PDA

View Full Version : Gaat ge er van kunnen leven ?


Jazeker
13 juni 2006, 17:57
http://www.kenuwpensioen.be/

Ik mag wel hopen dat het geen ik als pensioen te zien krijg daar, een herrekening is naar de waarde van het geld vandaag.

En u ? Gadervakunneleve ?

1handclapping
13 juni 2006, 18:01
Als Uw geld op het einde van de maand op is, is het op...

King of beggars and fleas
13 juni 2006, 18:11
met de huidige prijzen zou een minimumpensioen minstens 1200 euro per maand moeten zijn en dat voor iedereen.

Apocalyps
13 juni 2006, 18:15
Als ik deze berekening mag geloven mag ik als zelfstandige zeker niet klagen.

cookie@vws
13 juni 2006, 18:22
Kloterij is eigenlijk dat diegenen die reeds goed verdiend hadden zich kunnen indekken door geld opzij te zetten. Hoewel ze het eigenlijk niet nodig zullen hebben wegens bvb eigen huis, genoeg op de bank, een paar investeringen,.... Raar genoeg krijgen diegenen die het dan ook niet meer nodig zullen hebben toch meer van de overheid.... 8O

Desiderius
13 juni 2006, 19:17
Nulkommanul in mijn geval. Ten ware dat ik het nog in m'n kop zou halen om het minimumpensioen voor zelfstandigen aan te vragen. D�*t zou nog eens een grap zijn !

DaBlacky
13 juni 2006, 21:35
met de huidige prijzen zou een minimumpensioen minstens 1200 euro per maand moeten zijn en dat voor iedereen.

Dan zou die wel een pak meer verdienen dan de doorsnee arbeider.

King of beggars and fleas
13 juni 2006, 23:31
Dan zou die wel een pak meer verdienen dan de doorsnee arbeider.dat zou dan ook het minimumloon moeten zijn. of anders de prijzen naar beneden. om te beginnen de huurprijzen dan valt er over minder te praten. anders niet

King of beggars and fleas
13 juni 2006, 23:32
Nulkommanul in mijn geval. Ten ware dat ik het nog in m'n kop zou halen om het minimumpensioen voor zelfstandigen aan te vragen. D�*t zou nog eens een grap zijn !idd zou er in jouw geval binnen de huidige constellatie nog eens moeten bijkomen :roll: .

je hebt nog niet genoeg profit gemaakt uit andersmans arbeid zeker :roll: .

Desiderius
13 juni 2006, 23:46
idd zou er in jouw geval binnen de huidige constellatie nog eens moeten bijkomen :roll: .

je hebt nog niet genoeg profit gemaakt uit andersmans arbeid zeker :roll: .

Eerlijk gezegd, ik zou niet weten of het uit "andermans arbeid" is.
In principe is dat zelfs niet eens nodig. En nog eerlijker gezegd, het kan me ook niks schelen.

Awel, speciaal om "de huidige constellatie" eens een ferme kloot af te trekken ga ik het toch aanvragen: dat minimumpensioen voor zelfstandigen. Misschien kan ik er de ruitenwasser eens een extraatje mee geven, want die gast doet z'n werk echt heel goed.

Jazeker
14 juni 2006, 00:02
dat zou dan ook het minimumloon moeten zijn. of anders de prijzen naar beneden. om te beginnen de huurprijzen dan valt er over minder te praten. anders niet

Met de huidige immobiliënprijzen... wie zou er dan nog iets verhuren ? Het zou dan allemaal op de koopmarkt komen. De koopprijzen zouden dalen, maar zou de arme dan ook al kunnen kopen ? Toch eens over nadenken.

BigF
14 juni 2006, 00:20
Ik zou, gesteld ik tot 2035 hetzelfde blijf verdienen als nu, een 1200 euro trekken.

Ik vind dat eerlijk gezegd wreed meevallen.

Jazeker
14 juni 2006, 00:54
Ik zou, gesteld ik tot 2035 hetzelfde blijf verdienen als nu, een 1200 euro trekken.

Ik vind dat eerlijk gezegd wreed meevallen.

Ik ook iets in die buurt. Ik vind dat tegenvallen. Maar ik heb al een pensioensparendingetje lopen ook. Het valt tegen in de zin dat de huurprijzen erg oplopen. Maar dat is geen spek voor de bek van de regering.

Die houdt zich bezig met racisme en het groot in de pers uitspreiden dat Freya heeft gevochten om die vijf cent af te schaffen die je moet betalen op het openen van een spaarboek. We zijn allemaal gered. Het zilverfonds is een put en wie niet spaart, die niet wint :-(

Bobke
14 juni 2006, 11:22
Met de huidige immobiliënprijzen... wie zou er dan nog iets verhuren ? Het zou dan allemaal op de koopmarkt komen. De koopprijzen zouden dalen, maar zou de arme dan ook al kunnen kopen ? Toch eens over nadenken.
De koopprijzen zouden helemaal niet dalen vrees ik.
Niemand zou nog bouwen voor de huurmarkt.
Door de schaarste zou de prijs van bestaande woningen nog stijgen.

