PDA

View Full Version : Spirit heeft nevenverschijnselen van hittegolf


Pouma
16 augustus 2003, 11:09
Spirit: overlast gevolg van tekort aan zwembaden

De overlastproblemen in een aantal openluchtzwembaden in de regio is volgens Spirit Vlaams-Brabant het gevolg van een tekort aan zwemgelegenheden, waardoor deze overbevolkt zijn. Brussel en de rand tellen met Grimbergen en Huizingen immers slechts twee openluchtzwembaden. De partij doet dan ook voorstellen voor nieuwe projecten.
Spirit pleit er onder meer voor de mogelijkheden te onderzoeken die de vele vijvers in de regio bieden, zoals deze van het Afrikamuseum in Tervuren, het gemeentepark in Zaventem, Neerpede (onder de ring) in Anderlecht, het wachtbekken in Sint-Pieters-Leeuw en de 35 vijvers in de regio Overijse-Groenendaal. Daarnaast zijn er nog diverse beken zoals de Amelgem- en Maalbeek in Meise, de beek aan Consciencepad (Dworp) en de Zenne in Halle.

advocadus
16 augustus 2003, 11:13
Spirit: overlast gevolg van tekort aan zwembaden

De overlastproblemen in een aantal openluchtzwembaden in de regio is volgens Spirit Vlaams-Brabant het gevolg van een tekort aan zwemgelegenheden, waardoor deze overbevolkt zijn. Brussel en de rand tellen met Grimbergen en Huizingen immers slechts twee openluchtzwembaden. De partij doet dan ook voorstellen voor nieuwe projecten.
Spirit pleit er onder meer voor de mogelijkheden te onderzoeken die de vele vijvers in de regio bieden, zoals deze van het Afrikamuseum in Tervuren, het gemeentepark in Zaventem, Neerpede (onder de ring) in Anderlecht, het wachtbekken in Sint-Pieters-Leeuw en de 35 vijvers in de regio Overijse-Groenendaal. Daarnaast zijn er nog diverse beken zoals de Amelgem- en Maalbeek in Meise, de beek aan Consciencepad (Dworp) en de Zenne in Halle.

:lol:

Zonder verdere commentaar.

Darwin
16 augustus 2003, 12:07
Waarom laten ze de Marokkanen van Brussel niet zwemmen in de (overwelfde) Zenne?

Da's vlakbij en dan heeft niemand er nog last van. :P

Johan C.
16 augustus 2003, 12:08
Mijnheer Pouma, het hoeft ook niet altijd moeilijk te zijn. Indien er een tekort aan openluchtzwembaden is dan krijg je onvermijdelijk op warme dagen een erg hoge concentratie bezoekers. Dat dit medeverantwoordelijk is voor moeilijkheden lijkt me de logica zelve. Hetzelfde in gemeenten waar er in de weide omtrek maar een paar jeugdcafés zijn.

Vergeet ook niet het commentaar dat Fouad Ahidar had in de media op de ongeregeldheden. Hij zei dat de opvoeding van de allochthone jongeren op een andere manier aangepakt moet worden. Ouders weten amper waar hun kroost uithangt en doen zelden of nooit iets samen met de kinderen. Ze weten zich dus ook niet te gedragen....

Als je het mij vraagt is Spirit zowat de enige partij geweest die iets zinnigs wist te vertellen omtrent die zwemperikelen.

Het Vraagteken
16 augustus 2003, 12:10
Waarom laten ze de Marokkanen van Brussel niet zwemmen in de (overwelfde) Zenne?

Da's vlakbij en dan heeft niemand er nog last van. :P

Dat masker valt dan ook weer af... :roll:

Darwin
16 augustus 2003, 12:15
Waarom laten ze de Marokkanen van Brussel niet zwemmen in de (overwelfde) Zenne?

Da's vlakbij en dan heeft niemand er nog last van. :P

Dat masker valt dan ook weer af... :roll:

Van mij mogen ze ook gaan zwemmen in de Nijl of de Tigris of de Eufraat hoor.

Liever nog zelfs.

maddox
16 augustus 2003, 12:15
Vlarem II is ook van toepassing op zwemwaters....

Je kan niet zomaar een strandje aan een beek of vijver,spaarbeken ,een cafetaria instaleren en een Hokje om de ticketten te verdelen.

verschillende redenen.
Oppervlaktewater in België is nu net niet het properste van de wereld.
Het beschikbare water moet in een recreatiegebied liggen.Beschikbare locaties moeten bereikbaar zijn.

enzoverders.

Oftewel, de wetjes, en de groene regelneverij,samen met de rode alles gratispolitiek laten niet veel speelruimte meer toe.

Pieterjan
16 augustus 2003, 12:59
Waarom laten ze de Marokkanen van Brussel niet zwemmen in de (overwelfde) Zenne?

Da's vlakbij en dan heeft niemand er nog last van. :P

Dat masker valt dan ook weer af... :roll:

Van mij mogen ze ook gaan zwemmen in de Nijl of de Tigris of de Eufraat hoor.

Liever nog zelfs.

Beste Darwin,

Ik ken een plaatsje waar u vrij en ongestoord kan zwemmen, helemaal in je eentje. Gerust gelaten van enige bruingelooid velletje. Genietend van rust en eenvoud.
Ik heb er een plaatje van. Als je interesse hebt laat je me maar iets weten dan geef ik je de coördinaten door. Het is een eindje reize maar ik ben er zeker van dat ik genoeg gelden vind om je er naartoe te sturen...

Als je hier (http://www.klimaatcampagne.nl/images/DRAAIKOLK20.jpg) klikt, heb je al een voorsmaakje...

Paulus de Boskabouter
16 augustus 2003, 13:10
Waarom laten ze de Marokkanen van Brussel niet zwemmen in de (overwelfde) Zenne?

Da's vlakbij en dan heeft niemand er nog last van. :P

Dat masker valt dan ook weer af... :roll:

Van mij mogen ze ook gaan zwemmen in de Nijl of de Tigris of de Eufraat hoor.

Liever nog zelfs.

Nog de moeite niet gedaan de naam van een Marokkaanse rivier op te zoeken... :roll:

Paulus de Boskabouter
16 augustus 2003, 13:13
Vlarem II is ook van toepassing op zwemwaters....

Je kan niet zomaar een strandje aan een beek of vijver,spaarbeken ,een cafetaria instaleren en een Hokje om de ticketten te verdelen.

verschillende redenen.
Oppervlaktewater in België is nu net niet het properste van de wereld.
Het beschikbare water moet in een recreatiegebied liggen.Beschikbare locaties moeten bereikbaar zijn.

enzoverders.

Oftewel, de wetjes, en de groene regelneverij,samen met de rode alles gratispolitiek laten niet veel speelruimte meer toe.


Uw oplossing: doe maar op?

eerst en vooral zit je te zagen dat de oppervlaktewaters niet proper zijn en vervolgens zaag je over de maatregelen die genomen werden om datzelfde water weer proper te krijgen.

MAKE UP YOUR MIND!
:roll:

maddox
16 augustus 2003, 13:19
Paulus, mijn voornaamste punt was dat Spirit, weerom een leuk voorstel doet ,wat wettelijk nog niet eens te regelen valt, zoals hun totale wapenideologie.

Ik ben blij dat er hier en daar al meer leven in de rivieren en beken zit dan algen en anaerorobe bacterien.
Ik woon op 100m van de Zenne, daar is nog een grote hoop werk aan hoor.

Ik ben op het vlak van milieu zeker niet ontevreden met de verwezelijkingen van de voorgaande regeren, weliswaar onder druk van de internationale gemeenschap.(nu de boel efficienter en kosteffectiever krijgen....ik werk namelijk nu in een huisvuilverbrandingsinstalatie, en ik kan je garanderen dat er een hoop volk teveel zijn kost verdient)

Johan C.
16 augustus 2003, 13:30
Spirit lanceert gewoon een denkpiste en als je goed gelezen hebt dan staat er dat ze eerst onderzoek willen laten doen naar de ecologische/technische/juridische aspecten van de zaak.

advocadus
16 augustus 2003, 14:52
Mijnheer Pouma, het hoeft ook niet altijd moeilijk te zijn. Indien er een tekort aan openluchtzwembaden is dan krijg je onvermijdelijk op warme dagen een erg hoge concentratie bezoekers. Dat dit medeverantwoordelijk is voor moeilijkheden lijkt me de logica zelve. Hetzelfde in gemeenten waar er in de weide omtrek maar een paar jeugdcafés zijn.

