PDA

View Full Version : palestijnse gruwel


Antoon
19 augustus 2003, 22:18
Een bus rijdt terug van een historische en religieuze bezienswaardigheid, met ouders en grootouders die er met hun kinderen en kleinkinderen een bezoek brachten.

In opdracht van de Palestijnse Islamietische Jihad wordt de bus opgeblazen.

Resultaat : minstens 20 doden, waaronder kinderen en babies, en meer dan 80 gewonden, waarvan 16 zeer zwaar.

De Palestijnse Islamietische groepering heeft vandaag getoond wat ze onder 'bestand' , 'staakt het vuren' en 'wegenkaart naar vrede' verstaat : namelijk hetgeen de Palestijnen ondertussen bekend om zijn geworden, slachtpartijen onder onschuldige burgers.

Dat Israel soms te hard terugslaat is evident, dat het een akkoord over terugtrekking moeilijk maakt ook. Maar bij het zien van beelden van babies met afgerukte ledematen denk ik niet alleen te zijn met de gedachte dat de Palestijnen hun leed een beetje zelf uitlokken.

Mustapha
19 augustus 2003, 22:22
Dat krijg je als je leiders liquideert die met hun gezin in de wagen zitten en net naar huis rijden na een familiebezoek.

Bolter
19 augustus 2003, 22:22
Is dit niet hun bedoeling..

Zodanig provoceren dat onderhandelingen worden vermeden..

Om dan uiteindelijk te komen, op langere termijn, tot hun echte doelstelling : de vernietiging van de staat Israël.....

Ik begrijp wel de frustraties van de Palestijnen maar de vrede een kans geven gebeurt niet door mensen op te blazen...

Antoon
19 augustus 2003, 22:27
Dat krijg je als je leiders liquideert die met hun gezin in de wagen zitten en net naar huis rijden na een familiebezoek.

Ja, diezelfde leiders die zo'n slachtpartijen organizeren. Dat krijg je? Nee hoor, wanneer je bussen vol onschuldige burgers opblaast, dan weet je dat je vroeg of laat gevangen of gedood wordt. En terecht!

Hoewel dat conflict ondertussen onmogelijk lijkt op te lossen, en beide partijen zowel schuld als leed kent, gaat mijn sympathie met elk van die slachtpartijen een beetje meer naar de Israëli's.

Oorlog voeren is lelijk. Een terroristenleider afmaken is zeker niet mooi, meer nog als hij met familieleden is. Maar een bus vol onschuldige mensen? Komaan, zeg!

TomB
19 augustus 2003, 22:45
Dat krijg je als je leiders liquideert die met hun gezin in de wagen zitten en net naar huis rijden na een familiebezoek.

Ja, diezelfde leiders die zo'n slachtpartijen organizeren. Dat krijg je? Nee hoor, wanneer je bussen vol onschuldige burgers opblaast, dan weet je dat je vroeg of laat gevangen of gedood wordt. En terecht!

Jullie hebben net de problematiek goed verwoord: Twee kinderen die elkaar aanwijzen en zeggen dat de andere begonnen is.

Antoon
19 augustus 2003, 22:53
Dat krijg je als je leiders liquideert die met hun gezin in de wagen zitten en net naar huis rijden na een familiebezoek.

Ja, diezelfde leiders die zo'n slachtpartijen organizeren. Dat krijg je? Nee hoor, wanneer je bussen vol onschuldige burgers opblaast, dan weet je dat je vroeg of laat gevangen of gedood wordt. En terecht!

Jullie hebben net de problematiek goed verwoord: Twee kinderen die elkaar aanwijzen en zeggen dat de andere begonnen is.

Bwa, ik ben er in het algemeen minder bij betrokken dan mustapha, neem ik aan.

Maar die beelden vandaag hebben mij echt getroffen. Zoals de hele wereld dacht ik dat ze in een soort bestand waren en dat beide partijen op weg waren om er iets van te maken. Dat we er minder van zouden horen. En dan weer zo'n slachtpartij. Het heeft mij tegelijk boos en depressief gemaakt.

Misschien ben ik dan toch niet zo afstandig over het probleem, en wel ergens betrokken.

Mustapha
19 augustus 2003, 23:05
Israel heeft de laatste kans laten liggen.
De bevrijdingslegers van palestina Hamas en Jihad hebben bijna 2 maand stil gezeten en de mensen die geinteresseerd zijn in vrede tijd gegeven.

Vredesmens Sharon bouwt tijdens onderhandelingen smakelijk verder een dwanghek rond Palestina. Echt een leuke atmosfeer .....

Vredesmens Sharon ziet een kans om weer eens een leider te liquideren op zijn democratische wijze nl snelrecht. Leuke vooruitzicht....

TomB
19 augustus 2003, 23:12
Ga eens tien minuten in den hoek gaan staan.

solidarnosc
20 augustus 2003, 00:50
''Oorlog voeren is lelijk. Een terroristenleider afmaken is zeker niet mooi, meer nog als hij met familieleden is. Maar een bus vol onschuldige mensen? Komaan, zeg!''(Antoon)

Zeg dat maar eens aan de burgers van Dresden, Hamburg, Nagasaki en Hiroshima e.a en dan te bedenken dat nog de Japanners nog de Duitsers de VS of VK één seconde bezet hebben...... Ik denk dus niet dat die 'Arabieren' ons iets over 'wraak' te leren hebben... wat uiteraard niet wegneemt dat de gewone burgers slachtoffer worden van de rechtse idioten aan Israëlische en Palestijnse zijde.

TomB
20 augustus 2003, 03:16
''Oorlog voeren is lelijk. Een terroristenleider afmaken is zeker niet mooi, meer nog als hij met familieleden is. Maar een bus vol onschuldige mensen? Komaan, zeg!''(Antoon)

Zeg dat maar eens aan de burgers van Dresden, Hamburg, Nagasaki en Hiroshima e.a en dan te bedenken dat nog de Japanners nog de Duitsers de VS of VK één seconde bezet hebben...... Ik denk dus niet dat die 'Arabieren' ons iets over 'wraak' te leren hebben... wat uiteraard niet wegneemt dat de gewone burgers slachtoffer worden van de rechtse idioten aan Israëlische en Palestijnse zijde.

De rechtse idioten aan Palestijnse zijde. Grappig toch, uw verheerlijking van uw ideologie.

tomm
20 augustus 2003, 04:03
Natuurlijk veroordeel ik het geweld tegen onschuldige burgers, en bestaat er geen enkel excuus hiervoor. Maar toch zou ik graag opmerken dat alle Palestijnse strijdende partijen een bestand hadden ondertekend om geen geweld meer te gebruiken. Israël trok zich daar echter niets van aan en ging gewoon door met het liquideren van Palestijnse leiders. De israelische regering is dus zeker medeverantwoordelijk voor de huidige bomaanslagen.
Als men het conflict in haar totaliteit bekijkt is er natuurlijk weinig twijfel wie het bij het rechte eind heeft, zelfs al gebruiken ze dikwijls barbaarse en ongeoorloofde middelen om hun rechtvaardige doelstellingen te bereiken.
Israel viel in 1967 de Palestijnse gebieden binnen zonder internationaal mandaat en zonder dat de Arabieren Israel waren binnengevallen, een beetje dus zoals de V.S. Irak binnenvielen. Ze annexeerden deze gebieden, koloniseerden ze en voerden er een zwaar discriminerend apartheidsbeleid. Daarvoor liepen ze maar liefst honderden veroordelingen op door de V.N., wat Israel echter niet op andere gedachten bracht. Toen kwam het Oslo-proces, maar dit werd met voeten getreden door de Israelische rechterzijde, met als gevolg een opflakkering van de oorlog. Bovendien heeft Israel in 1948 een groot deel van de palestijnse bevolking van wat nu Israel etnisch gezuiverd, en veel van deze vluchtelingen en hun nakomelingen wonen nu in de bezette gebieden in vluchtelingenkampen (ook hiervoor werd Israel meer dan eens veroordeeld door de V.N.)

Dus het barbaarse optreden van de Palestijnen komt niet uit de lucht gevallen. Het is een volk dat ultiem vernederd en mishandeld werd en geen perspectieven heeft, wat hun laatste restje waardigheid ondermijnde en hen tot gruwelijke misdaden noopte.

TomB
20 augustus 2003, 04:34
Natuurlijk veroordeel ik het geweld tegen onschuldige burgers, en bestaat er geen enkel excuus hiervoor. Maar toch zou ik graag opmerken dat alle Palestijnse strijdende partijen een bestand hadden ondertekend om geen geweld meer te gebruiken. Israël trok zich daar echter niets van aan en ging gewoon door met het liquideren van Palestijnse leiders. De israelische regering is dus zeker medeverantwoordelijk voor de huidige bomaanslagen.
Als men het conflict in haar totaliteit bekijkt is er natuurlijk weinig twijfel wie het bij het rechte eind heeft, zelfs al gebruiken ze dikwijls barbaarse en ongeoorloofde middelen om hun rechtvaardige doelstellingen te bereiken.
Israel viel in 1967 de Palestijnse gebieden binnen zonder internationaal mandaat en zonder dat de Arabieren Israel waren binnengevallen, een beetje dus zoals de V.S. Irak binnenvielen. Ze annexeerden deze gebieden, koloniseerden ze en voerden er een zwaar discriminerend apartheidsbeleid. Daarvoor liepen ze maar liefst honderden veroordelingen op door de V.N., wat Israel echter niet op andere gedachten bracht. Toen kwam het Oslo-proces, maar dit werd met voeten getreden door de Israelische rechterzijde, met als gevolg een opflakkering van de oorlog. Bovendien heeft Israel in 1948 een groot deel van de palestijnse bevolking van wat nu Israel etnisch gezuiverd, en veel van deze vluchtelingen en hun nakomelingen wonen nu in de bezette gebieden in vluchtelingenkampen (ook hiervoor werd Israel meer dan eens veroordeeld door de V.N.)

Dus het barbaarse optreden van de Palestijnen komt niet uit de lucht gevallen. Het is een volk dat ultiem vernederd en mishandeld werd en geen perspectieven heeft, wat hun laatste restje waardigheid ondermijnde en hen tot gruwelijke misdaden noopte.

Van eenzijdigheid heb je blijkbaar geen last. Je bent dan waarschijnlijk een van die Palestijnse rechtse zakken waarover Solid Arno het heeft.

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 08:33
Natuurlijk veroordeel ik het geweld tegen onschuldige burgers, en bestaat er geen enkel excuus hiervoor. Maar toch zou ik graag opmerken dat alle Palestijnse strijdende partijen een bestand hadden ondertekend om geen geweld meer te gebruiken. Israël trok zich daar echter niets van aan en ging gewoon door met het liquideren van Palestijnse leiders. De israelische regering is dus zeker medeverantwoordelijk voor de huidige bomaanslagen.
Als men het conflict in haar totaliteit bekijkt is er natuurlijk weinig twijfel wie het bij het rechte eind heeft, zelfs al gebruiken ze dikwijls barbaarse en ongeoorloofde middelen om hun rechtvaardige doelstellingen te bereiken.
Israel viel in 1967 de Palestijnse gebieden binnen zonder internationaal mandaat en zonder dat de Arabieren Israel waren binnengevallen, een beetje dus zoals de V.S. Irak binnenvielen. Ze annexeerden deze gebieden, koloniseerden ze en voerden er een zwaar discriminerend apartheidsbeleid. Daarvoor liepen ze maar liefst honderden veroordelingen op door de V.N., wat Israel echter niet op andere gedachten bracht. Toen kwam het Oslo-proces, maar dit werd met voeten getreden door de Israelische rechterzijde, met als gevolg een opflakkering van de oorlog. Bovendien heeft Israel in 1948 een groot deel van de palestijnse bevolking van wat nu Israel etnisch gezuiverd, en veel van deze vluchtelingen en hun nakomelingen wonen nu in de bezette gebieden in vluchtelingenkampen (ook hiervoor werd Israel meer dan eens veroordeeld door de V.N.)

Dus het barbaarse optreden van de Palestijnen komt niet uit de lucht gevallen. Het is een volk dat ultiem vernederd en mishandeld werd en geen perspectieven heeft, wat hun laatste restje waardigheid ondermijnde en hen tot gruwelijke misdaden noopte.

Ik ga hier volledig mee akkoord.

Antoon
20 augustus 2003, 08:40
Natuurlijk veroordeel ik het geweld tegen onschuldige burgers, en bestaat er geen enkel excuus hiervoor. Maar toch zou ik graag opmerken dat alle Palestijnse strijdende partijen een bestand hadden ondertekend om geen geweld meer te gebruiken. Israël trok zich daar echter niets van aan en ging gewoon door met het liquideren van Palestijnse leiders. De israelische regering is dus zeker medeverantwoordelijk voor de huidige bomaanslagen.
Als men het conflict in haar totaliteit bekijkt is er natuurlijk weinig twijfel wie het bij het rechte eind heeft, zelfs al gebruiken ze dikwijls barbaarse en ongeoorloofde middelen om hun rechtvaardige doelstellingen te bereiken.
Israel viel in 1967 de Palestijnse gebieden binnen zonder internationaal mandaat en zonder dat de Arabieren Israel waren binnengevallen, een beetje dus zoals de V.S. Irak binnenvielen. Ze annexeerden deze gebieden, koloniseerden ze en voerden er een zwaar discriminerend apartheidsbeleid. Daarvoor liepen ze maar liefst honderden veroordelingen op door de V.N., wat Israel echter niet op andere gedachten bracht. Toen kwam het Oslo-proces, maar dit werd met voeten getreden door de Israelische rechterzijde, met als gevolg een opflakkering van de oorlog. Bovendien heeft Israel in 1948 een groot deel van de palestijnse bevolking van wat nu Israel etnisch gezuiverd, en veel van deze vluchtelingen en hun nakomelingen wonen nu in de bezette gebieden in vluchtelingenkampen (ook hiervoor werd Israel meer dan eens veroordeeld door de V.N.)

Dus het barbaarse optreden van de Palestijnen komt niet uit de lucht gevallen. Het is een volk dat ultiem vernederd en mishandeld werd en geen perspectieven heeft, wat hun laatste restje waardigheid ondermijnde en hen tot gruwelijke misdaden noopte.

Van eenzijdigheid heb je blijkbaar geen last. Je bent dan waarschijnlijk een van die Palestijnse rechtse zakken waarover Solid Arno het heeft.

:lol: :lol: :lol:


Afijn, hoe het allemaal ineenzit is ingewikkelder dan de eenzijdige uitleg van die tommycommi.

