PDA

View Full Version : mogelijkheden voor actievoering

Fredschot
3 augustus 2006, 10:41
Welke mogelijkheden hebben Europese activisten om Israel onder druk te zetten? Graag een brainstorm hierover, kunnen we tot een lijst komen van praktijken die door sociale bewegingen of activistengroepen of individuelen kunnen worden opgepikt om extra dingen te ondernemen. Eventueel commentaar erbij: wat is effectief, wat minder, enz.

bvb:

- manifestaties (zoals nu zondag 6 augustus in Brussel)
- consumentenboycot (welke producten?)
- ministers bellen en vragen om handelsakkoorden op te zeggen
- ambassades bestoken met telefoons
- lezersbrieven naar lokale kranten
-??

Derk de Tweede
3 augustus 2006, 11:02
Ik koop nu extra Israelische produkten.

eno2
3 augustus 2006, 11:09
Goed uitpersen, die citroenen.

eno2
3 augustus 2006, 11:15
Welke mogelijkheden hebben Europese activisten om Israel onder druk te zetten? Graag een brainstorm hierover, kunnen we tot een lijst komen van praktijken die door sociale bewegingen of activistengroepen of individuelen kunnen worden opgepikt om extra dingen te ondernemen. Eventueel commentaar erbij: wat is effectief, wat minder, enz.

bvb:

-??
Je kan geen enkele druk zetten, tenzij je de methodes van Hezbollah overneemt en een paar Israëlis gaat ontvoeren.

Is de actieradius van de Israëlische luchtmacht eigenlijk wel groot genoeg om ons landje daarop te bombarderen?

kingtiger
3 augustus 2006, 12:37
*knip*

Oproepen tot geweld is verboden.

mvg,
Arnold.

garfield
3 augustus 2006, 17:51

doe ik ook in de lokale Delhaize kan je nogal wat vinden ( veel kruiden en dergelijken)

Public energy
3 augustus 2006, 19:18
doe ik ook in de lokale Delhaize kan je nogal wat vinden ( veel kruiden en dergelijken)
Dat treft, iets zegt mij dat de Israeli's ook dit jaar hun mandje weer vlijtig zullen komen vullen in Belgie. Ik heb laatst nog de Hezbollah stand in Baalbek bezocht en ben daar de volgende taferelen tegengekomen:

http://static.flickr.com/68/205604658_0a6b56c562.jpg?v=0

http://static.flickr.com/70/205604657_23aff7706a.jpg?v=0

Let vooral op de inscripties op het laatste wapen, verder waren alle opschriften in het hebreeuws; speciaal op maat gemaakt om palestijnse burgers mee aan flarden te schieten.

http://static.flickr.com/93/205604660_102af82c89.jpg?v=0

Ploertendoder
3 augustus 2006, 21:42

bvb:

-??

Ik vind dat we solidair moeten zijn met het zo geteisterde Libanese volk en aan de Joden moeten vragen om in plaats van Libanon bvb Borgerhout en Molenbeek te bombarderen.

eno2
4 augustus 2006, 11:00
Ik vind dat we solidair moeten zijn met het zo geteisterde Libanese volk en aan de Joden moeten vragen om in plaats van Libanon bvb Borgerhout en Molenbeek te bombarderen.
Voor mij mogen ze gerust de Koninklijke Baan langs de Kust komen bombarderen.
Ik wil daarvoor zelfs een pelgrimage doen naar Jeruzalem, beloofd, als ze het doen.
Die autobaan zo door bos en duin en langs strand maakt enorm veel lawaai en zorgt voor co2, ozon, en fijne stofdeeltjes in mijn frigobox.

Ik ben het eens met Rice: staakt het vuren.
En als dat niet lukt: staakt het sturen van Rice.

Gentenaar
5 augustus 2006, 07:24

Gezien het feit dat momenteel een groot deel van de allochtone bevolking op familiebezoek is in het zuiden is deze uitspraak niet eens zo racistisch als ze waarschijnlijk bedoeld is. Je wordt oud, ploert. :roll:

Gentenaar
5 augustus 2006, 07:31

bvb:

-??

De 5 voorgestelde actievormen zijn allemaal nuttig.

Daarbij is het ook immens belangrijk om een eind te maken aan de desinformatie mbt het midden-oosten conflict: we moeten jan modaal uitleggen wat er echt gebeurt, wat de aanleiding is, en wat de vuile rol van het westen is. Informeren en politiseren zijn noodzakelijk als we willen dat er een politiek antwoord komt op deze verschrikkingen.

toccata
29 december 2008, 22:01
Iemand nog ideeën?

Sinistra
29 december 2008, 22:58

bvb:

-??

Je zult niet veel moeite moeten doen. De gehele Eurabische Stormtroepen zijn al in gereedheid gebracht. In verschillende Europese steden hebben de Islamcollaborateurs zich al verzameld hun ziel verkopend als Dhimmi aan de Eurabische bezettingsloge. Israël moet en zal bloeden", na hun campagnes om de goede Transatlantische banden met de USA te verstoren moet nu de enigste democratische staat in het Midden-Oosten eraan geloven. Voor de vredelievende Joodse gemeenschap in Europa is het weer bang afwachten totdat hun ruiten in gehele "Kristallnacht" stijl zullen sneuvelen door bende allochtone fascisten die hen weer zullen verantwoordelijk houden voor het Israëlisch-Palestijns conflict. Kijk hier ze, ik ga morgens eens langs de Joodse winkels in Antwerpen en zoveel mogelijk 729-producten te kopen om de Israëlische staat te steunen, ongeacht wat jullie bende Nazi,s antisemieten en links-radikale nitwits van mij vinden. Ik plooi niet voor de Eurabian New World Order!

Metternich
29 december 2008, 22:59
Ik koop nu extra Israelische produkten.Vooral olijven kopen. Een groot deel daarvan zijn immers Palestijnse die onder Israëlische streepjescode wordt verkocht.

Sinistra
29 december 2008, 23:01
Vooral olijven kopen. Een groot deel daarvan zijn immers Palestijnse die onder Israëlische streepjescode wordt verkocht.

Bedankt om dit te vermelden..:lol: Die koop ik al zeker niet, wel Israëlische Pepsi cola of 7UP, gemaakt in Ashdod.;-)

roodhaar
29 december 2008, 23:13
Iemand nog ideeën?

Desinformatie aanklagen lijkt me een zeer waardevol idee.

+ een boycot van Israelische produkten (dus niet van joodse; maar wel van Israelische) . Hiertoe moet men politiek druk durven zetten via jonge politieke facties op de oude garde. Ongeachte of ze conservatief/progressief zijn. wat voor pôlitieke kleur dan ook.

Israel is alleen gevoelig in de portemonnee voor het moment. De Us zit echter zelf zwaar financieel in de problemen en kan elk miljard gebruiken. Die geldstroom zal dus mettertijd gaan slinken.

Seg schat
29 december 2008, 23:20
Desinformatie aanklagen lijkt me een zeer waardevol idee.

+ een boycot van Israelische produkten (dus niet van joodse; maar wel van Israelische) . Hiertoe moet men politiek druk durven zetten via jonge politieke facties op de oude garde. Ongeachte of ze conservatief/progressief zijn. wat voor pôlitieke kleur dan ook.

Israel is alleen gevoelig in de portemonnee voor het moment. De Us zit echter zelf zwaar financieel in de problemen en kan elk miljard gebruiken. Die geldstroom zal dus mettertijd gaan slinken.

En raketten afschieten op Joodse burgerdoelen? Of kindjes met bommen omgorden en in Joodse schoolbussen laten ontploffen?:roll:

roodhaar
29 december 2008, 23:29
En raketten afschieten op Joodse burgerdoelen? Of kindjes met bommen omgorden en in Joodse schoolbussen laten ontploffen?:roll:

Deze zaken zijn evenzeer af te keuren. Maar ik ga niet beweren dat een joods lijk méér waard is of meer te betreuren valt dan een Palestijns. voor mij zijn ze beiden even erg.:|

Kan u oprecht hetzelfde zeggen ?

Los van het feit dat de Israelis veel meer(eufemisme) Palestijnse kinderen doden dan omgekeerd, gaat u blijkbaar wel erg off topic.

Seg schat
30 december 2008, 09:38
Deze zaken zijn evenzeer af te keuren. Maar ik ga niet beweren dat een joods lijk méér waard is of meer te betreuren valt dan een Palestijns. voor mij zijn ze beiden even erg.:|

Kan u oprecht hetzelfde zeggen ?

Los van het feit dat de Israelis veel meer(eufemisme) Palestijnse kinderen doden dan omgekeerd, gaat u blijkbaar wel erg off topic.

Uiteraard zijn beiden voor mij even erg... :roll:

Wel vind ik de Palestijnse leiders laffe leiders die met hun volk geen bal inzitten...

Hopelijk begrijp je toch dat de reactie van Israel uitgelokt werd? ;-)

Jozef Ostyn
30 december 2008, 10:09
Wat als al die actievoerders die zeggen pro-Palestijns te zijn eens zouden betogen voor het stopzetten van de uitzichtloze terroristische oorlog en voor een vredesakkoord dat Israel erkent en vrede gunt?

toccata
30 december 2008, 10:40
Wat als al die actievoerders die zeggen pro-Palestijns te zijn eens zouden betogen voor het stopzetten van de uitzichtloze terroristische oorlog en voor een vredesakkoord dat Israel erkent en vrede gunt?
De Palestijnen hebben vaak zo een dingen aangeboden maar Israël weigerde steeds
Zelfs Iran heeft gezegd dat het het bestaan van Israël zouden erkennen als er een juist vredesakkoord kwam

Jozef Ostyn
30 december 2008, 10:42
Zelfs Iran heeft gezegd dat het het bestaan van Israël zouden erkennen als er een juist vredesakkoord kwam

Ofwel weet u niet waarover u praat ofwel liegt u gewoon. Het zijn de Palestijnen die keer op keer elk compromis hebben afgewezen en ervoor gekozen hebben hun uitzichtloze oorlog verder te zetten. Met elk land dat bereid was een echte vrede te aanvaarden heeft Israel vrede gesloten (bv. Egypte en Jordanië).

Red_Dog
30 december 2008, 10:43

Zoals Jozef Ostyn zegt, het is niet Israel dat alles afwees maar de Palestijnen (En dan vooral de militanten, ik ben er van overtuigd dat oa een Abbas wel tot dialoog bereid is).
En het spijt me, maar het woord van Iran is niets waard in deze zaak.

Jozef Ostyn
30 december 2008, 10:46
Iran is in deze zaken duidelijk. Het streeft expliciet de verniertiging van Israel na.

toccata
30 december 2008, 18:26
Ofwel weet u niet waarover u praat ofwel liegt u gewoon. Het zijn de Palestijnen die keer op keer elk compromis hebben afgewezen en ervoor gekozen hebben hun uitzichtloze oorlog verder te zetten. Met elk land dat bereid was een echte vrede te aanvaarden heeft Israel vrede gesloten (bv. Egypte en Jordanië).

Taba (Egypte) in 2001
Onderhandelaars staan op millimeters van een akkoord over alles (vluchtelingen terugkeer, grondgebied enzoverder)
Ehud Barak (Eerste minister Israel) stapt op ondanks het feit dat alle (dus niet enkel palestijnse) onderhandelaars verklaren dat ze heel dicht bij een vredesakkoord staan.

toccata
30 december 2008, 18:29
Iran is in deze zaken duidelijk. Het streeft expliciet de verniertiging van Israel na.

Het heeft verklaard dat het zich zal aansluiten en neerleggen bij de Arabische consensus (=erkenning Israël binnen de, terechte, grenzen van 1967) als er een vredesakkoord komt

toccata
30 december 2008, 18:30
Iemand nog ideeën?

Proberen actief opiniemaker in je omgeving te zijn
Dingen aankaarten en uitleggen om mensen inzicht en begrip in de situatie te geven

ZERO
30 december 2008, 18:31
Het heeft verklaard dat het zich zal aansluiten en neerleggen bij de Arabische consensus (=erkenning Israël binnen de, terechte, grenzen van 1967) als er een vredesakkoord komt

Bron????

Paulus
30 december 2008, 18:33
Iemand nog ideeën?

Een tegenbetoging?

Paulus.

FDM
30 december 2008, 18:39
--------------------------------------------------------------------------------

Welke mogelijkheden hebben Europese activisten om Israel onder druk te zetten?

ervaring opdoen in eigen land alvorens de wereldverbeteraar uit te gaan uithangen

PollyCorrect
30 december 2008, 18:41

;-)

:clapping: ik ook.

ministe van agitatie
30 december 2008, 18:43
Ofwel weet u niet waarover u praat ofwel liegt u gewoon. Het zijn de Palestijnen die keer op keer elk compromis hebben afgewezen en ervoor gekozen hebben hun uitzichtloze oorlog verder te zetten.

Beste Jozef,

steeds vaker heb ik de indruk dat u niet weet waarover u praat (zoals ivm het bestand en wanneer dat is ingegaan) of gewoon liegt.

Uit een lange reeks slechts enkele voorbeelden waaruit blijkt dat Hamas wel degelijk bereid is tot compromissen en zelfs de erkenning van ISraël overweegt, in ieder geval het bestaan ervan de facto wil erkennen.

feit 1:

Hamas takes step towards recognition of Israel

Hamas bowed to the combination of an ultimatum from the Palestinian President, Mahmoud Abbas, and relentless international pressure last night by committing itself for the first time to a two-state solution of the conflict with Israel.

In an important step towards the recognition of Israel sought from Hamas by the international community, the Islamic faction agreed to a deal intended to pave the way for a new coalition government which Mr Abbas hopes will bolster his standing as a potential partner for peace negotiations with Israel.

feit 2:

Hamas 'implicitly accepts Israel'

Palestinian militant group Hamas has agreed to a document backing a two-state solution to the conflict with Israel, officials say.

The initiative, devised by Palestinian prisoners held in Israeli jails, implicitly recognises the Jewish state.
bron (http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5121164.stm)

feit 3:

... Hamas was trying to establish its three-month-old government under an international boycott. The Quartet for Middle East peace had called on the organization to recognize Israel, disavow terror and honor existing agreements.

At the end of the meeting, Haniyeh dictated a short message he asked Segal to transmit to President Bush...

Haniyeh wrote in the missive, ... "We are so concerned about stability and security in the area that we don't mind having a Palestinian state in the 1967 borders and offering a truce for many years," he wrote.

"We are not warmongers, we are peace makers and we call on the American government to have direct negotiations with the elected government," he wrote. Haniyeh also urged the American government to act to end the international boycott "because the continuation of this situation will encourage violence and chaos in the whole region."

bron (http://www.haaretz.com/hasen/spages/1037258.html)

feit 4:

Op Global Research een interview met Khaled Meshaal, politiek leider van de Palestijnse Islamitische organisatie Hamas. Hij doet enkele opmerkelijke, maar in Nederland nauwelijks opgemerkte, uitspraken over de mogelijkheid van langdurige vrede en coëxistentie met bezetter Israël:

R.R.In the West Hamas is generally depicted as being absolutely against talks with Israel and that Hamas only wants to drive the Israeli jews into the sea.

K.M.

This is not correct. Killing Jews is not our aim. For centuries we have lived in Palestine peacefully with Jews and Christians of all kind. We are fighting Israel because it occupies our land and oppresses our people. We are fighting Israel to finish this occupation. We want to live freely on our land just as other nations. We want to have our own country just like other people. But the Zionist movement came from all over the world to occupy our land. And the real owner of the land has been kicked out. This is the root of the problem.

Because of many factors, we now accept to build a Palestinian state within the borders of 1967. But that doesn’t mean that we recognise Israel. But we are prepared to make a long term truce with Israel. Accepting the status of Israel without recognising it.

R.R. But, no recognition? Doesn’t that mean continued tensions and war?

K.M.

No. There are plenty of examples where no recognition does not mean war. China and Taiwan for example have not recognized each other but they trade and cooperate with each other. – By withholding a formal recognition we just don’t want to give Israel the legitimacy for having taken our land in the first place.

bron (http://johnito.blogspot.com/2006/12/hamas-ready-for-peaceful-coexistence.html)

PollyCorrect
30 december 2008, 18:44
Een tegenbetoging?

Paulus.

Het verschil is dat als we een Steun Israel betoging doen, we in levensgevaar zullen zijn (tenzij er voor de helft security mensen meelopen) terwijl omgekeerd pro-Pallie feestjes nooit gevaar lopen aangevallen te worden, en zelfs winkelende mensen mogen worden lastiggevallen, kerstmarkten verstoord, en zelfs de Antwerpse menorah op de Meir worden vernield.

Zo zie je maar w**r het geweld precies zit. ;-)

PollyCorrect
30 december 2008, 18:45

De Hamas ook :oops:

En deze kerel natuurlijk:

http://snaphanen.dk/upload/2008/12/2298296970103726530s600x600q851.jpg

Dajjal
30 december 2008, 18:46
Met z'n allen op strandvakantie in Herzliya ! :D

PollyCorrect
30 december 2008, 18:47
Met z'n allen op strandvakantie in Herzliiya ! :D

:clapping:

Je ziet wel aan welke kant van de muur de humor zit :lol:

Dajjal
30 december 2008, 18:47
De Hamas ook :oops:

En deze kerel natuurlijk:

http://snaphanen.dk/upload/2008/12/2298296970103726530s600x600q851.jpg

Vruchtensap past beter op in deze kerel z'n buurt !

:rofl:

ministe van agitatie
30 december 2008, 18:48
Zoals Jozef Ostyn zegt, het is niet Israel dat alles afwees maar de Palestijnen (En dan vooral de militanten, ik ben er van overtuigd dat oa een Abbas wel tot dialoog bereid is).
En het spijt me, maar het woord van Iran is niets waard in deze zaak.

Ook u maakt dezelfde fout als Jozef en wellicht vanuit dezelfde achtergrond: ofwel weet u het niet ofwel liegt u gewoon. Maar de feiten tonen aan dat Hams meerdere keren haar bereidheid heeft aangetoond om het bestaan van Israël te erkennen, compromissen te sluiten en eventueel zelfs Israël officieel te erkennen.

Uit een lange reeks slechts enkele voorbeelden waaruit blijkt dat Hamas wel degelijk bereid is tot compromissen en zelfs de erkenning van ISraël overweegt, in ieder geval het bestaan ervan de facto wil erkennen.

feit 1:

Hamas takes step towards recognition of Israel

Hamas bowed to the combination of an ultimatum from the Palestinian President, Mahmoud Abbas, and relentless international pressure last night by committing itself for the first time to a two-state solution of the conflict with Israel.

In an important step towards the recognition of Israel sought from Hamas by the international community, the Islamic faction agreed to a deal intended to pave the way for a new coalition government which Mr Abbas hopes will bolster his standing as a potential partner for peace negotiations with Israel.

feit 2:

Hamas 'implicitly accepts Israel'

Palestinian militant group Hamas has agreed to a document backing a two-state solution to the conflict with Israel, officials say.

The initiative, devised by Palestinian prisoners held in Israeli jails, implicitly recognises the Jewish state.

feit 3:

... Hamas was trying to establish its three-month-old government under an international boycott. The Quartet for Middle East peace had called on the organization to recognize Israel, disavow terror and honor existing agreements.

At the end of the meeting, Haniyeh dictated a short message he asked Segal to transmit to President Bush...

Haniyeh wrote in the missive, ... "We are so concerned about stability and security in the area that we don't mind having a Palestinian state in the 1967 borders and offering a truce for many years," he wrote.

"We are not warmongers, we are peace makers and we call on the American government to have direct negotiations with the elected government," he wrote. Haniyeh also urged the American government to act to end the international boycott "because the continuation of this situation will encourage violence and chaos in the whole region."

Precies wat nu gebeurt dus. Hamas is veel duidelijker, eerlijker in haar analyse en correcter dan Israël.

feit 4:

Op Global Research een interview met Khaled Meshaal, politiek leider van de Palestijnse Islamitische organisatie Hamas. Hij doet enkele opmerkelijke, maar in Nederland nauwelijks opgemerkte, uitspraken over de mogelijkheid van langdurige vrede en coëxistentie met bezetter Israël:

R.R.In the West Hamas is generally depicted as being absolutely against talks with Israel and that Hamas only wants to drive the Israeli jews into the sea.

K.M.

