrise
11 mei 2007, 13:01
17 punten

IlluSionS667
11 mei 2007, 13:17
25 punten :

Je houdt veel van je land en de mensen die er wonen. Hoewel je je ook vaak kunt ergeren aan mensen die al die waardevolle dingen om zeep helpen. Je maakt je wel zorgen om de vele mensen uit andere landen die in Nederland zijn komen wonen. Nederland is Nederland niet meer. Je vraagt je ook af of die Europese eenwording wel zo goed is voor Nederland. Je wantrouwt die andere landen. Leveren we niet veel te veel in?

Uiteraard heb ook ik geantwoord alsof ik Nederlander was en alsof ik voetbal (hatelijke sport om naar te kijken) belangrijk vond.

Carelski
11 mei 2007, 14:56
23 punten

Je houdt veel van je land en de mensen die er wonen. Hoewel je je ook vaak kunt ergeren aan mensen die al die waardevolle dingen om zeep helpen. Je maakt je wel zorgen om de vele mensen uit andere landen die in Nederland zijn komen wonen. Nederland is Nederland niet meer. Je vraagt je ook af of die Europese eenwording wel zo goed is voor Nederland. Je wantrouwt die andere landen. Leveren we niet veel te veel in?

Vorenus
11 mei 2007, 15:25
28 punten gescoord.

score van 26 ot 32 punten

Je bent eigenlijk heel trots op Nederland, maar het gaat helemaal de verkeerde kant op, Dat komt door immigranten en door de Europese eenwording. We veel meer aan onze eigen belangen denken: het eigen volk moet voorgaan. De meeste mensen zijn daar helaas helemaal niet in geïnteresseerd. Ons land dreigt de verkeerde kant op te gaan. We moeten de anderen laten zien dat er met ons niet te spotten valt.

Metternich
11 mei 2007, 15:39
25 punten

Je houdt veel van je land en de mensen die er wonen. Hoewel je je ook vaak kunt ergeren aan mensen die al die waardevolle dingen om zeep helpen. Je maakt je wel zorgen om de vele mensen uit andere landen die in Nederland zijn komen wonen. Nederland is Nederland niet meer. Je vraagt je ook af of die Europese eenwording wel zo goed is voor Nederland. Je wantrouwt die andere landen. Leveren we niet veel te veel in?

Zwartengeel
11 mei 2007, 17:05
25 punten

Je houdt veel van je land en de mensen die er wonen. Hoewel je je ook vaak kunt ergeren aan mensen die al die waardevolle dingen om zeep helpen. Je maakt je wel zorgen om de vele mensen uit andere landen die in Nederland zijn komen wonen. Nederland is Nederland niet meer. Je vraagt je ook af of die Europese eenwording wel zo goed is voor Nederland. Je wantrouwt die andere landen. Leveren we niet veel te veel in?

24 punten en dezelfde eindconclusie. Vooral op vraag acht was er een leuke keuze-optie:

Ha! Moet je die Belgen zien. Volgens mij zijn ze geïmponeerd. We zullen ze eens een lesje leren! Dat volkslied van hen stelt wel erg weinig voor.

Daar hoefde ik nu eens geen twee keer over na te denken, zie. 8-)

lomeanor
11 mei 2007, 18:29
Ik vind de link niet op die site.

Herr Oberst
11 mei 2007, 18:46
25 punten.

La Chunga
12 mei 2007, 07:47
8

Kim
14 mei 2007, 09:33
15 punten

van Maerlant
14 mei 2007, 16:01
Ik vind de link niet op die site.

Ik ook niet :?

Kim
14 mei 2007, 16:55
Ik ook niet :?

Je moet via de demo gaan (er staat een link naar "demo bekijken en test invullen"). Als je daarop klikt, zie je een pijltje naar de test.

Kim
14 mei 2007, 16:55
http://www.annefrank.nl/nationalisme/cdrom.html en dan "doe de test nu"

van Maerlant
14 mei 2007, 18:45
Thx, Kim.

Mn resultaat is 15.

vjeeke
15 mei 2007, 00:47
23 punten

garfield
17 mei 2007, 09:25
26 ptn

Je bent eigenlijk heel trots op Nederland, maar het gaat helemaal de verkeerde kant op, Dat komt door immigranten en door de Europese eenwording. We veel meer aan onze eigen belangen denken: het eigen volk moet voorgaan. De meeste mensen zijn daar helaas helemaal niet in geïnteresseerd. Ons land dreigt de verkeerde kant op te gaan. We moeten de anderen laten zien dat er met ons niet te spotten valt.

Zwartengeel
17 mei 2007, 13:14
Mn resultaat is 15.

U houdt niet van België? ;-)

barteke
21 juni 2007, 18:18
In Nederland komen steeds meer mensen wonen uit andere culturen (immigranten, vluchtelingen enz.). Wat vind jij?
Het leidt alleen maar tot onveiligheid, criminaliteit, multikul, homoseksualiteit???,..

barteke
21 juni 2007, 18:24
Vaak wil ik een antwoord geven dat er niet bij staat maar kom. Zoals op die kamping bekijk je de situatie voor je partij trekt toch? Je gaat toch niet iemand helpen als die andere mensen echt stoort? Of als je het zelf ook zou storen, zou je dan toch die nederlander verdedigen? De vragen dwingen je om partij te kiezen op basis van ras in plaats van op inhoud.

Je bent iemand die niet zoveel waarde hecht aan nationaliteit. Grenzen zijn voor jou niet zo belangrijk. Je wilt later waarschijnlijk best in een ander land wonen.
Ik had 11 maar ik ga niet akkoord met de uitslag, ik ben vlaams nationalist en moet niets hebben van de belgische maar wel van de vlaamse nationaliteit. Ik zal zelf nooit wel een vaandeldrager worden, dat is waar. Grenzen zijn wel belangrijk. Heel de situatie rond de uitbreiding van brussel gaat over minimale lapjes grond maar toch vind ik ze belangrijk.

Essevee_VL
22 juni 2007, 10:46
Ik weet wel dat ik nationalistisch ben dus daarvoor moet ik die proef niet afleggen. Ik heb de proef toch voor de helft uitgevoerd maar toen ik die vraag moest beantwoorden over de nationale voetbalwedstrijd "Holland-Belgique" kreeg ik het zeek.

Jong N-VA'er
28 juni 2007, 13:55
19 punten.

Je bent iemand die houdt van het vaderland. Je vindt Nederland een mooi land en bent er trots op allerlei dingen die we in dit land bereikt hebben. Je houdt niet alleen van het water en de brede wolkenluchten, maar ook van de mensen die er wonen. Je voelt je er thuis. Maar je kunt je best voorstellen dat anderen ook van hun land houden en gelijk hebben ze. Elk land (nou, ja bijna elk land) heeft immers mooie dingen?

baseballpolitieker
28 juni 2007, 14:23
19 punten.

Je bent iemand die houdt van het vaderland. Je vindt Nederland een mooi land en bent er trots op allerlei dingen die we in dit land bereikt hebben. Je houdt niet alleen van het water en de brede wolkenluchten, maar ook van de mensen die er wonen. Je voelt je er thuis. Maar je kunt je best voorstellen dat anderen ook van hun land houden en gelijk hebben ze. Elk land (nou, ja bijna elk land) heeft immers mooie dingen?
The same. Ging wel moeilijk om me in die Nederlanders in te leven... vuile pestkoppen!

Flame
6 september 2007, 19:47
22

En ik ben dan geen voetbalfanaat! :-D

Volksstormer
7 september 2007, 00:53
Hoeveel zou een zionist scoren op de Anne-Frank-test?

Boadicea
8 september 2007, 20:13
17 punten. Ik heb natuurlijk wel gedaan of al die vragen over Vlaanderen gingen. 8)

Ik had krak hetzelfde

Praetorian
9 september 2007, 14:57
15 p.

bentje
13 september 2007, 09:12
16 punten, heb natuurlijk ook gedaan alsof het over Vlaanderen ging

Scarabaeida
14 september 2007, 13:41
15 punten, maar veel 'zogezegd' nationalistische standpunten zijn eigenlijk perfect te plaatsen in een sociale context. Het is een erg oppervlakkige test. Als je bijvoorbeeld vindt dat het Nederlands wel leenwoorden mag gebruiken, maar dat Nederlands en Engels niet roekeloos door elkaar gehaspeld mag worden (zoals gamers op irritante wijze ook buiten hun computerspellen doen), ben je meteen al een strenge taalpurist.
Hoe flauw! Ik wil gewoon beide talen mooi houden, voor de rest kan het me weinig schelen hoe het Nederlands evolueert! :)

Bij voetbal kan het me overigens zéér wel schelen dat een bepaald team vals speelt. Zo was ik ook kwaad op die Jamaicaanse scheids die een doelpunt van België tegen Brazillië onterecht afkeurde als buitenspel. Het is "maar voetbal" is een erg domme instelling, dit heeft niets van nationalisme weg.

Jezelf schamen voor je landgenoten is overigens ook een ERG domme instelling. Dat is de manier van apologeten.

Laatst vind ik ook de Belgen zeker niet 'tenminste' normaal. Het Wilhelmus is nu eenmaal een mooier lied, ook een ouder. Ik kende zelf ook de bekendste couplet van het Wilhelmus ver voordat ik de gatlelijke Brabançonne of de Vlaamse Leeuw kende.
Er is een verschil tussen nationalisme en kennis ter zake. Ik ben nog steeds eerder Europees gezond dan ik nationalistisch zou zijn. Al is België een domme natie om trots op te zijn, gezien het meer nadelen voor ons Nederlandstalige Belgen bracht dan het Nederland (waar wij ook van verschillen, maar waarmee op Europees niveau samengeleefd kan worden) Ware het niet voor onbeschaafde ondankbare Vlaamse masochisten en Franstaligen, waarvoor ik me niet schaam, maar wie ik eerder terecht beledig als de onmensen die ze zijn :twisted:, had Europa veel sterker gestaan.

Orangistisch patriotisme is misschien dom IMO, Groot- of Heel-Nederland zou een Europa van minder staten maken en economisch en politiek meer betekenen in de EU. De EU zelf zou er ook beter bij varen.
Ik ben dus minder de separist dan onze belgicistische medemens, maar ik laat die ideeën achterwege en onderdruk ze omdat de meerderheid der Vlamingen niet mijn perceptie heeft en te trots is om bij Nederland te willen horen. Ze zullen zeuren en klagen en het besturen van zo'n staat onterecht bemoeilijken, omdat ze ezels zijn. Mensen zijn ook slechte egoïstische wezens en de geschiedenis heeft geleerd dat Vlamingen harder zeuren dan Nederlanders (ondanks die beschuldiging naar onze noorderburen).

Patrik
25 september 2007, 01:03
Ik heb 20.

Ik ben een conservatieve Vlaamse nationalist die graag zou
willen dat elke Vlaming zijn potentieel op elk gebied volledig
kan realizeren dankzij financiele en andere hulp van de staat.