Jazeker
14 juni 2006, 11:32
De koopprijzen zouden helemaal niet dalen vrees ik.
Niemand zou nog bouwen voor de huurmarkt.
Door de schaarste zou de prijs van bestaande woningen nog stijgen.

De bestaande appartementen zouden van de hand worden gedaan, eh.

Supe®Staaf
14 juni 2006, 11:54
En u ? Gadervakunneleve ?
:onfire: :onfire: :onfire: :belgievl::multi: :multi::multi:

alberto
14 juni 2006, 12:01
Kloterij is eigenlijk dat diegenen die reeds goed verdiend hadden zich kunnen indekken door geld opzij te zetten. Hoewel ze het eigenlijk niet nodig zullen hebben wegens bvb eigen huis, genoeg op de bank, een paar investeringen,.... Raar genoeg krijgen diegenen die het dan ook niet meer nodig zullen hebben toch meer van de overheid.... 8O

Uiteraard, niet meer dan logisch, diegene die goed verdiend hebben, hebben ook het meest afgedragen, helemaal geen kloterij.

alberto
14 juni 2006, 12:02
Ik zou, gesteld ik tot 2035 hetzelfde blijf verdienen als nu, een 1200 euro trekken.

Ik vind dat eerlijk gezegd wreed meevallen.
Brut of net?

DaBlacky
14 juni 2006, 12:10
Ik ook iets in die buurt. Ik vind dat tegenvallen. Maar ik heb al een pensioensparendingetje lopen ook. Het valt tegen in de zin dat de huurprijzen erg oplopen. Maar dat is geen spek voor de bek van de regering.

Die houdt zich bezig met racisme en het groot in de pers uitspreiden dat Freya heeft gevochten om die vijf cent af te schaffen die je moet betalen op het openen van een spaarboek. We zijn allemaal gered. Het zilverfonds is een put en wie niet spaart, die niet wint :-(

Het ligt er dus gewoon aan of je huurder of eigenaar van een woning bent. Eigenaars kunnen makkelijk leven van hun pensioen (want tegen die tijd is hun woning normaliter afbetaald) en huurders hebben blijkbaar dikke pech...

Jazeker
14 juni 2006, 16:54
Ik zou, gesteld ik tot 2035 hetzelfde blijf verdienen als nu, een 1200 euro trekken.

Ik vind dat eerlijk gezegd wreed meevallen.

En maar hopen dat dat bedrag is teruggerekend naar de waarde van het geld vandaag. Ge gaat daar anders mooi staan bij den bakker in 2035 als een brood 15600 euro kost :lol:

BigF
14 juni 2006, 17:04
Ik ook iets in die buurt. Ik vind dat tegenvallen. Maar ik heb al een pensioensparendingetje lopen ook. Het valt tegen in de zin dat de huurprijzen erg oplopen. Maar dat is geen spek voor de bek van de regering.

Die houdt zich bezig met racisme en het groot in de pers uitspreiden dat Freya heeft gevochten om die vijf cent af te schaffen die je moet betalen op het openen van een spaarboek. We zijn allemaal gered. Het zilverfonds is een put en wie niet spaart, die niet wint :-(
Groot verschil; ik moet niet huren want ik ben eigenaar. (Van 2 huizen, dus laat die huurprijzen maar de hoogte inschieten!)
Bovendien gaat mijn vrouwtje ooit ook nog pensioen trekken.
En we doen allebei aan pensioensparen.

Ik kan maar amper wachten met oud worden!
:-D

Jazeker
14 juni 2006, 17:05
Ik ook iets in die buurt. Ik vind dat tegenvallen.
Ah nee. Verkeerd gekeken. Het zal een stukske meer :-P

:onfire::onfire::onfire:

Ik moet wel wachten op de volgende versie van de software die dat netto ook kan berekenen.

BigF
14 juni 2006, 17:05
Brut of net?
Ga eens op die site kijken...
Ik dacht (hoop) net, maar ben niet zeker.

Jazeker
14 juni 2006, 17:07
Ga eens op die site kijken...
Ik dacht (hoop) net, maar ben niet zeker.

De site geeft enkel bruto, maar geeft wel een voorbeeldje van wat net is ingeval bruto 1500 is.

Bobke
14 juni 2006, 22:01
De bestaande appartementen zouden van de hand worden gedaan, eh.
Natuurlijk.
En die zouden gekocht worden door mensen die nu huren.
Aangezien er geen meer zouden bijgebouwd worden om te verhuren zou er schaarste optreden. Alleen wie kan kopen of zelf bouwen zou nog een woning kunnen verwerven.

Jazeker
14 juni 2006, 22:15
Natuurlijk.
En die zouden gekocht worden door mensen die nu huren.
Aangezien er geen meer zouden bijgebouwd worden om te verhuren zou er schaarste optreden. Alleen wie kan kopen of zelf bouwen zou nog een woning kunnen verwerven.

Er is dan schaarste maar niet van het soort dat de prijzen opdrijft omdat degenen die er geen hebben, degenen zijn die het niet kunnen betalen. Die gaan dan onder brugjes moeten wonen of zo, maar die gaan geen prijzenslag veroorzaken.

Bobke
14 juni 2006, 22:30
Er is dan schaarste maar niet van het soort dat de prijzen opdrijft omdat degenen die er geen hebben, degenen zijn die het niet kunnen betalen. Die gaan dan onder brugjes moeten wonen of zo, maar die gaan geen prijzenslag veroorzaken.
Akkoord, maar u had het over prijsdalingen..
De prijzen van bestaande woningen staan uiteraard altijd in verhouding tot de prijzen van nieuwbouw.

Jazeker
15 juni 2006, 01:09
Akkoord, maar u had het over prijsdalingen..
De prijzen van bestaande woningen staan uiteraard altijd in verhouding tot de prijzen van nieuwbouw.
Ik weet niet waar je woont. Ik woon in een plattelandsgemeente in groene rand rond Brussel, gelukkig binnen Brussel. Die gemeente is in 5 jaar tijd bijna volgebouwd (het liberale project van Europa en het linkse project van de multicul die zorgt dat je overbevolkte strookje land ineens toch wel een paar miljoen extra burgers aankan, althans op papier). Het staat hier VOL appartementsgebouwen in aanbouw. Ik moet echt zoeken naar nog een stukje veld om een wandeling te maken. Als Kobaf nu zijn wet door het parlement krijgt en verhuren gaat enkel aan maximumprijs 250 euro of zo, dan worden die allemaal meteen verkocht.

En de prijs van nieuwbouw is niks. Bouwen kost momenteel niks in vergelijking met de grondprijs. En die is hoog. Ik loop nog wel eens langs een vastgoedsite en zo... ik zie soms instortende gebouwen te koop voor 9 miljoen belgische frankskes... gewoon voor de prijs van de grond en dat is heus niet in Knokke of zo, hoor.

Bobke
15 juni 2006, 10:58
Ik weet niet waar je woont. Ik woon in een plattelandsgemeente in groene rand rond Brussel, gelukkig binnen Brussel. Die gemeente is in 5 jaar tijd bijna volgebouwd (het liberale project van Europa en het linkse project van de multicul die zorgt dat je overbevolkte strookje land ineens toch wel een paar miljoen extra burgers aankan, althans op papier). Het staat hier VOL appartementsgebouwen in aanbouw. Ik moet echt zoeken naar nog een stukje veld om een wandeling te maken. Als Kobaf nu zijn wet door het parlement krijgt en verhuren gaat enkel aan maximumprijs 250 euro of zo, dan worden die allemaal meteen verkocht.

En de prijs van nieuwbouw is niks. Bouwen kost momenteel niks in vergelijking met de grondprijs. En die is hoog. Ik loop nog wel eens langs een vastgoedsite en zo... ik zie soms instortende gebouwen te koop voor 9 miljoen belgische frankskes... gewoon voor de prijs van de grond en dat is heus niet in Knokke of zo, hoor.
Het maakt niet echt veel verschil of die appartementen verkocht of verhuurd worden. Het bewijst dat er moet bijgebouwd worden om aan de vraag te voldoen.
Als de bouw stilvalt krijgen we dus schaarste en kan Kobaf onder zijn brug gaan slapen.
Dat de prijs van nieuwbouw niets is zou ik niet durven beweren.
Appartement hebben niet veel grond nodig maar de prijzen ook niet mis.
De grondprijs gaat maar doorwegen als ge een open bebouwing wilt.
Bij rijwoningen speelt dat al veel minder rol. Toch eigenaardig dat men vroeger een huisje bouwde op 40 vierkante meter. En dan maar klagen over de hoge grondprijzen.
Ps. Ik woon in een polderdorp.

vlijmscherp
15 juni 2006, 11:00
dat zou dan ook het minimumloon moeten zijn. of anders de prijzen naar beneden. om te beginnen de huurprijzen dan valt er over minder te praten. anders niet

minimumloon van 1200 euro is wel echt veel hé, of je zou de lasten moeten verlagen. huurprijzen naar beneden, of het fiscaal aantrekkelijker maken daarentegen, vind ik een goed idee.

vrijevlaming
15 juni 2006, 13:10
met de wedde die ik zal hebben zal ik tegen de 1900 brutto hebben. Maar waarschijnlijk zal dat wel een stuk hoger liggen (want ik kan me niet inbeelden dat ik evenveel zal blijven verdienen als waar ik mee zal starten dit jaar)