PDA

View Full Version : Noord-Koreaanse raket had Hawaii als doel


Revolutie
6 juli 2006, 22:44
De Noord-Koreaanse Taepodong-2 raket die eerder deze week werd afgeschoten had het Amerikaanse grondgebied Hawaii als doel. Dat bericht de Japanse krant Sankei Shimbun op basis van bronnen binnen de Japanese en Amerikaanse defensie. De raket stortte kort na lancering al in zee. Door middel van de stand van de raket en de hoogte hiervan zou berekend zijn dat Hawaii het doel was.

De krant beweert dat het niet de bedoeling was om de Hawaiiaanse eilanden te raken, maar wel om zo dicht mogelijk in de buurt te komen om te provoceren. De Amerikaanse vloot is gevestigd in Hawaii, en als de raket een eiland had geraakt zou dit weleens een oorlog met de Verenigde Staten tot gevolg kunnen hebben.

De raket heeft volgens een hooggeplaatste Zuid-Koreaanse militair in totaal maar zeven minuten gevlogen. Volgens Washington en Zuid-Korea faalde de raket al na 42 seconden. Noord-Korea stelt echter dat de proeven succesvol zijn verlopen. De Russische ruimtevaartorganisatie Roskosmos is tevreden dat de Noord-Koreaanse poging mislukt is. "Het bewijst op grote fouten tijdens de voorbereiding en lanceerfases en in de vluchten van de grote raketten. Ze verkeren in de voorbereidende fase van dit werk", aldus Anatoli Perminov van Roskosmos.

De raket kan het Amerikaanse vasteland niet halen, maar kan wel gericht worden op de Amerikaanse grondgebieden Hawaii en Alaska. Ook Japan en Zuid-Korea zijn mogelijkheden.
geschiedenis herhaalt zich

zorlac
6 juli 2006, 22:58
Die Koreanen hebben hun moment goed gekozen, net als Iran.

De VS is momenteel niet bij machte om na de puinhoop in Irak nog ff een oorlogje te gaan voeren, en zij weten dat.
Bovendien heeft N-K ook nog hun (ex)-commi's zoals Rusland en China als bondgenoot. Niet direct militair, maar wel ivm het tegenwerken van sancties.

De zwakte van de VS in Irak heeft dus meer gevolgen dan de VS denken. Men is gewoon niet bang meer van deze grootmacht, ....en dit zal meer en meer blijken.

Fonske
6 juli 2006, 23:10
Mhhhh klinkt zeer logisch allemaal.....niet.
Waarom zou Noord Korea een regelrechte oorlog risceren? De laatste die een verassingsaanval op Pearl Harbor uitvoerde heeft daar zeer hard voor moeten betalen. Japan stond toen wel in verhouding veel sterker dan dat Noord Korea nu staat.
Korea wou Pearl Harbor niet raken, eerder tonen dat ze het zouden kunnen doen.
Het is vooral provocatie.

kaatd
6 juli 2006, 23:16
Mag ik zo vrij zijn deze visie te betwisten? Als Noord-Korea stelt dat ze hun raketten willen testen, dan testen ze misschien gewoon hun raketten. Als het initiële doel Hawai lijkt te zijn en ze hun misie na zeven minuten aborteren, dan is dat niet noodzakelijk een 'falen' maar misschien wel de bedoeling.

Zeker als de krant zelf stelt:

De krant beweert dat het niet de bedoeling was om de Hawaiiaanse eilanden te raken,

Mag ik mezelf overigens afvragen waarom iedereen zo'n heisa maakt over het testen van raketten door Noord-Korea terwijl iedereen het testen van gelijkaardige raketten door andere landen blijkbaar de normaalste zaak ter wereld vindt?

De stelling van 'Washington' en 'Zuid-Korea' dat de raket faalde is ook in tegenspraak met de laatste paragraaf van het artikel dat stelt:

De raket kan het Amerikaanse vasteland niet halen, maar kan wel gericht worden op de Amerikaanse grondgebieden Hawaii en Alaska. Ook Japan en Zuid-Korea zijn mogelijkheden.

Ik wil niet het Stalinistische regime van Noord-Korea verdedigen maar ik ben even wars van de oorlogspropaganda van de VS en hun bondgenoten.

zorlac
6 juli 2006, 23:24
Ik heb ook nix tegen landen die 'verdedigingsraketten' uittesten. Maar als de helft van 't land om komt van de honger, vind ik die uitgaven op z'n minst immoreel. En veelzeggend over de huidige machthebbers van zulke landen.

Fonske
6 juli 2006, 23:38
Mag ik mezelf overigens afvragen waarom iedereen zo'n heisa maakt over het testen van raketten door Noord-Korea terwijl iedereen het testen van gelijkaardige raketten door andere landen blijkbaar de normaalste zaak ter wereld vindt?


euh..... ik wel enkele redenen bedenken. Maar vooral omdat Kim Il Jung een aan grootheidswaanzin leidende gek is

kaatd
7 juli 2006, 00:32
Ik heb ook nix tegen landen die 'verdedigingsraketten' uittesten. Maar als de helft van 't land om komt van de honger, vind ik die uitgaven op z'n minst immoreel. En veelzeggend over de huidige machthebbers van zulke landen.

U heeft een punt en ik ga me niet verlagen tot het verdedigen van het Noord Koreaans regime.
Maar het land dat het meest ter wereld uitgeeft aan bewapening telt een kleine 45 miljoen inwoners die onder de armoedegrens leven. Dat aantal neemt jaarlijks met een paar miljoen toe.

kaatd
7 juli 2006, 00:42
vooral omdat Kim Il Jung een aan grootheidswaanzin leidende gek is
Ach, u bent psychiater en u doet aan analyse via de massamedia en internet? Interessante praktijk. Geeft u aan uw patiënten (ik veronderstel dat de man patiënt is bij u aangezien u over hem een diagnose heeft gesteld) ook therapie via de massamedia en internet? 's Wel modern ...