Vergeet ook niet het commentaar dat Fouad Ahidar had in de media op de ongeregeldheden. Hij zei dat de opvoeding van de allochthone jongeren op een andere manier aangepakt moet worden. Ouders weten amper waar hun kroost uithangt en doen zelden of nooit iets samen met de kinderen. Ze weten zich dus ook niet te gedragen....

Als je het mij vraagt is Spirit zowat de enige partij geweest die iets zinnigs wist te vertellen omtrent die zwemperikelen.

:lol: Zinnigs ? :lol:

Pouma
16 augustus 2003, 15:06
Wanneer men voldoende huilt leverd men misschien nog een zinnige bijdrage bij Spirit voor dit probleem.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Johan C.
16 augustus 2003, 15:38
Indien jullie niet begrijpen dat de opvoeding van allochthone jongeren een zeer wezenlijke factor is in de recente gebeurtenissen dan vraag ik mij af of het domheid of slechte wil is :?

advocadus
16 augustus 2003, 17:21
Indien jullie niet begrijpen dat de opvoeding van allochthone jongeren een zeer wezenlijke factor is in de recente gebeurtenissen dan vraag ik mij af of het domheid of slechte wil is :?

Opvoeding ? Volgens Spirit zijn de zwembaden gewoon te klein :lol: .

(zucht) :(

Marie-José
16 augustus 2003, 17:21
In GVA kon je enkele dagen terug lezen:
Allochtonen slaan redder het ziekenhuis in

In het openluchtzwembad "De Molen" op linkeroever vielen jongeren andere bezoekers lastig en kieperden afval in het zwembad.
Drie keer wees de redder donderdagavond de allochtone jongeren op hun plichten. Daarop werd de redder in het dok gegooid. Toen hij terug op het droge was, werd hij in elkaar getimmerd door het groepje allochtonen.

Een redder vulde aan:
" Het zijn steeds dezelfde tien �* vijftien allochtone jongens die de boel er in rep en roer komen zetten. Daarbij horen ook nachtelijke zwempartijtjes. Ze klimmen dan over de omheining en kieperen alles wat los zit -banken, nadars, de reddersstoel, enz. - in het water.
Tot uitwerpselen toe."
-------------------------------------------------------------------------------------

Dergelijke uitspattingen van allochtone jongeren werken onverdraagzaamheid in de hand, tenslotte zijn zij toch de onruststokers.
Het heeft niets te maken met een tekort aan openluchtzwembaden, wel met onbeschoft, maar dan ook zeer onbeschoft gedrag!

Het bewijs is hiermee geleverd dat een lange, VERPLICHTE integratieprocedure broodnodig is . Zowel in het belang van de migrant en zijn nakomelingen als in het belang van een goed georganiseerde en verdraagzame samenleving waar ieder zich goed bij voelt.
Maar daar heeft Spirit zich steeds tegen verzet.

Paulus de Boskabouter
16 augustus 2003, 17:24
In GVA kon je enkele dagen terug lezen:
Allochtonen slaan redder het ziekenhuis in

In het openluchtzwembad "De Molen" op linkeroever vielen jongeren andere bezoekers lastig en kieperden afval in het zwembad.
Drie keer wees de redder donderdagavond de allochtone jongeren op hun plichten. Daarop werd de redder in het dok gegooid. Toen hij terug op het droge was, werd hij in elkaar getimmerd door het groepje allochtonen.

Een redder vulde aan:
" Het zijn steeds dezelfde tien �* vijftien allochtone jongens die de boel er in rep en roer komen zetten. Daarbij horen ook nachtelijke zwempartijtjes. Ze klimmen dan over de omheining en kieperen alles wat los zit -banken, nadars, de reddersstoel, enz. - in het water.
Tot uitwerpselen toe."
-------------------------------------------------------------------------------------

Dergelijke uitspattingen van allochtone jongeren werken onverdraagzaamheid in de hand, tenslotte zijn zij toch de onruststokers.
Het heeft niets te maken met een tekort aan openluchtzwembaden, wel met onbeschoft, maar dan ook zeer onbeschoft gedrag!

Het bewijs is hiermee geleverd dat een lange, VERPLICHTE integratieprocedure broodnodig is . Zowel in het belang van de migrant en zijn nakomelingen als in het belang van een goed georganiseerde en verdraagzame samenleving waar ieder zich goed bij voelt.
Maar daar heeft Spirit zich steeds tegen verzet.

Kijk wat de redder zegt (in grote letters gezet)
Een lees daaronder de leuke veralgemening eens.
:roll:

advocadus
16 augustus 2003, 17:25
In GVA kon je enkele dagen terug lezen:
Allochtonen slaan redder het ziekenhuis in

In het openluchtzwembad "De Molen" op linkeroever vielen jongeren andere bezoekers lastig en kieperden afval in het zwembad.
Drie keer wees de redder donderdagavond de allochtone jongeren op hun plichten. Daarop werd de redder in het dok gegooid. Toen hij terug op het droge was, werd hij in elkaar getimmerd door het groepje allochtonen.

Een redder vulde aan:
" Het zijn steeds dezelfde tien �* vijftien allochtone jongens die de boel er in rep en roer komen zetten. Daarbij horen ook nachtelijke zwempartijtjes. Ze klimmen dan over de omheining en kieperen alles wat los zit -banken, nadars, de reddersstoel, enz. - in het water.
Tot uitwerpselen toe."
-------------------------------------------------------------------------------------

Dergelijke uitspattingen van allochtone jongeren werken onverdraagzaamheid in de hand, tenslotte zijn zij toch de onruststokers.
Het heeft niets te maken met een tekort aan openluchtzwembaden, wel met onbeschoft, maar dan ook zeer onbeschoft gedrag!

Het bewijs is hiermee geleverd dat een lange, VERPLICHTE integratieprocedure broodnodig is . Zowel in het belang van de migrant en zijn nakomelingen als in het belang van een goed georganiseerde en verdraagzame samenleving waar ieder zich goed bij voelt.
Maar daar heeft Spirit zich steeds tegen verzet.

Volgens heel wat mensen op dit forum bent u bij deze een racist, Marie-José. Ik vind gewoon dat u overschot van gelijk heeft :wink: .

advocadus
16 augustus 2003, 17:32
In GVA kon je enkele dagen terug lezen:
Allochtonen slaan redder het ziekenhuis in

In het openluchtzwembad "De Molen" op linkeroever vielen jongeren andere bezoekers lastig en kieperden afval in het zwembad.
Drie keer wees de redder donderdagavond de allochtone jongeren op hun plichten. Daarop werd de redder in het dok gegooid. Toen hij terug op het droge was, werd hij in elkaar getimmerd door het groepje allochtonen.

Een redder vulde aan:
" Het zijn steeds dezelfde tien �* vijftien allochtone jongens die de boel er in rep en roer komen zetten. Daarbij horen ook nachtelijke zwempartijtjes. Ze klimmen dan over de omheining en kieperen alles wat los zit -banken, nadars, de reddersstoel, enz. - in het water.
Tot uitwerpselen toe."
-------------------------------------------------------------------------------------

Dergelijke uitspattingen van allochtone jongeren werken onverdraagzaamheid in de hand, tenslotte zijn zij toch de onruststokers.
Het heeft niets te maken met een tekort aan openluchtzwembaden, wel met onbeschoft, maar dan ook zeer onbeschoft gedrag!

Het bewijs is hiermee geleverd dat een lange, VERPLICHTE integratieprocedure broodnodig is . Zowel in het belang van de migrant en zijn nakomelingen als in het belang van een goed georganiseerde en verdraagzame samenleving waar ieder zich goed bij voelt.
Maar daar heeft Spirit zich steeds tegen verzet.

Kijk wat de redder zegt (in grote letters gezet)
Een lees daaronder de leuke veralgemening eens.
:roll:

"Dezelfde 10 �* 15" in de Molen hé. Je zou het niet zeggen als je Spirit moet geloven, maar we hebben nog enkele recreatiedomeinen in Vlaanderen hoor. Als je dan ook nog bedenkt dat 75% tijdens juli en augustus in Marokko zit ...

