PDA

View Full Version : Neem jezelf eens onder de loep.


Reza
9 juli 2006, 12:45
In de hoop tot inzichten te komen en een leerproces in gang te zetten, lijkt het mij goed om een topic te starten waarbij ieder over zichzelf of de partij/cultuur,... waartoe hij behoort onder de loep neemt en een gezonde hoeveelheid zelfkritiek tot zich neemt.

Laat ons eens horen wat je leerpunten zijn, wat je wil bijschaven en waar je naartoe wil.
SPREEK HIER DUS AUB NIET OVER ANDEREN MAAR OVER JEZELF OF DE GROEP WAARTOE JIJ BEHOORT!

Reza
9 juli 2006, 12:50
Ik zal zelf maar eens starten, lijkt me gepast gezien de topicinhoud.

Zelf wil ik leren om minder gehaast door het leven te gaan en anderen de kans te geven op hun tempo hun leven te laten doorlopen. Mij dus niet mer opfokken achter het stuur of op andere plaatsen.

Ook wil ik niet meer zo snel kritiek persoonlijk opnemen. Vaak zit er ergens in die kritiek iets waaruit ik iets kan leren, al haak ik soms af bij verwoordingen die mij niet aanstaan.
Dit heeft veel met mijn temperament te maken en dat kan ook positif zijn, maar dien je wel de baas over te blijven.

Schelden kan ik ook wel, al sta ik daarin al een stuk verder.

Nog een belangrijk iets is dat ik moet leren niet meer op provocaties in te gaan. Die zijn enkel bedoelt om mij uit de tent te lokken en mij te laten reageren om een manier dat ik zelf niet graag heb.


Zo, voor zover een beetje zelfkritiek dat ik blootgeef op dit forum.

Weezer
9 juli 2006, 13:20
Ik wil leren om beter op mijn gewicht te letten. Zo streef ik er al jaren naar om 200 kg te wegen, maar tervergeefs. :rofl:

Reza
9 juli 2006, 14:12
Ik ben nog vergeten te zeggen dat ik moeilijk kan doen alsof ik met flauwe grappen kan lachen. Misschien moet ik wat meer leren lachen met zever die ik eigenlijk te zielig vind voor woorden.

BigF
9 juli 2006, 14:19
Goeie voornemens??
Is't in't kort nog Nieuwjaar geweest ofzo?

Supe®Staaf
9 juli 2006, 14:23
Ik beloof van geen pseudo-psychologische topics op te starten waarin ik als belerende moraalridder oproep tot gewetensonderzoek, of iedereen probeer aan te sporen om nieuwjaarsbriefgewijs goede voornemens te maken die na een half uur toch vergeten zijn.
Voorts ga ik proberen mijn medeforummers niet lastig te vallen met geëmmer over de stijl waarin ze schrijven, of het soort onderwerpen dat ze wensen te behandelen of de discussiepatronen waarin ze vervallen.
Tot slot zal ik proberen om de Koetjes & Kalfjes niet te vervuilen met zwaarmoedige zeik, gruwelijk gezwam, of aanmatigende analyses.

Aalst 9 juli 2006
Uw liefste kindje
Supe®staaf

Reza
9 juli 2006, 14:36
Goeie voornemens??
Is't in't kort nog Nieuwjaar geweest ofzo?

Het lijkt zo hé.

Ik zal misschien niet langer moeten hopen dat mensen daadwerkelijk over zichzelf iets durven te vertellen want snel gaan ze je daarmee willen tackelen.

Ik wou eens proberen en zien hoe snel ik dit terug op mijn brood zou krijgen.

Supe®Staaf
9 juli 2006, 14:44
Ik zal misschien niet langer moeten hopen dat mensen daadwerkelijk over zichzelf iets durven te vertellen want snel gaan ze je daarmee willen tackelen.Al wat je over jezelf hier zegt, kan, mag en zal tegen u gebruikt worden.:-P

Ik wou eens proberen en zien hoe snel ik dit terug op mijn brood zou krijgen.
http://www.pcextreme.nl/img/speed-o-meter.png

BigF
9 juli 2006, 14:57
Het lijkt zo hé.

Ik zal misschien niet langer moeten hopen dat mensen daadwerkelijk over zichzelf iets durven te vertellen want snel gaan ze je daarmee willen tackelen.

Ik wou eens proberen en zien hoe snel ik dit terug op mijn brood zou krijgen.
Ik krijg de koude rillingen van mensen die voortdurend iets over zichzelf willen vertellen.

puud
9 juli 2006, 15:00
Aangezien ik perfect ben en dus geen enkel gebrek heb zie ik niet waarom ik aan zelfkritiek zou moeten doen.

Supe®Staaf
9 juli 2006, 15:02
Ik krijg de koude rillingen van mensen die voortdurend iets over zichzelf willen vertellen.Machtig interessant tijdens een hittegolf.

BigF
9 juli 2006, 15:02
Aangezien ik perfect ben en dus geen enkel gebrek heb zie ik niet waarom ik aan zelfkritiek zou moeten doen.
*brrrrr*
:-D

alberto
9 juli 2006, 15:04
Ik heb mijzelf eens onder de loep genomen en ik zie niets, waarschijnlijk is mijn loep niet sterk genoeg. ;-)

djimi
9 juli 2006, 15:08
Een jongetje van drie zit in het bad een beetje met zijn testikeltjes te spelen en vraagt dan plots aan z'n mama, die voor de spiegel staat om haar eyeliner aan te brengen : "Mama, zijn dat nu mijn hersenen ?"

Ze kijkt hem even aan en zegt dan : "Nee, schat, nog niet".

Supe®Staaf
9 juli 2006, 15:11
Een jongetje van drie zit in het bad een beetje met zijn testikeltjes te spelen en vraagt dan plots aan z'n mama, die voor de spiegel staat om haar eyeliner aan te brengen : "Mama, zijn dat nu mijn hersenen ?"

Ze kijkt hem even aan en zegt dan : "Nee, schat, nog niet".Straf dat ge u dat na al die jaren nog herinnert.:|

djimi
9 juli 2006, 15:26
Straf dat ge u dat na al die jaren nog herinnert.:|

"Ik heb het ook maar van horen zeggen"

:lol:

Reza
9 juli 2006, 17:12
Al wat je over jezelf hier zegt, kan, mag en zal tegen u gebruikt worden.:-P
Echt iets om fier op te zijn! :roll:

Reza
9 juli 2006, 17:14
Ik krijg de koude rillingen van mensen die voortdurend iets over zichzelf willen vertellen.
Kom je hier nochtans zelden tegen. ;-)

Reza
9 juli 2006, 17:15
Een jongetje van drie zit in het bad een beetje met zijn testikeltjes te spelen en vraagt dan plots aan z'n mama, die voor de spiegel staat om haar eyeliner aan te brengen : "Mama, zijn dat nu mijn hersenen ?"

Ze kijkt hem even aan en zegt dan : "Nee, schat, nog niet".

:-D

Jazeker
9 juli 2006, 20:38
Ik zou wat minder perfect moeten zijn. Het gaat vermoeiend worden.

Supe®Staaf
9 juli 2006, 23:02
Al wat je over jezelf hier zegt, kan, mag en zal tegen u gebruikt worden.:-P Echt iets om fier op te zijn! :roll:Niet om fier op te zijn: om rekening mee te houden.
De (forum)realiteit is een keiharde, eenzame, barre, roofzuchtige jungle.
't Is eten of gegeten worden.
If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen.
Hou je vinger op de altF4 knop.

Duvelke
9 juli 2006, 23:57
Niet om fier op te zijn: om rekening mee te houden.
De (forum)realiteit is een keiharde, eenzame, barre, roofzuchtige jungle.
't Is eten of gegeten worden.
If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen.
Hou je vinger op de altF4 knop.
waarom meot da bar en eenzaam zijn?
waarom niet leuk en gezellig? :-)

van Maerlant
10 juli 2006, 00:00
Wat een topic, ik voel mij al helemaal in een Chinees strafkamp ten tijde van Mao :lol:

van Maerlant
10 juli 2006, 00:01
Niet om fier op te zijn: om rekening mee te houden.
De (forum)realiteit is een keiharde, eenzame, barre, roofzuchtige jungle.
't Is eten of gegeten worden.
If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen.
Hou je vinger op de altF4 knop.

Aber nein. Je druk maken op dit forum (en in het echte leven) heeft helemaal geen zin. Ik ben reeds lang tot de leefregel gekomen 'Je kan er niets aan veranderen, dus lach er mee'. Dat heeft tot nu toe zeer goed gewerkt.

Jazeker
10 juli 2006, 00:18
Aber nein. Je druk maken op dit forum (en in het echte leven) heeft helemaal geen zin. Ik ben reeds lang tot de leefregel gekomen 'Je kan er niets aan veranderen, dus lach er mee'. Dat heeft tot nu toe zeer goed gewerkt.

Ik nam het hier in het begin ook te serieus. Nu lach ik ermee en nu herken ik mijn tegenstanders... sommigen ontploffen gewoon van zurigheid.

ingenious
10 juli 2006, 00:19
wat is er nu mis met een beetje zelfkritiek? me dunkt dat velen dat hier kunnen gebruiken. mezelf incluis.

(maar jullie nog meer natuurlijk.)

van Maerlant
10 juli 2006, 00:20
Ik nam het hier in het begin ook te serieus. Nu lach ik ermee en nu herken ik mijn tegenstanders... sommigen ontploffen gewoon van zurigheid.

Amai ni :lol:
Vooral diegene met het tegengestelde van mijn onderschrift, heb ik al opgemerkt.

Jazeker
10 juli 2006, 00:31
wat is er nu mis met een beetje zelfkritiek? me dunkt dat velen dat hier kunnen gebruiken. mezelf incluis.


Zelfkritiek is iets waar vele mensen aan doen. (sommigen eens wat te weinig of enkel maar als ze met een kater wakker worden) Maar over het algemeen is dat iets dat je jezelf voorlegt en niet een forum ;-)

(maar jullie nog meer natuurlijk.)

Je bescheidenheid maakt me hitsig. ;-)

zelfkritiek : ik word te hitsig.

ingenious
10 juli 2006, 00:34
Zelfkritiek is iets waar vele mensen aan doen. (sommigen eens wat te weinig of enkel maar als ze met een kater wakker worden) Maar over het algemeen is dat iets dat je jezelf voorlegt en niet een forum ;-)zelfkritiek is iets wat we veel te weinig doen. zeker en plein public. alsof het zo erg zou zijn om eens je minpuntjes op te lijsten tegenover anderen.



Je bescheidenheid maakt me hitsig. ;-)

zelfkritiek : ik word te hitsig.
ai, mensen vinden me bescheiden. een foute perceptie die ik moet aanpakken! 8O

Jazeker
10 juli 2006, 00:43
zelfkritiek is iets wat we veel te weinig doen. zeker en plein public. alsof het zo erg zou zijn om eens je minpuntjes op te lijsten tegenover anderen.

Ik vind het uiten van zelfkritiek enkel nuttig tegen mensen die in het verleden specifieke negatieve kanten van mij hebben mogen ondervinden. Op die manier is dat nuttig. Je kan iemand die er last van had tonen dat je weet dat je fout was of beseft dat je daar tekort schiet. Je minpunten afficheren op een forum voor heel de wereld lijkt me gekkenwerk. Why ? oh why ?

Bij uitbreiding kan je mensen die met jou in close contact staan wijzen op minpuntjes. Je kan je collega's op het werk vertellen dat je een ochtendhumeur hebt. Dat doet veel... ze weten dat ze niet met twintig op je nek moeten springen van zodra je het gebouw binnenkomt maar je met rust moeten laten het eerste half uur (tenzij bij brandalarm en zo). :D

Elke andere vorm van zelfkritiek is ZELFkritiek en iets waarmee je zelf aan de slag moet. Het verdere afficheren van hoe verkeerd je wel bent vind ik masochisme. er zijn genoeg redenen om ook fier op jezelf te zijn. Als je de checklist van hoffelijkheid en redelijkheid kan doorstaan dan hoef je niet je verdere kleine kantjes als uithangbord om je lijf te hangen.

ai, mensen vinden me bescheiden. een foute perceptie die ik moet aanpakken! 8O
Dat was niet de grondtoon van mijn zin, maar enfin. Doe er maar wat aan. :?

cookie@vws
10 juli 2006, 11:00
Ik zou wat minder perfect moeten zijn. Het gaat vermoeiend worden.Geen probleem, gelukkig ben ik er nog om u op uw fouten te wijzen ;-)

Lof der Zotheid
10 juli 2006, 11:06
Ik neem me heilig voor om nog meer van mezelf te houden. Daar ben ik namelijk nog niet goed genoeg in.:-D :lol: :-P

MaXiMuS
10 juli 2006, 22:24
ik kan geen spaghetti maken.

van Maerlant
10 juli 2006, 22:27
ik ben cool

ik ben cool

ik ben cool

ik ben coolik ben cool

ik ben cool

ik ben cool

ik ben coolik ben cool

ik ben cool

ik ben cool

ik ben coolik ben cool

ik ben cool

ik ben cool

ik ben coolik ben cool

ik ben cool

ik ben cool

ik ben cool

Bewaard voor het nageslacht :twisted:

MaXiMuS
10 juli 2006, 22:28
verdomme


zo ne schijttopic

van Maerlant
10 juli 2006, 22:29
Ik ben echt ne smeerlap eh.

MaXiMuS
10 juli 2006, 22:30
IK vind u idd ne smeerlap!

van Maerlant
10 juli 2006, 22:32
Ik ben een nieuwe topic begonnen, hier in k&k. Laten we allemaal lief zijn!

MaXiMuS
10 juli 2006, 22:33
stop keer me "k&k" te typen, ik moet dan altijd (god weet waarom) aan kak denken...


verdomme toch, tleven kan ferm tegenzitten!

van Maerlant
10 juli 2006, 22:35
k&k

Mensenkloterij is tof.

MaXiMuS
10 juli 2006, 22:36
nie gemeen zijn e maat!

van Maerlant
10 juli 2006, 22:37
Ik ben lief. :>

MaXiMuS
10 juli 2006, 22:42
ok, da is wel héél gay...

van Maerlant
10 juli 2006, 22:46
Foei.

Jazeker
11 juli 2006, 00:28
Geen probleem, gelukkig ben ik er nog om u op uw fouten te wijzen ;-)

blijf dat doen om mij te gedenken.

Jazeker
11 juli 2006, 00:29
stop keer me "k&k" te typen, ik moet dan altijd (god weet waarom) aan kak denken...

verdomme toch, tleven kan ferm tegenzitten!

Lukt het niet zo goed Maxi ? Lief kwijt of zo? Ge lijkt wat over uw toeren.

cookie@vws
11 juli 2006, 17:46
blijf dat doen om mij te gedenken.Amen.