Wat vandaag telt is het feit dat er een bestand was, dat beide zijden (zowel Sharon als Abbas) bezig waren met een prille weg naar rust via een bestand, en dat de moordenaars van Hamas en Islamic Jihad hebben besloten van dat te sabotteren door een bus vol onschuldige burgers, inclusief vrouwen, kinderen en babies, de lucht in te blazen.
Een beetje dezelfde praktijken als de nazi's, zeg maar.

Zij die het hier goedpraten, of tenminste proberen te excuseren, moeten eens die moeder helpen die deze ochtend vroeg hoe ze moest antwoorden aan haar 4-jarige dochter die huilend vroeg wanneer ze haar beide armen terugkreeg.
Mijn hart bloed wanneer ik zoiets zie of hoor.

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 08:43
Maar ondertussen heb ik geen enkele toegeving gezien van sharon. Hij liet inderdaad een paar honderd gevangenen vrij, alhoewel er waarschijnlijk duizenden in de gevangenis zitten.

Ook de bouw van de muur ging onverminderd door en ook uit een aantal grote steden - Ramallah - werd niet terug getrokken.

Antoon
20 augustus 2003, 08:47
Maar ondertussen heb ik geen enkele toegeving gezien van sharon. Hij liet inderdaad een paar honderd gevangenen vrij, alhoewel er waarschijnlijk duizenden in de gevangenis zitten.

Ook de bouw van de muur ging onverminderd door en ook uit een aantal grote steden - Ramallah - werd niet terug getrokken.

Goede reden om babies de lucht in te blazen.

skye
20 augustus 2003, 10:46
Israel heeft de laatste kans laten liggen.
De bevrijdingslegers van palestina Hamas en Jihad hebben bijna 2 maand stil gezeten en de mensen die geinteresseerd zijn in vrede tijd gegeven.

Vredesmens Sharon bouwt tijdens onderhandelingen smakelijk verder een dwanghek rond Palestina. Echt een leuke atmosfeer .....

Vredesmens Sharon ziet een kans om weer eens een leider te liquideren op zijn democratische wijze nl snelrecht. Leuke vooruitzicht....

grapjas. Vrouwen en kinderen vermoorden. Stoer hoor. Israel PROBEERT tenminste toch de tegenstander uit te schakelen en soms vallen daar burgerslachtoffers bij. Dit is erg maar natuurlijk helemaal anders dan die burgers BEWUST aan te vallen.

Over wie er nu gelijk heeft, spreek ik me niet uit, maar als de Palestijnen echte mannen waren zouden ze het Israelische leger aanvallen en niet een paar hulpeloze babies en bejaarden.
Die "verzetsstrijders" zijn daarom in mijn ogen gewoon lafaards.

ossaert
20 augustus 2003, 11:11
Als men het conflict in haar totaliteit bekijkt is er natuurlijk weinig twijfel wie het bij het rechte eind heeft, zelfs al gebruiken ze dikwijls barbaarse en ongeoorloofde middelen om hun rechtvaardige doelstellingen te bereiken.
Israel viel in 1967 de Palestijnse gebieden binnen zonder internationaal mandaat en zonder dat de Arabieren Israel waren binnengevallen, een beetje dus zoals de V.S. Irak binnenvielen. Ze annexeerden deze gebieden, koloniseerden ze en voerden er een zwaar discriminerend apartheidsbeleid. Daarvoor liepen ze maar liefst honderden veroordelingen op door de V.N., wat Israel echter niet op andere gedachten bracht. Toen kwam het Oslo-proces, maar dit werd met voeten getreden door de Israelische rechterzijde, met als gevolg een opflakkering van de oorlog. Bovendien heeft Israel in 1948 een groot deel van de palestijnse bevolking van wat nu Israel etnisch gezuiverd, en veel van deze vluchtelingen en hun nakomelingen wonen nu in de bezette gebieden in vluchtelingenkampen (ook hiervoor werd Israel meer dan eens veroordeeld door de V.N.)

In 1948 was er een VN verdelingsplan dat zowel aan de joden als de Palestijnen een eerlijk deel gaf, maar dat hebben de Arabieren zonder meer afgewezen. Vanaf het moment dat de joden de staat Israel uitriepen, vielen de buurlanden hun deel van Palestina binnen. Niet zelden vertelde men de plaatselijke Arabische bevolking 'even uit de weg te gaan' terwijl de soldaten het land wel even zouden zuiveren van de joden. Het is overigens opvallend dat daarbij lustig gemoord en gebrand werd, terwijl de daders van een uit de hand gelopen joodse aanval gestraft en uit het leger gegooid werden. Na 1948 is Israel nog verschillende andere keren aangevallen door zijn buurlanden. Gezien de historische achtergrond van de joden in Europa, en die ervaringen in Israel, kan ik begrijpen dat de politici toen een veiligheidszone wilden en nu harde garanties willen vooraleer ze iets zullen toegeven. Toegegeven, dat is inderdaad geen rechtvaardiging van de repressie zoals die nu gevoerd wordt -verre van-, maar het nuanceert toch wel die naïef zwart-witte visies in de trant van 'het is wel duidelijk wie het bij het rechte eind heeft'. Organisaties als Jihad of Hamas zijn waarschijnlijk nog veel minder dan Sharon c.s. geneigd tot vrede, want waar laatstgenoemden het bestaansrecht van een Palestijnse staat erkennen, streven die 'bevrijdingslegers', zoals iemand ze noemde, nog steeds onvoorwaardelijk naar de totale vernietiging van de staat Israel en de uitdrijving van alle joden. Degerlijke organisaties zijn niet gebaat bij een oplossing van het probleem, want zolang er verder gevochten wordt behouden, zij hun machtspositie. Bevrijding van Palestina? Misselijkmakende politiek lijkt me een betere omschrijving...

Antoon
20 augustus 2003, 14:06
De drie eerste geidentificeerde slachtoffers (van de 20 doden) :

Shmuel Zargari, 11 maanden oud, uit Jeruzalem -

Lilach Kardi, 22, uit Jeruzalem, was hoogzwanger en moeder van een éénjarig kind.

Goldie Taubenfeld, 43 uit New Square, New York - ze laat 13 kinderen achter.

En een foto van een zwaargewond kind dat de eerste hulp krijgt.

http://i.cnn.net/cnn/2003/WORLD/meast/08/20/jerusalem.bombing/story.baby.cpr.ap.jpg


Gewoon krapuleus.

Ik begrijp waarom de Israëli's niet verder geraken met die Palestijnen.

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 14:28
Blijkbaar begrijpen de meeste niet dat als je aangevallen wordt met tanks, geweren, helicopters en je hebt deze hulpmiddelen zelf niet ter beschikking, dat je dan automatisch naar zelfmoordacties over gaat. Ik keur deze niet goed, maar ik begrijp ze wel.

TomB
20 augustus 2003, 15:32
Blijkbaar begrijpen de meeste niet dat als je aangevallen wordt met tanks, geweren, helicopters en je hebt deze hulpmiddelen zelf niet ter beschikking, dat je dan automatisch naar zelfmoordacties over gaat. Ik keur deze niet goed, maar ik begrijp ze wel.

Uiteraard, als morgen het leger mijn vader vermoord, dan ga ik automatisch mezelf volplakken met TNT en een bende vrouwen en kinderen opblazen omdat ze hetzelfde geloof aanhangen als de mensen in het leger. Dat is toch de logica zelve.

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 15:59
Blijkbaar begrijpen de meeste niet dat als je aangevallen wordt met tanks, geweren, helicopters en je hebt deze hulpmiddelen zelf niet ter beschikking, dat je dan automatisch naar zelfmoordacties over gaat. Ik keur deze niet goed, maar ik begrijp ze wel.

Uiteraard, als morgen het leger mijn vader vermoord, dan ga ik automatisch mezelf volplakken met TNT en een bende vrouwen en kinderen opblazen omdat ze hetzelfde geloof aanhangen als de mensen in het leger. Dat is toch de logica zelve.

Indien u al 50 jaar vernederd wordt en totaal geen uitzicht hebt dat het leven beter wordt, dan misschien wel he.

Kotsmos
20 augustus 2003, 16:25
In 1948 was er een VN verdelingsplan dat zowel aan de joden als de Palestijnen een eerlijk deel gaf, maar dat hebben de Arabieren zonder meer afgewezen. Vanaf het moment dat de joden de staat Israel uitriepen, vielen de buurlanden hun deel van Palestina binnen.

Mooie poging, maar helaas: toen Israel zichzelf onafhankelijk verklaarde, hadden ze een gebied in handen dat 1/3 groter was dan wat hen in de VN-resolutie toegekend was.

TomB
20 augustus 2003, 16:25
Blijkbaar begrijpen de meeste niet dat als je aangevallen wordt met tanks, geweren, helicopters en je hebt deze hulpmiddelen zelf niet ter beschikking, dat je dan automatisch naar zelfmoordacties over gaat. Ik keur deze niet goed, maar ik begrijp ze wel.

Uiteraard, als morgen het leger mijn vader vermoord, dan ga ik automatisch mezelf volplakken met TNT en een bende vrouwen en kinderen opblazen omdat ze hetzelfde geloof aanhangen als de mensen in het leger. Dat is toch de logica zelve.

Indien u al 50 jaar vernederd wordt en totaal geen uitzicht hebt dat het leven beter wordt, dan misschien wel he.

Nu is het al misschien, daarnet was het nog een automatisme.

Ik denk dat het een het ander te maken heeft met de godsdienst/politiek die die mensen brainwashed midden in een trauma.

Er is geen goede kant in deze kwestie, ze zijn allebei rot en moeten -desnoods kwaadschiks- terecht gewezen worden. En ja, dat mag ook een VN bezetting van Israel inhouden.

Kotsmos
20 augustus 2003, 16:34
Ik denk dat het een het ander te maken heeft met de godsdienst/politiek die die mensen brainwashed midden in een trauma.