Ik zeg het nog eens; als ze allemaal over dezelfde kam worden geschoren, dan is dat verkeerd. Maar eigenlijk heeft dit vooral te maken met hun groepscultuur; heeft u Marokkaanse baldadigheden al eens horen veroordelen door een andere Marokkaan. Meestal ligt de oorzaak bij "verveling" of "discriminatie", "geen gelijke kansen", "geen toekomstperspectief", en sinds kort ook "te kleine zwembaden" :lol: .

De mensen worden die flauwekul KOTSBEU. En terecht. De eerste die mijn dochter lastig valt of haar een hoer durft noemen omdat ze zich normaal westers gedraagt, mag zich verwachten aan een flinke gerechtelijke procedure. Zelfs als de zwembaden te klein zijn.

Johan C.
16 augustus 2003, 17:34
Dergelijke uitspattingen van allochtone jongeren werken onverdraagzaamheid in de hand, tenslotte zijn zij toch de onruststokers.


Ik ontken totaal niet dat allochtone jongeren zich hebben misdragen. Maar u gaat ervan uit dat het enkel en alleen hun schuld is, zij worden ook uitgedaagd en ik ken voldoende voorbeelden van Vlaamse jongeren die hetzelfde doen. Moeilijkheden in zwembaden en discotheken zijn meestal een ingewikkeld kluwen waarin het wel erg moeilijk wordt om een schuldige aan te wijzen. Maar akkoord met het feit dat personen die beginnen te vechten eruit moeten.

Het heeft niets te maken met een tekort aan openluchtzwembaden, wel met onbeschoft, maar dan ook zeer onbeschoft gedrag!


Een tekort aan openluchtzwembaden kan er wel toe leiden dat er zich meer problemen gaan voordoen omwille van een hoge concentratie bezoekers. Op overvolle wegen doen zich ook meer ongevallen voor en ons gedrag tijdens de file spreekt boekdelen.


Het bewijs is hiermee geleverd dat een lange, VERPLICHTE integratieprocedure broodnodig is . Zowel in het belang van de migrant en zijn nakomelingen als in het belang van een goed georganiseerde en verdraagzame samenleving waar ieder zich goed bij voelt.


U levert helemaal geen bewijs! Trouwens het gaat blijkbaar om een kleine groep steeds dezelfde jongeren... En gaat die lange inburgering de mensen leren hoe ze zich moeten gedragen aan het zwembad? Probeer eens naar oorzaken te zoeken mevrouw zoals Fouad Ahidar dit doet. En neen deze jonge politicus wijst niet met de vinger naar de Vlamingen. Hij steekt de hand in eigen boezem door het pedagogisch patroon van de meeste allochtonen in vraag te stellen.

Maar daar heeft Spirit zich steeds tegen verzet.

Zeer terecht! Die procedure die voor uw partij N-VA zelfs tien jaar mag duren is gewoon onzin!

maddox
16 augustus 2003, 17:39
@ Advocadus
Ik probeer me het voor te stellen, de aangifte bij de politie, wat een start is voor een aanklacht.

"goede middag, ik wens een aangifte te doen".Als je gelukt hebt ,en de agent is wakker, en bereidwillig te luisteren "Ja meneer, wat is er mis?"
"een allochtoon heeft mijn dochter uitgemaakt voor hoer"
Antwoord "sorry meneer, maar daar kunnen we niet veel aan doen, dat komt puur door de te kleine zwembaden,U zal zich moeten wenden tot centrum Leman"

Pouma
16 augustus 2003, 17:48
@ Advocadus
Ik probeer me het voor te stellen, de aangifte bij de politie, wat een start is voor een aanklacht.

"goede middag, ik wens een aangifte te doen".Als je gelukt hebt ,en de agent is wakker, en bereidwillig te luisteren "Ja meneer, wat is er mis?"
"een allochtoon heeft mijn dochter uitgemaakt voor hoer"
Antwoord "sorry meneer, maar daar kunnen we niet veel aan doen, dat komt puur door de te kleine zwembaden,U zal zich moeten wenden tot centrum Leman"

Een agent is verplicht om een pv. op te stellen,en moet zich onthouden van verdere commentaar hoe belachelijk de klacht ook mag klinken :wink:

maddox
16 augustus 2003, 17:49
Da's een mooie regel, maar ik garandeer je dat dit meer op een real life gesprek lijkt dan wat ik leuk vind.

athena
16 augustus 2003, 17:56
Ik gok toch ook op maddox. :wink:

Babeth
16 augustus 2003, 17:59
Ja maar zodra je af komt met initiatieven voor die "opvoeding" dan wordt er meteen weer geblèird: "raciiiiiiiistes".

Make up your mind boys...

Marie-José
16 augustus 2003, 18:47
Johan,

Jouw uitspraak dat de opvoeding van allochtone jongeren een zeer wezenlijke factor is in de recente gebeurtenissen, toont nogmaals aan dat een VERPLICHTE integratieprocedure nodig is!

Een verplichte integratie is en blijft nodig en daar is niks mis mee! Wel integendeel! Trouwens wat kan er verkeerd zijn mensen te willen helpen bij een goede integratie in hun nieuwe thuisland.

En jij begrijpt zeer goed dat het hier niet enkel gaat om die zwemperikelen.

Suits You, Sir!
16 augustus 2003, 18:49
Johan,

Jouw uitspraak dat de opvoeding van allochtone jongeren een zeer wezenlijke factor is in de recente gebeurtenissen, toont nogmaals aan dat een VERPLICHTE integratieprocedure nodig is!

Een verplichte integratie is en blijft nodig en daar is niks mis mee! Wel integendeel! Trouwens wat kan er verkeerd zijn mensen te willen helpen bij een goede integratie in hun nieuwe thuisland.

En jij begrijpt zeer goed dat het hier niet enkel gaat om die zwemperikelen.

Bij deze zou ik me dan ook graag aanmelden om verplicht te integreren in mijn nieuwe thuisland, want alhoewel ik de taal spreek, blank ben, stoofvlees met friet kan klaarmaken en al de Belgische nationaliteit heb verkregen, voel ik me nog altijd niet ten volle geassimileerd.

advocadus
16 augustus 2003, 20:30
Ik gok toch ook op maddox. :wink:

Gij kent mij nog niet hé :wink: .

Clemens
16 augustus 2003, 20:33
Suits You, Sir!

Ik denk dat u vooral nood hebt aan politieke vorming.

Want de onzin van uw reactie op verplichte inburgering
raakt kant nog wal.

Ingeburgerde allochtonen gebruiken ernstiger argumenten.

De verloedering van onze gemeenschap door een stelletje
(gelukkig beperkte groep) allochtone oproerstokers
(en niet alleen in zwembaden)
moet eindelijk stoppen.

Deze beperkte groep hoort thuis in een verbeteringsgesticht.

Marie-José
16 augustus 2003, 21:29
Johan Caenen schreef:
"U levert helemaal geen bewijs! Trouwens het gaat blijkbaar om een kleine groep steeds dezelfde jongeren... En gaat die lange inburgering de mensen leren hoe ze zich moeten gedragen aan het zwembad? Probeer eens naar oorzaken te zoeken mevrouw zoals Fouad Ahidar dit doet. En neen deze jonge politicus wijst niet met de vinger naar de Vlamingen. Hij steekt de hand in eigen boezem door het pedagogisch patroon van de meeste allochtonen in vraag te stellen."

Inderdaad mijn betoog geeft wat aanleiding tot misverstanden. Als ik spreek over een bewijs voor verplichte inburgering dan bedoel ik niet enkel het gebeuren in het openluchtzwembad "De Molen" en dan gaat het niet om een kleine groep van dezelfde allochtone jongeren.

Als Fouad Ahidar het pedagogisch patroon van de meeste allochtonen in vraag stelt (zoals Johan schrijft), beseft hij ook wel dat er iets grondigs is misgegaan bij de inburgering.
Volgens Johan Caenen zei Fouad dat de opvoeding van de allochthone jongeren op een andere manier aangepakt moet worden. Ouders weten amper waar hun kroost uithangt en doen zelden of nooit iets samen met de kinderen. Ze weten zich dus ook niet te gedragen....

Wellicht had men dit kunnen voorkomen door een beter integratie-beleid te voeren. Een verplichte inburgeringsprocedure had deze ouders moeten helpen hun kinderen volgens de omgangsnormen in onze samenleving op te voeden.

