View Full Version : Rita Verdonk binnen boord houden
liberalist_NL
3 juli 2006, 17:19
Moet de VVD Rita Verdonk binnen boord houden na die grote ''uitglijder'' die het kabinet de kop heeft gekost? Of haar laten gaan, en haar een eigen partij laten oprichten met eventueel Marco Pastors?
Hertog van Gelre
3 juli 2006, 17:53
Rita Verdonk moet met pek en veren het land worden uitgejaagd.
Laat haar alsjeblieft uit de VVD stappen en een eigen partij oprichten. Het gaat dan net als met Wilders: In het begin veel stemmen in de peilingen, resultaat O.
Ze had allang uit de partij moeten worden gezet.
Ze is een gevaarlijke vrouw die nu een fatsoenlijke partij gegijzeld houdt.
noledge
3 juli 2006, 22:00
Verdonk blijven.
Ali terug.
D66 weg.
Da's mijn mening. Het had niet hoeven te gebeuren.
Maar nu het toch zover is, ben ik wel benieuwd naar hoe de Nederlanders gaan stemmen .. een maand na onze verkiezingen.
zorlac
4 juli 2006, 01:04
Moet de VVD Rita Verdonk binnen boord houden na die grote ''uitglijder'' die het kabinet de kop heeft gekost? Of haar laten gaan, en haar een eigen partij laten oprichten met eventueel Marco Pastors?
Mijn prognose is Verdonck blijft bij VVD en D66 haalt 0 zetels(hoop ik)
(Hoewel Pastors naar de nationale politiek halen niet slecht zou zijn.)
Maar btw...Niet haar uitglijder heeft het kabinet de kop gekost, maar de profilering van D66. Moest na iedere fout van een minister een kabinet vallen, dan kan je best je bed opmaken naast het verkiezingslokaal.
Trouwens, over uitglijders gesproken: Wtf was er mis met D66 ten tijde vd beslissing vd missie naar Afghanistan.....als dat geen incompetentie was weet ik het niet meer.
Maar ergens kan ik de wanhoopsdaad van D66 wel begrijpen. Ze zakten steeds verder weg in de peilingen(2 zeteltjes nog maar eh), bralden maar steeds door over het teruggaan naar de 'ware' identiteit....en zagen in de zaak H.Ali hun ideale kans om nog es stoer uit de hoek te komen. Op kap van een volledig kabinet en tegen het NL landsbelang in nota bene. Een kabinet dat net in volle uitvoering zit...met oa. Afghanistan, begroting,...ed.
En oa. ivm met die begroting is het wel opvallend dat Bos, Halsema ea. zitten te lullen dat het geen missionair kabinet zou mogen zijn. Bij links heeft men overduidelijk schrik dat CDA/VVD na hun economische opkuisronde(die er moest komen na 8j. links) terug ruimte hebben om lastenverlagingen door te voeren. Bos & co. hadden waarschijnlijk zelf met cadeautjes willen smijten(na verkiezingen)........cadeautjes die nu kunnen gegeven worden 'dankzij' CDA/VVD, zeker niet dankzij Bos/Halsema/Marijnissen!
Een demissionair kabinet eisen is gewoon het toppunt van lafheid van links,....maar op zich is dat nix nieuws eh:roll: .
Jazeker
4 juli 2006, 01:07
Mijn prognose is Verdonck blijft bij VVD en D66 haalt 0 zetels(hoop ik)
(Hoewel Pastors naar de nationale politiek halen niet slecht zou zijn.)
Maar btw...Niet haar uitglijder heeft het kabinet de kop gekost, maar de profilering van D66. Moest na iedere fout van een minister een kabinet vallen, dan kan je best je bed opmaken naast het verkiezingslokaal.
Was het maar zo bij Freya. Dan werd ze meteen verwezen naar den dop.
solidarnosc
4 juli 2006, 01:10
Verdonk staat momenteel op 22 zetels. Mocht ze uit de VVD stappen dan haalt ze volgende verkiezingen op haar eentje wellicht meer stemmen dan de VVD en D66 samen. VVD heeft Verdonk meer nodig dan omgekeerd en dat weet ze.
zorlac
4 juli 2006, 01:16
Rita Verdonk moet met pek en veren het land worden uitgejaagd.
Laat haar alsjeblieft uit de VVD stappen en een eigen partij oprichten. Het gaat dan net als met Wilders: In het begin veel stemmen in de peilingen, resultaat O.
Ze had allang uit de partij moeten worden gezet.
Ze is een gevaarlijke vrouw die nu een fatsoenlijke partij gegijzeld houdt.
O zetels voor Wilders?....dat wil ik nog wel es zin in November,...zeker nu het veiligheids-issue meer en meer begint te spelen de laatste maanden(zeker in B, maar NL is hieraan ook niet ongevoelig imo).
En véél zetels hoeft ie ook niet te halen! Net genoeg om een nieuw kabinet CDA/VVD/G.Wilders mogelijk te maken:-)
Jazeker
4 juli 2006, 01:20
Verdonk staat momenteel op 22 zetels. Mocht ze uit de VVD stappen dan haalt ze volgende verkiezingen op haar eentje wellicht meer stemmen dan de VVD en D66 samen. VVD heeft Verdonk meer nodig dan omgekeerd en dat weet ze.