This is not correct. Killing Jews is not our aim. For centuries we have lived in Palestine peacefully with Jews and Christians of all kind. We are fighting Israel because it occupies our land and oppresses our people. We are fighting Israel to finish this occupation. We want to live freely on our land just as other nations. We want to have our own country just like other people. But the Zionist movement came from all over the world to occupy our land. And the real owner of the land has been kicked out. This is the root of the problem.

Because of many factors, we now accept to build a Palestinian state within the borders of 1967. But that doesn’t mean that we recognise Israel. But we are prepared to make a long term truce with Israel. Accepting the status of Israel without recognising it.

R.R. But, no recognition? Doesn’t that mean continued tensions and war?

K.M.

No. There are plenty of examples where no recognition does not mean war. China and Taiwan for example have not recognized each other but they trade and cooperate with each other. – By withholding a formal recognition we just don’t want to give Israel the legitimacy for having taken our land in the first place.

bron (http://johnito.blogspot.com/2006/12/hamas-ready-for-peaceful-coexistence.html)

ministe van agitatie
30 december 2008, 18:50
Bron????

Hier staan er enkele:

post (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3890676&postcount=38)

Félicien Bwanatongo
30 december 2008, 18:51

:roll:
Zionisten zouden blijkbaar hun eigen volk nog liever verraden om toch maar hun heilig imperialistisch israël te dienen. Bij elk product van ginds dat u koopt, verliest een -in uw geval- Nederlandse producent.

bloedverwant
30 december 2008, 18:51
Het verschil is dat als we een Steun Israel betoging doen, we in levensgevaar zullen zijn (tenzij er voor de helft security mensen meelopen) terwijl omgekeerd pro-Pallie feestjes nooit gevaar lopen aangevallen te worden, en zelfs winkelende mensen mogen worden lastiggevallen, kerstmarkten verstoord, en zelfs de Antwerpse menorah op de Meir worden vernield.

Heb je het al eens geprobeerd? Of ben je bang? Of zou er te weinig volk opdagen?
(Levensgevaar bij een betoging in België is trouwens nogal overdreven, al eens gecheckt hoeveel agenten er normaal meelopen?)

Seg schat
30 december 2008, 18:58
Ook u maakt dezelfde fout als Jozef en wellicht vanuit dezelfde achtergrond: ofwel weet u het niet ofwel liegt u gewoon. Maar de feiten tonen aan dat Hams meerdere keren haar bereidheid heeft aangetoond om het bestaan van Israël te erkennen, compromissen te sluiten en eventueel zelfs Israël officieel te erkennen.

feit 1:

feit 2:

feit 3:

Precies wat nu gebeurt dus. Hamas is veel duidelijker, eerlijker in haar analyse en correcter dan Israël.

feit 4:

Wie gelooft die mannen nog? ;-)

ministe van agitatie
30 december 2008, 19:00
Het verschil is dat als we een Steun Israel betoging doen, we in levensgevaar zullen zijn

Als je permanent in hyperbolen schrijft, verliezen die nogal snel hun efficiëntie.

Je kan voor een vreedzame oplossing ageren en in die zin het bestaansrecht van Israël steunen en daarom betogen tegen de raketaanvallen van Hamas.
Dat is niet mijn visie, maar dat is eerbaar.

Een steunbetoging aan de massamoord die Israël nu pleegt is echter niet eerbaar. Je zou je steun geven aan de moord op inmiddels bijna 100 onschuldige burgers waaronder nogal wat kinderen, ondermeer vier jonge zusjes uit één gezin. Dat kan je toch niet steunen, mag ik hopen?

Daar is vandaag niet veel twijfel over. Tel gewoon het aantal Palestijnse slachtoffers op en vergelijk dat met het aantal joodse slachtoffers. Vergelijk de door Hamasraketten beschadigde huizen en gebouwen met de door Israël vernielde infrastructuur waaronder heel wat civiele doelen zoals een olieopslagplaats, een universiteit, een tv-station, enz.
Dan zie je objectief wie het meeste en het meest dodelijke geweld aanwendt.

ministe van agitatie
30 december 2008, 19:04
Wie gelooft die mannen nog? ;-)

Er wordt beweerd dat ze geen enkel compromis willen bespreken, dat ze het bestaansrecht van Israël niet willen erkennen, dat ze alle joden willen vermoorden, dat ze de staat niet willen erkennen.
Dat klopt dus allemaal niet.

Wat u wel of niet wil geloven doet helemaal niets ter zake: het gaat hier om politiek en politieke standpunten.

Mecheleir
30 december 2008, 19:05
Dit doet de ronde op facebook:

nationale protestmanifestatie
stop bombardementen op Gaza
Informatie over het evenement Organisator: Evy Hoeben
Soort: Goede doelen - Betoging
Netwerk: Global
Datum en plaats Datum: woensdag 31 december 2008
Tijd: 14:00 - 16:00

OmschrijvingDringende nationale protestmanifestatie

Stop de bombardementen op Gaza
Stop het embargo tegen de Palestijnen
Stop het geweld tegen burgers

Brussel

Woensdag 31 december 2008

14 u Samenkomst aan het Muntplein
Optocht en protestwake aan het Martelarenplein (tot 16u)

Roepen alvast mee op: 11.11.11, Association Belgo-Palestinienne, Broederlijk Delen, CNAPD, COCAB, CODIP, Génération Palestine, Intal, Pax Christi, PVDA, Steungroep voor Rechtvaardigeheid en Vrede in Guatemala, VPK, Vrede vzw, Fos, …

Bij de deelnemers oa reeds mensen van Groen (Mieke Vogels, Freya Piryns) en vooral jonge moslims.

Dajjal
30 december 2008, 19:10
moord op inmiddels bijna 100 onschuldige burgers waaronder nogal wat kinderen, ondermeer vier jonge zusjes uit één gezin. Dat kan je toch niet steunen, mag ik hopen?

Elk slachtoffer is te betreuren.

Een oorlog zonder burgerslachtoffers is echter onmogelijk. Zeker als een van de strijdende partijen (Hamas) zich tussen die burgers verbergt en ze gebruikt als menselijk schild.

Seg schat
30 december 2008, 19:10
Als je permanent in hyperbolen schrijft, verliezen die nogal snel hun efficiëntie.

Je kan voor een vreedzame oplossing ageren en in die zin het bestaansrecht van Israël steunen en daarom betogen tegen de raketaanvallen van Hamas.
Dat is niet mijn visie, maar dat is eerbaar.

Een steunbetoging aan de massamoord die Israël nu pleegt is echter niet eerbaar. Je zou je steun geven aan de moord op inmiddels bijna 100 onschuldige burgers waaronder nogal wat kinderen, ondermeer vier jonge zusjes uit één gezin. Dat kan je toch niet steunen, mag ik hopen?

Daar is vandaag niet veel twijfel over. Tel gewoon het aantal Palestijnse slachtoffers op en vergelijk dat met het aantal joodse slachtoffers. Vergelijk de door Hamasraketten beschadigde huizen en gebouwen met de door Israël vernielde infrastructuur waaronder heel wat civiele doelen zoals een olieopslagplaats, een universiteit, een tv-station, enz.
Dan zie je objectief wie het meeste en het meest dodelijke geweld aanwendt.
Jij had toch geen problemen met de maoïsten in Nepal? ,Maoïsten die meer dan 10.000 onschuldige mensen op hun geweten hebben Maar ja als daar communisten bij te pas komen is er natuurlijk nooit sprake van massamoord...

-------

Of kan ik ergens op uw site vinden dat jij die massamoordenaars veroordeelde? ;-)

groene flamingant
30 december 2008, 19:20
Heb je het al eens geprobeerd? Of ben je bang? Of zou er te weinig volk opdagen?
Zal wel eerder het tweede zijn: doet me denken aan die betogingen van 2002: Pro-Palestijnse betogers: 50.000. Pro-Israël-betogers: hoop en al 5.000. En zelfs met die 5.000 slaagden ze er niet in om zich te scharen achter één manifest.

Jozef Ostyn
30 december 2008, 19:37

Het verklaart nog veel vaker dat zijn einddoel is om Israel van de kaart te vegen.

Jozef Ostyn
30 december 2008, 19:39
Taba (Egypte) in 2001
Onderhandelaars staan op millimeters van een akkoord over alles (vluchtelingen terugkeer, grondgebied enzoverder)
Ehud Barak (Eerste minister Israel) stapt op ondanks het feit dat alle (dus niet enkel palestijnse) onderhandelaars verklaren dat ze heel dicht bij een vredesakkoord staan.

Volkomen onjuist. In taba stond men nooit dicht bij een algeheel akkoord. Wel in Camp David en daar hebben de Palestijnen geweigerd.

ministe van agitatie
30 december 2008, 19:52
Elk slachtoffer is te betreuren.

Wie dichtbevolkte gebieden bombardeert, betreurt geen slachtoffers: die houdt er rekening mee dat er vele onschuldige slachtoffers zullen vallen en die vindt onschuldige slachtoffers niet zo erg. Ook niet als het vrouwen en kinderen zijn die al jaren lang het slachtoffer zijn van de blokkade.

Wie bommen gooit op stedelijke gebieden en achteraf zegt dat hij onschuldige slachtoffers betreurt is een hypocriet.

Een oorlog zonder burgerslachtoffers is echter onmogelijk.

Vandaar dat men politiek moet bedrijven met politieke middelen.

Zeker als een van de strijdende partijen (Hamas) zich tussen die burgers verbergt en ze gebruikt als menselijk schild.

In een asymmetrische oorlog is er geen onderscheid mogelijk tussen strijders en burgers omdat de strijders de burgers zijn en omgekeerd. Dat heeft niets te maken met zich 'verbergen' of 'menselijk schild'. Als er in de regio overigens één partij is die regelmatig gebruik maakt van een menselijk schild voor hun eigen troepen, dan is het wel Israël: ze nemen burgers als gijzelaars en laten die gedwongen voor hun tanks marcheren of voor hun soldaten als die huis aan huis invallen doen.

Ook daar is Israël bijzonder hypocriet en leugenachtig.

ministe van agitatie
30 december 2008, 19:56
Jij had toch geen problemen met de maoïsten in Nepal? ,Maoïsten die meer dan 10.000 onschuldige mensen op hun geweten hebben Maar ja als daar communisten bij te pas komen is er natuurlijk nooit sprake van massamoord...

Het door elkaar hutselen van verschillende conflicten en appels met peren vergelijken draagt niet bij tot de verheldering van een discussie of standpunten.

Bij mijn weten hebben Maoïsten in Nepal nooit dichtbevolkte gebieden gebombardeerd, hebben ze geen artillerie afgevuurd op steden en zijn ze nooit met tanks een gebied binnen getrokken waar de mensen zich hadden te verdedigen met lichte wapens. Ze hebben de plaatselijke bevolking nooit met honderduizenden opgesloten in openluchtgevangenissen en hen onderworpen aan een blokkade om hen af te sluiten van energie, voedsel of geneesmiddelen.

Overigens zijn die slachtoffers niet op het conto van de Maoïsten te schrijven maar op de gehele oorlog dus ook op de regeringstroepen. Lees daar gerust de rapporten van Amnesty International over.

toccata
30 december 2008, 20:02
Het verklaart nog veel vaker dat zijn einddoel is om Israel van de kaart te vegen.

Waarom verklaarden onderhandelaars van beide zijden dan
1)dat ze dichtbij akkoord stonden
2)dat Israel opstapte?

toccata
30 december 2008, 20:08

Dat is de president die dat verklaard (ben zijn naam even kwijt)
Die uitspraak is schandalig maar ook volstrekt betekenisloos gezien het feit dat de president geen bevoegdheid heeft over het buitenlands beleid (dat heeft de ayatollah)

toccata
30 december 2008, 20:09
:clapping:

Je ziet wel aan welke kant van de muur de humor zit :lol:

Volkerenmoord: Hilarisch!

barbaar
30 december 2008, 23:22

bvb:

-??
Soms immoleren zich mensen door het vuur, uit protest.

barbaar
30 december 2008, 23:22

bvb:

-??
Soms immoleren zich mensen door het vuur, uit protest.

roodhaar
30 december 2008, 23:45

8O het is ongelofelijk, ziekelijk, niet meer menselijk. Zich verheugen in zoiets (en zeker dode kinderen) Ik heb er echt geen woorden meer voor.

Paulus
31 december 2008, 08:04
8O het is ongelofelijk, ziekelijk, niet meer menselijk. Zich verheugen in zoiets (en zeker dode kinderen) Ik heb er echt geen woorden meer voor.

Dat heb je dan als je een verkeerde en vooral eenzijdige voorstelling van de feiten maakt.

Paulus.

Jozef Ostyn
31 december 2008, 10:49
Dat is de president die dat verklaard (ben zijn naam even kwijt)
Die uitspraak is schandalig maar ook volstrekt betekenisloos gezien het feit dat de president geen bevoegdheid heeft over het buitenlands beleid (dat heeft de ayatollah)

Ook Khamenei roept op tot het vernietigen van Israel. U bent gewoon blind voor de anti-semitische haat van sommige Islamistische groepen en staten.

Jozef Ostyn
31 december 2008, 10:50

Als u dit volkerenmoord noemt dan is ofwel uw domheid ofwel uw perversheid inderdaad hilarisch groot.

lantjes
31 december 2008, 11:07
Een mogelijke aktie zou zijn : Alle Palestijntjes die hier met veel lawaai met hun vlaggen staan te zwieren en de ondergang, vernietiging van Israël scanderen, op het vliegtuig richting Gaza zetten. Dat ze het daar maar gaan oplossen.

bloedverwant
31 december 2008, 11:11
Een mogelijke aktie zou zijn : Alle Palestijntjes die hier met veel lawaai met hun vlaggen staan te zwieren en de ondergang, vernietiging van Israël scanderen, op het vliegtuig richting Gaza zetten. Dat ze het daar maar gaan oplossen.

Nog niet gevonden, die Palestijntjes van het soort dat u vermeld. Wel een paar forumhangers die denken dat het op de langer termijn "menselijker" zou zijn om Gaza van de kaart te vagen en het probleem zo op te lossen, dat wel.

Fiere Jood
31 december 2008, 12:30

Vandaag een manifestatie tussen de Plantijnlei en Turnhoutsebaan via de Kroonstraat.Iedereen die Hamas wil steunen is van harte welkom.

bloedverwant
31 december 2008, 13:09
Vandaag een manifestatie tussen de Plantijnlei en Turnhoutsebaan via de Kroonstraat.Iedereen die Hamas wil steunen is van harte welkom.

Jullie blijven het toch doen he, dat verkrachten van de waarheid?
Die betoging reageert TEGEN de Israëlische aanval, niet VOOR het Hamas-terrorisme

lantjes
31 december 2008, 14:34
Nog niet gevonden, die Palestijntjes van het soort dat u vermeld. Wel een paar forumhangers die denken dat het op de langer termijn "menselijker" zou zijn om Gaza van de kaart te vagen en het probleem zo op te lossen, dat wel.

Dat is nog eens een idee. Beter een "slechte" oplossing dan helemaal geen.

Fiere Jood
31 december 2008, 14:57
Jullie blijven het toch doen he, dat verkrachten van de waarheid?
Die betoging reageert TEGEN de Israëlische aanval, niet VOOR het Hamas-terrorisme

Masker is gevallen.
Je steunt niet Hamas maar bent tegen Israel om zich te verdedigen.

Fiere Jood
31 december 2008, 15:40
Tuuuuuuuuuuut , 15 seconden(sommige steden 45 sec.) : zoveel tijd hebben de Joden om zich gaan shuilhouden in hun bunkers.
Al jaren leven ze in miserie omdat er vanuit Gazastrook met raketten worden geschoten : enkel op burgerdoelen. Veel volwassenen en 33% van de kinderen in Sderot lijden aan een posttraumatische stress-stoornis.Naar werk of op familiebezoek gaan of met vrienden op straat te spelen is allang geen sprake meer.
Joden uit die steden namen nooit deel mee aan geen enkel kolonisatie en wonen in Israelische steden,die door gans de wereld erkend zijn.(buiten Hamas en extreem-Linkies)
Hamas was altijd barbaars,maar werd nog erger sinds Israel de kolonies in Gazastrook ontruimde.Er werd dubbel zoveel richting burgers geschoten.
Dezelfde Hamas erkend Israel nog altijd niet na 60 jaar,wil Israel van de map vegen,vermoord onschuldige burgers in naam van Alah en heeft haar eigen broeders(Fatah) op brutale wijze uit Gaza verdreven.In wijlen Gush Katif was de economie fantastisch,de duizenden Joden verdienden hun brood en duizenden Arabieren werkten voor hun :
“Gush Katif exporteerde 95% van alle insectenvrije sla en groenten ter wereld!! en 60% van de cherrytomaten! De totale export van de kassen in Gush Katif kwam op $100.000.000 (ja, honderd miljoen dollar), en dit was 15% van de landbouwexport van de Staat Israël.”
Sinds de Joden uit Gaza vertrokken werd er geen dag gewerkt-de gronden werden onvruchtbaar gemaakt-en werd er oorlog gevoerd op Israelische steden.
Hamas kondigde op de internationale pers dat ze met(de korte)bestand mee kappen.
Egypte en Fatah vroegen om de bestand te verlengen,Hamas weigerde.
Na enkele dagen non-stop beschieting richting Israelische burgers vroeg Israel om te stoppen,gaf een kans om geen tegenaanval te beginnen,maar Hamas lachte hun uit en maakte het Joodse leven verder een hel.
Israel begon een terechte tegenaanval die jammer genoeg ook burgersleven kostte.
Egypte,Fatah,Belgie(voor het eerst),Italie,Amerika,UK,Tsjechië,Duitsland enz... begrijpen de situatie en steunen Israel.

Maar ondanks alles blijven sommigen anti-Israel omdat langs de Hamaskant meer slahtoffers vielen dan de Israelische.:roll:
Cijfers dat is wat belangrijk is voor hen,niet de feiten !

Fiere Jood
31 december 2008, 16:12

Update ;

De protestactie die de Arabisch Europese Liga (AEL) in Borgerhout op poten had gezet tegen de bombardementen in de Gazastrook, loopt volledig uit de hand. Nadat de manifestatie ontbonden was, zijn betogers naar de joodse wijk in Antwerpen getrokken, waar rellen met de politie ontstonden.

Protest
De Arabisch Europese Liga hield vanaf 14 uur een protestactie in de Kerkstraat in Borgerhout. De manifestanten eisten de onmiddellijke stopzetting van de bombardementen in de Gazastrook en van het geweld tegen de burgerbevolking. Al tijdens de manifestatie in Borgerhout was er af en toe een verhit moment.

Joodse wijk
De situatie liep pas echt uit de hand toen de manifestatie omstreeks 15.15 uur werd ontbonden. Een groep betogers trok daarop naar de joodse wijk in Antwerpen. De politie had die wijk volledig afgesloten, waarop er een kat-en-muisspel ontstond. De situatie dreigt uit de hand te lopen, en omstreeks 15.25 uur kwam de politie met steeds meer manschappen ter plaatse.

Vernielingen
De betogers richtten ook heel wat vernielingen aan. Vooral autoruiten moesten eraan geloven, maar ook trams en bussen werden aangevallen. (belga/sam)

bloedverwant
31 december 2008, 16:16
Masker is gevallen.
Je steunt niet Hamas maar bent tegen Israel om zich te verdedigen.

Israel mag zich zoveel mogelijk verdedigen als het wil. Maar voor zover ik kan zien is ze nu vooral aan het aanvallen, zoals dat heet.

Paulus
31 december 2008, 16:19
Israel mag zich zoveel mogelijk verdedigen als het wil. Maar voor zover ik kan zien is ze nu vooral aan het aanvallen, zoals dat heet.

Is de aanval dan niet de beste verdediging meer?

Paulus.

bloedverwant
31 december 2008, 16:21
Tuuuuuuuuuuut , 15 seconden(sommige steden 45 sec.) : zoveel tijd hebben de Joden om zich gaan shuilhouden in hun bunkers.
Al jaren leven ze in miserie omdat er vanuit Gazastrook met raketten worden geschoten : enkel op burgerdoelen. Veel volwassenen en 33% van de kinderen in Sderot lijden aan een posttraumatische stress-stoornis.Naar werk of op familiebezoek gaan of met vrienden op straat te spelen is allang geen sprake meer.
Joden uit die steden namen nooit deel mee aan geen enkel kolonisatie en wonen in Israelische steden,die door gans de wereld erkend zijn.(buiten Hamas en extreem-Linkies)
Hamas was altijd barbaars,maar werd nog erger sinds Israel de kolonies in Gazastrook ontruimde.Er werd dubbel zoveel richting burgers geschoten.
Dezelfde Hamas erkend Israel nog altijd niet na 60 jaar,wil Israel van de map vegen,vermoord onschuldige burgers in naam van Alah en heeft haar eigen broeders(Fatah) op brutale wijze uit Gaza verdreven.In wijlen Gush Katif was de economie fantastisch,de duizenden Joden verdienden hun brood en duizenden Arabieren werkten voor hun :
“Gush Katif exporteerde 95% van alle insectenvrije sla en groenten ter wereld!! en 60% van de cherrytomaten! De totale export van de kassen in Gush Katif kwam op $100.000.000 (ja, honderd miljoen dollar), en dit was 15% van de landbouwexport van de Staat Israël.”
Sinds de Joden uit Gaza vertrokken werd er geen dag gewerkt-de gronden werden onvruchtbaar gemaakt-en werd er oorlog gevoerd op Israelische steden.
Hamas kondigde op de internationale pers dat ze met(de korte)bestand mee kappen.
Egypte en Fatah vroegen om de bestand te verlengen,Hamas weigerde.
Na enkele dagen non-stop beschieting richting Israelische burgers vroeg Israel om te stoppen,gaf een kans om geen tegenaanval te beginnen,maar Hamas lachte hun uit en maakte het Joodse leven verder een hel.
Israel begon een terechte tegenaanval die jammer genoeg ook burgersleven kostte.
Egypte,Fatah,Belgie(voor het eerst),Italie,Amerika,UK,Tsjechië,Duitsland enz... begrijpen de situatie en steunen Israel.

Maar ondanks alles blijven sommigen anti-Israel omdat langs de Hamaskant meer slahtoffers vielen dan de Israelische.:roll:
Cijfers dat is wat belangrijk is voor hen,niet de feiten !

Zonder water kun je geen cherrytomaten kweken, helaas. Tzou vriendelijk zijn als je het hele plaatje geeft. Ik ben er daarnaast redelijk van overtuigd dat de inwoners van Gaza evengoed aan post-traumatische stress leiden, maar daar hebt u geen onderzoek naar gedaan?
En ik vind het helemaal niet erg dat er meer Hamasslachtoffers zijn dan Israëlis. Voor mijn part schieten ze ze allemaal dood. Maar laat verdomme de burgers gerust. Dat geldt voor beide kanten.

bloedverwant
31 december 2008, 16:22
Is de aanval dan niet de beste verdediging meer?

Paulus.

Dat is een militaire vraag. Ik hou me daar niet mee bezig. Ik hou me bezig met humanitaire vragen. En vanuit humanitair standpunt was een aanval hier de slechts denkelijke piste.

Jozef Ostyn
31 december 2008, 17:00
Dat is een militaire vraag. Ik hou me daar niet mee bezig. Ik hou me bezig met humanitaire vragen. En vanuit humanitair standpunt was een aanval hier de slechts denkelijke piste.

Veel beter de terroristen laten doorgaan, nietwaar?

bloedverwant
31 december 2008, 17:03
Veel beter de terroristen laten doorgaan, nietwaar?

De huidige aanpak creërt evenveel terroristen als ze er doodt. Praten werkt, besef je dat eigenlijk?

bloedverwant
31 december 2008, 17:05
"MOSCOW, Dec 31, 2008 (AFP) - Hamas is ready to halt its attacks on Israel if Tel Aviv lifts its blockade of Gaza, Russia's foreign ministry announced on Wednesday."
http://www.zawya.com/Story.cfm/sidANA20081231T140611ZDEE38/Hamas%20ready%20to%20halt%20attacks%20if%20Israel% 20lifts%20Gaza%20blockade:%20Russia

Zie je, praten werkt. Zelfs de Russen doen het. Geef toe, slecht klinkt het niet he: geen raketten meer, grenzen open en vijandelijkheden stoppen.

Jozef Ostyn
31 december 2008, 17:09
"MOSCOW, Dec 31, 2008 (AFP) - Hamas is ready to halt its attacks on Israel if Tel Aviv lifts its blockade of Gaza, Russia's foreign ministry announced on Wednesday."
http://www.zawya.com/Story.cfm/sidANA20081231T140611ZDEE38/Hamas%20ready%20to%20halt%20attacks%20if%20Israel% 20lifts%20Gaza%20blockade:%20Russia

Zie je, praten werkt. Zelfs de Russen doen het. Geef toe, slecht klinkt het niet he: geen raketten meer, grenzen open en vijandelijkheden stoppen.

Ben u werkelijk zo dom? Of doet u gewoon alsof?

bloedverwant
31 december 2008, 17:12
Ben u werkelijk zo dom? Of doet u gewoon alsof?

Wat voor kwaad schuilt er in godsnaam in om dat voorstel op zijn minst te overwegen? Dat is in wezen hetzelfde bestand dat ze 6 maanden lang gehad hebben. Met dat verschil dan dat de grenzen nooit opengegaan zijn.

Jozef Ostyn
31 december 2008, 17:15
Wat voor kwaad schuilt er in godsnaam in om dat voorstel op zijn minst te overwegen? Dat is in wezen hetzelfde bestand dat ze 6 maanden lang gehad hebben. Met dat verschil dan dat de grenzen nooit opengegaan zijn.

Maar u liegt weeral. De grenzen zijn wel opengegaan voor hulpgoederen en zelfs nu kunnen hulpgoederen Gaza nog altijd binnen.
En het bestand werd door Hamas zelf opgezegd.
Wat u voorstelt is dat Israel zijn deuren wagewijd openzet voor zelfmoordterroristen.

bloedverwant
31 december 2008, 17:16
Maar u liegt weeral. De grenzen zijn wel opengegaan voor hulpgoederen en zelfs nu kunnen hulpgoederen Gaza nog altijd binnen.
En het bestand werd door Hamas zelf opgezegd.
Wat u voorstelt is dat Israel zijn deuren wagewijd openzet voor zelfmoordterroristen.

De grenzen zijn nooit OPENGEGAAN. Ze zijn bij momenten opengeweest, maar ze zijn nooit wagenwijd opengegaan zoals in dat bestand gevraagd werd.

Jozef Ostyn
31 december 2008, 17:18
De grenzen zijn nooit OPENGEGAAN. Ze zijn bij momenten opengeweest, maar ze zijn nooit wagenwijd opengegaan zoals in dat bestand gevraagd werd.

U wil dus inderdaad zelfmoordterroristen van Hamas ongehinderde toegang verschaffen tot Israel. Uw bedoelingen zijn in ieder geval duidelijk.

bloedverwant
31 december 2008, 17:22
U wil dus inderdaad zelfmoordterroristen van Hamas ongehinderde toegang verschaffen tot Israel. Uw bedoelingen zijn in ieder geval duidelijk.

Hamas heeft al een tijdje geen zelfmoordterroristen meer ingeschakeld, en na zo'n gebaar van Israël zou het volslagen krankzinnig geweest zijn om er terug mee te beginnen. Daarmee zou ze elk greintje sympathie op deze aardbol verloren hebben.
Als je geen vertrouwen hebt in je gesprekspartner, dan hoef je de moeite van het praten niet te doen. Maar wat ik opmerk is dat jij liever niet het risico loopt dat een zelfmoordterrorist mogelijkerwijs zichzelf opblaast in Israël (een verhaal met veel maar en misschien's dus), en daarom liever de aanpak van Israël steunt, waarbij al minstens 80 burgers zijn omgekomen (iets waar je toch al wat zelfmoordaanslagen voor zou nodig hebben).

Jozef Ostyn
31 december 2008, 17:32
Hamas heeft al een tijdje geen zelfmoordterroristen meer ingeschakeld, en na zo'n gebaar van Israël zou het volslagen krankzinnig geweest zijn om er terug mee te beginnen. Daarmee zou ze elk greintje sympathie op deze aardbol verloren hebben.
Als je geen vertrouwen hebt in je gesprekspartner, dan hoef je de moeite van het praten niet te doen. Maar wat ik opmerk is dat jij liever niet het risico loopt dat een zelfmoordterrorist mogelijkerwijs zichzelf opblaast in Israël (een verhaal met veel maar en misschien's dus), en daarom liever de aanpak van Israël steunt, waarbij al minstens 80 burgers zijn omgekomen (iets waar je toch al wat zelfmoordaanslagen voor zou nodig hebben).

Er zijn geen zelfmoordaanslagen meer geweest omdat Israel ze tegengehouden heeft, niet omdat Hamas ermee gestopt is. U bent moedwillig blind vor de fundamentele haat van Hamas tegenover Israel. Met Hamas valt geen vrede te sluiten. Israel heeft in de laatste decennia reeds herhaaldelijk risico's genomen voor de vrede (niet in het minst het opgeven van controle over Gaza) maar wat u vraagt is dat zij vrij baan geven aan mensen die gezworen hebben Israel te vernietigen.

bloedverwant
31 december 2008, 17:36
Er zijn geen zelfmoordaanslagen meer geweest omdat Israel ze tegengehouden heeft, niet omdat Hamas ermee gestopt is. U bent moedwillig blind vor de fundamentele haat van Hamas tegenover Israel. Met Hamas valt geen vrede te sluiten. Israel heeft in de laatste decennia reeds herhaaldelijk risico's genomen voor de vrede (niet in het minst het opgeven van controle over Gaza) maar wat u vraagt is dat zij vrij baan geven aan mensen die gezworen hebben Israel te vernietigen.

Ah, dat is het eerste wat ik daarvan hoor. Wanneer heeft de Israëlische politie een zelfmoordterrorist opgepakt? Of doelt u terug op die muur? De International Solidarity Movement geeft speciale cursussen over hoe Gaza binnen te komen en meestal lukt het hun activisten ook. Het zou me dan ook sterk verbazen mocht Hamas er niet in slagen haar terroristen over de muur te zetten, mocht ze dat willen.

longhorn
31 december 2008, 17:43
De AEL is alleszins al op hun gebruikelijke manier aan het actievoeren in Antwerpen: vandalisme en herrieschoppen.

Fiere Jood
31 december 2008, 17:47
Geen week gaat door dat geen 2 - 3 zelfmoordenaars op tijd worden opgepakt.Meestal krijgt Israel tips van Arabieren die voor een beetje geld verklikken.
Maar dat komt natuurlijk niet op Vrt,Vtm of De Gazet van Antwarp.

roskam
1 januari 2009, 13:35
De AEL is alleszins al op hun gebruikelijke manier aan het actievoeren in Antwerpen: vandalisme en herrieschoppen.

Yup... en in Brussel betoogden 'de Belgen' tegen de Joden in Israël. Dat was dan een paar dagen nadat in Anderlecht een aantal handelszaken werden overgeschilderd met hakenkruizen, davidsterren en slogans zoals 'KILL YOU' enz. In Antwerpen werd de Joodse kandelaar 's nachts door 'onbekenden' afgebroken en tegen de grond gegooid. Hij had er amper drie dagen gestaan.

Hieronder een foto van een 'Belgische' manifestatie in Brussel van gisteren 31.12 tegen de actie van het IDF in Gaza, vandaag nog met vlaggen straks met zelfmoordtuigen???

http://indymedia.be/nl/files/imagecache/node-page/DSC_0060_1.JPG

Francientje
1 januari 2009, 13:45
Aktievoeren: JA
Laten we van start gaan met de hele AEL kliek naar een Arabisch land te sturen.
Die personen hebben hier dus niets te maken.

Francientje
1 januari 2009, 13:56

Kamikaze terrorisme. Tiens, ik verneem net dat Israel tot een wapenstilstand zou bereid zijn op VOORWAARDE dat internationale waarnemers (Nato, zo vermoed ik) bereid zijn een waakzaam oog op Hamas en consoorten te komen
houden. dit om te verhinderen dat Hamas van een en ander gebruikt maakt om aan herbewapening te doen of opnieuw, al is het maar een vierde van
een raketje afschiet op Israel. Ik hoop dat iemand eraan gedacht heeft ook
de vrijlating van Gilad Shalid te eisen. Of is het lot van miljoenen Gazanen
dat Hamas niet eens waard?

Francientje
1 januari 2009, 14:04
Maar wat ik opmerk is dat jij liever niet het risico loopt dat een zelfmoordterrorist mogelijkerwijs zichzelf opblaast in Israël (een verhaal met veel maar en misschien's dus), en daarom liever de aanpak van Israël steunt, waarbij al minstens 80 burgers zijn omgekomen (iets waar je toch al wat zelfmoordaanslagen voor zou nodig hebben).

IK weet niet wat J. Ostyn daarover denkt maar dat is in elk geval en voor
honderd procent mijn opinie.
Waarom zou Israel als is het ook maar een kwart leven van iemand van
haar volk moeten wagen om een terrreurorganisatie als Hamas het leven
gemakkelijker te maken?
Een natie heeft trouwens dat recht niet.

Kallikles
1 januari 2009, 14:39
Kamikaze terrorisme. Tiens, ik verneem net dat Israel tot een wapenstilstand zou bereid zijn op VOORWAARDE dat internationale waarnemers (Nato, zo vermoed ik) bereid zijn een waakzaam oog op Hamas en consoorten te komen
houden. dit om te verhinderen dat Hamas van een en ander gebruikt maakt om aan herbewapening te doen of opnieuw, al is het maar een vierde van
een raketje afschiet op Israel. Ik hoop dat iemand eraan gedacht heeft ook
de vrijlating van Gilad Shalid te eisen. Of is het lot van miljoenen Gazanen
dat Hamas niet eens waard?

De Palestijnen vragen sinds tientallen jaren blauwhelmen onder VN-vlag. Israël heeft dit steeds geweigerd om haar moordpolitiek te kunnen verderzetten.

ministe van agitatie
1 januari 2009, 14:42
Aktievoeren: JA

Het recht op vereniging, op vrijheid van meningsuiting is dus voorbehouden voor een welbepaalde groep, met name de mensen die uw mening delen? Dat heet dictatuur.

Laten we van start gaan met de hele AEL kliek naar een Arabisch land te sturen.
Die personen hebben hier dus niets te maken.

Die personen zijn hier geboren en hebben de Belgische nationaliteit. Dyab Abu Jahjah is op dat vlak de grote uitzondering en hij zit in Libanon.

Francientje
1 januari 2009, 15:46
De Palestijnen vragen sinds tientallen jaren blauwhelmen onder VN-vlag. Israël heeft dit steeds geweigerd om haar moordpolitiek te kunnen verderzetten.

Geen VN. Nato troepen. En men vraagt ze niet de vrede te komen handhaven. Men vraagt ze om voor eerlijke waarnemers te komen spelen. En dus niet
om als levende schilden voor de Palestijnen te dienen. Of de Israeliers in de
weg te gaan laten als die op een raket willen reageren zoals het hoort.

Francientje
1 januari 2009, 15:54
Het recht op vereniging, op vrijheid van meningsuiting is dus voorbehouden voor een welbepaalde groep, met name de mensen die uw mening delen? Dat heet dictatuur.

Die personen zijn hier geboren en hebben de Belgische nationaliteit. Dyab Abu Jahjah is op dat vlak de grote uitzondering en hij zit in Libanon.

Laten we ze dan gauw denationalizeren. Ze hebben hier niets te maken.
Het recht op vereniging, op vrijheid van meningsuiting is imho overigens
alleen voorbehouden aan mensen die anderen datzelfde recht toestaan.
Dit gezegd zijnde...Wat heeft het recht op vereniging, op vrijheid van meningsuiting etc te maken met de meute die Antwerpen weer eens op stelten heeft gezet en een fikse pogrom zou hebben gehouden als de politie niet tussenbeide was gekomen? Kijk ik vraag zelfs niet dat ze in de nor worden gestopt. Ik vraag alleen dat men ze beleefd op een vliegtuig naar
hun moederland zet.

ministe van agitatie
1 januari 2009, 16:15
Laten we ze dan gauw denationalizeren. Ze hebben hier niets te maken.

Denationalizeren betekent privatiseren. U bedoelt wellicht hun nationaliteit afnemen.
Helaas: ze zijn hier geboren, het zijn Belgen, ze zijn hier opgegroeid en ze maken deel uit van onze samenleving. Of u het nu leuk vindt of niet.

Het recht op vereniging, op vrijheid van meningsuiting is imho overigens alleen voorbehouden aan mensen die anderen datzelfde recht toestaan.

Wat in dit geval dus zo is.

Wat heeft het recht op vereniging, op vrijheid van meningsuiting etc te maken met de meute die Antwerpen weer eens op stelten heeft gezet en een fikse pogrom zou hebben gehouden als de politie niet tussenbeide was gekomen?

Niets al zijn relletjes occasioneel het gevolg bij betogingen. dat is ook soms zo als staalarbeiders betogen of landbouwers. Men gaat daarom de boeren nog niet verbieden om te betogen, mag ik hopen.

Bovendien zijn organisatoren van een betoging verantwoordelijk voor een aantal dingen tot zij de betoging klaar en duidelijk ontbinden. Vanaf dan is de overheid/politie verantwoordelijk. Die hebben gisteren hun verantwoordelijkheid genomen: er zijn 13 relschoppertjes opgepakt.

Kijk ik vraag zelfs niet dat ze in de nor worden gestopt. Ik vraag alleen dat men ze beleefd op een vliegtuig naar
hun moederland zet.

Wat u vraagt is niet alleen onredelijk, het is ook onwettig. En dom bovendien. Als die relschoppertjes schuldig worden bevonden, dan zullen ze daar voor boeten. Met straffen of geldboetes of door het betalen van de schade. Dat heet een rechtsstaat en als anarcho-kommunist vind ik dat van alle systemen het minst slechte.

PollyCorrect
1 januari 2009, 16:17

Vergeet het belangrijkste niet: haat zaaien.

Die Hezbolla vriendjes teren op haat en voeden dat bij elkaar totdat ze aan zelfontploffing gaan doen omdat zo één mensenlichaam al die haat niet kan bevatten.

Kallikles
1 januari 2009, 16:26
Geen VN. Nato troepen. En men vraagt ze niet de vrede te komen handhaven. Men vraagt ze om voor eerlijke waarnemers te komen spelen. En dus niet
om als levende schilden voor de Palestijnen te dienen. Of de Israeliers in de
weg te gaan laten als die op een raket willen reageren zoals het hoort.

Nogmaals een bewijs dat Israël geen vrede wil, maar gewoon extra steun van de imperialistische bondgenoten om de Palestijnen nog meer te onderdrukken.

ministe van agitatie
1 januari 2009, 16:49
...omdat zo één mensenlichaam al die haat niet kan bevatten.

Er zijn blijkbaar heel wat dingen die u niet kan bevatten. Zoals verontwaardiging om een massamoord bijvoorbeeld. Zeker niet als die moord wordt uitgevoerd in oprdacht van een zionistische politiek.

Francientje
1 januari 2009, 17:02
[QUOTE=ministe van agitatie;3894930]Denationalizeren betekent privatiseren. U bedoelt wellicht hun nationaliteit afnemen.
Helaas: ze zijn hier geboren, het zijn Belgen, ze zijn hier opgegroeid en ze maken deel uit van onze samenleving. Of u het nu leuk vindt of niet.

De Algerijnse Joden waren dus ook in Algerije geboren en getogen. Maakten
daar eeuwenlang deel uit van de samenleving. Als vijfde rangs burgers uiteraard. Maar dat heeft de Algerijnen er niet van weerhouden ze buiten te schoppen hoor toen dat land onafhankelijk werd. Trouwens, de meesten van die kerels hebben de dubbele nationaliteit wat op zichzelf in Belgie volgens de Belgische wetten eigenlijk niet mag. Dus ja, denationalizeren (je kunt dat woord in verschillende betekenissen gebruiken volgens mij) en buitenschoppen. Pour l'exemple, zoals de
Fransen zeggen. Wedden dat het dan snel afgelopen zal zijn met deze
manier om zijn mening te uiten?

QuoteNiets al zijn relletjes occasioneel het gevolg bij betogingen. dat is ook soms zo als staalarbeiders betogen of landbouwers. Men gaat daarom de boeren nog niet verbieden om te betogen, mag ik hopen.

Bedoel je dat de boeren of de staalarbeiders diverse andere bevolkingsgroepen aanvallen tijdens hun betogingen? Of dat die hier betogen
om steun te bieden aan een bende Islam-boven-alles terroristen? Nee, ik
droom! Die mensen betogen gewoon voor hun boterham. En er is geen
sprake van dat ze daarbij platvoers racistisch, antisemitisch of discriminerend doen zoals jullie.

QuoteBovendien zijn organisatoren van een betoging verantwoordelijk voor een aantal dingen tot zij de betoging klaar en duidelijk ontbinden. Vanaf dan is de overheid/politie verantwoordelijk. Die hebben gisteren hun verantwoordelijkheid genomen: er zijn 13 relschoppertjes opgepakt.Quote

En alweer vrij gelaten. Maar die relschoppertjes zijn dus volgens mij niet
de echte schuldigen. De echte schuldigen zijn de organisatoren en die horen
dus niet in Belgie of in Europa thuis.

Quote Wat u vraagt is niet alleen onredelijk, het is ook onwettig. En dom bovendien. Als die relschoppertjes schuldig worden bevonden, dan zullen ze daar voor boeten. Met straffen of geldboetes of door het betalen van de schade. Dat heet een rechtsstaat en als anarcho-kommunist vind ik dat van alle systemen het minst slechte.

En hier met een vlag staan te zwaaien van een terroristische organisatie,
dat is dus wel wettig zeker?
Of gelden er in jouw rechtstaat twee maten twee gewichten?

Kallikles
1 januari 2009, 17:07
En hier met een vlag staan te zwaaien van een terroristische organisatie,
dat is dus wel wettig zeker?
Of gelden er in jouw rechtstaat twee maten twee gewichten?

Zwaaien met vlaggen van de VS en Israël, staten die hun ontstaan danken aan massamoord en ethnische zuivering en die er sindsdien nooit mee opghouden zijn, is voor jou blijkbaar minder een probleem.

PollyCorrect
1 januari 2009, 17:09
Ik hoop dat het zo snel mogelijk ophoudt.

That's all folks.

En verder zal ik blijven met de Israelische en de Amerikaanse vlaggen door de straten van Brussel lopen, mét keppeltje op.

Want ik heb zo'n veilig gevoel als ik dat doe.

Kallikles
1 januari 2009, 17:13
En verder zal ik blijven met de Israelische en de Amerikaanse vlaggen door de straten van Brussel lopen

Je bent dus voorstander van massamoord en ethnische zuivering?

Zwaaien met vlaggen van de VS en Israël, staten die hun ontstaan danken aan massamoord en ethnische zuivering en die er sindsdien nooit mee opghouden zijn, is voor jou blijkbaar minder een probleem.

PollyCorrect
1 januari 2009, 17:16
Je bent dus voorstander van massamoord en ethnische zuivering?

Uit de context halen ja, is dat *lles wat je kunt om jezelf nog wat belang te geven? :lol:

PollyCorrect
1 januari 2009, 17:17
Ik hoop dat het zo snel mogelijk ophoudt.

That's all folks.

En verder zal ik blijven met de Israelische en de Amerikaanse vlaggen door de straten van Brussel lopen, mét keppeltje op.

Yup.

Kallikles
1 januari 2009, 17:17
Uit de context halen ja, is dat *lles wat je kunt om jezelf nog wat belang te geven? :lol:

Antwoord gewoon op de vraag. Ben je voorstander van massamoord en ethnische zuivering?

Zo neen, waarom steun je dan staten die hun ontstaan daaraan verdanken en vandaag de dag verder gaan op de ingeslagen weg?

roskam
1 januari 2009, 17:29
Antwoord gewoon op de vraag. Ben je voorstander van massamoord en ethnische zuivering?

Vraag dat aan Hamas of Hezbollah of - om het even over iets anders hebben alhoewel het je niet interesseert: Generaal Laurent Nkunda die al zo'n half miljoen Congolezen heeft omgebracht en nog bijlange na niet aan het einde van zijn strooptocht bezig is....

Kallikles
1 januari 2009, 17:32
Vraag dat aan Hamas of Hezbollah of - om het even over iets anders hebben alhoewel het je niet interesseert: Generaal Laurent Nkunda die al zo'n half miljoen Congolezen heeft omgebracht en nog bijlange na niet aan het einde van zijn strooptocht bezig is....

Je verandert steeds van onderwerp als je het niet meer kan halen. Toevallig heb ik het al meermaals over Congo gehad, en ben je steeds weggelopen. Waarschijnlijk was de verwantschap tussen Nkunda en Israël te pijnlijk?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3894782&postcount=23

Francientje
1 januari 2009, 17:39

Zo neen, waarom steun je dan staten die hun ontstaan daaraan verdanken en vandaag de dag verder gaan op de ingeslagen weg?

Heb je het over Darfur of Algerije of zo?
Of over de plannen van Hamas voor de Israeliers?
Of over jullie grote vriend Mugabe?
Hoe komt het eigenlijk dat Chinezen, Russen, Moslims van ongeveer alle
soorten lustig hun gang mogen gaan zonder dat jullie ooit één woord van
protest laten horen? Dat jullie het absoluut normaal vinden dat de 'Palestijnen' die daar gewoon woonden (geen natie) best die 'vreemde indringers' die land hadden opgekocht voor drie keer meer dan het waard was mochten aanvallen etc etc maar lopen te krijsen over wat de
Amerikanen tweehonderd jaar geleden deden (erbij vergetend natuurlijk
dat we thans zonder die Amerikanen in een Germaanse ubermenschen dictatuur zouden leven -enfin, jij. Ik zou doodgewoon niet geboren zijn).
Betreffende die etnische zuivering van Israel: waar ga jij dat eigenlijk
halen? Of ben je vergeten dat de Palestijnen de bondgenoten waren van
de diverse Arabische landen die de Joden in de zee wilden smijten?

Kallikles
1 januari 2009, 17:58
maar lopen te krijsen over wat de
Amerikanen tweehonderd jaar geleden deden

Wat de Amerikanen 200 jaar geleden deden is een heel continent uitmoorden. Dat is een van de grootste genocides uit de geschiedenis der mensheid. Sindsdien hebben de Amerikanen hun imperialisme verder uitgebreid en is de lijst van hun slachtoffers alleen maar langer geworden: Korea, Vietnam, Panama, Grenada, ...

halen?

Onder andere bij de Israëlische historicus Benny Morris. Ooit al van gehoord?

PollyCorrect
1 januari 2009, 18:03

Ik vind dit nog steeds een uitstekend actiepunt.

Zal niet vergeten het morgen toe te passen. Bij de Turk hebben ze de beste Israelische dadels en kruiden.

roskam
1 januari 2009, 18:03

Het zou de discussie wel wat opkrikken als je een andere bandje zou willen afdraaien. Dit wordt eentonig.

Iets anders nu.

Hieronder een mooie foto van Tel Aviv getrokken vanaf de Yarkon rivier.

Vraag 1: Wat denk je Kallikles, gaan de Israëli's dat ooit afgeven aan de barbaren van Hamas? Tel Aviv werd in 1909 opgetrokken op een braakliggende duinenvallei aan het strand nabij Jaffa. Niks onteigingen of afkopen. Er was daar niks en er groeide zelfs geen sprietje gras.

Vraag 2: Moet volgens jou ook Tel Aviv worden afgegeven?

http://blog.joodsactueel.be/wp-content/uploads/2009/01/ta.jpg

Kallikles
1 januari 2009, 18:04
Het zou de discussie wel wat opkrikken als je een andere bandje zou willen afdraaien. Dit wordt eentonig.

Iets anders nu.

Hieronder een mooie foto van Tel Aviv getrokken vanaf de Yarkon rivier.

Vraag 1: Wat denk je Kallikles, gaan de Israëli's dat ooit afgeven aan de barbaren van Hamas? Tel Aviv werd in 1909 opgetrokken om een braakliggende duin aan het strand nabij Jaffa. Niks onteigingen of afkopen. Er was daar niks en er groeide zelfs geen sprietje gras.

Vraag 2: Moet volgens jou ook Tel Aviv worden afgegeven?

http://blog.joodsactueel.be/wp-content/uploads/2009/01/ta.jpg

Dat is dezelfde redenering als de Amerikanen tegen de indianen pleegden. Het gaat om wilden, we mogen hen dus ongestoord afmaken en hun eigendommen afpakken.

roskam
1 januari 2009, 18:05
Dat is dezelfde redenering als de Amerikanen tegen de indianen pleegden. Het gaat om wilden, we mogen hen dus ongestoord afmaken en hun eigendommen afpakken.

Tuttut, niet rond de pot draaien.

Je hebt nog niet geantwoord op vraag 1 en 2

Francientje
1 januari 2009, 18:11
Ja en je hoort dringend zijn laatste werken te lezen.
Maar je hebt nog altijd niet uitgelegd waarom je zo graag discrimineert.
Ik bedoel maar: Darfur, Mugabe, Tibeth etc, dat is nu.
Niet: tweehonderd jaar geleden.
Bovendien, voordat je de Amerikanen wat verwijt kijk je beter even in de spiegel.
Leopold de Tweede etc etc etc

PollyCorrect
1 januari 2009, 18:17

Weet je roskam, daarom vind ik die "discussies" hier totaal vuil en moddergooien: weinigen zéggen nog iets, en velen zoeken vooral om anderen aan te vallen die een andere mening hebben.

En ALS er dan eens iets gezegd wordt, zoals wat ik daarnet deed, dan worden woorden verdraaid, uit context gerukt en woorden in de mond gelegd die men helemaal niet gezegd heeft of wil zeggen.

Daarom ga ik er verder niet meer op in, op die provocaties. ;-)

Als ik echter iets te zeggen heb en daar zin in heb, dan zal ik dat echter wél doen.

Ik verspeel mijn energie niet aan het aangevallen worden en ingaan op zij die het "vuil" spelen. Laat ze dat maar in Gaza gaan doen. Kijken hoelang ze het volhouden.

;-)

roskam
1 januari 2009, 18:20
Weet je roskam, daarom vind ik die "discussies" hier totaal vuil en moddergooien: weinigen zéggen nog iets, en velen zoeken vooral om anderen aan te vallen die een andere mening hebben.