Meer openluchtzwembaden is ZEKER NIET de oplossing!

Johan C.
16 augustus 2003, 22:02
Men maakt hier weer een karikatuur van de "te kleine" of "te weinig" zwembaden. Spirit geeft aan dat dit één van de vele factoren is die tot deze problemen hebben geleid. Blijkbaar mag er niet meer nagedacht worden en wordt elk voorstel gedebiliseerd vanuit een bepaalde hoek uit de samenleving.

Ik denk dat een verplichte inburgeringsprocedure van 10 jaar zoals N-VA voorstelt geen inpak gaat hebben op het gezinsklimaat van allochtonen. Zoiets leg je namelijk niet op maar moet voorgeleefd worden door mede-allochtonen die onze samenleving veel beter kennen. Ik werk zelf binnen de bijzondere jeugdzorg en weet hoe moeilijk het is om binnen gewone Vlaamse gezinnen te komen tot een gedragsverandering!!!! Er is vooral nood aan meer allochtonen die doorstromen naar hoger onderwijs en vanuit die positie hun omgeving iets kunnen voorleven! Daarnaast moet er eens deftig nagedacht worden over de toekomst van het buurtwerk.

Uiteraard blijft de regel gelden dat wie amok zoekt in het zwembad eruit moet!

Marie-José
16 augustus 2003, 22:31
Johan Caenen schreef:
"Er is vooral nood aan meer allochtonen die doorstromen naar hoger onderwijs en vanuit die positie hun omgeving iets kunnen voorleven!"

Eenvoudige allochtonen met gezond boerenverstand zullen meer bereiken dan die zogenaamde intellectuelen.
Intellectuelen in het genre van Abou Jahjah bewezen dat ze het probleem verergeren i.p.v. op te lossen!

Johan C.
17 augustus 2003, 07:12
Eenvoudige allochtonen met gezond boerenverstand zullen meer bereiken dan die zogenaamde intellectuelen.
Intellectuelen in het genre van Abou Jahjah bewezen dat ze het probleem verergeren i.p.v. op te lossen!


Iedere gemeenschap heeft voorbeelden nodig, mensen die hun "volk" de goede richting wijzen. Door hun opleiding kunnen ze kritisch kijken naar hun eigen opvoedingspatroon en de gevaarlijke valkuilen aanwijzen waar allochtonen dreigen in te trappen.

Uw opmerking inzake Abou Jahjah is een zware veralgemenisering, zijn stemmenaantal duidt aan dat hij nergens staat.

Marie-José
17 augustus 2003, 07:48
Johan Caenen schreef:
"Iedere gemeenschap heeft voorbeelden nodig, mensen die hun "volk" de goede richting wijzen. Door hun opleiding kunnen ze kritisch kijken naar hun eigen opvoedingspatroon en de gevaarlijke valkuilen aanwijzen waar allochtonen dreigen in te trappen."

Daarvoor hebben de allochtonen geen intellectuelen nodig, zoals Johan steeds vermeldt. Diegenen die zich willen inburgeren zien zelf wel wat goed is voor hun kinderen. Ook zij zijn die amokmakers, het resultaat van een slecht integratiebeleid, grondig beu!

circe
17 augustus 2003, 09:21
De overlastproblemen in een aantal openluchtzwembaden in de regio is volgens Spirit Vlaams-Brabant het gevolg van een tekort aan zwemgelegenheden, waardoor deze overbevolkt zijn. Brussel en de rand tellen met Grimbergen en Huizingen immers slechts twee openluchtzwembaden. De partij doet dan ook voorstellen voor nieuwe projecten.

Dit is een schoolvoorbeeld van het politiek correcte denken waardoor Spirit laat zien dat ze nog in de jaren tachtig zijn blijven steken.

Een hittegolf zoals deze is zeer zeldzaam.
Indien het in de zomer gewoon warm is zullen inderdaad veel jongeren naar zwembaden trekken;
Waarschijnlijk zijn er inderdaad veel te weinig zwembaden om de toeloop van volk in zeer hete periodes (zeldzaam dus!) het hoofd te bieden.

Kan Bert Bleiter of Els van Weetikveel me dan eens even uitleggen hoe het komt dat VOORAL (enkel?) MAROKKAANSE schoelies last hebben van het tekort aan zwembaden?

Raar genoeg hebben ook sommige marokkaanse jongeren zelfs een tekort aan overdekte zwembaden tijdens het paasverlof:

Rondhangende jongeren verpesten sfeer Bevers zwembad
(24 april 2003)

De politie van Beveren gaat nog vanaf deze week de omgeving van het gemeentelijk zwembad van Beveren extra in de gaten houden.Aanleiding zijn de toegenomen pesterijen van enkele jongeren.

Vorige vrijdag moest de politie tussenkomen naar aanleiding van een paar incidenten.Vier relschoppers werden bestuurlijk aangehouden omdat ze de orde hadden verstoord.

“De problemen vloeien voornamelijk voort uit het rondhanggedrag van enkele jongeren”, zegt politiecommissaris Sam Van den Bossche.“Het scenario luidt als volgt. Eerst staan de jongeren een tijdje buiten. Ze trekken de wacht op in de omgeving van de inkom.Wanneer er andere jongeren toekomen, worden die aangesproken of gewoon weggepest. Daarna trekken ze in kleine groepjes naar de kleedkamers of zorgen ze in het zwembad zelf voor het nodige kabaal.”

Tijdens de paasvakantie namen de problemen toe en was er haast dagelijks politietussenkomst vereist.Volgens VB-fractieleider Bruno Stevenheydens zijn de onruststokers Marokkaanse jongens van 13 tot 20 jaar.

“Ze kwamen meestal in de late namiddag en ‘s avonds per lijnbus naar het zwembad,soms waren ze met vijftig jongeren. De andere zwembadbezoekers werden lastiggevallen: jongens werden uitgedaagd, badpakken van meisjes werden afgetrokken, cabines beschadigd, ongevraagd werd er in de bubbelbaden bijgesprongen, enzovoort”, aldus Stevenheydens.

“De problemen waren van die aard dat sommige Beverse kinderen door hun ouders werden thuisgehouden en men het niet vertrouwde hen nog te laten zwemmen in het zwembad.”

Commissaris Van den Bossche bevestigt dat de politie donderdag en vrijdag verschillende keren tussenbeide moest komen. Er werd proces-verbaal opgesteld wegens fietsdiefstallen, ordeverstoring en het toebrengen van vernielingen, onder meer op geparkeerde auto’s.

Volgens niet bevestigde bronnen waren sommige jongelui in het bezit van knuppels en ander verboden wapentuig.Vier jongeren werden voor verhoor meegenomen en administratief opgesloten. De politie van Beveren beoordeelt de problemen en incidenten als ernstig.

“Het fenomeen is niet nieuw. Eerder al werden Temse, Lokeren en Sint-Niklaas geconfronteerd met soortgelijke problemen”, aldus Van den Bossche. “Er is beslist om krachtdadig op te treden. Een eerste stap is dat we het toezicht op de zwembadomgeving zullen verscherpen. Vanaf vandaag al worden extra patrouilles uitgestuurd. In een tweede fase willen we nagaan of bewakingscamera- ’s de rust kunnen doen weerkeren

Ook al een "tekort aan zwembaden" tijdens het paasverlof?

advocadus
17 augustus 2003, 10:11
Uiteraard blijft de regel gelden dat wie amok zoekt in het zwembad eruit moet!

Racist ! Die jongens zouden de Belgische staat moeten vervolgen. Het zijn immers allemaal slachtoffers van te kleine zwembaden, die dan op de koop toe ook nog eens bezocht worden door autochtonen. Dat is toch om problemen vragen zeker.

:lol:

Wie heeft de gemakkelijkste stiel in Vlaanderen ?
Juist, Geert Hoste :wink: .

Truder
17 augustus 2003, 10:19
Uw opmerking inzake Abou Jahjah is een zware veralgemenisering, zijn stemmenaantal duidt aan dat hij nergens staat.

Nee zijn stemmenaantal duidt alleen maar aan dat er vele niet over te spreken waren dat hij samenging met de pvda. En hij heeft het begrepen, volgende keer als hij de mogelijkheid krijgt gaat hij er alleen voor.

Darwin
17 augustus 2003, 11:52
Spirit lanceert gewoon een denkpiste en als je goed gelezen hebt dan staat er dat ze eerst onderzoek willen laten doen naar de ecologische/technische/juridische aspecten van de zaak.

