PDA

View Full Version : een andere gezichtspunt op Israël


-PEACE-
2 augustus 2006, 02:10
Israel - just like you
http://www.youtube.com/watch?v=Tges28Imspc

Israel should be
http://www.youtube.com/watch?v=ElPf9YH3yCk

garfield
2 augustus 2006, 08:38
mooi zo

Lof der Zotheid
2 augustus 2006, 10:06
Schoon. Israëli's zijn toch ook mensen met gevoelens, vreugde en verdriet, die eten en slapen, en die niets anders wensen dan een gewoon, vredig en alledaags leven. Enkel wenst links + de islam dat niet in te zien...

Gentenaar
5 augustus 2006, 09:18
Schoon. Israëli's zijn toch ook mensen met gevoelens, vreugde en verdriet, die eten en slapen, en die niets anders wensen dan een gewoon, vredig en alledaags leven. Enkel wenst links + de islam dat niet in te zien...

Nooit zal je mij horen beweren dat een bepaald volk, of het nu het Israelische, Amerikaanse, Vlaamse, Waalse of Marokkaanse volk is, moreel minderwaardig zou zijn. Het is een exclusief rechts idee om een waardeoordeel uit te spreken over een volk, cultuur, religieuze gemeenschap of etnie.

Het enige wat je kan zeggen is dat de Amerikanen en Israeli's enorm gedesinformeerd zijn, en vaak niet meer dan pionnen in het strategische spel dat door hun regeringen wordt gespeeld. Het zijn ook maar gewone jongens die sneuvelen bij de aanvallen, die werken in de fabrieken, die treuren om al dit verdriet dat jammer genoeg haar oorsprong vindt in de politiek van de "democratisch verkozen" bestuurders.

Niet de joden, christenen of moslims zijn de schuld, wel het internationale kapitaal dat tegenstellingen uitbuit en conflicten aanwakkert met maar 1 doel: controle over grondstoffen, productiemiddelen en afzetmarkt.

Basy Lys
5 augustus 2006, 10:51
Nooit zal je mij horen beweren dat een bepaald volk, of het nu het Israelische, Amerikaanse, Vlaamse, Waalse of Marokkaanse volk is, moreel minderwaardig zou zijn. Het is een exclusief rechts idee om een waardeoordeel uit te spreken over een volk, cultuur, religieuze gemeenschap of etnie.

en dan komt de uitspraak van de moreel meerderwaardige:

Het enige wat je kan zeggen is dat de Amerikanen en Israeli's enorm gedesinformeerd zijn, ...

Chipie
5 augustus 2006, 11:48
Nooit zal je mij horen beweren dat een bepaald volk, of het nu het Israelische, Amerikaanse, Vlaamse, Waalse of Marokkaanse volk is, moreel minderwaardig zou zijn. Het is een exclusief rechts idee om een waardeoordeel uit te spreken over een volk, cultuur, religieuze gemeenschap of etnie.

Het enige wat je kan zeggen is dat de Amerikanen en Israeli's enorm gedesinformeerd zijn, en vaak niet meer dan pionnen in het strategische spel dat door hun regeringen wordt gespeeld. Het zijn ook maar gewone jongens die sneuvelen bij de aanvallen, die werken in de fabrieken, die treuren om al dit verdriet dat jammer genoeg haar oorsprong vindt in de politiek van de "democratisch verkozen" bestuurders.

Niet de joden, christenen of moslims zijn de schuld, wel het internationale kapitaal dat tegenstellingen uitbuit en conflicten aanwakkert met maar 1 doel: controle over grondstoffen, productiemiddelen en afzetmarkt.Men moet de site van de pvda eens bezoeken...

Om U krom te lachen, moest het niet zo intriest zijn...

Dat partijtje bestoeft Mao, Stalin, onze Koreaanse Kim... :roll:
En dat durft van desinformatie spreken... :-P

Pieke
6 augustus 2006, 12:54
ivm de misinfo van de Amerikaanse burger:

http://video.google.com/videoplay?docid=-7828123714384920696&q=propaganda+palestine

tis de moeite

Ambiorix
6 augustus 2006, 13:51
ivm de misinfo van de Amerikaanse burger:

http://video.google.com/videoplay?docid=-7828123714384920696&q=propaganda+palestine

tis de moeite
ik heb een paar fragmenten gezien, en ik ga hem helemaal bekijken als ik wat meer tijd heb. het leek mij zeer interessant. danke!

Sergei
6 augustus 2006, 14:12
Tiens, die video veroorzaak quasi een even groot upload volume als een download volume. upload is normaal veel lager dan download.


Natuurlijk leven in Israël mensen zoals jij en ik.
Maar ook in de palestijnse gebieden maar daar zie je die taferelen niet natuurlijk.

Nu is de reactie van de president van Iran wel overdreven, hoewel hijzelf daar gerust belang aan kan hechten maar diegene die in heel deze kwestie echt afzien zijn de palestijnen en niet de Israëlis ondank dat ook zij af en toe een kleine ongecontroleerde raket op hun dak krijgen, zo de stijl van de V1 van duitsland tijdens de tweede wereldoorlog daar wisten de Duitsers ook nooit met absolute zekerheid waar deze ging neervallen.

Maar, dit valt in het niets vergeleken met de miserie die de palestijnen meemaken.