PDA

View Full Version : "Guilty or not guilty ??"

Lincoln
14 juli 2006, 21:56
Wat er vandaag gebeurt expliciet tussen Libanon en Israel is zoals een vader die een zoon heeft ,die zoon heeft weer iets uitgespookt bij de buren, i.p.v de buur rechstreeks naar de vader te gaan en zijn aanklag erbij neer te leggen gaat de buur zelf het recht in handen nemen om niet alleen de zoon een lesje te leren maar zelfs het huis vernielen met alles wat erop een eraan is gebonden.

Oordeel maar zelf het beeld zegt al veel genoeg.

PollyCorrect
14 juli 2006, 22:05
:?

Goh. Interessante vraagstelling. De Schuldvraag. Nou.
En wie, in je subtiele benadering, is Zoon, en wie Vader?

Chipie
14 juli 2006, 22:07
Hoe zou Zinedine Zidane handelen?

PollyCorrect
14 juli 2006, 22:15
HAHAHAHAHAH!! dat was de schuld van die Italiaan!!

Lincoln
14 juli 2006, 22:22

Goh. Interessante vraagstelling. De Schuldvraag. Nou.
En wie, in je subtiele benadering, is Zoon, en wie Vader?

De vader=Libanon
De zoon=Hezbollah
De buurman=Israel

Dat was toch duidelijk ???

PollyCorrect
14 juli 2006, 22:24
Het omgekeerde had ook gekund, Li.

Het ligt er maar aan hoe je je moraliteit richt op deze kwestie.

Ik vond de schuldkwestie van Zinedine Zidane anders ook wel terzake.

Lincoln
14 juli 2006, 22:32
Het omgekeerde had ook gekund, Li.

Het ligt er maar aan hoe je je moraliteit richt op deze kwestie.

Ik vond de schuldkwestie van Zinedine Zidane anders ook wel terzake.Inderdaad ,het verdraaien van feiten is altijd mogelijk,.

Lincoln
14 juli 2006, 22:33
Moraliteit?? wat is moraliteit volgens u ?? Tja als een mens de moraliteit heeft van "Ik-ben-sterk" dus "ik-mag-alles-doen" wat zal er nog over blijven van de wereld ?? Of iemand die de wet van de sterksten hanteert zal hij hoedanook vanuit die moraliteit of perspectief de zaken(feiten) anders gaan bekijken!

Desiderius
14 juli 2006, 23:01
Wie een militie op z'n grondgebied gedoogt en zelfs materieel ondersteunt, is verantwoordelijk voor wat die militie uitvreet. Hezbollah heeft volgens alle regels een oorlogsdaad gesteld en Israël heeft het recht om daartegen te reageren.

Om het iets poëtischer te stellen, lincoln: als uw zoon een wespennest openpeutert, dan moet je het de wespen niet ten kwade duiden dat ze iedereen in je woonkamer steken. Had je je zoon maar beter onder controle moeten houden.

Lincoln
14 juli 2006, 23:08
Wie een militie op z'n grondgebied gedoogt en zelfs materieel ondersteunt, is verantwoordelijk voor wat die militie uitvreet. Hezbollah heeft volgens alle regels een oorlogsdaad gesteld en Israël heeft het recht om daartegen te reageren.

Om het iets poëtischer te stellen, lincoln: als uw zoon een wespennest openpeutert, dan moet je het de wespen niet ten kwade duiden dat ze iedereen in je woonkamer steken. Had je je zoon maar beter onder controle moeten houden.Dus de israelieten zijn "insecten" maw een andere soort ?? Goed dat je dat zegt en ik denk dat sommigen uw voorbeeld niet zo snel zullen accepteren !

Jonas Elossov
14 juli 2006, 23:12

Een oorlogsdaad gesteld... Een verzetsdaad zou je het ook kunnen noemen...

Hoe definieer je dan de ontvoering van 8 democratisch verkozen ministers uit je buurland?

Vraag mij af wat Israel zou doen moest men 8 zionistische ministers ontvoeren naar Iran...