Met die denkpiste stellen ze voor nog meer domeinen te laten verzieken door islamgespuis.

En dan nog wel in zo'n mooie domeinen als Tervuren.

Straks zijn we nergens gerust noch veilig meer.

Johan C.
17 augustus 2003, 15:07
Met die denkpiste stellen ze voor nog meer domeinen te laten verzieken door islamgespuis.

En dan nog wel in zo'n mooie domeinen als Tervuren.

Straks zijn we nergens gerust noch veilig meer.


Voor u zullen islamieten altijd een bedreiging vormen.... de discussie lijkt afgelopen te zijn met dit soort argumenten....

maddox
17 augustus 2003, 15:17
Er is nooit een discusie geweest als je mijn vraagt. Spirit lanceerde een idee, ,zoals onze mediaposter Pouma hier bracht. Dat dit idee wettelijk ,en menselijk gezien al een onmogelijkheid is maakt niet uit, want het klinkt wel goed.

De postings begonnen dan weer voor of tegen de multicul te zijn.

Johan C.
17 augustus 2003, 15:36
Dat dit idee wettelijk ,en menselijk gezien al een onmogelijkheid is maakt niet uit,

Dit zegt u, de uitdaging bestaat er nu net in de haalbaarheid te onderzoeken en eventueel vereiste werkzaamheden uit te voeren.

Bolter
17 augustus 2003, 15:41
Dat dit idee wettelijk ,en menselijk gezien al een onmogelijkheid is maakt niet uit,

Dit zegt u, de uitdaging bestaat er nu net in de haalbaarheid te onderzoeken en eventueel vereiste werkzaamheden uit te voeren.

Beter 1 idee dan 10 kritikasters zonder idee....

Johan C.
23 augustus 2003, 15:59
Een genuanceerde visie van Fouad Ahidar:

Fouad Ahidar, lid spirit partijbestuur

De interculturele samenleving is geen hol begrip.
Donderdag 21 augustus 2003


Het samenleven tussen de verschillende culturele gemeenschappen in ons land staat geregeld in het brandpunt van de actualiteit. Helaas niet altijd op een positieve manier. Ditmaal liggen enkele opstootjes met allochtone jongeren in recreatieparken en rond openluchtzwembaden aan de oorzaak. Helden voor één dag – deze keur was het de beurt aan Vlaams-Brabants VLD-provincieraadslid Danny Smagghe – ruiken een goedkope kans op media-aandacht en gooien olie op het vuur. In dit geval met ronduit racistische verklaringen: jongeren weigeren op basis van huidskleur, je houdt het anno 2003 eigenlijk niet voor mogelijk. Nelson Mandela’s strijd tegen apartheid heeft schijnbaar niet iederéén overtuigd. Ook de lauwe en voor meerdere interpretaties vatbare reactie van VLD-voorzitter Karel De Gucht op deze uitspraken zijn zondermeer bedroevend. Of ambieert de zelfverklaarde ‘brede volkspartij’ van De Gucht misschien álle waarden in onze samenleving te overkoepelen, zelfs die waarden met een uitgesproken bruine en ranzige kant? spirit mag dan een relatief kleine politieke partij zijn, maar onze fundamentele waarden gooien we niet te grabbel. Hopelijk reageert het Centrum Leman met gepaste juridische acties tegen de uitspraken van Smagghe, en kan het debat op een serene manier verder gaan.

Want dat er nood is aan debat én actie, dat staat buiten kijf. Met respect voor de nodige nuances dan wel: recreatieparken in Vlaanderen worden niét overspoeld door allochtone amokmakers; niet alle opstootjes of vandalenstreken worden veroorzaakt door jongeren, en dus ook niet door jongeren van allochtone afkomst; machogedrag werkt bijzonder storend, maar staat niet synoniem voor misdaad; enz. Maar tegelijkertijd willen we dit debat ook niet ‘doodnuanceren’: toegegeven, een valkuil waarin progressief Vlaanderen in het verleden al te vaak is ingetrapt. Het feit dat nu ook (progressieve) allochtone politici het voortouw nemen in dit debat bewijst dat we de goede richting uitgaan. Samenlevingsproblemen zijn er om aangepakt te worden. Op korte termijn, zonder zich te beperken tot het verplaatsen van problemen, en met maatregelen die in verhouding staan tot de feitelijke problemen. Op langere termijn, door de oorzaken van deze problemen te bestrijden. Dat laatste is geen dooddoener, maar bittere noodzaak.

Wanneer zich veiligheidsproblemen voordoen in Vlaamse recreatieparken, moet snel en waar nodig krachtig ingegrepen worden. Een kleine minderheid van relschoppers heeft niet het recht de vakantiepret van anderen te bederven, noch om werknemers of vrijwilligers in die domeinen het leven zuur te maken. Zelf ben ik graag bereid om samen met overheden, uitbaters en andere betrokkenen naar efficiënte maatregelen te streven die op korte termijn leiden tot een meer veilige en aangename sfeer in de diverse recreatiedomeinen. De leefwereld van de allochtone probleemjongeren kennen is daarbij een must. Krachtdadig optreden eveneens, zonder te vervallen in een ongenuanceerde aanpak. Weten wat er gaande is, is de beste garantie dat zo’n aanpak loont. Het gaat vaak om jongens in de puberteitsjaren, die op zomerdagen hun kansarme gettobuurten ontvluchten omdat lokale overheden er te weinig investeren in een leefbare woonomgeving en ruimte voor jongeren. Ze zijn het niet gewoon met meisjes om te gaan, laat staan met autochtone meisjes. In hun gettobuurt wonen namelijk geen autochtone meisjes, in hun concentratieschool ontmoeten ze die evenmin. De kansarmoede en structurele achterstelling veroorzaken bovendien niet geringe frustraties. Het groepseffect doet de rest. Al deze elementen samen liggen aan de oorzaak van het storend, of soms zelfs agressief gedrag van de jongeren in kwestie. Natuurlijk praten deze oorzaken afwijkend gedrag niet goed. Maar wie streeft naar oplossingen, kan niet om die context heen. Die context banaliseren tot progressieve praat voor de vaak, staat garant voor een beleid met oogkleppen. Wat op zijn beurt leidt tot méér agressie en onveiligheid.

Natuurlijk heb ik niet de volledige waarheid in pacht, mijn partij spirit evenmin overigens. Maar met onze ideeën en voorstellen omtrent een ‘interculturele samenleving’ – die ik gezien de beperkte ruimte hier niet volledig uit de doeken ga doen – menen we een wezenlijke bijdrage te leveren om het samenleven tussen diverse cultuurgemeenschappen in ons land te bevorderen. Want de vaak immense cultuurkloof die gaapt tussen – in dit geval – allochtone jongeren van de tweede of derde generatie en jongeren van Vlaamse afkomst is in de eerste plaats het product van een beleid en van een samenleving die deze problemen lange tijd onvoldoende ernstig genomen hebben. Cultuurgemeenschappen leven naast elkaar, niet mét elkaar; er is nauwelijks contact. Daardoor vinden wederzijdse vooroordelen makkelijk hun weg, en escaleren soms banale meningsverschillen – rond het zwembad of elders – té makkelijk tot regelrechte aanvaringen. Werken aan een interculturele samenleving is daarom pure noodzaak. De interculturele samenleving is immers geen hol begrip, eerder een praktijkwerkboek voor beleidsmakers. Bruikbaar voor korte en langere termijnplannen ook.

Eindigen doe ik met een oproep tot de ouders van allochtone jongeren. Want een interculturele samenleving is ook een samenleving waarin mensen voortdurend verantwoordelijkheid opnemen. Sommige allochtone ouders investeren te weinig in de opvoeding van hun kinderen. Die jongeren worden op té jonge leeftijd vrij de wereld in gelaten, een wereld waar ze op dat moment niet klaar voor zijn. Maar de realiteit van de (grootstedelijke) straat dwingt hen om stand te houden in die wereld. En ja, dat leidt niet zelden tot problemen. Ook inzake veiligheid. Concreet: wanneer ouders hun kinderen vergezellen naar recreatiedomeinen, doen zich merkbaar minder problemen voor. Dat geldt voor allochtonen, maar evenzeer voor autochtonen. Helaas worden de allochtone jongeren waarmee de problemen zich voordoen, er al te vaak alleen op uitgestuurd, waarna de jongeren zich verenigen in groep. Soms maar weinig wetend hoe zich te gedragen, met alle problemen van dien. Doorbreek ik daarmee een taboe? Misschien wel. Ik beschouw het als één element in deze discussie – niet als hét element zoals anderen dan weer graag doen. Wanneer we de oorzaken van reële problemen doeltreffend willen bestrijden, zijn taboes alleen maar hinderlijk. De tijd is meer dan ooit rijp voor een taboeloos en sereen debat. spirit en ikzelf zijn alvast klaar voor dit debat.

Pieter de Coninck
23 augustus 2003, 16:06
Wel jammer dat deze Fouad Ahidar, lid spirit partijbestuur, niet reageert wanneer crapuul het leven in een recreatiepark verstoort.

De typische houding van volksverraders als Anciaux.

Johan C.
23 augustus 2003, 16:11
Wel jammer dat deze Fouad Ahidar, lid spirit partijbestuur, niet reageert wanneer crapuul het leven in een recreatiepark verstoort.

De typische houding van volksverraders als Anciaux.

Fouad Ahidar was al de eerste avond na de rellen in de media met deze boodschap. Ze is pas nu uitgewerkt en uitgeschreven. Maar u had misschien liever dat politici zo reageerde als Danny Smagghe van de VLD?

Ik begrijp het verband met Volksverraad niet...

Pieter de Coninck
23 augustus 2003, 16:25
Wel jammer dat deze Fouad Ahidar, lid spirit partijbestuur, niet reageert wanneer crapuul het leven in een recreatiepark verstoort.

De typische houding van volksverraders als Anciaux.

Fouad Ahidar was al de eerste avond na de rellen in de media met deze boodschap. Ze is pas nu uitgewerkt en uitgeschreven. Maar u had misschien liever dat politici zo reageerde als Danny Smagghe van de VLD?

Ik begrijp het verband met Volksverraad niet...

De rellen duren al een hele zomer. Nog nooit had Fouad enige kommentaar. Maar als er iemand wat zegt is ie racist.

En vraag eens aan Bert de Bleiter wat volksverraad is. Eeerst gaan betogen in de Voerstreek, en later ALLES overboord gooien om toch maar minister te worden. Een minister die zijn dossiers niet kent. Vraag hem eens wat Kladaradatch is.

Johan C.
23 augustus 2003, 16:31
Wel jammer dat deze Fouad Ahidar, lid spirit partijbestuur, niet reageert wanneer crapuul het leven in een recreatiepark verstoort.

De typische houding van volksverraders als Anciaux.

Fouad Ahidar was al de eerste avond na de rellen in de media met deze boodschap. Ze is pas nu uitgewerkt en uitgeschreven. Maar u had misschien liever dat politici zo reageerde als Danny Smagghe van de VLD?

Ik begrijp het verband met Volksverraad niet...

De rellen duren al een hele zomer. Nog nooit had Fouad enige kommentaar. Maar als er iemand wat zegt is ie racist.

En vraag eens aan Bert de Bleiter wat volksverraad is. Eeerst gaan betogen in de Voerstreek, en later ALLES overboord gooien om toch maar minister te worden. Een minister die zijn dossiers niet kent. Vraag hem eens wat Kladaradatch is.

Fouad heeft regelmatig zijn mening te kennen gegeven, en beste vriend de media gaan je niet elke avond aan het woord laten. Hier heb je dus echt geen punt.

De standpunten van Spirit lopen inderdaad niet geheel gelijk met die van de vroegere VU. Dat hoeft ook helemaal niet, een gedachtegoed is voortdurend in beweging en is een dynamisch geheel. Ben je daarom een verrader... ik dacht het niet.

Kladaradatch was een pijnlijke vergissing, ja dat is waar.

Pieter de Coninck
23 augustus 2003, 16:37
Kladaradatch was een pijnlijke vergissing, ja dat is waar.

Neen bert Anciaux is een pijnlijke vergissing. Alles moet wijken om toch maar minister te worden. En heel Vlaanderen weet ondertussen dat het mini-ster is. Ik walg van dergelijke figuren. Volkverrader is het kwadraat. En jullie "volgelingen" likken zijn hielen.

Johan C.
23 augustus 2003, 16:41
Kladaradatch was een pijnlijke vergissing, ja dat is waar.

Neen bert Anciaux is een pijnlijke vergissing. Alles moet wijken om toch maar minister te worden. En heel Vlaanderen weet ondertussen dat het mini-ster is. Ik walg van dergelijke figuren. Volkverrader is het kwadraat. En jullie "volgelingen" likken zijn hielen.

Zijn stemmenaantal geeft aan dat vele Vlamingen daar toch anders over denken :P

Pieter de Coninck
23 augustus 2003, 16:44
Kladaradatch was een pijnlijke vergissing, ja dat is waar.

Neen bert Anciaux is een pijnlijke vergissing. Alles moet wijken om toch maar minister te worden. En heel Vlaanderen weet ondertussen dat het mini-ster is. Ik walg van dergelijke figuren. Volkverrader is het kwadraat. En jullie "volgelingen" likken zijn hielen.

Zijn stemmenaantal geeft aan dat vele Vlamingen daar toch anders over denken :P

Wat gebleit al niet doet hé.

Pieter de Coninck
23 augustus 2003, 16:45
Johan C, jij als spiritist, kan je mij eens uitleggen waarom spirit in de regering is gestapt, en welke voordelen daardoor naar Vlaanderen gaan?

Knuppel
23 augustus 2003, 16:45
Kladaradatch was een pijnlijke vergissing, ja dat is waar.

Neen bert Anciaux is een pijnlijke vergissing. Alles moet wijken om toch maar minister te worden. En heel Vlaanderen weet ondertussen dat het mini-ster is. Ik walg van dergelijke figuren. Volkverrader is het kwadraat. En jullie "volgelingen" likken zijn hielen.

Zijn stemmenaantal geeft aan dat vele Vlamingen daar toch anders over denken :P

Zijn stemmenaantal geeft enkel aan dat veel stemmers niet weten wie en wat Bert Anciaux precies is buiten een dikke populist die goed weet hoe hij zich door de media moet laten gebruiken. Die mensen valt dat nog te vergeven omdat ze nu eenmaal niet beter weten...
wat ik niet van Johan Caenen zou durven zeggen.

Iemand die een ietsje langer in Bert's buurt vertoefd heeft kan immers beter weten.

Pieter de Coninck
23 augustus 2003, 16:48
Kladaradatch was een pijnlijke vergissing, ja dat is waar.

Neen bert Anciaux is een pijnlijke vergissing. Alles moet wijken om toch maar minister te worden. En heel Vlaanderen weet ondertussen dat het mini-ster is. Ik walg van dergelijke figuren. Volkverrader is het kwadraat. En jullie "volgelingen" likken zijn hielen.

Zijn stemmenaantal geeft aan dat vele Vlamingen daar toch anders over denken :P

Zijn stemmenaantal geeft enkel aan dat veel stemmers niet weten wie en wat Bert Anciaux precies is buiten en dikke populist die goed weet hoe hij zich door de media moet laten gebruiken. Die mensen valt dat nog te vergeven omdat ze nu eenmaal niet beter weten...
wat ik niet van Johan Caenen niet zou durven zeggen.

Iemand die een ietsje langer in Bert's buurt vertoefd heeft kan immers beter weten.

Dus toch hielenlikkers?

Johan C.
23 augustus 2003, 16:52
Kladaradatch was een pijnlijke vergissing, ja dat is waar.

Neen bert Anciaux is een pijnlijke vergissing. Alles moet wijken om toch maar minister te worden. En heel Vlaanderen weet ondertussen dat het mini-ster is. Ik walg van dergelijke figuren. Volkverrader is het kwadraat. En jullie "volgelingen" likken zijn hielen.

Zijn stemmenaantal geeft aan dat vele Vlamingen daar toch anders over denken :P

Zijn stemmenaantal geeft enkel aan dat veel stemmers niet weten wie en wat Bert Anciaux precies is buiten een dikke populist die goed weet hoe hij zich door de media moet laten gebruiken. Die mensen valt dat nog te vergeven omdat ze nu eenmaal niet beter weten...
wat ik niet van Johan Caenen zou durven zeggen.

