PDA

View Full Version : multicultureel onderwijs faalt!


jan hyoens
27 augustus 2003, 12:38
Zwarte en witte scholen

Onderzoek naar segregatie bevestigt weinig rooskleurige toekomst van het onderwijs in de grote steden

Door Liesbeth Wytzes

Weinig Amsterdammers zullen verbaasd zijn geweest over de sombere bevindingen in het rapport 'Onderwijssegregatie in Amsterdam' van het SCO-Kohnstamm Instituut. In dat rapport staat dat scheiding naar kleur en klasse in het Amsterdamse onderwijs volledig is, zowel in basisonderwijs als in het voortgezet onderwijs. Vmbo's, scholen voor voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs, zijn zwart, de categorale gymnasia, dalton- en montessori-scholen, wit. Het rapport is helder: over mogelijkheden om het proces te keren, zijn de ondervraagden uiterst sceptisch, en het vmbo lijkt echt niet meer te redden.

Is het erg, dat scholen heel zwart of heel wit zijn? Maatschappelijk gezien wel. Witte en zwarte leerlingen komen amper met elkaar in contact, ze weten te weinig van elkaar. Als in de schooltijd niet wordt gemengd, wanneer dan wel?
Niets doen kan uiteindelijk tot grote maatschappelijke problemen leiden, omdat de groep zwarte kinderen zich niet geaccepteerd voelt door de witte generatiegenoten en andersom.
Gedwongen spreiding kan niet op veel steun rekenen.


Extra geld dan? Juist niet. Voor allochtone kinderen met leerachterstanden krijgt een school al twee keer zoveel geld als voor een autochtoon kind, en dat heeft de laatste jaren eerder tot meer dan tot minder segregatie geleid. Als zwarte leerlingen meer opleveren dan witte, heeft een school weinig reden witte kinderen te werven. De onderzoekers zien er wel iets in om geld aan getalenteerde allochtone kinderen te geven in plaats van de zwakke broeders altijd maar te ondersteunen.

Het ziet er niet rooskleurig uit voor het Amsterdams onderwijs en dat in andere grote steden. Zeker niet zolang de stroom onderontwikkelde allochtonen door de gezinsvorming onverminderd aanhoudt.

Elsevier 27/08/2003

dejohan
27 augustus 2003, 12:44
Geobsedeerd door migranten Jan?

Stratcat
27 augustus 2003, 12:46
Geobsedeerd door migranten Jan?

Gemakkelijk... :roll:

Geobsedeerd door Jan, Johan? :)

dejohan
27 augustus 2003, 12:48
Oh ja, zeker.

Ik vind dat iedereen het volste recht heeft om dit en andere dingen te posten. En eigenlijk was mijn bovenstaande post een beetje misplaats, waarvoor mijn excuses Jan Hyoens.

Ik ben het gewoon een beetje beu. Ik ga iets anders doen dat op dit forum zitten vandaag, de zon komt er net door. Daag.

Truder
27 augustus 2003, 12:50
Dat wisten we toch al langer dan vandaag dat een autochtoon kind minder waard is en minder rechten heeft. Als je de "juiste" kleur hebt krijg je veel meer gedaan.

jan hyoens
27 augustus 2003, 12:53
Oh ja, zeker.

Ik vind dat iedereen het volste recht heeft om dit en andere dingen te posten. En eigenlijk was mijn bovenstaande post een beetje misplaats, waarvoor mijn excuses Jan Hyoens.

Ik ben het gewoon een beetje beu. Ik ga iets anders doen dat op dit forum zitten vandaag, de zon komt er net door. Daag.

Spijtig dat de zon hier niet alle dagen schijnt! 8)

ferro
27 augustus 2003, 16:18
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

Aangebrande Phönix
27 augustus 2003, 17:45
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

En wat met degenen die wel meekunnen?
Stel: Je hebt een erg intelligent allochtoontje, moet die dan eerst 10 jaar ofzo wegkwijnen in een minderwaardig schoolsysteem om dan pas ontdekt te worden? Zijn/haar kwaliteiten helemaal verpest. Kapot, weg? Methodes om nieuwe frustraties te kweken zijn niet moeilijk te bedenken.

