PDA

View Full Version : Nederlandse leger doodt 18 Talibanstrijders

Derk de Tweede
21 juli 2006, 15:28
Taliban gedood bij Nederlandse actie Uruzgan

DEN HAAG - Bij een speciale actie van Nederlandse commando's in de Baluchipas in de Afghaanse provincie Uruzgan zijn de afgelopen tien dagen zeker achttien vijandelijke strijders gedood. Aan Nederlandse zijde vielen geen slachtoffers.

Dat heeft de commandant der strijdkrachten generaal Dick Berlijn vrijdag bekendgemaakt.

De offensieve operatie van de commando's was ingegeven door een "directe dreiging" voor de twee Nederlandse bases in de provincie, Kamp Holland bij Tarin Kowt en het kleinere kamp bij Deh Rawod. Volgens Berlijn waren er voldoende bewijzen dat de Nederlandse kampen werden geobserveerd en dat de strijders van onder andere de Taliban iets van plan waren om een offensieve actie te rechtvaardigen.

Bedreigd

Er waren volgens de generaal enkele honderden strijders actief in de Baluchi vallei. Vanaf de toppen van de vallei zou kamp Holland, tien kilometer verderop, direct bedreigd kunnen worden. Ook zou het de bewegingsvrijheid van de Nederlanders in het gebied belemmeren.

Daarom werd samen met eenheden van de door de Amerikanen geleide operatie Enduring Freedom een zware actie op touw gezet, waarbij de Nederlandse commando's de bergrug voor hun rekening namen en de OEF-soldaten het lager gelegen gebied van de pas. De Nederlandse eenheden werden bij hun acties ondersteund door Nederlandse F16's en Apache gevechtshelikopters.

Vijand

De achttien doden konden door verkenningen ter plaatse worden geverifieerd. Hoeveel Taliban er door de OEF-troepen werden gedood, wilde Berlijn niet zeggen. Het aantal omgekomen vijandelijke strijders komt boven op de schatting van "enkele tientallen doden" die Nederlandse commando's tijdens eerdere schermutselingen met de vijand hadden gemaakt.

bron: nu.nl

Ik dacht dat het een humantitaire missie zou worden.
Ons leger is dus gewoon slaafje van Bush & Co.

longhorn
21 juli 2006, 16:08
Dikke pluim voor de Nederlandse commando's.

willem1940NLD
21 juli 2006, 16:11
Berichtgeving over een ver land ...
Zou er een nieuwsbericht komen, gesteld dat een Nederlander daar sneuvelt?

1handclapping
21 juli 2006, 16:15
De aanwezigheid van de troepen is gelegitimeerd door een verkozen regering, de vraag is alleen : hoe lang moet deze regering buitenlandse troepen inzetten om een ondemocratische gewapende oppositie in bedwang te houden ?

kelt
21 juli 2006, 16:17
Afghanistan is een VN-missie..
Alle punten dus daarvoor!

Als Nederlandse strijdkrachten verder zo assertief,en desnoods zo agressief kunnen optreden zal de schande van Srebrenisza snel vergeten zijn....

Ke Nan
21 juli 2006, 16:29
Afghanistan is een VN-missie..
Alle punten dus daarvoor!

Als Nederlandse strijdkrachten verder zo assertief,en desnoods zo agressief kunnen optreden zal de schande van Srebrenisza snel vergeten zijn....

En nu een even krachtig mandaat voor een VN-missie in het Nabije Oosten.

kelt
21 juli 2006, 16:34
En nu een even krachtig mandaat voor een VN-missie in het Nabije Oosten.

Ik vrees,waarde Ke'nan dat EERST er duidelijker onderscheid moet komen tussen wat nu juist de "volkswil" is,en wat "samenlevingswil" is....

Dit is kompleet vaag geworden voor een simpele buitenstaander als mezelf....
Hoe bijvoorbeeld Israel denkt iets te winnen met het in puin gooien van een buurland dat geleidelijk aan uit een diep gat aan het klimmen was,en dat,uiteindelijk,het fundamentalistenprobleem wel zou aanpakken(in een welvarend land wordt je niet zo snel fundamentalist ;) ) is me kompleet....wel....onduidelijk... :-(

Hoe anderszins arme mensen kunnen blijven denken dat het steunen van Fundamentalistisch ongedierte,in ruil voor wat morzels rijst ,ook maar iets bijbrengt...tja....its beyond me :|

garfield
21 juli 2006, 18:21

Volledig akkoord.

voicelesscharlie
21 juli 2006, 18:28
Hup Holland hup.
Kunnen de belse schuitluizen nog iets van leren.

Gargamel
21 juli 2006, 19:18
Dat is pas goed nieuws

werkgroep morkhoven
21 juli 2006, 19:21
Waarom jagen die Nederlanders op Talibanstrijders ?
Als ze 18 vossen kunnen afschieten dan kunnen ze misschien goede zaken doen door de huiden te verkopen. Slechte zakenmannen die Nederlanders van tegenwoordig...:-D

willem1940NLD
21 juli 2006, 19:25
Dat is pas goed nieuws

Ik vind van niet; liever verneem ik dat alle partijen stoppen met doodmaken.

zorlac
21 juli 2006, 19:26
Hup Holland hup.
Kunnen de belse schuitluizen nog iets van leren.

:lol:
Da's idd wat anders dan een landingsbaan in Kaboel afstoffen.

Nice job van die kezen.....nog meer van da zou-ik-zegge :snipersm:

Flippend Rund
21 juli 2006, 19:36
Moslims gedood in hun eigen land door buitenlanders.

werkgroep morkhoven
21 juli 2006, 19:54
Geen wonder dus dat al die moslims naar hier komen ! :-D

longhorn
21 juli 2006, 19:57

Als wij ze niet doden dan komen ze ons in eigen land doden. September 11 al vergeten door het vele flippen? Talibanners zijn geen moslims maar een bende flippende runderen.

Chipie
21 juli 2006, 19:59
Als wij ze niet doden dan komen ze ons in eigen land doden. September 11 al vergeten door het vele flippen? Talibanners zijn geen moslims maar een bende flippende runderen.:thumbsup:

In Morkhoven klagen ze er ook al over...

Flippend Rund
21 juli 2006, 20:04
Als wij ze niet doden dan komen ze ons in eigen land doden. September 11 al vergeten door het vele flippen? Talibanners zijn geen moslims maar een bende flippende runderen.

Dat is allemaal retoriek. Als ik naar de naakte feiten kijkt dan moet constateren dat mensen in hun eigen land worden gedood door een buitenlandse bezettingsmacht, in casu een zootje arrogante blonde kezen. Wat hoopt het westen hier eigenlijk mee te bereiken? Niemand die het weet, maar de haat voor het westen kan er alleen maar door toenemen.

Flippend Rund
21 juli 2006, 20:07
Als wij ze niet doden dan komen ze ons in eigen land doden.

Ben jij nu ineens de buikspreekpop van George Bush?

September 11 al vergeten door het vele flippen? Talibanners zijn geen moslims maar een bende flippende runderen.

Talibanners zijn mensen. Primitief en achterlijk, maar elk volk heeft nu eenmaal het recht om zo lang primitief en achterlijk te blijven als ze zelf willen. Je kunt dit proces niet versnellen met luchtbombardementen.

En 9-11 werd uitgevoerd door Saoedies. Het valt me op dat de VS opvallend weinig inspanningen doet om Saoedi-Arabië democratischer te maken.

werkgroep morkhoven
21 juli 2006, 20:17
:thumbsup:

In Morkhoven klagen ze er ook al over...
Als dat inderdaad het geval is, dan moet het al erg zijn.

Vooruit jongens, we kopen allemaal een geweer en we organiseren met Filip De Winter op kop, een kruistocht naar Palestina (alhoewel er niet veel meer te plunderen zal zijn).:-D

voicelesscharlie
21 juli 2006, 20:37
En 9-11 werd uitgevoerd door Saoedies. Het valt me op dat de VS opvallend weinig inspanningen doet om Saoedi-Arabië democratischer te maken.
Dat zou iets te riskant zijn.
Een verdwaalde bom zou weleens deze hieronder kunnen vallen.:roll:

http://www2.hawaii.edu/~kjolly/151/images/kaba.jpg

voicelesscharlie
21 juli 2006, 20:39

Vooruit jongens, we kopen allemaal een geweer en we organiseren met Filip De Winter op kop, een kruistocht naar Palestina (alhoewel er niet veel meer te plunderen zal zijn).:-D

Waarom niet naar Molenbeek?:-(

Jozef Ostyn
22 juli 2006, 09:42

Daar sluit ik mij bij aan.

garfield
22 juli 2006, 12:21
Dat is allemaal retoriek. Als ik naar de naakte feiten kijkt dan moet constateren dat mensen in hun eigen land worden gedood door een buitenlandse bezettingsmacht, in casu een zootje arrogante blonde kezen. Wat hoopt het westen hier eigenlijk mee te bereiken? Niemand die het weet, maar de haat voor het westen kan er alleen maar door toenemen.

Bezettingsmacht; de ISAF en NATO-troepen zijn daar aanwezig op vraag van de democratisch verkozen regering van Afghanistan 8)

Leviathan
22 juli 2006, 12:42
Een dikke proficiat voor de Nederlandse militairen. Daar kunnen onze speelgoedsoldaatjes nog eens een voorbeeld aan nemen, die komen toch alleen maar in actie om bij overstromingen zandzakjes aan te dragen. Laten we hopen dat ze nog veel vijanden mogen afmaken!

werkgroep morkhoven
22 juli 2006, 13:26
Een dikke proficiat voor de Nederlandse militairen. Daar kunnen onze speelgoedsoldaatjes nog eens een voorbeeld aan nemen, die komen toch alleen maar in actie om bij overstromingen zandzakjes aan te dragen. Laten we hopen dat ze nog veel vijanden mogen afmaken!
Het doden van maar liefst 18 Talibanstrijders zal ongetwijfeld een diepe indruk hebben gemaakt bij de Nederlandse bevolking.

De Nederlanders vergeten er echter bij te zeggen dat ze dit niet konden zonder de steun van hun Amerikaanse bondgenoot die de Nederlandse bevolking ervan moet overtuigen om nog meer Nederlandse troepen naar Afghanistan te laten zenden. :-D

Chipie
22 juli 2006, 13:31
Het doden van maar liefst 18 Talibanstrijders zal ongetwijfeld een diepe indruk hebben gemaakt bij de Nederlandse bevolking.

De Nederlanders vergeten er echter bij te zeggen dat ze dit niet konden zonder de steun van hun Amerikaanse bondgenoot die de Nederlandse bevolking ervan moet overtuigen om nog meer Nederlandse troepen naar Afghanistan te laten zenden. :-DSommigen hebben nog spijt dat niet het tegenovergestelde is gebeurd... 18 Nederlandse doden... :roll2: :oops: :oops: :oops: ;-)

werkgroep morkhoven
22 juli 2006, 14:08
Nederlandse militairen doden 18 Talibanstrijders

De Nederlandse regering die zich uitsprak tegen een staakt-het-vuren in het Midden-Oosten kan nu misschien ook een paar goedschietende militairen naar Libanon sturen om het Israëlische leger te ondersteunen...:-D :-D :-D

kelt
22 juli 2006, 14:20
Ik begrijp dat die Taliban-strijders zich aan het installeren waren op hoogtes rondom het Nederlandse kampement.Elders hebben Taliban dat al gedaan om het nachtleven op te fleuren met kleurige projektielen,vermoedelijk hebben de Nederlanders eigen feestmateriaal mee gebracht... 8)

Gewapend kamperen in de bergen is in Afghanistan vanaf heden ten strengste verboden.

Indien dergelijke praktijken overal in Afghanistan toegepast worden (prompte infanterie-aanvallen op de plaatsen waar Taliban gespot worden ipv verwachten dat de Amerikanen,weeral,moeten komen helpen),zal het er snel mee gedaan zijn ,en kan deze VN-operatie beslist slagen!

werkgroep morkhoven
22 juli 2006, 14:28

De Nederlandse regering die zich uitsprak tegen een staakt-het-vuren in het Midden-Oosten kan nu misschien ook een paar goedschietende militairen naar Libanon sturen om het Israëlische leger te ondersteunen...:-D :-D :-D ... maar met de steun van het Amerikaanse leger natuurlijk.
:twisted:

kingtiger
22 juli 2006, 14:55

De Nederlandse regering die zich uitsprak tegen een staakt-het-vuren in het Midden-Oosten kan nu misschien ook een paar goedschietende militairen naar Libanon sturen om het Israëlische leger te ondersteunen...:-D :-D :-D
Israel heeft niemand nodig.Hezbollah heeft misschien wel hulp nodig dus vertrek zelf maar.:lol:

werkgroep morkhoven
22 juli 2006, 15:09
Israel heeft niemand nodig.Hezbollah heeft misschien wel hulp nodig dus vertrek zelf maar.:lol:
Israël heeft misschien niemand nodig maar een beetje steun van de Verenigde Staten in de VN-Veiligheidsraad en van Engeland + Nederland kunnen ze af en toe wel gebruiken hé ? :twisted:

Breda
22 juli 2006, 15:21
Applaus voor Nederland , Zou België de Ballen hebbn voor zo een Missie ??

Jozef Ostyn
22 juli 2006, 15:35

De vraag stellen is ze beantwoorden.

kelt
22 juli 2006, 15:36
De vraag stellen is ze beantwoorden.

De start- en landingsbanen van Kaboel liggen er onberispelijk bij! :-D

werkgroep morkhoven
22 juli 2006, 15:38
Applaus voor Nederland , Zou België de Ballen hebbn voor zo een Missie ??Jou interesse voor het Belgische leger zal dan waarschijnlijk ook niet toevallig zijn. :evil:

voicelesscharlie
22 juli 2006, 15:41
Bij God niet.
Den armée belge is niet meer dan een kuisploeg bestaande uit zuipschuiten.

Jozef Ostyn
22 juli 2006, 15:43
Bij God niet.
Den armée belge is niet meer dan een kuisploeg bestaande uit zuipschuiten.

U vergeet de plakploeg van André Flahaut.

werkgroep morkhoven
22 juli 2006, 15:47
De Verenigde Staten, Engeland, Israël en Nederland zijn tegen een staakt-het-vuren in het Midden-Oosten: 4 handen op éénzelfde buik. :twisted:

Breda
22 juli 2006, 16:19
Nog even en Nederland stuurt wat Marine Schepen Naar Libanon om de Hezbollah uit hun schuilkelders te gooien :-P

werkgroep morkhoven
22 juli 2006, 16:45
Nog even en Nederland stuurt wat Marine Schepen Naar Libanon om de Hezbollah uit hun schuilkelders te gooien :-PMisschien kunnen ze daarvoor hun oude visserssloepen gebruiken. :-D

Chipie
22 juli 2006, 16:57
Dat men maar geen werkgroep kerkhoven moet inrichten... :x

Breda
22 juli 2006, 17:00
Misschien kunnen ze daarvoor hun oude visserssloepen gebruiken. :-D

ze hebben nog wat Schepen in Zeeland die ze zouden kunnen gebruiken , zeg kunnen wij het Belgische Leger in huren voor Vermaak voor Lokale Inwoners ??

ik denk er aan dat men wat Clowns gaan inzetten (Lees Werkenloze Mensen in Nederland verkleed als Clown) en dan aanklopen bij alle Huizen in zo een klein vissers dorpje , met wat geluk hebben we de Hezbollah zo

Derk de Tweede
22 juli 2006, 19:49
Berichtgeving over een ver land ...
Zou er een nieuwsbericht komen, gesteld dat een Nederlander daar sneuvelt?
Dan heb je de poppen aan het dansen, kamervragen, etc.
Ik had liever gehad dat deze misssie een echte vredesmissie zou worden of dat het werd verplaatst naar Uganda, waar een of andere gek duizenden onschuldige kinderen vermoord en verminkt.

Derk de Tweede
22 juli 2006, 19:52
ze hebben nog wat Schepen in Zeeland die ze zouden kunnen gebruiken , zeg kunnen wij het Belgische Leger in huren voor Vermaak voor Lokale Inwoners ??

ik denk er aan dat men wat Clowns gaan inzetten (Lees Werkenloze Mensen in Nederland verkleed als Clown) en dan aanklopen bij alle Huizen in zo een klein vissers dorpje , met wat geluk hebben we de Hezbollah zo
Wat dacht je van Urk of Spakenburg?
Heerlijke godvrezende mensen met keiharde knuisten.
De Hells Angels hebben dat ondervonden, die komen daar nooit meer terug om de de boel daar op stelten te zetten.

Nierika
22 juli 2006, 19:54

Aha, zijn de Taliban Afghanen?

Ik herinner me nog een reportage over de gevangengenomen Talibanstrijders enkele jaren geleden, en daar zat naast een eenzame Australiër ook een hoop Pakistanen, Chinezen, Oeigoeren, Turkmenen en god weet wat nog allemaal.

Maar dat is je blijkbaar ontgaan, ofwel, heb je het nooit geweten.
En onwetendheid is geen doodzonde, maar toch behoorlijk vervelend wanneer je quotes plaatst die je in je nachthempie zetten.

Breda
22 juli 2006, 20:11
Wat dacht je van Urk of Spakenburg?
Heerlijke godvrezende mensen met keiharde knuisten.
De Hells Angels hebben dat ondervonden, die komen daar nooit meer terug om de de boel daar op stelten te zetten.

Prima aanwinst voor het Nederlandse Leger

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 00:22
Als die Nederlanders nog eens 18 Talibanstrijders kunnen doden (met de hulp van de Amerikanen wel te verstaan), dan neem ik ze mee naar Libanon. :-D

willem1940NLD
23 juli 2006, 00:29
Ik denk/vrees dat er ginds al Nederlanders gesneuveld zijn en dat wij dat niet mogen weten.

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 00:32
Ik heb zelfs al een naam bedacht voor onze uitstap: Operation Free Libanon
:-D

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 00:38
Ik denk/vrees dat er ginds al Nederlanders gesneuveld zijn en dat wij dat niet mogen weten.Dat is best mogelijk maar alleen de 'overwinningen' mogen gemeld worden natuurlijk. Ik vraag mij trouwens af wat die Nederlanders daarginds in Afghanistan zijn gaan doen. Verwachten ze soms dat Nederland één van de komende jaren door een vreemde mogendheid zal aangevallen worden of wat ? :-D

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 00:41
Nederland - Shell - olie.

Ik heb het begrepen.;-)

willem1940NLD
23 juli 2006, 00:50
Nederland heeft "voorlopig" geen dienstplicht, dus alleen beroeps-soldaten die betaald worden om daarheen te gaan waar ze worden gestuurd, ter uitoefening van hun vak: doodmaken.

Ik zou voor zo'n vak niet kiezen maar mogelijk ben ik bevooroordeeld.

Bij een vorige gelegenheid mochten ze niet de juiste gereedschappen meenemen / hanteren en hierop wordt Nederland nog steeds aangekeken.
Evengoed vielen er toen véél doden door "andere handen".

Verdediging van eigen land/volk kan ik nog juist enigszins begrijpen, het overige zal dan wel "politiek" heten waardoor men met witte boord op afstand kan moorden/ruimen.

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 00:55
Nederland heeft "voorlopig" geen dienstplicht, dus alleen beroeps-soldaten die betaald worden om daarheen te gaan waar ze worden gestuurd, ter uitoefening van hun vak: doodmaken.

Ik zou voor zo'n vak niet kiezen maar mogelijk ben ik bevooroordeeld.

Bij een vorige gelegenheid mochten ze niet de juiste gereedschappen meenemen / hanteren en hierop wordt Nederland nog steeds aangekeken.
Evengoed vielen er toen véél doden door "andere handen".

Verdediging van eigen land/volk kan ik nog juist enigszins begrijpen, het overige zal dan wel "politiek" heten waardoor men met witte boord op afstand kan moorden/ruimen.Hoe heeft de Nederlandse regering dat uitstapje van die beroepssoldaten dan gemotiveerd ?

Ik weet dat er een heftige discussie in de Nederlandse Eerste en Tweede Kamer gevoerd is geweest is rond het al dan niet zenden van Nederlandse troepen naar Afghanistan maar verder weet ik er (nog) niet veel van.

willem1940NLD
23 juli 2006, 00:55
Nederland - Shell - olie.

Ik heb het begrepen.;-)

Lijkt mij niet van toepassing op de aangelegenheid Afghanistan, dus "slechts" (maar wel dodelijke) Politiek.

Encarta2000:4.3 Mijnbouw Hoewel Afghanistan over aanzienlijke minerale reserves beschikt, worden deze als gevolg van de gebrekkige transportmogelijkheden nog slechts in geringe mate benut. In het noorden komen aanzienlijke voorraden lood en ijzererts voor, die nog niet in exploitatie konden worden genomen; de hier ontdekte aardoliereserves worden voor dit doel te klein geacht. In Ainak wordt koper gewonnen en gesmolten. In Hajigah is een ijzermijn. Tevens worden verscheidene steenkoollagen van wisselende kwaliteit met vooral Tsjechische hulp ontgonnen (Hindoe Koesj, Dara-i-Soef). In het noorden, bij Sjiberghan, is een groot aardgasveld ontdekt (geschatte reserve: 100 miljard m3, dat sedert 1967 met Russische hulp wordt geëxploiteerd (het grootste deel van het gas [97%] wordt via een pijpleiding naar de GOS-landen uitgevoerd). Goud wordt gewonnen bij Kandahar in het zuidoosten en als riviergoud in enkele rivieren in het noorden. In Badachsjan in het noordoosten wordt lapis lazuli (lazuursteen) van uitzonderlijk goede kwaliteit gewonnen. Voorts zijn (voorlopig niet exploitabele) voorraden zink, zilver, asbest, mica, zwavel en beryl aangetoond.

willem1940NLD
23 juli 2006, 01:00
Hoe heeft de Nederlandse regering dat uitstapje van die beroepssoldaten dan gemotiveerd ?

Ik weet dat er een heftige discussie in de Nederlandse Eerste en Tweede Kamer gevoerd is geweest is rond het al dan niet zenden van Nederlandse troepen naar Afghanistan maar verder weet ik er (nog) niet veel van.

Ik zei al: "politiek"; en daar ben ik onvoldoende in thuis en bovendien onverbeterlijk wantrouwig tegenover.

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 01:23
Ik zei al: "politiek"; en daar ben ik onvoldoende in thuis en bovendien onverbeterlijk wantrouwig tegenover.'Politiek' dus maar er zijn geen economische of financiële belangen mee gemoeid ?

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 01:38
In het Nederlands Dagblad staat dat de Taliban-strijders in Afghanistan geraffineerder vechten dan voorheen.

Van de Nederlandse beroepssoldaten die ze observeerden, hebben ze dan toch het één en het ander geleerd !

Het is dus best mogelijk dat ze helemaal niet van plan waren om de Nederlanders aan te vallen zoals we in de Nederlandse kranten konden lezen en dat de Amerikaanse inlichtingendiensten de Nederlanders opzettelijk verkeerd hebben geinformeerd. :-D

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 02:09
Hoe dan ook, in de Volkskrant las ik het volgende berichtje:

Het PvdA-Kamerlid Koenders vraagt zich af of de NAVO voldoende militairen gelegerd heeft in zuidelijk Afghanistan. Evenals hij vindt het CDA-Kamerlid Ormel dat Nederland nog geen extra troepen moet inzetten.
------

De Nederlandse regering wil met berichtjes over gedode Talibanstrijders dus extra troepen naar Afghanistan zenden. :-)

willem1940NLD
23 juli 2006, 04:16
'Politiek' dus maar er zijn geen economische of financiële belangen mee gemoeid ?

Ik VERMOED van niet, er valt daar weinig te halen. Iets anders zou kunnen zijn: strategische positie, zicht op en beheersing van omliggende landen; ook misschien: drugs-productie/handel.

willem1940NLD
23 juli 2006, 04:18
In het Nederlands Dagblad staat dat de Taliban-strijders in Afghanistan geraffineerder vechten dan voorheen.

Van de Nederlandse beroepssoldaten die ze observeerden, hebben ze dan toch het één en het ander geleerd !

Het is dus best mogelijk dat ze helemaal niet van plan waren om de Nederlanders aan te vallen zoals we in de Nederlandse kranten konden lezen en dat de Amerikaanse inlichtingendiensten de Nederlanders opzettelijk verkeerd hebben geinformeerd. :-D

Voorheen? Wie weet dat dan en hoe lang "voorheen" was dat?
Die taliban zijn geen amateuristische doders, vraag maar aan de Russen.

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 09:27
Ik VERMOED van niet, er valt daar weinig te halen. Iets anders zou kunnen zijn: strategische positie, zicht op en beheersing van omliggende landen; ook misschien: drugs-productie/handel.Bedankt voor je antwoord. Het wordt tijd dat ik wat opzoekingswerk op dit terrein verricht.

Ken jij mensen die gespecialiseerd zijn in dit thema ?

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 09:35
Ik stel mij trouwens heel wat vragen over het buitenlandse beleid van de Nederlandse regering.

De Nederlandse regering stuurt niet alleen troepen naar Afghanistan (en laat tussen de regeltjes door verstaan dat zij overweegt om extra troepen te zenden) maar liet ook één dag voor de Israëlische inval in Zuid-Libanon samen met de Verenigde Staten en Engeland verstaan dat zij tegen een staakt-het-vuren was.

kelt
23 juli 2006, 09:50
Aha, zijn de Taliban Afghanen?

Ik herinner me nog een reportage over de gevangengenomen Talibanstrijders enkele jaren geleden, en daar zat naast een eenzame Australiër ook een hoop Pakistanen, Chinezen, Oeigoeren, Turkmenen en god weet wat nog allemaal.

Maar dat is je blijkbaar ontgaan, ofwel, heb je het nooit geweten.
En onwetendheid is geen doodzonde, maar toch behoorlijk vervelend wanneer je quotes plaatst die je in je nachthempie zetten.

Turkmenen,Oezbeken komen van nature voor in Afghanistan,het zou dus verbazingwekkend geweest zijn dat er geen enkele bij het vroegere "officiele" Afghaanse leger,zijnde de Taliban verzeild geraakt zijn.Inderdaad,onafgezien van nog wat randdebielen die geen emplooi vonden bij Al-Quada blijkbaar en dan ook maar taliban geworden zijn...

Een ernstig probleem voor de Taliban,en de hoofreden voor hun snel verval tot een ordinaire militie is NIET de VN-operaties in Afghanistan,maar het feit dat ze in meerderheid Patanen zijn,deze grootste bevolkingsgroep in Afghanistan wordt door de anderen,en terecht,met het grootst mogelijk wantrouwen bekenen,ze zijn een beetje als de Serviers,met een sterke neiging zich manu militare te gaan moeien met die van "achter de berg"....

Een overwinning op de taliban zou een overwinning op de oude pataanse clan-structuur betekenen.....

eens zien... menige militaire grootmacht,Perzen,Macedoniers en Grieken (onder Alexander) vorsten uit India en pakistan,mongolen,Britten en Russen hebben zich daar al aan mispakt:|

Chipie
23 juli 2006, 09:59
Ik stel mij trouwens heel wat vragen over het buitenlandse beleid van de Nederlandse regering.

De Nederlandse regering stuurt niet alleen troepen naar Afghanistan (en laat tussen de regeltjes door verstaan dat zij overweegt om extra troepen te zenden) maar liet ook één dag voor de Israëlische inval in Zuid-Libanon samen met de Verenigde Staten en Engeland verstaan dat zij tegen een staakt-het-vuren was.Ik stel mij trouwens heel wat vragen over de vragen die U soms stelt... :wink:

Derk de Tweede
23 juli 2006, 18:27

Hadden die soldaten maar in Sebrenica beter gereageerd, maar dat drama is voor een groot gedeelte te wijten aan die Franse generaal die de Nederlanders geen luchtsteun wou geven.

Supe®Staaf
23 juli 2006, 18:29
Moslims gedood in hun eigen land door buitenlanders.Inderdaad.
Mocht een moslim-commando hier b.v. een eskadron VMO'ers komen afblaffen, het kot zou te klein zijn.

C uit W
23 juli 2006, 19:00
Inderdaad.
Mocht een moslim-commando hier b.v. een eskadron VMO'ers komen afblaffen, het kot zou te klein zijn.Of iemand van het Belgische establischement...

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 19:11
Of iemand van het Belgische establischement...De leden van de verboden Vlaamse Militanten Orde (VMO) zijn blijkbaar Internetfreaks geworden.

longhorn
23 juli 2006, 20:19
De leden van de verboden Vlaamse Militanten Orde (VMO) zijn blijkbaar Internetfreaks geworden.

Sommigen vinden dat het VMO terecht verboden werd als prive-militie maar tegelijkertijd zitten ze te geilen op Hezbollah. Rare jongens.

willem1940NLD
23 juli 2006, 20:27
Hadden die soldaten maar in Sebrenica beter gereageerd, maar dat drama is voor een groot gedeelte te wijten aan die Franse generaal die de Nederlanders geen luchtsteun wou geven.

Jammer, bijna niets meer over te vinden op Net.

Het verhaal toentertijd was iets langer:
- Nederlandse soldaten (Blauwhelmen) mochten alleen wat pistolen en lichte geweren meebrengen op de "vredesmissie"
- kogels waren op rantsoen, ik meen 5 per man ...

Hier kon men echt niets mee tegen de zwaar bewapende overmacht.

Of vind je dat ze zich uit "solidariteit" hadden moeten laten mede-afslachten? Gebaar tegen Rest Wereld?

Hieraan vind ik de toenmalige regenten schuldig.

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 20:31
Sommigen vinden dat het VMO terecht verboden werd als prive-militie maar tegelijkertijd zitten ze te geilen op Hezbollah. Rare jongens.De VMO is eerder verwant met de 'christelijke milities' die in 1982 een slachtpartij in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila (Libanon) hebben aangericht.

willem1940NLD
23 juli 2006, 20:46

Toch nog iets teruggevonden over Sebrenica; hoewel off topic, hier dan:
http://www.beyazgul.info/srebrenica.html

... Dat Dutchbat niet over de vereiste middelen beschikte, is een andere kwestie. Toen Nederland er in de zomer van 1993 op aandrong om een bijdrage aan Unprofor te leveren, wist de toenmalige minister van Defensie Relus ter Beek dat hij geen pantser-infanteriebataljon kon leveren. De Scandinavische landen hadden dat wijselijk wel gedaan, waardoor de Denen onder meer in staat waren om een Servische aanval op Tuzla (niet ongelijk de aanval op Srebrenica) af te slaan. Nederland beschikte eenvoudig niet over genoeg beroepsmilitairen en dienstplichtige vrijwilligers om de vereiste wapens te bedienen. Op aandringen van de Kamer stemde Ter Beek erin toe dat de Luchtmobiele Brigade de Canadezen in Srebrenica ging aflossen, waarbij de Nederlanders als tegemoetkoming aan de Serviërs werden uitgerust met lichte wapens.
De training van het Dutchbat-kader door het Centrum voor Vredesoperaties (CVV) was volstrekt ontoereikend, hetgeen de valse neutraliteit van Karremans en veel van zijn ondergeschikten verklaart dat zij de Servische oorlogspropaganda overnamen. Tijdens zijn gewraakte persconferentie in Zagreb zei Karremans dat de moslims vanuit Srebrenica 192 Servische dorpen hadden uitgemoord. In werkelijkheid hadden de moslims onder leiding van hun commandant Naser Oric hongertochten door de heuvels gemaakt, waarbij zij koeien en geiten 'arresteerden'. Dat zij daarbij geregeld in gevecht raakten met de Servische milities, spreekt vanzelf.
EN WELKE INSTRUCTIES kreeg Dutchbat mee? Volgens Ter Beek en Voorhoeve hadden de blauwhelmen een 'humanitaire missie,' , maar volgens Dutchbat-sergeant Gert Gurgjes is de bescherming van de burgerbevolking nooit aan de orde geweest. De VN waren er niet om de moslims te helpen, zei hij vorig jaar in De Legerkoerier, alleen om de moslims binnen de 'pocket' te houden. Zodoende kon de enclave volledig door de Serviërs worden geïsoleerd, zonder dat Nederland daartegen noemenswaardig protesteerde. Ze blokkeerden de aflossing van soldaten, weigerden konvooien door te laten en vuurden op alles binnen hun schootsveld. De toezegging van Navo-luchtsteun in geval van een Servische aanval - hoge Nederlandse militairen bij Unprofor maakten gewag van veertig gevechtsvliegtuigen die binnen een uur boven Srebrenica konden zijn - was een loze belofte. Dat bleek zonneklaar toen de enclave Gorazde in april 1994 met de grond gelijk werd gemaakt zonder dat de VN door middel van bombardementen tussenbeide kwamen.
De bevolking van Srebrenica smeekte Dutchbat in een petitie om niet hetzelfde lot als Gorazde te hoeven ondergaan, maar de commandant kon geen enkele toezegging doen. Hoewel kabinet en Kamer het niet onder ogen wilden zien, waren zowel de vluchtelingen als Dutchbat anderhalf jaar lang gijzelaars van de Serviërs. Op 5 mei aten de manschappen hun laatste volwaardige maaltijd; vanaf die dag werden de noodrantsoenen en kaakjes aangesproken. De stad werd voortdurend beschoten, honger en ziekte eisten elke dag slachtoffers, en de militairen belden wanhopig met hun familie in Nederland om te vragen of Den Haag nog enige aandacht voor hen had: 'Kom in opstand, zorg dat er iets gebeurt!' Maar alsof er geen vuiltje aan de lucht was, ging de Kamer akkoord met de uitzending van het 42ste bataljon Limburgse Jagers naar Srebrenica, in afwachting van aflossing door een Oekraïens VN-bataljon. Nederland kon niet meer terug uit Srebrenica, maar gaf duidelijk te kennen dat het wèl terug wilde. De Servische leiding had geen verdere aanmoediging nodig.
ALS ZWAKSTE SCHAKEL in de Unprofor-keten werd Dutchbat moeiteloos door Mladic uitgemanoeuvreerd. De blauwhelmen hadden instructie om niet op de Serviërs te schieten, ook niet als die de vluchtelingen onder vuur namen. Omdat Mladic zijn mannen opdroeg niet op de blauwhelmen te schieten, is de enclave - anders dan Voorhoeve schrijft - ingenomen zonder vuurgevecht. Misschien had de val voorkomen kunnen worden met een grootscheepse luchtaanval, zoals Karremans achteraf vaststelde, maar zijn aanvragen daartoe werden tweemaal genegeerd: de eerste keer omdat VN-gezant Akashi en opperbevelhebber Janvier hun 'vredesbesprekingen' met Pale niet in gevaar wilden brengen, de tweede keer omdat er mist boven de enclave zou hangen, hetgeen niet het geval was. Toen het te laat was, werden twee Nederlandse F16's ingezet. Aldus geschiedde wat zowel Voorhoeve als Van Mierlo na de affaire-Gorazde ruimschoots konden zien aankomen: Unprofor liet Dutchbat keihard vallen.
Bovendien zijn er aanwijzingen dat de Nederlandse bevelsketen tijdens de Servische aanval instortte. Volgens sommige Dutchbat-soldaten liet Karremans het op kritieke momenten wel vaker afweten, zodat zijn plaatsvervanger majoor Franken 'de boel bij elkaar moest houden'. Zo ook tijdens de onderhandelingen over de aftocht van Dutchbat, waarbij Franken als vervanger van de 'zieke' Karremans wel degelijk een regeling met de Serviërs ondertekende. Het is een schriftelijke verklaring, opgemaakt door een Servisch 'burgercomité' en ondertekend door een vertegenwoordiger van dat comité, door een vertegenwoordiger van de burgerbevolking, en door Franken, die het stuk tevens van het Unprofor-stempel voorzag. De hele verklaring is op de schrijfmachine getikt, met uitzondering van de laatste alinea, waaraan een handgeschreven bijzin is toegevoegd. Deze alinea luidde oorspronkelijk als volgt: 'Gedurende de evacuatie waren er aan beide kanten geen incidenten en de Servische partij heeft alle voorschriften van het Conventies van Genève en het internationale oorlogsrecht in acht genomen.' De handgeschreven bijzin, die volgens Defensie door majoor Franken is toegevoegd voordat hij zijn handtekening zette, luidt: '... voorzover het konvooien betreft die door de VN-strijdkrachten zijn geëscorteerd'. Was de ondertekening van dit stuk werkelijk vereist om de vrije aftocht van Dutchbat mogelijk te maken? ...

Chipie
23 juli 2006, 20:52
http://www.beyazgul.info/srebrenica.html http://www.srebrenica.nl/nl/content_persbericht.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perssamenvatting_van_het_Srebrenica-rapport_van_het_NIOD

werkgroep morkhoven
23 juli 2006, 20:54
http://www.beyazgul.info/srebrenica.html
Interessante lectuur waaruit blijkt dat er ook toen al veel is verkeerd gelopen.

kelt
24 juli 2006, 09:15
Jammer, bijna niets meer over te vinden op Net.

Het verhaal toentertijd was iets langer:
- Nederlandse soldaten (Blauwhelmen) mochten alleen wat pistolen en lichte geweren meebrengen op de "vredesmissie"
- kogels waren op rantsoen, ik meen 5 per man ...

Hier kon men echt niets mee tegen de zwaar bewapende overmacht.

Of vind je dat ze zich uit "solidariteit" hadden moeten laten mede-afslachten? Gebaar tegen Rest Wereld?

Hieraan vind ik de toenmalige regenten schuldig.

Dat van die "gerantsoeneerde" kogels is een verhaal dat we ook kennen met onze belgische para's in Ruanda indertijd.(En dat geeindigd is met de dood van meerderen van hen)

In beide gevallen hebben de Generale Staven,in opdracht van boekhoudkundige politici toegestaan dat goedgetrainde soldaten ,eigenlijk weerloos waren tegen tegenstanders waar ze normaal geen moeite mee zouden hebben (dronken,ongedisciplineerde Ruandezen,en dikbuikige Servische reservisten op jaren)

Erger nog,toen reeds een week eerder duidelijk werd dat de Nederlanders in Srebreniscza (IN EUROPA NOTABENE) in de problemen raakten, toen het begon te krioelen van de Serviers rondom, heeft noch de Nederlandse regering,noch NATO-bondgenoten,AANWEZIG IN BOSNIE,ingegrepen zoals het behoorde.Alsof Nederlanders met blauwe mutsen op geen bondgenoten meer waren blijkbaar :roll:

DAT is de schande,hopelijk de les!

Op de begrafenis van de belgische paras vroeg een weduwe aan de ministers om NOOIT meer Belgische para's als blauwmuts uit te zenden...
De boodschap van die mevrouw was eigenlijk dat als je die bordeaux- of groene mutsen ziet,zoals haar man die behoorde te dragen,dat Belgie dan niet meer praat, maar schiet....zoals het altijd geweest was tot die keer....

Ik weet niet wat Nederland geleerd heeft uit "hun" accident...

Zou het begrepen zijn?

Ik betwijfel het....:|

Ke Nan
24 juli 2006, 09:25
Zelfs in de Koude oorlog werden kogels 'gerantsoeneerd'. Een vriend die als milicien in Brakel(lag toen aan de grens van het toenmalige DDR) raketinstallaties moest bewaken, kreeg drie kogels als hij van wacht was.

kelt
24 juli 2006, 15:56
Zelfs in de Koude oorlog werden kogels 'gerantsoeneerd'. Een vriend die als milicien in Brakel(lag toen aan de grens van het toenmalige DDR) raketinstallaties moest bewaken, kreeg drie kogels als hij van wacht was.

Het is merkwaardig hoe een denkwijze ontstaat dat "voorzichtigheid" altijd toegepast moet worden te meer je in een "kritische" gebied bent,In plaats van te redeneren,als ons leger daar eenmaal is moet het zijn wil op leggen....

Ondergetekende liep in zijn diensttijd maandelijks een paar maal nachtwacht in een beslist niet kritisch gelegen depot ruim binnen de grenzen van het Koninkrijk Belgie,en kreeg daarvoor een vol magazijn (10 patronen) oorlogsmunitie in zijn ouwe trouwe SAFN49 en de mondelige instruktie de "halt of ik schiet "-procedure desnoods achterstevoren toe te passen.(eerst schieten,dan sommeren !!! )Blijkbaar waren mijn onder-officieren van een stugger soort :|

Een strijdmacht die zelfs in de details moet luisteren naar politici,een maatschappij die,essentieel,zijn soldaten niet betrouwt,heeft uiteindelijk de neiging hen nutteloos op te offeren,en zou ze beter niet ter plaatse zenden.

willem1940NLD
24 juli 2006, 18:02
Bewaking is slechts mogelijk vanuit een absolute overmachtspositie; hard "boe" roepen tegen criminelen heeft zelden effect.

werkgroep morkhoven
25 juli 2006, 12:20
Hard "boe" roepen tegen criminelen heeft zelden effect.Zeker niet wanneer die criminelen door een politie die alles mag en kan worden ondersteund.

zorlac
25 juli 2006, 13:47

De Nederlandse regering stuurt niet alleen troepen naar Afghanistan (en laat tussen de regeltjes door verstaan dat zij overweegt om extra troepen te zenden) maar liet ook één dag voor de Israëlische inval in Zuid-Libanon samen met de Verenigde Staten en Engeland verstaan dat zij tegen een staakt-het-vuren was.

Wat het één met het ander te maken heeft is me niet duidelijk:roll:

werkgroep morkhoven
25 juli 2006, 14:04
Wat het één met het ander te maken heeft is me niet duidelijk:roll:Ik weet het zelf ook niet alhoewel de Nederlandse regering nogal goed blijkt op te schieten met onze Amerikaanse broeders in Afghanistan en het Midden-Oosten.

Wanneer stuurt de Nederlandse regering een troepenmacht naar Israël ? :-D

Antoon
25 juli 2006, 14:09

Absoluut.

werkgroep morkhoven
25 juli 2006, 14:37
En een dikke pluim voor de Nederlandse regering die met zulke berichtjes de Nederlandse bevolking tracht warm te maken voor extra-troepen naar Afghanistan. :-D

Breda
25 juli 2006, 14:43
Ik weet het zelf ook niet alhoewel de Nederlandse regering nogal goed blijkt op te schieten met onze Amerikaanse broeders in Afghanistan en het Midden-Oosten.

wilt U zich inschrijven in het Nederlandse leger ?? dat kan al bij de KMA in mijn Stad Breda (Breda - Legerstad) ;-)

werkgroep morkhoven
25 juli 2006, 14:50
wilt U zich inschrijven in het Nederlandse leger ?? dat kan al bij de KMA in mijn Stad Breda (Breda - Legerstad) ;-)Geen slecht idee. :-D

Breda
25 juli 2006, 14:52
er zal vast wel een bordje in de Binnenstad van Breda hangen met de richting naar het KMA terrein , bent u al Medisch gekeurt ?? :-P

om al vast voor te bereiden kunt U de website bezoeken ;-) : http://www.kma.mindef.nl/kma/

werkgroep morkhoven
25 juli 2006, 14:53
Met de Nederlandse regering kan men tenminste zaken doen ! :-D

http://img157.imageshack.us/img157/1179/n060720beirutpuinmbwq9.jpg

willem1940NLD
25 juli 2006, 16:06
Zeker niet wanneer die criminelen door een politie die alles mag en kan worden ondersteund.

Politie zelf wil en kan heus wel goed, maar wordt belemmerd en teruggefloten door wazige regenten.

werkgroep morkhoven
25 juli 2006, 16:09
Politie zelf wil en kan heus wel goed, maar wordt belemmerd en teruggefloten door wazige regenten.Ik dacht eigenlijk aan de Verenigde Staten die ze ook wel eens de 'politieman van de wereld' noemen.

willem1940NLD
25 juli 2006, 16:14
Ik dacht eigenlijk aan de Verenigde Staten die ze ook wel eens de 'politieman van de wereld' noemen.

Ik betwijfel od de USA zelf die naam voor zich hebben bedacht.

werkgroep morkhoven
25 juli 2006, 16:26
Ik betwijfel od de USA zelf die naam voor zich hebben bedacht.En ik betwijfel eigenlijk of ze wel een 'politieagent' kunnen genoemd worden want in dat geval zou het maar slecht met de politie gesteld zijn. :-D

werkgroep morkhoven
26 juli 2006, 23:49
Dat de Amerikanen en de Nederlanders zo goed met elkaar opschieten in Afghanistan is misschien geen toeval te noemen.

De Amerikanen werken aan de ontwikkeling van het nieuwe gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter. Nederland heeft hierbij grote financiële belangen omdat het deelneemt aan het project.

Gun
26 juli 2006, 23:55
Ik betwijfel od de USA zelf die naam voor zich hebben bedacht.In de PNAC staat het toch zo ongeveer (maar dan in 't Engels) vermeldt.

werkgroep morkhoven
27 juli 2006, 00:06
Er is slecht nieuws voor de Nederlandse Regering na de suksesstory over de 18 gedode Talibanstrijders.

In Kaboel is namelijk een helikopter met Nederlandse militairen neergestort.

Ke Nan
27 juli 2006, 00:09
Er is slecht nieuws voor de Nederlandse Regering na de suksesstory over de 18 gedode Talibanstrijders.

In Kaboel is namelijk een helikopter met Nederlandse militairen neergestort.

Bad karma?

willem1940NLD
27 juli 2006, 00:57
Dat de Amerikanen en de Nederlanders zo goed met elkaar opschieten in Afghanistan is misschien geen toeval te noemen.

De Amerikanen werken aan de ontwikkeling van het nieuwe gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter. Nederland heeft hierbij grote financiële belangen omdat het deelneemt aan het project.

Grote belangen ... de algemene indruk lijkt te zijn dat het om weggegooid geld gaat.

willem1940NLD
27 juli 2006, 01:21
In de PNAC staat het toch zo ongeveer (maar dan in 't Engels) vermeldt.

PNAC ... ?

Gevonden; jee wat een club, ik weet niet of we daar blij mee moeten zijn (hoewel een land-in-oorlog zulken waarschijnlijk goed kan gebruiken).

Ja, wereldpolitie staat er inderdaad ongeveer zo in; ook: oorlogen (winnen) als een DOELstelling. Dit gaat toch wel erg ver.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century

D.Nibelung
27 juli 2006, 05:26

Abou jah jah ;-)
Dan is er ook minder risico op aanvallen in eigen land.

Chipie
27 juli 2006, 07:57

In Kaboel is namelijk een helikopter met Nederlandse militairen neergestort.Werkgroep Kerkhoven is schijnbaar een lijkenpikker... ;-)

guido 007
27 juli 2006, 08:00
Ik vind van niet; liever verneem ik dat alle partijen stoppen met doodmaken.

Heb je gelijk bij.

Geweld is nooit goed te praten, maar soms niet uit te sluiten.

Breda
27 juli 2006, 13:26
laten we de Hezbollah vragen ook te stoppen en ze welkom heten in europa waar ze kunnen overnachten in koningin beatrix's werkpaleis in den haag om daar de vrede te tekenen

nu ff serieus .....met terroristen als de Hezbollah valt niet te praten , het enige wat ze wel willen en het enige praat middel voor hun is Geweld , het zijn gewoon Beesten ;-)

werkgroep morkhoven
27 juli 2006, 14:19
Correctie Breda:

Palestijnen, Irakezen en Libanezen worden door ons als beesten gezien. :-D

Nierika
27 juli 2006, 14:49

Palestina werd al geplunderd in de 7de eeuw door een halve maantocht van de moslims. Alle onzin ten spijt waren de kruistochten gewoon een TEGENaanval op islamitische agressie die zelfs grote delen van Europa het vuur aan de schenen legde gedurende de eeuwen voor de kruistochten.

Nierika
27 juli 2006, 15:06
Correctie Breda:

Palestijnen, Irakezen en Libanezen worden door ons als beesten gezien. :-D

Nee, het zijn geen beesten, het zijn gewoon mensen die zich als beesten gedragen.

Ziehier de groepsuiting van een benijdenswaardige, hoogstaande cultuur:

http://www.ogrish.com/archives/2004/august/OGRISH-dot-com-ogrish-dot-com-nepalese-hostages-executed.wmv

http://www.ogrish.com/archives/three_indonesian_girls_beheaded_images_Oct_30_2005 .html

werkgroep morkhoven
27 juli 2006, 16:15
Nee, het zijn geen beesten, het zijn gewoon mensen die zich als beesten gedragen.

Ziehier de groepsuiting van een benijdenswaardige, hoogstaande cultuur:

http://www.ogrish.com/archives/2004/august/OGRISH-dot-com-ogrish-dot-com-nepalese-hostages-executed.wmv

http://www.ogrish.com/archives/three_indonesian_girls_beheaded_images_Oct_30_2005 .htmlOver als beesten gedragen gesproken...
http://img80.imageshack.us/img80/4236/libano1jpgmidiu1.jpg

werkgroep morkhoven
28 juli 2006, 10:06
De lichamen van de twee Nederlandse militairen die woensdag tijdens een helikoptercrash omkwamen in Afghanistan werden geborgen en worden straks naar de familie in Nederland gevlogen.

Dacht de Nederlandse regering nu werkelijk dat er geen doden zouden vallen in Afghanistan ?

Chipie
28 juli 2006, 12:45
De lichamen van de twee Nederlandse militairen die woensdag tijdens een helikoptercrash omkwamen in Afghanistan werden geborgen en worden straks naar de familie in Nederland gevlogen.

Dacht de Nederlandse regering nu werkelijk dat er geen doden zouden vallen in Afghanistan ?:roll: :oops: :roll:

Lijkenpikkers...

werkgroep morkhoven
29 juli 2006, 10:12
De Nederlandse regering heeft een kleine onderzoekscommissie opgestart naar de helicoptercrash in Afghanistan waarbij een paar Nederlandse soldaten omkwamen.

Het resultaat van het onderzoek van deze onderzoekscommissie is al bekend: de helicopter stortte neer tengevolge van de 'slechte weersomstandigheden'. :-D

Chipie
29 juli 2006, 11:47
De Nederlandse regering heeft een kleine onderzoekscommissie opgestart naar de helicoptercrash in Afghanistan waarbij een paar Nederlandse soldaten omkwamen.

Het resultaat van het onderzoek van deze onderzoekscommissie is al bekend: de helicopter stortte neer tengevolge van de 'slechte weersomstandigheden'. :-DWat had U gewild? :roll: :oops:

Gun
29 juli 2006, 12:04

Het resultaat van het onderzoek van deze onderzoekscommissie is al bekend: de helicopter stortte neer tengevolge van de 'slechte weersomstandigheden'. :-DEn gisteren is mijn kelder onder gelopen ten gevolge van ...:roll::oops:

werkgroep morkhoven
29 juli 2006, 12:41
Het is niet gezegd of de Nederlandse regering met haar indrukwekkende overwinningen op Talibanstrijders de Nederlandse bevolking zal kunnen overhalen om extra-troepen naar Afghanistan te zenden.

Heel veel Nederlanders vrezen dat Nederland te maken zal krijgen met aanslagen, als wraak voor de aanwezigheid in Afghanistan, blijkt uit een groot onderzoek in opdracht van het Algemeen Dagblad.

Het Onderzoeksbureau Tangram constateert dat slechts iets meer dan een kwart van de Nederlandse bevolking gelooft in een goede afloop van de missie.

Bijna zeven van de tien landgenoten vinden dat Nederland zich uit Zuid-Afghanistan moet terugtrekken wanneer de militairen niet aan wederopbouw toekomen.

Tangram ondervroeg 1605 Nederlanders. De enquête werd gedaan voor het helikopterongeval, waarbij twee Nederlandse militairen om het leven kwamen.

werkgroep morkhoven
29 juli 2006, 13:32
De Nederlandse regering kantte zich ook toevallig tegen een staakt-het-vuren op het moment dat de Israëlisch tanks klaar waren om Libanon binnen te rijden.

De Nederlandse regeringsleden zijn dus medeverantwoordelijk voor de duizenden mensen in Zuid-Libanon die nu zonder voedsel, water en medicijnen zitten.

Erg 'kristelijk' van een regeringspartij zoals de CDA, zou ik zeggen... :-D

willem1940NLD
29 juli 2006, 14:16
Het is niet gezegd of de Nederlandse regering met haar indrukwekkende overwinningen op Talibanstrijders de Nederlandse bevolking zal kunnen overhalen om extra-troepen naar Afghanistan te zenden.

Heel veel Nederlanders vrezen dat Nederland te maken zal krijgen met aanslagen, als wraak voor de aanwezigheid in Afghanistan, blijkt uit een groot onderzoek in opdracht van het Algemeen Dagblad.

Het Onderzoeksbureau Tangram constateert dat slechts iets meer dan een kwart van de Nederlandse bevolking gelooft in een goede afloop van de missie.

Bijna zeven van de tien landgenoten vinden dat Nederland zich uit Zuid-Afghanistan moet terugtrekken wanneer de militairen niet aan wederopbouw toekomen.

Tangram ondervroeg 1605 Nederlanders. De enquête werd gedaan voor het helikopterongeval, waarbij twee Nederlandse militairen om het leven kwamen.

Tja, zo gaat dat na "democratische"besluiten; voor een REFERENDUM zijn de boys & girls zo bang als een paus voor De Pil.

:evil:

garfield
29 juli 2006, 17:24
De Nederlandse regering kantte zich ook toevallig tegen een staakt-het-vuren op het moment dat de Israëlisch tanks klaar waren om Libanon binnen te rijden.

De Nederlandse regeringsleden zijn dus medeverantwoordelijk voor de duizenden mensen in Zuid-Libanon die nu zonder voedsel, water en medicijnen zitten.

Erg 'kristelijk' van een regeringspartij zoals de CDA, zou ik zeggen... :-D

post jij eigenlijk iets anders dan onzin ?
1) elk land kan zijn opinie vormen
2) percies of de int. gemeenschap naar nederland luistert
3) nederland is niet schuldig aan bovengenoemde tragedies

werkgroep morkhoven
29 juli 2006, 17:30
post jij eigenlijk iets anders dan onzin ?
1) elk land kan zijn opinie vormen
2) percies of de int. gemeenschap naar nederland luistert
3) nederland is niet schuldig aan bovengenoemde tragediesDe Nederlandse regering is door zich (samen met de VS en Engeland) openlijk uit te spreken tegen een staakt-het-vuren op het moment dat Israëlische tanks klaar stonden om Libanon binnen te vallen, medeverantwoordelijk voor de menselijke tragedie die zich daar thans afspeelt.

Chipie
29 juli 2006, 17:39
De Nederlandse regering is door zich (samen met de VS en Engeland) openlijk uit te spreken tegen een staakt-het-vuren op het moment dat Israëlische tanks klaar stonden om Libanon binnen te vallen, medeverantwoordelijk voor de menselijke tragedie die zich daar thans afspeelt.Mag ik even uw spamberichten onderbreken? :-D

Zou de Hezbollah toevallig niet de grootste schuld hebben? En zou ze het allemaal niet doelbewust uitgelokt hebben?

Allee, en spamt nu maar verder in uw fundamentalistische stijl... :-P;-)

Breda
29 juli 2006, 21:49
geef de Hezbollah vrije kaart , laat ze overvliegen naar Den Haag , laat ze een aanslag plegen op Balkenende , want van mij mogen ze dat , ik moet niks hebben van de huidige Regering in Nederland ;-)

ik ben trouwens niet de enige in Nederland , of in Breda die Balkenende liever de kist in ziet glippen

Chipie
29 juli 2006, 22:53
geef de Hezbollah vrije kaart , laat ze overvliegen naar Den Haag , laat ze een aanslag plegen op Balkenende , want van mij mogen ze dat , ik moet niks hebben van de huidige Regering in Nederland ;-)

ik ben trouwens niet de enige in Nederland , of in Breda die Balkenende liever de kist in ziet glippenToch heeft hij volgens velen Nederland terug op de juiste sporen gezet... Maar ja, dat doet (voor velen) pijn... ;-)

Gezien ik niet het 'slachtoffer' was, heb ik natuurlijk gemakkelijk spreken...

Gun
29 juli 2006, 23:02
Toch heeft hij volgens velen Nederland terug op de juiste sporen gezet... Maar ja, dat doet (voor velen) pijn... ;-)

Gezien ik niet het 'slachtoffer' was, heb ik natuurlijk gemakkelijk spreken...En het valt te bezien waar de sporen naar toeleiden. Sporen laten over het algemeen geen vrije keuze toe

Gun
29 juli 2006, 23:05
Zou de Hezbollah toevallig niet de grootste schuld hebben? En zou ze het allemaal niet doelbewust uitgelokt hebben?Een interpretatie die voor de volle 100% afhangt vanaf welke kant men de zaken bekijkt.

Het kan verdomd waar zijn maar ik hou ook rekening met schuld bij Israël. Wat me het meeste stoort is de manier waarop en mate waarin er wildweg wordt geageerd.

Breda
30 juli 2006, 13:14
Tuurlijk maar de Hezbollah is niet bepaald een Kerk Organisatie , zij verdienen Straf !!!

Gun
30 juli 2006, 14:20
Tuurlijk maar de Hezbollah is niet bepaald een Kerk Organisatie , zij verdienen Straf !!!Ik schreef tochHet kan verdomd waar zijn

werkgroep morkhoven
30 juli 2006, 15:20
De Nederlandse regering, die zich met de VS en Engeland openlijk tegen een staakt-het-vuren uitsprak op het moment dat de Israëlische tanks klaar stonden, wordt door de Libanezen mede verantwoordelijk geacht voor de Israëlische oorlogsmisdaden.

"THE US/ISRAELI COLLABORATORS IN THE NETHERLANDS, AS MEMBERS OF THE 'COALITION OF THE KILLING' SUPPORT THIS US/ISRAELI GENOCIDE OF LEBANON TOO"

http://beirut.indymedia.org/

Breda
30 juli 2006, 15:30
De Nederlandse regering, die zich met de VS en Engeland openlijk tegen een staakt-het-vuren uitsprak op het moment dat de Israëlische tanks klaar stonden, wordt door de Libanezen mede verantwoordelijk geacht voor de Israëlische oorlogsmisdaden.

"THE US/ISRAELI COLLABORATORS IN THE NETHERLANDS, AS MEMBERS OF THE 'COALITION OF THE KILLING' SUPPORT THIS US/ISRAELI GENOCIDE OF LEBANON TOO"

ik ga Nederland verlaten voor een mooie tropische eiland ergens in de wereld , moet wel ff genoeg geld gaan vragen bij me suiker oom Bill Gates

dus wilt er iemand op bezoek komen in een Neutraal Eiland , bel dan even me Administratie op (op me eiland dan) vliegreis moet u wel zelf betalen

*als ik genoeg geld had begon ik me eigen neutraale land ergens op een Eiland : Brabantia :-P *

maar wat willen ze doen ?? Nederland voor de VN Rechtbank slepen ??

werkgroep morkhoven
30 juli 2006, 15:34
ik ga Nederland verlaten voor een mooie tropische eiland ergens in de wereld , moet wel ff genoeg geld gaan vragen bij me suiker oom Bill Gates

dus wilt er iemand op bezoek komen in een Neutraal Eiland , bel dan even me Administratie op (op me eiland dan) vliegreis moet u wel zelf betalen

*als ik genoeg geld had begon ik me eigen neutraale land ergens op een Eiland : Brabantia :-P *Je zou ook actie kunnen voeren tegen het zenden van extra-troepen naar Afghanistan. Indien de Nederlandse regering zich openlijk zou uitspreken voor een onmiddellijk staakt-het-vuren in het Midden-Oosten in plaats van mee te heulen met de spitsbroeders Bush en Blair, dan zou er ook al heel wat veranderen. :-D

Breda
30 juli 2006, 15:37
Je zou ook actie kunnen voeren tegen het zenden van extra-troepen naar Afghanistan. :-D

ik zie het nut niet zo om te gaan protesteren , ik bedoel als een vakbond meer loon wilt hebben voor de werkende mensen dan zeggen ze vaak nee ....dus welk nut heeft het dan ??

willem1940NLD
30 juli 2006, 15:38
ik zie het nut niet zo om te gaan protesteren , ik bedoel als een vakbond meer loon wilt hebben voor de werkende mensen dan zeggen ze vaak nee ....dus welk nut heeft het dan ??

Hooguit een REFERENDUM haalt iets uit, maar alle regenten houden dat af.

werkgroep morkhoven
30 juli 2006, 15:39
ik zie het nut niet zo om te gaan protesteren , ik bedoel als een vakbond meer loon wilt hebben voor de werkende mensen dan zeggen ze vaak nee ....dus welk nut heeft het dan ??Ja, in dat geval kan je misschien beter een mooi eiland gaan zoeken.:-D

werkgroep morkhoven
30 juli 2006, 15:40
Hooguit een REFERENDUM haalt iets uit, maar alle regenten houden dat af.Zijn er dan geen Nederlandse partijen die dergelijk referendum (wat tenslotte toch zeer democratisch is) af te dwingen ?

willem1940NLD
30 juli 2006, 15:43
Zijn er dan geen Nederlandse partijen die dergelijk referendum (wat tenslotte toch zeer democratisch is) af te dwingen ?

Zeker wel, maar dan komen de regenten minder comfortabel te zitten; minstens 2 partijen hadden het referendum al in hun programma maar als puntje bij paaltje komt leveren ze dat in. Dit noemt men wel "kiezersbedrog".

werkgroep morkhoven
30 juli 2006, 15:44
Without a UN mandate, the EU illegally fights and pays...

Bush welcomes European Union Traitors to the White Haus - The Netherlands war criminals send another thousand troops to fight and do the dirty work for the US.

by Henk Ruyssenaars

AMSTERDAM/WASHINGTON - June 22nd 2005 - The by many despised Dutch minister of War (crimes) - Henk Kamp - has contrary to the wishes of the majority of the dutch people - confirmed that he (not the people, nor the parliament ) will send another thousand troops to Afghanistan to strenghten the illegal US/Isr/UK/Dutch warfare.

The Dutch neocon government - which calls itself 'Christian' - is informed about the fact that the wars in Iraq and Afghanistan are illegal according to the United Nations Secretary general*, the Geneva Conventions and international law. They do clearly not care and 'just follow orders'...

And while in Istanbul in Turkey the 'World Tribunal on the War Crimes in Iraq' tomorrow starts it's final session* - treacherous European Union leaders have been welcomed to Washington by global War criminal George Bush and his Israeli advisers.

All major media, their propaganda channels, have spouted the text that ''in frank, open and clear discussions with President Bush last Monday, European Union leaders reiterated their support for a strategic partnership with the United States and emphasized their decision to work together on stability and reconstruction in Iraq." Contrary again to the wishes of the Europeans who want an immediate end to the wars, and who voted down their whole 'New World Order scheme' which the EU leaders presented to them in the last referenda.

France and Holland loudly said NO!, but the US influence and following corruption, lies and destruction in Brussels, is hair-raising. The result is ignorant Europeans fighting more and more, and paying more and more of everything the neocon policy is destroying, like the Human Rights. Countries, human beings: there seems to be no limit to the nefarious stupidity which is there for everybody to see.

Only those profiting from the crimes are not willing to see or understand what's coming to them. Now ''the U.S. and EU are hosting a conference in Brussels this week that includes more than 80 countries and several international organizations brainstorming on ways to build a "free and prosperous" Iraq.'' The brain damaged rethoric gushes.

The infamous war crimes - like genocide, murder and torture - are absolutely not supported by the european people who abhor the wars - but apparently accepted by voted down minions like Jean-Claude Juncker, EU president and Jose Manuel Barroso, president of the European Commission, who is investigated by the EU for accepting bribes and giving a 10 million Euro 'subsidy' in return. Also present were unreliable figures like Benita Ferrero-Waldner, the EU External Relations Commissioner, and Javier Solana, the EU security affairs chief.

Breda
30 juli 2006, 15:46
of Noord Brabant woord binnen 10 jaar Onafhankelijk of krijgt Autonomie

of ik pak met me Kinderen dan (als ik die dan heb en natuurlijk me Vriendin / Vrouw) het Vliegtuig , en vlieg dan naar me Eiland

Chipie
30 juli 2006, 16:29
Je zou ook actie kunnen voeren tegen het zenden van extra-troepen naar Afghanistan. Indien de Nederlandse regering zich openlijk zou uitspreken voor een onmiddellijk staakt-het-vuren in het Midden-Oosten in plaats van mee te heulen met de spitsbroeders Bush en Blair, dan zou er ook al heel wat veranderen. :-DMen zou natuurlijk de moslimgekken ongemoeid kunnen laten en meter per meter laten oprukken...

Sommigen zitten daar trouwens naar te snakken...