Inderdaad, maar het is wel de situatie die zoveel mensen ontvankelijk maakt voor zo'n brainwashing.

C uit W
20 augustus 2003, 16:46
Blijkbaar begrijpen de meeste niet dat als je aangevallen wordt met tanks, geweren, helicopters en je hebt deze hulpmiddelen zelf niet ter beschikking, dat je dan automatisch naar zelfmoordacties over gaat. Ik keur deze niet goed, maar ik begrijp ze wel. zever, cassablanka, jordanie, irak, allemaal zelfmoordaanslagen, en niks moegetergde mannen, enkel zotte islamfanaten.
Ik heb geen begrip voor die lafaards, enkel afkeer.

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 16:48
Maar als we het over mensen hebben die in het verzet hebben gezeten toen de duitsers hier zaten, dan is het wel goed. Maar indien de Palestijnen zich verzetten tegen een bezetter, dan mag dit niet. Deze acties is echt het enige wat deze mensen nog kunnen doen.

Pascal L.
20 augustus 2003, 16:59
Er lijkt toch iets mis met het afslachten van onschuldige burgers omwille van politieke onafhankelijkheids-ambities ... ben benieuwd of iedereen in Belgie ook begrip zou tonen indien bvb. het Vlaams Blok kleuterscholen begint op te blazen omdat ze niet mogen meeregeren hoewel ze de grootste partij zijn in Antwerpen/of dat omdat Vlaanderen niet onafhankelijk is ...

Wie nu nog gelooft dat Islamic Jihad & Hamas geinteresseerd zijn in vrede met Israel maakt zich echt wel belachelijk ...
Wie vrede wil moet 100% achter het idee staan om de terreurorganisaties hard aan te pakken, de leiders op te sluiten of uit te schakelen (idd, dat wil zeggen afmaken) .... Verder valt er niks meer te bespreken.

Babeth
20 augustus 2003, 17:00
Eens zien... een "roadmap" waarbij alle partijen een wapenstilstand afspraken. Zelfs de zelfmoordgroeperingen legden zich er morrend bij neer. En dan vermoordt het Israëlisch leger een Palestijnse leider en zijn gezin.

Ik zat gewoon af te tellen voor de eerste aanslag.

fernand
20 augustus 2003, 17:03
Als men het conflict in haar totaliteit bekijkt is er natuurlijk weinig twijfel wie het bij het rechte eind heeft, zelfs al gebruiken ze dikwijls barbaarse en ongeoorloofde middelen om hun rechtvaardige doelstellingen te bereiken.
Israel viel in 1967 de Palestijnse gebieden binnen zonder internationaal mandaat en zonder dat de Arabieren Israel waren binnengevallen, een beetje dus zoals de V.S. Irak binnenvielen. Ze annexeerden deze gebieden, koloniseerden ze en voerden er een zwaar discriminerend apartheidsbeleid. Daarvoor liepen ze maar liefst honderden veroordelingen op door de V.N., wat Israel echter niet op andere gedachten bracht. Toen kwam het Oslo-proces, maar dit werd met voeten getreden door de Israelische rechterzijde, met als gevolg een opflakkering van de oorlog. Bovendien heeft Israel in 1948 een groot deel van de palestijnse bevolking van wat nu Israel etnisch gezuiverd, en veel van deze vluchtelingen en hun nakomelingen wonen nu in de bezette gebieden in vluchtelingenkampen (ook hiervoor werd Israel meer dan eens veroordeeld door de V.N.)

In 1948 was er een VN verdelingsplan dat zowel aan de joden als de Palestijnen een eerlijk deel gaf, maar dat hebben de Arabieren zonder meer afgewezen. Vanaf het moment dat de joden de staat Israel uitriepen, vielen de buurlanden hun deel van Palestina binnen. Niet zelden vertelde men de plaatselijke Arabische bevolking 'even uit de weg te gaan' terwijl de soldaten het land wel even zouden zuiveren van de joden. Het is overigens opvallend dat daarbij lustig gemoord en gebrand werd, terwijl de daders van een uit de hand gelopen joodse aanval gestraft en uit het leger gegooid werden. Na 1948 is Israel nog verschillende andere keren aangevallen door zijn buurlanden. Gezien de historische achtergrond van de joden in Europa, en die ervaringen in Israel, kan ik begrijpen dat de politici toen een veiligheidszone wilden en nu harde garanties willen vooraleer ze iets zullen toegeven. Toegegeven, dat is inderdaad geen rechtvaardiging van de repressie zoals die nu gevoerd wordt -verre van-, maar het nuanceert toch wel die naïef zwart-witte visies in de trant van 'het is wel duidelijk wie het bij het rechte eind heeft'. Organisaties als Jihad of Hamas zijn waarschijnlijk nog veel minder dan Sharon c.s. geneigd tot vrede, want waar laatstgenoemden het bestaansrecht van een Palestijnse staat erkennen, streven die 'bevrijdingslegers', zoals iemand ze noemde, nog steeds onvoorwaardelijk naar de totale vernietiging van de staat Israel en de uitdrijving van alle joden. Degerlijke organisaties zijn niet gebaat bij een oplossing van het probleem, want zolang er verder gevochten wordt behouden, zij hun machtspositie. Bevrijding van Palestina? Misselijkmakende politiek lijkt me een betere omschrijving...


