PDA

View Full Version : De N-va, nieuwe start of laatste stuiptrekkingen?


Yann
19 augustus 2003, 10:45
De N-va krijgt de laatste dagen wat te slikken. De grote verdeeldheid (déj�*- V.U.? :wink: ) binnen de partij doet de geloofwaardigheid in een succesvol kartel zienderogen afnemen.

De ene groep zegt dat het zelfstandig verder moet (Van Hoorebeke, afdelingen Leuven, Brussel...), de andere groep vindt dat een kartel met de CD&v moet kunnen.

Welk standpunt nemen jullie in?

solidarnosc
19 augustus 2003, 11:20
Dat komt ervan als het aantal mensen met 'ambitie' groter is dan het aantal postjes dat er te verdelen valt. Jammer voor de gewone NVA-militanten maar ik vrees, na toch wel een aantal forse uitspraken in de media dat de interne verhoudingen er niet op zullen verbeteren, integendeel.

Klaas
19 augustus 2003, 12:05
Onafhankelijk verder gaan!

Patriot!
19 augustus 2003, 12:19
Zal CD&V de NVA doden, of zal het zelfmoord worden?
Tja, moeilijke keuze 8)

Klaas
19 augustus 2003, 12:35
Zal CD&V de NVA doden, of zal het zelfmoord worden?
Tja, moeilijke keuze 8)

Dan zijn jullie al lang ten doden opgeschreven. Want de N-VA haalde heel wat meer stemmen en heeft heel wat meer leden dan jullie!

Patriot!
19 augustus 2003, 12:37
En bestaat ook al 50 jaar langer (VU) en HAD 1.2 miljoen euro meer campagne geld! :lol:

Klaas
19 augustus 2003, 13:14
En bestaat ook al 50 jaar langer (VU) en HAD 1.2 miljoen euro meer campagne geld! :lol:

N-VA bestaat ongeveer evenlang als BUB dus! Tja hoe jij hier campagne je voert, zal je zeker geen stemmen aanbrengen!

jan hyoens
19 augustus 2003, 15:09
Eigenlijk is er altijd maar één oplossing geweest : één sterke Vlaams-nationalistische partij! En die bestaat al een tijdje; het Vlaams Blok! We moeten eens leren van in plaats van door persoonlijke geschillen verschillende partijtjes op te richten één front te vormen tegen het belgisch etablishment en de linkse kanker!

Vlaamse Leeuw
19 augustus 2003, 15:13
De N-VA moet inderdaad een beslissing nemen om ofwel alleen naar de verkiezingen te gaan of in kartel met de CD&V. Natuurlijk hoop ik dat we als zelfstandige partij naar de verkiezingen kunnen gaan.

Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.

Thomas Hx
19 augustus 2003, 15:22
De N-VA moet inderdaad een beslissing nemen om ofwel alleen naar de verkiezingen te gaan of in kartel met de CD&V. Natuurlijk hoop ik dat we als zelfstandige partij naar de verkiezingen kunnen gaan.

Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.

heb gestemd: zelfstandig verdergaan. Aangezien zij 1 lijst gaan vormen maar ze een zelfstandige partij blijven. Wist je dat de CD&V zelf 3 zetels zou verliezen door het kartel? Dus om zetels te halen doen ze het al niet.

jan hyoens
19 augustus 2003, 15:39
Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.

Heel eenvoudig : de burgemeestersjerp van izegem voor Bourgeois en een paar postjes voor zijn getrouwen! of wat dacht je! 8)

Yann
19 augustus 2003, 16:43
Eigenlijk is er altijd maar één oplossing geweest : één sterke Vlaams-nationalistische partij! En die bestaat al een tijdje; het Vlaams Blok!

Dat vind ik ook, en dat heeft niks te maken met het feit dat ik N-va in een cordon zou willen storten! Voor mijn part mogen ze dat toch afschaffen.

En als alle Vlaams-nationalisten zich in één partij verenigen, dan is er tenminste duidelijkheid.

