PDA

View Full Version : Het moest er eens van komen...


Jazeker
28 juni 2006, 10:07
Luchtvaartmaatschappij voor rokers

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/nb2108roken.jpg

DÜSSELDORF- Volgend jaar zal de eerste rokersluchtvaartmaatschappij ter wereld haar eerste vlucht uitvoeren. De oprichter van de nieuwe luchtvaartmaatschappij, de Duitse ondernemer Alexander Schoppmann, zal zijn bedrijf Smoker's International Airways (Smintair) noemen.
Smintair zal rokersvluchten verzorgen tussen Düsseldorf en Tokyo. Op alle plaatsen in de twee geleasde vliegtuigen van de maatschappij - Boeings 747 - mag dan worden gerookt.

Smintair biedt alleen stoelen in de eerste klasse en in de business class aan. De maatschappij drijft op geld van beleggers en sponsors.

Alexander Schoppmann, die zelf anderhalf pakje per dag rookt, stoort zich enorm aan de 'hetze tegen rokers', en wil daar met zijn initiatief iets aan doen.
Nu nog wachten op economy class zitjes ook.

baarle
28 juni 2006, 10:15
Smoker's International Airways

:rofl: :rofl: :rofl:

De gaten in de markt zijn legio: Fucker's International Airways, Racist's International Airways, Burper's International Airways etc.

Mooi ding toch, die vrije markt.

lombas
28 juni 2006, 10:23
Zalig. Leve de vrije markt.

lombas
28 juni 2006, 10:24
Enfin, zo kom je toch gauw mensen tegen - je geraakt gemakkelijker aan de praat, ik zal het zo zeggen.

Lof der Zotheid
28 juni 2006, 13:23
Enfin, zo kom je toch gauw mensen tegen - je geraakt gemakkelijker aan de praat, ik zal het zo zeggen.

Tussen twee trekken binnen een rookwolk in?

lombas
28 juni 2006, 15:53
Tussen twee trekken binnen een rookwolk in?

Ben jij vroeger - toen er nog mocht gerookt worden - eens in het laatste compartiment gaan staan (waar de rokers stonden)? Man, dat was daar de hele vlucht ambiance.

BigF
28 juni 2006, 15:56
Prima idee!! :cheer:

Al gaat er misschien wel heeel veel rook binnenhangen als een heel vliegtuig zit te paffen.
Maar als ze dan zorgen dat je een raampje kan openzetten moet dat te doen zijn.

lombas
28 juni 2006, 15:57
Prima idee!! :cheer:

Al gaat er misschien wel heeel veel rook binnenhangen als een heel vliegtuig zit te paffen.
Maar als ze dan zorgen dat je een raampje kan openzetten moet dat te doen zijn.

De lucht wordt elke minuut volledig ververst in een vliegtuig.

BigF
28 juni 2006, 16:02
De lucht wordt elke minuut volledig ververst in een vliegtuig.
Nog beter, want ik bedenk net dat het met zo'n raampje open het waarschijnlijk wel heeel koud wordt in een vliegtuig.

lombas
28 juni 2006, 16:04
Nog beter, want ik bedenk net dat het met zo'n raampje open het waarschijnlijk wel heeel koud wordt in een vliegtuig.

Je zou wel geneigd zijn naar buiten gezogen te worden. Met een parachute zou dat een toffe ervaring moeten zijn.

BigF
28 juni 2006, 17:17
Je zou wel geneigd zijn naar buiten gezogen te worden. Met een parachute zou dat een toffe ervaring moeten zijn.
Zou je kunnen roken tijdens vrije val?

lombas
28 juni 2006, 17:18
Zou je kunnen roken tijdens vrije val?

Tenzij je de touwen doorbrandt...

Serieus, neen, ik denk het niet.

BigF
28 juni 2006, 18:47
Tenzij je de touwen doorbrandt...

Serieus, neen, ik denk het niet.
En als ge met uw rug naar beneden valt?

Allez, met uw rug naar beneden, naar beneden vallen bedoel ik eh. 't Is niet dat ge ook zonder uw rug naar beneden kunt vallen natuurlijk.

Op uwe rug naar beneden naar onder vallen eigenlijk.

Met uw rug naar onder, naar beneden vallen, dat is het!
Zou je dan ook niet kunnen roken?

netslet
28 juni 2006, 18:51
In Mexico is dat al langer hoor, toch toen ik er was. Het ging wel enkel om binnenlandse vluchten, dus geen vluchten vanuit Mexico naar een ander land.

Nu is de vraag natuurlijk, mag men boven international wateren een jointje opsteken, mits dit toegelaten is door de uitbaters van het vliegtuig natuurlijk.

netslet
28 juni 2006, 18:52
Je zou wel geneigd zijn naar buiten gezogen te worden. Met een parachute zou dat een toffe ervaring moeten zijn.

Het zijn wel kleine raampjes hoor.

lomeanor
28 juni 2006, 19:22
Ik denk dat die mannen best nog wel eens winst zullen kunnen maken.
Ik denk dat er wel rokers te vinden zijn die zo een vlucht boeken (zeker mocht het voor lange-afstandsvluchten zijn). Die kunnen rokers immers moeilijk volhouden zonder sigaret.

Tavek
28 juni 2006, 21:31
Volgens mij maakt het de controles van de fuselage best wel kut. De aanslag van rook heeft al eens de neiging om in cracks te kruipen en ze zo onzichtbaar te maken, vooral de kleintjes.

Desiderius
28 juni 2006, 22:05
Nu is de vraag natuurlijk, mag men boven international wateren een jointje opsteken, mits dit toegelaten is door de uitbaters van het vliegtuig natuurlijk.

In principe zou zoiets kunnen mits de wetgeving van het land waar het vliegtuig is geïmmatriculeerd het bezit en consumeren van cannabisproducten aan boord van vliegtuigen toestaat (of minstens gedoogt).

Hetzelfde geldt trouwens ook voor schepen in internationale wateren; je komt dus nooit zomaar in een situatie van volslagen wetteloosheid terecht. De vlag bepaalt het toepasselijke recht.

van Maerlant
28 juni 2006, 22:11
Leve het liberalisme.

voicelesscharlie
28 juni 2006, 22:15
Sex airways.
De eerste vliegende bordelen.
Gat in de markt ?
Absoluut.:-D

Desiderius
28 juni 2006, 22:19
Sex airways.
De eerste vliegende bordelen.
Gat in de markt ?
Absoluut.:-D

Euh... niet echt. In de meeste landen zou je als luchtvaartmaatschappij aangeklaagd worden als pooier.

Maar wél mogelijk: een boorplatform in internationale wateren. D�*�*r kan je nog "exotische" zaken doen. [niet dat ik iemand op ideeën wil brengen]

Jazeker
28 juni 2006, 23:10
Sex airways.
De eerste vliegende bordelen.
Gat in de markt ?
Absoluut.:-D

Best lekker bij turbulenties :D

Jazeker
29 juni 2006, 00:05
Volgens mij maakt het de controles van de fuselage best wel kut.

Wat is een fuselage ?

Jazeker
29 juni 2006, 00:06
Het zijn wel kleine raampjes hoor.

Oh maar die worden snel een pak groter eens er een gat is hoor. *schluuuuuuuurp*