View Full Version : Ohlala, c'est qua ça? Israel gebruikt verboden wapens?
KrisKras
25 juli 2006, 06:47
L'aviation israélienne utilise des bombes prohibées internationalement dans son pilonnage de la banlieue sud de Beyrouth, bastion du Hezbollah chiite, a déclaré �* l'AFP un porte-parole militaire libanais.
bron: http://www.lapresse.ca/article/20060716/CPMONDE/60716046/5032/CPACTUALITES
andere bronnen spreken dit niet tegen:
July 22/23, 2006 -- U.S. military intelligence sources have told WMR that the artillery shell shown below being used by an Israel Defense Force member in Lebanon, is a type of dual and multi-use weapon the neocons falsely accused Saddam Hussein of possessing. Although the canister artillery shell is marketed as an anti-land mine fuel-air bomb, its payload can also include the chemicals used in thermobaric bombs, white phosphorous weapons, and chemical weapons. Thermobaric bombs contain polymer-bonded explosives or solid fuel-air explosives in their payloads. Thermobarics use a fuse munition unit (FMU) such as that seen on the nose of the Israeli artillery shell. The shell penetrates buildings, underground shelters, or tunnels, creating such a blast pressure that all the oxygen is sucked out from the spaces and the lungs of anyone who happens to be in proximity. Israel's use of such "vacuum" weapons has been reported from across Lebanon.
http://www.waynemadsenreport.com/IDFChem.jpg
bron: http://www.waynemadsenreport.com/
Dit is toch een beetje extra onderzoek waard, niet?
SirGalahad_
25 juli 2006, 08:15
Israel is ongenaakbaar dus hier zal geen haan naar kraaien...
Zo zit onze wereldpolitiek nu eenmaal in elkaar....
Fonske
25 juli 2006, 09:53
Zijt ge zeker dat wat diene vent op die foto vast heeft geen Star Wars rekwisiet is ?
labyrinth
25 juli 2006, 09:55
Israel is ongenaakbaar dus hier zal geen haan naar kraaien...
Zo zit onze wereldpolitiek nu eenmaal in elkaar....
Op politics.be keuren ze inderdaad meestal de acties van Israël goed zonder er bij stil te staan wat ze daar allemaal kunnen uitspoken. De Arabieren en de Islam zijn hier zowat samen vijand numero uno.
:-(
labyrinth
25 juli 2006, 09:56
Zijt ge zeker dat wat diene vent op die foto vast heeft geen Star Wars rekwisiet is ?
Tegenwoordig ben je van niets meer zeker .......
Lof der Zotheid
25 juli 2006, 10:24
De Arabieren en de Islam zijn hier zowat samen vijand numero uno.:-(
Dat zijn ze ook. Inclusief in Borgerhout, Schaarbeek, Molenbeek, e.d.
labyrinth
25 juli 2006, 11:26
Ja weet ik, het liefst van al zou u het voorbeeld volgen van Israël, daarom hoop ik dat extreem-rechts nooit in België aan de macht zal komen.
Metal Tom
25 juli 2006, 11:32
U woont of werkt allicht in Schaarbeek, Borgerhout of Molenbeek?
Ik werk in Schaarbeek: nooit problemen gezien
Ik heb vrienden in Borgerhout: op één incident na (met jongeren van buiten de wijk) heeft men er geen problemen gehad
Mijn werk heeft een wijkkantoor in Molenbeek: de mensen die er werken doen dit nog steeds met plezier en hebben nog maar één keer een incident voorgehad; met een dronken autochtone Brusselaar
De irrationele angst voor het onbekende die sommigen hier tentoon spreiden, je zou denken dat de meeste mannen van vandaag j******$n geworden zijn.
maddox
25 juli 2006, 12:34
Thermobarische wapens zijn gewoon goeie brandbommen. Met een serieuze knal erbij. Ik hoor hier toch ook niemand echt klagen als er weer een hoop molotovs gegooit worden.
En die foto, wat die militair vast heeft is vanzijnleven geen mortier- of artileriegranaat, wegens het uitwendige leidingkje.
Noch lijkt het me een bruikbare korte afstandsraket, zoals de Katyusha's waar het over gaat aan hezbollah zijde.
Misschien een Jdam afgeleide van een vliegtuigbom. Maar de kleurtjes??? Het lijkt direct uit een Star Wars plakboek gekopieerd en gefotoshopped te zijn.
Ik ga nog effe verder. De afmetingen en het gewicht van dat ding.
Afmetingen van de kop, als we ervan uitgaan dat de man die ermee zeult 1.75m is. 52 cm lang en 28 cm in doorsnee.
Als dit gemaakt is uit High Tech spul , zoals een carbon/kevlar , gevuld met een brandbare stof - ik ga ervan uit dan dat we fosfor aan het rondstrooien zijn. Om gemakkelijk te rekenen ga ik alleen van het gemiddelde gewicht uit, en aangezien fosfor 1.82kg weegt per dm³ is dat mijn referentie.
Dan kom ik uit op 58.2 kg.
Ik vind dat hij er dan wat te vlotjes mee rondzeult.
Maar waarom loopt die kerel dan rond met een lege vliegtuigbom, op een roadblok?
Ook het beter bekijken van de foto laat me afwijkingen zien aan de schaduwen. De machinegeweren, de platgelegde vangrail en de tank geven duidelijke schaduwen, die ongeveer rond de middag zitten. Maar ik mis elke referentie van die bom gedragen door die man. Wat ik zie is dat die kerel iets anders van ongeveer die grote vastheeft, maar veel platter. Zoals een stuk vangrail.
Oftewel, leuk gefotoshopped, maar door mensen die niet veel van natuurkunde of logica afweten.
Lof der Zotheid
25 juli 2006, 12:46
U woont of werkt allicht in Schaarbeek, Borgerhout of Molenbeek?
Ik werk in Schaarbeek: nooit problemen gezien
Ik heb vrienden in Borgerhout: op één incident na (met jongeren van buiten de wijk) heeft men er geen problemen gehad
Mijn werk heeft een wijkkantoor in Molenbeek: de mensen die er werken doen dit nog steeds met plezier en hebben nog maar één keer een incident voorgehad; met een dronken autochtone Brusselaar
De irrationele angst voor het onbekende die sommigen hier tentoon spreiden, je zou denken dat de meeste mannen van vandaag j******$n geworden zijn.
Dan werkt gij in een ander Schaarbeek en zijt gij nog nooit in Borgerhout geweest. 't Is toch interessant dat al die linksen nog nooit enig probleem heeft ondervonden met allochtonen, terwijl de rest er heel wat vaker onder lijdt. De nieuwe uitverkorenen: de linksen...
Lof der Zotheid
25 juli 2006, 12:48
Ja weet ik, het liefst van al zou u het voorbeeld volgen van Israël, daarom hoop ik dat extreem-rechts nooit in België aan de macht zal komen.
Het is niet omdat volgens u Israël en joden de personificatie zijn van het kwaad, dat dat noodzakelijk ook zo is. Die zorgen tenminste voor geen overlast, wat niet van onze moslimvriendjes gezegd kan worden...
Metal Tom
25 juli 2006, 12:50
Dan werkt gij in een ander Schaarbeek en zijt gij nog nooit in Borgerhout geweest. 't Is toch interessant dat al die linksen nog nooit enig probleem heeft ondervonden met allochtonen, terwijl de rest er heel wat vaker onder lijdt. De nieuwe uitverkorenen: de linksen...
Uitlokking?
In ieder geval, vreemd dat ik altijd als 'links' wordt bestempeld. Je bet het oneens met rechts dus je moet wel een linkse rat zijn. Zeer merkwaardig allemaal. Het kleven moet erg gemakkelijk zijn als het zo simpel (om niet te zeggen simplistisch) in mekaar zit.
Maar u ontkent niet dat u niet dagelijks in voornoemde gemeenten komt?
maddox
25 juli 2006, 12:54
Ikzelf heb zelden last van allochtone jongeren. Maar dat heeft misschien meer te maken met mijn beminnelijke glimlach en mijn onwil om uit de weg te gaan.
Maar dat doet echt niet toe tot deze discusie.
Lof der Zotheid
25 juli 2006, 13:05
Uitlokking?
Voor veel allochtonen is het pure westers zijn al genoeg uitlokking.
In ieder geval, vreemd dat ik altijd als 'links' wordt bestempeld. Je bet het oneens met rechts dus je moet wel een linkse rat zijn. Zeer merkwaardig allemaal. Het kleven moet erg gemakkelijk zijn als het zo simpel (om niet te zeggen simplistisch) in mekaar zit.
Maar u ontkent niet dat u niet dagelijks in voornoemde gemeenten komt?
Dat ontken ik ten zeerste. Ik kom dagelijks in Borgerhout.
pinbag
25 juli 2006, 13:33
Het is een projectiel om te ontmijnen bende paniekzaaiers.
:p Ik herkende het van en spel: c&c "Zero-hours"+ mod: Mid East Crisis lol.
leuke mod als je graag als Israel of Syrie wilt spelen met een van zijn sub-facties.
*minefield breaching system called “Carpet”.*
http://www.defense-update.com/images/carpet.jpg
En hier is de reden waarom het graag wordt gebruikt = "Firing a salvo of rockets from a distance of 65-165 meters from the forward edge of the minefield, Carpet enables breaching a path 100 meters long, within one minute."
btw.
Had een van de partijen in ww2 in Noord-Africa dit ontmijningswapen dan was deze oorlog gedaan binnen de maand.
"The system is currently in use by the Israeli Army and will be fielded with the French Army by 2007."
en hier zien we ons projectiel en de lanceer systeem =Http://www.defense-update.com/images/carpet-eurosat.jpg
Die kerel met zijn grijs haar lijkt op De Villepin
Metal Tom
25 juli 2006, 13:35
Het is een projectiel om te ontmijnen bende paniekzaaiers.
:p ik herkende het van en zero hours mod = Mid East Crisis lol.
leuke mod als je graag als israel of syrie wilt spelen met een van zijn sub-facties.
*minefield breaching system called “Carpet”.*
http://www.defense-update.com/images/carpet.jpg
en hier is de reden waarom het graag wordt gebruikt = "Firing a salvo of rockets from a distance of 65-165 meters from the forward edge of the minefield, Carpet enables breaching a path 100 meters long, within one minute."
btw.
Had een van de partijen in ww2 in Noord-Africa dit ontmijningswapen dan was deze oorlog gedaan binnen de maand.
"The system is currently in use by the Israeli Army and will be fielded with the French Army by 2007."
en hier zien we ons projectiel en de lanceer systeem =ttp://www.defense-update.com/images/carpet-eurosat.jpg
Goodie, een invasie-apparaatje dus.
Lof der Zotheid
25 juli 2006, 14:03
Nee, een ontmijningsapparaat. Zijt gij dan zo geconditioneerd, dat ge in alles een invasie ziet?
labyrinth
25 juli 2006, 14:05
Het is niet omdat volgens u Israël en joden de personificatie zijn van het kwaad, dat dat noodzakelijk ook zo is. Die zorgen tenminste voor geen overlast, wat niet van onze moslimvriendjes gezegd kan worden...
Juist in België zijn ze heel beschaafd en niet verantwoordelijk voor wat hun broeders daar aanrichten. Geen haar dus op mijn hoofd die er ook maar aan denkt hen hier van iets te beschuldigen. Ik zie zelfs graag hun krulletjes wapperen in de wind.
Lof der Zotheid
25 juli 2006, 14:28
Juist in België zijn ze heel beschaafd en niet verantwoordelijk voor wat hun broeders daar aanrichten.
Wat hun "broeders daar aanrichten" is zelfverdediging, zonder daarmee te willen zeggen dat onnodige slachtoffers niet te betreuren zijn. Maar waar gehakt wordt, vallen nu eenmaal spaanders, hoe gruwelijk het ook is. De slachtoffers en hun families hebben zeker mijn medeleven. Het is hun schuld niet dat er zo'n conflict op hun kosten moet worden uitgevochten. Maar dat wil niet zeggen dat Israël de andere wang moet toekeren bij de zoveelste aanslag of inval.
Geen haar dus op mijn hoofd die er ook maar aan denkt hen hier van iets te beschuldigen. Ik zie zelfs graag hun krulletjes wapperen in de wind.
Niet alle joden heben krulletjes...
maddox
25 juli 2006, 14:32
Zeer korte afstandsraketje dus. Een soort van overmaatse RPG. Zeer beangstigend dus. Weliswaar niet gezond om op je knikker te krijgen
Metal Tom
25 juli 2006, 14:36
Waar zouden ze dat handig dingetje anders voor nodig hebben? Toch om 'vijandelijk terrein' te betreden? Ik veronderstel dat ze nog net niet zo dom zijn om in eigen land mijnenvelden te leggen om daarna te vergeten op welke plaats dat nu weer precies was.
KrisKras
25 juli 2006, 15:06
Het gaat echter niet enkel om de wapens op de foto. Als je de artiekels zou hebben gelezen, en niet alleen naar de prentjes hebt gekeken, dan zou je gelezen hebben dat Israel ook fosfor bommen en ander zulks speelgoed gebruikt. Ik vind het spijtig dat de laatse site in mn bronvermeldingen deze foto heeft gebruikt (waarsch zonder eerst te researchen wat dat ding echt was). Maarja, zo kom ik ook weer eens iets nieuws te weten.
KrisKras
25 juli 2006, 15:08
Wat hun "broeders daar aanrichten" is zelfverdediging, zonder daarmee te willen zeggen dat onnodige slachtoffers niet te betreuren zijn. Maar waar gehakt wordt, vallen nu eenmaal spaanders, hoe gruwelijk het ook is. De slachtoffers en hun families hebben zeker mijn medeleven. Het is hun schuld niet dat er zo'n conflict op hun kosten moet worden uitgevochten. Maar dat wil niet zeggen dat Israël de andere wang moet toekeren bij de zoveelste aanslag of inval.
Niet alle joden heben krulletjes...
alleen spijtig dat Israel een ganse boom nodig heeft om een tandenstoker te maken.
Lof der Zotheid
25 juli 2006, 15:41
alleen spijtig dat Israel een ganse boom nodig heeft om een tandenstoker te maken.
Als er een hele hoop parasieten in de boom genesteld zitten, wordt de boom inderdaad danig beschadigd, ja.
Nussbaum
25 juli 2006, 16:47
Ook het beter bekijken van de foto laat me afwijkingen zien aan de schaduwen. De machinegeweren, de platgelegde vangrail en de tank geven duidelijke schaduwen, die ongeveer rond de middag zitten. Maar ik mis elke referentie van die bom gedragen door die man. Wat ik zie is dat die kerel iets anders van ongeveer die grote vastheeft, maar veel platter. Zoals een stuk vangrail.
Ik zie anders wel degelijk een schaduw.Je ziet het onder de rail en rechts van de achterste been van die soldaat, de rest zit achter de rail.Ik denk dat de zon paal boven hun staat, als je bijvoorbeeld kijkt naar beide voertuigen zie je dat ze beide geen schadow naar links of rechts werpen. Nog een klein detail, er ligt nog zo'n bom naast die rail aan de rechter kant van de foto, ik denk dat ze ze aan het inladen zijn.
werkgroep morkhoven
25 juli 2006, 18:37
Volgens de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch en de organisatie Handicap International gebruikte Israël clusterbommen in Zuid-Libanon. Ze zeggen dat ze daarvoor bewijzen hebben: foto's van granaten met 88 bommetjes erin.
pinbag
25 juli 2006, 21:12
Het gaat echter niet enkel om de wapens op de foto. Als je de artiekels zou hebben gelezen, en niet alleen naar de prentjes hebt gekeken, dan zou je gelezen hebben dat Israel ook fosfor bommen en ander zulks speelgoed gebruikt. Ik vind het spijtig dat de laatse site in mn bronvermeldingen deze foto heeft gebruikt (waarsch zonder eerst te researchen wat dat ding echt was). Maarja, zo kom ik ook weer eens iets nieuws te weten.
Ik heb het niet gelezen, maar ik twijfel niet dat israel alles in zijn munitiedepot zal gebruiken die een dorpje kan plat smijten en verschroeien als het vol met vijandjes zit.
Mercy staat niet in hun vocabulair!
Sinistra
25 juli 2006, 21:37
Op politics.be keuren ze inderdaad meestal de acties van Israël goed zonder er bij stil te staan wat ze daar allemaal kunnen uitspoken. De Arabieren en de Islam zijn hier zowat samen vijand numero uno.
:-(
Niet de Arabieren en de Islam voor mij wel de islam-radikalen en terreurgroepen zoals Al-Quaida, Hamas, Jihad, de Moslim-Broeders, Hezbollah, Al Aqsa... Zijn deinzen er niet voor terug zelfs geloofsgenoten over de kling te jagen die het niet eens zijn met hun radikaal islamistische opvattingen. Israël strijdt gewoon voor haar bestaan, dat al sinds 1948 een overlevingsstrijd is. De handen van de Arabische regimes en de PLO zijn donkerrood van het bloed door de tientallen jaren héén beginnende met vliegtuigkapingen en gijzelingen tot de verwoestende zelfmoordaanslagen. Probeer maar eens elke dag opnieuw een normaal leven te leiden als je weet dat 10 km verder van je huis gehersenspoelde gekken raketten afschieten op jouw bezittingen en je familie.
Metal Tom
26 juli 2006, 07:08
Probeer maar eens elke dag opnieuw een normaal leven te leiden als je weet dat 10 km verder van je huis gehersenspoelde gekken raketten afschieten op jouw bezittingen en je familie.
Ik zou verhuizen maar soit, wie ben ik natuurlijk?
bruut geweld
26 juli 2006, 10:21
Volgens de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch en de organisatie Handicap International gebruikte Israël clusterbommen in Zuid-Libanon. Ze zeggen dat ze daarvoor bewijzen hebben: foto's van granaten met 88 bommetjes erin.
klopt, naast fosforbommen zetten het zionistisch krapuul nu ook de clusterbommen in op civiele doelen.
de vreemde "lijken" waar de belgisch-libanes arts het over had (ook nog een arts op CNN gisteren) duiden dan weer duidelijk op die fosforgranaten.
:roll:als je alle rechtsregels naast je neer legt, waarom dan ook niet het oorlogsrecht jegens burgers he...
stel me de vraag wat de reactie zou zijn als HEzbollah (of hamas) ook fosforgranaten zouden afschieten.
------------------------------------------
Israël gebruikt clusterbommen tegen Libanese burgers
http://www.demorgen.be/telex/img/berichten/11538923631492507.jpgGisteren, de dag dat VS-minister Condoleezza Rice haar bemiddelingspoging in het Israëlisch-Libanese conflict zag mislukken, heeft de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) bekendgemaakt dat het Israëlische leger clustermunitie tegen Libanese burgers heeft gebruikt. Dat gebeurde bij een aanval op Blida op 19 juli waarbij een man werd gedood en twaalf mensen gewond geraakten, waaronder zeven kinderen.
Medewerkers van HRW hebben daar op het terrein bewijzen van verzameld, ook via ooggetuigen. Ook Handicap International beschikt over bewijzen.
De tuigen zijn door de VS aan Israël geleverd. Clusterbommen zijn projectielen waaruit bij ontploffing kleinere explosieven vrijkomen die zich wijd verspreiden en grote schade aanrichten. HRW en Handicap International zeggen dat het gebruik ervan door Israël totaal indruist tegen elke internationale humanitaire wetgeving.
Chipie
26 juli 2006, 11:54
Waarom gebruik ze, net zoals de moslimstijnen, geen kindvriendelijke bommen? :evil:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.