Tantist
19 augustus 2003, 16:50
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

solidarnosc
19 augustus 2003, 16:53
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden. :lol: :wink:

Vlaamse Leeuw
19 augustus 2003, 17:31
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden. :lol: :wink:

Misschien een kartel met de LSP. :lol: :wink:

jan hyoens
19 augustus 2003, 17:39
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Hoe kan men leedvermaak hebben met een doodgeboren kind! De NVA is gedoemd om te verdwijnen omdat eht geen toekomstvisie heeft, haar enig doel was Bourgeois aan een zetel te helpen en dat is nu gebeurd!
Het Blok heeft meermalen haar hand uitgestoken naar de NVA-leiding en kreeg een klap in het gezicht als antwoord! Toch blijft het Blok openstaan voor iedereen die het goed meent voor Vlaanderen!

Yann
19 augustus 2003, 17:42
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Leedvermaak? Misschien moeten we de Vlaams-nationalisten een handje helpen in het nemen van een goede beslissing? 8)

Yann
19 augustus 2003, 17:45
De NVA is gedoemd om te verdwijnen omdat eht geen toekomstvisie heeft

Haal onafhankelijk Vlaanderen uit hun agenda en ze geraken boven de kiesdrempel... :wink:

Het Blok heeft meermalen haar hand uitgestoken naar de NVA-leiding en kreeg een klap in het gezicht als antwoord! Toch blijft het Blok openstaan voor iedereen die het goed meent voor Vlaanderen!

Dan kan de B.U.B. toch ook een kartel met Vlaams Blok vormen? :roll:

solidarnosc
19 augustus 2003, 17:53
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden. :lol: :wink:

Misschien een kartel met de LSP. :lol: :wink:

Bij ons zul je niemand vinden die zijn idealen verloochend voor een parlementair postje. Ik denk trouwens niet dat onze franstalige kameraden dat zouden zien zitten. Maar ik zal het voorleggen. :wink:

Pieterjan
19 augustus 2003, 18:08
De N-VA moet inderdaad een beslissing nemen om ofwel alleen naar de verkiezingen te gaan of in kartel met de CD&V. Natuurlijk hoop ik dat we als zelfstandige partij naar de verkiezingen kunnen gaan.

Hoewel ik het anders zou willen zien vrees ik dat ons kalf verdronken is. Dit zijn echt toaal verkeerde signalen die de wereld worden ingestuurd. De kiezer wil gezond verstand en stabiliteit. Blijkbaar is tussen het kibbelen in ook heel wat gezond verstand verloren gedaan. De stabiliteit is al helemaal zoek.


Indien dit niet gaat, dan wil ik wel weten welke condities en voorwaarden er aan zijn verbonden om tot een kartel met de CD&V te komen. En liefst zou ik dit weten voordat de media dit weten.

Hoe kan een Vlaamse partij nu samengaan met de voormalige CVP (herinner je je die partij die jarenlang een on-Vlaams beleid gevoerd heeft in België?)

jan hyoens
19 augustus 2003, 18:32
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden. :lol: :wink:

Misschien een kartel met de LSP. :lol: :wink:

Bij ons zul je niemand vinden die zijn idealen verloochend voor een parlementair postje. Ik denk trouwens niet dat onze franstalige kameraden dat zouden zien zitten. Maar ik zal het voorleggen. :wink:

Ye sure! zoals de oud-trotskisten vandelanotte en vandenbroucke? Revolutionairtje spelen tijdens hun studententijd en daarna gewetensloos meezitten aan de vleespotten! En kunnen jullie niet voor je eigen beslissen? Jullie lijken de vld wel; eerst vragen aan louis en elio of we wel mogen! :lol:

jan hyoens
19 augustus 2003, 18:34
Dan kan de B.U.B. toch ook een kartel met Vlaams Blok vormen? :roll:

je kan geen kartel vormen met 2 man en een paardekop he! Maar als jullie tot de jaren van verstand komen zijn jullie altijd welkom! :wink: :lol:

Vlaamse Leeuw
19 augustus 2003, 18:45
Dan kan de B.U.B. toch ook een kartel met Vlaams Blok vormen? :roll:

je kan geen kartel vormen met 2 man en een paardekop he! Maar als jullie tot de jaren van verstand komen zijn jullie altijd welkom! :wink: :lol:

2 man :!: :?: Ik dacht dat het 5 man was. :wink:

jan hyoens
19 augustus 2003, 18:50
Dan kan de B.U.B. toch ook een kartel met Vlaams Blok vormen? :roll:

je kan geen kartel vormen met 2 man en een paardekop he! Maar als jullie tot de jaren van verstand komen zijn jullie altijd welkom! :wink: :lol:

2 man :!: :?: Ik dacht dat het 5 man was. :wink:

Mentaal gehandicapten tellen niet mee! :lol:

Yann
19 augustus 2003, 20:28
Mentaal gehandicapten tellen niet mee! :lol:

Oei dan zullen we maar niet over het ledenaantal vh Vlaams Blok beginnen zeker? 8)

Stefanie
19 augustus 2003, 20:36
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Hoe kan men leedvermaak hebben met een doodgeboren kind! De NVA is gedoemd om te verdwijnen omdat eht geen toekomstvisie heeft, haar enig doel was Bourgeois aan een zetel te helpen en dat is nu gebeurd!
Het Blok heeft meermalen haar hand uitgestoken naar de NVA-leiding en kreeg een klap in het gezicht als antwoord! Toch blijft het Blok openstaan voor iedereen die het goed meent voor Vlaanderen!

Ik denk dat het wel iets had kunnen worden, maar ik denk ook dat ze geen toekomstvisie hebben. Eerst reclameren ze dat de VLD Lambermont goedkeurt en dat de VLD die Vlaamse ministers vervangt, maar het volgende ogenblik overwegen ze een cartel met die partij. :roll:

Vlaams blok heeft gezegd: ALS we ooit in een federale regering stappen, zal dat de laatste zijn. Zij willen enkel in zo'n regering stappen als ze daarna België mogen ontbinden. De NVA weigert een cartel met Vlaams blok. Ik neem dus aan dat de NVA een andere visie heeft en België stap voor stap wil laten uiteenvallen. Maar waarom kan een cartel met CD&V dan niet? De VU heeft ooit toch nog samen met de CVP in een regering gezeten? Een cartel met CD&V zou niet kunnen, maar een coalitie met CVP kon wél. Dat snap ik niet goed. En de CD&V heeft toch Van Den Brande en Johan Sauwens? Da's natuurlijk de interne keuken van de CD&V, maar indien die twee een belangrijke post krijgen, zou een samenwerking met NVA toch heel goed gaan? Nu ja, Van Den Brande is misschien te oud daarvoor.

Johan C.
19 augustus 2003, 20:41
Ik denk inderdaad dat het N-VA kalf al lang verdronken is! De geschiedenis herhaalt zich..... En de hoogmoed heeft voor die val gezorgd. Al bijna drie jaar lang teistert die partij iedereen met persmededelingen waarin ze aangeeft hoe zuiver ze wel is.... Dat moest wel leiden tot verval. Verder speelde een gebrek aan ideologie de partij parten en het feit dat ze het intern ieder links kaderlid het vrijwel onmogelijk heeft gemaakt.

Stefanie
19 augustus 2003, 20:46
Verder speelde een gebrek aan ideologie de partij parten en het feit dat ze het intern ieder links kaderlid het vrijwel onmogelijk heeft gemaakt.

Juist. Waar moeten de linkse Vlaamsgezinden dan naartoe? Naar spirit? Of naar het volks-solidarimse van het Vlaams blok?

Johan C.
19 augustus 2003, 20:54
Verder speelde een gebrek aan ideologie de partij parten en het feit dat ze het intern ieder links kaderlid het vrijwel onmogelijk heeft gemaakt.

Juist. Waar moeten de linkse Vlaamsgezinden dan naartoe? Naar spirit? Of naar het volks-solidarimse van het Vlaams blok?

Persoonlijk ben ik naar Spirit getrokken maar dat is uiteraard ook maar een pragmatische oplossing. Een echte linkse Vlaams-Nationale partij zal er nooit komen. Trouwens ik denk dat die onafhankelijkheidsgedachte (republiek Vlaanderen) ook een valse discussie is....