Georg
27 augustus 2003, 17:48
Lang leve de AEL :
Het mag gezegd worden. Tijd voor een samenwerking met het Vlaams Blok. Tenslotte halen ze dezelfde punten aan :twisted:

Stratcat
27 augustus 2003, 17:49
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

De AEL deelt je mening.

Stratcat
27 augustus 2003, 17:50
Lang leve de AEL :
Het mag gezegd worden. Tijd voor een samenwerking met het Vlaams Blok. Tenslotte halen ze dezelfde punten aan :twisted:


De AEL deelt je mening.

Toeval... :)

Georg
27 augustus 2003, 17:51
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.
Truut in pakskes. Ik geef bijles aan allochtonen en aan autochtonen, en zowel bij allochtonen als bij autochtonen zijn er die te dom zijn om het te helpen donderen, en andere waarvan ik mij afvraag waarom ik ze eigenlijk bijles moet geven, aangezien ze het bijna beter kennen dan ik.

Het wordt vooral tijd dat we eens stoppen met zeveren over wie nu welk kleurtje op zijn vel heeft, en eens goed gaan nadenken over een scholensysteem waar de slimmen niet verveeld zijn en de dommen niet achterblijven. Maar vooral over een schoolsysteem waar niet van in het begin wordt gezegd "ga maar naar beroeps, een goede opleiding kan je altijd gebruiken" als je toevallig bruin bent.

Want het is wel duidelijk : minstens 30% van de allochtonen in het beroeps konden niet minder op hun plaats zitten dan daar. Maar ze worden er wel gedropt door PMS en andere.

met vriendelijke groeten

Aangebrande Phönix
27 augustus 2003, 17:52
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?

dejohan
27 augustus 2003, 18:00
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?

Het bevordert trouwens de intergatie niet, en vreemdelingen moeten zich toch integreren van het Blok?

giserke
28 augustus 2003, 10:17
- Hoe kan je spreken van multicultureel onderwijs, als het onderwijs niet eens aandacht heeft voor onze eigen cultuur.

- Je kan enkel andere culturen respecteren als je je eigen culturele roots respecteert. Maar in Vlaanderen mogen we dat niet zeggen, zonder een blaam te krijgen van Leman en konsoorten

damawallaby
28 augustus 2003, 10:32
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

Maar wel met bomen en ne grote zandbak voor de andersgepigmenteerden. :lol:

moon
28 augustus 2003, 12:56
ik ben allochtoon, al 2jaar erdoor met 1ste zit
in 1ste jaar zate we met +/- 350 mensen, ongeveer 70man was erdoor met 1ste zit
in 2de jaar zate we met +/- 250 mensen, ongeveer 110 man erdoor met 1ste zit
dus je zie eigenlijk doe ik het dan nog stukken beter dan autochtonen
is het eerlijk en objectief om alleen naar huiskleur te kijken om te zien of je al dan niet een leerachterstand hebt?

athena
28 augustus 2003, 13:10
ik ben allochtoon, al 2jaar erdoor met 1ste zit
in 1ste jaar zate we met +/- 350 mensen, ongeveer 70man was erdoor met 1ste zit
in 2de jaar zate we met +/- 250 mensen, ongeveer 110 man erdoor met 1ste zit
dus je zie eigenlijk doe ik het dan nog stukken beter dan autochtonen
is het eerlijk en objectief om alleen naar huiskleur te kijken om te zien of je al dan niet een leerachterstand hebt? Proficiat, u toont hier aan dat er geen sprake is van discriminatie in het onderwijs en dat er weldegelijk allochtonen zijn die de kansen die hen worden aangeboden grijpen. Als er meer allochtone kinderen in het beroepsonderwijs terecht komen is dat hun eigen verantwoordelijkheid.

filosoof
29 augustus 2003, 01:50
ik ben allochtoon, al 2jaar erdoor met 1ste zit
in 1ste jaar zate we met +/- 350 mensen, ongeveer 70man was erdoor met 1ste zit
in 2de jaar zate we met +/- 250 mensen, ongeveer 110 man erdoor met 1ste zit
dus je zie eigenlijk doe ik het dan nog stukken beter dan autochtonen
is het eerlijk en objectief om alleen naar huiskleur te kijken om te zien of je al dan niet een leerachterstand hebt? Proficiat, u toont hier aan dat er geen sprake is van discriminatie in het onderwijs en dat er weldegelijk allochtonen zijn die de kansen die hen worden aangeboden grijpen. Als er meer allochtone kinderen in het beroepsonderwijs terecht komen is dat hun eigen verantwoordelijkheid.
Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?
Athena,
voel je zélf niet dat er iets schort aan die redenering?
noem het een sofisme of noem het een drogrede....
In 't Frans zou men zeggen:
"pile, je gagne, face tu perds..."

athena
29 augustus 2003, 10:59
Redenering van moon en filosoof: zo een allochtoon niet slaagt: het systheem discrimineert, zo een allochtoon wel slaagt: hij is er niettegenstaande alle vormen van discriminatie toch door, een ware held met andere woorden. Uw vrouw die jaren lang in het onderwijs heeft gestaan zal het graag horen dat zij in uw redenering medeverantwoordelijk is voor de discriminatie van allochtone leerlingen.

filosoof
29 augustus 2003, 11:02
="athena"]Redenering van moon en filosoof: zo een allochtoon niet slaagt: het systheem discrimineert, zo een allochtoon wel slaagt: hij is er niettegenstaande alle vormen van discriminatie toch door, een ware held met andere woorden. Uw vrouw die jaren lang in het onderwijs heeft gestaan zal het graag horen dat zij in uw redenering medeverantwoordelijk is voor de discriminatie van allochtone leerlingen.
Niet zij, een aantal van haar collegas.... :cry:
Ik kan je verzekeren dat een aantal deliberaties nogal rumoerig verlopen....

athena
29 augustus 2003, 11:12
Er zullen natuurlijk wel een aantal leerkrachten rondlopen die discrimineren, maar wanneer iemand een leerling buist die per ongeluk Morrokaan is maakt hem dat nog geen racist. Trouwens het omgekeerde komt ook voor ik heb zelf een paar extreem- linkse leerkrachten gehad die constant hun politieke meningen spuiden in de les wie daar een opmerking durfde op geven voelde het achteraf ook op het examen en de deliberatie.

filosoof
29 augustus 2003, 11:22
Er zullen natuurlijk wel een aantal leerkrachten rondlopen die discrimineren, maar wanneer iemand een leerling buist die per ongeluk Morrokaan is maakt hem dat nog geen racist. Trouwens het omgekeerde komt ook voor ik heb zelf een paar extreem- linkse leerkrachten gehad die constant hun politieke meningen spuiden in de les wie daar een opmerking durfde op geven voelde het achteraf ook op het examen en de deliberatie.
Ook in d�*t geval verlopen deliberaties nogal woelig, daar kan je gerust in zijn :lol:

circe
29 augustus 2003, 11:56
Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?

Me dunkt is dat de redenering die filosoof geeft aan de opinie van Athena!

Ik ken tenminste VIER leerkrachten, totaal onafhankelijk van elkaar.
Allen hadden een zeer positieve, veeleer linkse instelling.

Eén heeft een volledige loopbaan achter de rug (beroeps): slechts het laatste jaar kwam de houding van allochtone leerlingen haar werkelijk de strot uit!
Het werd haar onmogelijk gemaakt om die bepaalde leerlingen een reprimande of bijtaak te geven, wegens "racistisch"!
Nooit kwamen de ouders naar een ouderavond, maar als dochterlief een extra taak moest maken omdat ze haar normaal werk niet uitvoerde stond vader sneller bij de directeur dan dat zij de trap kon nemen!
En ja hoor: in HAAR dossier werd vermeld dat ze dus RACISTISCH was!

Twee geven moraal in het beroepsonderwijs!
Eén ervan is vervroegd moeten stoppen wegens burn-out en specifieke depressie! (hij vermijdt ten allen prijze om allochtone jongeren tegen te komen, kan er gewoon niet meer tegen!)

Een geeft Nederlandse taal:
Indien ze aan een allochtoon een strafstudie (of dergelijke) wil geven, zorgt ze ervoor dat een autochtoon die ook krijgt! Kwestie van het deksel niet op haar neus te krijgen!

Op mijn opmerking dat ik die pestjongeren dan straal zou negeren, ze doorlaten en zeker geen extra taken meer zou geven, krijg ik het antwoord dat ze dat niet over hun hart kunnen krijgen!
(gelukkig sta ik dus niet in het onderwijs!)

pwvb
29 augustus 2003, 12:29
Geen zin(zit met 2de zit) om de hele topic te lezen maar bij het zien van de titel graag een randbemerking: Multicultureel onderwijs krijgt spijtig genoeg geen kans(uit meerdere hoeken).
MvG,
Pwvb

giserke
29 augustus 2003, 12:48
Geen zin(zit met 2de zit) om de hele topic te lezen maar bij het zien van de titel graag een randbemerking: Multicultureel onderwijs krijgt spijtig genoeg geen kans(uit meerdere hoeken).
MvG,
Pwvb

geen kans?

er is geen enkel land terwereld waar ze de multiculturele gemeenschap zo door ons strot duwen dan hier in belgie!

filosoof
29 augustus 2003, 13:55
="filosoof"[quote]Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?

Me dunkt is dat de redenering die filosoof geeft aan de opinie van Athena!

Ik ken tenminste VIER leerkrachten, totaal onafhankelijk van elkaar.
Allen hadden een zeer positieve, veeleer linkse instelling.

Eén heeft een volledige loopbaan achter de rug (beroeps): slechts het laatste jaar kwam de houding van allochtone leerlingen haar werkelijk de strot uit!
Het werd haar onmogelijk gemaakt om die bepaalde leerlingen een reprimande of bijtaak te geven, wegens "racistisch"!
Nooit kwamen de ouders naar een ouderavond, maar als dochterlief een extra taak moest maken omdat ze haar normaal werk niet uitvoerde stond vader sneller bij de directeur dan dat zij de trap kon nemen!
En ja hoor: in HAAR dossier werd vermeld dat ze dus RACISTISCH was!

Twee geven moraal in het beroepsonderwijs!
Eén ervan is vervroegd moeten stoppen wegens burn-out en specifieke depressie! (hij vermijdt ten allen prijze om allochtone jongeren tegen te komen, kan er gewoon niet meer tegen!)

Een geeft Nederlandse taal:
Indien ze aan een allochtoon een strafstudie (of dergelijke) wil geven, zorgt ze ervoor dat een autochtoon die ook krijgt! Kwestie van het deksel niet op haar neus te krijgen!

Op mijn opmerking dat ik die pestjongeren dan straal zou negeren, ze doorlaten en zeker geen extra taken meer zou geven, krijg ik het antwoord dat ze dat niet over hun hart kunnen krijgen!
(gelukkig sta ik dus niet in het onderwijs!)
Circe,
Zag je zélf het sofisme in de redenering van "Athena" dan niet?
verder:
Leraar moraal met islamietische ll. ?? Vreemd! en de imam dan, is/was die er niet? (Of was de directie soms op die manier uren aan het besparen in opdracht van de administratie?)
Ik heb nooit gezegd dat les geven in beroepsonderwijs gemakkelijk of aangenaam is, of het nu islamietische of andere leerlingen betreft: ouders (van gelijk welke afkomst) komen idd. zelden naar ouderavonden, reclameren gemakkellijk en het niveau is er niet hoog, dank zij het "watervalsysteem"(onafhankelijk van origine!) (misschien weet je nu waarom ik Athena enkele tijd geleden uit haar kot lokte door over beroepsonderwijs te spreken..:))
Mijn vrouw heeft ooit een telefoontje gekregen dat een ll. op weg naar school was met een engelse sleutel in zijn boekentas om een meningsveschil met een andere ll. te regelen. Dus heeft ze die engelse sleutel maar in beslag genomen (en néé, 't was géén allochtoon, en mijn vrouw is ongeveer 1m50)... Ook geweldig praktisch voor toezicht op een speelplaats met 13 �* 20-jarigen...
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone ll. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek) :evil:
Ook een autochtoon een straftaak geven als je er een aan een allochtoon geeft? Dan moet je wel autochtone ll. hebben in die klas :?
Een ll. negeer je nooit (of maximum 50 minuten) omwille van een incident en helemaal nooit omwille van een voorkeur: een echte leraar vergeet beide....
Mijn vrouw heeft vervroegd pensioen genomen, NIET vanwege de ll., maar vanwege rugproblemen en de steeds toenemende eisen van directie en administratie...
Ik kan lange verhalen vertellen, en zij nog langere...
Gelukkig sta jij dus niet in het onderwijs, 't zou je idd. absoluut niet afgaan... :lol: en voor de ll. zou 't misschien een ramp zijn (misschien, zeg ik wel !!)[/quote:4db3d988d5]

filosoof
29 augustus 2003, 13:58
Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?

Me dunkt is dat de redenering die filosoof geeft aan de opinie van Athena!

Ik ken tenminste VIER leerkrachten, totaal onafhankelijk van elkaar.
Allen hadden een zeer positieve, veeleer linkse instelling.

Eén heeft een volledige loopbaan achter de rug (beroeps): slechts het laatste jaar kwam de houding van allochtone leerlingen haar werkelijk de strot uit!
Het werd haar onmogelijk gemaakt om die bepaalde leerlingen een reprimande of bijtaak te geven, wegens "racistisch"!
Nooit kwamen de ouders naar een ouderavond, maar als dochterlief een extra taak moest maken omdat ze haar normaal werk niet uitvoerde stond vader sneller bij de directeur dan dat zij de trap kon nemen!
En ja hoor: in HAAR dossier werd vermeld dat ze dus RACISTISCH was!

Twee geven moraal in het beroepsonderwijs!
Eén ervan is vervroegd moeten stoppen wegens burn-out en specifieke depressie! (hij vermijdt ten allen prijze om allochtone jongeren tegen te komen, kan er gewoon niet meer tegen!)

Een geeft Nederlandse taal:
Indien ze aan een allochtoon een strafstudie (of dergelijke) wil geven, zorgt ze ervoor dat een autochtoon die ook krijgt! Kwestie van het deksel niet op haar neus te krijgen!

Op mijn opmerking dat ik die pestjongeren dan straal zou negeren, ze doorlaten en zeker geen extra taken meer zou geven, krijg ik het antwoord dat ze dat niet over hun hart kunnen krijgen!
(gelukkig sta ik dus niet in het onderwijs!)
Circe,
Zag je zélf het sofisme in de redenering van "Athena" dan niet?
verder:
Leraar moraal met islamietische ll. ?? Vreemd! en de imam dan, is/was die er niet? (Of was de directie soms op die manier uren aan het besparen in opdracht van de administratie?)
Ik heb nooit gezegd dat les geven in beroepsonderwijs gemakkelijk of aangenaam is, of het nu islamietische of andere leerlingen betreft: ouders (van gelijk welke afkomst) komen idd. zelden naar ouderavonden, reclameren gemakkellijk en het niveau is er niet hoog, dank zij het "watervalsysteem"(onafhankelijk van origine!) (misschien weet je nu waarom ik Athena enkele tijd geleden uit haar kot lokte door over beroepsonderwijs te spreken..:))
Mijn vrouw heeft ooit een telefoontje gekregen dat een ll. op weg naar school was met een engelse sleutel in zijn boekentas om een meningsveschil met een andere ll. te regelen. Dus heeft ze die engelse sleutel maar in beslag genomen (en néé, 't was géén allochtoon, en mijn vrouw is ongeveer 1m50)... Ook geweldig praktisch voor toezicht op een speelplaats met 13 �* 20-jarigen...
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone ll. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek) :evil:
Ook een autochtoon een straftaak geven als je er een aan een allochtoon geeft? Dan moet je wel autochtone ll. hebben in die klas :?
Een ll. negeer je nooit (of maximum 50 minuten) omwille van een incident en helemaal nooit omwille van een voorkeur: een echte leraar vergeet beide....
Mijn vrouw heeft vervroegd pensioen genomen, NIET vanwege de ll., maar vanwege rugproblemen en de steeds toenemende eisen van directie en administratie...
Ik kan lange verhalen vertellen, en zij nog langere...
Gelukkig sta jij dus niet in het onderwijs, 't zou je idd. absoluut niet afgaan... :lol: en voor de ll. zou 't misschien een ramp zijn (misschien, zeg ik wel !!)

circe
29 augustus 2003, 14:25
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone ll. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek

moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk :wink:

filosoof
29 augustus 2003, 14:47
Redenering van "Athena:
Zo een allochtoon slaagt, is het omdat ons onderwijs zo goed is en er geen discriminatie is.
zo hij mislukt is het omdat hij een allochtoon is....
maw,
het positieve is automatisch een punt voor "ons",
het negatieve even automatisch een punt tegen "de andere"
Wie wint er dan altijd, met die redenering?

Me dunkt is dat de redenering die filosoof geeft aan de opinie van Athena!

Ik ken tenminste VIER leerkrachten, totaal onafhankelijk van elkaar.
Allen hadden een zeer positieve, veeleer linkse instelling.

Eén heeft een volledige loopbaan achter de rug (beroeps): slechts het laatste jaar kwam de houding van allochtone leerlingen haar werkelijk de strot uit!
Het werd haar onmogelijk gemaakt om die bepaalde leerlingen een reprimande of bijtaak te geven, wegens "racistisch"!
Nooit kwamen de ouders naar een ouderavond, maar als dochterlief een extra taak moest maken omdat ze haar normaal werk niet uitvoerde stond vader sneller bij de directeur dan dat zij de trap kon nemen!
En ja hoor: in HAAR dossier werd vermeld dat ze dus RACISTISCH was!

Twee geven moraal in het beroepsonderwijs!
Eén ervan is vervroegd moeten stoppen wegens burn-out en specifieke depressie! (hij vermijdt ten allen prijze om allochtone jongeren tegen te komen, kan er gewoon niet meer tegen!)

Een geeft Nederlandse taal:
Indien ze aan een allochtoon een strafstudie (of dergelijke) wil geven, zorgt ze ervoor dat een autochtoon die ook krijgt! Kwestie van het deksel niet op haar neus te krijgen!

Op mijn opmerking dat ik die pestjongeren dan straal zou negeren, ze doorlaten en zeker geen extra taken meer zou geven, krijg ik het antwoord dat ze dat niet over hun hart kunnen krijgen!
(gelukkig sta ik dus niet in het onderwijs!)
"Circe",
Vertel je me nu écht dat je zélf de (al dan niet opzettellijke) rederingsfout van "Athena" niet zag?
Een leraar moraal met islamitische ll.? waar was de imam dan? wegbezuinigd door de directie?
Ik zegde NOOIT dat lesgeven in BO aangenaam is: ouders komen idd enkel naar school om te klagen over de leraar, NIET voor de ouderavonden (zowel autochtone als allochtone ouders) en er zijn problemen: een telefoontje " mijn zoon komt naar school met een engelse sleutel vandaag want hij heeft ruzie met...."(autochtone ll.) wat doet een lerares van 1m50 dan? Ze recupereert die engelse sleutel....('t was wel vriendelijk , dat telefoontje: andere ouders telefoneren niet)
1m50 is ook geweldig praktisch om toezicht te houden op een speelplaats vol met 13 tot 20-jarigen...
Zenuwinzinking het eerste jaar al (toen waren er nog geen alochtonen!)
Centrum Leman op bezoek krijgen wegens vermeend racisme ook...
Toch geen nota in dossier dankzij de allochtone ll., vlug opgeklaard,ondanks PVDA, ondanks directie die in alle staten van paniek was.
Een straftaak geven aan aan autochtone ll. als je er een geeft aan een allochtoon?? dan moet je eerst wel autochtonen hebben in die klas...
Laag niveau, idd, het watervalsysteem, weet je...
Ik zou lange verhalen kunnen vertellen, en mijn vrouw noch langere.
ll. negeer je niet, hoogstens 50 minuten...Een goede leraar vergeet ook zijn voorkeuren en politieke opinies, maar niet alle leraars zijn even goed...
Mijn vrouw is ook vervroegd op pensioen gegaan, maar NIET omwille van de ll., Die had ze er nog wel enkele jaartjes met plezier bijgenomen, maar omwille van de steeds toenemende eisen en besparingen van de directie en de administratie (en omwille van langdurige rugklachten)

Best idd. dat jij geen lerares werd, je zou er niet gelukkig zijn, en voor de ll. zou dat misschien een ramp zijn....(MISSCHIEN!!!)

ferro
29 augustus 2003, 23:25
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?

