PDA

View Full Version : Begin Wereldoorlog III ?

Ploertendoder
30 juli 2006, 21:03
Is met de ontvoering van de 2 Israelische soldaten de Derde Wereldoorlog begonnen?

Volgens mij zou het best kunnen. Hezbollah heeft dat niet zomaar gedaan. Libanon zou de 2 Israeliers gemakkelijk kunnen teruggeven aan Israel maar weigert dat en kiest voor een oorlog.

Hezbollah haalt zijn slag thuis: de bevolking van Libanon radikaliseert. De haat tegen Israel zal nog vele jaren blijven. Wat kan Israel aanvangen met een geradikaliseerd land aan zijn noordergrens? Permanent bezetten?

De kans dat de hele regio meegesleurd wordt in dit proces is verre van denkbeeldig, eens de massa's opgezweept raken en van hun regeringen om 'aktie' gaan smeken...

Wie denkt er anders over?

Argusx43
30 juli 2006, 21:30
Ik mag niet,stemmen, weet niet waarom.

Maar ik denk niet direct in de richting van een WOIII. Maar de zaak zal pas echt escaleren moest er een aanval tegen Iran komen van de VS en anderen. Het probleem is dat het westen weinig keus heeft met zo een fanatieke praat plus het mogelijke bezit van kernbommen in de nabije toekomst door de huidige leiding van Iran. Dit is trouwens vermoedelijk de reden dat Israël de hesbollah wil uitschakelen. Het zou kunnen uitdraaien op een groot regionaal conflict maar een WO denk ik niet.

Twanne
30 juli 2006, 21:42
Is met de ontvoering van de 2 Israelische soldaten de Derde Wereldoorlog begonnen?

Volgens mij zou het best kunnen. Hezbollah heeft dat niet zomaar gedaan. Libanon zou de 2 Israeliers gemakkelijk kunnen teruggeven aan Israel maar weigert dat en kiest voor een oorlog.

Hezbollah haalt zijn slag thuis: de bevolking van Libanon radikaliseert. De haat tegen Israel zal nog vele jaren blijven. Wat kan Israel aanvangen met een geradikaliseerd land aan zijn noordergrens? Permanent bezetten?

De kans dat de hele regio meegesleurd wordt in dit proces is verre van denkbeeldig, eens de massa's opgezweept raken en van hun regeringen om 'aktie' gaan smeken...

Nee, die is begonnen met 9/11. Daarvoor was er al een aanloop van pakweg 50 jaar, vanaf het ontstaan van de staat Israël. Langzaama aan heeft zich bij een deel van de moslims in het Midden-Oosten een haat gevormd tegen het Westen, vooral tegen Israël en de VS. Maar ook Afghanistan, TsjeTsjenië en zelfs Somalië hebben hiertoe bijgedragen. En uiteraard het feit dat er in het Midden-Oosten alleen maar dictaturen bestaan. Onvrede onder de bevolking wordt gekanaliseerd en op de Joden afgeschoven. Verbazingwekkend hoeveel Moslims écht geloven dat er een groot Joods complot is, gebaseerd op een vals document uit Tsaristisch-Rusland, dat precies dat complot moest aantonen (het heeft een naam, maar ik ben hem kwijt).
De War on Terror, zoals die door Bush is afgekondigd en die de rest van het Westen met zich heeft meegesleurd (of we nu willen of niet), is eigenlijk de nieuwe Wereld-Oorlog. Alleen wordt die nu niet tussen staten onderling uitgevochten, maar tussen groepen en staten. Maar uiteraard worden bepaalde groepen ook door andere staten gesteund (vb. door Iran). Maar eigenlijk zat die oorlog er al lang aan te komen, of Bush nu was verkozen of niet. Bush heeft de begin fase van de oorlog alleen gigantisch slecht geleid, met alle gevolgen vandien.
Het lange termijn effect is niet te overzien, maar ik vrees dat er effectief een clash of civilations komt. Die is nog niet bezig, maar we denken van wel en gaan onze mentaliteit daar dan ook op afstemmen. Een self-fullfilling-prophecy.

styllo_ben
30 juli 2006, 21:47
ik heb nee gestemd. Ik denk dat dit niet zal uitgroeien tot een 3de wereldoorlog, wel integendeel, het is juist bedoeld om de 3de wereldoorlog tegen te houden of toch op zijn minst uit te stellen.

Ik besef wel dat ik nu toch wel een heel controversiele en aparte mening geef.

Ik zal een analyse proberen te maken om mijn mening te verduidelijken.

ik zal ze zo rap mogelijk posten.

tot later.

MURRAY
30 juli 2006, 21:57
Eyskens had toch gelijk.:-)

Ik denk inderdaad dat de kans 50/50 is dat de situatie escaleert. Nu ja, de VS en Israel willen dat het uit de hand loopt.

De jongens van Fox e. d. zijn de situatie al aan het voorbereiden.

O'Reilly, Hannity en vooral die Glenn Beck op het einde! Wat een freaks.

http://www.youtube.com/watch?v=7rMyCFYQcEA&search=wwIII

Als je deze video bekijkt en nog zegt dat het Amerikaanse publiek niet gemanipuleerd wordt, dan kan ik je niet meer helpen.

Metternich
30 juli 2006, 21:59
Ik denk het niet. In de wereldoorlogen had je staten die militair aan elkaar gewaagd waren. Israël steekt echter met kop en schouders boven al zijn buren uit.

Argusx43
30 juli 2006, 22:09
Als ge 'Albert Pike and the three Worldwars' intikt op Google, is het even schrikken. Ze zouden alle drie bereid zijn om een wereldorde te scheppen.
En je kan er van zeggen wat je wil, maar de laatste WO is precies aan het komen zoals die vent had gezegd in 1871. Door een conflict tussen zionisten en islamieten.....

Ploertendoder
30 juli 2006, 22:10
Nee, die is begonnen met 9/11.

9/11 diende inderdaad om de geesten klaar te maken voor een groots treffen, het overtrof immers alles wat je tot dan voor mogelijk had gehouden. Enkel te vergelijken met de massamoord op de Joden in WO II of de atoombommen op Japan.

Volgens mij was de ontvoering van de 2 Israeli's de volgende stap in de ultieme escalatie. De overgang naar een echt gewapend treffen. Iedereen wist immers wat die kidnapping zou betekenen. Volgens mij gokken ze toch wel heel hoog, die fundamentalisten. Het lijkt wel op een alles of niets.

MURRAY
30 juli 2006, 22:14
Vergeet ook niet dat het momentum gecreëerd door 9/11 op zijn laatste benen loopt. Het is eigenlijk nu of nooit.