Solidarisme is leuk voor de geschiedenisboeken.

solidarnosc
19 augustus 2003, 21:08
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden. :lol: :wink:

Misschien een kartel met de LSP. :lol: :wink:

Bij ons zul je niemand vinden die zijn idealen verloochend voor een parlementair postje. Ik denk trouwens niet dat onze franstalige kameraden dat zouden zien zitten. Maar ik zal het voorleggen. :wink:


Ye sure! zoals de oud-trotskisten vandelanotte en vandenbroucke? Revolutionairtje spelen tijdens hun studententijd en daarna gewetensloos meezitten aan de vleespotten! En kunnen jullie niet voor je eigen beslissen? Jullie lijken de vld wel; eerst vragen aan louis en elio of we wel mogen! :lol:

Die waren lid van de RAL en hebben niets met ons te maken. De eerste politieke daad van Vandelanotte bij de SP was trouwens de Oostendse afdeling te zuiveren van onze kameraden die toen nog actief waren binnen de SP en in Oostende redelijk sterk stonden. De SP top heeft toen beslist om de Oostendse afdeling te ontbinden en het nieuwe 'talent' Vandelanotte (met een 'links' profiel) naar Oostende te sturen. Enfin een beetje zoals de transfer van de voorzitsers van Animo naar Mechelen om daar de boel op te kuisen van partijtop onvriendelijke elementen.

solidarnosc
19 augustus 2003, 21:10
Ik denk inderdaad dat het N-VA kalf al lang verdronken is! De geschiedenis herhaalt zich..... En de hoogmoed heeft voor die val gezorgd. Al bijna drie jaar lang teistert die partij iedereen met persmededelingen waarin ze aangeeft hoe zuiver ze wel is.... Dat moest wel leiden tot verval. Verder speelde een gebrek aan ideologie de partij parten en het feit dat ze het intern ieder links kaderlid het vrijwel onmogelijk heeft gemaakt.

Wat is de ideologie van SPIRIT? Bert minister maken? :wink:

Johan C.
19 augustus 2003, 21:11
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden. :lol: :wink:

Misschien een kartel met de LSP. :lol: :wink:

Bij ons zul je niemand vinden die zijn idealen verloochend voor een parlementair postje. Ik denk trouwens niet dat onze franstalige kameraden dat zouden zien zitten. Maar ik zal het voorleggen. :wink:


Ye sure! zoals de oud-trotskisten vandelanotte en vandenbroucke? Revolutionairtje spelen tijdens hun studententijd en daarna gewetensloos meezitten aan de vleespotten! En kunnen jullie niet voor je eigen beslissen? Jullie lijken de vld wel; eerst vragen aan louis en elio of we wel mogen! :lol:

Die waren lid van de RAL en hebben niets met ons te maken. De eerste politieke daad van Vandelanotte bij de SP was trouwens de Oostendse afdeling te zuiveren van onze kameraden die toen nog actief waren binnen de SP en in Oostende redelijk sterk stonden. De SP top heeft toen beslist om de Oostendse afdeling te ontbinden en het nieuwe 'talent' Vandelanotte (met een 'links' profiel) naar Oostende te sturen. Enfin een beetje zoals de transfer van de voorzitsers van Animo naar Mechelen om daar de boel op te kuisen van partijtop onvriendelijke elementen.

Met alle respect "kameraad" met de ideologische gedachten van dat oud-links kunnen we de moderne uitdagingen echt niet aan hoor. Het marxisme als economische theorie is echt wel achterhaald hoor! Haar streefdoel naar gelijkheid en de herverdeling daarentegen is echter wel nog altijd actueel. Die Anthony Giddens is toch wel een slim man :wink:

solidarnosc
19 augustus 2003, 21:24
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Best dat er nog wat trotskisten rondlopen die al die zever rond de NVA jammer vinden. :lol: :wink:

Misschien een kartel met de LSP. :lol: :wink:

Bij ons zul je niemand vinden die zijn idealen verloochend voor een parlementair postje. Ik denk trouwens niet dat onze franstalige kameraden dat zouden zien zitten. Maar ik zal het voorleggen. :wink:


