PDA

View Full Version : Jozef Mengele leeft nog


devilke
6 juli 2006, 12:18
en werkt voor israel? experimenteren op vrouwen, zonder toestemming

http://www.haaretz.com/hasen/images/0.gif Widespread illegal experiment conducted at Meir Hospital (israel-)
http://www.haaretz.com/hasen/images/0.gif By Ran Reznick ([email protected]) http://www.haaretz.com/hasen/images/0.gif
Professor Mordechai Ravid and five other doctors and interns at Meir Hospital in Kfar Sava conducted an illegal medical experiment on some 60 women, most of whom were Arab.

The experiment was conducted without obtaining the requisite approval of the hospital's Helsinki Committee for human experiments, and without the patients' signed consent.

The experiments were conducted between 2001 and 2003, on diabetic patients aged 45 to 70.


http://www.haaretz.com/hasen/images/0.gif The hospital appointed an internal review board in 2005, which found that some of the doctors involved had provided partly false or misleading information to senior officials in the medical establishment.

The bodies involved in the affair include the Helsinki Committee at Meir, Tel Aviv University's medical school (with which the hospital is affiliated), and a British journal, Diabetic Medicine, which published an article on the experiment unaware it had been illegal.

The article by Ravid and his colleagues said the experiment had been approved by the Helsinki Committee, but the article was approved for publication in 2003. The Helsinki permit was granted in actual fact only three months later and after the research had been conducted on the patients.

Last month the journal ran an announcement that its upcoming issue would contain an unusual clarification, in which it would announce regret for publishing the article in May 2004.

The advertisement said the journal wished readers to be aware of the concern surrounding the ethical management of the study and therefore treat its findings with caution. The move came after the director of Meir Hospital, Dr. Ehud Davidson, informed the journal's editor in December 2005 of the internal review findings.

The object of the experiment in question was to compare two accepted drug treatments for urinary protean secretion in diabetics. For the purpose of the study, patients were randomly divided into two groups, and the study concluded that one drug was preferable to the other and that combining the two was the most effective course.

The application for a Helsinki permit was submitted by Dr. Ina Slavachevsky in November 2003, and stated that the study was part of medical student Amit Moran's final paper. The application said the experiment was at its planning stage, not reporting to the committee, as required, that the doctors were in fact requesting retroactive approval for an experiment they had already performed on some 60 patients two years earlier.

The lead doctors in the study (Ravid, Slavachevsky and Rita Rahmani) told the review board that "to the best of their recollection" a previous application was submitted to the Helsinki Committee in 2001, but "because of failings in the committee's conduct, the application 'was lost' and therefore the permit was not granted on time."

The committee of inquiry found nothing to substantiate this claim and also rejected the doctors' argument that the experiment did not require written consent from patients. The panel said that only the Helsinki Committee is legally authorized to exempt doctors from obtaining patient consent for an experiment.

In addition, the review committee could not verify the study's findings because all of the documentation had disappeared from Ravid's file cabinet.

The hospital reported the inquiry results only to Clalit Health Services' management, and not to the Health Ministry as required. Nor did Clalit's management report the findings to the ministry, keeping the grievous and embarrassing affair in-house.

A senior Health Ministry official told Haaretz that Meir and Clalit were certainly legally and morally obligated to report the results of the probe to the ministry without delay.

Ravid said in response that this was "an administrative and technical screw-up" not "a moral failing." Calling the matter "an unfortunate coincidence," Ravid told Haaretz that "there had been no malice or intent to deceive." He added that the affair is "a tempest in a teacup" and insisted that "there were no forged research or forged records here."

Ravid retired in July 2004 as head of Internal Medicine Department D at Meir Hospital and has since been running Maaynei Hyeshua Medical Center in Bnei-Brak. He said the experiment had been approved and that he had no connection to the documents' disappearance after he left Meir.

Dr. Rahmani declined to comment.

vercetti
6 juli 2006, 12:30
:rofl: :rofl: :rofl:

Djiezes
6 juli 2006, 12:51
:roll:

Sinistra
6 juli 2006, 12:52
en werkt voor israel? experimenteren op vrouwen, zonder toestemming

Weer teveel naar jouw Syrische haatzendertjes geluisterd Moslim??

stonaar
6 juli 2006, 12:52
" kanker joden, we komen jullie doden " , nah dat zou racistisch zijn, wat niet goed is ...

Sinistra
6 juli 2006, 12:54
" kanker joden, we komen jullie doden " , nah dat zou racistisch zijn, wat niet goed is ...

Werd enkele jaren geleden nochtans veelvuldig gescandeerd op de betogingen van de AEL...

stonaar
6 juli 2006, 12:56
Werd enkele jaren geleden nochtans veelvuldig gescandeerd op de betogingen van de AEL...

ik ben geen ael-'militant', moest u daaraan twijfelen :lol:

devilke
6 juli 2006, 13:15
Weer teveel naar jouw Syrische haatzendertjes geluisterd Moslim?? bron = haaretz , niet echt een syrische haatzender

http://www.haaretz.com/hasen/spages/734971.html

stonaar
6 juli 2006, 13:20
bron = haaretz , niet echt een syrische haatzender

:lol:

Djiezes
6 juli 2006, 13:22
bron = haaretz , niet echt een syrische haatzender

exit AntiDeutsch? ;-)

Lof der Zotheid
6 juli 2006, 13:31
bron = haaretz , niet echt een syrische haatzender

Au! Ai! Oei! Dat doet pijn...