Pieke
30 juli 2006, 22:22
Als je deze video bekijkt en nog zegt dat het Amerikaanse publiek niet gemanipuleerd wordt, dan kan ik je niet meer helpen.

over manipulatie gesproken:

http://video.google.com/videoplay?docid=-7828123714384920696&q=propaganda+palestine

Ploertendoder
30 juli 2006, 22:25

http://video.google.com/videoplay?docid=-7828123714384920696&q=propaganda+palestine
Als je van de duivel, euh, Pike spreekt, hier heb je hem... http://forum.politics.be/image.php?u=6111&dateline=1139986794

Argusx43
30 juli 2006, 22:28
Albert Pike voorzag de drie wereldoorlogen in 1870.
http://www.cuttingedge.org/ce1070.html

Enfin voor wie het interesseert. Toch straf dat het in die richting loopt zoals toen voorspelt.

Metternich
30 juli 2006, 22:28

Is misschien maar een detail maar ergens rond de 4e minuut zegt een Palestijn aan een wegversperring volgens de vertatling:

"We proberen in Jeruzalem te geraken."

Maar als je hem hoort spreken, hoor je hem op geen enkel moment El-Quds zeggen maar hoor je wel duidelijk Rammalah (wat toch een hemelsbreed verschil is).

carlgustaaf
30 juli 2006, 22:29
Nee, die is begonnen met 9/11. Daarvoor was er al een aanloop van pakweg 50 jaar, vanaf het ontstaan van de staat Israël. Langzaama aan heeft zich bij een deel van de moslims in het Midden-Oosten een haat gevormd tegen het Westen, vooral tegen Israël en de VS. Maar ook Afghanistan, TsjeTsjenië en zelfs Somalië hebben hiertoe bijgedragen. En uiteraard het feit dat er in het Midden-Oosten alleen maar dictaturen bestaan. Onvrede onder de bevolking wordt gekanaliseerd en op de Joden afgeschoven. Verbazingwekkend hoeveel Moslims écht geloven dat er een groot Joods complot is, gebaseerd op een vals document uit Tsaristisch-Rusland, dat precies dat complot moest aantonen (het heeft een naam, maar ik ben hem kwijt).
De War on Terror, zoals die door Bush is afgekondigd en die de rest van het Westen met zich heeft meegesleurd (of we nu willen of niet), is eigenlijk de nieuwe Wereld-Oorlog. Alleen wordt die nu niet tussen staten onderling uitgevochten, maar tussen groepen en staten. Maar uiteraard worden bepaalde groepen ook door andere staten gesteund (vb. door Iran). Maar eigenlijk zat die oorlog er al lang aan te komen, of Bush nu was verkozen of niet. Bush heeft de begin fase van de oorlog alleen gigantisch slecht geleid, met alle gevolgen vandien.
Het lange termijn effect is niet te overzien, maar ik vrees dat er effectief een clash of civilations komt. Die is nog niet bezig, maar we denken van wel en gaan onze mentaliteit daar dan ook op afstemmen. Een self-fullfilling-prophecy.het Protocol van de Wijzen van Zion.

Pieke
30 juli 2006, 22:35
Als je van de duivel, euh, Pike spreekt, hier heb je hem... http://forum.politics.be/image.php?u=6111&dateline=1139986794

een draak is geen duivel ;-)

Argusx43
30 juli 2006, 22:43
een draak is geen duivel ;-)

Juist een symbool ervan.

Pieke
30 juli 2006, 22:57
Juist een symbool ervan.

ik prefereer de oosterse betekenis achter het symbool

Pieke
30 juli 2006, 22:59
Is misschien maar een detail maar ergens rond de 4e minuut zegt een Palestijn aan een wegversperring volgens de vertatling:

"We proberen in Jeruzalem te geraken."

Maar als je hem hoort spreken, hoor je hem op geen enkel moment El-Quds zeggen maar hoor je wel duidelijk Rammalah (wat toch een hemelsbreed verschil is).

was me niet echt opgevallen. En men moet dit niet beschouwen als de absolute waarheid, het blijft natuurlijk ook wel een vorm van propaganda.

Argusx43
30 juli 2006, 23:05
East is east and west is west, and never the twain shall meet, till earth and sky stand presently and God great judgement seat.

Er is zoveel verschil niet meer de dag vandaag tussen het oosten en westen.
Het hakenkruis bijv.ook een oosters symbool. Het Sint-Pietersplein in Rome heeft er een. Het zijn de spaken van het zogenaamde levenswiel.

Metternich
30 juli 2006, 23:18
Het hakenkruis bijv.ook een oosters symbool. Het Sint-Pietersplein in Rome heeft er een. Het zijn de spaken van het zogenaamde levenswiel.

Het hakenkruis is een universeel symbool, net zoals de cirkel. De Romeinse legioenen marcheerden er al mee rond.

Pieke
30 juli 2006, 23:20
Het hakenkruis is een universeel symbool, net zoals de cirkel. De Romeinse legioenen marcheerden er al mee rond.

probeer dat maar eens uit te leggen aan het gemeentebestuur van Maasmechelen ;-)

Pieke
30 juli 2006, 23:29
on topic terug:

zolang syrie en iran zich afzijdig houden, zit die derde wereldoorlog er nog niet aan te komen

MURRAY
30 juli 2006, 23:36
on topic terug:

zolang syrie en iran zich afzijdig houden, zit die derde wereldoorlog er nog niet aan te komen
Zoals ik al eerder zei: de amerikaanse media zal ze wel een handje helpen door ze te beschuldigen. Zie nogmaals in de eerste minuut van deze video.

Pieke
30 juli 2006, 23:42
Als de Israeli's nog meer foutjes maken zoals met Qana, zou de onvoorwaardelijke steun van de VS wel eens niet zo onvoorwaardelijk meer zijn.

My 2 cents

MURRAY
30 juli 2006, 23:50
Het is te zien wat de echte reden is voor de steun van de VS aan Israel. Ik ben niet van die mening dat het louter en alleen om zionisme zou gaan. Dat ze wanhopig op zoek zijn naar een conflict met Syrië en ultiem ook met Iran ligt er nogal dik op. Met deze huidige Bush administratie vrees ik dat ze er het maximum zullen uithalen.

styllo_ben
31 juli 2006, 00:19
ik heb mijn visie op de laatste ontwikkelingen in het MO zo goed mogelijk proberen te verwoorden:

Eerst en vooral, de directe aanleiding voor de Israelische aggressie zijn de ontvoeringen van Israelische soldaten door Hamas en Hezbollah. Vrijwel gelijktijdig! Dit roept bij mij vraagtekens op...

Ik ben van mening dat de twee ontvoeringszaken gezamenlijk gepland en uitgevoerd zijn. Er zat namelijk een bedoeling achter.

Maar bedoelingen van wie en voor welk doeleinde?

Laat mij eerst een algemene analyse maken van de situatie in het Midden-Oosten. Je hebt er de progressieve machten, veelal gesteund door het westen, die recht tegenover de gevestigde orde in die regio staan. De gevestigde orde in die regio is zeer reactionair en ondemocratisch. Laten we het gewoon uitspreken: die orde, met al zijn aspecten, staat haaks op de westerse orde. Moesten deze twee werelden elkaar links laten liggen, zou er geen wrevel zijn. Maar dat doen ze dus niet.

Een beetje geschiedenis. Er zijn tijden geweest dat die regio slechts 1 land was: het Ottomaanse rijk. En dan had je er nog Perzië. Westers (Europees) imperialisme is die gebieden binnengeslopen en heeft het Ottomaanse rijk opgedoekt. Er zijn verschillende landen ontstaan: Libanon, Syrië, Irak, Jordanië... In die dagen paste het in de (progressieve) agenda van de westerse imperialisten om de zieke man van Europa, zo reactionair en behoudsgezind het was, langs alle kanten aan te vallen en uiteindelijk op te doeken. Het ontstaan van meerdere Arabische landen past in die agenda. Europa had zowaar een nieuw continent gecreërd, net zoals het in de 19de eeuw vorm gegeven had aan het Amerikaans continent, zo werd ook het huidige Midden-oosten geschapen.

En alles ging goed en wel gaan...ware het niet dat het westen de verdere evolutie niet kon controleren. De nieuwe landen ontaarden allemaal in dictaturen. Authoritaire koningen, baathisten, islamisten...allemaal passeerden ze de revue. Het enige wat deze konden verzinnen was brute repressie. En af en toe staken ze ook op de staat Israël om de aandacht af te leiden van interne problemen. Toen ze er niet in slaagden om de mensen vrijheden te geven, sociaal-economische problemen op te lossen enz, vonden ze in de staat Israël een zondebok, een bliksemafleider. Hoe gelegitimeerd het verzet van het Palestijnse volk ook is, de inmenging (en de achterliggende bedoeling) van de omliggende landen zijn noch nobel noch rechtschapen.

Het volk mort. En iedereen weet welk destructieve kracht ervan uit kan gaan. Een volk die in opstand komt, kan het onderdrukkende systeem wegvagen en een nieuwe installeren. Vroeg of laat gaan al die landen hiermee te maken krijgen. Dit is een interne dynamiek dat haast een natuurwet is: bijna alle landen hebben dit proces van streven naar meer democratie meegemaakt. Bij sommigen is het geslaagd, bij andere dan weer niet. En waar het niet geslaagd is, daar doet het zich op een later tijdstip wel opnieuw voor. De landen in het Midden-Oosten maken ook zo'n proces mee. Onderhuids is het volk zeer ontevreden over hun regime. Ze zoeken naar een uitweg... In een normale situatie zou dit leiden tot interne machtsstrubbelingen en democratiseringsprocessen. Het westen speelt hierin een belangrijke rol: zij voeden, niet zozeer materieel maar eerder ideologisch, de aspiraties van de progressieven.

De gevestigde orde ziet de politieke aardbeving aankomen, echter, ook zij hebben hun strategiën om de status quo in die regio te handhaven.

Bij ons leeft het idee dat hoe meer wij ons met hun zaken bemoeien, hoe meer democratie en rechtstaat we kunnen afdwingen. Maar onze bemoeienissen hebben averechts effect. En zeker omdat we ons op een verkeerde manier ermee bemoeien. Onvoorwaardelijke steun aan Israël, het gedogen van de ondemocratische regimes enz stoten het volk tegen de borst. Zij beseffen maar al te goed dat het westen kiest voor economische belangen (olie bv.) ipv. de democratische principes en aldus toestaat dat de dictators in die regio het systeem van onderdrukking en uitbuiting in stand houden.

De ondemocratische regimes hebben hoe langer hoe meer profijt gehaald uit het Israëlisch-Arabisch conflict. De mensen zijn afgeleid van echte problemen en scanderen anti-semitische en anti-Amerikaanse leuzen. Nu, ik twijfel geen seconde aan het oprechte medeleven van de gewone mensen met de Palestijnen en de Libanezen, doch de regimes hebben heel andere bedoelingen. In plaats van de interne democratiseringsproces te aanschouwen, stoken ze het Israëlisch-Arabisch conflict nog verder aan. Hoe hartverscheurend ik dit ook vind voor het Palestijnse volk, maar de dictators van het Midden-Oosten geven er geen moer om. Ze geven even veel om al die onschuldige burgerslachtoffers in de bombardementen als pakweg Bush. En alle middelen zijn goed om die democratiseringsproces voor zich uit te schuiven. Hoe doe je dit het beste...juist ja, met een oorlog.

Nu terug bij de bedenkingen die ik in het begin maakte over die ontvoeringen. Het lijkt wel dat die twee ontvoeringszaken gecoördineerd uitgevoerd werden. Het eerste land wat bij mij opkomt is Iran. Iran steunt zowel Hamas als Hezbollah en kan dus perfect die ontvoeringen gepland en bevolen hebben. Nu, iedereen weet dat Israël als het erop aan komt, zich zeer aggressief kan opstellen wanneer haar mensen en soldaten ontvoerd worden. De reactie van Israël, ondanks de algemene verontwaardiging van iedereen, was dus te verwachten.

Het zou mij niet verbazen als een land als Iran nu heimelijk in haar handen wrijft. Met dit nieuwe episode van geweldsuitbarsting, is de weg naar verdere radicalisering vrijgemaakt. De atmosfeer van vijandschap en oorlog is alom tegenwoordig.

In dergelijke situaties lijken de mensen zich te scharen achter 'leiders' die het strafste uit de hoek komen. Dit is ongetwijfeld de Iraanse president Ahmedinejad. In de komende periode is dan ook te verwachten dat de agitators van Ahmediejad volop de moslims gaan opjutten tegen de Israëlis.

Nu, ik vind dat de mensen (moslims) alle recht heben om te protesteren tegen Israël, sterker nog, in mijn ogen is het Palestijns verzet legitiem. Alleen is het spijtig dat de mensen zich voor de kar van de dictators in het Midden-oosten laten spannen. Het lijkt erop dat de mensen weer eens een buitenlandse oorlog ingeduwd worden. Ze kunnen dus voorlopig hun binnenlandse democratische aspiraties opbergen.

De echte oorlog dat een eind kan maken aan de huidige situatie, dat van de progressieven voor democratie en vooruitgang, eventueel gesteund door het westen, is dus weer eens uitgesteld. De anti-democratische houding van Israël zelf en de domme interventies van de VS zijn koren op de molen van de dictators van het Midden-Oosten.

Twanne
31 juli 2006, 00:19
het Protocol van de Wijzen van Zion.
thx;-)

Twanne
31 juli 2006, 00:20
on topic terug:

Iran en Syrië doen mee, net als de VS, maar dan achter de schermen (toch achter de schermen in Israël).

Argusx43
31 juli 2006, 00:20
Het is te zien wat de echte reden is voor de steun van de VS aan Israel. Ik ben niet van die mening dat het louter en alleen om zionisme zou gaan. Dat ze wanhopig op zoek zijn naar een conflict met Syrië en ultiem ook met Iran ligt er nogal dik op. Met deze huidige Bush administratie vrees ik dat ze er het maximum zullen uithalen.

