PDA

View Full Version : VN verdenkt de zionstaat van het begaan van oorlogsMISDADEN


bruut geweld
20 juli 2006, 23:48
UN warning on Mid-East war crimes

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41909000/jpg/_41909028_arbourap203bodyap.jpg Ms Arbour said she hoped her comments would be a 'sobering signal'

War crimes could have been committed in Lebanon, Israel and Gaza, a senior UN official has said.
UN High Commissioner for Human Rights Louise Arbour said international law stressed the need to protect civilians.
There is an obligation on all parties to respect the "principle of proportionality", she said.
About 300 Lebanese, most of them civilians, have been killed in the violence. Thirty Israelis, including 15 civilians, have also been killed.
http://newsimg.bbc.co.uk/shared/img/o.gifhttp://newsimg.bbc.co.uk/nol/shared/img/v3/start_quote_rb.gif Indiscriminate shelling of cities constitutes a foreseeable and unacceptable targeting of civilians... Similarly, the bombardment of sites with alleged military significance, but resulting invariably in the killing of innocent civilians, is unjustifiable http://newsimg.bbc.co.uk/nol/shared/img/v3/end_quote_rb.gif


Louise Arbour


The UN reported on Wednesday that about 100 Palestinians, civilians and fighters, have been killed since the start of the Israeli offensive in Gaza in late June.
Both crises were precipitated by the capture by Hamas and Hezbollah of Israeli soldiers in cross-border operations into Israel.
Along with a massive shelling campaign across Lebanon and Gaza by Israel, Hezbollah has been firing barrages of missiles into northern Israel, targeting urban areas, and Palestinian militants continue their rocket fire into Israel.
"Indiscriminate shelling of cities constitutes a foreseeable and unacceptable targeting of civilians," Ms Arbour said.
"Similarly, the bombardment of sites with alleged military significance, but resulting invariably in the killing of innocent civilians, is unjustifiable."
'Personal exposure'
Ms Arbour expressed "grave concern over the continued killing and maiming of civilians in Lebanon, Israel and the occupied Palestinian territory".
Without pointing to specific individuals, she suggested that leaders could bear personal responsibility.
"I do believe that on the basis of evidence that is available in the public domain there are very serious concerns that the level of civilian casualties, the indiscriminate shelling of cities and so on, on their face raise sufficient questions that I think one must issue a sobering signal to those who are behind these initiatives to examine very closely their personal exposure," she told the BBC.

----------------
jammer dat in de VN de US steeds haar veto gebruikt om de misdaden van de zionisten ongestraft te laten , anders waren de eerste sancteis al jaren geleden genomen.


Toch begint de druk op de zionstaat toe te nemen, en bij de publieke opinie hebben ze het nu wel verkorven met nog "slachtoffertje te spelen"

werkgroep morkhoven
21 juli 2006, 11:31
UN warning on Mid-East war crimes

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41909000/jpg/_41909028_arbourap203bodyap.jpg
Ms Arbour said she hoped her comments would be a 'sobering signal'

War crimes could have been committed in Lebanon, Israel and Gaza, a senior UN official has said.
UN High Commissioner for Human Rights Louise Arbour said international law stressed the need to protect civilians.
There is an obligation on all parties to respect the "principle of proportionality", she said.
About 300 Lebanese, most of them civilians, have been killed in the violence. Thirty Israelis, including 15 civilians, have also been killed.
http://newsimg.bbc.co.uk/shared/img/o.gifhttp://newsimg.bbc.co.uk/nol/shared/img/v3/start_quote_rb.gif Indiscriminate shelling of cities constitutes a foreseeable and unacceptable targeting of civilians... Similarly, the bombardment of sites with alleged military significance, but resulting invariably in the killing of innocent civilians, is unjustifiable http://newsimg.bbc.co.uk/nol/shared/img/v3/end_quote_rb.gif


Louise Arbour


The UN reported on Wednesday that about 100 Palestinians, civilians and fighters, have been killed since the start of the Israeli offensive in Gaza in late June.
Both crises were precipitated by the capture by Hamas and Hezbollah of Israeli soldiers in cross-border operations into Israel.
Along with a massive shelling campaign across Lebanon and Gaza by Israel, Hezbollah has been firing barrages of missiles into northern Israel, targeting urban areas, and Palestinian militants continue their rocket fire into Israel.
"Indiscriminate shelling of cities constitutes a foreseeable and unacceptable targeting of civilians," Ms Arbour said.
"Similarly, the bombardment of sites with alleged military significance, but resulting invariably in the killing of innocent civilians, is unjustifiable."
'Personal exposure'
Ms Arbour expressed "grave concern over the continued killing and maiming of civilians in Lebanon, Israel and the occupied Palestinian territory".
Without pointing to specific individuals, she suggested that leaders could bear personal responsibility.
"I do believe that on the basis of evidence that is available in the public domain there are very serious concerns that the level of civilian casualties, the indiscriminate shelling of cities and so on, on their face raise sufficient questions that I think one must issue a sobering signal to those who are behind these initiatives to examine very closely their personal exposure," she told the BBC.

----------------
jammer dat in de VN de US steeds haar veto gebruikt om de misdaden van de zionisten ongestraft te laten , anders waren de eerste sancteis al jaren geleden genomen. Toch begint de druk op de zionstaat toe te nemen, en bij de publieke opinie hebben ze het nu wel verkorven met nog "slachtoffertje te spelen"


UN WARNING ON MID-EAST WAR CRIMES ?
http://img88.imageshack.us/img88/7253/n060715libanonbeiroetacc2.jpg

Bush repeats Israel has right to self-defence
ST PETERSBURG, Russia (Reuters) - President Bush on Sunday repeated that Israel had the right to defend itself in the Middle East, but did not back Lebanese calls for an immediate ceasefire.

"Our message to Israel is defend yourself but be mindful of the consequences, so we are urging restraint," said Bush, who has refused to call on Israel to halt its offensive on Lebanon to punish Hizbollah guerrilla attacks across its border.

Sun Jul 16, 2006 01:18 AM ET

http://img90.imageshack.us/img90/8104/annanbarrosooz6.jpg

http://forum.politics.be

Gun
21 juli 2006, 11:42
UN WARNING ON MID-EAST WAR CRIMES ?

Bush repeats Israel has right to self-defence
ST PETERSBURG, Russia (Reuters) - President Bush on Sunday repeated that Israel had the right to defend itself in the Middle East, but did not back Lebanese calls for an immediate ceasefire.

"Our message to Israel is defend yourself but be mindful of the consequences, so we are urging restraint," said Bush, who has refused to call on Israel to halt its offensive on Lebanon to punish Hizbollah guerrilla attacks across its border.

Sun Jul 16, 2006 01:18 AM ET


http://forum.politics.beJe bent op dit forum NIET verplicht steeds een foto toe te voegen dus wanneer een foto reeds 10 maal gepost is, laat hem dan de 11de keer misschien achterwege?

Jozef Ostyn
21 juli 2006, 11:57
Ik stel voor dat als die VN-hoge commissaris zich zo belachelijk wil maken en het concept oorlogsmisdaden zo sterk wil devalueren dat ze dan in de eerste plaats de Secretaris-Generaal van de VN en de commandant van de UNIFIL-troepen in Zuid-Libanon aanklaagt wegens schuldig verzuim door het faciliteren van de uitbouw van een terroristische organisatie die vanuit UNIFIL-gebied bewust en doelgericht burgerdoelwitten aanvalt.

werkgroep morkhoven
21 juli 2006, 12:00
Je bent op dit forum NIET verplicht steeds een foto toe te voegen dus wanneer een foto reeds 10 maal gepost is, laat hem dan de 11de keer misschien achterwege?
De foto toont op welke manier Israël haar recht op 'zelfverdediging' uitoefent en stelt ook de VN-Veiligheidsraad die oorlogsmisdaden probeert goed te praten, in vraag.

Gun
21 juli 2006, 12:11
De foto toont op welke manier Israël haar recht op 'zelfverdediging' uitoefent en stelt ook de VN-Veiligheidsraad die oorlogsmisdaden probeert goed te praten, in vraag.Ik heb het NIET over wat welke foto dan wel toont maar U plaatst wel dezelfde foto('s) tot bijna 20 keer toe in uw verschillende posts ...:twisted:

werkgroep morkhoven
21 juli 2006, 12:37
Ik heb het NIET over wat welke foto dan wel toont maar U plaatst wel dezelfde foto('s) tot bijna 20 keer toe in uw verschillende posts ...:twisted:

Kuffelbeertje in Beiroet (2de maal geplaatst)

http://img157.imageshack.us/img157/1179/n060720beirutpuinmbwq9.jpg

Chipie
21 juli 2006, 12:39
Kuffelbeertje in Beiroet (2de maal geplaatst)

http://img157.imageshack.us/img157/1179/n060720beirutpuinmbwq9.jpg

Knuffelbeertjes schijnen dan ook een specialiteit van bepaalde werkgroepen te zijn...

kingtiger
21 juli 2006, 12:57
De foto toont op welke manier Israël haar recht op 'zelfverdediging' uitoefent en stelt ook de VN-Veiligheidsraad die oorlogsmisdaden probeert goed te praten, in vraag.
Dev foto bewijst alleen maar dat er doelwitten in beirut gebombardeerd worden en inzoverre de hezbollah zich daar verbergt is dat ook toegelaten .Het aantal doden bewijst dat er wel degelijk precisieaanvallen uitgevoerd worden.Als er zomaar lukraak bommen zouden gegooid worden zou het aantal doden veel hoger liggen.Geen sprake van oorlogsmisdaden dus.Israel moet lekker voortdoen.8)

Gun
21 juli 2006, 13:04
Dev foto bewijst alleen maar dat er doelwitten in beirut gebombardeerd worden en inzoverre de hezbollah zich daar verbergt is dat ook toegelaten .Het aantal doden bewijst dat er wel degelijk precisieaanvallen uitgevoerd worden.Als er zomaar lukraak bommen zouden gegooid worden zou het aantal doden veel hoger liggen.Geen sprake van oorlogsmisdaden dus.Israel moet lekker voortdoen.8)En blijft U maar lekker de domme wortel uit hangen8)

kingtiger
21 juli 2006, 13:06
En blijft U maar lekker de domme wortel uit hangen8)
Zoals gewoonlijk geen antwoord ten gronde.Ik heb dus duidelijk het gelijk aan mijn kant.:lol:

Gun
21 juli 2006, 13:14
Zoals gewoonlijk geen antwoord ten gronde.Ik heb dus duidelijk het gelijk aan mijn kant.:lol:U hebt helemaal geen gelijk, U hebt het trouwens (bijna) nergens bij het rechte eind.

De enige plaats waar uw prietpraat thuis hoort is op één of andere stratego- of riskavond, juist ... op een gezelschapspel kan U met uw rethoriek nog enige sympathie losweken omwille van de komische, soms lachwekkende inslag.

U bent een geconditioneerde extremist die van achter zijn pc-tje de oorlogen in de wereld denkt te kunnen monitoren.

De wereld vaart er enkel slecht bij met zoveel domme, enge, simpele rethoriek.

kingtiger
21 juli 2006, 13:18
U hebt helemaal geen gelijk, U hebt het trouwens (bijna) nergens bij het rechte eind.

De enige plaats waar uw prietpraat thuis hoort is op één of andere stratego- of riskavond, juist ... op een gezelschapspel kan U met uw rethoriek nog enige sympathie losweken omwille van de komische, soms lachwekkende inslag.

U bent een geconditioneerde extremist die van achter zijn pc-tje de oorlogen in de wereld denkt te kunnen monitoren.

De wereld vaart er enkel slecht bij met zoveel domme, enge, simpele rethoriek.
Ik ben integendeel iemand met een diepgaande en langdurige interesse in militaire geschiedenis en militaire technologie en daardoor perfect in staat te beoordelen hoe een militaire operatie gevoerd wordt.Ten gronde hebt ge trouwens nog niets kunnen weerleggen.Met gemeenplaatsen en beledigingen gaat ge er niet komen.Ik ben heel blij met dergelijke tegenstanders.:lol:

Gun
21 juli 2006, 13:20
Ik ben integendeel iemand met een diepgaande en langdurige interesse in militaire geschiedenis en militaire technologie en daardoor perfect in staat te beoordelen hoe een militaire operatie gevoerd wordt.Zegt genoeg over uw kennis van zaken, ik dacht dat ik de term 'geconditioneerd' reeds gebruikt had!

kingtiger
21 juli 2006, 13:40
Zegt genoeg over uw kennis van zaken, ik dacht dat ik de term 'geconditioneerd' reeds gebruikt had!
Weer zo n nietszggende gemeenplaats die niet over de grond van de zaak gaat.Ge maakt het gat waarin ge zit alijd maar dieper.:lol:

Gun
21 juli 2006, 14:32
Weer zo n nietszggende gemeenplaats die niet over de grond van de zaak gaat.Ge maakt het gat waarin ge zit alijd maar dieper.:lol:Juist, nu tevreden?

werkgroep morkhoven
21 juli 2006, 14:42
Knuffelbeertjes schijnen dan ook een specialiteit van bepaalde werkgroepen te zijn...
Niet slecht gezien voor een spitsmuis, Danan. ;-)

Kallikles
21 juli 2006, 19:55
Weer zo n nietszggende gemeenplaats die niet over de grond van de zaak gaat.Ge maakt het gat waarin ge zit alijd maar dieper.:lol:

Och man, stop met zeuren! Het is hier een politiek forum, Uw interesse voor militaire technologie is misschien leuk voor een bepaald soort diners, maar gelieve het forum niet te bevuilen met posts die niets bijdragen tot de discussie & als een kind maar blijven doorhameren over uw Grote Gelijk en hoe u toch iedereen weerlegd hebt. Neem uw Grote Gelijk mee, we gunnen het u & laat ons met rust.

Chipie
21 juli 2006, 19:57
Och man, stop met zeuren! Het is hier een politiek forum, Uw interesse voor militaire technologie is misschien leuk voor een bepaald soort diners, maar gelieve het forum niet te bevuilen met posts die niets bijdragen tot de discussie & als een kind maar blijven doorhameren over uw Grote Gelijk en hoe u toch iedereen weerlegd hebt. Neem uw Grote Gelijk mee, we gunnen het u & laat ons met rust.Hoor ik hier niet het verdraagzaamlinks? :wink:

Kallikles
21 juli 2006, 19:59
Wat die oorlogsmisdaden betreft: natuurlijk gaat het om oorlogsmisdaden, maar goed, het is niet de eerste keer, hé. Sinds de Charta van de VN is ingesteld, is het voeren van een aanvalsoorlog zelf een misdaad. We zouden zelfs kunnen betwisten of het om een oorlog gaat; er was tenslotte geen oorlogsverklaring. Dus strikt genomen gaat het gewoon om terroristische aanslagen.

Kallikles
21 juli 2006, 20:00
Hoor ik hier niet het verdraagzaamlinks? :wink:

Waarom moeten alle idioten op dit forum hun tegenstanders onmiddelijk als "links" bestempelen? :lol:

Ik ben onverdraagzaam voor �*lle idioten, ongeacht links of rechts: extremisten van links of rechts, populisten, de altijd-gelijkhebbers, de eristen, de drogredeneerders, kortom: allen die niet geïnteresseerd zijn in een filosofische discussie.

Chipie
21 juli 2006, 20:08
Waarom moeten alle idioten op dit forum hun tegenstanders onmiddelijk als "links" bestempelen? :lol:

Ik ben onverdraagzaam voor �*lle idioten, ongeacht links of rechts: extremisten van links of rechts, populisten, de altijd-gelijkhebbers, de eristen, de drogredeneerders, kortom: allen die niet geïnteresseerd zijn in een filosofische discussie.U kunt Uzelf dus niet verdragen...
Da's erg...
('Dat' spreekt al over tegenstanders)... :lol:

Kallikles
21 juli 2006, 20:22
U kunt Uzelf dus niet verdragen...

U bent niet vertrouwd met mijn posts; ik ben echter vertrouwd met de Uwe en nergens heb ik U enige bijdrage tot een discussie zien geven. Overal heb ik U zien "boel zoeken" met andere forumdeelnemers met altijd zeer korte posts van één zinnetje waarmee U anderen probeert te tergen. U hoort voor mij dus tot de eristen. :-)

Chipie
21 juli 2006, 20:52
U bent niet vertrouwd met mijn posts; ik ben echter vertrouwd met de Uwe en nergens heb ik U enige bijdrage tot een discussie zien geven. Overal heb ik U zien "boel zoeken" met andere forumdeelnemers met altijd zeer korte posts van één zinnetje waarmee U anderen probeert te tergen. U hoort voor mij dus tot de eristen. :-)Idd... verdraagzaamlinks... :-D

En de draden, die er momenteel, 'lopen' over Israël/Libanon... dat noemt U discussies? Ik, en als erist is mij dat toegelaten, ik noem dat geweldige haatpostings... :wink:

Allee, neem nu gewoon de titel van deze topic:
VN verdenkt de zionstaat van het begaan van oorlogsMISDADEN (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1830695#post1830695)

Denkt U nu echt dat de poster de bedoeling heeft om een discussie te voeren?

Maar ja, gelijkgezinden onder elkaar... Ik begrijp dat wel...

Kusjes en niet vergeten op tijd te :drinking:

PollyCorrect
21 juli 2006, 21:24
Zoals gewoonlijk geen antwoord ten gronde.Ik heb dus duidelijk het gelijk aan mijn kant.:lol:

Ja.

Jozef Ostyn
22 juli 2006, 09:30
Wat die oorlogsmisdaden betreft: natuurlijk gaat het om oorlogsmisdaden, maar goed, het is niet de eerste keer, hé. Sinds de Charta van de VN is ingesteld, is het voeren van een aanvalsoorlog zelf een misdaad. We zouden zelfs kunnen betwisten of het om een oorlog gaat; er was tenslotte geen oorlogsverklaring. Dus strikt genomen gaat het gewoon om terroristische aanslagen.

Volgens het VN-handvest heeft elke legitieme staat UITDRUKKELIJK het recht om zich gewapenderhand te verdedigen tegen agressie van buitenaf. De actie van Israel in Libanon is een schoolvoorbeeld van het soort van legitiem militair optreden dat voorzien is in het VN-handvest.

Gun
22 juli 2006, 16:10
Waarom moeten alle idioten op dit forum hun tegenstanders onmiddelijk als "links" bestempelen? :lol:

Ik ben onverdraagzaam voor �*lle idioten, ongeacht links of rechts: extremisten van links of rechts, populisten, de altijd-gelijkhebbers, de eristen, de drogredeneerders, kortom: allen die niet geïnteresseerd zijn in een filosofische discussie.En ik onderschrijf bij deze uw omschrijving voor de vollke 100%.

De extremistjes zullen het opnieuw niet begrijpen;-)

Gun
22 juli 2006, 16:10
Zoals gewoonlijk geen antwoord ten gronde.Ik heb dus duidelijk het gelijk aan mijn kant.:lol:Ja

werkgroep morkhoven
22 juli 2006, 17:00
Het Israëlische leger heeft gisteren zijn operatie in Nabloes, op de Westelijke Jordaanoever beëindigd, na de gebouwen van de plaatselijke Palestijnse administratie praktisch volledig te hebben vernietigd.

Drie bulldozers zijn dag en nacht ingezet en hebben de gebouwen tot stof herleid.

Dat komt goed uit voor de VN-Veiligheidsraad die er eerstdaags de tenten voor de VN-hulpverleningsorganisaties gaat plaatsen.:-D :-D :-D