PDA

View Full Version : Weer priester mishandeld in Turkije


stonaar
6 juli 2006, 16:45
Weer priester mishandeld in Turkije

(Novum/AP) - Een Franse priester is zondag in de Turkse havenstad Samsun neergestoken. Het is de derde keer in de afgelopen maanden dat in Turkije een katholieke priester werd aangevallen. De 74-jarige priester, Pierre Brunissen, heeft verwondingen aan zijn been opgelopen en is overgebracht naar het ziekenhuis, zei een kerkwoordvoerder tegen het persbureau AP.
De politie hield onmiddellijk een verdachte aan, berichtte het persbureau Anatolia. De 47-jarige man, die geestelijke problemen zou hebben, had geklaagd dat Brunissen zich actief inzette om zieltjes te winnen. Bekeren is in het voornamelijk islamitische Turkije niet illegaal, maar wordt wel algemeen veroordeeld. In februari werd in Trabzon een biddende priester doodgeschoten. Een Sloveense priester werd in Izmir bij de keel gegrepen en met de dood bedreigd.

bron: http://www.nieuws.nl/250120

http://www.europa-europees.org/img/affiches/EE_affiche_424x600.jpg

:twisted:

Antoon
6 juli 2006, 17:58
Je hoeft niemand nog te overtuigen. Hier is de overgrote meerderheid van de Europeanen het met je eens.

Heftruck
6 juli 2006, 18:24
Je hoeft niemand nog te overtuigen. Hier is de overgrote meerderheid van de Europeanen het met je eens.

Staaf dat.

Fonske
7 juli 2006, 00:00
Dus omdat één of andere nitwit iemand aanvalt mag Turkije niet toegelaten worden.
Change dat België al toegelaten is, want de moorden op Joe van Holsbeek, Guido Demoor en Stacy en Natalie zou onze kansen zwaar hebben beknot.

kaatd
7 juli 2006, 00:48
U neemt de verdediging op van volks- en religievijandige allochtonen die in Turkije door autochtonen worden aangevallen, maar hier juicht u dat wellicht toe?

Fonske
7 juli 2006, 01:15
U neemt de verdediging op van volks- en religievijandige allochtonen die in Turkije door autochtonen worden aangevallen, maar hier juicht u dat wellicht toe?

Is deze commentaar op mij gericht?? Is niet erg duidelijk, wat wel duidelijk mag wezen is dat mijn bericht ironisch was.
Ik vind namelijk niet dat een incident met een of andere extremistische debiel de toelating van Turkije in de weg moet staan.

Twanne
7 juli 2006, 01:36
Mogen we trouwens niet vergeten dat er in Turkije massaal is gedemonstreerd door de bevolking tegen de moord op enkele rechters. Die hadden niet lang tevoren een uitspraak gedaan tegen het dragen van hoofddoeken. Blijkbaar kon een moslim daar niet zo goed met lachen.
Het spijtige is dat iedereen die vijf incidenten onthoudt, niemand die 500.000 betogers in Turkije zelf hiertegen.

willem1940NLD
7 juli 2006, 02:03
Mogen we trouwens niet vergeten dat er in Turkije massaal is gedemonstreerd door de bevolking tegen de moord op enkele rechters. Die hadden niet lang tevoren een uitspraak gedaan tegen het dragen van hoofddoeken. Blijkbaar kon een moslim daar niet zo goed met lachen.
Het spijtige is dat iedereen die vijf incidenten onthoudt, niemand die 500.000 betogers in Turkije zelf hiertegen.

500.000 is niet veel op pakweg 70 miljoen.

Heus, Turkije wordt ons wel door de strot gedwongen, zal binnengehaald worden om kort daarna religieus te radicaliseren omdat het leger zijn invloed zal zijn afgepakt en Hr Erdogan eindelijk met de overmacht die hem, vers uit de bajes, zo enthousiast tot leider koos, "democratisch" de democratie zal afschaffen en vervangen door shar�*a. Heet zoiets niet "dubbele agenda"?

Optimisme past ons niet: Spanje en Engeland waren al bij voorbaat "lid" terwijl de kogels nog volop floten van en naar Basken en Ieren; ook de zegeningen van de pleuro en de multikul werden listig doorgedrukt zonder enige volksraadpleging.

De aanslagen die de Media halen dienen beschouwd te worden als een "aanvaardbaar risico" binnen de EU-doelstellingen. Echt een "strak plan". Vooral geen referendum want dat werkt toch maar storend.

Fonske
7 juli 2006, 11:20
Optimisme past ons niet: Spanje en Engeland waren al bij voorbaat "lid" terwijl de kogels nog volop floten van en naar Basken en Ieren; ook de zegeningen van de pleuro en de multikul werden listig doorgedrukt zonder enige volksraadpleging.

En fluiten die kogels nog steeds dan? Ik dacht het niet.


Heus, Turkije wordt ons wel door de strot gedwongen, zal binnengehaald worden om kort daarna religieus te radicaliseren omdat het leger zijn invloed zal zijn afgepakt en Hr Erdogan eindelijk met de overmacht die hem, vers uit de bajes, zo enthousiast tot leider koos, "democratisch" de democratie zal afschaffen en vervangen door shar�*a. Heet zoiets niet "dubbele agenda"?

Dus als ik u goed begrijp wacht Turkije volgens u om pas na toetreding te radicaliseren. Kunt u ook eens uitleggen waarom ze dat zou doen?

Ke Nan
7 juli 2006, 12:39
Dus als ik u goed begrijp wacht Turkije volgens u om pas na toetreding te radicaliseren. Kunt u ook eens uitleggen waarom ze dat zou doen?

Dat hoort bij een sinister masterplan waarbij o.a. de rest van Europa zal geislamiseerd, verturkst en zodoende onderworpen zal worden.

willem1940NLD
7 juli 2006, 13:04
En fluiten die kogels nog steeds dan? Ik dacht het niet ...

Nee, na al die tijd zijn er momenteel een soort van "wapenstilstanden", nog maar kort geleden ontstaan. Probeer nu niet te doen alsof die aangelegenheden geregeld zijn.

Dus als ik u goed begrijp wacht Turkije volgens u om pas na toetreding te radicaliseren. Kunt u ook eens uitleggen waarom ze dat zou doen?

Exact; zonder de uitschakeling van de invloed van het leger (voorwaarde voor toetreding tot de EU) ziet Hr Erdogan met zijn vele stemmers geen kans om de seculaire/seculiere staat "democratisch" af te schaffen. Hij steekt overigens zijn ideeën niet onder stoelen of banken, blijft fundamentalist. Volgens Encarta2000 had/heeft Turkije 98% moslims en zelfs de "gematigden" zijn niet tégen "shar�*a".

Fonske
7 juli 2006, 13:12
Exact; zonder de uitschakeling van de invloed van het leger (voorwaarde voor toetreding tot de EU) ziet Hr Erdogan met zijn vele stemmers geen kans om de seculaire/seculiere staat "democratisch" af te schaffen. Hij steekt overigens zijn ideeën niet onder stoelen of banken, blijft fundamentalist. Volgens Encarta2000 had/heeft Turkije 98% moslims en zelfs de "gematigden" zijn niet tégen "shar�*a".

U bent duidelijk rijp voor de threat New World Order. Waarschijnlijk dat ze je daar wel zullen geloven, die zijn altijd wel te vinden voor een goede conspiracy.

willem1940NLD
7 juli 2006, 13:23
U bent duidelijk rijp voor de threat New World Order. Waarschijnlijk dat ze je daar wel zullen geloven, die zijn altijd wel te vinden voor een goede conspiracy.

"Thread" bedoel je waarschijnlijk ("draad" is toch eenvoudiger).

Vraag je Turkse kennissen eens terloops naar "Turan" en zij zullen daarover zeer onderhoudend vertellen.

Die (andere) nieuwe-wereld-orde kan ik niet beoordelen want wordt alleen maar beweerd door buitenstaanders en met onbewijsbare zaken houd ik mij niet graag bezig.

Hr Erdogan publiceert juist voldoende zelf.
1+1=2.

Lof der Zotheid
7 juli 2006, 13:41
Dat hoort bij een sinister masterplan waarbij o.a. de rest van Europa zal geislamiseerd, verturkst en zodoende onderworpen zal worden.

En wordt gij de volgende sultan, of zijt gij dat al?

Mustius
7 juli 2006, 15:01
Die gast had blijkbaar een tijdje geleden zijn moeder vermoord, daarna hebben ze hem effe in een instelling gestopt (schizofrenie patient) en nadat hij vrijgekomen is heeft hij nu een priester neergestoken, hij zal weer vrijgelaten worden omwille van zijn ziekte, wie zou de volgende doelwit zijn? :lol:
Trouwens missionarissen hebben niks te zoeken in Turkije dat ze het maar afbollen, maar betekent natuurlijk niet dat men ze fysiek moeten aanvallen maar het land uitschoppen, priesters die gewoon in hunne kerk met de andere christenen hun geloof beleven zijn altijd welkom maar geen missionaris bedriegers in Turkije !!!!
En oh ja ik ben ook tegen de toetreding tot de EU...

stonaar
7 juli 2006, 16:10
De belangrijke kardinaal Walter Kasper vindt Turkije gevaarlijk voor katholieken. "Het is niet het goede moment voor Turkije om toe te treden tot de Europese Unie. Turkije mist een seculiere staat die religieuze vrijheid kan garanderen. Het wordt een lang proces dat tijd nodig heeft".

Zondag werd de 74-jarige Franse priester Pierre Brunissen neergestoken in Samsun aan de Zwarte Zee, vermoedelijk door iemand die in de war was. Daarvoor waren er al twee andere incidenten tegenover katholieken. Zo werd in februari de katholieke priester Andrea Santoro neergeschoten in Trabzon, eveneens aan de Zwarte Zee. "Islamitisch fundamentalisme groeit ook in Istanbul, en er is sprake van vreemdelingenhaat", aldus de kardinaal.

De aartsbisschop Luigi Padovese vindt dat Turkije niet meer veilig is voor katholieken. "Ik woon in Iskunderun aan de grens met Syrië, maar wat ik zeg geldt voor het hele land: ik voel me niet veilig meer, en alle katholieken in andere dorpen ook niet meer". Hij voegde toe dat de neergestoken Franse priester meermalig bedreigd werd over de telefoon, en dat dat ook regelmatig gebeurt bij andere katholieken.

Paus Benedictus XVI zal in november een officieel bezoek aan Turkije brengen.
bron:http://euobserver.com/9/22033

willem1940NLD
7 juli 2006, 22:50
Die gast had blijkbaar een tijdje geleden zijn moeder vermoord, daarna hebben ze hem effe in een instelling gestopt (schizofrenie patient) en nadat hij vrijgekomen is heeft hij nu een priester neergestoken, hij zal weer vrijgelaten worden omwille van zijn ziekte, wie zou de volgende doelwit zijn? :lol:
Trouwens missionarissen hebben niks te zoeken in Turkije dat ze het maar afbollen, maar betekent natuurlijk niet dat men ze fysiek moeten aanvallen maar het land uitschoppen, priesters die gewoon in hunne kerk met de andere christenen hun geloof beleven zijn altijd welkom maar geen missionaris bedriegers in Turkije !!!!
En oh ja ik ben ook tegen de toetreding tot de EU...

Inderdaad een treffende gedachte om wederzijdse godsdienstfanaten en aanverwante cultuurproducten in eigen land te houden, al dan niet opgesloten.

carlgustaaf
7 juli 2006, 22:55
Staaf dat.voor ijzeren staven moet je bij de Marrokanen zijn.Het gaat hier over Turken.

carlgustaaf
7 juli 2006, 23:00
U neemt de verdediging op van volks- en religievijandige allochtonen die in Turkije door autochtonen worden aangevallen, maar hier juicht u dat wellicht toe?steken Belgen hier Imams omver? Nooit over gehoord?!
Persoonlijk verkies ik nekschoten voor de vijand, beste Kaatd, net zoals u:-) Ik ben wel nog niet zo ver, dat ik daar gedichten over schrijf.Mischien als ik wat drugs nam?8) Wie weet zou ik dan nog mogen meedoen op dat festival in oktober!!

carlgustaaf
7 juli 2006, 23:05
En fluiten die kogels nog steeds dan? Ik dacht het niet.




Dus als ik u goed begrijp wacht Turkije volgens u om pas na toetreding te radicaliseren. Kunt u ook eens uitleggen waarom ze dat zou doen?eens dat Turkije "binnen" is, en sterk van zijn 70 of 80 miljoen inwoners, gaan ze de lakens willen uitdelen, en héél veeleisend worden.Onthoud maar wat ik nu beweer.
Liefst van al zou ik natuurlijk groot ongelijk krijgen, en nog liever dat dat land nooit in de Europese Unie komt...

Mustius
8 juli 2006, 10:08
eens dat Turkije "binnen" is, en sterk van zijn 70 of 80 miljoen inwoners, gaan ze de lakens willen uitdelen, en héél veeleisend worden.Onthoud maar wat ik nu beweer.
Liefst van al zou ik natuurlijk groot ongelijk krijgen, en nog liever dat dat land nooit in de Europese Unie komt...



Turkije komt de Eu heus niet binnen hoor, men is Turkije dat aan het wijsmaken en ze geven Turkije heel veel en belachelijke voorwaarde , een grote deel van de Turkse bevolking is nu TEGEN een toetreding ;-)

Ke Nan
8 juli 2006, 15:33
En wordt gij de volgende sultan, of zijt gij dat al?

Ja en ja. Ik verordonneer dat vanaf heden de Turkse nationale voetbalploeg tot in de eeuwigheid het WK zal winnen. En de superieure Turken zullen natuurlijk ook alle wereldkampioenschappen van het wielrennen, schaatsen, tennis, verspuwen winnen. Laten we ook in Ke Nan's naam de Olympische Spelen niet vergeten.

Ik heb gesproken.

carlgustaaf
8 juli 2006, 15:48
Turkije komt de Eu heus niet binnen hoor, men is Turkije dat aan het wijsmaken en ze geven Turkije heel veel en belachelijke voorwaarde , een grote deel van de Turkse bevolking is nu TEGEN een toetreding ;-)"naar het schijnt" word er nu ge-eist dat Turkije behalve Chyprus, ook Istanbul en zijn omtrek aan Griekenland teruggeeft.Dat gaat opnieuw Konstantinopel genoemd worden, en men gaat daar een grote Orhodoxe Tempel bouwen. De Turkse bevolking moet ook verhuizen uit de stad.

stonaar
8 juli 2006, 15:49
"naar het schijnt" word er nu ge-eist dat Turkije behalve Chyprus, ook Istanbul en zijn omtrek aan Griekenland teruggeeft.Dat gaat opnieuw Konstantinopel genoemd worden, en men gaat daar een grote Orhodoxe Tempel bouwen. De Turkse bevolking moet ook verhuizen uit de stad.

:cheer: :cheer: :cheer:

Fonske
10 juli 2006, 11:50
eens dat Turkije "binnen" is, en sterk van zijn 70 of 80 miljoen inwoners, gaan ze de lakens willen uitdelen, en héél veeleisend worden.Onthoud maar wat ik nu beweer.
Liefst van al zou ik natuurlijk groot ongelijk krijgen, en nog liever dat dat land nooit in de Europese Unie komt...

En hoe gaat Turkije dat doen? Weet u eigenlijk wel iets over de (institutionele) werking van de EU?

willem1940NLD
10 juli 2006, 12:53
En hoe gaat Turkije dat doen? Weet u eigenlijk wel iets over de (institutionele) werking van de EU?

Het heet "gewoon" godsdienstvrijheid en dat valt zeer goed te misbruiken.

Lof der Zotheid
10 juli 2006, 14:04
Ja en ja. Ik verordonneer dat vanaf heden de Turkse nationale voetbalploeg tot in de eeuwigheid het WK zal winnen. En de superieure Turken zullen natuurlijk ook alle wereldkampioenschappen van het wielrennen, schaatsen, tennis, verspuwen winnen. Laten we ook in Ke Nan's naam de Olympische Spelen niet vergeten.

Ik heb gesproken.

Ik doe mee, als ik uw grootvizier voor het leven ben.:twisted:

Kay_
10 juli 2006, 14:06
Normaal zijn het toch altijd de priesters die 'mishandelen' ;-)

carlgustaaf
10 juli 2006, 15:09
En hoe gaat Turkije dat doen? Weet u eigenlijk wel iets over de (institutionele) werking van de EU?iemand is me voor geweest. In name van de godsdienstvrijheid kan Turkije ons heel wat last verkopen, als ze de Unie binnen geraken, wat ik niet hoop. En ze zullen zich niet generen, wees daar maar zeker van.

carlgustaaf
10 juli 2006, 15:13
Normaal zijn het toch altijd de priesters die 'mishandelen' ;-)in Turkije worden ze vermoord, en afgeranseld. Natuurlijk vind gij dat plezant.Eigenlijk doen die Turken wat ge zelf niet durft...:twisted:

willem1940NLD
10 juli 2006, 16:43
in Turkije worden ze vermoord, en afgeranseld. Natuurlijk vind gij dat plezant.Eigenlijk doen die Turken wat ge zelf niet durft...:twisted:

Ik denk dat de "motivering" anders ligt: het is het uitschakelen van concurrentie.

Ideaal lijkt de gedachte, dat met enige wachttijd wij zouden kunnen genieten van een eindresultaat waarbij partijen zich wederzijds hebben uitgeroeid, maar dat is allang een utopie gebleken; de islam is een gestadig oprukkend GEVAAR voor de (anders)denkende Mens.

Ke Nan
10 juli 2006, 18:15
Ik doe mee, als ik uw grootvizier voor het leven ben.:twisted:


Ik wil je wel waarschuwen voor het grootvizierschap voor het leven. Dat leven kan zo, met een vingerknip, beëindigd worden.

Ik weet iets beters. Laten we eens kijken. Hmmm, ik heb een paar jaar geleden al het gouverneurschap over Frans-, West- en Oost-Vlaanderen aan kelt belooft. En in de Limburg ga ik mijn hele hofhouding placeren. Ziet ge het gouverneurschap over Antwerpen en Brabant misschien zitten?

Ke Nan
10 juli 2006, 18:16
in Turkije worden ze vermoord, en afgeranseld. Natuurlijk vind gij dat plezant.Eigenlijk doen die Turken wat ge zelf niet durft...:twisted:


Geef eens een lijstje van de vermoorde priesters.

Fonske
10 juli 2006, 18:18
name van de godsdienstvrijheid kan Turkije ons heel wat last verkopen,

Leg dat toch even uit, want ik zie niet hoe ze op deze manier de lakens kunnen uitdelen binnen de Unie (zoals jij beweert).