Misschien zou u eens moeten lezen wat de vorige Minister van Buitenlandse Zaken van de VSA over de man zegt. Zij heeft hem ontmoet. Ze is natuurlijk geen psychiater zoals u, maar toch ...
Former US Secretary of State Madeleine Albright, who has met Mr Kim, said that the North Korean leader was very well informed and "was not delusional. I found him very much on top of his brief," she said.Mr Kim is said to assiduously follow international events on the internet, and some see him as a clever manipulator, willing to take great risks to underpin his regime.

Fonske
7 juli 2006, 01:10
U beweert dus dat Kim Il Jung geen mogalomane gek is.
Heeft u al enkele reportages over Kim Il jung gezien of over zelf over Noord Korea? Die personencultus vind u niet megalomaan? Zelf Stalin komt op dat gebied maar aan de knieen van de vent.

Former US Secretary of State Madeleine Albright, who has met Mr Kim, said that the North Korean leader was very well informed and "was not delusional. I found him very much on top of his brief," she said.Mr Kim is said to assiduously follow international events on the internet, and some see him as a clever manipulator, willing to take great risks to underpin his regime.

U weet of u weet niet dat psychopaten naar de buitenwereld vaak zeer charmante mensen zijn, zo ziet u maar. Beweer hierbij zeker niet dat onze Kim ne psychopaat is, maar zo ziet u maar, mensen kunnen wel degelijk vijnzen hoor.

Metternich
7 juli 2006, 01:13
Noord-Korea is op dit moment de aandachtshoer aan het spelen. Zij willen zich opstellen als dé anti-imperialistische staat en aan het hoofd van alle anti-Amerikaanse krachten. Doordat Iran die laatste positie meer en meer begint in te nemen, moesten ze wel iets doen om de aandacht te trekken.

Dat de raket gefaalt heeft, is volgens mij meer een teken dat er spoed is gezet om toch nog snel het nieuws te kunnen halen.

Bill
7 juli 2006, 07:23
Mag ik zo vrij zijn deze visie te betwisten? Als Noord-Korea stelt dat ze hun raketten willen testen, dan testen ze misschien gewoon hun raketten. Als het initiële doel Hawai lijkt te zijn en ze hun misie na zeven minuten aborteren, dan is dat niet noodzakelijk een 'falen' maar misschien wel de bedoeling.

Zeker als de krant zelf stelt:


Mag ik mezelf overigens afvragen waarom iedereen zo'n heisa maakt over het testen van raketten door Noord-Korea terwijl iedereen het testen van gelijkaardige raketten door andere landen blijkbaar de normaalste zaak ter wereld vindt?

De stelling van 'Washington' en 'Zuid-Korea' dat de raket faalde is ook in tegenspraak met de laatste paragraaf van het artikel dat stelt:


Ik wil niet het Stalinistische regime van Noord-Korea verdedigen maar ik ben even wars van de oorlogspropaganda van de VS en hun bondgenoten.Tijd om N Korea eens een geslaagde test van een Amerikaanse raket of 10 te laten voelen...

Bill
7 juli 2006, 07:24
Die Koreanen hebben hun moment goed gekozen, net als Iran.

De VS is momenteel niet bij machte om na de puinhoop in Irak nog ff een oorlogje te gaan voeren, en zij weten dat.
Bovendien heeft N-K ook nog hun (ex)-commi's zoals Rusland en China als bondgenoot. Niet direct militair, maar wel ivm het tegenwerken van sancties.

De zwakte van de VS in Irak heeft dus meer gevolgen dan de VS denken. Men is gewoon niet bang meer van deze grootmacht, ....en dit zal meer en meer blijken.:lol:

barvo
7 juli 2006, 12:27
Tijd om N Korea eens een geslaagde test van een Amerikaanse raket of 10 te laten voelen...

Amerika durft niet aan te vallen evenals Noord Korea. Het is een soort patsstelling zoals in de Koude Oorlog

exodus
7 juli 2006, 12:41
Pure propaganda en conditionering. Er is in 2002 al eens een Koreaanse raket in Alaska geland en toen heeft niemand daar aandacht aan geschonken, terwijl dat veel groter nieuws is dan een test richting Hawai.

.

Supe®Staaf
7 juli 2006, 12:54
Mag ik mezelf overigens afvragen waarom iedereen zo'n heisa maakt over het testen van raketten door Noord-Korea terwijl iedereen het testen van gelijkaardige raketten door andere landen blijkbaar de normaalste zaak ter wereld vindt?Zelfde hypocrisie bij de 'non-proliferanten' van atoom-wapens en energie: allen hebben zelf hun oogst al dik binnen........

Bovendien zijn de oliehandelaren (ook de Amerikaanse) best in hun nopjes met die tests: een nieuwe prijs-hausse is op aan de gang:

Het Nieuwsblad:
WENEN - De tests met raketten door Noord-Korea en de sterke vraag in de VS hebben de prijs van ruwe olie van de organisatie van olie-exporterende landen (OPEC) tot een nieuwe recordhoogte doen stijgen. (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF07072006_033)

Turkje
7 juli 2006, 13:10
Misschien zou u eens moeten lezen wat de vorige Minister van Buitenlandse Zaken van de VSA over de man zegt. Zij heeft hem ontmoet. Ze is natuurlijk geen psychiater zoals u, maar toch ...