En met de administratie, als je dat zo kunt noemen ginder, in Iran en Co...

styllo_ben
31 juli 2006, 00:25
on topic terug:

neen, ik ben juist van het tegendeel overtuigd. Landen als Syrië en Iran zijn uit op confrontatie. Niet direct zodat zijzelf niet in gevaar komen, maar indirect. Ze schuiven Hamas en Hezebollah naar voren om een oorlog uit te vechten tegen Israël om zo de Palestijnen en de libanezen te radicaliseren.

Vervolgens wenden ze deze oorlogssituatie aan om hun posities in hun eigen landen veilig te stellen. Kort gezegd: ze misbruiken het legitieme verzet van de Palestijnen. Ook hebben ze voor dit doeleinde de Libanezen voor de leeuwen gegooid. Lees anders mijn uitgebreide analyse waarin ik het duidelijker uitgelegd heb.

styllo_ben
31 juli 2006, 00:26
Iran en Syrië doen mee, net als de VS, maar dan achter de schermen (toch achter de schermen in Israël).

precies, dat bedoel ik.

MURRAY
31 juli 2006, 01:11
Kijk, ik denk dat we het erover eens zijn dat er meer achter die zaak zit dan wat het op het eerste zicht lijkt. En ik denk dat niemand met 100% zekerheid kan zeggen wie nu wat georganiseerd heeft, ook ik niet. Alleen zou ik het toch wel een vreemde tactiek vinden van Iran moesten ze achter die ontvoering zitten. Zij hebben er toch wel wat bij te verliezen.
Wat ik daarnet bedoelde met de huidige Bush administratie is dat ik denk dat zij echt in staat zijn om nucleaire wapens te gebruiken tegen Iran. Ze zitten zelf naar legitimeringen te zoeken, daarom dat ik het vreemd zou vinden van Iran om zich zo kwetsbaar op te stellen.
Als het gaat over volksmanipulatie en controle over de media denk ik toch dat de VS en Israel een streepje voor hebben. Denk je echt dat ze zo gemakkelijk uit hun kot te lokken zouden zijn. Tenzij ze er natuurlijk zelf weer baat bij zouden hebben en door de toegenomen radicalisering hun war on terror zouden kunnen opvoeren.
Inderdaad, in termen van interne democratie is de VS het betere regime.
Maar dat opzichzelf is hier niet relevant. In termen van potentieel gevaar voor de globale internationale stabiliteit is de VS het gevaar.

MURRAY
31 juli 2006, 02:03
En als we toch over democratie bezig zijn. Ik denk dat, zoals de zaken er nu voor staan, Ahmadinejad meer kans maakt om president van de VS te worden dan Bush zelf:

http://img156.imageshack.us/img156/8214/msnbcxa1.jpg

bron (http://www.msnbc.msn.com/id/10562904/)

Ok, geen exacte wetenschap. Maar 87% op bijna 300.000 die hem voor de rechter willen is toch echt wel veel.

nabat54
31 juli 2006, 04:32
Het lange termijn effect is niet te overzien, maar ik vrees dat er effectief een clash of civilations komt. Die is nog niet bezig, maar we denken van wel en gaan onze mentaliteit daar dan ook op afstemmen. Een self-fullfilling-prophecy.

Gezien je leeftijd kan ik je reactie wel begrijpen, maar mss toch ff die geschiedenisboeken opzoeken? Het probleem stelt zich wel voor 09/11

Je onderschrift vraagt ook een woordje uitleg? Wat bedoel je daar juist mee ?

nabat54
31 juli 2006, 04:33

nabat54
31 juli 2006, 04:33
dat onderschrift dus;

kelt
31 juli 2006, 08:47
Als de Israeli's nog meer foutjes maken zoals met Qana, zou de onvoorwaardelijke steun van de VS wel eens niet zo onvoorwaardelijk meer zijn.

My 2 cents

Nog niet zo lang geleden dacht ik dat ook (namelijk toen Israel een paar jaar geleden serieus amok maakte in de "palestijnse" gebieden en zelfs Yasser Arafat belegerde in diens dienstpaleisje)

Ik heb me vergist....

Een vrij brede,rechts-christelijke politieke stroming onder de kiezers in de VS steunt israel on-voor-waar-de-lijk....

het zij zo.....

Laat Israel en de VS dan maar op hun blaren zitten.

Mijn steun is aan Europese politici die niet mee-marcheren in gelijk welk Midden-Oosten discours...

Zoals de keizer zei,in het begin van het spel "Dune" betreffende de strijd om de planeet Arrakis : "laat de beste winnen".

:|

MURRAY
31 juli 2006, 09:12
Laat Israel en de VS dan maar op hun blaren zitten.

Welke blaren zullen dat dan zijn? Dominantie over energievoorraden/transport?

kelt
31 juli 2006, 09:20
Welke blaren zullen dat dan zijn? Dominantie over energievoorraden/transport?

Geschiedenis wijst uit dat "militaire dominantie" alleen, een doodlopende weg is,meer nog,ironisch genoeg verhinderd het een economische,politieke en vooral morele dominantie.

Als in de geesten van de "gedomineerden" er een weigering is om nog gelijk wat te aanvaarden van de zogenaamde "heerser",is het met die "heerser" eigenlijk al gedaan.....

Gun
31 juli 2006, 09:23
Ik mag niet,stemmen, weet niet waarom.Kom nog eens terug wanneer je 100 berichten hebt;-)

Gun
31 juli 2006, 09:24
ik heb nee gestemd. Ik denk dat dit niet zal uitgroeien tot een 3de wereldoorlog, wel integendeel, het is juist bedoeld om de 3de wereldoorlog tegen te houden of toch op zijn minst uit te stellen.

Ik besef wel dat ik nu toch wel een heel controversiele en aparte mening geef.

Ik zal een analyse proberen te maken om mijn mening te verduidelijken.

ik zal ze zo rap mogelijk posten.

tot later.En naïeve?

Lex Blanca
31 juli 2006, 09:26
Eerst en vooral, de directe aanleiding voor de Israelische aggressie zijn de ontvoeringen van Israelische soldaten door Hamas en Hezbollah. Vrijwel gelijktijdig! Dit roept bij mij vraagtekens op...

Ik ben van mening dat de twee ontvoeringszaken gezamenlijk gepland en uitgevoerd zijn.

Conspiracynut.;-)

Gun
31 juli 2006, 09:36

Ik denk inderdaad dat de kans 50/50 is dat de situatie escaleert. Nu ja, de VS en Israel willen dat het uit de hand loopt.

Als je deze video bekijkt en nog zegt dat het Amerikaanse publiek niet gemanipuleerd wordt, dan kan ik je niet meer helpen.Dat er hier mensen naar kijken?

Zwarte Spion
31 juli 2006, 09:40
Wie is die degoutante smoel?

http://forum.politics.be/image.php?u=8482&dateline=1153637907

chris k
31 juli 2006, 09:40
Die WO III is reeds bezig ...de vele aanslagen op Westerse gebouwen door.........

