View Full Version : Duitsland ook doel voor terroristen?
Jazeker
2 augustus 2006, 12:53
Mogelijk terreuraanslag gepland op Duitse stations
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/fhtdortmundbom.jpg epa
KARLSRUHE - Het Duitse federale parket heeft een dubbel onderzoek geopend tegen onbekenden voor betrokkenheid aan een terroristische organisatie nadat er twee springtuigen ontdekt werden in een trein in Dortmund en in het station van Koblenz.
Het federale parket opende twee onderzoeken omdat er ,,een nauwe band bestaat tussen de twee zaken'', die zich met een dag verschil voordeden, preciseerde het openbaar ministerie in Karlsruhe.
Maandag werd een springtuig ontdekt in een achtergelaten koffer in een regionale trein in Dortmund. Het ging om een gasfles met elf liter butaangas die verbonden was met ijzerdraden en een wekker, alsook 4,5 liter benzine en andere producten. ,,De inhoud was bedoeld om mensen ernstig te verwonden of eventueel zelfs dodelijke slachtoffers te maken'', aldus een magistrate van het parket van Dortmund.
De koffer in Dortmund werd maandag gevonden door een werknemer van Deutsche Bahn, de Duitse spoorwegmaatschappij, in een compartiment van een trein die van Aken naar Dortmund reed.
De politie van Koblenz liet weten dat de ontdekking dinsdagnamiddag van een koffer met een fles propaangas leidde tot de ontruiming van het station en een tijdelijke opschorting van het spoorverkeer. Het federale parket benadrukte dat het ,,ook om een springtuig ging''.
Tot nu toe heeft de politie geen informatie over de dader(s) of hun motieven.
Het zou me raar lijken dat Duitsland zou af te rekenen krijgen met moslimterreur. Duitsland is niet meteen aktief in Afghanistan of Irak.
Benieuwd wat het onderzoek naar het motief gaat opleveren.
Lof der Zotheid
2 augustus 2006, 13:27
Het zou me raar lijken dat Duitsland zou af te rekenen krijgen met moslimterreur. Duitsland is niet meteen aktief in Afghanistan of Irak.
Duitsland had toch een paar jaar geleden toch een ruchtbare zaak met een moslimterrorist? Kan dat er niets mee te maken hebben?
rroloff
2 augustus 2006, 13:50
Duitsland is wel degelijk actief in Afghanistan: http://www.abendblatt.de/daten/2006/07/18/587510.html
(Net als de Verenigde Staten, Canada, Spanje, Italie, Verenigd Koninkrijk, Nederland en Litouwen. NAVO-lid België is niet van de partij.)
Het klopt wel dat Duitsland minder in de frontlinie staat dan VS en UK en in mindere mate Nederland, Italië en Spanje. Vooralsnog acht ik afpersing net zo waarschijnlijk als een poging tot moord door een doodseskader van de Islam.
liberalist_NL
2 augustus 2006, 22:42
Duitsland is wel degelijk actief in Afghanistan: http://www.abendblatt.de/daten/2006/07/18/587510.html
(Net als de Verenigde Staten, Canada, Spanje, Italie, Verenigd Koninkrijk, Nederland en Litouwen. NAVO-lid België is niet van de partij.)
Het klopt wel dat Duitsland minder in de frontlinie staat dan VS en UK en in mindere mate Nederland, Italië en Spanje. Vooralsnog acht ik afpersing net zo waarschijnlijk als een poging tot moord door een doodseskader van de Islam.
Afpersing met welk doel? Duitsland heeft een centrum regering die niet meedoet met Amerikaanse taferelen en zich terughoudend opstelt tenopzichte van Islam.
Jazeker
2 augustus 2006, 23:19
Afpersing met welk doel? Duitsland heeft een centrum regering die niet meedoet met Amerikaanse taferelen en zich terughoudend opstelt tenopzichte van Islam.
Met afpersing bedoelt hij dat een individu of een groepje wat geld wil aftroggelen van pakweg de Duitse spoorwegen door te dreigen met aanslagen. Geen islam involved ;-) De vraag naar het motief liet ik trouwens ook open in mijn beginpost.
rroloff
3 augustus 2006, 10:27
Met afpersing bedoelt hij dat een individu of een groepje wat geld wil aftroggelen van pakweg de Duitse spoorwegen door te dreigen met aanslagen. Geen islam involved ;-)
Inderdaad. Zoals Arno Funke, "Charly" en Herbert "der Säger".
http://de.wikipedia.org/wiki/Arno_Funke
http://www.abendblatt.de/daten/2006/06/20/576022.html
Herr Flick
3 augustus 2006, 10:32
Om de poen is het te doen hé, ...