... dus u gelooft hierbij gewoonweg klakkeloos wat een kapitalistische hoer en vertegenwoordigster van de grootste schurkenstaat ter wereld zegt over één van haar grootste vijanden, een vertegenwoordiger van een land waar volksdemocratie en vrijheid nog wel degelijk iets te betekenen hebben? Komaan zeg, het is wel duidelijk dat dit kadert in een poging om de man als "handelingsbekwaam" voor te stellen: op deze manier is het ook handiger om hem schuld in de schoenen te schuiven. Moest het gaan om een gek waarbij een select clubje onderdanen in de praktijk verantwoordelijk is voor de eventuele wandaden die in dat land gebeuren, dan wordt het natuurlijk moeilijker om het vijandsbeeld in stand te houden.

exodus
7 juli 2006, 15:05
KoreaTimes : `NK Missile Warhead Found in Alaska’ (http://times.hankooki.com/lpage/nation/200303/kt2003030417272311970.htm)

Uit 2003. Veel straffer dan die test van nu. Maar waarom hoorden we daar toen niets over?? Wat is de rol van de media? Denk!

Boadicea
7 juli 2006, 15:12
Noord-Korea is op dit moment de aandachtshoer aan het spelen. Zij willen zich opstellen als dé anti-imperialistische staat en aan het hoofd van alle anti-Amerikaanse krachten. Doordat Iran die laatste positie meer en meer begint in te nemen, moesten ze wel iets doen om de aandacht te trekken.

Dat de raket gefaalt heeft, is volgens mij meer een teken dat er spoed is gezet om toch nog snel het nieuws te kunnen halen.

Ben ik het 100% mee eens.

Anderzijds is de aandacht van andere "gevallen" zoals Iran nu weer eens even verslapt. Ik ben eigenlijk eerder nieuwsgierig wat Ahmedinedjad met zijn kernkoppen van plan is. Dreigt die ook enkel om aandacht?

Jazeker
7 juli 2006, 15:18
Ik ben eigenlijk eerder nieuwsgierig wat Ahmedinedjad met zijn kernkoppen van plan is.

Bij iemand die elke 5 minuten roept dat ie Israel van de kaart wil vegen, blijft het gissen natuurlijk...

stonaar
7 juli 2006, 15:37
Ik was tegen aanval op Irak, maar de Amerikanen mogen van mij het communistsche regime ten val brengen.

Jazeker
7 juli 2006, 15:43
Noord-Korea eist stopzetting Japanse sancties

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/ff080706a.jpg

TOKYO - Noord-Korea eist de stopzetting van de Japanse sancties en dreigt met een ,,sterkere'' tegenaanval. Dat meldde het Japanse persagentschap Kyodo.
,,Japan vertaalt zijn kritiek aan ons adres met sancties'', zei een Noord-Koreaanse hoge diplomaat tegen Japanse journalisten in Pyongyang. ,,Dat zou ons kunnen verplichten om strenge fysieke maatregelen te nemen'', dreigde Song die instaat voor de normalisering van de diplomatieke relatie met Japan. Als gevolg van de lancering van minstens zeven Noord-Koreaanse testraketten besliste Japan om maatregelen te nemen. Japan riep ook de Veiligheidsraad op om sancties te treffen tegen het communistische regime van Pyongyang.
Nu ook rechtstreekse bedreiging van Japan.

Herr Flick
7 juli 2006, 16:37
Nu ook rechtstreekse bedreiging van Japan.

als ge ziet hoeveel japanners die graseters als ontvoerd hebben ,in de jaren 60, 70 en 80, je zou voor minder die idiote communisten naar het stenen tijdperk bombarderen.

kingtiger
7 juli 2006, 17:30
Die Koreanen hebben hun moment goed gekozen, net als Iran.

De VS is momenteel niet bij machte om na de puinhoop in Irak nog ff een oorlogje te gaan voeren, en zij weten dat.
Bovendien heeft N-K ook nog hun (ex)-commi's zoals Rusland en China als bondgenoot. Niet direct militair, maar wel ivm het tegenwerken van sancties.

De zwakte van de VS in Irak heeft dus meer gevolgen dan de VS denken. Men is gewoon niet bang meer van deze grootmacht, ....en dit zal meer en meer blijken.
Alleen al vanuit de lucht kan de VS Noord Korea platstampen.Ik zou er rap korte metten mee maken.:evil:

kaatd
7 juli 2006, 17:49
Ik ben eigenlijk eerder nieuwsgierig wat Ahmedinedjad met zijn kernkoppen van plan is.
Ahmedinedjad en Iran hébben geen kernkoppen, ze wérken niet aan kernkoppen en ze wénsen geen kernkoppen.

Al de rest is propaganda

Jazeker
7 juli 2006, 18:07
Ahmedinedjad en Iran hébben geen kernkoppen, ze wérken niet aan kernkoppen en ze wénsen geen kernkoppen.

Al de rest is propaganda

Ah, als jij het zegt.

ofte : Bron ?

Pieke
7 juli 2006, 18:10
Ah, als jij het zegt.

ofte : Bron ?

Ahmedinedjad heeft het toch zelf gezegd op de iraanse staatstelevisie

kelt
7 juli 2006, 18:11
Een andere visie zou kunnen zijn dat het noord-koreaanse regime vooral voor binnenlands gebruik nog "sterke Kim" wil spelen.(tja,wat toon je tenslotte op een TV-zender waar verder niks te melden valt) :|

Beelden van recente "glorieuze" vlootoefeningen,eindeloze tankparades,grote hoeveelheden straaljagers,enfin van alles wat veel brandstof en reserveonderdelen nodig heeft als je ze laat rijden,varen,vliegen zijn alweer van een tijdje geleden.Dat zouden nochtans echte demonstarties van potentiele macht zijn op de internationale scene...


Indien het Noord-Koreaanse regime nu persé oorlog wil voeren nemen ze het enorme risico dat in de kortste keren zou blijken dat de "fanatieke Noord-Koreaanse soldaten" gewoon maar jongens en meisjes blijken te zijn die naar huis willen.

Ik ben niet zo zeker dat er nog dezelfde gedrevenheid bestaat als in de jaren vijftig,toen het Noord-Koreaanse leger vrijwel uitgeroeid werd en dringende Chinese interventie de eenmaking van Korea verhinderd heeft.

Deze "defensieve" raketoefeningen zijn blufpoker,gespeeld met de enige spullen waarmee N-Korea nog wat aandacht kan trekken....

Chipie
7 juli 2006, 18:12
Ahmedinedjad en Iran hébben geen kernkoppen, ze wérken niet aan kernkoppen en ze wénsen geen kernkoppen.

Al de rest is propagandaZij verdienen de (morele) steun van Fidel Castro en ander links gespuis en dit niettegenstaande N-Korea niet communistisch schijnt te zijn (net zoals China, Rusland, Cambodja, Albanië...).

Laat ons ook meedoen aan de volgende manifestatie van morgen:

Bomspotters voeren zaterdag actie aan luchtmachtbasis

Zaterdag (8 juli) zullen actievoerders de luchtmachtbasis van Kleine-Brogel symbolisch sluiten onder het motto ‘Gesloten wegens oorlogsmisdaden’. Zaterdag is het exact tien jaar geleden dat het internationaal gerechtshof in Den haag besliste dat het gebruik van en de bedreiging met kernwapens illegaal is.
“Toch liggen er nog altijd kernwapens in ons land. Op 8 juli 2006 is België tien jaar in overtreding, gebruikt de NAVO tien jaar een illegale kernwapenstrategie en weigert het gerecht al tien jaar op te treden tegen die oorlogsmisdaden”, aldus de vzw Bomspotting.
Om de tiende verjaardag van de uitspraak van het Internationaal Gerechtshof te vieren, voeren de Bomspotters tien acties op tien verschillende plaatsen in België die te maken hebben met de NAVO-kernwapenstrategie. Om 12 uur verzamelen Limburgse Bomspotters aan het Poorthuis (Zuidervest) in Peer. Om 13 uur vertrekken ze om als burgerinspecteurs de basis te inspecteren. “We zullen het militair domein betreden om de voorbereiding van oorlogsmisdaden vast te stellen”.
Hihi... die gekken gaan protesteren tegen wapens die hier liggen en reppen met geen woord over de atoomwapens (plannen) van Iran en Noord-Korea...

Zou het verboden zijn te spotten met die bomspotters?... :lol:

barvo
7 juli 2006, 19:59
Alleen al vanuit de lucht kan de VS Noord Korea platstampen.Ik zou er rap korte metten mee maken.:evil:

zolang men nog niet weet wat erna moet gebeuren zal men niets ondernemen en Noord Korea weet dat!

pinbag
7 juli 2006, 20:05
Misschien zou u eens moeten lezen wat de vorige Minister van Buitenlandse Zaken van de VSA over de man zegt. Zij heeft hem ontmoet. Ze is natuurlijk geen psychiater zoals u, maar toch ...

Die kerel is op weg een van de beste dictators te worden die aan de macht blijft... voor de rest...:roll:

Supe®Staaf
8 juli 2006, 12:36
Ik was tegen aanval op Irak, maar de Amerikanen mogen van mij het communistsche regime ten val brengen.De Amerikanen moeten hun fikken afhouden van andere souvreine staten.
Als elders de bevolking een communistisch regime wenst, dan is het niet aan de Amerikanen om te gaan dicteren dat het anders moet.

kelt
8 juli 2006, 14:15
De Amerikanen moeten hun fikken afhouden van andere souvreine staten.
Als elders de bevolking een communistisch regime wenst, dan is het niet aan de Amerikanen om te gaan dicteren dat het anders moet.

Ik moet het eens opzoeken,maar ik ben niet zo zeker dat de Zuid-Koreanen uitdrukkelijk 100% Noord-Korea zullen "overnemen" zoals de Bondsrepubliek Duitsland gedaan heeft met de DDR.

De DDR was het meest geavanceerde van de Oostblokstaten,mijn ervaringen met "Oost-Duitsers" uit die tijd is er een van technisch zeer onderlegde plantrekkers(ze moesten in de DDR nog noodgedwongen zelf hun TV ,autos ed ..herstellen ;-) ). Noord-Korea lijkt vooral op een verzameling ondervoede,intellektueel achtergebleven,armoedzaaiers.Om dit in een verenigd Korea onder te brengen zal een moeilijke klus worden.

carlgustaaf
8 juli 2006, 15:30
Die Koreanen hebben hun moment goed gekozen, net als Iran.

De VS is momenteel niet bij machte om na de puinhoop in Irak nog ff een oorlogje te gaan voeren, en zij weten dat.
Bovendien heeft N-K ook nog hun (ex)-commi's zoals Rusland en China als bondgenoot. Niet direct militair, maar wel ivm het tegenwerken van sancties.

De zwakte van de VS in Irak heeft dus meer gevolgen dan de VS denken. Men is gewoon niet bang meer van deze grootmacht, ....en dit zal meer en meer blijken.U verbaast mij?!! De V.S. kan zonder moeite heel Noord-Koréa platbombarderen.Een neutronenbommen-tapijt op hun smikkel en het is gedaan met raketten naar Hawaï, of elders , te sturen!...Daarvoor hebben ze geen soldaten nodig.

carlgustaaf
8 juli 2006, 15:41
Ach, u bent psychiater en u doet aan analyse via de massamedia en internet? Interessante praktijk. Geeft u aan uw patiënten (ik veronderstel dat de man patiënt is bij u aangezien u over hem een diagnose heeft gesteld) ook therapie via de massamedia en internet? 's Wel modern ...

Misschien zou u eens moeten lezen wat de vorige Minister van Buitenlandse Zaken van de VSA over de man zegt. Zij heeft hem ontmoet. Ze is natuurlijk geen psychiater zoals u, maar toch ...een uitstekend staatshoofd, die Kim ...mensen die kunnen vluchtten zijn uit dit prachtig land vertelden dat de hongersnood zo groot is op het platteland dat men er lijken opvreet, inplaats van ze te begraven.Mensen gestorven van de honger, een magere bouillon, maar beter als niets...
Kim, en zijn "chouchoukes", komen natuurlijk niets tekort, er blijft zelfs nog een exta centje over voor wat met raketten te spelen.:-)

puud
8 juli 2006, 17:45
De Amerikanen moeten hun fikken afhouden van andere souvreine staten.
Juist
Als elders de bevolking een communistisch regime wenst, dan is het niet aan de Amerikanen om te gaan dicteren dat het anders moet.
Ik twijfel er sterk aan dat de bevolking een communistisch regime wenst.

Jazeker
8 juli 2006, 17:53
Als elders de bevolking een communistisch regime wenst, dan is het niet aan de Amerikanen om te gaan dicteren dat het anders moet.
Sorry, maar ik denk dat de hedendaagse Noord-Koreaan geen fuck te wensen heeft. Of kiest die express voor de hongerdood dan ? Het is een dictatuur. Of vraag je je nog altijd af waarom de Duitsers Hitler niet weggestemd hebben in 1943 ? Waarom Spanje Franco al niet voor de jaren 70 hebben gedumpt via het kieshokje ?

Bovendien gaan de States hier tewerk vanuit een terechte zorg omtrent hun eigen staatsveiligheid. De lange afstandsraket die na 7 minuten doodging, was gericht op Hawai.

Nierika
8 juli 2006, 18:55
Ahmedinedjad en Iran hébben geen kernkoppen, ze wérken niet aan kernkoppen en ze wénsen geen kernkoppen.

Al de rest is propaganda
De moeder van alle wereldvreemdheid...

Nierika
8 juli 2006, 19:01
Ach, u bent psychiater en u doet aan analyse via de massamedia en internet? Interessante praktijk. Geeft u aan uw patiënten (ik veronderstel dat de man patiënt is bij u aangezien u over hem een diagnose heeft gesteld) ook therapie via de massamedia en internet? 's Wel modern ...

Misschien zou u eens moeten lezen wat de vorige Minister van Buitenlandse Zaken van de VSA over de man zegt. Zij heeft hem ontmoet. Ze is natuurlijk geen psychiater zoals u, maar toch ...
Nooit die documentaire gezien van een Nederlandse ploeg die binnen mocht in het land? Van de vrouw die hen overal begeleidde en tranen met tuiten weende toen ze de nationale bibliotheek van Pnomyang toonde (met alleen maar boeken van en over de grote leider, met de nadruk op alleen maar...) tot de scholieren van tien jaar die schreeuwden dat ze de vuile imperialisten eens een lesje zouden leren onder begeleiding van een trotse pedagoog tot de eenzame agent die op een verlaten kruispunt het verkeer stond te regelen in een lege straat, met de nadruk op leeg want er was geen benzine en er reed niet één auto). En terwijl zijn volk zich te buiten gaat aan kannibalisme toerde de grote roerganger in een trein met gouden privé-wagon in Rusland rond en vrat zich te pletter aan het tiengangenmenu. Zelfs een postzegelverzamelaar weet wat een zotten er daar aan de macht zijn. Je moet eens proberen een paar postzegels te verzamelen die niet over de oorlog, de imperialisten of de grote overwinning gaan.
Maar Kaatd, zij weet het allemaal veel beter!
Ik kan intussen niet anders dan me de vraag stellen: Is het een tumor die op uw denkvermogen inwerkt en het in die mate vertroebelt dat het ludiek wordt?

Chipie
8 juli 2006, 19:23
Vermoedelijk idd een tumor...8)

TomB
9 juli 2006, 00:21
De Amerikanen moeten hun fikken afhouden van andere souvreine staten.
Als elders de bevolking een communistisch regime wenst, dan is het niet aan de Amerikanen om te gaan dicteren dat het anders moet.

Neutraliteit is overrated.

praha
9 juli 2006, 00:27
Nooit die documentaire gezien van een Nederlandse ploeg die binnen mocht in het land? Van de vrouw die hen overal begeleidde en tranen met tuiten weende toen ze de nationale bibliotheek van Pnomyang toonde (met alleen maar boeken van en over de grote leider, met de nadruk op alleen maar...) tot de scholieren van tien jaar die schreeuwden dat ze de vuile imperialisten eens een lesje zouden leren onder begeleiding van een trotse pedagoog tot de eenzame agent die op een verlaten kruispunt het verkeer stond te regelen in een lege straat, met de nadruk op leeg want er was geen benzine en er reed niet één auto). En terwijl zijn volk zich te buiten gaat aan kannibalisme toerde de grote roerganger in een trein met gouden privé-wagon in Rusland rond en vrat zich te pletter aan het tiengangenmenu. Zelfs een postzegelverzamelaar weet wat een zotten er daar aan de macht zijn. Je moet eens proberen een paar postzegels te verzamelen die niet over de oorlog, de imperialisten of de grote overwinning gaan.
Maar Kaatd, zij weet het allemaal veel beter!
Ik kan intussen niet anders dan me de vraag stellen: Is het een tumor die op uw denkvermogen inwerkt en het in die mate vertroebelt dat het ludiek wordt?
tjah... wat met de tumor van Madeleine Albright ?

pinbag
9 juli 2006, 00:50
Maar Kaatd, zij weet het allemaal veel beter!



? kaatd 8O en v'ke ???

;-)

Antoon
9 juli 2006, 08:39
Even terug on topic,

Mij valt vooral op hoe in het laatste communistisch bastion in de wereld, waar logischerwijze miljoenen mensen honger lijden, de communistiche leiders liever geld spenderen aan raketten dan om hun onderdanen wat eten te bezorgen.

Maar kom, niets nieuws onder de zon.

bruut geweld
9 juli 2006, 10:44
Ik heb ook nix tegen landen die 'verdedigingsraketten' uittesten. Maar als de helft van 't land om komt van de honger, vind ik die uitgaven op z'n minst immoreel. En veelzeggend over de huidige machthebbers van zulke landen.

Mja, maar goed. De boodschap van Bush en Cheney was duidelijk : why get rid of Saddam and his weapons ? "Because it's do-able". ( de neven effecten zijn wel een serieuze tegenvaller)

Dus hebben anderen dat zeer goed begrepen : we moeten nucleair machtig zijn, of anders gebruiken de Vs hun militaire overmacht om ons binnen te vallen...

Sinistra
9 juli 2006, 12:23
De Amerikanen moeten hun fikken afhouden van andere souvreine staten.
Als elders de bevolking een communistisch regime wenst, dan is het niet aan de Amerikanen om te gaan dicteren dat het anders moet.

Meestal wenste de bevolking dit niet en trouwens Belzique kan beter zwijgen als het over imperialisme gaat, Congo is al bijna 46 jaar onafhankelijk en nog steeds menen sommige Belgische politici om zich te gaan moeien met de interne Congolese politiek.

kingtiger
9 juli 2006, 13:49
zolang men nog niet weet wat erna moet gebeuren zal men niets ondernemen en Noord Korea weet dat!
Darna gebeurt er helemaal niets buiten dat erg kan zijn.Noordkorea kan gemakkelijk ten gronde gericht worden indien nodig met kernwapens.:-)

kingtiger
9 juli 2006, 13:51
De Amerikanen moeten hun fikken afhouden van andere souvreine staten.
Als elders de bevolking een communistisch regime wenst, dan is het niet aan de Amerikanen om te gaan dicteren dat het anders moet.
DE amerikanen doen wat ze willen.Ze zijn wat mij betreft nog te braaf.:evil:

Jazeker
9 juli 2006, 20:14
Kim Jong klaar voor ,,totale oorlog''

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/kimjong.jpg Een affiche van Kim Jong Il in Zuid-Korea.

BRUSSEL - De Noord-Koreaanse leider Kim Jong II heeft zondag ,,iedere toegeving'' aan de VS geweigerd en heeft gewaarschuwd dat zijn land klaar is voor de ,,totale oorlog''. Dat meldt de Noord-Koreaanse televisie zondag in Seoel.
,,De generaal (Kim Jong II) heeft verklaard dat niet de minste toegeving zal worden gedaan aan de Amerikaanse imperialistische indringers, onze eeuwige vijand'', aldus de tv-zender. Noord-Korea is bereid tot de ,,totale oorlog'' in geval van ,,wraak'' vanwege de VS.

De Veiligheidsraad van de VN buigt zich over een mogelijke sanctie of veroordeling van de rakettesten die Noord-Korea afgelopen week uitvoerde. De VS stelden Pyongyang een bilaterale ontmoeting voor als dat aanvaardt deel te nemen aan een nieuwe reeks multilaterale onderhandelingen over zijn kernprogramma.

Washington en Japan trachten de terughoudendheid van China en Rusland te overwinnen, die beiden een vetorecht hebben in de VN-Veiligheidsraad, om een ontwerp van resolutie goed te keuren. Het ontwerp bepaalt financiële sancties tegen Noord-Korea. De datum waarop de Veiligheidsraad zal stemmen, wordt maandag bekendgemaakt.

Afgelopen week heeft Pyongyang zeven raketten getest, waaronder een voor de lange afstand. Ze stortten zonder succes neer in de Japanse Zee.
India test raket die Peking kan bereiken

NEW DELHI - India is zondag begonnen met de eerste test van een middellangeafstandsraket met een nucleaire capaciteit die Peking en Shanghai kan bereiken. Dat melden hoge Indiase functionarissen van Defensie.
De test van de Agni-III-raket vond plaats in Wheeler Island, in de oostelijke staat Orissa.

De minister van Defensie, Pranab Mukherjee, kondigde in mei aan dat de raket klaar was. De test gebeurt midden in de crisis die ontstond nadat Noord-Korea woensdag minstens zeven raketten lanceerde.

India, dat sinds 1998 een kernmacht is, ontwikkelde al meerdere ballistische raketten met een nucleaire capaciteit. Het land wil de 'Surya' (Zon), een ballistische raket die 5.000 kilometer kan afleggen, ontwerpen om verder te kunnen toeslaan dan Zuid-Azië.
,,Japan mag aanvallen bij nucleair gevaar''

TOKYO - Japan zou het recht hebben Noord-Korea aan te vallen in geval van een directe nucleaire dreiging om zich te beschermen. Dat verklaarde de Japanse minister van Buitenlandse Zaken, Taro Aso, zondag.
,,We kunnen onmogelijk niets doen als we worden aangevallen door een land dat zegt kernwapens te bezitten en dat raketten op Japan zou kunnen afvuren'', aldus Aso.

Japan heeft sinds 1947 een grondwet die het land verbiedt preventieve aanvallen uit te voeren of geweld te gebruiken bij een conflict. Maar de minister meent dat het recht om als eerste aan te vallen grondwettelijk gerechtvaardigd kan worden, ,,tenminste om de veiligheid van de bevolking te waarborgen''.

Zuid-Korea reageerde zondagochtend meteen op de Japanse uitlatingen. ,,Er is geen reden om zich zo op te winden zoals Japan doet, integendeel zelfs'', verklaarde de woordvoerder van de Zuid-Koreaanse president, Roh Moo-hyun.

Veiligheidsraad

,,Het is niet goed de spanningen aan te wakkeren op het Koreaanse schiereiland en de inter-Koreaanse relaties te laten verslechteren. Dat helpt absoluut niet om de kern- of de raketcrisis op te lossen'', voegde hij eraan toe.

De relaties tussen Seoel en Tokyo blijven gespannen door de koloniale bezetting van het Koreaanse schiereiland door Japan van 1910 tot 1945.

Afgelopen week heeft Pyongyang zeven raketten getest, waaronder een voor de lange afstand. Ze stortten zonder succes neer in de Japanse Zee. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties is bijeen over de zaak. Japan blijft aandringen voor strenge sancties, de VS en Zuid-Korea willen eerst de diplomatieke druk nog wat opvoeren. Ook China, een bondgenoot van het communistische regime in Pyongyang, pleit voor een gematigde reactie.
Het wordt gezellig in Azië. :?

(bron : DS)

praha
10 juli 2006, 00:05
? kaatd 8O en v'ke ???

;-)

verbaast dat jou ? ;-)

ps. bemerkelijk is ... als je nagaat hoe bv de tegenstanders op dit forum daarmee plots omgingen sinds ze dat wisten

bruut geweld
10 juli 2006, 00:27
Het wordt gezellig in Azië. :?

(bron : DS)



(met abstractie van de economische impact die globaal zich zou laten gelden)

Dit is nu net wat de USA (het pentagon) zou willen, een droomscenario:
De opkomende supermachten China, Rusland (terugkerende supermacht), Noord korea / japan in een groots militair conflict.....
Waar de USA pas in een later stadium zou in betrokken geraken. Net zoals in WO II laten ze hun mogelijke toekomstige concurrenten onder mekaar oorlog voeren en mekaar verzwakken...en dan komen ze als de partijen al verzwakt zijn als "ahum onbaatzuchtige" bevrijders.
We leven weliswaar in een nucleair tijdperk, dus de analogie gaat niet helemaal op, maar in the war room worden nu garanti plannen bedacht om daar "oorlogske stook" te spelen zodat de dominantie van de USA bewaard blijft.

Hoorde op CNN een amerikaans politicus en een generaal : North korea (ook niet bepaald my cup of tea) is a great threat, not only to the US, but to everyone in the WORLD...:roll: ze zijn dus al begonnen met hun 'fear politics"

Chipie
10 juli 2006, 08:13
(met abstractie van de economische impact die globaal zich zou laten gelden)

Dit is nu net wat de USA (het pentagon) zou willen, een droomscenario:
De opkomende supermachten China, Rusland (terugkerende supermacht), Noord korea / japan in een groots militair conflict.....
Waar de USA pas in een later stadium zou in betrokken geraken. Net zoals in WO II laten ze hun mogelijke toekomstige concurrenten onder mekaar oorlog voeren en mekaar verzwakken...en dan komen ze als de partijen al verzwakt zijn als "ahum onbaatzuchtige" bevrijders.
We leven weliswaar in een nucleair tijdperk, dus de analogie gaat niet helemaal op, maar in the war room worden nu garanti plannen bedacht om daar "oorlogske stook" te spelen zodat de dominantie van de USA bewaard blijft.

Hoorde op CNN een amerikaans politicus en een generaal : North korea (ook niet bepaald my cup of tea) is a great threat, not only to the US, but to everyone in the WORLD...:roll: ze zijn dus al begonnen met hun 'fear politics"En wat zou U zoal willen... Hoe zou U, gezien U niet van bruut geweld houdt, het oplossen? ;-)

bruut geweld
10 juli 2006, 22:21
En wat zou U zoal willen... Hoe zou U, gezien U niet van bruut geweld houdt, het oplossen? ;-)

bloemekes ? a football game ? een spitsvondige muis met sloganeske taal ? een beeldeke ?;-)

Of de USA toch weer een oorlog laten uitlokken waar ze hun concurrenten van de toekomst door verzwakken en ervoor zorgen dat deze eender waar uitgevochten wordt behalve in the good old USA zodat hun eigen bevolking de miserie en vernieling bespaard wordt die ze zonder scrupules anderen willen bezorgen... en de volgende generatie weer geïndoctrineerd wordt over het nobele, edele oorlogsgebeuren waarin de USA de onbesproken gentleman is die de zwakkeren in de wereld ter hulp komt gesneld en verwelkomd zal worden door de platgebombardeerde bevolking als "bevrijders"...

Chipie
10 juli 2006, 22:24
bloemekes ? a football game ? een spitsvondige muis met sloganeske taal ? een beeldeke ?;-)

Of de USA toch weer een oorlog laten uitlokken waar ze hun concurrenten van de toekomst door verzwakken en ervoor zorgen dat deze eender waar uitgevochten wordt behalve in the good old USA zodat hun eigen bevolking de miserie en vernieling bespaard wordt die ze zonder scrupules anderen willen bezorgen... en de volgende generatie weer geïndoctrineerd wordt over het nobele, edele oorlogsgebeuren waarin de USA de onbesproken gentleman is die de zwakkeren in de wereld ter hulp komt gesneld en verwelkomd zal worden door de platgebombardeerde bevolking als "bevrijders"...

