PDA

View Full Version : Wat wordt de uitkomst van het kamerdebat in Nederland?


Weezer
29 juni 2006, 12:58
Nederlandse minister Verdonk overleeft stemming

do 29/06/06 - In het Nederlandse parlement heeft de liberale minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk een motie van wantrouwen overleefd. Wel heeft de regeringspartij D66 tegengestemd.

De stemming was een gevolg van de heisa rond Ayaan Hirsi Ali, de Somalische die via een valse naam Nederlandse geworden was en het daarna tot parlementslid schopte.


http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060629Nederland/N_051013_hirsiAliM_b.jpg (foto Belga)



Minister en partijgenote Rita Verdonk zei daarop dat Hirsi Ali dus geen Nederlandse was, maar de regering besliste onlangs om haar toch de Nederlandse nationaliteit te geven.
Hirsi Ali is intussen afgetreden als parlementslid en werkt nu voor een stichting in de Verenigde Staten.
De linkse oppositie had in de Tweede Kamer een motie van wantrouwen ingediend tegen minister Verdonk, maar die motie haalde het niet.
Opvallend was wel dat de links-liberale regeringspartij D66 tegen Verdonk stemde, die wel kon aanblijven dankzij de steun van de LPF en de religieuze partij SGP.
De regering van premier Jan Peter Balkenende beraadt zich nu over het "verraad" van D66. Of het tot een regeringscrisis komt, is nog niet duidelijk. Vanochtend hebben de coalitiepartners apart overleg gepleegd met hun parlementsfractie.
Volgend jaar zijn er verkiezingen in Nederland. De linkse oppositie ligt voor in de peilingen, maar die voorsprong slinkt en de regeringspartijen zitten niet te wachten

Weezer
29 juni 2006, 13:08
Het laatste nieuws is dat Verdonk van D66 mag blijven mits ze een andere post krijgt. Jammer dat ik reeds gestemd heb...;-) Typische draaikonterij van D66.

Derk de Tweede
29 juni 2006, 16:16
Nederland begint steeds meer op Belgie te lijken.
Ook hier is de democratie afgeschaft en vervangen door een kakocratie.
Wat een stelletje klunsen daar in Den Haag, Lousewies van der Laan van D66 voorop.

Weezer
29 juni 2006, 16:42
Nederland begint steeds meer op Belgie te lijken.
Ook hier is de democratie afgeschaft en vervangen door een kakocratie.
Wat een stelletje klunsen daar in Den Haag, Lousewies van der Laan van D66 voorop.

Ik zit net te kijken op Ned. 2, ben benieuwd... Ons Lousewiesje is zich idd weer eens belachelijk aan het maken.

Turkje
29 juni 2006, 16:46
Ik heb gestemd voor "D66 haalt bakzeil". 't Zijn politiekers hé, en de macht opgeven als klein partijtje is nu eenmaal niet plezant.

Weezer
29 juni 2006, 16:48
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel zetels ze feitelijk over zouden houden mocht het kabinet onverhoopt toch komen te vallen...

Weezer
29 juni 2006, 19:46
http://teletekst.nos.nl/gif/images/103-01.gif

Slotje?

Praetorian
29 juni 2006, 20:21
D66 heeft mij aangenaam verrast na al die maanden van gestuntel. Ik hoop dat ze voet bij stuk houden, het kan de VVD vele kiezers kosten. *fingers crossed*

Twanne
29 juni 2006, 20:44
Deze thread loopt al achter op de feiten denk ik...
Maar de onzen kunnen er wel eens een voorbeeld aan nemen en af en toe ook sneller hun portefeuille ter beschikking stellen (Flahaut bijvoorbeeld)

Weezer
29 juni 2006, 20:55
vandaar dat ik ook zei:



Slotje?

zorlac
30 juni 2006, 04:58
D66 heeft mij aangenaam verrast na al die maanden van gestuntel. Ik hoop dat ze voet bij stuk houden, het kan de VVD vele kiezers kosten. *fingers crossed*

D66 heeft mij ook verrast.....maar niet aangenaam:x
Eerst was er dat gestuntel(en da's een eufemisme) ivm Afghanistan........en nu dit:?

Ik hoop eigenlijk dat ze plat op de bek gaan...........eerlijk gezegd.(hoewel ik die pechtold best kan appreciëren)

Lof der Zotheid
30 juni 2006, 09:05
Het kabinet is dus gevallen...

Turkje
30 juni 2006, 14:32
Ik heb gestemd voor "D66 haalt bakzeil". 't Zijn politiekers hé, en de macht opgeven als klein partijtje is nu eenmaal niet plezant.

Fout gegokt dus. Je kan alvast dit zeggen van Balkenende: hij is toch een pak zwakker dan Verhofstadt als het erop aankomt om ruzies en conflicten binnen de regering in de kiem te smoren...

Zwarte Spion
30 juni 2006, 14:46
Ik heb gestemd voor "D66 haalt bakzeil". 't Zijn politiekers hé, en de macht opgeven als klein partijtje is nu eenmaal niet plezant.

Nederland is België niet hé.