Zo van geef mij 10 000 000 euro, of ik blaas een ICE of 3 op...
Jazeker
18 augustus 2006, 14:42
En ja, hoor...
Terroristen wilden Duitse treinen opblazen
BERLIJN - De twee koffers met explosieven die op 31 juli werden gevonden op treinen in Dortmund en Koblenz, waren onderdeel van een ,,terroristisch complot''. Dat blijkt vrijdag uit berichten in de Duitse media.
De treinbommen hadden simultaan moeten ontploffen tijdens het spitsuur, maar werden vroegtijdig ontdekt. Dat getuigen veiligheidsexperts vrijdag in de Duitse krant Süddeutsche Zeitung.
Volgens de krant maakte de politie gebruik van veiligheidscamera’s om een van de daders te identificeren. De man zou de koffer op de trein hebben achtergelaten in het station van Keulen. Volgens de geciteerde experts hadden de bommen dezelfde kracht als de exemplaren die vorig jaar werden gebruikt in de Londense metro. Toen kwamen meer dan vijftig mensen om.
Vrijdag volgt nog een persconferentie van de Duitse speurders over de vorderingen in hun onderzoek.
Ploertendoder
18 augustus 2006, 20:15
En ja, hoor...
Onze strijdvaardige broeders kunnen niet steeds succesvol zijn he.
Ploertendoder
18 augustus 2006, 20:22
Hier kan je de video's van de broeders (Allah zij met hen) vinden terwijl ze speldeprikken aan het geven waren:
http://www.bild.t-online.de/BTO/news/aktuell/2006/08/18/terror-kofferbombe-zug/terror-kofferbomben-zug.html
Jazeker
18 augustus 2006, 20:33
toch niet echt hoogstaande beeldkwaliteit, de veiligheidscamera's :?
largo_w
18 augustus 2006, 20:35
Duitsland heeft een belangerijke economie!!!
Na 9/11 zijn alle aandelenkoersen overal gekeldert een kleinere aanslag zou iedereen onmiddelijk de tendens geven om te verkopen!
lyot
18 augustus 2006, 20:43
wie nu nog niet doorheeft dat zowat ALLE Europese landen een mogelijkheid target zijn moet dringend eens een chronologisch overzicht raadplegen van alle verijdelde plannen op ons contintent in de laatste vijf jaar. Er zal geen land tussenzitten waar er niets verijdeld werd. Gewelddadige Jihadisten vind je helaas overal, gelukkig blijft het een kleine fractie
Jozef Ostyn
18 augustus 2006, 20:57
Duitsland heeft aanzienlijk wat troepen in Afghanistan en vocht in het verleden ook actief mee in de Oorlog tegen het terrorisme (o.m. in de Hoorn van Afrika).
Waarom trouwens zou Duitsland - of enig ander Westers land - imuun zijn voor dit soort aanslagen? De Moslim-terroristen hebben het op ons allemaal gemunt. Morgen kan er even goed een aanslag zijn in België (hopelijk niet, maar je weet nooit).
Ploertendoder
18 augustus 2006, 21:00
wie nu nog niet doorheeft dat zowat ALLE Europese landen een mogelijkheid target zijn moet dringend eens een chronologisch overzicht raadplegen van alle verijdelde plannen op ons contintent in de laatste vijf jaar. Er zal geen land tussenzitten waar er niets verijdeld werd. Gewelddadige Jihadisten vind je helaas overal, gelukkig blijft het een kleine fractie
Allah zij dank zijn daar de gematigde broeders en zusters die de meer strijdvaardige gelovigen op tijd en stond beschutting bieden. Zonder dezen zouden de strijders van Allah wellicht kansloos zijn.
Metternich
19 augustus 2006, 03:17
Het klopt wel dat Duitsland minder in de frontlinie staat dan VS en UK en in mindere mate Nederland, Italië en Spanje. Vooralsnog acht ik afpersing net zo waarschijnlijk als een poging tot moord door een doodseskader van de Islam.België is wel degelijk aanwezig in Afghanistan.
rroloff
19 augustus 2006, 13:10
België is wel degelijk aanwezig in Afghanistan.
Ja, dat zag ik later ook. Ik baseerde me op een foutief kaartje ik geloof in NRC Handelsblad waarin Belgi"e niet werd genoemd.
Inmiddels is een verdachte aangehouden. Velen vermoeden een Islamitische achtergond en motief van de daders. Binnenkort weten we meer.
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,432474,00.html
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.