Lincoln
14 juli 2006, 23:14

Hoe definieer je dan de ontvoering van 8 democratisch verkozen ministers uit je buurland?

Vraag mij af wat Israel zou doen moest men 8 zionistische ministers ontvoeren naar Iran...Mja...dat is een andere pap natuurlijk....:lol:

Desiderius
14 juli 2006, 23:18

Vraag mij af wat Israel zou doen moest men 8 zionistische ministers ontvoeren naar Iran...

OK, maar trek de logica dan ook volledig door in plaats van een potje te bleiten dat Israël reageert. Hezbollah gokt erop dat de retalliatie door Israël onvermijdelijk een einde zal nemen en dat het geheel in een soort van patstelling zal uitmonden. Ik ben er vrij zeker van dat ze zich misrekenen. Ook niet meteen netjes om de Libanese bevolking als een soort "human shield" te gebruiken voor hun politieke agenda, niet?

Lincoln
14 juli 2006, 23:22
OK, maar trek de logica dan ook volledig door in plaats van een potje te bleiten dat Israël reageert. Hezbollah gokt erop dat de retalliatie door Israël onvermijdelijk een einde zal nemen en dat het geheel in een soort van patstelling zal uitmonden. Ik ben er vrij zeker van dat ze zich misrekenen. Ook niet meteen netjes om de Libanese bevolking als een soort "human shield" te gebruiken voor hun politieke agenda, niet?Je neemt de woorden uit de mond van "lion zion" nonkel Olmert, Dat is wat hij zegt,.

Lincoln
14 juli 2006, 23:30
De palestijnse-israelische kwestie is een familiaal probleem dat bijna onopgelost blijft, ze zijn afhankelijk van elkaar en tegelijk houden zoveel van elkaar dat ze bijna elkaar verwoesten, waar veel liefde is, is er ook veel haat !

Sinistra
14 juli 2006, 23:47
De palestijnse-israelische kwestie is een familiaal probleem dat bijna onopgelost blijft, ze zijn afhankelijk van elkaar en tegelijk houden zoveel van elkaar dat ze bijna elkaar verwoesten, waar veel liefde is, is er ook veel haat !

Zolang de Arabieren niet gaan beseffen dat Israël zal blijven bestaan zal het conflict nooit opgelost raken.

Lincoln
14 juli 2006, 23:52
Zolang de Arabieren niet gaan beseffen dat Israël zal blijven bestaan zal het conflict nooit opgelost raken.Zolang "de zogenaamde superieuren" zich niet gaan beseffen dat arabieren ook mensen zijn zal het probleem nooit opgelost raken.

Desiderius
14 juli 2006, 23:54
Zolang de Arabieren niet gaan beseffen dat Israël zal blijven bestaan zal het conflict nooit opgelost raken.

Primo: "de Arabieren" bestaan niet.
Secundo: Israël is voor tal van corrupte regimes de ideale bliksemafleider.

Conclusie: zelfs al vallen Palestijnen en Israëli's mekaar morgen in de armen en wordt het daar allemaal koek-en-ei, dan is het probleem met krapuul zoals Hezbollah nog lang niet van de baan. Of dacht je dat "de Arabieren" ook maar één seconde oprecht bekommerd zijn over het lot van hun Palestijnse "broeders"?

Lincoln
15 juli 2006, 00:09
Primo: "de Arabieren" bestaan niet.
Secundo: Israël is voor tal van corrupte regimes de ideale bliksemafleider.

Conclusie: zelfs al vallen Palestijnen en Israëli's mekaar morgen in de armen en wordt het daar allemaal koek-en-ei, dan is het probleem met krapuul zoals Hezbollah nog lang niet van de baan. Of dacht je dat "de Arabieren" ook maar één seconde oprecht bekommerd zijn over het lot van hun Palestijnse "broeders"?Als het aan israel ligt om aan de hele lijn van het midden-oosten met de vinger te wijzen van allerlei beschuldigingen zoals terrorism bijvoorbeeld, is zij daartoe in staat om dat te doen! En als dat ook kan europa nog eens laten boeten van al wat ze in het verleden uitgespookt heeft,.

carlgustaaf
15 juli 2006, 00:45
ik denk dat als het morgen vrede moest zijn dat al die gasten dat momenteel in organisaties zoals de Hezbollah zitten, dat niet prettig zouden vinden.Die kunnen toch niks anders als "verzetsstijdertje" spelen.Vinden die zeker veel toffer als alle dagen gaan werken. Geloof me vrij, dat zal daar nog lang duren...

kingtiger
15 juli 2006, 09:17
Tussen staten gelden andere regels.Ze mogen doen wat ze willen om zich te verdedigen.8)

kingtiger
15 juli 2006, 09:19

Om het iets poëtischer te stellen, lincoln: als uw zoon een wespennest openpeutert, dan moet je het de wespen niet ten kwade duiden dat ze iedereen in je woonkamer steken. Had je je zoon maar beter onder controle moeten houden.
Juist gezegd.Israel heeft het recht Hezbollah uit te schakelen en ook Libanon moet gestraft worden voor minstens het gedogen van de Hezbollah.8)

Lincoln
15 juli 2006, 09:59
ik denk dat als het morgen vrede moest zijn dat al die gasten dat momenteel in organisaties zoals de Hezbollah zitten, dat niet prettig zouden vinden.Die kunnen toch niks anders als "verzetsstijdertje" spelen.Vinden die zeker veel toffer als alle dagen gaan werken. Geloof me vrij, dat zal daar nog lang duren...Je kunt dat ook zeggen over israel, wat gaat ze dan doen met al die "speelgoed" waarmee ze aan het strijden is ?? in de vuilbak goeien of ze laten roesten ??

Lincoln
15 juli 2006, 10:01
Juist gezegd.Israel heeft het recht Hezbollah uit te schakelen en ook Libanon moet gestraft worden voor minstens het gedogen van de Hezbollah.8)Als ze maar genoeg wapens hebben om dat te realiseren want het depot heeft ook haar limiet.

kingtiger
15 juli 2006, 10:18
Als ze maar genoeg wapens hebben om dat te realiseren want het depot heeft ook haar limiet.
Ze hebben zelfs genoeg wapens om SYRIE ook ook nog eens mee op te kuisen.Dat moet ook nog een beurt krijgen.:evil:

Judokus
15 juli 2006, 10:29
Muzikaal intermezzo - met veel waarheid:
Vre-ede Vre-ede
Vrede op Aarde aan a-a-aaalle mensen
dieeee van goe-oe-oede wil-le zijn....;-)

Goede wil, zowel van Israël en de Arabische staten, is een conditio sine qua non om te spreken van vrede.

Lincoln
15 juli 2006, 10:40
Ze hebben zelfs genoeg wapens om SYRIE ook ook nog eens mee op te kuisen.Dat moet ook nog een beurt krijgen.:evil:De tijd is geschreven en het lot is bepaald, wanneer alles is opgebrand zal de rechter zijn uitspraak vellen en er is geen ontkomen aan "de factuur" zowel aan de rechter kant als aan de linker kant,.

Shadowman
15 juli 2006, 12:55

VB is een beetje vergelijkbaar met Hezbollah, de Belgische regering moet ook zo'n criminele groepering gedogen op haar grondgebied en zelfs materieel ondersteunen, en waarom? Omwille van de populariteit van deze groepering bij een niet gering deel van de bevolking (20%).

Btw, je vergelijkt Israël met wespen, maar die wespen zijn niet echt in staat om te reflecteren over wat ze als tegenactie gaan ondernemen, Israël daarentegen wel. 't Is eerder een beetje de situatie van: uw zoon trapt een bal in de ruit van uw buur, uw buur trapt er dan ook een in uw ruit.

kingtiger
15 juli 2006, 14:49
De tijd is geschreven en het lot is bepaald, wanneer alles is opgebrand zal de rechter zijn uitspraak vellen en er is geen ontkomen aan "de factuur" zowel aan de rechter kant als aan de linker kant,.
Als dat een zin uit het een of het ander godsdienstig boek is dan kan ik daar goed mee lachen.:lol: