PDA

View Full Version : NASA knipt in budget milieuprojecten


Jazeker
13 juni 2006, 15:27
Voor een keertje is het in het Engels te doen. Ik weet ook niet of dit het relevante subforum is, maar hier gaan we maar:

NASA's green science budget slashed and burnedEnvironment makes way for man

By Lucy Sherriff (http://forms.theregister.co.uk/mail_author/?story_url=/2006/06/12/nasa_sci_budget/)
Published Monday 12th June 2006 14:35 GMT

NASA has been hacking away at its budget for environmental research projects in a recent round of book balancing, but says its Shuttle programme is still on track.
The agency has cancelled at least two satellite research programmes to free up cash for manned space missions, according to reports, and is delaying others.

A $200m mission designed to measure the amount of moisture in the soil has been scrapped, as has the launch of the $100m The Deep Space Climate Observatory, even though it has already been built. Both projects would have provided data for scientists trying to understand the mechanisms involved in climate change.
According the The Boston Globe NASA is also planning to postpone weather monitoring missions slated for 2007, which would also have helped refine climate models.

The cuts have meant job losses as well, with between 20 and 30 staff at the Utah State University's Space Dynamics Laboratory looking forward to their pink slips next month. The university says it has taken a 40 per cent budget cut in NASA's Wide-field Infrared Survey Explorer program, but that the work will continue despite the head count reduction.
Although the Earth science missions have taken a battering, money is still available for manned space missions. NASA said it remains committed to a July launch for the newly refurbished Discovery Shuttle, in spite of lingering safety concerns.

The main alteration to the craft is the removal of the Protuberance Air Load ramp. This is the area on the external tank that lost chunks of foam during both the ill-fated Columbia flight in 2003, and the more recent Return to Flight mission undertaken by discovery last year.
NASA says its tests have shown the shuttle can fly safely without the ramp, which covers wiring and pressurisation lines on the external fuel tank.
It says removing the ramp will not eliminate the risk of more foam chunks falling off during the launch. The agency expects any foam debris to be smaller than the chunk that fatally wounded Columbia, but says it still has a lot to learn about the physics of the foam. ®


Prima. Binnen een tijdje kan er een paar man de ruimte in, terwijl de aarde naar de maan gaat. :roll:

Bron : The Register (http://www.theregister.co.uk)

Zwarte Spion
13 juni 2006, 15:30
Kan u dit even vertalen en samenvatten tot twee volzinnen aub?

1handclapping
13 juni 2006, 15:32
Propaganda schijnt nog altijd voorrang te hebben op wetenschap.
Men kan geen oorlogen voeren en tegelijk aan wetenschappelijk ruimtevaartonderzoek doen. Misschien een uitstapje regelen met een paar presidenten in een shuttle ?

Jazeker
13 juni 2006, 15:33
Komt er voornamelijk op neer dat Nasa een aantal projecten schrapt of uitstelt die draaien om betere klimaatobservaties en het begrijpen van de evolutie daarin. Dit ten voordele van de door Bush hevig gewenste nieuwe bemande vluchten.

illwill
13 juni 2006, 16:07
Voor een keertje is het in het Engels te doen. Ik weet ook niet of dit het relevante subforum is, maar hier gaan we maar:


Prima. Binnen een tijdje kan er een paar man de ruimte in, terwijl de aarde naar de maan gaat. :roll:

Bron : The Register (http://www.theregister.co.uk)

Olie is aan zijn laatste levensjaren bezig. Kyoto is een grap als het neerkomt op puur het doel van beter milieu. Geen reden dus om nog langer geld te pompen in deze dingen. Het lost zichzelf op binnen dit en 15 a 20 jaar.

exodus
13 juni 2006, 16:13
Ze gaan wel niet knippen in het black budget.

parcifal
13 juni 2006, 16:25
Olie is aan zijn laatste levensjaren bezig. Kyoto is een grap als het neerkomt op puur het doel van beter milieu. Geen reden dus om nog langer geld te pompen in deze dingen. Het lost zichzelf op binnen dit en 15 a 20 jaar.

Jezus ventje,
Geef nu eens 1 geldig argument waarom olie aan zijn laaste levensjaren zou bezig zijn?

En onderzoek naar klimaatsverandering en mileu-verontreiniging is een van de meest nuttige terreinen van onderzoek die denkbaar zijn, aangezien het onze toekomst op fundamentele manier aanbelangd.

Jazeker
13 juni 2006, 16:27
En onderzoek naar klimaatsverandering en mileu-verontreiniging is een van de meest nuttige terreinen van onderzoek die denkbaar zijn, aangezien het onze toekomst op fundamentele manier aanbelangd.

Idem. Het in in elk geval momenteel veel dringender dan een bemande vlucht naar Mars.

parcifal
13 juni 2006, 16:28
Ze gaan wel niet knippen in het black budget.

En natuurlijk hebben Telenet en Electrabel ook een black budget en NWO-mensen aan het hoofd, net als de VRT, de vuilkar, Fluxis en de Federale politie.

Hoe kan jij, Exodus, het nog over je hart krijgen belastingen te betalen als
je weet dat je zo de NWO steunt???

Wees eens een rebel! 8)

illwill
13 juni 2006, 17:36
Jezus ventje,
Geef nu eens 1 geldig argument waarom olie aan zijn laaste levensjaren zou bezig zijn?

En onderzoek naar klimaatsverandering en mileu-verontreiniging is een van de meest nuttige terreinen van onderzoek die denkbaar zijn, aangezien het onze toekomst op fundamentele manier aanbelangd.

Ging je niet negeren? Probeer het nog eens muts.

Ik zal je een handje helpen. Oftewel negeer je me zoals je al maanden aan het verkondigen bent oftewel weet je maar te zeggen wanneer je echt wil discussieren en je wrok aan de kant kan leggen en eens normaal kan reageren, zoniet zal ik je een handje helpen en niet ontopic reageren op je flauwe zever.

exodus
13 juni 2006, 17:39
En natuurlijk hebben Telenet en Electrabel ook een black budget en NWO-mensen aan het hoofd, net als de VRT, de vuilkar, Fluxis en de Federale politie.

Hoe kan jij, Exodus, het nog over je hart krijgen belastingen te betalen als
je weet dat je zo de NWO steunt???

Wees eens een rebel! 8)
Gezever. Een beetje informeren en je weet dat NASA en defence apllicaties een black budget hebben. Dat wordt zelfs niet geheel weggestoken. Wat wel weggestoken wordt is om hoeveel geld het gaat, en waarvoor het gebruikt wordt.

Leer eerst eens rekening te houden met de feiten vooraleer kritiek te spuien.

Ik heb trouwens helemaal niet de neiging een rebel te zijn, maar ben geinteresseerd in de waarheid. Dat jij dat als rebels opvat, wat zegt dat over jou? :-D


The black budget is the government's illusory and tangled accounting of what it spends on intelligence gathering, covert operations, and - less noticeably - secret military research and weapons programs. It admits to no easy calculation, but by estimates of those who watch it, the black budget may hit US$30 billion a year - a figure larger than current federal expenditures for education. It includes spending by the CIA, the Defense Intelligence Agency, the National Security Agency, and military R&D.

Documented - vaguely - in funding requests and authorizations voted on by select committees of the US Congress, the black budget is published with omitted dollar amounts and blacked-out passages. It hides all sorts of strange projects, not just from enemies, foreign and domestic, but from the public and elected officials as well. Last year, for instance, it was revealed that the National Reconnaissance Office had for several years used the black budget to hide from Congress the cost and ownership of a $300 million office building, even though the structure was plainly visible from Route 28 west of Washington, DC.





The Black Budget Bonanza

The Center for Strategic and Budgetary Assessments' Steven Kosiak has estimated (pdf) (http://www.csbaonline.org/4Publications/Archive/U.20060517.FY07BlackBudget/U.20060517.FY07BlackBudget.pdf) the "black" or classified defense budget has ballooned to $30.1 billion, or 19%, of the total fiscal year 2007 Department of Defense budget request (via TPMMuckraker (http://www.tpmmuckraker.com/archives/000737.php)). This total is split roughly evenly between research and development (R&D) funding and acquisition programs. The amount spent on classified acquisition has nearly doubled since the mid-1990s--a rate much faster than unclassified acquisition programs.

USATODAY.com - Secret military spending gets little oversight (http://www.usatoday.com/news/washington/2005-11-08-pentagon-spending_x.htm)

kelt
13 juni 2006, 17:48
Een ruimtevaartorganisatie zou zich eigenlijk met ruimtevaart moeten bezighouden.. :|








(http://www.usatoday.com/news/washington/2005-11-08-pentagon-spending_x.htm)

parcifal
13 juni 2006, 18:18
Ging je niet negeren? Probeer het nog eens muts.

Ik zal je een handje helpen. Oftewel negeer je me zoals je al maanden aan het verkondigen bent oftewel weet je maar te zeggen wanneer je echt wil discussieren en je wrok aan de kant kan leggen en eens normaal kan reageren, zoniet zal ik je een handje helpen en niet ontopic reageren op je flauwe zever.

Ik negeer je als ik daar zin in heb, jij gaat mij niet voorschrijven of ik al dan niet kan reageren op jouw zielige pogingen om iets te schrijven.
En jouw hulp? :-D Help jezelf zou ik zeggen, of vraag hulp. Liefst professioneel. Het UZ in Jette is goed naar het schijnt.

Ik herhaal dus mijn -normale- vraag: geef eens 1 geldig en redelijk argument waarom olie aan zijn laatste levensjaren zou bezig zijn?

illwill
14 juni 2006, 05:38
Ik negeer je als ik daar zin in heb, jij gaat mij niet voorschrijven of ik al dan niet kan reageren op jouw zielige pogingen om iets te schrijven.
En jouw hulp? :-D Help jezelf zou ik zeggen, of vraag hulp. Liefst professioneel. Het UZ in Jette is goed naar het schijnt.

Ik herhaal dus mijn -normale- vraag: geef eens 1 geldig en redelijk argument waarom olie aan zijn laatste levensjaren zou bezig zijn?

Je hebt mijn vorige posting gelezen dus probeer het nog eens muts.

illwill
15 juni 2006, 05:57
Idem. Het in in elk geval momenteel veel dringender dan een bemande vlucht naar Mars.

Maar dat is niet de taak van een organisatie als Nasa, regeringen moeten daar maar geld voor bij elkaar steken. T'is wel makelijk é, thuis wat sorteren, stroom verbruiken zoveel je wil, water, met de auto naar het werk...en dan de schuld maar op Nasa steken.