PDA

View Full Version : Whisky en Whiskey


Johan C.
28 augustus 2003, 22:46
Noem een aantal van uw favoriete Whisky of Whiskey merken:

1. Ardbeg
2. Tallisker
3. Glenlivet

Paulus de Boskabouter
28 augustus 2003, 22:52
*Lvercirroz
*MgZwèr
*Breejndeid

DaBlacky
28 augustus 2003, 22:53
Ik ken de ballen van merken

Ik weet wel dat ik de malts (single en die andere) veel beter vind dat de reppige standaard-blended...

numarx
28 augustus 2003, 22:54
Paulus! :lol: :lol: :lol: :lol:

Tantist
28 augustus 2003, 22:54
Een van de betere die ik gedronken heb tijdens mijn reis naar Schotland een aantal jaren geleden was Glenmorangie (als je dat zo schrijft tenminste), dat was zowat de enige Whisky die ik lekker vond, en ik vond hem dan ook serieus lekker ;-)

Ben over het algemeen geen sterke-drank liefhebber, dat lijkt me meer iets voor Noord-Europa. Geef mij maar bier en wijn :drinking:

Johan C.
28 augustus 2003, 22:54
*Lvercirroz
*MgZwèr
*Breejndeid

Tja, Paulus sommige topics zijn inderdaad wat moeilijk voor jou :cry: Nog veel oefenen en je mag met de grote jongens meedrinken :lol:

DaBlacky
28 augustus 2003, 22:56
Ik had nog geeneens door dat da fictieve namen waren, zoveel ken ik er van... :oops:

Tantist
28 augustus 2003, 22:58
*Lvercirroz
*MgZwèr
*Breejndeid

Tja, Paulus sommige topics zijn inderdaad wat moeilijk voor jou :cry: Nog veel oefenen en je mag met de grote jongens meedrinken :lol:

Ach, ie zoekt gewoon aandacht, wees lief en geef hem dat

Johan C.
28 augustus 2003, 22:58
Ben over het algemeen geen sterke-drank liefhebber, dat lijkt me meer iets voor Noord-Europa.

Binnenkort ben ik weer naar Dublin :lol: Voor de rest staat nog op mijn programma voor de volgende twee jaren:

- Orkney
- Schetland
- Far Oer islands
- Bulgarije

TomB
28 augustus 2003, 23:12
Glenmorangie
GlenLivett
Highland Park

Maar tegenwoordig houd ik me meer bezig met rum, het zal dat carrebean feeling zijn zeker? ;)

Tantist
28 augustus 2003, 23:48
Ben over het algemeen geen sterke-drank liefhebber, dat lijkt me meer iets voor Noord-Europa.

Binnenkort ben ik weer naar Dublin :lol: Voor de rest staat nog op mijn programma voor de volgende twee jaren:

- Orkney
- Schetland
- Far Oer islands
- Bulgarije

3X sterke drank en 1X wijn. Heb gehoord dat die Bulgaarse wijn beter en beter wordt...

Tantist
28 augustus 2003, 23:49
Glenmorangie

Wel wel wel... We hebben blijkbaar dezelfde smaak...

Maar tegenwoordig houd ik me meer bezig met rum, het zal dat carrebean feeling zijn zeker? ;)

Ach, waarom niet he?

groentje
28 augustus 2003, 23:53
Brengt er iemand een flesje mee? Nog maar 1 maal whisky gedronken, of althans iets dat zich zo noemde... Misschien gewoon eens een goed brouwsel proberen...
Als iemand eens mij wil uitnodigen, een pb zal ten zeerste in dank worden afgenomen, toch als dat in de buurt van Leuven, Brussel of Deinze kan... Ben afhankelijk van het openbaar vervoer, zie je. :wink:

Tantist
29 augustus 2003, 00:24
Brengt er iemand een flesje mee? Nog maar 1 maal whisky gedronken, of althans iets dat zich zo noemde...

