PDA

View Full Version : Bart de Wever noemt alle kritische NVA'ers DOM!


Patriot!
21 augustus 2003, 12:54
"Ik begrijp hun mening, maar ze is DOM!"

Wat een minachting van de top voor haar achterban :evil:

C uit W
21 augustus 2003, 12:55
"Ik begrijp hun mening, maar ze is DOM!"

Wat een minachting van de top voor haar achterban :evil: Nu zal de n-va leeglopen hoor, door die volledige zin die je hier post :roll:

Jan van den Berghe
21 augustus 2003, 12:56
"Ik begrijp hun mening, maar ze is DOM!"

Wat een minachting van de top voor haar achterban :evil:

Waar en wanneer uitgesproken? In welke context? Ongetwijfeld door de Blubbers weer uit de context getrokken.

Tantist
21 augustus 2003, 12:57
"Ik begrijp hun mening, maar ze is DOM!"

Wat een minachting van de top voor haar achterban :evil:

Waar en wanneer uitgesproken? In welke context? Ongetwijfeld door de Blubbers weer uit de context getrokken.

Ah, u herinnert u zich ook nog het gedoe met Stefaan Declerck? Ewel, ik ook ;-)

Patriot!
21 augustus 2003, 13:00
"Ik begrijp hun mening, maar ze is DOM!"

Wat een minachting van de top voor haar achterban :evil:

Waar en wanneer uitgesproken? In welke context? Ongetwijfeld door de Blubbers weer uit de context getrokken.



Eergisteren, als reactie op het verzet van veel NVA'ers tegen de kartelplannen van de top (was ik vergeten te zeggen, dacht dat dat evident was :D )

Jan van den Berghe
21 augustus 2003, 13:04
Eergisteren, als reactie op het verzet van veel NVA'ers tegen de kartelplannen van de top (was ik vergeten te zeggen, dacht dat dat evident was :D )

Tja, het is ook onbegrijpelijk dat de N-VA-top aan het doen is. N-VA wil een zuivere Vlaamsnationalistische partij zijn (tegenover het Vlaams Blok dat volgens sommige N-VA'ers teveel andere thema's bespeelt), maar gaat in zee met een van machtspartijen die, wanneer ze aan de macht was, niet onmiddellijk uitblinkte in Vlaamsgezindheid. Onbegrijpelijk.

Maar ik had graag de volledige samengang van dit zinnetje gezien. Terloops even gezegd: een mening kan dom zijn, maar dat betekent nog niet dat de persoon dom is. Ook een nuance die u waarschijnlijk ontgaat.

Patriot!
21 augustus 2003, 13:06
Eergisteren, als reactie op het verzet van veel NVA'ers tegen de kartelplannen van de top (was ik vergeten te zeggen, dacht dat dat evident was :D )

Tja, het is ook onbegrijpelijk dat de N-VA-top aan het doen is. N-VA wil een zuivere Vlaamsnationalistische partij zijn (tegenover het Vlaams Blok dat volgens sommige N-VA'ers teveel andere thema's bespeelt), maar gaat in zee met een van machtspartijen die, wanneer ze aan de macht was, niet onmiddellijk uitblinkte in Vlaamsgezindheid. Onbegrijpelijk.

Maar ik had graag de volledige samengang van dit zinnetje gezien. Terloops even gezegd: een mening kan dom zijn, maar dat betekent nog niet dat de persoon dom is. Ook een nuance die u waarschijnlijk ontgaat.

Ja, natuurlijk, maar vind je ook niet dat dit van een heel klein beetje minachting getuigt?

storm op zee
21 augustus 2003, 13:06
Dat is pas de stijl van Bart De Wever. Die zegt altijd waar het op staat en wat hij erover denkt, zonder rond de pot te draaien. Andere politiekers zouden er beter eens een voorbeeld aan nemen.

Jan van den Berghe
21 augustus 2003, 13:09
Ja, natuurlijk, maar vind je ook niet dat dit van een heel klein beetje minachting getuigt?

Waarom? Ik kan een mening dom vinden, zonder daarom de persoon die deze mening naar voorschuift aan te vallen. Men valt meningen aan, geen personen. Het onderscheid hebt u duidelijk niet gesnapt.

Patriot!
21 augustus 2003, 13:09
Ok hier het exacte citaat: "De kritiek is begrijpelijk maar dom."

Wat een mokerslag moet dat zijn voor de hardwerkende leden... vooral de Oost-Vlaamse afdeling die al uitpakte met "Met NVA als het kan, zonder NVA als het moet."