Daar heeft U de waarheid geschreven, maar de correcten zullen er U niet dankbaar om zijn.

fernand
20 augustus 2003, 17:05
Eens zien... een "roadmap" waarbij alle partijen een wapenstilstand afspraken. Zelfs de zelfmoordgroeperingen legden zich er morrend bij neer. En dan vermoordt het Israëlisch leger een Palestijnse leider en zijn gezin.

Ik zat gewoon af te tellen voor de eerste aanslag.
Maar de zelfmoorden zijn NOOIT gestopt geweest.

C uit W
20 augustus 2003, 17:07
Maar als we het over mensen hebben die in het verzet hebben gezeten toen de duitsers hier zaten, dan is het wel goed. Maar indien de Palestijnen zich verzetten tegen een bezetter, dan mag dit niet. Deze acties is echt het enige wat deze mensen nog kunnen doen. Hoeveel Duitse kinderen zijn er door verzetsmannen afgeslacht?

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 17:09
Het verzet blies treindepo's op, locomotieven, bruggen, ... . Hierbij vielen natuurlijk onschuldige slachtoffers. Alleen kon men dat niet goed in het nieuws brengen tijdens de oorlog.

C uit W
20 augustus 2003, 17:11
Het verzet blies treindepo's op, locomotieven, bruggen, ... . Hierbij vielen natuurlijk onschuldige slachtoffers. Alleen kon men dat niet goed in het nieuws brengen tijdens de oorlog. In Duitsland? Alle, dat wist ik nu niet ze.
En die moegetergde strijders zonder verweer, zijn dat dan ook saoedies of marrokanen? Want zij passen dezelfde taktiek toe(zelfmoordaanslagen)

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 17:16
Niet alleen in Duitsland was het verzet aanwezig, eigenlijk in alle bezette landen. Die moegetergde strijder is een Palestijn die al zovele jaren wordt vernederd en als tweederangsburger wordt behandeld in zijn eigen land.

C uit W
20 augustus 2003, 17:18
Niet alleen in Duitsland was het verzet aanwezig, eigenlijk in alle bezette landen. Die moegetergde strijder is een Palestijn die al zovele jaren wordt vernederd en als tweederangsburger wordt behandeld in zijn eigen land. En waarom deden de joden geen zelfmoordaanslagen in nazi-duistland? Daar waren de kinderen ook gegroepeerd, (veel opvang door de staat) zo konden ze lekker veel kinderen afslachten. De palestijnen zouden niet aarzelen.

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 17:20
Omdat de Joden dachten dat ze gewoon naar kampen werden gebracht waar ze elkaar terug zouden zien. De Palestijnen weten dat indien ze opgepakt worden ze in de gevangenis zullen zitten.

C uit W
20 augustus 2003, 17:29
Omdat de Joden dachten dat ze gewoon naar kampen werden gebracht waar ze elkaar terug zouden zien. De Palestijnen weten dat indien ze opgepakt worden ze in de gevangenis zullen zitten. En joden waren geen 2e rangsburgers? ...Eigenlijk heb je gelijk, ze werden amper behandeld als mensen.
De palestijnen weten dat ze na een tijdje vrijgelaten zullen worden.

Kotsmos
20 augustus 2003, 17:47
De palestijnen weten dat ze na een tijdje vrijgelaten zullen worden.

Na een tijdje...goh...rechtszekerheid ten top!

Bluelagune
20 augustus 2003, 20:03
Een bus rijdt terug van een historische en religieuze bezienswaardigheid, met ouders en grootouders die er met hun kinderen en kleinkinderen een bezoek brachten.

In opdracht van de Palestijnse Islamietische Jihad wordt de bus opgeblazen.

Resultaat : minstens 20 doden, waaronder kinderen en babies, en meer dan 80 gewonden, waarvan 16 zeer zwaar.

De Palestijnse Islamietische groepering heeft vandaag getoond wat ze onder 'bestand' , 'staakt het vuren' en 'wegenkaart naar vrede' verstaat : namelijk hetgeen de Palestijnen ondertussen bekend om zijn geworden, slachtpartijen onder onschuldige burgers.

Dat Israel soms te hard terugslaat is evident, dat het een akkoord over terugtrekking moeilijk maakt ook. Maar bij het zien van beelden van babies met afgerukte ledematen denk ik niet alleen te zijn met de gedachte dat de Palestijnen hun leed een beetje zelf uitlokken.


ik ben ervan overtuigd dat ook vélé Palestijnen deze schandaad afkeuren maar Israël moet inderdaad harder optreden tegen die terroristen en die "nesten" met wortel en tak uitroeien. Abbas moet nu maar es zijn verantwoordelijkheid nemen en de daders laten oppakken anders maakt hij zichzelf belachelijk.

C uit W
21 augustus 2003, 10:02
De palestijnen weten dat ze na een tijdje vrijgelaten zullen worden.

Na een tijdje...goh...rechtszekerheid ten top! Vergelijk dit met de joden in wo2 (daar ging het over).

Pascal L.
21 augustus 2003, 15:26
Die Israel-Duitsland vergelijkingen die jullie trekken slaan helemaal op niks, zijn extreem ongeinformeerd en onrespectvol ... er is helemaal geen georganiseerde massamoord van de Palestijnen, noch is die er ooit geweest, noch is er een gelijkaardig verzet , maar jullie zijn nu eenmaal te vooringenomen om dat nog te kunnen inzien ...

Maar geen zorgen ... Europa zal de prijs betalen voor haar daden, daar heb ik alle vertrouwen in ...

Vlaamse Leeuw
21 augustus 2003, 15:55
Blijkbaar zint het u helemaal niet dat we de Amerikaanse lijn niet volgen. Persoonlijk vind ik dat we (Europa) nog meer moeten kunnen praten met Moslim-landen, zonder deze direct (zoals de VS) te bestempelen als "staten die het terrorisme steunen".

Hopelijk neemt Europa ook zelf initiatieven om vrede in Congo, Palestina-Israël, ... te krijgen. Maar zoals een Frans president (ik weet niet meer welke) ooit zei dat indien de Britten tot de EU zouden behoren, dat het dan moeilijk zou zijn om 1 beleid uit te stippelen. En jammer genoeg heeft hij gelijk.

C uit W
21 augustus 2003, 15:57
Blijkbaar zint het u helemaal niet dat we de Amerikaanse lijn niet volgen. Persoonlijk vind ik dat we (Europa) nog meer moeten kunnen praten met Moslim-landen, zonder deze direct (zoals de VS) te bestempelen als "staten die het terrorisme steunen".
Moeten we dan liegen?

Hopelijk neemt Europa ook zelf initiatieven om vrede in Congo, Palestina-Israël, ... te krijgen. Maar zoals een Frans president (ik weet niet meer welke) ooit zei dat indien de Britten tot de EU zouden behoren, dat het dan moeilijk zou zijn om 1 beleid uit te stippelen. En jammer genoeg heeft hij gelijk. En als we de Fransen er nu eens uitkegelden tvv de britten?

Vlaamse Leeuw
21 augustus 2003, 16:05
Moeten we dan liegen?

Dat niet, maar we moeten geen mensen en landen gaan beschuldigen vooraleer er bewijzen zijn. Bijvoorbeeld: men linkte Osama en Sadam aan elkaar, terwijl er daar niet het minste bewijs voor bestaat.


En als we de Fransen er nu eens uitkegelden tvv de britten?
Neen, want de Fransen durven tenminste om de Amerikanen tegen te spreken. Groot-Brittanië (met op kop blair) daarentegen gedragen zich als de 51ste staat.

Pascal L.
21 augustus 2003, 16:05
Blijkbaar zint het u helemaal niet dat we de Amerikaanse lijn niet volgen. Persoonlijk vind ik dat we (Europa) nog meer moeten kunnen praten met Moslim-landen, zonder deze direct (zoals de VS) te bestempelen als "staten die het terrorisme steunen".



Europa 'praat'/steunt die landen al sinds de Arabische landen dreigden met de olie-uitvoer naar Europa te stoppen in 1973. Door de Europese olie-afhankelijkheid hebben die regimes een grote invloed op het Europese beleid. Maar dat is dus niks nieuws ... en ik kan bovendien ook wel begrijpen dat goeie relaties met die landen belangrijk zijn om de Belgische moslims goed gezind te houden ...

Dat de politieke lijn van de moslim-landen dus leidt tot steun voor tyrannieke moord-regimes en staten die terrorisme financieren kan ik wel begrijpen ... dat u (en vele anderen) die echter Goedkeuren, is echter ongelooflijk ... maar nogmaals, ik denk dat vele Europeanen door het bos de bomen niet meer zien, en nu gewoon aanvaarden dat de politiek van hun respectievelijke staten de moreel juiste is.

Bluelagune
21 augustus 2003, 19:22
Moeten we dan liegen?

Dat niet, maar we moeten geen mensen en landen gaan beschuldigen vooraleer er bewijzen zijn. Bijvoorbeeld: men linkte Osama en Sadam aan elkaar, terwijl er daar niet het minste bewijs voor bestaat.


En als we de Fransen er nu eens uitkegelden tvv de britten?
Neen, want de Fransen durven tenminste om de Amerikanen tegen te spreken. Groot-Brittanië (met op kop blair) daarentegen gedragen zich als de 51ste staat.


Laat ons hopen dat we snel de 51ste staat worden. :P Europa-USA= 1 front!!!