Iemand die een ietsje langer in Bert's buurt vertoefd heeft kan immers beter weten.

Ik ken inderdaad het vroegere VU-wereldje al een tijdje. Ik heb zowel aan de kant gestaan van Bourgeois als van Anciaux. Beiden hebben veel beloofd en weinig waargemaakt. Maar uiteindelijk heb ik gekozen voor dat programma dat mij het meest heeft kunnen bekoren. En ja, dat is het programma van Spirit. Dat wil niet zeggen dat Spirit voor mijn "de" partij is en Bert "de" leider. Ik sta voor mijn eigen waarden en zal op tijd en stond mijn lidmaatschap van Spirit kritisch evalueren.

Aangebrande Phönix
23 augustus 2003, 16:56
Kladaradatch was een pijnlijke vergissing, ja dat is waar.

Neen bert Anciaux is een pijnlijke vergissing. Alles moet wijken om toch maar minister te worden. En heel Vlaanderen weet ondertussen dat het mini-ster is. Ik walg van dergelijke figuren. Volkverrader is het kwadraat. En jullie "volgelingen" likken zijn hielen.

Zijn stemmenaantal geeft aan dat vele Vlamingen daar toch anders over denken :P

Zijn stemmenaantal geeft enkel aan dat veel stemmers niet weten wie en wat Bert Anciaux precies is buiten een dikke populist die goed weet hoe hij zich door de media moet laten gebruiken. Die mensen valt dat nog te vergeven omdat ze nu eenmaal niet beter weten...
wat ik niet van Johan Caenen zou durven zeggen.

Iemand die een ietsje langer in Bert's buurt vertoefd heeft kan immers beter weten.

Gelieve dat met argumenten te staven, Knuppel.

Knuppel
23 augustus 2003, 17:23
Ik weet niet wat jij precies wil dat er gestaafd wordt.
Feit is dat Bert veruit het kleinste aantal VU-ers achter zich wist te scharen toen de VU splitste. Daar zitten nochtans de meeste mensen die hem van dichtbij kenden, dacht ik zo.
En ze volgden hem dus niet...

Het lijkt me daarom duidelijk dat Bert zijn stemmen haalt bij mensen die hem uitsluitend kennen via de media. Media waardoor Bert me ooit persoonlijk zei 'zich gebruikt te voelen'. Aan de andere kant werkte Bertje desalniettemin volgaarne mee aan dat 'gebruikt worden door de media' omdat hij zich zeer goed bewust is van effect dat ze heeft op het stemgedrag van politiek analfabete mensen.

Pieter de Coninck
23 augustus 2003, 22:05
Johan C, jij als spiritist, kan je mij eens uitleggen waarom spirit in de regering is gestapt, en welke voordelen daardoor naar Vlaanderen gaan?

Johan Caenen, nog steeds geen antwoord hé. Vrij normaal, waarom ze in de regering stapten? Om Bertje mini-ster te maken.
Voordelen voor Vlaanderen : nog een onbekwame minister.
Programma punten van Spirit verwezenlijkt? : geen
Gestelde voorwaarde tot regeringsdeelname : jeugdsanctierecht.
Verwezenlijkt neen. regeringsdeelname : ja.
conclusie : volksverraad.

Johan C.
24 augustus 2003, 11:14
Johan C, jij als spiritist, kan je mij eens uitleggen waarom spirit in de regering is gestapt, en welke voordelen daardoor naar Vlaanderen gaan?

Johan Caenen, nog steeds geen antwoord hé. Vrij normaal, waarom ze in de regering stapten? Om Bertje mini-ster te maken.
Voordelen voor Vlaanderen : nog een onbekwame minister.
Programma punten van Spirit verwezenlijkt? : geen
Gestelde voorwaarde tot regeringsdeelname : jeugdsanctierecht.
Verwezenlijkt neen. regeringsdeelname : ja.
conclusie : volksverraad.

Ten eerste maak ik zelf wel uit wanneer ik antwoord geef, ik zit hier namelijk niet de gehele dag achter de computer!

Ten tweede heb ik meermaals hier geschreven dat ik mijn lidmaatschap van Spirit op tijd en stond zal evalueren. Dat gaat u niet aan, enkel mezelf.

Ten derde vind u op de startpagina van de Spirit webstek een antwoord op uw vraag waarom Spirit toetrad tot de paars1.

Ten vierde is Anciaux geen onbekwaam minister, dat heeft hij bewezen als minister van cultuur.

Ten vijfde is de paarse regering nog maar net van start gegaan, zowel u als ik kunnen dus nog geen beoordeling geven. Binnen vier jaar zullen we zien wat het Vlaanderen heeft opgebracht en zal ik tevens mijn lidmaatschap kritisch evalueren.

merel
24 augustus 2003, 13:33
Vlarem II is ook van toepassing op zwemwaters....

Je kan niet zomaar een strandje aan een beek of vijver,spaarbeken ,een cafetaria instaleren en een Hokje om de ticketten te verdelen.

verschillende redenen.
Oppervlaktewater in België is nu net niet het properste van de wereld.
Het beschikbare water moet in een recreatiegebied liggen.Beschikbare locaties moeten bereikbaar zijn.

enzoverders.

Oftewel, de wetjes, en de groene regelneverij,samen met de rode alles gratispolitiek laten niet veel speelruimte meer toe.

Het moeten volgen van de reglementen zou ik niet zozeer op "groene regelneverij en rode alles gratispolitiek steken".
Misschien lijken er in België veel milieuvoorschriften (valt al bij al nog reuze mee hoor), maar sta er voor je deze of deze er de schuld van heeft ook eens bij stil dat deze worden opgelegd door Europa.
Dat de nationale (of Vlaamse politiek, want heel veel zaken betreffende milieu zijn toegewezen aan de gewesten) dus niet rechtsstreeks verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor de basisrichtlijnen van deze milieuvoorschriften.

(Mijn excuses, ik zie nu pas, na verderlezen, dat de discussie enkel nog over de schuld bij allochtonen ja of nee gaat.)

Pieter de Coninck
24 augustus 2003, 14:41
Ten vierde is Anciaux geen onbekwaam minister, dat heeft hij bewezen als minister van cultuur.

Dat heeft ie bewezen met Kladaradatch.

Pieter de Coninck
24 augustus 2003, 14:49
Ten derde vind u op de startpagina van de Spirit webstek een antwoord op uw vraag waarom Spirit toetrad tot de paars1.

Verwacht je nog dat ik de website van deze volksverraders lees?

Johan C.
24 augustus 2003, 14:54
Ten vierde is Anciaux geen onbekwaam minister, dat heeft hij bewezen als minister van cultuur.

Dat heeft ie bewezen met Kladaradatch.

Inderdaad beste vriend, Kladaradatch was het belangrijkste onderdeel van het cultuurbeleid. (wordt eens volwassen)

Henry
24 augustus 2003, 15:38
Spirit zal de geschiedenis ingaan als de grootste grap van de Belgische politiek. En dat is een hele prestatie, want daarmee laten ze de Waalse partijen qua belachelijkheid ver achter zich.
Het stoort mij enorm dat een deel van de Vlaamse zitjes in het Parlement aan deze clowns verspild is.

Pieter de Coninck
24 augustus 2003, 15:44
Ten vierde is Anciaux geen onbekwaam minister, dat heeft hij bewezen als minister van cultuur.

Dat heeft ie bewezen met Kladaradatch.

Inderdaad beste vriend, Kladaradatch was het belangrijkste onderdeel van het cultuurbeleid. (wordt eens volwassen)

Dat is de taktiek van links, persoonlijk worden : wordt eens volwassen.
Zou je dat niet beter zelf doen? Zijn dat de argumenten van iemand die meeheult met een volksverrader? Een beetje aan de simpele kant, vindt je zelf niet?

Johan C.
24 augustus 2003, 15:46
Spirit zal de geschiedenis ingaan als de grootste grap van de Belgische politiek. En dat is een hele prestatie, want daarmee laten ze de Waalse partijen qua belachelijkheid ver achter zich.
Het stoort mij enorm dat een deel van de Vlaamse zitjes in het Parlement aan deze clowns verspild is.

Sinds wanneer zijn Waalse partijen belachelijk?