Spijtige zaak...

Patriot!
21 augustus 2003, 13:10
Ja, natuurlijk, maar vind je ook niet dat dit van een heel klein beetje minachting getuigt?

Waarom? Ik kan een mening dom vinden, zonder daarom de persoon die deze mening naar voorschuift aan te vallen. Men valt meningen aan, geen personen. Het onderscheid hebt u duidelijk niet gesnapt.

Als ge in uw eigen beweging al moet gaan zeggen dat een bepaalde mening (van de meerderheid van de achterban) DOM is... zal een scheuring niet lang uitblijven.

Jan van den Berghe
21 augustus 2003, 13:12
Als ge in uw eigen beweging al moet gaan zeggen dat een bepaalde mening (van de meerderheid van de achterban) DOM is... zal een scheuring niet lang uitblijven.

Of de meerderheid zo denkt, weet ik niet (ik ben immers geen N-VA'er). Dat de stap richting CD&V op kritiek stuit, is heel normaal. Hopelijk nemen N-VA'ers de juiste beslissing en zoeken toenadering tot die andere Vlaamsnatinalistische partij.

Peter De Ryck
21 augustus 2003, 13:13
"Ik begrijp hun mening, maar ze is DOM!"

Wat een minachting van de top voor haar achterban :evil:

Alles draait om de verdeling van de posten.

Welke politicus was alweer in het nadeel bij een kartelvorming :?:

Patriot!
21 augustus 2003, 13:15
"Ik begrijp hun mening, maar ze is DOM!"

Wat een minachting van de top voor haar achterban :evil:

Alles draait om de verdeling van de posten.

Welke politicus was alweer in het nadeel bij een kartelvorming :?:

Bruin Bartje blijkbaar niet :roll:

Eugene
21 augustus 2003, 14:47
Feit is dat Bart De Wever een slim maar arrogant ventje is!. Na het verlaten van het Vlaams Blok heb ik voor de N-VA gestemd ,ik had beter mijn eerste idee gevolgd en een blanco stem uitgebracht. Het is en blijft ARM VLAANDEREN , voor mij is er sinds 1996 géén ijzebedevaart meer wegens ondemocratisch commité en er zal géén ijzerwake voor mij zijn,gedaan met het misbruiken van onze Vlaamse doden door eender welke partij of strekking!!! Ik zal onze Vlaamse helden wel in stilte herdenken , mijn Vlaams Nationale batterijen hoeven trouwens niet opgeladen te worden door ondemocratische commité's of bewegingen!!!

De Knut
21 augustus 2003, 15:21
Dat is pas de stijl van Bart De Wever. Die zegt altijd waar het op staat en wat hij erover denkt, zonder rond de pot te draaien. Andere politiekers zouden er beter eens een voorbeeld aan nemen.

Bij ons noemen ze zo iemand ne lompe gestampten boer.
(Iets wat hij in aanloop naar de verkiezingen op TV trouwens meermaals heeft mogen bewijzen)

Jan van den Berghe
21 augustus 2003, 15:24
... en er zal géén ijzerwake voor mij zijn,gedaan met het misbruiken van onze Vlaamse doden door eender welke partij of strekking!!!

Wat is er dan zo mis met IJzerwake?

http://www.ijzerwake.org/

Eugene
21 augustus 2003, 15:31
... en er zal géén ijzerwake voor mij zijn,gedaan met het misbruiken van onze Vlaamse doden door eender welke partij of strekking!!!

Wat is er dan zo mis met IJzerwake?

http://www.ijzerwake.org/

Wanner ik het lijstje eens overloop dan is 80% Vb,een paar exuus-N-VA-ers enz...Ik denk dat het hoog tijd wordt dat de Vlaamse Beweging eens een minimum aan democratie gaat leren en de samenstelling van commité's a la ijzerbedevaartcommité op een democratische wijze laat verlopen. Het Vlaams Nationalisme heeft géén boodschap
aan links of rechts die beide claimen de ware Vlaams Nationalisten te zijn,dit speelt enkel in de kaart van de heersende belgicisten.Zo denk ik er nu eenmaal over .

Jan van den Berghe
21 augustus 2003, 15:34
Wanner ik het lijstje eens overloop dan is 80% Vb,een paar exuus-N-VA-ers enz...Ik denk dat het hoog tijd wordt dat de Vlaamse Beweging eens een minimum aan democratie gaat leren en de samenstelling van commité's a la ijzerbedevaartcommité op een democratische wijze laat verlopen. Het Vlaams Nationalisme heeft géén boodschap aan links of rechts die beide claimen de ware Vlaams Nationalisten te zijn,dit speelt enkel in de kaart van de heersende belgicisten.Zo denk ik er nu eenmaal over .