Ze zou beter alleen gaan. In de VVD moet ze enkel haar hoofdje buigen en ja knikken. Dat ontsnappen van een verstikkingsdood is wat Fortuyn ook deed.
Ik mag enkel wel hopen dat Verdonck voor die tijd niet wordt vermoord door een stukje verrijking.
zorlac
4 juli 2006, 01:24
En dat weet de VVD ook.
Ze is ahw de JMD van NL:lol:
zorlac
4 juli 2006, 01:26
Ze zou beter alleen gaan. In de VVD moet ze enkel haar hoofdje buigen en ja knikken. Dat ontsnappen van een verstikkingsdood is wat Fortuyn ook deed.
Ik mag enkel wel hopen dat Verdonck voor die tijd niet wordt vermoord door een stukje verrijking.
Ergens heeft u wel gelijk.
Maar nog meer versnippering aan centrum-rechtse zijde(LPF/G.Wilders/+Verdonck, Pastors) komt alleen links ten goede.
Jazeker
4 juli 2006, 01:26
En dat weet de VVD ook.
Ze is ahw de JMD van NL:lol:
Ze zou alleen moeten gaan met een goede ploeg. En daar nog die Wilders bij (hoewel ik wel eis dat hij een ander kapsel neemt) en ze kan AL de stemmen van de LPF in 2002 terugwinnen.
zorlac
4 juli 2006, 01:33
Ze zou alleen moeten gaan met een goede ploeg. En daar nog die Wilders bij (hoewel ik wel eis dat hij een ander kapsel neemt) en ze kan AL de stemmen van de LPF in 2002 terugwinnen.
Mja.....1 Partij met Wilders, Pastors en Verdonck zou idd wel een oplossing kunnen zijn(en versnippering tegen gaan).
Maar weet niet of Wilders en Verdonck een samenwerking wel zien zitten.
En wat dat kapsel van Wilders betreft:.....dat is goed voor onze chemische industrie, want daar is nml. veel peroxide voor nodig!:-D
Volgende verkiezingen wordt een absolute meerderheid voor links verwacht, en dat is alles dat telt, wat ze daarna met Verdonk doen zal nimand meer interesseren. De enige interessante figuur in de Nederlandse rechterzijde was Hirsi Ali, een vrouw uit een oerconservatief milieu die de Islam durft te bekritiseren, daar heb ik respect voor. Dat zie ik die excuus-truzen bij ons nog niet direct doen. Wat Verdonk gedaan heeft getuigt dan ook van een waanzinnige lompheid.
willem1940NLD
4 juli 2006, 04:15
Mw Verdonk had in de zaak-Ayaan alleen maar GELIJK maar dat is iets anders dan Politiek-Correctzijn.
Hertog van Gelre
4 juli 2006, 09:26
Jullie zijn zo blij dat er in Nederland iets van een rechtse partij aan het ontstaan is, dat je iedere kluns omarmt die ook maar iets in die richting roept.
Geloof me nu maar: Verdonk, Wilders en Nawijn wil je niet. Wilders is een domme poseur, Verdonk een slecht bestuurder en Nawijn kwaadaardig. Bovendien zijn hun ego's veel te groot. Binnen de kortste keren ligt zo'n partij weer op zijn gat, net als de LPF.
Als je toch een dégelijke rechtse partij wilt, dan zou ik kiezen voor de combinatie Pastors, Eerdmans, Sørensen. Pastors en Sørensen hebben zich bewezen in Rotterdam en Eerdmans is het enige overgebleven capabele kamerlid van de LPF. Dit trio zou nog wel eens een standvastige en stabiele partij kunnen vormen die stemmen trekt en waarmee rekening wordt gehouden.
baarle
4 juli 2006, 10:11
Als je toch een dégelijke rechtse partij wilt, dan zou ik kiezen voor de combinatie Pastors, Eerdmans, Sørensen.
Wie is Pastors?
Heb je een interessante link?
liberalist_NL
4 juli 2006, 10:46
Hier is een handige link over Pastors: http://nl.wikipedia.org/wiki/Marco_Pastors
Foto: http://www.novatv.nl/uploaded/php_fotosubitem2/13102005-Pastors.jpg
baarle
4 juli 2006, 10:49
Hier is een handige link over Pastors: http://nl.wikipedia.org/wiki/Marco_Pastors
Foto: http://www.novatv.nl/uploaded/php_fotosubitem2/13102005-Pastors.jpg
Dank u, zeer interessant.
Weezer
4 juli 2006, 10:50
Jullie zijn zo blij dat er in Nederland iets van een rechtse partij aan het ontstaan is, dat je iedere kluns omarmt die ook maar iets in die richting roept.
Geloof me nu maar: Verdonk, Wilders en Nawijn wil je niet. Wilders is een domme poseur, Verdonk een slecht bestuurder en Nawijn kwaadaardig. Bovendien zijn hun ego's veel te groot. Binnen de kortste keren ligt zo'n partij weer op zijn gat, net als de LPF.
Als je toch een dégelijke rechtse partij wilt, dan zou ik kiezen voor de combinatie Pastors, Eerdmans, Sørensen. Pastors en Sørensen hebben zich bewezen in Rotterdam en Eerdmans is het enige overgebleven capabele kamerlid van de LPF. Dit trio zou nog wel eens een standvastige en stabiele partij kunnen vormen die stemmen trekt en waarmee rekening wordt gehouden.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar ik meen me te herinneren dat Pastors al een visje uitgegooid heeft naar Verdonk een week of wat geleden...
willem1940NLD
4 juli 2006, 13:48
Wie is Pastors?