Pieter de Coninck
24 augustus 2003, 15:47
Spirit zal de geschiedenis ingaan als de grootste grap van de Belgische politiek. En dat is een hele prestatie, want daarmee laten ze de Waalse partijen qua belachelijkheid ver achter zich.
Het stoort mij enorm dat een deel van de Vlaamse zitjes in het Parlement aan deze clowns verspild is.

Daar ben ik het volkomen mee eens. En Anciaux zal bewijzen dat hij nog onbekwamer is dan de ex mini-sterren als Durant, Aelvoet, Dua en andere Vogels.

Aangebrande Phönix
24 augustus 2003, 16:07
Spirit zal de geschiedenis ingaan als de grootste grap van de Belgische politiek. En dat is een hele prestatie, want daarmee laten ze de Waalse partijen qua belachelijkheid ver achter zich.
Het stoort mij enorm dat een deel van de Vlaamse zitjes in het Parlement aan deze clowns verspild is.

Sinds wanneer zijn Waalse partijen belachelijk?

Ik vind dat de PS behoorlijk sterk staat in zowel het parlement als in de (voorbije) regeringen. Als die zo belachelijk zijn, moeten de andere partijen minstens even ridicuul geweest zijn om dat toe te laten, vind je niet?
Misschien gaat het om een persoonlijke mening? Laat het ons wel tijdig weten, dan kunnen we het onderscheiden van je serieuze posts.

Pieter de Coninck
24 augustus 2003, 19:05
Ik vind dat de PS behoorlijk sterk staat in zowel het parlement als in de (voorbije) regeringen.

Dat is een feit. We leven in een PS staat.
Als Di Rupo njet zegt is het in heel Vlaanderen njet.

Aangebrande Phönix
24 augustus 2003, 21:14
Ik vind dat de PS behoorlijk sterk staat in zowel het parlement als in de (voorbije) regeringen.

Dat is een feit. We leven in een PS staat.
Als Di Rupo njet zegt is het in heel Vlaanderen njet.

Het grote voordeel aan de PS is dat ze zelf bitter weinig voorstellen. Ze beperken zich tot voorstellen blokkeren.

Henry
2 september 2003, 18:23
Sorry voor mijn late antwoord.

Tuurlijk zit de PS in de regering, die gasten zijn incontournable. En daar zit precies het probleem. De PS is federaal onmisbaar, en doet daarom wat ze wil. Dat zie je nu toch weer? Een klassebak als Vandenbroucke wordt vervangen door Demotte. Op volksgezondheid! Terwijl die vent burgemeester is van het dorpje van het Hoppebos. Dat bos werd een tijdje geleden bezet door natuuractivisten omdat het een illegaal stort is. Het stadsbestuur ziet alles door de vingers. En een burgemeester die dat toelaat wordt minister van Volkgezondheid???!!!!

En wat zal Onckelinx doen op Justitie? Het proces-Cools begraven.
Chance dat Flahaut er nog is :wink:



Als de PS een goede partij was, had ze Wallonië al lang uit de drek getrokken in de plaats van het er dieper in te duwen.

Wat de andere partijen betreft: over de MR weet ik niet veel. reynders is volgens mij wel ok als minister. Michel is een walgelijke huichelaar.

Ecolo is een kermisattractie. En het FN is een circusact.

rechtuit
2 september 2003, 21:45
Mijnheer Pouma, het hoeft ook niet altijd moeilijk te zijn. Indien er een tekort aan openluchtzwembaden is dan krijg je onvermijdelijk op warme dagen een erg hoge concentratie bezoekers. Dat dit medeverantwoordelijk is voor moeilijkheden lijkt me de logica zelve. Hetzelfde in gemeenten waar er in de weide omtrek maar een paar jeugdcafés zijn.

Vergeet ook niet het commentaar dat Fouad Ahidar had in de media op de ongeregeldheden. Hij zei dat de opvoeding van de allochthone jongeren op een andere manier aangepakt moet worden. Ouders weten amper waar hun kroost uithangt en doen zelden of nooit iets samen met de kinderen. Ze weten zich dus ook niet te gedragen....

Als je het mij vraagt is Spirit zowat de enige partij geweest die iets zinnigs wist te vertellen omtrent die zwemperikelen.

Bull! overbevolking is dat dan een excuus voor wangedrag???

Waarom zijn er dan geen problemen in andere gebieden waar er ook geen openluchtzwembaden zijn of ook geen problemen aan de kust waar het toch ook heel erg druk kan zijn?

Moet ik er een tekeningetje bij maken? Neen zeker of moet ik toch mijn bruin kleurpotlood bovenhalen?

Pieter de Coninck
2 september 2003, 21:54
Sorry voor mijn late antwoord.

Tuurlijk zit de PS in de regering, die gasten zijn incontournable. En daar zit precies het probleem. De PS is federaal onmisbaar, en doet daarom wat ze wil. Dat zie je nu toch weer? Een klassebak als Vandenbroucke wordt vervangen door Demotte. Op volksgezondheid! Terwijl die vent burgemeester is van het dorpje van het Hoppebos. Dat bos werd een tijdje geleden bezet door natuuractivisten omdat het een illegaal stort is. Het stadsbestuur ziet alles door de vingers. En een burgemeester die dat toelaat wordt minister van Volkgezondheid???!!!!

En wat zal Onckelinx doen op Justitie? Het proces-Cools begraven.
Chance dat Flahaut er nog is :wink:



Als de PS een goede partij was, had ze Wallonië al lang uit de drek getrokken in de plaats van het er dieper in te duwen.

Wat de andere partijen betreft: over de MR weet ik niet veel. reynders is volgens mij wel ok als minister. Michel is een walgelijke huichelaar.

Ecolo is een kermisattractie. En het FN is een circusact.

Perfect samengevat.

Pieter de Coninck
2 september 2003, 21:56
Als je het mij vraagt is Spirit zowat de enige partij geweest die iets zinnigs wist te vertellen omtrent die zwemperikelen.

Ik wist niet dat Bertje de Volksverrader ook bevoegd was voor zwembaden.

Bruno*
14 september 2003, 19:19
Bertje de Volksverrader

ik hoop echt dat hier niet veel Nederlanders of niet-Belgische Nederlandstaligen zitten.

Lesane
15 september 2003, 01:55
Johan Caenen schreef:
"Iedere gemeenschap heeft voorbeelden nodig, mensen die hun "volk" de goede richting wijzen. Door hun opleiding kunnen ze kritisch kijken naar hun eigen opvoedingspatroon en de gevaarlijke valkuilen aanwijzen waar allochtonen dreigen in te trappen."

Daarvoor hebben de allochtonen geen intellectuelen nodig, zoals Johan steeds vermeldt. Diegenen die zich willen inburgeren zien zelf wel wat goed is voor hun kinderen. Ook zij zijn die amokmakers, het resultaat van een slecht integratiebeleid, grondig beu!

Persoonlijk hoop ik nog altijd op een allochtone woordvoerder die eens goed zegt waar het op staat. Het kan toch niet dat een hele volksgemeenschap door het krapuleuze gedrag van een deel van hun jongeren in een zeer slecht daglicht wordt gesteld. Niemand kan toch ontkennen dat de daden die door die jongerenbendes niemand ten goede komt, hunzelf op langere termijn ook niet. De autochtonen gaan erdoor al dan niet terecht op het Blok stemmen (mocht ik geen overtuigde N-VA'er zijn en zoals die redder in elkaar geklopt zou zijn, ik zou er geen geld op durven zetten dat ik niet op het Blok zou stemmen), die jongeren zelf komen in contact met het gerecht, de allochtone bevolking, in dit geval vooral Marokkanen, Turken en Oost-Europanen worden in een slecht daglicht gesteld, en dat blijft zo verder gaan he. Het wordt een vicieuze cirkel. En hier moet een einde aan gemaakt worden.

Wat me opvalt is dat de meesten hier wel enkele "goede" migranten kent waar men nooit problemen mee heeft gehad en waar men zelfs een goei pint mee zou gaan drinken. Het gaat dus niet op om alle migranten te stigmatiseren omwille van die klootzakjes. Maar daarom moeten ook de woordvoerders van de allochtone gemeenschap die mannen eens goed tot de orde roepen en hen gaat controleren, zoals al op enkele plaatsen gebeurt in Nederland. En natuurlijk moet het gerecht strenger optreden, want dit leidt alleen maar tot frustratie en onmacht bij IEDEREEN (behalve bij die etters die zich vooralsnog God wanen).