Je snapt het niet helemaal...

Ik pleit voor een apart onderwijs dat de vreemdelingen een goede voorbereiding geeft voor een geslaagde terugkeer naar hun eigen land.
Bijvoorbeeld een taalcursus in hun eigen taal, een cursus over het omgaan met een kameel enz...

Dit is een win-win situatie het niveau van onze scholen zal opnieuw stijgen en de vreemdelingen kunnen hun aangeleerde vaardigheden gebruiken in hun land van herkomst.

filosoof
29 augustus 2003, 23:49
2x geplaatst=KNIP

filosoof
29 augustus 2003, 23:49
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?

Je snapt het niet helemaal...

Ik pleit voor een apart onderwijs dat de vreemdelingen een goede voorbereiding geeft voor een geslaagde terugkeer naar hun eigen land.
Bijvoorbeeld een taalcursus in hun eigen taal, een cursus over het omgaan met een kameel enz...

Dit is een win-win situatie het niveau van onze scholen zal opnieuw stijgen en de vreemdelingen kunnen hun aangeleerde vaardigheden gebruiken in hun land van herkomst.
Ferro,
De migranten die hier al 2° of 3° generatie zijn, die kunnen niet terug: ginder is er minder werkgelegenheid dan hier en ze kennen dat land enkel omdat ze er op vakantie gaan bij ooms en tantes, meer niet.
Je bent dus compleet irrealistisch

ferro
30 augustus 2003, 00:07
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?

Je snapt het niet helemaal...

Ik pleit voor een apart onderwijs dat de vreemdelingen een goede voorbereiding geeft voor een geslaagde terugkeer naar hun eigen land.
Bijvoorbeeld een taalcursus in hun eigen taal, een cursus over het omgaan met een kameel enz...

Dit is een win-win situatie het niveau van onze scholen zal opnieuw stijgen en de vreemdelingen kunnen hun aangeleerde vaardigheden gebruiken in hun land van herkomst.
Ferro,
De migranten die hier al 2° of 3° generatie zijn, die kunnen niet terug: ginder is er minder werkgelegenheid dan hier en ze kennen dat land enkel omdat ze er op vakantie gaan bij ooms en tantes, meer niet.
Je bent dus compleet irrealistisch

Dan kennen ze al veel meer over hun land dan dat hun ouders wisten over ons land toen die hier aankwamen !!!!
Als de politieke wil er is kunnen ze terug.
Maar ik vrees dat de mensen maar zullen beseffen wat er op het spel staat (totale ondergang van de Europeese cultuur/samenleving)als het al te laat zal zijn.

filosoof
30 augustus 2003, 00:12
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone leerlingen. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)

moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk :wink:
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? :twisted: )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen...

Bobke
30 augustus 2003, 00:46
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone leerlingen. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)

moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk :wink:
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? :twisted: )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen...
En u pleit ervoor?
Ik dacht begrepen te hebben dat dit achtergestelde scholen waren waar de leerlingen geen kansen krijgen. :roll:
Enne leer eens quoten hé, dat leest prettiger.

filosoof
30 augustus 2003, 01:12
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone leerlingen. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)

moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk :wink:
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? :twisted: )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen...
En u pleit ervoor?
Ik dacht begrepen te hebben dat dit achtergestelde scholen waren waar de leerlingen geen kansen krijgen. :roll:
Enne leer eens quoten hé, dat leest prettiger.
Waar léés je dat ik voor concentratiescholen pleit? 't Is niet omdat leerkrachten daar hun job zo goed mogelijk doen dat het systeem goed is, integendeel, maar leraars moeten roeien met de riemen die ze hebben: Ik pleit voor spreiding over alle netten en scholen (maar dat is dromen....)!

Bobke
30 augustus 2003, 01:31
Na een klacht wegens vermeend racisme heeft ze ook ooit het centrum Leman op bezoek gekregen, maar de zaak was vlug afgehandeld, ondanks de PVDA.... en zonder nota in haar dossier, dankzij de andere allochtone leerlingen. en de collegas (niet dankzij de directie, die was in alle staten van paniek)

moet je er wél TWEE in je klas hebben zitten natuurlijk :wink:
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? :twisted: )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen...
En u pleit ervoor?
Ik dacht begrepen te hebben dat dit achtergestelde scholen waren waar de leerlingen geen kansen krijgen. :roll:
Enne leer eens quoten hé, dat leest prettiger.
Waar léés je dat ik voor concentratiescholen pleit? 't Is niet omdat leerkrachten daar hun job zo goed mogelijk doen dat het systeem goed is, integendeel, maar leraars moeten roeien met de riemen die ze hebben: Ik pleit voor spreiding over alle netten en scholen (maar dat is dromen....)!
Blijf dromen en leer quoten,leest wat prettiger.
Waar ik het las: :?:
Een leraar die met maar twee allochtonen in de klas al problemen heeft kan zijn job niet aan...of is een zwartblokker.(dat gaat dikwijls samen, maar wat is oorzaak en wat is gevolg dan? )
Er zijn ook klassen met enkel allochtonen

Uw woorden waar ik het uit op maakte maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik hoop met u dat de leerkrachten hun best doen, dus waar zie je dan het probleem?
Mijn echtgenote heeft twee Turkse dokters, goeie voor zover ik nu kan beoordelen.
Waar zouden die de stiel geleerd hebben ?

filosoof
30 augustus 2003, 01:54
Het is de HOOGSTE tijd dat er aparte scholen komen voor onze andersgepigmenteerde vriendjes.

NIET OM HEN TE PESTEN, MAAR OM HEN TE HELPEN !!!!

Ze kunnen het huidige onderwijs systeem duidelijk niet aan.
Daarom pleit ik voor een systeem van "gescheiden ontwikkeling".
In een onderwijs-systeem aangepast aan hun niveau zullen deze kinderen beter tot hun recht komen.

Dit druist in tegen de VB-standpunten, ze zijn immers tegenstanders van (positieve) discriminatie. En dat is toch wat jij (eufimistisch verwoord dan) voorstelt?

Je snapt het niet helemaal...

Ik pleit voor een apart onderwijs dat de vreemdelingen een goede voorbereiding geeft voor een geslaagde terugkeer naar hun eigen land.
Bijvoorbeeld een taalcursus in hun eigen taal, een cursus over het omgaan met een kameel enz...

Dit is een win-win situatie het niveau van onze scholen zal opnieuw stijgen en de vreemdelingen kunnen hun aangeleerde vaardigheden gebruiken in hun land van herkomst.
Ferro,
De migranten die hier al 2° of 3° generatie zijn, die kunnen niet terug: ginder is er minder werkgelegenheid dan hier en ze kennen dat land enkel omdat ze er op vakantie gaan bij ooms en tantes, meer niet.
Je bent dus compleet irrealistisch

Dan kennen ze al veel meer over hun land dan dat hun ouders wisten over ons land toen die hier aankwamen !!!!
Als de politieke wil er is kunnen ze terug.
Maar ik vrees dat de mensen maar zullen beseffen wat er op het spel staat (totale ondergang van de Europeese cultuur/samenleving)als het al te laat zal zijn.

Probleem is waarschijnlijk dat ze te goed weten dat ze zich ginds niet "thuis" voelen want dat ze zich méér verbonden voelen met onze cultuur dan met de cultuur ginds.
Wat betreft die " totale ondergang van de Europeese cultuur/samenleving," dat zal wel loslopen :lol: , tenzij je natuurlijk Bokrijk en de parochiekerk annex parochiedit & parochiedat als "de Europese cultuur" definiëert... :lol: maar dan was het al te laat voor de eerste allochtonen hier aankwamen...:twisted: