PDA

View Full Version : M3U bestanden


Kim
9 juli 2006, 20:08
Een vraagje:

lk gebruik Limewire en daar ben ik heel tevreden over. Ik heb echter een klein probleempje...

Wanneer ik mp3-bestanden wil opslaan, kan ik dit enkel doen als een M3U file. Deze spelen probleemloos af op Windows media-player, maar worden niet herkend door mijn mp3-speler.

Hoe kan ik M3U bestanden omzetten naar een MP3 Format Sound?

netslet
9 juli 2006, 20:11
m3u zijn in wezen gewoon een tekstdocumentje waar verwezen wordt naar de echte locatie van de mp3's. Die m3u's eens openen in kladblok en de verwezen mp3's naar je mp3-speler kopiëren lijkt mij de boodschap.

Kim
9 juli 2006, 20:12
Ok, even proberen... ;)

FISHERMAN
9 juli 2006, 20:12
Netslet was me voor

Kim
9 juli 2006, 20:15
Goed, om weer even een idiote vraag te stellen (ik ben bij tijden echt een leek, vooral met zulke zaken).

Ik kan dat perfect openen in kladblok en ik zie wat je bedoelt, maare ik zit vast vanaf "de verwezen mp3's naar je mp3-speler kopiëren". Hoe doe ik dat? Aanpassen in de MP3 zelf?

netslet
9 juli 2006, 20:23
In dat documentje kan je zien waar de mp3's staan.

Het is dus de bedoeling om de locatie op te zoeken op je computer waar deze naar verwijzen (bvb. c:\muziek\limewire\artiest\nummer.mp3; dan zal je op zoek moeten gaan naar de map c:\muziek\limewire\artiest\ en daarin zal je de mp3 nummer.mp3 vinden. Die mp3 kan je dan kopiëren naar je mp3-speler (moet je eens kijken in de handleiding hoe je dit doet, meestal is dit vrij triviaal))

Als er geen directory-verwijzing staat wilt dit zeggen dat de mp3's zich in de map bevinden waar de m3u-file zich bevindt. Het kan ook zijn dat er bvb staat ./artist/song.mp3. Dit wil dan zeggen dat in de map waar de m3u zich bevindt er een submap "artist" is waar song.mp3 zich bevindt.

Als je ze nu nog steeds niet vindt, kan je gewoon eens gaan zoeken naar *.mp3

De meeste mp3-spelers moet je trouwens gewoon inpluggen, de nieuw gevonden externe hd (je mp3-speler) openen en de mp3's ernaar toe kopiëren.

Hopelijk ben je hiermee al wat verder geholpen.

netslet
9 juli 2006, 20:24
kopiëren doe je trouwens net als gewoon bestanden of flappen tekst kopiëren, <CTRL>+<C> voor copy en <CTRL>+<V> om te pasten.

Kim
9 juli 2006, 20:26
Dankjewel voor de extra uitleg! Het is me gelukt! :D :thumbsup:

(zoals je eerder zei: heel simpel dus). :)

Griffin
9 juli 2006, 20:35
Weer de Brabançonne gedownload ja? :lol:

Kim
9 juli 2006, 20:39
Weer de Brabançonne gedownload ja? :lol:

Die staat al als opstartmuziekje op mijn laptop... ;)

Griffin
9 juli 2006, 20:41
Die staat al als opstartmuziekje op mijn laptop... ;)

A/ Jij hebt een hypertrage laptop
B/ Alleen het "voor vorst, voor vrijheid en voor recht" stukje wordt gespeeld
C/ Na het opstarten is uw batterij meteen leeg

Schrappen wat niet past.

En merken de mensen rond je dan niet telkens op "tiens, dat melodietje ken ik van ergens?"

van Maerlant
10 juli 2006, 00:04
Volksliederen zijn over het algemeen lelijk, op een paar na*.

*Zoals de Internationale (objectief gezien een zeer goed lied), Rule Britannia, en nog enkelen.