Firestone
6 juli 2006, 13:34
Waar precies maakt Haaretz de vergelijking tussen dit verhaal en de experimenten van Jozef Mengele?
Waar precies schrijft Haaretz dat Jozef Mengele nog leeft en in Israël werkt?

Raar dat Godwin's law in bepaalde gevallen niet meespeelt ...

devilke
6 juli 2006, 13:37
Waar precies maakt Haaretz de vergelijking tussen dit verhaal en de experimenten van Jozef Mengele?
Waar precies schrijft Haaretz dat Jozef Mengele nog leeft en in Israël werkt?

Raar dat Godwin's law in bepaalde gevallen niet meespeelt ...
de 'link' / 'hint' naar megele staat daarom ook BUITEN de quote tag

stonaar
6 juli 2006, 13:39
Waar precies maakt Haaretz de vergelijking tussen dit verhaal en de experimenten van Jozef Mengele?
Waar precies schrijft Haaretz dat Jozef Mengele nog leeft en in Israël werkt?

Raar dat Godwin's law in bepaalde gevallen niet meespeelt ...

Zou je beter je mening over het nieuws niet zeggen? Nu je toch iets hebt opgeschreven. In plaats van te 'klagen','zeuren', .. over de titel :-(

Firestone
6 juli 2006, 13:41
de 'link' / 'hint' naar megele staat daarom ook BUITEN de quote tagDe bron voor het onderwerp van deze thread :"Jozef Mengele leeft nog en werkt in Israël" is dus niet Haaretz.

Misschien komt deze debiele vergelijking wel van ... een syrische haatzender?

Gun
6 juli 2006, 14:32
Waar precies maakt Haaretz de vergelijking tussen dit verhaal en de experimenten van Jozef Mengele?
Waar precies schrijft Haaretz dat Jozef Mengele nog leeft en in Israël werkt?

Raar dat Godwin's law in bepaalde gevallen niet meespeelt ...Opnieuw ontwijkend van het onderwerp afstappen om de grond van het probleem op zij te schuiven, 't wordt saai meid, oersaai en het bevestigt alweer je taktiek aangaande 9-11.

Firestone
6 juli 2006, 14:51
Opnieuw ontwijkend van het onderwerp afstappen om de grond van het probleem op zij te schuiven, 't wordt saai meid, oersaai en het bevestigt alweer je taktiek aangaande 9-11.:roll:

Nog altijd niet verteerd dat ik je betrapt heb op valse citaten? Get over it.

Het onderwerp van deze thread is het gelijkstellen van een verhaal (gemeld door Haaretz), met de experimenten van Mengele. Meer staat er als "mening" niet in de eerste post van deze thread.

Het is legitiem erop te wijzen dat deze vergelijking nergens op slaat.

Als het de bedoeling was het verhaal zelf te bespreken, dan had de threadstarter niet deze debiele en totaal irrelevante vergelijking gemaakt, en had hij iets verteld over het verhaal zelf, wat hij niet doet!
Het ging hier om een doorzichtige poging iets in Israël met Nazi's gelijk te stellen.

Maar zoals steeds gebruiken sommigen hier de oeroude techniek van de lasteraars.
Beschuldigingen uiten, en wanneer men erover aangesproken wordt, doen alsof de beschuldiging niet de essentie was.

Oersaai, en doorzichtig.

(Vermits je het over 9/11 hebt, al bewijzen gevonden voor de vele Israëlische werknemers die op 11/9/2001 niet op hun werk in het WTC zijn verschenen omdat ze verwittigd waren van de aanslagen? Want dat beweerde je toch? )

Gun
6 juli 2006, 15:10
:roll:

Nog altijd niet verteerd dat ik je betrapt heb op valse citaten? Get over it.

Het onderwerp van deze thread is het gelijkstellen van een verhaal (gemeld door Haaretz), met de experimenten van Mengele. Meer staat er als "mening" niet in de eerste post van deze thread.

Het is legitiem erop te wijzen dat deze vergelijking nergens op slaat.

Als het de bedoeling was het verhaal zelf te bespreken, dan had de threadstarter niet deze debiele en totaal irrelevante vergelijking gemaakt, en had hij iets verteld over het verhaal zelf, wat hij niet doet!
Het ging hier om een doorzichtige poging iets in Israël met Nazi's gelijk te stellen.

Maar zoals steeds gebruiken sommigen hier de oeroude techniek van de lasteraars.
Beschuldigingen uiten, en wanneer men erover aangesproken wordt, doen alsof de beschuldiging niet de essentie was.

Oersaai, en doorzichtig.

(Vermits je het over 9/11 hebt, al bewijzen gevonden voor de vele Israëlische werknemers die op 11/9/2001 niet op hun werk in het WTC zijn verschenen omdat ze verwittigd waren van de aanslagen? Want dat beweerde je toch? )Ik weet niet waar je het over hebt, maar maak je geen zorgen. Ik ga 'trachten' niet meer op jou nutteloze, bodemloze, inhoudsloze posts te reageren. Waarom zou ik me druk maken om een kip zonder kop?

Lof der Zotheid
6 juli 2006, 16:02
Ik weet niet waar je het over hebt, maar maak je geen zorgen. Ik ga 'trachten' niet meer op jou nutteloze, bodemloze, inhoudsloze posts te reageren. Waarom zou ik me druk maken om een kip zonder kop?

= terug in de schulp kruipen bij gebrek aan een gefundeerd weerwoord...

stonaar
6 juli 2006, 16:06
Ik weet niet waar je het over hebt, maar maak je geen zorgen. Ik ga 'trachten' niet meer op jou nutteloze, bodemloze, inhoudsloze posts te reageren. Waarom zou ik me druk maken om een kip zonder kop?

Geef toe, ze is getalenteerd :-D

" ...
Beschuldigingen uiten, en wanneer men erover aangesproken wordt, doen alsof de beschuldiging niet de essentie was.

Oersaai, en doorzichtig ... "

Djiezes
6 juli 2006, 16:09
Don't mess with Firestone ;-)

stonaar
6 juli 2006, 16:10
Don't mess with Firestone ;-)

't Was wel sarcastisch bedoeld :-)

Antoon
6 juli 2006, 16:31
@ devilke,

Kan jij nog eens een interessante thread starten in plaats van alleen maar ellenlange Engelstalige copy/paste teksten over Israel?

stonaar
6 juli 2006, 16:36
@ devilke,

Kan jij nog eens een interessante thread starten in plaats van alleen maar ellenlange Engelstalige copy/paste teksten over Israel?

Kan jij nooit kritiek op Israël uiten? Je mag dat zelfs in't Engels doen!

Devilke doet zijn best!

Titel is in't Nederlands, en dat volstaat :-D

Antoon
6 juli 2006, 17:06
Kan jij nooit kritiek op Israël uiten? Je mag dat zelfs in't Engels doen!

Devilke doet zijn best!

Titel is in't Nederlands, en dat volstaat :-D

Kritiek op Israel mag zeker, hoewel ik wel vind dat die eenzijdig is, en vooral buitensporig vergeleken met het volledig stilzwijgen mbt tot de enorme gruwen die dagelijks in de moslimwereld plaatsvinden. Maar kom.

Wat ik wel vervelend vind is wanneer iemand over één onderwerp (kritiek op Israel) om de haverklap een nieuwe thread begint, en zonder echte aanleiding tot discussie, maar gewoon telkens een ellenlange artikel in het Engels die hij copy/paste.

Dat is alles.

stonaar
6 juli 2006, 17:09
Kritiek op Israel mag zeker, hoewel ik wel vind dat die eenzijdig is, en vooral buitensporig vergeleken met het volledig stilzwijgen mbt tot de enorme gruwen die dagelijks in de moslimwereld plaatsvinden. Maar kom.

Wat ik wel vervelend vind is wanneer iemand over één onderwerp (kritiek op Israel) om de haverklap een nieuwe thread begint, en zonder echte aanleiding tot discussie, maar gewoon telkens een ellenlange artikel in het Engels die hij copy/paste.

Dat is alles.

Als de joden van vld diefstal plegen, dan hebben de joden in Israël daar niets mee te maken. Maar als een Achmed sacocheke steelt, is dat de schuld van Yassin, wiens vader door Israëlsiche soldaten is vermoord. PS: de joodse soldaten zijn nog niet eens berecht! En gaan hoogswaarschijnlijk ook medaille krijgen voor hun daad.

Hij mag zelf ook wat meer schrijven ;-)

garfield
6 juli 2006, 17:36
Zat Mengele niet in Brazilië 8O

maddox
6 juli 2006, 18:08
Geboren in 1911, Mengele zou dan nu 94 jaar zijn. Krasse ouwe kerel. Ware het niet dat ie , zelfs naar Israëlische normen ,al een paar jaar echt wel dood is.
16 maart 1911 – 7 februari, 1979

Gun
6 juli 2006, 19:17
= terug in de schulp kruipen bij gebrek aan een gefundeerd weerwoord...Your call, ben al 500 keer in discussie gegaan met die debunker en ook mijn geduld heeft grenzen;-)

Firestone
6 juli 2006, 19:38
Your call, ben al 500 keer in discussie gegaan met die debunker en ook mijn geduld heeft grenzen;-)Tja, je was niet echt verplicht in deze thread te verschijnen met weinig meer dan wat persoonlijke (en irrelevante) sneren.

Wanneer ik dan geargumenteerd antwoord begin je te schelden.

Puik, weer eens niveau.