Heb je een interessante link?
http://www.leefbaarrotterdam.nl/
garfield
4 juli 2006, 17:50
Verdonk mag gerust blijven. dan is er nog iemand die eens af en toe in de allochtone kikkerpoel stapt.
willem1940NLD
4 juli 2006, 18:57
Om het even met welke portefeuille, zal Mw Verdonk FUNCTIONEREN, "meters maken"; rigoureus taak en wetten letterlijk nemen en behartigen.
Ik heb niet de indruk, dat "allochtonen" voor haar een hobby-element inhouden.
Hertog van Gelre
5 juli 2006, 17:13
Wat bedoel je daar nou weer mee?
Trouwens, Mat Herben heeft alle eenlingen opgeroepen om samen te werken met de LPF. Deze partij zou weer 'op poten' staan.
Antoon
5 juli 2006, 17:48
Op het moment dat Mark Rutte was verkozen tot voorzitter van de VVD, en dus niet Verdonck, ging de VVD in de peilingen 4 �* 5% achteruit.
Verdonck is zowat de enige persoon in Nederland die wat kan betekenen om aan de problemen met de allochtonen en de massa-immigratie iets te doen.
In België is nog nooit zo iemand minister geworden. Wij moeten het stellen met tutten alla Freya.
willem1940NLD
5 juli 2006, 20:47
Trouwens, Mat Herben heeft alle eenlingen opgeroepen om samen te werken met de LPF. Deze partij zou weer 'op poten' staan.
Mijn 2 zinnen hoorden samen; Mw Verdonk kan wel iets meer/anders dan alleen allochtonen begeleiden en geeft mij ook niet de indruk daaraan of aan wat dan ook, verslaafd te zijn behalve wellicht aan eenmaal gestart WERK.
Hr Herben staat al jaren op mijn "negeerlijst" en ik vind de bijnaam "poten" onvriendelijk klinken.
Jazeker
5 juli 2006, 20:58
Hr Herben staat al jaren op mijn "negeerlijst" en ik vind de bijnaam "poten" onvriendelijk klinken.
Heeft een stoel dan benen ?
willem1940NLD
5 juli 2006, 22:06
Heeft een stoel dan benen ?
http://www.comingout.nl/content/woordenboek/
Jazeker
5 juli 2006, 22:27
http://www.comingout.nl/content/woordenboek/
Heel moedig van je :-D
willem1940NLD
5 juli 2006, 22:28
Heel moedig van je :-D
Niks moedigs aan; ik "zit er niet mee" maar ben wel zorgvuldig op taalgebruik en wil niemand PER ONGELUK kwetsen.
:)
Hertog van Gelre
5 juli 2006, 22:48
Verdonck is zowat de enige persoon in Nederland die wat kan betekenen om aan de problemen met de allochtonen en de massa-immigratie iets te doen.
Nee, juist niet. Er zijn veel capabele mensen. Verdonk is daar niet een van.
Als je dan toch een stevige minister wilt, zet dan Kamp op die plek.
Die, wat mij betreft, lijsttrekker had mogen worden.
willem1940NLD
5 juli 2006, 23:06
Hr Kamp is een uitstekend verteller, minstens.
Gelezen dat hij ooit ook o.a Volkshuisvesting "deed" maar kan mij niets daarover herinneren en woningnood is er nog steeds.
Ik betwijfel dat er 1 minister binnen zicht zou zijn met een werklust vergelijkbaar met die van Mw Verdonk.
zorlac
6 juli 2006, 00:04
Om het even met welke portefeuille, zal Mw Verdonk FUNCTIONEREN, "meters maken"; rigoureus taak en wetten letterlijk nemen en behartigen.
Helemaal mee eens.
Zet haar op eender welke post, en ze zal die met veel energie en wilskracht uitvoeren. En dat siert haar.
zorlac
6 juli 2006, 00:06
Oorspronkelijk bericht door willem1940NLD http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1803829&posted=1#post1801284)
Ik heb niet de indruk, dat "allochtonen" voor haar een hobby-element inhouden
Dat legt ie toch uit in z'n eerste zin:roll:
Hertog van Gelre
6 juli 2006, 00:09
Dat legt ie toch uit in z'n eerste zin:roll:
Nee. Het hobby-element was me niet duidelijk.
zorlac
6 juli 2006, 00:10
Nee, juist niet. Er zijn veel capabele mensen. Verdonk is daar niet een van.
Als je dan toch een stevige minister wilt, zet dan Kamp op die plek.
Die, wat mij betreft, lijsttrekker had mogen worden.
Wat Kamp betreft hebt u gelijk. Zeer sterke en capabele minister.
Maar komt u verder dan Kamp alleen om de post 'vreemdelingenbeleid' uit te voeren. Volgens mij zijn zulks een personen die dit kunnen(zoals het moet) nu niet echt van't straat te rapen. En al zeker niet in België:?
zorlac
6 juli 2006, 00:12
Nee. Het hobby-element was me niet duidelijk.
WAS, of IS......