Maar waar is uw oplossing...;-)

bruut geweld
10 juli 2006, 22:37
Maar waar is uw oplossing...;-)

Maar waar is uw argumentatie .... in eender welke post...;-)

Chipie
10 juli 2006, 22:42
Maar waar is uw argumentatie .... in eender welke post...;-):magniet: Niet afwijken...
Waar is uw oplossing? :wink:

bruut geweld
10 juli 2006, 22:47
:magniet: Niet afwijken...
Waar is uw oplossing? :wink:

Oplossing waarvoor ? nuchtere spitsmuizen toch dronken te krijgen ?

Pralinnekes met likeur tiens ! ;-)

Chipie
10 juli 2006, 22:51
Oplossing waarvoor ? nuchtere spitsmuizen toch dronken te krijgen ?

Pralinnekes met likeur tiens ! ;-)Allee, 't is goed....
Heb genoteerd dat U geen oplossing (zelfs geen aanzet) hebt...
Maar zeg dat dan in 't vervolg vlugger... :wink:

bruut geweld
10 juli 2006, 22:57
Allee, 't is goed....
Heb genoteerd dat U geen oplossing (zelfs geen aanzet) hebt...
Maar zeg dat dan in 't vervolg vlugger... :wink:

Genoteerd ? zelfs geen aanzet ? ;-)
dus als je niet concreet en rechtstreeks antwoordt op een vraag => heb je de facto geen oplossing.

DAT is zéker genoteerd 8) en aan deze Chipie "eigen" analyse zal je nog vaak worden herinnerd ...

Jazeker
11 juli 2006, 00:25
(met abstractie van de economische impact die globaal zich zou laten gelden)

Dit is nu net wat de USA (het pentagon) zou willen, een droomscenario:
De opkomende supermachten China, Rusland (terugkerende supermacht), Noord korea / japan in een groots militair conflict.....


Geloof je dat echt? De hebzucht van amerikaanse industriëlen heeft juist gezorgd dat al hun bedrijfsgeheimen en hun personeel nu ginder zitten. Die zitten echt te wachten op een allesvernietigende oorlog ginder. Of zou Amerika INEENS wel andere drijfveren hebben dan de heilige dollar?

bruut geweld
11 juli 2006, 00:54
Geloof je dat echt? De hebzucht van amerikaanse industriëlen heeft juist gezorgd dat al hun bedrijfsgeheimen en hun personeel nu ginder zitten. Die zitten echt te wachten op een allesvernietigende oorlog ginder. Of zou Amerika INEENS wel andere drijfveren hebben dan de heilige dollar?

Zolang het niet nucleair wordt, hoeft dat niet "allesvernietigend" te zijn.
En zoals je weet worden uit oorlogen bepaalde mensen ook RIJK. De defensiecontracten zijn er een schitterend voorbeeld van. Of rebuilding, maintenance, logistiek, beveiliging (allemaal lekker uitbesteed) Halliburton doet nog steeds gouden zaken.

er zullen er dus armer van worden , maar er zullen er zeker ook zijn die er rijker van worden. Cruciaal is nu hoe sterk diegenen die zich ermee zouden kunnen verrijken , ook doorwegen op de politiek. Als ze zich liëren met het Pentagon (wat een conflict tussen zijn toekomstige rivalen als droomscenario beschouwt) kan het snel gebeurd zijn.

Verdeel en heers....'t is een oude, maar een blijver !

Jazeker
11 juli 2006, 01:15
Zolang het niet nucleair wordt, hoeft dat niet "allesvernietigend" te zijn.

Met China als kernmogendheid, India als kernmogendheid en Japan waarschijnlijk ook. Goede start...


En zoals je weet worden uit oorlogen bepaalde mensen ook RIJK. De defensiecontracten zijn er een schitterend voorbeeld van.

De "tijger" aziatische landen hebben die niet meer nodig. Hun wapens staan nog niet op het niveau van de laatste ontwikkelingen in de VS, maar ze doen het aardig. Japan, noch China, noch India hebben momenteel wapens van de VS nodig. Die kunnen ze zelf maken. Of dacht je dat de westerse wapenfabrieken al niet hun productie hadden outgesourced naar ginder om wat goedkoper te werken ?

Get with the times... even if they are sad.

bruut geweld
11 juli 2006, 01:20
Met China als kernmogendheid, India als kernmogendheid en Japan waarschijnlijk ook. Goede start...



De "tijger" aziatische landen hebben die niet meer nodig. Hun wapens staan nog niet op het niveau van de laatste ontwikkelingen in de VS, maar ze doen het aardig. Japan, noch China, noch India hebben momenteel wapens van de VS nodig. Die kunnen ze zelf maken. Of dacht je dat de westerse wapenfabrieken al niet hun productie hadden outgesourced naar ginder om wat goedkoper te werken ?

Get with the times... even if they are sad.

Zoals ik reeds zegde : ALS het niet nucleair wordt... :roll: als de USa trouwens betrokken raakt, is een MAD scenario evdent, nucleaire escalatie zou zo waarschijnlijk voorkomen worden.
en wie denk je dat in de wapenfabrieken in de aziatische landen geïnvesteerd heeft ? :roll:
en wie verdient er NOGMAALS aan als uiteindelijk de USA ook betrokken partij wordt in een conflict dat daar uitgevochten wordt tussen ondertussen verzwakte partijen ? :roll: Wie bevoorraadt het Us leger ?

It's not ME who has to "get with the times".