Toch merkwaardig wiens "geduld grenzen heeft". Blijkbaar zij die niet zonder schelden kunnen reageren. Zal wel liggen aan de kracht van jouw argumenten, zeker. :lol:

Gun
6 juli 2006, 20:14
Tja, je was niet echt verplicht in deze thread te verschijnen met weinig meer dan wat persoonlijke (en irrelevante) sneren.

Wanneer ik dan geargumenteerd antwoord begin je te schelden.

Puik, weer eens niveau.

Toch merkwaardig wiens "geduld grenzen heeft". Blijkbaar zij die niet zonder schelden kunnen reageren. Zal wel liggen aan de kracht van jouw argumenten, zeker. :lol:Schelden?

Chipie
6 juli 2006, 21:07
Schelden?Die journalisten, waarvan U onlangs ergens gewag maakte, waren die van 't Scheldt? :roll2: :wink:

Lex Blanca
6 juli 2006, 21:53
Schelden?

Je hebt "kip zonder kop" gezegd.:rofl:

Chipie
6 juli 2006, 22:00
Je hebt "kip zonder kop" gezegd.:rofl:Dat is toch nog beter dan 'kop zonder kip'... :rofl:

Lex Blanca
6 juli 2006, 22:07
Dat is toch nog beter dan 'kop zonder kip'... :rofl:

Zich beroepen op schelden van de tegenpartij is gewoon standard procedure discussie techniek bij Firestone...kom op...als "kip zonder kop" al onder schelden valt...wat een onnozel kieken.

Firestone
6 juli 2006, 22:09
Genoeg is genoeg maar ik denk dat een excuus niet misplaatst is (mits je in je post tegelijk een scheldwoord gebruikt hebt (Me onterecht in dit geval een idioot noemt:evil:),me (ongewild hoop ik) woorden in de mond gelegd hebt aangaande wat de vraag was etc. én je mijn integriteit aantastte door Onterecht naar mij te verwijzen met de beledigende termen:"Lompe truuken die verder geen discussie waard zijn"

Ik hoop dat je het fatsoen hebt...
Standaard techniek van Lex Blanca ...

Ik merk overigens op dat geen van de wijsneuzen in deze thread ook maar één woord aan het vermeende onderwerp heeft besteed.

Maar debiele opmerkingen over mij, d�*�*r zijn ze prima in!
En er nog fier over zijn ook! :roll:

Echt, wat een niveau ...
En deze mensen denken dat ze universele complotten ontmaskeren !!! :lol:

Lex Blanca
6 juli 2006, 22:14
Standaard techniek van Lex Blanca ...
Standaard techniek,laat me niet lachen:-D.Dat is 1 keer voorgevallen!(en het was meer dan terecht!)
Dat is volgens jou standaard techniek hè?1keer!:roll::-)
Wedden dat ze nu niet meer zal reageren?

Hier zal ze wel niet op "inpikken" kip zonder kop dat ze is.:-)

Firestone
6 juli 2006, 22:20
Hoe erg is het niet als mensen nog fier zijn ook om hun debiele uitdrukkingen ... :?

Dit is verondersteld een discussieforum te zijn, met argumenten en meningen. Dat is voor de believers echter te moeilijk.

Copy-pasten, dat lukt nog wel, maar daarmee is de kous af.
Op tegenargumenten beredeneerd reageren, zonder steeds deze idiote persoonlijke aanvallen, dat lukt hen kennelijk niet. Beslist omdat hun argumenten steengoed zijn! :lol:

Maar soit, beste believers. Scheld er maar op los, het bewijst maar al te goed hoe zwak jullie inhoudelijk staan.

Zoals ik in andere threads al geschreven heb, wacht ik inmiddels geduldig op bewijzen en/of argumenten. Dan kunnen we verder praten. Maar ik denk niet dat de groep believers op dit forum daarvoor kan zorgen.

Lex Blanca
6 juli 2006, 22:38
Hoe erg is het niet als mensen nog fier zijn ook om hun debiele uitdrukkingen ... :?
Je ziet spoken,zoals met dat schelden daarnet.:-)
Waaruit leid je af dat we er fier op zijn?

Dit is verondersteld een discussieforum te zijn, met argumenten en meningen. Dat is voor de believers echter te moeilijk.
Onzin,alle "believers" discussieren,brengen argumenten aan en hebben een redelijk uitgesproken mening.(wat van een klein deel van de forummers niet kan gezegd worden,echter zitten daar geen "believers" bij-hen vernoemt Firestone niet.:?)


Maar soit, beste believers. Scheld er maar op los, het bewijst maar al te goed hoe zwak jullie inhoudelijk staan.
Er is in dit geval niet gescholden! en toch blijft ze dit herhalen...-standard procedure.:|

Zoals ik in andere threads al geschreven heb, wacht ik inmiddels geduldig op bewijzen en/of argumenten. Dan kunnen we verder praten. Maar ik denk niet dat de groep believers op dit forum daarvoor kan zorgen.
Bepaalde van de argumenten zijn ook vandaag genoemd,daar reageer je echter niet op.:roll:Het falen van NORAD om er maar 1 te noemen.

Wat Firestone doet is de niet goed onderbouwde eruitpikken en dan claimen dat de hele theorie onzin is omdat deze niet helemaal blijken te kloppen (over het algemeen vergezeld van een welgeplande aanval op de integriteit van "de believers" in het algemeen en haar trademark:"alles wat jullie doen is schelden".:roll:

Kinderachtig.
+het wijkt keer op keer af van de inhoud van de draad-waarvoor excuses dat ik daar dit keer aan heb meegewerkt.:|

Djiezes
7 juli 2006, 07:37
Waar ging deze draad nu weer over? :?

Chipie
7 juli 2006, 07:54
Waar ging deze draad nu weer over? :?
http://www.agripress.be/_STUDIOEMMA_UPLOADS/foto/artikel/4-slachtkip_geslacht.jpg

exodus
7 juli 2006, 08:28
J
Wat Firestone doet is de niet goed onderbouwde eruitpikken en dan claimen dat de hele theorie onzin is omdat deze niet helemaal blijken te kloppen (over het algemeen vergezeld van een welgeplande aanval op de integriteit van "de believers" in het algemeen en haar trademark:"alles wat jullie doen is schelden".:roll:


Inderdaad, dit is exact wat ze doet. Het is eentje om in onderschrift te zetten.

Chipie
7 juli 2006, 09:44
http://i10.photobucket.com/albums/a140/emileentamara/kip.jpg

Dat is dus een kop zonder kieken...

stonaar
7 juli 2006, 11:29
Waar ging deze draad nu weer over? :?

:-)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/JosefMengele1.jpg

Sinistra
7 juli 2006, 18:57
Standaard techniek van Lex Blanca ...

Ik merk overigens op dat geen van de wijsneuzen in deze thread ook maar één woord aan het vermeende onderwerp heeft besteed.

Maar debiele opmerkingen over mij, d�*�*r zijn ze prima in!
En er nog fier over zijn ook! :roll:

Echt, wat een niveau ...
En deze mensen denken dat ze universele complotten ontmaskeren !!! :lol:

Laat ze toch doen schatje. ;-) Ze weten niet beter, de internationale der antisemieten. Allen verblind door jaloezie voor het Joodse volk.

Lex Blanca
7 juli 2006, 20:16
Laat ze toch doen schatje. ;-) Ze weten niet beter, de internationale der antisemieten. Allen verblind door jaloezie voor het Joodse volk.
Nog een slimme.:roll:
Het Joodse "gewone volk" wordt net als de rest van het "gewone volk" uitgebuit en misbruikt door de Elite-die Deels! Joods is.En jaloers dat we zijn op het Joodse volk...:-)

Als je kan aantonen wat je beweert over dat antisemietisme verban ik mezelf van dit forum.
Durf je daar een gelijkaardige voorwaarde tegenover te stellen als ik het omgekeerde kan laten blijken?

abi
7 juli 2006, 23:51
Jozef Mengele leeft nog

Het is wel DR Jozef Mengele

Respect is weer ver te zoeken !!!

Esperanza
8 juli 2006, 07:38
Het is wel DR Jozef Mengele

Respect is weer ver te zoeken !!!Ik hoop dat dit enigszins een poging tot sarcasme/humor is?

Gun
8 juli 2006, 22:47
Nog een slimme.:roll:
Het Joodse "gewone volk" wordt net als de rest van het "gewone volk" uitgebuit en misbruikt door de Elite-die Deels! Joods is.En jaloers dat we zijn op het Joodse volk...:-)

Als je kan aantonen wat je beweert over dat antisemietisme verban ik mezelf van dit forum.
Durf je daar een gelijkaardige voorwaarde tegenover te stellen als ik het omgekeerde kan laten blijken?a nice one Lex

Gun
8 juli 2006, 22:48
Hoe erg is het niet als mensen nog fier zijn ook om hun debiele uitdrukkingen ... :?

Dit is verondersteld een discussieforum te zijn, met argumenten en meningen. Dat is voor de believers echter te moeilijk.

Copy-pasten, dat lukt nog wel, maar daarmee is de kous af.
Op tegenargumenten beredeneerd reageren, zonder steeds deze idiote persoonlijke aanvallen, dat lukt hen kennelijk niet. Beslist omdat hun argumenten steengoed zijn! :lol:

Maar soit, beste believers. Scheld er maar op los, het bewijst maar al te goed hoe zwak jullie inhoudelijk staan.

Zoals ik in andere threads al geschreven heb, wacht ik inmiddels geduldig op bewijzen en/of argumenten. Dan kunnen we verder praten. Maar ik denk niet dat de groep believers op dit forum daarvoor kan zorgen.Heb je gelezen schatje ... heb je gelezen

Duym
9 juli 2006, 06:41
= terug in de schulp kruipen bij gebrek aan een gefundeerd weerwoord...

De vergelijking is zo belachelijk dat ik ook geen weerwoord te bieden heb. Wie deze topic gevolgd heeft, kan alleen maar zijn hoofd schudden voor de minimalisering van wat een der grootste onmensen in de geschiedenis heeft aangericht.

Firestone
10 juli 2006, 09:57
Op de debiele persoonlijke aanvallen en commentaren van de believers en aanverwanten zal ik uiteraard niet reageren.

Hun inhoudelijke opmerkingen verdienen wel een reactie.

Hier gaan we dan:

.

Lof der Zotheid
10 juli 2006, 10:30
De vergelijking is zo belachelijk dat ik ook geen weerwoord te bieden heb. Wie deze topic gevolgd heeft, kan alleen maar zijn hoofd schudden voor de minimalisering van wat een der grootste onmensen in de geschiedenis heeft aangericht.

Daar hebt ge helemaal gelijk in. Ik had het enkel over 2004gun die met zijn mond vol tanden staat, wanneer zijn argumentatie voor de zoveelste keer door Firestone onderuit gehaald is...

stonaar
10 juli 2006, 13:48
Zou je beter je mening over het nieuws niet zeggen? Nu je toch iets hebt opgeschreven. In plaats van te 'klagen','zeuren', .. over de titel :-(

Op de debiele persoonlijke aanvallen en commentaren van de believers en aanverwanten zal ik uiteraard niet reageren.

Hun inhoudelijke opmerkingen verdienen wel een reactie.

Hier gaan we dan:

:roll:

Lex Blanca
10 juli 2006, 14:41
Daar hebt ge helemaal gelijk in. Ik had het enkel over 2004gun die met zijn mond vol tanden staat, wanneer zijn argumentatie voor de zoveelste keer door Firestone onderuit gehaald is...

Moet jij niet Ironicus heten i.p.v. Cynicus?:|

Lof der Zotheid
10 juli 2006, 14:52
Moet jij niet Ironicus heten i.p.v. Cynicus?:|

Ironie en cynisme liggen soms gevaarlijk dicht bij elkaar... Ik meen te mogen beweren dat een belangrijk ingrediënt van cynisme - juist, ja! - ironie is. Vanuit die optiek bekeken zijn beide namen dus toepasselijk8) ...

Gun
10 juli 2006, 20:36
= terug in de schulp kruipen bij gebrek aan een gefundeerd weerwoord...Je mag het interpreteren zaols je wil, ik heb er geen probleem mee.

Jij zit intussen reeds geruime tijd op politics.be dus heb jij ook al kennis gemaakt met de clevere discussietechniek van stone. Het enige probleem is dat ik me soms laat vangen en reageer op alweer een poging om de discussie te verschuiven, alweer een reactie die persoonlijk is zonder te schelden, alweer een geslepen uitval, ...

Ik heb niet de gewoonte om in mijn schulp te kruipen, ik heb gewoon een hekel aan de wijze van discussiëren van stone want open van mening wisselen is onmogelijk ...

Gun
10 juli 2006, 20:38
Geef toe, ze is getalenteerd :-D Yep:cry:

Gun
10 juli 2006, 20:44
De vergelijking is zo belachelijk dat ik ook geen weerwoord te bieden heb. Wie deze topic gevolgd heeft, kan alleen maar zijn hoofd schudden voor de minimalisering van wat een der grootste onmensen in de geschiedenis heeft aangericht.Ook jij blijft doorstomen over de inderdaad heel slecht gekozen titel, maar over de inhoud van het artikel geen mening?

Duym
10 juli 2006, 21:09
Ook jij blijft doorstomen over de inderdaad heel slecht gekozen titel, maar over de inhoud van het artikel geen mening?

Ik stel me de vraag wat je met dat artikel wilt aantonen? Dat er Joden zijn die met de mensenrechten een loopje nemen?
Om uit te maken wie er gelijk heeft moeten we wederzijdse wreedheden niet tegen elkaar afwegen. Tijdens de bezetting reden er Joden met een scherpe neus (figuurlijk dan) mee in Duitse auto's om rasgenoten uit met de massa te plukken. Zulke onvoorstelbare wreedheden zijn universeel aan het verschijnsel mens.
Mijn pro-Joodse instelling komt voort uit de bijbel. Jeruzalem is de onverdeelde hoofdstad van Israël, maar diezelfde bijbel zegt me dat dat een belofte Gods is, geen gevolg van een militair ingrijpen (mijn gedacht).

Gun
10 juli 2006, 21:57
Ik stel me de vraag wat je met dat artikel wilt aantonen? Dat er Joden zijn die met de mensenrechten een loopje nemen?
Om uit te maken wie er gelijk heeft moeten we wederzijdse wreedheden niet tegen elkaar afwegen. Tijdens de bezetting reden er Joden met een scherpe neus (figuurlijk dan) mee in Duitse auto's om rasgenoten uit met de massa te plukken. Zulke onvoorstelbare wreedheden zijn universeel aan het verschijnsel mens.
Mijn pro-Joodse instelling komt voort uit de bijbel. Jeruzalem is de onverdeelde hoofdstad van Israël, maar diezelfde bijbel zegt me dat dat een belofte Gods is, geen gevolg van een militair ingrijpen (mijn gedacht).Ik deel uw bijbelse overtuiging niet en vind dan ook dat de bijbel (eerder een sprookje en een mogelijke leidraad dan een historisch document in mijn ogen) geen enkele basis vormt voor het inpalmen van grondgebied. Ik heb geen enkel probleem met mensen die een geloofsovertuiging bezitten zolang dit spirituele in plaats van materiële zaken dient.

Ter info: ik heb dit originele bericht niet gepost, ik maakte enkel de terechte opmerking dat Firestone alweer de inhoud van het artikel niet ter sprake bracht maar zich over de inderdaad slecht gekozen titel begon druk te maken om op deze manier de originele poster in een hoekje te drijven

Duym
11 juli 2006, 06:06
Ik deel uw bijbelse overtuiging niet en vind dan ook dat de bijbel (eerder een sprookje en een mogelijke leidraad dan een historisch document in mijn ogen) geen enkele basis vormt voor het inpalmen van grondgebied. Ik heb geen enkel probleem met mensen die een geloofsovertuiging bezitten zolang dit spirituele in plaats van materiële zaken dient.

Ter info: ik heb dit originele bericht niet gepost, ik maakte enkel de terechte opmerking dat Firestone alweer de inhoud van het artikel niet ter sprake bracht maar zich over de inderdaad slecht gekozen titel begon druk te maken om op deze manier de originele poster in een hoekje te drijven

Dat historische document toont aan dat het 'ingepalmde' grondgebied van Israël is.

Lex Blanca
11 juli 2006, 12:21
Dat historische document toont aan dat het 'ingepalmde' grondgebied van Israël is.

Wie heeft dat document geschreven?Hoe wist(en) de "schrijver(s)" dat dat de wil van God was?

Duym
11 juli 2006, 12:30
Wie heeft dat document geschreven?Hoe wist(en) de "schrijver(s)" dat dat de wil van God was?

Laat ons het geloof maar buiten beschouwing; geloof is geloof. Historisch gezien, is er echter maar weinig in te brengen tegen de aanspraak die het Joodse volk maakt op plek waar ze nu zitten.

Lex Blanca
11 juli 2006, 12:50
Laat ons het geloof maar buiten beschouwing; geloof is geloof. Historisch gezien, is er echter maar weinig in te brengen tegen de aanspraak die het Joodse volk maakt op plek waar ze nu zitten.

Sjah,zo maak je je er wel erg makkelijk vanaf...:|
Waarom verklaar je er niet bij waarom het Joodse volk recht heeft op die plek?

Gun
11 juli 2006, 21:37
Dat historische document toont aan dat het 'ingepalmde' grondgebied van Israël is.Mijn excuses, maar indien uw wereld op deze basis draait dan heb ik met U geen uitstaans. U bent een geconditioneerde extremist en ... ik HAAT extremistjes;-)

Lof der Zotheid
12 juli 2006, 14:33
Je mag het interpreteren zaols je wil, ik heb er geen probleem mee.

Jij zit intussen reeds geruime tijd op politics.be dus heb jij ook al kennis gemaakt met de clevere discussietechniek van stone. Het enige probleem is dat ik me soms laat vangen en reageer op alweer een poging om de discussie te verschuiven, alweer een reactie die persoonlijk is zonder te schelden, alweer een geslepen uitval, ...

Ik heb niet de gewoonte om in mijn schulp te kruipen, ik heb gewoon een hekel aan de wijze van discussiëren van stone want open van mening wisselen is onmogelijk ...

Dat kan ik op een bepaalde manier wel begrijpen...

Lof der Zotheid
12 juli 2006, 14:35
Mijn excuses, maar indien uw wereld op deze basis draait dan heb ik met U geen uitstaans. U bent een geconditioneerde extremist en ... ik HAAT extremistjes;-)

En als hij/zij het omgekeerde had beweerd? Was hij/zij dan ook een geconditioneerde extremist?

Gun
12 juli 2006, 23:14
En als hij/zij het omgekeerde had beweerd? Was hij/zij dan ook een geconditioneerde extremist?

Iemand die op basis van de bijbel deze uitspraak verkondigt is voor mij een geconditioneerd extremistje:
Dat historische document toont aan dat het 'ingepalmde' grondgebied van Israël is.

Wat bedoel jij met het tegengestelde?

praha
12 juli 2006, 23:43
Dat historische document toont aan dat het 'ingepalmde' grondgebied van Israël is.
nog aangenomen dat het een historisch document zou zijn ( ik geef je daar zelfs deels gelijk in exclusief het geloofsgehalte dan )
waar staat dat dan precies Duym ?

Duym
13 juli 2006, 05:48
nog aangenomen dat het een historisch document zou zijn ( ik geef je daar zelfs deels gelijk in exclusief het geloofsgehalte dan )
waar staat dat dan precies Duym ?

Daar heb je die domoor weer. :?
Ik zie dat ik nog elders op een vraag (?) van je (moet) antwoorden.

Gun
13 juli 2006, 09:06
Daar heb je die domoor weer. :?
Ik zie dat ik nog elders op een vraag (?) van je (moet) antwoorden.Een éénvoudige, correcte vraag wordt aldus beantwoord, U maakt een mooie indruk8)

Lof der Zotheid
13 juli 2006, 09:23
Iemand die op basis van de bijbel deze uitspraak verkondigt is voor mij een geconditioneerd extremistje:


Wat bedoel jij met het tegengestelde?

Met het tegengestelde bedoel ik het volgende: als iemand op basis van de koran gaat zeggen dat Palestina historisch gezien aan de Palestijnen toekomt, is dat een geconditioneerde extremist of heeft die persoon een gerechtvaardigd argument?

Duym
13 juli 2006, 10:11
Een éénvoudige, correcte vraag wordt aldus beantwoord, U maakt een mooie indruk8)

Ha, Praha heeft zijn grote broer op pad gestuurd.:lol:

Man, bemoei je met je eigen zaken.

praha
13 juli 2006, 12:55
Daar heb je die domoor weer. :?
Ik zie dat ik nog elders op een vraag (?) van je (moet) antwoorden.
idd
't wordt wat inhalen geblazen Duym 8)

praha
13 juli 2006, 12:56
Met het tegengestelde bedoel ik het volgende: als iemand op basis van de koran gaat zeggen dat Palestina historisch gezien aan de Palestijnen toekomt, is dat een geconditioneerde extremist of heeft die persoon een gerechtvaardigd argument?
da's een even grote geconditioneerde extremist

Lof der Zotheid
13 juli 2006, 13:00
da's een even grote geconditioneerde extremist

Ik geef u wis en zeker geen ongelijk. Nu nog wachten op 2004gun...

Gun
13 juli 2006, 15:41
Met het tegengestelde bedoel ik het volgende: als iemand op basis van de koran gaat zeggen dat Palestina historisch gezien aan de Palestijnen toekomt, is dat een geconditioneerde extremist of heeft die persoon een gerechtvaardigd argument?Volledig dezelfde evaluatie. De bijbel, koran, ... vormen de geschreven basis van een godsdienst maar vormen geen enkele rechtvaardiging voor het bezetten van een grondgebied.

Dus identiek dezelfde geconditioneerde extremistjes.;-)

Gun
13 juli 2006, 15:43
Ha, Praha heeft zijn grote broer op pad gestuurd.:lol:

Man, bemoei je met je eigen zaken.U stijgt nog meer in mijn achting:roll:

Lof der Zotheid
13 juli 2006, 15:45
Volledig dezelfde evaluatie. De bijbel, koran, ... vormen de geschreven basis van een godsdienst maar vormen geen enkele rechtvaardiging voor het bezetten van een grondgebied.

Dus identiek dezelfde geconditioneerde extremistjes.;-)

OK, dat is wat ik wilde weten. Ge zijt tenminste nog consequent in uw redeneringen, wat van velen hier niet gezegd kan worden;-) .

Firestone
13 juli 2006, 15:52
Ter info: ik heb dit originele bericht niet gepost, ik maakte enkel de terechte opmerking dat Firestone alweer de inhoud van het artikel niet ter sprake bracht maar zich over de inderdaad slecht gekozen titel begon druk te maken om op deze manier de originele poster in een hoekje te drijven:roll:

Het enige wat de "originele poster" te vertellen had was een parallel trekken tussen een verhaal in Israël en Mengele. Niet meer.

Geen letter heeft de "originele poster", nog één van de andere wijsneuzen hier trouwens, aan het verhaal besteed.

Het is dus perfect legitiem te wijzen op het debiele karakter van deze parallel, die de enige inhoud in de beginpost was.

Dat jij daar niet tegen kunt is jouw probleem. Dat je weer moest afkomen met je persoonlijke aanvallen is een beetje ***knip***.

Duym
13 juli 2006, 16:05
U stijgt nog meer in mijn achting:roll:

Is niet wederzijds.

Sinistra
13 juli 2006, 16:05
:roll:

Het enige wat de "originele poster" te vertellen had was een parallel trekken tussen een verhaal in Israël en Mengele. Niet meer.

Geen letter heeft de "originele poster", nog één van de andere wijsneuzen hier trouwens, aan het verhaal besteed.

Het is dus perfect legitiem te wijzen op het debiele karakter van deze parallel, die de enige inhoud in de beginpost was.

Dat jij daar niet tegen kunt is jouw probleem. Dat je weer moest afkomen met je persoonlijke aanvallen is een beetje ***knip***.

Laat ons Gunneke toch doen. Nazi's kun je niet eenmaal niet veranderen schoonheid ;-) en dat is zeker jouw fout niet....

Gun
13 juli 2006, 18:02
Laat ons Gunneke toch doen. Nazi's kun je niet eenmaal niet veranderen schoonheid ;-) en dat is zeker jouw fout niet....... zegt ons geconditioneerd extremistje (pas op Stone, alweer een persoonlijke aanval8) )

Toch wel straf, wanneer men enige kritische commentaar geeft op de zionisten of de houding van sommige joden wordt men onmiddellijk bestempeld als een nazi, enjoy and have fun.