Want ik wil anders wel een poging doen;-)
Hertog van Gelre
6 juli 2006, 00:14
Hr Kamp is een uitstekend verteller, minstens.
Gelezen dat hij ooit ook o.a Volkshuisvesting "deed" maar kan mij niets daarover herinneren en woningnood is er nog steeds.
Ik betwijfel dat er 1 minister binnen zicht zou zijn met een werklust vergelijkbaar met die van Mw Verdonk.
Henk Kamp, minister van Defensie, VVD:
Een bekwaam minister met politiek gevoel. Degelijk beleid. Duidelijke taal en sterk in het debat. Harde werker met grote ambities. En hij staat pal voor zijn personeel. Recht door zee. Draait niet. Kreeg van Sinterklaas 50 kruisraketten. Van de kerstman hoopt hij naar Afghanistan te mogen gaan.
Hertog van Gelre
6 juli 2006, 00:19
Wat Kamp betreft hebt u gelijk. Zeer sterke en capabele minister.
Maar komt u verder dan Kamp alleen om de post 'vreemdelingenbeleid' uit te voeren. Volgens mij zijn zulks een personen die dit kunnen(zoals het moet) nu niet echt van't straat te rapen. En al zeker niet in België:?
Kamp heeft mijn voorkeur. Hij is trouwens woordvoerder geweest op dit onderwerp.
Verder komen er spontaan geen namen bij me op. Maar als ik even nadenk kom ik denk ik tot een stuk of 5. Heeft u dat geduld?
zorlac
6 juli 2006, 00:22
Kamp heeft mijn voorkeur. Hij is trouwens woordvoerder geweest op dit onderwerp.
Verder komen er spontaan geen namen bij me op. Maar als ik even nadenk kom ik denk ik tot een stuk of 5. Heeft u dat geduld?
Voor u wel:-)
Ik wil u zelfs helpen
1. Pastors.....(alleen zit die niet in de nationale coalitie)
2. ....
Hertog van Gelre
6 juli 2006, 00:26
Voor u wel:-)
Ik wil u zelfs helpen
1. Pastors.....(alleen zit die niet in de nationale coalitie)
2. ....
Pastors is inderdaad een goede. Ik hoorde hem op NOVA in de nacht van de val van het kabinet. Zei zinnige dingen. En in november zijn er verkiezingen. wie weet?
zorlac
6 juli 2006, 00:37
Volgende verkiezingen wordt een absolute meerderheid voor links verwacht, en dat is alles dat telt, wat ze daarna met Verdonk doen zal nimand meer interesseren. De enige interessante figuur in de Nederlandse rechterzijde was Hirsi Ali, een vrouw uit een oerconservatief milieu die de Islam durft te bekritiseren, daar heb ik respect voor. Dat zie ik die excuus-truzen bij ons nog niet direct doen. Wat Verdonk gedaan heeft getuigt dan ook van een waanzinnige lompheid.
Ik hoop dat onze noorderburen slimmer zijn dan dat:?
Want we weten allemaal wat een links kabinet oplevert.....een opkuisronde na 4 of 8 jaar door de partijen rechts vh centrum. Met broodnodige besparingsrondes als gevolg vanwege een klungelbeleid door links.
Neenee,.....beter is een nieuw kabinet van CDA/VVD/(en indien nodig) G.Wilders. Zodat men na de gedane inspanningen niet alles terug id vuilbak smijt, maar door kan gaan op zijn elan.
zorlac
6 juli 2006, 00:45
Pastors is inderdaad een goede. Ik hoorde hem op NOVA in de nacht van de val van het kabinet. Zei zinnige dingen. En in november zijn er verkiezingen. wie weet?
Idd. Ik heb die Pastors nog maar weinig onzinnige dingen weten zeggen.
En u kan veel zeggen van de paar fouten van Verdonck, maar 't is wel een feit dat de asielwetgeving strikter is toegepast dan ooit tevoren. En dit komt NL(en haar buurlanden) ten goede, en is quasi volledig te danken aan de sterkte van Verdonck. Dit weegt mi veel zwaarder dan de foutjes die ze zou gemaakt hebben.
Jazeker
6 juli 2006, 01:04
Ik las vandaag dat peilingen uitwijzen dat Verdonck 22% van de stemmen krijgt als ze een eigen partij opricht. Waar wacht die op ? 8O
Als ze dan nog Wilders kan aantrekken (wiens eigen partij niet van de grond lijkt te komen en wiens migratiestandpunten toch wel te verenigen zijn met die van Verdonck) en nog wat mensen die strikt de wetten willen gaan toepassen dan zit ze gebeiteld. Het lijkt me dan dat er een nieuwe lijst pim fortuyn is zonder de populistische voorganger. Nederland was er toen rijp voor en dat is het nu nog steeds.
Als je Pim zou kunnen laten herrijzen dan kreeg ie genoeg stemmen om Nederland te leiden. En terecht overigens. Hij wist trouwens dat zijn partij uit oetlullen bestond en dat gaf hij ook toe... we zagen dat ook daarna bij de LPF. Het is een fout die het Vlaams Belang niet maakt trouwens. Zij hebben heel wat kopstukken en je kan er dus niet eentje neerleggen. Als je filip dewinter door de kop schiet dan is Antwerpen van het VB en neemt Gerolf het wel over. Het VB is ietsje slimmer dan Fortuyn die alles op zijn eigen figuur liet laden. Hij kreeg de normale lading van links maar dat deerde hem niet maar natuurlijk reageerde links met kogels. Tja... die man werd een paar keer door het hoofd geschoten door een groen-linkse. Tja... tegen dat soort democratische argumenten sta je sprakeloos, he.