MURRAY
31 juli 2006, 09:41
Geschiedenis wijst uit dat "militaire dominantie" alleen, een doodlopende weg is,meer nog,ironisch genoeg verhinderd het een economische,politieke en vooral morele dominantie.

Als in de geesten van de "gedomineerden" er een weigering is om nog gelijk wat te aanvaarden van de zogenaamde "heerser",is het met die "heerser" eigenlijk al gedaan.....

Ik spreek mij ten hoogste uit over middellange termijn.
Wat er daarna gebeurt is inderdaad wat complexer. Het belangrijkste zal zijn om de bezette gebieden het idee te geven dat ze soeverein zijn. Misschien zullen ze zelf een democratie invoeren? Dat woord alleen al doet al wonderen. Op lange termijn ziet de VS ook geen heil in militaire onderdrukking. Is contraproductief, en kost vooral stukken van mensen.

MURRAY
31 juli 2006, 09:46
Wie is die degoutante smoel?

http://forum.politics.be/image.php?u=8482&dateline=1153637907

Ken je Hani "wonder boy" Hanjour niet? Zoek maar eens op. Die kerel is het levende bewijs van: "waar een wil is, is een weg".

Mind over matter.

Use the force Hani!

Zwarte Spion
31 juli 2006, 09:55
Ken je Hani "wonder boy" Hanjour niet? Zoek maar eens op. Die kerel is het levende bewijs van: "waar een wil is, is een weg".

Mind over matter.

Use the force Hani!

Gij zijt zot en ziek om zo iemand te aanbidden!

MURRAY
31 juli 2006, 10:04

Slaap, kindje slaap,...

Lex Blanca
31 juli 2006, 10:05
Wie aanbidt hier die Patsy?Niemand hoor.Maar als je de officiele volgt verdient deze gozer wel enige erkenning...zoals Murray terecht aanhaalde:hij is het levende (dode) bewijs van "waar een wil is is een weg".:-)
Against all odds...NORAD,de complexiteit van het uitgevoerde manoeuvre...en nog veel meer.

garfield
31 juli 2006, 10:05

Mind over matter.

Use the force Hani!

:roll: Waar wacht je op om zijn vb te volgen of is het enkel stoerdoenerij .

Lex Blanca
31 juli 2006, 10:07

Nog zo'n serieuze.:-)

MURRAY
31 juli 2006, 10:08

In Hani zijn geval is het vooral onkunde met veel, heeeeeeel veeeeeel, te veel, verdacht veel geluk.

Zwarte Spion
31 juli 2006, 10:15
In Hani zijn geval is het vooral onkunde met veel, heeeeeeel veeeeeel, te veel, verdacht veel geluk.

Dream on...

MURRAY
31 juli 2006, 10:17
Dream on...

?? Ik dacht dak ik jou net vroeg om wakker te worden??

Zwarte Spion
31 juli 2006, 10:21
?? Ik dacht dak ik jou net vroeg om wakker te worden??

U bent wel de stoerheid zelve!

jan hyoens
31 juli 2006, 10:23
Het is te hopen dat dit escaleert tot WO 3. Ik denk dat dit de laatste kans is voor het Westen om het islamitisch gevaar voor eens en altijd uit te schakelen.

Lex Blanca
31 juli 2006, 10:32
Het is te hopen dat dit escaleert tot WO 3. Ik denk dat dit de laatste kans is voor het Westen om het islamitisch gevaar voor eens en altijd uit te schakelen.
Is dit satire op het standpunt van de Islamfundamentalisten of ben je sérieus?

MURRAY
31 juli 2006, 10:47
Is dit satire op het standpunt van de Islamfundamentalisten of ben je sérieus?

Wel, gezien het niveau zou ik eerder zeggen: het is slapstick.

MURRAY
31 juli 2006, 10:53

Heel visionair allemaal, maar hoe gaat dit in de praktijk in zijn werk? Een klein genocideke? Herinvoering van de slavernij?

jan hyoens
31 juli 2006, 10:59
Heel visionair allemaal, maar hoe gaat dit in de praktijk in zijn werk? Een klein genocideke? Herinvoering van de slavernij?

Ik ga ervan uit dat de moslims dan wel verplicht zullen zijn om een keuze te maken: of voor ons of tegen ons. Wie voor ons is mag blijven, wie tegen sturen we terug.

Philips Inc.
31 juli 2006, 11:09

Onder leiding van Van Artevelde zeker ...:lol:

Lex Blanca
31 juli 2006, 11:14
Onder leiding van Van Artevelde zeker ...:lol: Mispost.

jan hyoens
31 juli 2006, 11:19
Onder leiding van Van Artevelde zeker ...:lol:

haha...:|

Twanne
31 juli 2006, 13:33
Zei de man die in zijn avatar de kleuren van de Duitse-Whermacht draagt...

Twanne
31 juli 2006, 13:35
Nou, dit soort uitspraken is dus wat ik bedoelde met: het wordt een Clash of Civilization, simpelweg omdat we denken dat die feitelijk al bezig is...

jan hyoens
31 juli 2006, 13:38

zie je niet dat het de kleuren van wijlen de RWDM zijn!

Twanne
31 juli 2006, 13:45
zie je niet dat het de kleuren van wijlen de RWDM zijn!
Mij doet het denken aan dat schildje dat ik altijd zie staan op de helmen van Wehrmacht soldaten...

jan hyoens
31 juli 2006, 13:54
Mij doet het denken aan dat schildje dat ik altijd zie staan op de helmen van Wehrmacht soldaten...

heeft dat geen naam in de psychiatrie?8)

styllo_ben
31 juli 2006, 14:51
En naïeve?

en wat precies is in mijn langere betoog naief?

styllo_ben
31 juli 2006, 14:53
het enige wat ik zeg is dat bepaalde regimes oorlog stoken om de democratie te fnuiken en de mensen in een angstpsychose te stoppen. Bange mensen zijn controleerbaar, weet je wel.

Trouwens, niet alleen Iran maakt zich schuldig aan zoiets maar evenzeer ook de VS en Israël.

Philips Inc.
31 juli 2006, 14:56
het enige wat ik zeg is dat bepaalde regimes oorlog stoken om de democratie te fnuiken en de mensen in een angstpsychose te stoppen. Bange mensen zijn controleerbaar, weet je wel.

Trouwens, niet alleen Iran maakt zich schuldig aan zoiets maar evenzeer ook de VS en Israël.

En de SPa bij elke federale verkiezingen: de mensen bang maken dat ze de pesioenen, sociale zekerheid, .... willen afschaffen ...

garfield
31 juli 2006, 15:28

Wat is er nu mis met de Whermacht :|
ok sommige zetten nazie-symbollen in hun avatar maar wat is er nu mis met de kleuren van de whermacht.