J&B kun je inderdaad moeilijk Whisky noemen

groentje
29 augustus 2003, 01:09
Ik durf niet te zeggen dat het J&B was, ik weet het niet meer. Maar veel van heb ik er niet van gedronken, ik moest er niet veel van weten.
Nu echter? Ik weet het dus niet.

Supe®Staaf
29 augustus 2003, 07:20
Glennfarclas
Glennthormore
Glennlivet

Maar nooit meer dan eentje.

Johan C.
29 augustus 2003, 08:44
Die Bulgaarse wijnen zijn inderdaad van topkwaliteit. Worden in ons land vooral ingevoerd door het Britse "Domaine Boyar". Overal te verkrijgen in de grootwarenhuizen. In Bulgarije zelf is er geen goede wijn te verkrijgen wegens te duur voor de lokale bevolking....

Tantist
29 augustus 2003, 09:47
Ik durf niet te zeggen dat het J&B was, ik weet het niet meer. Maar veel van heb ik er niet van gedronken, ik moest er niet veel van weten.
Nu echter? Ik weet het dus niet.

Bah, als je Whisky vraagt in onze streken, smijten ze meestal J&B of Johnny Walker voor uw neus. In beide gevallen is het huilen met de pet op.

Ik zeg het: ik ben ook niet zo aan sterke drank, maar die Schotse whisky was verdomd lekker, daar kreeg je zo'n lekker warm gevoel van in je keel zonder dat je de indruk had dat je etheralcohol aan het gorgelen was. Heerlijk!

De Knut
29 augustus 2003, 10:01
Ardbeg
Balmenach
Tomatin
Glen Farclas
Balblair
Rosebank (alleen nog via Indep. Signatory botteling te krijgen denk ik)
Lagavullin
Bunnahabhain
Talisker

Enfin.. eigenlijk al wat lekker is...

circe
29 augustus 2003, 11:34
Definitely GLENMORANGIE ! (met of zonder E vanachter, sinds de taksfree shops niet meer taksfree zijn kan het er niet meer af!)

De Knut
29 augustus 2003, 11:41
Definitely GLENMORANGIE ! (met of zonder E vanachter, sinds de taksfree shops niet meer taksfree zijn kan het er niet meer af!)

Ge kunt dat ook in de Colruyt kopen hoor.
(Verbaast me niks, eerlijk gezegd, ik vind het niet te zuipen)

Tantist
29 augustus 2003, 13:07
Definitely GLENMORANGIE ! (met of zonder E vanachter, sinds de taksfree shops niet meer taksfree zijn kan het er niet meer af!)

Ge kunt dat ook in de Colruyt kopen hoor.
(Verbaast me niks, eerlijk gezegd, ik vind het niet te zuipen)

Oink? Dat is toch goed spul? En ik moet zeggen dat ik het nog niet in Vlaanderen tegen gekomen ben, maar ga dan ook niet te veel naar de Colruyt.

De Knut
29 augustus 2003, 13:55
Definitely GLENMORANGIE ! (met of zonder E vanachter, sinds de taksfree shops niet meer taksfree zijn kan het er niet meer af!)

Ge kunt dat ook in de Colruyt kopen hoor.
(Verbaast me niks, eerlijk gezegd, ik vind het niet te zuipen)

Oink? Dat is toch goed spul? En ik moet zeggen dat ik het nog niet in Vlaanderen tegen gekomen ben, maar ga dan ook niet te veel naar de Colruyt.

Nog niet tegengekomen in Vlaanderen?

Wend U tot Whiskey-import Noordland.

Glenmorangie madera 43°: 90.21 €
Glenmor. Mill. 40: 53.25 €
Glenmor. Port 43°: 56 €
Glenmor. Sherry 43°: 56€
Glenmor. 10 yo: 33€
Glenmor 18 yo: 53.25 €

Tantist
29 augustus 2003, 15:44
Ik ben nog niet er zo speciaal naar op zoek geweest hoor, gewoon telkens als ik eens langs de drank passeerde, keek ik telkens of er niets lekkers bij zat (en dan bleef ik meestal lang bij de wijnen plakken).

Johan C.
29 augustus 2003, 16:04
Glenmorangie is zowat de populairste single-malt! Is vrij courant in de meeste grootwarenhuizen. De serie waar Knut naar wijst is al wat beter, dat is een serie Whisky die gerijpt is in specifieke houten vaten zoals porto en madeira. Financieel steunen ze de mensen van Ardbeg.

Georg
29 augustus 2003, 16:10
Ik had nog geeneens door dat da fictieve namen waren, zoveel ken ik er van... :oops:
Ze lijken mij niet fictief, maar harde realiteit 8)

Andere goede merken zijn

- Adr Vrecalcing
- Delee Rai um
- Geevar oupdie Bahne

:wink:

Supe®Staaf
29 augustus 2003, 16:20
Laphroig-disiacum

Isles-whiskey.

Bah

:evil:

Paulus de Boskabouter
29 augustus 2003, 18:03
*Lvercirroz
*MgZwèr
*Breejndeid

Tja, Paulus sommige topics zijn inderdaad wat moeilijk voor jou :cry: Nog veel oefenen en je mag met de grote jongens meedrinken :lol:

*Ik mag niet meer van Superstaaf
*Ik mag ook niet meer van m'n dokter (echt) (mag eigenlijk niet meer roken ook) :(
*Ik lust het niet meer. Puur vergif!
*De grote jongens mogen trots zijn, toen ik nog een kleine jongen was, was ik dat ook.
:wink:

Paulus de Boskabouter
29 augustus 2003, 18:07
Ach, ie zoekt gewoon aandacht, wees lief en geef hem dat

Attention whore tot in de kist.
8)

Georg
29 augustus 2003, 18:35
Laphroig-disiacum

Huh?
Dat merk ken ik niet.

Stavus Impotentus daarentegen... :D

manta
31 december 2011, 13:52
*Lvercirroz
*MgZwèr
*Breejndeid

:-D

Txiki
31 december 2011, 13:56
:-D

Zie, toen ook al :lol:

vrijevlaming
31 december 2011, 13:56
:-D

ben je nu al de whisky draden van acht jaar ver aan het opzoeken of wa?

Txiki
31 december 2011, 13:57
ben je nu al de whisky draden van acht jaar ver aan het opzoeken of wa?

Overdrijf je niet een beetje?

vrijevlaming
31 december 2011, 13:59
Overdrijf je niet een beetje?

neen

manta
31 december 2011, 14:00
ben je nu al de whisky draden van acht jaar ver aan het opzoeken of wa?

Hey , 't spul kan er op al die jaren enkel beter op geworden zijn... :-D

Dronkoers
31 december 2011, 14:39
Nog niet tegengekomen in Vlaanderen?

Wend U tot Whiskey-import Noordland.

Glenmorangie madera 43°: 90.21 €
Glenmor. Mill. 40: 53.25 €
Glenmor. Port 43°: 56 €
Glenmor. Sherry 43°: 56€
Glenmor. 10 yo: 33€
Glenmor 18 yo: 53.25 €

Allez, nie veel prijsverschil (http://www.whiskysite.nl/nl/Bekijk-alle-producten-uit-de-winkel?keyword=glenmorangie) op die 8 jaar :-)

Cynara Cardunculus
31 december 2011, 15:07
Een van de betere die ik gedronken heb tijdens mijn reis naar Schotland een aantal jaren geleden was Glenmorangie (als je dat zo schrijft tenminste), dat was zowat de enige Whisky die ik lekker vond, en ik vond hem dan ook serieus lekker ;-)

Ben over het algemeen geen sterke-drank liefhebber, dat lijkt me meer iets voor Noord-Europa. Geef mij maar bier en wijn :drinking:

compleet akkoord met héél de posting. Enkel Glen Morangie als whisky, amper of geen andere sterke drank, wel zwaar bier of wijn.

Karasi
14 februari 2012, 10:40
Whiskey
Kilbeggan 15 yo
Jameson
Bushmills Single Malt

Whisky
Glenlivet 12 yo
Chivas Regal 18 yo

Steben
14 februari 2012, 10:44
whiskey
--------
Jameson 12y special reserve

whisky
--------
Aberlour 10
Ardbeg 10
An Cnoc 1996 (14,5)
Bowmore 12
Bruichladdich 12
Bruichladdich PEAT
Chivas Regal 12
Glenlivet 12

vrijevlaming
14 februari 2012, 11:04
Hey , 't spul kan er op al die jaren enkel beter op geworden zijn... :-D

als hij nog op eik zit, ja. Maar niet in de fles hoor

Karasi
14 februari 2012, 13:07
whiskey
--------
Jameson 12y special reserve

whisky
--------
Aberlour 10
Ardbeg 10
An Cnoc 1996 (14,5)
Bowmore 12
Bruichladdich 12
Bruichladdich PEAT
Chivas Regal 12
Glenlivet 12
Jij hebt klasse:-P

Steben
14 februari 2012, 13:31
Jij hebt klasse:-P

voor nog niet zo lang bezig te zijn misschien :lol:
meeste redelijk standaardfleskes (10 & 12)
vroeger was dat een fleske of twee, maar ze komen net iets vlugger in de kast dan er uit. Feestdagen zijn gepasseerd natuurlijk.
toekomst:
nu en dan een fleske
En ik verjaar op 22 maart :-P
En dan op naar vaderdag
en dan ...

Pietje
14 februari 2012, 15:50
Whiskey : Jack Daniels, Jameson

Whisky (the real thing, dus) :

Dun Bheagan Single Malt 12years
Highland Park Single Malt 16 years
Glenfiddich Single Malt 18 years

Wautd
14 februari 2012, 15:52
Glenmorangie
Glenfiddich
The Balvenie

vrijevlaming
14 februari 2012, 16:02
voor nog niet zo lang bezig te zijn misschien :lol:
meeste redelijk standaardfleskes (10 & 12)
vroeger was dat een fleske of twee, maar ze komen net iets vlugger in de kast dan er uit. Feestdagen zijn gepasseerd natuurlijk.
toekomst:
nu en dan een fleske
En ik verjaar op 22 maart :-P
En dan op naar vaderdag
en dan ...

ik zit op 22 flessen, exclusief cognac, wodka's, rums, ...

Karasi
14 februari 2012, 16:05
Deze schijnt ook lekker te zijn.http://whiskys.co.uk/Yamazaki-Japanese-Single-Malt-Whisky/prod_1349.html
84811

De Garde
14 februari 2012, 16:14
Deze schijnt ook lekker te zijn.http://whiskys.co.uk/Yamazaki-Japanese-Single-Malt-Whisky/prod_1349.html
84811

goh ja, één tasting waar ze aan kop komen en ineens moet iedereen Japannees gaan. Er is iets te veel 'trendy' in het whiskywereldje waardoor er heel leuke dingetjes blijven hangen.

Whiskey is mijn ding niet echt. Allemaal wat te gladjes.

Kon voor nieuwjaar een botteling van Glen Elgin van 26 jaar op de kop tikken en moet zeggen dat dit samen met Dufftown, Caol Ila en nog een trits speysiders met tip op één staat.

Txiki
14 februari 2012, 16:27
Jij hebt klasse:-P

De ene heeft klasse, de andere is een snob. En jij bent anarchist, zeker? :roll:

Karasi
14 februari 2012, 16:29
goh ja, één tasting waar ze aan kop komen en ineens moet iedereen Japannees gaan. Er is iets te veel 'trendy' in het whiskywereldje waardoor er heel leuke dingetjes blijven hangen.

Whiskey is mijn ding niet echt. Allemaal wat te gladjes.

Kon voor nieuwjaar een botteling van Glen Elgin van 26 jaar op de kop tikken en moet zeggen dat dit samen met Dufftown, Caol Ila en nog een trits speysiders met tip op één staat.

je mag gerust kritisch zijn...niemand moet of hoeft 'Japannees' te gaan.
De wereld van whisky breidt zich steeds verder uit, je ervoor opstellen kan nooit kwaad en is een ervaring rijker.;-)

Karasi
14 februari 2012, 16:38
De ene heeft klasse, de andere is een snob. En jij bent anarchist, zeker? :roll:

ik denk dat je hier verkeerd zit, de 'kinderachtige draad' is enkele pagina's verder. Bonne Chance!

Txiki
14 februari 2012, 16:43
ik denk dat je hier verkeerd zit, de 'kinderachtige draad' is enkele pagina's verder. Bonne Chance!

Ach ja, speel maar verder.

Karasi
14 februari 2012, 16:50
Ach ja, speel maar verder.

Lap, er is hier iemand met het verkeerde been uit zijn kennel gestapt.

Txiki
14 februari 2012, 16:55
Lap, er is hier iemand met het verkeerde been uit zijn kennel gestapt.

Tuurlijk tuurlijk.

Steben
14 februari 2012, 16:58
http://world-of-whisky.net/wp-content/uploads/2010/07/knob_creek_boubon_whiskey.jpg

collega heeft dit cadeau gekregen en gaat het eens meebrengen op een vrijdagavond.
Benieuwd. Niet zo Amerikaans aangelegd. Maar we zien wel.

Steben
14 februari 2012, 17:00
goh ja, één tasting waar ze aan kop komen en ineens moet iedereen Japannees gaan. Er is iets te veel 'trendy' in het whiskywereldje waardoor er heel leuke dingetjes blijven hangen.

Whiskey is mijn ding niet echt. Allemaal wat te gladjes.

Kon voor nieuwjaar een botteling van Glen Elgin van 26 jaar op de kop tikken en moet zeggen dat dit samen met Dufftown, Caol Ila en nog een trits speysiders met tip op één staat.

Islay and Speyside en .... de rest ? ;-)

Steben
14 februari 2012, 17:00
Dun Bheagan Single Malt 12years
Highland Park Single Malt 16 years
Glenfiddich Single Malt 18 years

geen mis trio eigenlijk

Txiki
14 februari 2012, 17:04
http://world-of-whisky.net/wp-content/uploads/2010/07/knob_creek_boubon_whiskey.jpg

collega heeft dit cadeau gekregen en gaat het eens meebrengen op een vrijdagavond.
Benieuwd. Niet zo Amerikaans aangelegd. Maar we zien wel.

Open staan voor avonturen kan verrassingen opleveren, he ;-)

Karasi
14 februari 2012, 23:07
Amrut (India)

parcifal
14 februari 2012, 23:23
Whiskey : Jack Daniels, Jameson

Whisky (the real thing, dus) :

Dun Bheagan Single Malt 12years
Highland Park Single Malt 16 years
Glenfiddich Single Malt 18 years

The real real thing :

Bushmills 16 year old malt whiskey.


Ook wel te binnen te houden :

Lagavulin 16 en 21 years old single malt whisky.

vrijevlaming
15 februari 2012, 08:34
De ene heeft klasse, de andere is een snob. En jij bent anarchist, zeker? :roll:

en ik ben nen dronkaard :lol:

Steben
15 februari 2012, 09:36
Lagavulin 16 en 21 years old single malt whisky.

Lagavulin 16 is top 5 in prijs / kwaliteit.
echte klassieker, maar ook echt topwhisky
no classic without reason
Al een tijdje al weer willen aanschaffen, maar altijd net weer een andere gekocht
:oops: we kennen dat

maddox
15 februari 2012, 11:06
Talisker 10 years is een klassieker, een basislijn.
Van daaruit kan iedereen zijn weg kiezen, zelfs diegenen die wiskey vies vinden. Want deze mensen kunnen er van uit gaan als ze Talisker 10 year niet drinkbaar vinden, ze misschien wel een genietbare wiskey kunnen vinden bij de klassiekers of bij de experimentalisten, maar met een prijskaartje dat ze niet gaan willen veroorloven.

Steben
15 februari 2012, 11:32
Talisker 10 years is een klassieker, een basislijn.
Van daaruit kan iedereen zijn weg kiezen, zelfs diegenen die wiskey vies vinden. Want deze mensen kunnen er van uit gaan als ze Talisker 10 year niet drinkbaar vinden, ze misschien wel een genietbare wiskey kunnen vinden bij de klassiekers of bij de experimentalisten, maar met een prijskaartje dat ze niet gaan willen veroorloven.

yep talisker
maar laga 16 is net meer rijpingskarakter en diepte voor een relatief lage prijs
ALS je voor Islay karakter bent ...

Talisker dus zeker ok, ik zei al : no classic without reason
Maar een eerste kennismaking met whisky kan net iets te fel zijn met Talisker
Glenlivet en zelfs Chivas R 12 (is in feite echt geen slechte blend :oops:) zijn ook aan te raden als eerste nip.

De Garde
15 februari 2012, 15:17
je mag gerust kritisch zijn...niemand moet of hoeft 'Japannees' te gaan.
De wereld van whisky breidt zich steeds verder uit, je ervoor opstellen kan nooit kwaad en is een ervaring rijker.;-)

Ik had het niet over jou persoonlijk hé. Alleen dat sommige dingen iets te makkelijk gehyped worden.

De wereld van whisky wordt inderdaad breder maar er komt ook meer op de markt uit de klassieke gebieden. Ik ben hoegenaamd niet vies van iets nieuws maar de 'commerce' is voor mij geen referentie.

De Garde
15 februari 2012, 15:21
Islay and Speyside en .... de rest ? ;-)

Tegenwoordig blijf ik daar nogal hangen. Ik heb ook wat Lowland, een reeks Highlanders en ook Campbeltown (met een voorliefde voor deze laatsten). Ergens moet je ook een beetje een keuze maken. In het begin nam ik zowat van overal maar als de prijzen van de flesjes oplopen (je zal De Clercq in Lochristi ook wel weten zijn zeker?) kies ik toch liever voor spul in mijn smaak dan wat me minder ligt.

Steben
15 februari 2012, 15:27
Tegenwoordig blijf ik daar nogal hangen. Ik heb ook wat Lowland, een reeks Highlanders en ook Campbeltown (met een voorliefde voor deze laatsten). Ergens moet je ook een beetje een keuze maken. In het begin nam ik zowat van overal maar als de prijzen van de flesjes oplopen (je zal De Clercq in Lochristi ook wel weten zijn zeker?) kies ik toch liever voor spul in mijn smaak dan wat me minder ligt.

wiedes ;-)
omgekeerd ben ik nogal geneigd om al wat (echt) goedkoop is minstens eens te proeven in miniatuur. Je weet nooit, verrassingen bestaan.
Laatste verrassing was die An Cnoc 1996. Echt waar, low profile, high quality. Het visuele van de fles zegt het eigenlijk achteraf bekeken ... weinig opvallend, maar stijlvol.
Jameson 12 laatst bv vind ik voor zijn prijs toch niet meer verrassend, daar koop ik liever weer een gewone Bowmore 12 mee, of een Glen Garioch 12.

De Garde
15 februari 2012, 15:52
wiedes ;-)
omgekeerd ben ik nogal geneigd om al wat (echt) goedkoop is minstens eens te proeven in miniatuur. Je weet nooit, verrassingen bestaan.
Laatste verrassing was die An Cnoc 1996. Echt waar, low profile, high quality. Het visuele van de fles zegt het eigenlijk achteraf bekeken ... weinig opvallend, maar stijlvol.
Jameson 12 laatst bv vind ik voor zijn prijs toch niet meer verrassend, daar koop ik liever weer een gewone Bowmore 12 mee, of een Glen Garioch 12.

Aaaahhh! Daar zijn we er mee. Natuurlijk kent iedereen de commercieel gepushte merken maar vaak is er beter spul te vinden voor even veel of nog minder geld. Ik zie trouwens in je alternatieven dat je liever een uitgesproken karakter hebt.

Meestal neem ik ook een jongere botteling en pas later een oudere botteling, in acht genomen dat oudere islay's hun turf wat verliezen en oudere Speysiders net aan smaak winnen als ze ouder worden.

ik wandel graag door rijen met whisky en kijk dan ook graag eens naar flessen die minder opvallen. Een safari als 't ware.

Steben
15 februari 2012, 16:33
Aaaahhh! Daar zijn we er mee. Natuurlijk kent iedereen de commercieel gepushte merken maar vaak is er beter spul te vinden voor even veel of nog minder geld. Ik zie trouwens in je alternatieven dat je liever een uitgesproken karakter hebt.

Bowmore 12 en njammie Bruichladdich 12 zijn nu net brave Islays. ;-)
Elke distilleerderij heeft zo omslagpunten waarbij extra rijping extra laagje diepte en smaak geeft. En die zijn niet zo voorspelbaar.
Waar ik echt elke dag zou kunnen over zitten zagen is waarom je minstens Bowmore 12 moet kopen en geen Legend en Surf gedoe (8 a 10 jaar). Het prijsverschil is gewoon te klein.



Meestal neem ik ook een jongere botteling en pas later een oudere botteling, in acht genomen dat oudere islay's hun turf wat verliezen en oudere Speysiders net aan smaak winnen als ze ouder worden.

Al de oudere Glenlivets bv gaan testen ... maar wanneer begin ik er aan? :|



ik wandel graag door rijen met whisky en kijk dan ook graag eens naar flessen die minder opvallen. Een safari als 't ware.

gewoon wandelen door rijen whisky alleen al :cheer:

ben trouwens naar whiskyfestival gegaan zaterdag.

De Garde
15 februari 2012, 16:44
Bowmore 12 en njammie Bruichladdich 12 zijn nu net brave Islays. ;-)
Elke distilleerderij heeft zo omslagpunten waarbij extra rijping extra laagje diepte en smaak geeft. En die zijn niet zo voorspelbaar.
Waar ik echt elke dag zou kunnen over zitten zagen is waarom je minstens Bowmore 12 moet kopen en geen Legend en Surf gedoe (8 a 10 jaar). Het prijsverschil is gewoon te klein.




Al de oudere Glenlivets bv gaan testen ... maar wanneer begin ik er aan? :|






gewoon wandelen door rijen whisky alleen al :cheer:

ben trouwens naar whiskyfestival gegaan zaterdag.

1. zelf een brave Islay blijft een Islay (dronk gisteren nog een Bowmore cask strength en daar moest je niet twijfelen). Mocht je daar aan twijfelen drink er eens twee verkeerd, eerst de Islay en dan bijvoorbeeld een Ier. Je zal wel merken dat de volgorde niet klopt. En dat omslagpunt klopt. Neem nu de Springbank 15 en de 18. Dan is de 15 voor mij beter.

2. Surf en Legend-toestanden heb ik al een tijdje achter mij gelaten. Da's typisch whisky kopen om de prijs en niet de kwaliteit. Doe je in het begin. Later twijfel je niet meer.

3. whiskybeurs: ik ben er dit jaar niet meer geraakt. Er zijn standjes die de moeite waard zijn. Heb er vorig jaar nog een Dufftown van 34 jaar gekocht... zalig!

vrijevlaming
15 februari 2012, 16:45
aldi whisky!

Steben
16 februari 2012, 16:27
Gisteren van Aberlour 10 genoten gevolgd door laatste klutske Ardbeg 10.

Dagoverwinning voor Aberlour. :oops:
Heeeeeeeel lekkere "houten" smaak. En de ardbeg ... ja die is zo ... überklassieker dat je weer wat beu bent. :-(