Vandaag nog een optreden voor verdraagzaamheid, morgen is groen-links aan de macht. De kogels wachten...
Hertog van Gelre
6 juli 2006, 01:08
Nou vooruit dan. Mijn lijstje (afhankelijk van de coalitie)
1. Henk Kamp (VVD, huidig minister van Defensie)
Sterke, betrokken en ambiteuze minister. Wordt alom gerespecteerd om daadkracht en dossierkennis. Heeft sterk verantwoordelijkheidgevoel. Mijn eerste keus.
2. Hans Hoogervorst (VVD, huidig minister Volksgezondheid)
Krachtig, ambitieus. Heeft net een zware hervorming door de kamer getrokken en gerealiseerd. Had zijn politieke lot verbonden aan het slagen ervan. Heeft dus lef. Naar mijn smaak af en toe iets te ballerig.
3. Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam, ex-wethouder)
Eigenlijk de enige (op misschien Sorensen na) van de Fortuynisten die de capaciteiten heeft om het te doen. Op voorwaarde dat hij in een degelijke coalitie zit en goed gesteund wordt door adviseurs die hem af en toe zijn klep laten houden. Is beter voor hemzelf.
4. Achmed Aboutaleb (PvdA, wethouder integratie in Amsterdam)
Inderdaad: Links en allochtoon. Voert een stevig beleid, is duidelijk en daadkrachtig. Heeft veel paradoxaal genoeg veel raakvlakken met Marco Pastors. De twee respecteren elkaar.
5. Hans van Baalen (VVD, kamerlid)
Helder en duidelijk. Beetje ballerig nog. Heeft nog geen bestuursfunctie gehad maar zou het m.i. wel kunnen.
6. Ronald Sorensen (Leefbaar Rotterdam, gemeenteraadslid)
Had de bijna onmogelijke taak om LR bij elkaar te houden. Is hem uitstekend gelukt en hij heeft de fractie voorbeeldig geleid. Heeft nazi's eruit gebonjourd en is er voortvarend tegenaan gegaan.
Van het CDA vertrouw ik niemand op die post.
Hertog van Gelre
6 juli 2006, 01:12
Idd. Ik heb die Pastors nog maar weinig onzinnige dingen weten zeggen.
En u kan veel zeggen van de paar fouten van Verdonck, maar 't is wel een feit dat de asielwetgeving strikter is toegepast dan ooit tevoren. En dit komt NL(en haar buurlanden) ten goede, en is quasi volledig te danken aan de sterkte van Verdonck. Dit weegt mi veel zwaarder dan de foutjes die ze zou gemaakt hebben.
Het waren geen 'foutjes'.
De resultaten zijn een gevolg van de nieuwe wetgeving en het beleid van het gehele kabinet.
Geloof me nou maar. Wacht het Schipholrapport maar af.
Trouwens, wat ik hier eerder beweerde werd gisteren gestaafd door een 'portret' van haar in de krant. Interviews met familieleden en directe collega's. Ik zal het even opzoeken.
zorlac
6 juli 2006, 01:14
Ik las vandaag dat peilingen uitwijzen dat Verdonck 22% van de stemmen krijgt als ze een eigen partij opricht. Waar wacht die op ? 8O
Als ze dan nog Wilders kan aantrekken en nog wat mensen die strict de wetten willen gaan toepassen dan zit ze gebeiteld.
22% is idd de moeite:-)
Maar om zó kort voor verkiezingen nog een partij oprichten, met een deftige lijst en programma, is geen lachertje.
Ik denk daarom dat in dit geval Verdonck beter bij de VVD zou blijven. Men moet haar natuurlijk niet willen beteugelen zoals men bij JMD/Coveliers/Beysen/..... in de VLD heeft gedaan.
Maar ik betwijfel dat ze dit zou tollereren;-) . Maw. het hangt mi volledig vd VVD af of ze blijft.
Hertog van Gelre
6 juli 2006, 01:16
22% is idd de moeite:-)
Maar om zó kort voor verkiezingen nog een partij oprichten, met een deftige lijst en programma, is geen lachertje.
Ik denk daarom dat in dit geval Verdonck beter bij de VVD zou blijven. Men moet haar natuurlijk niet willen beteugelen zoals men bij JMD/Coveliers/Beysen/..... in de VLD heeft gedaan.
Maar ik betwijfel dat ze dit zou tollereren;-) . Maw. het hangt mi volledig vd VVD af of ze blijft.
De VVD heeft haar de tweede plaats beloofd en haar, ondanks haar blunders, gesteund in de coalitie. Daarbij komt dat ze al heeft gezegd niet weg te willen gaan. Ze heeft wel geprobeerd Pastors bij de VVD te halen.
zorlac
6 juli 2006, 01:34
Nou vooruit dan. Mijn lijstje (afhankelijk van de coalitie)
1. Henk Kamp (VVD, huidig minister van Defensie)
Sterke, betrokken en ambiteuze minister. Wordt alom gerespecteerd om daadkracht en dossierkennis. Heeft sterk verantwoordelijkheidgevoel. Mijn eerste keus.