Daarom stelt IJzerwake duidelijk dat iedereen welkom is zolang men zich maar schaart achter het IJzerwaketestament. En misschien moet u dat maar eens doornemen (i.p.v. het lijstje) en daarover uw mening eens zeggen. Dat lijkt me veel constructiever.

Ook constructiever dan zomaar aan de kant gaan staan om daarbij op de eigen borst te kloppen terwijl je beweert de enige goed nationalist te zijn (zogezegd wars van links en rechts).

Jan van den Berghe
21 augustus 2003, 15:34
Wanner ik het lijstje eens overloop dan is 80% Vb,een paar exuus-N-VA-ers enz...Ik denk dat het hoog tijd wordt dat de Vlaamse Beweging eens een minimum aan democratie gaat leren en de samenstelling van commité's a la ijzerbedevaartcommité op een democratische wijze laat verlopen. Het Vlaams Nationalisme heeft géén boodschap aan links of rechts die beide claimen de ware Vlaams Nationalisten te zijn,dit speelt enkel in de kaart van de heersende belgicisten.Zo denk ik er nu eenmaal over .

Daarom stelt IJzerwake duidelijk dat iedereen welkom is zolang men zich maar schaart achter het IJzerwaketestament. En misschien moet u dat maar eens doornemen (i.p.v. het lijstje) en daarover uw mening eens zeggen. Dat lijkt me veel constructiever.

Ook constructiever dan zomaar aan de kant gaan staan om daarbij op de eigen borst te kloppen terwijl je beweert de enige goed nationalist te zijn (zogezegd wars van links en rechts).

percloride
21 augustus 2003, 15:35
en als die 80 % Vlaams Blokkers passief blijven toekijken wat gebeurd er dan denk je ???

C uit W
21 augustus 2003, 15:37
Dat is pas de stijl van Bart De Wever. Die zegt altijd waar het op staat en wat hij erover denkt, zonder rond de pot te draaien. Andere politiekers zouden er beter eens een voorbeeld aan nemen.

Bij ons noemen ze zo iemand ne lompe gestampten boer.
(Iets wat hij in aanloop naar de verkiezingen op TV trouwens meermaals heeft mogen bewijzen) Sorry, maar een boer kan je hem echt wel niet noemen.

De Knut
21 augustus 2003, 15:44
Dat is pas de stijl van Bart De Wever. Die zegt altijd waar het op staat en wat hij erover denkt, zonder rond de pot te draaien. Andere politiekers zouden er beter eens een voorbeeld aan nemen.

Bij ons noemen ze zo iemand ne lompe gestampten boer.
(Iets wat hij in aanloop naar de verkiezingen op TV trouwens meermaals heeft mogen bewijzen) Sorry, maar een boer kan je hem echt wel niet noemen.

Qua inhoud niet.. maar qua stijl is het de lompste boer die ik ken.

Eugene
21 augustus 2003, 15:50
Wanner ik het lijstje eens overloop dan is 80% Vb,een paar exuus-N-VA-ers enz...Ik denk dat het hoog tijd wordt dat de Vlaamse Beweging eens een minimum aan democratie gaat leren en de samenstelling van commité's a la ijzerbedevaartcommité op een democratische wijze laat verlopen. Het Vlaams Nationalisme heeft géén boodschap aan links of rechts die beide claimen de ware Vlaams Nationalisten te zijn,dit speelt enkel in de kaart van de heersende belgicisten.Zo denk ik er nu eenmaal over .

Daarom stelt IJzerwake duidelijk dat iedereen welkom is zolang men zich maar schaart achter het IJzerwaketestament. En misschien moet u dat maar eens doornemen (i.p.v. het lijstje) en daarover uw mening eens zeggen. Dat lijkt me veel constructiever.

Ook constructiever dan zomaar aan de kant gaan staan om daarbij op de eigen borst te kloppen terwijl je beweert de enige goed nationalist te zijn (zogezegd wars van links en rechts).

Ik hoop dat je niet begint te lezen wat er NIET staat. Ik vind mij niet de enige goede Vlaams Nationalist,ik heb enkel grote problemen met de steeds maar toenbemende verdeeldheid in de Vlaamse beweging. De moment dat er ook maar één keertje het Vb wordt genoemt gebeurt er toch iets raars vind ik,ineens lezen sommigen niet meer wat er staat en wat er staat is simpel,het wordt hoogtijd dat het Vlaams Nationalisme zich niet meer laat hoereren door ofwel,ik zal maar zeggen, de linkse Nationalisten of de rechtse Nationalisten. (efkens op een straffere manier gezegd) . Wanneer je verder een pleidooi voor meer democratie in de commité's van de Vlaamse Beweging als niet-constructief bestempelt geef je enkel maar meer en meer voedsel aan mijn reserves t.o.v zowel het huidige ondemocratische ijzerbedevaartcommité als aan de opportunistische Ijzerwake.

Jan van den Berghe
21 augustus 2003, 15:52
Ik hoop dat je niet begint te lezen wat er NIET staat. Ik vind mij niet de enige goede Vlaams Nationalist,ik heb enkel grote problemen met de steeds maar toenbemende verdeeldheid in de Vlaamse beweging. De moment dat er ook maar één keertje het Vb wordt genoemt gebeurt er toch iets raars vind ik,ineens lezen sommigen niet meer wat er staat en wat er staat is simpel,het wordt hoogtijd dat het Vlaams Nationalisme zich niet meer laat hoereren door ofwel,ik zal maar zeggen, de linkse Nationalisten of de rechtse Nationalisten. (efkens op een straffere manier gezegd) . Wanneer je verder een pleidooi voor meer democratie in de commité's van de Vlaamse Beweging als niet-constructief bestempelt geef je enkel maar meer en meer voedsel aan mijn reserves t.o.v zowel het huidige ondemocratische ijzerbedevaartcommité als aan de opportonustische Ijzerwake.

Allemaal naast de zaak geantwoord. Hebt u het IJzerwakemanifest gelezen? Wel, wat is daar mis mee? En wat is er dan zo "opportunistisch" aan IJzerwake?

Eugene
21 augustus 2003, 15:57
Ik hoop dat je niet begint te lezen wat er NIET staat. Ik vind mij niet de enige goede Vlaams Nationalist,ik heb enkel grote problemen met de steeds maar toenbemende verdeeldheid in de Vlaamse beweging. De moment dat er ook maar één keertje het Vb wordt genoemt gebeurt er toch iets raars vind ik,ineens lezen sommigen niet meer wat er staat en wat er staat is simpel,het wordt hoogtijd dat het Vlaams Nationalisme zich niet meer laat hoereren door ofwel,ik zal maar zeggen, de linkse Nationalisten of de rechtse Nationalisten. (efkens op een straffere manier gezegd) . Wanneer je verder een pleidooi voor meer democratie in de commité's van de Vlaamse Beweging als niet-constructief bestempelt geef je enkel maar meer en meer voedsel aan mijn reserves t.o.v zowel het huidige ondemocratische ijzerbedevaartcommité als aan de opportonustische Ijzerwake.

Allemaal naast de zaak geantwoord. Hebt u het IJzerwakemanifest gelezen? Wel, wat is daar mis mee? En wat is er dan zo "opportunistisch" aan IJzerwake?

Het opportunisme aan heel die Ijzerwake is dat dit DE ultieme poging van het VB is om het ijzerbedevaartcommité volledig in handen te krijgen en net zoals ik mij verzet tegen een ondemocratisch links commité,verzet ik mij eveneens tegen een al even ondemocratisch rechts commité,en ja ik heb het Ijzerwakemanifest gelezen maar vergeet niet,in 17 jaar VB doorzie ik de,toegegeven, briljante VB propaganda.

Jan van den Berghe
21 augustus 2003, 16:12
Het opportunisme aan heel die Ijzerwake is dat dit DE ultieme poging van het VB is om het ijzerbedevaartcommité volledig in handen te krijgen en net zoals ik mij verzet tegen een ondemocratisch links commité,verzet ik mij eveneens tegen een al even ondemocratisch rechts commité,en ja ik heb het Ijzerwakemanifest gelezen maar vergeet niet,in 17 jaar VB doorzie ik de,toegegeven, briljante VB propaganda.

Het is helemaal geen recuperatie vanuit het Vlaams Blok. Daarvoor ben ik al veel te lang bij het Vlaams Blok en beweeg me nog veel langer in de Vlaams Beweging. De eerste aanzetten tot het initiatief werden trouwens niet door het Vlaams Blok gezet, maar wel door een aantal ontevreden (toen nog) leden van het IJzerbedevaartcomité. Dat was enkele jaren geleden. Toen de zaak door te weinig daadkracht strandde, hebben anderen hun schouders er onder gezet. En ja, daar waren ook een aantal mensen uit het Vlaams Blok bij.

Luddo
21 augustus 2003, 16:26
Bart De Wever speelt al te gemakkelijk de man in plaats van de bal.
Twee jaar geleden nodigde de VVB in de Kempen Vlaamse partijen uit om hun standpunt te horen i.v.m. Vlaamse onafhankelijkheid. Kwamen achtereenvolgens aan bod: Pieter De Crem (CD&V), Bart De Wever (N-VA) en Gerolf Annemans (VB). Alleen Bart De Wever vond het nodig zijn betoog rijkelijk te stofferen met (soms laag-bij-de-grondse!) banbliksems naar het Vlaams Blok, zelfs tot ergernis van zijn eigen achterban!
Pieter de Crem deed het heel deftig en Gerolf Annemans slaagde er in een hele avond te spreken zonder ook maar één sneer naar de N-VA!
Ondertussen heeft Bart wel begrepen dat hij zich beter wat voorzichtiger uitdrukt maar die sneer naar zijn eigen kritische achterban was er toch teveel aan! Het is waarschijnlijk de aard van het beestje!

Pieter de Coninck
21 augustus 2003, 17:32
"Ik begrijp hun mening, maar ze is DOM!"

Wat een minachting van de top voor haar achterban :evil:

Bij de pubers van BUB is de top dom.

dominatrix
21 augustus 2003, 18:15
De keer dat ik de wever heb horen spreken kan ik niet zeggen dat hij dom is, er komen echt wel leuke en goede voorstellen uit.

storm op zee
22 augustus 2003, 10:25
Dat is pas de stijl van Bart De Wever. Die zegt altijd waar het op staat en wat hij erover denkt, zonder rond de pot te draaien. Andere politiekers zouden er beter eens een voorbeeld aan nemen.

Bij ons noemen ze zo iemand ne lompe gestampten boer.
(Iets wat hij in aanloop naar de verkiezingen op TV trouwens meermaals heeft mogen bewijzen) Sorry, maar een boer kan je hem echt wel niet noemen.

Qua inhoud niet.. maar qua stijl is het de lompste boer die ik ken.

Laten we zeggen dat hij inderdaad nogal redelijk 'recht door zee' is. Dat kan je echter van Dehaene ook zeggen en die niettemin vrij populair. Van Louis Michel kan je dat trouwens ook zeggen, maar die is zowel inhoudelijk als stylistisch dom...

Hans1
22 augustus 2003, 22:53
Ja, natuurlijk, zo slim als u zal moeilijk zijn, hè ! :x

Pieter de Coninck
22 augustus 2003, 22:56
Ja, natuurlijk, zo slim als u zal moeilijk zijn, hè ! :x

Bedoel je onze wapenhandelaar Louis?

Hans1
22 augustus 2003, 23:19
Nee, ik bedoel uw partijgenoot.

Distel
23 augustus 2003, 00:44
Ja, natuurlijk, zo slim als u zal moeilijk zijn, hè ! :x

"Storm op zee" is bij mijn weten geen BUBer. Dat maakt hem in elk geval al slimmer dan 5 niet nader genoemde mensen (al dan niet van karton ;) ). :twisted:

Hans1
23 augustus 2003, 12:21
Heb ik ooit getwijfeld aan de alwetendheid van de Vlaams-nationalisten? Nu, ja, één keertje. :oops:

Knuppel
23 augustus 2003, 12:30
Heb ik ooit getwijfeld aan de alwetendheid van de Vlaams-nationalisten? Nu, ja, één keertje. :oops:

Als de 'alwetende Vlaams-nationalisten' maar belgicistische jassendraaiers worden, dan twijfelen de BUB-ers plots zelfs die éne keer niet meer maar beginnen ze zelfs prompt te pronken met diens jassendraaierspraatjes. :lol:

Hans1
23 augustus 2003, 12:48
Ja, we kunnen het ook niet helpen dat de rede overwint, hè. :lol:

Aangebrande Phönix
23 augustus 2003, 13:15
Nu ik eindelijk dat ene topic gevonden heb waar Belgicisten en Vlaams-Nationalisten slaags raken. Vinden de overige forumleden het niet verwarrend dat er zoveel BUB-ers zijn met dezelfde avatar? Zeker voor ons sociaal-democraten die graag zo weinig mogelijk lezen en dus meestal daarnaar kijken ipv de nick.

Knuppel
23 augustus 2003, 19:07
Ja, we kunnen het ook niet helpen dat de rede overwint, hè. :lol:

Proficiat met jullie overwinning!