Sergei
31 juli 2006, 15:35
Er is niks visionair aan. Neem een grote groep mensen en daar zullen altijd wel individuen zijn die er een verborgen agenda op nahouden en als deze zich gaan groeperen bestaat het risico dat dit selecte groepje de ganse groep gaan domineren. dit gebeurt zowat op alle niveaus van de samenleving.

Zo is het altijd al geweest, zelfs voordat er sprake was van het geloof zoals we dat sinds die ettelijke honderden jaren nu kennen.

Iets wat me wel zorgen maakt zijn de bouwactiviteiten van de mens.
Blijkbaar vergeet iedereen dat de planeet ronddraait en dat wel tegen enkele honderden kilometers per seconde op het aardoppervlak gemeten. Op zich nog geen probleem ware het niet dat onze bouwsels op tectonische platen rusten and als die massa verschuivingen hebben sowieso invloed op de evenwichtsverdeling van de platen. En dan maar verschieten dat er aardbevingen bij te pas komen.
Gezien alles nogal traag gaat zijn we dus van de grote aardbevingen dus nog niet af maar fiet is dat deze aarbol terug naar een evenwicht zal zoeken.

Het cutting edge artikel (en andere) zijn sceptisch te benaderen omdat het fundamentalistisch van nature is en daar past zelfdestructie altijd nauw mee samen.

Er zal geen sprake meer zijn op korte termijn van een WO3 omdat de situaties zich daartoe niet lenen. O.a. Europa gaat dwarsliggen en rusland is militair sterk ingekrompen. Als europa erin slaag om alle lidstaten in het gareel te houden dan is er dus een groot deel dat ronduit neutraal wil blijven.

het idee van de antichrist die ooit wel eens in Jeruzalem zal opduiken en dan een globale oorlog zou beginnen is kwatsch. Lach me gerust uit, we zien later wel wie er het dichtste erbij zit.

Deze generatie dus absoluut geen wo3.
De volgende geen idee.

Pieke
31 juli 2006, 15:42
u negeert China. Waarom?

Twanne
31 juli 2006, 15:58
Wat is er nu mis met de Whermacht :|
ok sommige zetten nazie-symbollen in hun avatar maar wat is er nu mis met de kleuren van de whermacht.
De Wehrmacht was het leger van Nazi-Duitsland. Ervoor heette het Reichswehr en erna (nu dus) Bundeswehr. Maar van 1935 tot 1945 was de naam van het Duitse leger Wehrmacht.

kingtiger
31 juli 2006, 18:01

Bij elke militaire actie tegen een moslimland wordt dezelfde zever bovengehaald.Muslims verkopen veel blabla maar daden plegen de meesten niet.Eens goed mee lachen.Een confrontatie met Syrie en Iran zou wel wenselijk zijn maar ze is nog niet voor morgen.8)

kingtiger
31 juli 2006, 18:02
Dat is nog eens gezonde harde praat.Een conflict met de islamieten is wenselijk maar helaas niet voor morgen.8)

kingtiger
31 juli 2006, 18:06
ik heb mijn visie op de laatste ontwikkelingen in het MO zo goed mogelijk proberen te verwoorden:

Ik ben van mening dat de twee ontvoeringszaken gezamenlijk gepland en uitgevoerd zijn. Er zat namelijk een bedoeling achter.

Maar bedoelingen van wie en voor welk doeleinde?

Laat mij eerst een algemene analyse maken van de situatie in het Midden-Oosten. Je hebt er de progressieve machten, veelal gesteund door het westen, die recht tegenover de gevestigde orde in die regio staan. De gevestigde orde in die regio is zeer reactionair en ondemocratisch. Laten we het gewoon uitspreken: die orde, met al zijn aspecten, staat haaks op de westerse orde. Moesten deze twee werelden elkaar links laten liggen, zou er geen wrevel zijn. Maar dat doen ze dus niet.

Een beetje geschiedenis. Er zijn tijden geweest dat die regio slechts 1 land was: het Ottomaanse rijk. En dan had je er nog Perzië. Westers (Europees) imperialisme is die gebieden binnengeslopen en heeft het Ottomaanse rijk opgedoekt. Er zijn verschillende landen ontstaan: Libanon, Syrië, Irak, Jordanië... In die dagen paste het in de (progressieve) agenda van de westerse imperialisten om de zieke man van Europa, zo reactionair en behoudsgezind het was, langs alle kanten aan te vallen en uiteindelijk op te doeken. Het ontstaan van meerdere Arabische landen past in die agenda. Europa had zowaar een nieuw continent gecreërd, net zoals het in de 19de eeuw vorm gegeven had aan het Amerikaans continent, zo werd ook het huidige Midden-oosten geschapen.

En alles ging goed en wel gaan...ware het niet dat het westen de verdere evolutie niet kon controleren. De nieuwe landen ontaarden allemaal in dictaturen. Authoritaire koningen, baathisten, islamisten...allemaal passeerden ze de revue. Het enige wat deze konden verzinnen was brute repressie. En af en toe staken ze ook op de staat Israël om de aandacht af te leiden van interne problemen. Toen ze er niet in slaagden om de mensen vrijheden te geven, sociaal-economische problemen op te lossen enz, vonden ze in de staat Israël een zondebok, een bliksemafleider. Hoe gelegitimeerd het verzet van het Palestijnse volk ook is, de inmenging (en de achterliggende bedoeling) van de omliggende landen zijn noch nobel noch rechtschapen.

Het volk mort. En iedereen weet welk destructieve kracht ervan uit kan gaan. Een volk die in opstand komt, kan het onderdrukkende systeem wegvagen en een nieuwe installeren. Vroeg of laat gaan al die landen hiermee te maken krijgen. Dit is een interne dynamiek dat haast een natuurwet is: bijna alle landen hebben dit proces van streven naar meer democratie meegemaakt. Bij sommigen is het geslaagd, bij andere dan weer niet. En waar het niet geslaagd is, daar doet het zich op een later tijdstip wel opnieuw voor. De landen in het Midden-Oosten maken ook zo'n proces mee. Onderhuids is het volk zeer ontevreden over hun regime. Ze zoeken naar een uitweg... In een normale situatie zou dit leiden tot interne machtsstrubbelingen en democratiseringsprocessen. Het westen speelt hierin een belangrijke rol: zij voeden, niet zozeer materieel maar eerder ideologisch, de aspiraties van de progressieven.

De gevestigde orde ziet de politieke aardbeving aankomen, echter, ook zij hebben hun strategiën om de status quo in die regio te handhaven.

Bij ons leeft het idee dat hoe meer wij ons met hun zaken bemoeien, hoe meer democratie en rechtstaat we kunnen afdwingen. Maar onze bemoeienissen hebben averechts effect. En zeker omdat we ons op een verkeerde manier ermee bemoeien. Onvoorwaardelijke steun aan Israël, het gedogen van de ondemocratische regimes enz stoten het volk tegen de borst. Zij beseffen maar al te goed dat het westen kiest voor economische belangen (olie bv.) ipv. de democratische principes en aldus toestaat dat de dictators in die regio het systeem van onderdrukking en uitbuiting in stand houden.

De ondemocratische regimes hebben hoe langer hoe meer profijt gehaald uit het Israëlisch-Arabisch conflict. De mensen zijn afgeleid van echte problemen en scanderen anti-semitische en anti-Amerikaanse leuzen. Nu, ik twijfel geen seconde aan het oprechte medeleven van de gewone mensen met de Palestijnen en de Libanezen, doch de regimes hebben heel andere bedoelingen. In plaats van de interne democratiseringsproces te aanschouwen, stoken ze het Israëlisch-Arabisch conflict nog verder aan. Hoe hartverscheurend ik dit ook vind voor het Palestijnse volk, maar de dictators van het Midden-Oosten geven er geen moer om. Ze geven even veel om al die onschuldige burgerslachtoffers in de bombardementen als pakweg Bush. En alle middelen zijn goed om die democratiseringsproces voor zich uit te schuiven. Hoe doe je dit het beste...juist ja, met een oorlog.

Nu terug bij de bedenkingen die ik in het begin maakte over die ontvoeringen. Het lijkt wel dat die twee ontvoeringszaken gecoördineerd uitgevoerd werden. Het eerste land wat bij mij opkomt is Iran. Iran steunt zowel Hamas als Hezbollah en kan dus perfect die ontvoeringen gepland en bevolen hebben. Nu, iedereen weet dat Israël als het erop aan komt, zich zeer aggressief kan opstellen wanneer haar mensen en soldaten ontvoerd worden. De reactie van Israël, ondanks de algemene verontwaardiging van iedereen, was dus te verwachten.

Het zou mij niet verbazen als een land als Iran nu heimelijk in haar handen wrijft. Met dit nieuwe episode van geweldsuitbarsting, is de weg naar verdere radicalisering vrijgemaakt. De atmosfeer van vijandschap en oorlog is alom tegenwoordig.

In dergelijke situaties lijken de mensen zich te scharen achter 'leiders' die het strafste uit de hoek komen. Dit is ongetwijfeld de Iraanse president Ahmedinejad. In de komende periode is dan ook te verwachten dat de agitators van Ahmediejad volop de moslims gaan opjutten tegen de Israëlis.

Nu, ik vind dat de mensen (moslims) alle recht heben om te protesteren tegen Israël, sterker nog, in mijn ogen is het Palestijns verzet legitiem. Alleen is het spijtig dat de mensen zich voor de kar van de dictators in het Midden-oosten laten spannen. Het lijkt erop dat de mensen weer eens een buitenlandse oorlog ingeduwd worden. Ze kunnen dus voorlopig hun binnenlandse democratische aspiraties opbergen.

De echte oorlog dat een eind kan maken aan de huidige situatie, dat van de progressieven voor democratie en vooruitgang, eventueel gesteund door het westen, is dus weer eens uitgesteld. De anti-democratische houding van Israël zelf en de domme interventies van de VS zijn koren op de molen van de dictators van het Midden-Oosten.
Uw uiteenzetting over de ondergang van het ottomaanse rijk is niet in overeenstemming met de waarheid.Het Ottomaanse rijk is aan zijn eigen corruptie ten onder gegaan.

styllo_ben
31 juli 2006, 18:09
En de SPa bij elke federale verkiezingen: de mensen bang maken dat ze de pesioenen, sociale zekerheid, .... willen afschaffen ...

:roll:

denk je nu echt dat als er geen tegenmacht (vakbond, arbeiderspartij,...) is, dat het establishement dergelijke zaken nog in stand gaan houden??? Ze schaffen het bij de eerste de beste gelegenheid af.

Er is maar één garantie op de sociale zekerheid en fatsoenlijke pensioenen...en dat zijn de georganiseerde arbeiders. Of denk je echt dat het patronaat uit goodwill zo dingen cadeau doen aan de bevolking...

styllo_ben
31 juli 2006, 18:17
Uw uiteenzetting over de ondergang van het ottomaanse rijk is niet in overeenstemming met de waarheid.Het Ottomaanse rijk is aan zijn eigen corruptie ten onder gegaan.

Corruptie was een factor dat ervoor zorgde dat het Ottomaanse rijk niet bestand was tegen zijn vijanden...want uiteindelijk waren ze er, die vijanden. En het is uiteindelijk door toedoen van deze vijanden dat het Ottomaanse rijk ineen gestort is.

Hoe verklaar je anders dat er meerdere arabische landen ontstaan zijn, terwijl de arabieren perfect één natie kunnen vormen.

Twanne
31 juli 2006, 18:22
:roll:
Er is maar één garantie op de sociale zekerheid en fatsoenlijke pensioenen...en dat zijn de georganiseerde arbeiders. Of denk je echt dat het patronaat uit goodwill zo dingen cadeau doen aan de bevolking...
Toch de verstandige patronen, want die beseffen dat als ze de arbeiders uitzuigen, de arbeiders geen geld meer hebben om hun producten te kopen...

Twanne
31 juli 2006, 18:23
Corruptie was een factor dat ervoor zorgde dat het Ottomaanse rijk niet bestand was tegen zijn vijanden...want uiteindelijk waren ze er, die vijanden. En het is uiteindelijk door toedoen van deze vijanden dat het Ottomaanse rijk ineen gestort is.

Hoe verklaar je anders dat er meerdere arabische landen ontstaan zijn, terwijl de arabieren perfect één natie kunnen vormen.
Omdat er meerdere arabische stammen zijn. Er is toch maar een Zuid-Amerika, dat had toch ook zo goed als integraal één staat kunnen vormen? Ze hebben het zelfs geprobeerd!

styllo_ben
31 juli 2006, 18:31
Omdat er meerdere arabische stammen zijn. Er is toch maar een Zuid-Amerika, dat had toch ook zo goed als integraal één staat kunnen vormen? Ze hebben het zelfs geprobeerd!

ga jij al naties vormen op basis van stammen???

Dan kun je beter Zuid-Amerika, een voorbeeld dat jij zelf aanhaalt, meteen verdelen in duizenden mini-staatjes.

Heftruck
31 juli 2006, 18:33

8O

Gun
31 juli 2006, 18:34

Trouwens, niet alleen Iran maakt zich schuldig aan zoiets maar evenzeer ook de VS en Israël.hier geef ik u voor de volle 100% gelijk en wanneer ik het over naïef had bedoelde ik deze

Ik denk dat dit niet zal uitgroeien tot een 3de wereldoorlog, wel integendeel, het is juist bedoeld om de 3de wereldoorlog tegen te houden of toch op zijn minst uit te stellen.

kingtiger
31 juli 2006, 18:41

Hoe verklaar je anders dat er meerdere arabische landen ontstaan zijn, terwijl de arabieren perfect één natie kunnen vormen.Ze waren een volk maar er waren wel verschillende plaatselijke potentaten die hun eigen koninkrijk wilden.

Twanne
31 juli 2006, 19:27
ga jij al naties vormen op basis van stammen???
Dan kun je beter Zuid-Amerika, een voorbeeld dat jij zelf aanhaalt, meteen verdelen in duizenden mini-staatjes.
Ik niet, maar die stammen durven dat wel eens doen. Er is trouwens praktisch geen enkele zuivere natie-staat in deze wereld.

Breda
31 juli 2006, 20:14
een 3de & 4de Wereld Oorlog zal er aan komen , sneller dan we willen of niet willen

Van Europa (Wo 1 , Wo 2) naar Het midden Oosten (Wo3) naar Azië (Wo 4)

Iran , Syrië , Noord Korea en China En Rusland + Venezuela Zullen de Nieuwe AXIS worden (of te wel de nieuwe Nazi Duitsland + Nazi Italië + Japan)

deze team (zoals ik het noem) zal een grotere bereik hebben dan de Nazi's

Iran & Syrie zullen eerst het Midden Oosten willen veroveren , Noord Korea , China & Rusland zullen elkaar helpen en Azië veroveren + proberen Australië + Nieuw Zeeland te veroveren , Venezuela zullen samen met wat andere linkse regeringen een blok vormen tegen de VS & canada

Iran & Syrië zullen Europa binnen trekken en iedereen afmaken

deze Bandieten zijn aan de macht tot dat Satan en zijn Zoon de AntiChrist op bezoek komen , en naa een aantal jaar of eeuwen zal jesus samen met andere Profeten op de aarde komen en het Tuig afmaken

carlgustaaf
31 juli 2006, 22:12
Kijk, ik denk dat we het erover eens zijn dat er meer achter die zaak zit dan wat het op het eerste zicht lijkt. En ik denk dat niemand met 100% zekerheid kan zeggen wie nu wat georganiseerd heeft, ook ik niet. Alleen zou ik het toch wel een vreemde tactiek vinden van Iran moesten ze achter die ontvoering zitten. Zij hebben er toch wel wat bij te verliezen.
Wat ik daarnet bedoelde met de huidige Bush administratie is dat ik denk dat zij echt in staat zijn om nucleaire wapens te gebruiken tegen Iran. Ze zitten zelf naar legitimeringen te zoeken, daarom dat ik het vreemd zou vinden van Iran om zich zo kwetsbaar op te stellen.
Als het gaat over volksmanipulatie en controle over de media denk ik toch dat de VS en Israel een streepje voor hebben. Denk je echt dat ze zo gemakkelijk uit hun kot te lokken zouden zijn. Tenzij ze er natuurlijk zelf weer baat bij zouden hebben en door de toegenomen radicalisering hun war on terror zouden kunnen opvoeren.
Inderdaad, in termen van interne democratie is de VS het betere regime.
Maar dat opzichzelf is hier niet relevant. In termen van potentieel gevaar voor de globale internationale stabiliteit is de VS het gevaar.Neutronenbommen bvb. Deze "propere" bommen vernietigen alle leven (mens, dier en plant), maar de infrastructuur blijft intact (wegen, gebouwen, installaties allerhande).Daarna blijft het getroffen gebied onbewoonbaar voor een jaar of 10.In beschermende uitrusting kunt ge daar echter wél rondlopen, en het materiaal onderhouden.En 10 jaar later kunnen daar gewoon terug mensen gaan wonen...
Een pittig detail: de uitvinder van de neutronenbom, Samuel Cohen, is een (amerikaanse) jood...

carlgustaaf
31 juli 2006, 22:14
een 3de & 4de Wereld Oorlog zal er aan komen , sneller dan we willen of niet willen

Iran , Syrië , Noord Korea en China En Rusland + Venezuela Zullen de Nieuwe AXIS worden (of te wel de nieuwe Nazi Duitsland + Nazi Italië + Japan)

Iran & Syrie zullen eerst het Midden Oosten willen veroveren , Noord Korea , China & Rusland zullen elkaar helpen en Azië veroveren + proberen Australië + Nieuw Zeeland te veroveren , Venezuela zullen samen met wat andere linkse regeringen een blok vormen tegen de VS & canada

deze Bandieten zijn aan de macht tot dat Satan en zijn Zoon de AntiChrist op bezoek komen , en naa een aantal jaar of eeuwen zal jesus samen met andere Profeten op de aarde komen en het Tuig afmaken:lol:

Heftruck
31 juli 2006, 22:15

deze Bandieten zijn aan de macht tot dat Satan en zijn Zoon de AntiChrist op bezoek komen , en naa een aantal jaar of eeuwen zal jesus samen met andere Profeten op de aarde komen en het Tuig afmaken

Eh, wablief? o_O

Twanne
31 juli 2006, 22:16

Wauw, dit is zowat het meest komische dat ik tot nu toe heb gelezen hier, hoop voor u dat het ook zo bedoeld was!;-) :-D

Chipie
31 juli 2006, 22:17
Eh, wablief? o_OWe staan er niet goed voor...:evil:

Heftruck
31 juli 2006, 22:34
We staan er niet goed voor...:evil:

'k Begin van de nacht al met ne schuilkelder te bouwen, 100 meter onder de grond. Waar kan ik legermateriaal kopen?

Gun
31 juli 2006, 22:35
'k Begin van de nacht al met ne schuilkelder te bouwen, 100 meter onder de grond. Waar kan ik legermateriaal kopen?Try Kingtiger;-)

Heftruck
31 juli 2006, 22:37
Try Kingtiger;-)

Sorry, die heb ik al gebruikt om landmijnen te testen.

Breda
1 augustus 2006, 00:13
is die enne winkel vlakbij Turnhout nog open om Shotguns te kopen , tja ik doe alles voor me veiligheid ;-)

ik neem aan dat ergens in Noord Antwerpen nog wel een winkeltje staat waar je vuurwapens kunt kopen , over de nederlandse duane maak ik me geen zorgen , ik pak een helikopter :-P

Heftruck
1 augustus 2006, 09:36
is die enne winkel vlakbij Turnhout nog open om Shotguns te kopen , tja ik doe alles voor me veiligheid ;-)

ik neem aan dat ergens in Noord Antwerpen nog wel een winkeltje staat waar je vuurwapens kunt kopen , over de nederlandse duane maak ik me geen zorgen , ik pak een helikopter :-P

't Is een begin, maar we moeten grootser denken!

Samsa
1 augustus 2006, 16:38
Toch de verstandige patronen, want die beseffen dat als ze de arbeiders uitzuigen, de arbeiders geen geld meer hebben om hun producten te kopen...

waarom zijn de lonen in de vs dan zo laag dat de spaarquote rond de 0% draait? een groeiende consumptie aan de huidige prijzen is niet mogelijk en dat is wat de VS nu aan het doen is in de wereld: grondstoffen- en halfafgewerkte productenleverende economiëen eronder houden en uitzuigen zodat prijzen in de vs kunnen zakken