2. Hans Hoogervorst (VVD, huidig minister Volksgezondheid)
Krachtig, ambitieus. Heeft net een zware hervorming door de kamer getrokken en gerealiseerd. Had zijn politieke lot verbonden aan het slagen ervan. Heeft dus lef. Naar mijn smaak af en toe iets te ballerig.
3. Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam, ex-wethouder)
Eigenlijk de enige (op misschien Sorensen na) van de Fortuynisten die de capaciteiten heeft om het te doen. Op voorwaarde dat hij in een degelijke coalitie zit en goed gesteund wordt door adviseurs die hem af en toe zijn klep laten houden. Is beter voor hemzelf.
4. Achmed Aboutaleb (PvdA, wethouder integratie in Amsterdam)
Inderdaad: Links en allochtoon. Voert een stevig beleid, is duidelijk en daadkrachtig. Heeft veel paradoxaal genoeg veel raakvlakken met Marco Pastors. De twee respecteren elkaar.
5. Hans van Baalen (VVD, kamerlid)
Helder en duidelijk. Beetje ballerig nog. Heeft nog geen bestuursfunctie gehad maar zou het m.i. wel kunnen.
6. Ronald Sorensen (Leefbaar Rotterdam, gemeenteraadslid)
Had de bijna onmogelijke taak om LR bij elkaar te houden. Is hem uitstekend gelukt en hij heeft de fractie voorbeeldig geleid. Heeft nazi's eruit gebonjourd en is er voortvarend tegenaan gegaan.
Van het CDA vertrouw ik niemand op die post.
Wat Kamp en Pastors betreffen ben ik het 100% met u eens.
Wat van Baalen en Hoogervorst betreffen hebt u idd gelijk dat dit sterke gasten zijn, maar staan ze mi toch maar op de tweede rij tav Verdonck/Kamp/Pastors. (doch ver voor op de rest)
Aboutaleb komt bij momenten uit onverwachte hoek, in goede zin dan eh. Zeker wat betreft aanpak 'kutmarokkaantjes'. Maar voor Aboutaleb op die post, heb je de PVDA nodig id regering.....dus neen bedankt.
Die Sorensen ken ik eigenlijk niet. Dus kan er nix over zeggen.
Krijgt hij eigenlijk veel TV-tijd? (want ben nu niet bepaald vies van NL-tv en ken hem kompleet niet)
Hertog van Gelre
6 juli 2006, 01:39
Wat Kamp en Pastors betreffen ben ik het 100% met u eens.
Wat van Baalen en Hoogervorst betreffen hebt u idd gelijk dat dit sterke gasten zijn, maar staan ze mi toch maar op de tweede rij tav Verdonck/Kamp/Pastors. (doch ver voor op de rest)
Aboutaleb komt bij momenten uit onverwachte hoek, in goede zin dan eh. Zeker wat betreft aanpak 'kutmarokkaantjes'. Maar voor Aboutaleb op die post, heb je de PVDA nodig id regering.....dus neen bedankt.
Die Sorensen ken ik eigenlijk niet. Dus kan er nix over zeggen.
Krijgt hij eigenlijk veel TV-tijd? (want ben nu niet bepaald vies van NL-tv en ken hem kompleet niet)
Over vier van mijn lijstje zijn we het dus eens.
Ja, die Sorensen komt nu weinig op tv. Mag wel weer wat meer te zien zijn. Misschien tegen de verkiezingen.
Ja, het was me al opgevallen dat u goed op de hoogte bent van de politieke situatie in Nederland. Volgt u de nederlandse tv regelmatig?
Heeft u het debat gevolgd? Ikzelf tot 4 uur. Toen trok ik het niet meer. Ik vond het spannende televisie. Van mij mag het vaker gebeuren dat belangrijke debatten live worden uitgezonden. Betrekt de burger behoorlijk bij de politiek. 's nacht's om half 3 keken nog een half miljoen mensen!
zorlac
6 juli 2006, 01:51
Als je Pim zou kunnen laten herrijzen dan kreeg ie genoeg stemmen om Nederland te leiden. En terecht overigens. Hij wist trouwens dat zijn partij uit oetlullen bestond en dat gaf hij ook toe... we zagen dat ook daarna bij de LPF. Het is een fout die het Vlaams Belang niet maakt trouwens. Zij hebben heel wat kopstukken en je kan er dus niet eentje neerleggen. Als je filip dewinter door de kop schiet dan is Antwerpen van het VB en neemt Gerolf het wel over. Het VB is ietsje slimmer dan Fortuyn die alles op zijn eigen figuur liet laden. Hij kreeg de normale lading van links maar dat deerde hem niet maar natuurlijk reageerde links met kogels. Tja... die man werd een paar keer door het hoofd geschoten door een groen-linkse. Tja... tegen dat soort democratische argumenten sta je sprakeloos, he.
Vandaag nog een optreden voor verdraagzaamheid, morgen is groen-links aan de macht. De kogels wachten...
Het probleem van Pim was vooral tijdsgebrek. Daarom dat Fortuyn snelsnel een lijst moest samenstellen en waartoe dat geleid heeft is op een jammerlijke manier gebleken. Jammer idd, want met de LPF bij't kabinet, had dit een nog sterkere groep geweest dan nu met D66.
Het VB kent het probleem van tijdsgebrek niet, en dat is zeker in haar voordeel. Structuur is er bij't VB zeker aanwezig.(soms zelfs té imo)
En idd, tegen 'democratische kogels' is er geen enkel verweer.
Maar o wee als ze van rechts komen, dan staat 't land op z'n kop. Twee maten, twee gewichten:? .
Metternich
6 juli 2006, 02:26
Want we weten allemaal wat een links kabinet oplevert.....een opkuisronde na 4 of 8 jaar door de partijen rechts vh centrum. Met broodnodige besparingsrondes als gevolg vanwege een klungelbeleid door links.
Neenee,.....beter is een nieuw kabinet van CDA/VVD/(en indien nodig) G.Wilders. Zodat men na de gedane inspanningen niet alles terug id vuilbak smijt, maar door kan gaan op zijn elan.
De eeuwige cirkel van hoe links aan de macht kan blijven.
Links is aan de macht -> geeft enorm veel uit -> maakt veel schulden -> worden door wanbeheer weggestemd -> rechts komt aan de macht -> rechts wordt geconfronteerd met gigantische rommel -> rechts moet pijnlijke maatregelen nemen om rommel links op te ruimen -> links roept dat rechts asociaal is -> rechts wordt vanwege onpopulaire maatregelen weggestemd -> links is aan de macht -> etc....
zorlac
6 juli 2006, 02:28
Over vier van mijn lijstje zijn we het dus eens.
Ja, die Sorensen komt nu weinig op tv. Mag wel weer wat meer te zien zijn. Misschien tegen de verkiezingen.
Ja, het was me al opgevallen dat u goed op de hoogte bent van de politieke situatie in Nederland. Volgt u de nederlandse tv regelmatig?
Heeft u het debat gevolgd? Ikzelf tot 4 uur. Toen trok ik het niet meer. Ik vond het spannende televisie. Van mij mag het vaker gebeuren dat belangrijke debatten live worden uitgezonden. Betrekt de burger behoorlijk bij de politiek. 's nacht's om half 3 keken nog een half miljoen mensen!
Volg de NL politieke-tv idd best veel;-) . Hou vooral van NOVA en Netwerk(en soms 2vandaag). Ben ook verbaast over de sterkte van vele van jullie politieke journalisten, al stoort het me soms dat het 'onderuit' halen van (centrum)-rechtse politiekers bij momenten té veel opvalt.....en dit bij linkse politiekers veel minder het geval is.....persoonlijk vind ik dit bij Ferry Mingelen zeker het geval(ook bij die oud-pvda'er in't toenmalige 'lagerhuis' ....z'n naam ontglipt me).
Ik zou dus zeggen, koester jullie politiek en zeker de duiding errond, want dit is in België schaars(en da's een eufemisme)
Het debat ivm de Brief van H.ALi heb ik jammergenoeg niet kunnen volgen(op 15min. na), vanwege een klagende vriendin. 't was iets in de zin van...."seg, weeral die saaie politiek".....:-) (die vrouwen toch eh...)
En idd, het live uitzenden van bep. debatten id kamer is een must imo. In Bel. blijkbaar niet, maar dat heeft dan weer z'n redenen.....want bij live-tv. kan men niet knippen, en dat hebben belgische PC'politiekers niet graag:?
zorlac
6 juli 2006, 02:34
Links is aan de macht -> geeft enorm veel uit -> maakt veel schulden -> worden door wanbeheer weggestemd -> rechts komt aan de macht -> rechts wordt geconfronteerd met gigantische rommel -> rechts moet pijnlijke maatregelen nemen om rommel links op te ruimen -> links roept dat rechts asociaal is -> rechts wordt vanwege onpopulaire maatregelen weggestemd -> links is aan de macht -> etc....
Klopt.
Toch hoop ik dat de Hollanders slim genoeg zijn om deze keer die cirkel te doorbreken, en niet trappen in de fabeltjes van Bos en co.
De verkiezingen zullen dus ineens uitwijzen hoe slim de NL'der is:-)
Hertog van Gelre
6 juli 2006, 11:27
Volg de NL politieke-tv idd best veel;-) . Hou vooral van NOVA en Netwerk(en soms 2vandaag). Ben ook verbaast over de sterkte van vele van jullie politieke journalisten, al stoort het me soms dat het 'onderuit' halen van (centrum)-rechtse politiekers bij momenten té veel opvalt.....en dit bij linkse politiekers veel minder het geval is.....persoonlijk vind ik dit bij Ferry Mingelen zeker het geval(ook bij die oud-pvda'er in't toenmalige 'lagerhuis' ....z'n naam ontglipt me).
Ik zou dus zeggen, koester jullie politiek en zeker de duiding errond, want dit is in België schaars(en da's een eufemisme)
Het debat ivm de Brief van H.ALi heb ik jammergenoeg niet kunnen volgen(op 15min. na), vanwege een klagende vriendin. 't was iets in de zin van...."seg, weeral die saaie politiek".....:-) (die vrouwen toch eh...)
En idd, het live uitzenden van bep. debatten id kamer is een must imo. In Bel. blijkbaar niet, maar dat heeft dan weer z'n redenen.....want bij live-tv. kan men niet knippen, en dat hebben belgische PC'politiekers niet graag:?
Ja, ik geniet ook altijd van de politieke uitzendingen. Een mens kan vreemde hobbies hebben, nietwaar? De journalisten zijn inderdaad kwalitatief hoog en diepgravend in Nederland. Misschien kan ik Buitenhof nog bij je aanbevelen? Zondags om 12.00 uur (Nu zomerstop geloof ik)
Troost je, Ferry Mingelen doet zo tegen iedereen. Daar staat ie om bekend. Alleen zijn op dit moment de centrum-rechtse politici degenen die de meeste domme dingen doen. En dat is niet zo gek want zij zitten op dit moment in het kabinet en zijn het meest in het nieuws. Maar onlangs was Bos nog 'aan de beurt' in verband met zijn AOW-voorstellen en de communicatie daarover.
Voor wat betreft de vlaamse politieke uitzendingen: Ik weet dat Bracke soms aan nogal wat kritiek blootstaat maar ik vind hem scherp en kundig. De rest is inderdaad wat vlakker.
Tsja, en dan nu verkiezingen. Het zal spannend worden. Tot voor kort stond links erg hoog in de peilingen. 60 zetels alleen al voor de PvdA, samen met de twee andere linkse partijen een absolute meerderheid van ongeveer 82/83 zetels. Toen begon Bos over Hypotheekrenteaftrek (kadam!) en ouderen die moeten meebetalen aan de AOW (Klabam!) en zitten ze weer op hun oude niveau. Daarbij komt dat CDA en VVD nu, in de komende begroting, het 'zoet' gaan verdelen. Alles is dus nog mogelijk.
Het 'vreemdelingenthema' is bij ons al eigenlijk geen onderwerp meer. Ook de linkse partijen zijn voor een stevig beleid op dat punt. Vier jaar na Fortuyn is één en ander behoorlijk bij iedereen doorgedrongen.
De komende verkiezingen zullen gaan over: Vergrijzing en de gevolgen ervan, armoedebestrijding, werkgelegenheid. AOW en Hypotheekrente.
Er kan dus van alles gebeuren.
vlijmscherp
6 juli 2006, 11:36
mocht dat kloppen dan zouden we nu op een puinhoop leven, met geen 7,5% werkloosheid maar 75% werkloosheid, zou onze schuld ongeveer 1000% van ons BNP bedragen en zou de armoede rond de 50% bedragen. niet dus.
zorlac
6 juli 2006, 21:50
mocht dat kloppen dan zouden we nu op een puinhoop leven, met geen 7,5% werkloosheid maar 75% werkloosheid, zou onze schuld ongeveer 1000% van ons BNP bedragen en zou de armoede rond de 50% bedragen. niet dus.
U hebt net de economische situatie geschetst van Wallonië. En dit na decenialang links beleid. Dit krijg je dus als je geen rechtse ploeg hebt die de linkse boel af en toe opkuist.
Duidelijk?
En btw, bedankt om het punt van Metternich en mezelf eigenhandig hard te maken. Thnx:thumbsup:
zorlac
6 juli 2006, 22:00
Ja, ik geniet ook altijd van de politieke uitzendingen. Een mens kan vreemde hobbies hebben, nietwaar? De journalisten zijn inderdaad kwalitatief hoog en diepgravend in Nederland. Misschien kan ik Buitenhof nog bij je aanbevelen? Zondags om 12.00 uur (Nu zomerstop geloof ik)
Troost je, Ferry Mingelen doet zo tegen iedereen. Daar staat ie om bekend. Alleen zijn op dit moment de centrum-rechtse politici degenen die de meeste domme dingen doen. En dat is niet zo gek want zij zitten op dit moment in het kabinet en zijn het meest in het nieuws. Maar onlangs was Bos nog 'aan de beurt' in verband met zijn AOW-voorstellen en de communicatie daarover.
Voor wat betreft de vlaamse politieke uitzendingen: Ik weet dat Bracke soms aan nogal wat kritiek blootstaat maar ik vind hem scherp en kundig. De rest is inderdaad wat vlakker.
Tsja, en dan nu verkiezingen. Het zal spannend worden. Tot voor kort stond links erg hoog in de peilingen. 60 zetels alleen al voor de PvdA, samen met de twee andere linkse partijen een absolute meerderheid van ongeveer 82/83 zetels. Toen begon Bos over Hypotheekrenteaftrek (kadam!) en ouderen die moeten meebetalen aan de AOW (Klabam!) en zitten ze weer op hun oude niveau. Daarbij komt dat CDA en VVD nu, in de komende begroting, het 'zoet' gaan verdelen. Alles is dus nog mogelijk.
Ja, Buitenhof idd. Pik ik ook af en toe mee....hangt wel af van de onderwerpen. Ben nml. geabonneerd op hun nieuwsbrief, dus kan zonodig op voorhand tijd vrijmaken8) .
Ikzelf vind Bracke ook goed, grappig zelfs bij momenten:-) . Hij krijgt idd kritiek, maar die komt van links als rechts....een teken dat ie goed zit dus.
De rest van onze pol.journalisten is gewoonweg platte kak, en zelfs 'gekleurd'.
En Bos is idd de mist ingegaan met die hypotheekaftrek. Maar als ie weer met z'n rooie rugzak chocomelk gaat verdelen op de markt zijn velen dat alweer vergeten vrees ik. Bij sommigen pakt die show blijkbaar:?
Ben benieuwd iig.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.