Ye sure! zoals de oud-trotskisten vandelanotte en vandenbroucke? Revolutionairtje spelen tijdens hun studententijd en daarna gewetensloos meezitten aan de vleespotten! En kunnen jullie niet voor je eigen beslissen? Jullie lijken de vld wel; eerst vragen aan louis en elio of we wel mogen! :lol:

Die waren lid van de RAL en hebben niets met ons te maken. De eerste politieke daad van Vandelanotte bij de SP was trouwens de Oostendse afdeling te zuiveren van onze kameraden die toen nog actief waren binnen de SP en in Oostende redelijk sterk stonden. De SP top heeft toen beslist om de Oostendse afdeling te ontbinden en het nieuwe 'talent' Vandelanotte (met een 'links' profiel) naar Oostende te sturen. Enfin een beetje zoals de transfer van de voorzitsers van Animo naar Mechelen om daar de boel op te kuisen van partijtop onvriendelijke elementen.

Met alle respect "kameraad" met de ideologische gedachten van dat oud-links kunnen we de moderne uitdagingen echt niet aan hoor. Het marxisme als economische theorie is echt wel achterhaald hoor! Haar streefdoel naar gelijkheid en de herverdeling daarentegen is echter wel nog altijd actueel. Die Anthony Giddens is toch wel een slim man :wink:

Uw gedachten ''burger'' zijn minstens 100 jaar ouder dan de mijne dus zie ik niet in waarom we met uw ideeën de problemen beter zouden kunnen aanpakken dan die van mij.

Johan C.
19 augustus 2003, 21:28
Hoe zou u mijn gedachten dan eigenlijk noemen aangezien ze volgens u 100 jaar ouder zijn dan jouw ideologische bronnen? Toch geen liberalisme hoop ik...

Bolter
19 augustus 2003, 21:53
Eigenlijk allemaal voorbarig...

Hoe zal het "kartel" eruitzien ??
Welke krijtlijnen worden getrokken ??
In welke mate gaan ze samenwerken ??

De mensen die hier nu al met veel kabaal op reageren, zoals Peumans, zijn volgens mij vooral uit op "het zich in de media krijgen", zichzelf in beeld brengen....

Waar ik wel zeker van ben is dat de overige partijen, die niet in de gesprekken zijn betrokken, een kartel zeker niet zien zitten wegens meer concurrentie..

Voor de rest : wacht tot eventuele voorstellen op tafel komen en beoordeel dan..
Als het zover al komt...

Aangebrande Phönix
21 augustus 2003, 12:44
Eigenlijk is er altijd maar één oplossing geweest : één sterke Vlaams-nationalistische partij! En die bestaat al een tijdje; het Vlaams Blok! We moeten eens leren van in plaats van door persoonlijke geschillen verschillende partijtjes op te richten één front te vormen tegen het belgisch etablishment en de linkse kanker!

Jouw partij verwijt het centrum pretentie. Hoe noem je dan het opeisen van het Vlaams-nationalisme als thema en dat te linken aan rechts? Hoe durf je te beweren dat linkse ideologieën en het Vlaamse gedachtengoed niet te combineren zijn?! Dankzij jullie kan niemand met een Vlaamse leeuw-sticker op zijn auto rondrijden zonder "rascist" nageroepen te krijgen.

Yann
21 augustus 2003, 14:34
Dankzij jullie kan niemand met een Vlaamse leeuw-sticker op zijn auto rondrijden zonder "rascist" nageroepen te krijgen.

Uitschelden? Van de baan rijden dat krapuul!

:lol:

Bovendien geraak je zonder een B het land niet uit. Ne VL wordt niet erkend in het buitenland! :P

Vlaamse Leeuw
21 augustus 2003, 16:09
Dankzij jullie kan niemand met een Vlaamse leeuw-sticker op zijn auto rondrijden zonder "rascist" nageroepen te krijgen.

Uitschelden? Van de baan rijden dat krapuul!

:lol:

Bovendien geraak je zonder een B het land niet uit. Ne VL wordt niet erkend in het buitenland! :P

Dat komt nog wel!

Bruno*
25 augustus 2003, 15:22
Zal CD&V de NVA doden, of zal het zelfmoord worden?
Tja, moeilijke keuze

:lol:

Bruno*
25 augustus 2003, 15:24
Benieuwd hoe ze 'monarchie'
-rijmt niet op democratie
- (-) aan de rol raken we niet

gaan verzoenen

Aangebrande Phönix
25 augustus 2003, 18:17
Benieuwd hoe ze 'monarchie'
-rijmt niet op democratie
- (-) aan de rol raken we niet

gaan verzoenen

Net zoals de PS. Gewoon erover zwijgen.

giserke
28 augustus 2003, 16:03
Heerlijk om weer zowel de Blok-aanhangers als de belgicisten samen bezig te zien zich tegoed doen aan leedvermaak ;-)

Hoe kan men leedvermaak hebben met een doodgeboren kind! De NVA is gedoemd om te verdwijnen omdat eht geen toekomstvisie heeft, haar enig doel was Bourgeois aan een zetel te helpen en dat is nu gebeurd!
Het Blok heeft meermalen haar hand uitgestoken naar de NVA-leiding en kreeg een klap in het gezicht als antwoord! Toch blijft het Blok openstaan voor iedereen die het goed meent voor Vlaanderen!

Met wie nog erbij? het Vlaams Blok? Is dat een Vlaamse parij? Is dat niet diezelfde partij die zijn eigen Vlaamse volk verraden heeft (VNV) in WO2?

giserke
28 augustus 2003, 16:09
Eigenlijk is er altijd maar één oplossing geweest : één sterke Vlaams-nationalistische partij! En die bestaat al een tijdje; het Vlaams Blok!

Dat vind ik ook, en dat heeft niks te maken met het feit dat ik N-va in een cordon zou willen storten! Voor mijn part mogen ze dat toch afschaffen.

En als alle Vlaams-nationalisten zich in één partij verenigen, dan is er tenminste duidelijkheid.

sorry voor mijn vorige quote.
het moet wel degelijk deze zijn:

Yann
28 augustus 2003, 16:17
Met wie nog erbij? het Vlaams Blok? Is dat een Vlaamse parij? Is dat niet diezelfde partij die zijn eigen Vlaamse volk verraden heeft (VNV) in WO2?

Eendracht maakt macht. Hoe dikwijls moet ik dat nu nog zeggen? :wink:

giserke
28 augustus 2003, 19:08
Met wie nog erbij? het Vlaams Blok? Is dat een Vlaamse parij? Is dat niet diezelfde partij die zijn eigen Vlaamse volk verraden heeft (VNV) in WO2?

Eendracht maakt macht. Hoe dikwijls moet ik dat nu nog zeggen? :wink:

Is er ooit eendracht geweest? Zolang wij naar de pijpen van de walen dansen ja
Ik heb nog niet veel solidariteit van wallonie met ons gezien.
moeten wij eendracht vertonen omdat de kaloten ons in 1830 hebben gedwongen ons los te scheuren van Nederland? omdat ze bang waren ons te zouden verliezen aan geuzen?
Spontane volks opstand in de Munt te Brussel????
wie ging in 1830 van het gewonevolk naar de Opera??
Volgens historici was vlaanderen rijker voor de revolutie dan erna.
Er was veelmeer welstand onder de hollanders dan na de revolutie.
Onze school geschiedenisboekskes zijn Pure leugens!!!

Luddo
28 augustus 2003, 22:08
Met wie nog erbij? het Vlaams Blok? Is dat een Vlaamse parij? Is dat niet diezelfde partij die zijn eigen Vlaamse volk verraden heeft (VNV) in WO2?

Neen, dat was de Volksunie!

giserke
28 augustus 2003, 22:53
Met wie nog erbij? het Vlaams Blok? Is dat een Vlaamse parij? Is dat niet diezelfde partij die zijn eigen Vlaamse volk verraden heeft (VNV) in WO2?

Neen, dat was de Volksunie!

manneke kent gij uw geschiedenis?
er waren enkelingen van de volksunie die dat deden, maar het VNV heeft het officieel gedaan.