En ALS er dan eens iets gezegd wordt, zoals wat ik daarnet deed, dan worden woorden verdraaid, uit context gerukt en woorden in de mond gelegd die men helemaal niet gezegd heeft of wil zeggen.

Daarom ga ik er verder niet meer op in, op die provocaties. ;-)

Als ik echter iets te zeggen heb en daar zin in heb, dan zal ik dat echter wél doen.

Ik verspeel mijn energie niet aan het aangevallen worden en ingaan op zij die het "vuil" spelen. Laat ze dat maar in Gaza gaan doen. Kijken hoelang ze het volhouden.

;-)

Magnifiek! Fantasties! 8-)

Kallikles
1 januari 2009, 18:47
Tuttut, niet rond de pot draaien.

Jij bent diegene die rond de pot draait, roskam.

Je hebt nog niet geantwoord op vraag 1 en 2

Vraag 2 is een beleefde versie van Vraag 1 met "barbaren". Het is niet aan mij om op die vraag te antwoorden, maar aan de mensen wier grond de Israëli's gestolen hebben. Met hen zullen zij tot een redelijk vergelijk moeten komen. En een redelijk vergelijk betekent een leefbare Palestijnse staat voor *lle Palestijnen en met de nodige schadevergoedingen om opnieuw een normaal leven te kunnen opbouwen.

Mahalingam
1 januari 2009, 19:14
@Kallikles:
"Sindsdien hebben de Amerikanen hun imperialisme verder uitgebreid en is de lijst van hun slachtoffers alleen maar langer geworden: Korea,....."
Het is heel beteurenswaardig dat de USA (en de VN) zich gemengd hebben in de rechtvaardige strijd van het Koreaanse volk voor zelfbestuur.
Nu moet Zuid-Korea de zegeningen ontberen van het reëel bestaande socialisme, iets dat hun Noorder buren wel hebben tot hun grote vreugde. En ze hebben een erfelijk leider die met 99,9 procent van de stemmen democratisch door het volk gekozen is.
De toestand van het Zuid-Koreaanse volk dat zucht onder het juk van een mensonterende soort van ongebreideld kapitalisme, roert mij tot het diepst in mijn ziel.
Maar het Koreaanse volk geeft niet op. In het noorden zijn zij klaar voor de strijd en zijn ze bereid te sterven voor het ideaal om het socialisme over het hele schiereiland uit te breiden.

http://londonkoreanlinks.net/wp-content/uploads/2008/04/po-2.JPG

Dajjal
1 januari 2009, 19:20
In het noorden zijn zij klaar voor de strijd

Als ze er in slagen genoeg eten te vinden dan toch.

Kallikles
1 januari 2009, 19:24
Dit alles neemt niet weg dat de agressie tegen Korea verkeerd was. Dit conflict heeft duizenden mensenlevens gekost, en heeft niets opgelost. Destijds was Zuid-Korea een militaire dictatuur.

De rechtvaardige rechter
1 januari 2009, 22:52
Ik doe niet mee consumentenboycot. Daar is en blijft de gewone bevolking de pineut van. Die machthebbers gaan daar zeker geen sigaar minder voor roken.

Hoogmoed
1 januari 2009, 23:07
Heb je het over Darfur of Algerije of zo?
Of over de plannen van Hamas voor de Israeliers?
Of over jullie grote vriend Mugabe?
protest laten horen? Dat jullie het absoluut normaal vinden dat de 'Palestijnen' die daar gewoon woonden (geen natie) best die 'vreemde indringers' die land hadden opgekocht voor drie keer meer dan het waard was mochten aanvallen etc etc maar lopen te krijsen over wat de
Amerikanen tweehonderd jaar geleden deden (erbij vergetend natuurlijk
dat we thans zonder die Amerikanen in een Germaanse ubermenschen dictatuur zouden leven -enfin, jij. Ik zou doodgewoon niet geboren zijn).
halen? Of ben je vergeten dat de Palestijnen de bondgenoten waren van
de diverse Arabische landen die de Joden in de zee wilden smijten?

ikke onderwerpje veranderen ... ikke niet tegen kunne mensen mij met vinger wijzen :lol:

ministe van agitatie
1 januari 2009, 23:33

Is het dan toch pathologisch? Ik meende al zoiets te onderkennen.

ministe van agitatie
1 januari 2009, 23:57
[QUOTE]
De Algerijnse Joden waren dus ook in Algerije geboren en getogen. Maakten
daar eeuwenlang deel uit van de samenleving. Als vijfde rangs burgers uiteraard. Maar dat heeft de Algerijnen er niet van weerhouden ze buiten te schoppen hoor toen dat land onafhankelijk werd.

Dat Algerije (en andere Arabische landen) samen met het christendom een antisemitische politiek heeft gevoerd, is geweten. Dat heeft geen enkele relevantie voor onze houding ten opzichte van joden of moslims mag ik hopen. We gaan ons toch niet spiegelen aan een racistisch verleden om een racistische politiek op te baseren? Noch ten opzichte van joden, noch ten opzichte van moslims.
Overigens is dat racisme ook in Israël aanwezig. Ten opzichte van Beta Israël (klinkt als een testversie, men noemt hen ook Falasha's) maar ook ten opzichte van de Algerijnse joden die tot de Mizrachim behoren.

De Mizrachim hadden het niet makkelijk na hun vestiging in Israël. Ze waren verjaagd uit de landen waar ze eeuwen gewoond hadden en hadden meestal alles achter moeten laten. In Israël begonnen ze weer onder aan de maatschappelijk ladder. De Mizrachim zagen Israël als een stap terug. Daarbij komt dat de Mizrachim zeer veel verschillende talen spraken, wat de communicatie en integratie bemoeilijkte. De Mizrachim werden - net als andere vluchtelingen - in tentenkampen gehuisvest, waarna ze veelal terechtkwamen in kibbutzen. Dit was ook geen succes omdat de Mizrachim geen traditie van landbouw hadden. Economisch gezien hadden de Mizrachim het naar hun eigen mening moeilijker dan andere groepen in het jonge Israël.

In de eerste decennia was de kloof tussen Europese- en Oriëntaalse Joden vrij groot. Inmiddels zijn de Oriëntaalse Joden beter geïntegreerd in wat de Israëlische maatschappij is geworden. Toch blijven de Mizrachim economisch gezien wat achter bij van voormalige Europese Joden. Zo is het onderwijsniveau van Mizrachim beduidend lager dan dat van bijvoorbeeld de Asjhkenazim. In 2004 lag het gemiddelde inkomen van Mizrachim zo'n 35% lager dan het inkomen van Europese Joden.

Trouwens, de meesten van die kerels hebben de dubbele nationaliteit wat op zichzelf in Belgie volgens de Belgische wetten eigenlijk niet mag.

Het is ook niet zo tenzij u over heel andere cijfers beschikt dan ik.

Dus ja, denationalizeren (je kunt dat woord in verschillende betekenissen gebruiken volgens mij) en buitenschoppen. Pour l'exemple, zoals de Fransen zeggen.

U kletst maar wat verder uit uw nek als u zich daar goed bij voelt. Het is niet alleen onwenselijk, het k*n juridisch ook gewoon niet in een rechtsstaat. Zeker niet in de onze die gebonden is aan internationale rechtsregels.

Bedoel je dat de boeren of de staalarbeiders diverse andere bevolkingsgroepen aanvallen tijdens hun betogingen?

Neen, ik bedoel dat ook bij betogingen van boeren en staalarbeiders de zaak wel eens uit de hand loopt, er al eens een ruit sneuvelt of een agent zijn gezicht verbouwd wordt. Dat is de kostprijs van de democratie en de rechten die eraan verbonden zijn.

En er is geen sprake van dat ze daarbij platvoers racistisch, antisemitisch of discriminerend doen zoals jullie.

Wat bedoelt u met 'jullie'? Wil u beweren dat ik of mijn zoon racistisch, antisemitisch of platvloers gedaan heb op de betoging? Is dat een persoonlijke aanval? Een belediging? Een slip of the pen?

Maar die relschoppertjes zijn dus volgens mij niet
de echte schuldigen. De echte schuldigen zijn de organisatoren en die horen
dus niet in Belgie of in Europa thuis.

Gelukkig hebt u in de echte samenleving en het echte leven niets te zeggen en blijft het bij de onzin die u op politics.be post. Au fond is dat hier een goeie afvalcontainer. Voor klein gevaarlijk afval.

En hier met een vlag staan te zwaaien van een terroristische organisatie, dat is dus wel wettig zeker?

Ja natuurlijk is dat wettelijk toegelaten. Of geldt de vrijheid van meningsuiting alleen voor de juiste mening? Schaf die vrijheid dan maar af want dan is het schijn.

ministe van agitatie
2 januari 2009, 00:10
protest laten horen?

Zoiets kan je alleen schrijven als je selectief blind bent. ER zijn hier talloze threads over andere streken en conflicten waar kritiek wordt geuit op regeringen en staten.

erbij vergetend natuurlijk dat we thans zonder die Amerikanen in een Germaanse ubermenschen dictatuur zouden leven

De VS hebben zich in Europa gemoeid toen de Sovjets al aan de Duitse grenzen stonden en dat is ook de belangrijkste motivatie: vermijden dat de Sovjets heel nazi-Duitsland zouden bevrijden, want daar zag het er naar uit. We hadden dus waarschijnlijk een eerder Russische dictatuur van het proletariaat beleefd.
Waarmee niet gezegd is dat we de VS niet dankbaar moeten zijn voor hun engagement.

halen?

Bijvoorbeeld uit "De Etnische Zuivering van Palestina (http://www.stopdebezetting.com/wereldpers/boekbespreking-de-ethnische-zuivering-van-palestina-ilan-pappe.html)" door Ilan Pappe. Maar er zijn nog andere joodse historici die daarover geschreven hebben.

ministe van agitatie
2 januari 2009, 14:44
Vendredi 2 janvier de 16h30 * 18h

Sur les marches de la Bourse * Bruxelles

Dimanche 4 janvier de 11h30 * 12h

Grote markt , Leuven

Témoignages, poésie et minutes de silence pour les victimes.

Organisé par LeCoTo (www.3wr.be) avec le soutien plusieurs organisations locales.

« We vragen onze Belgische regering en de Europese Unie deze aanval te veroordelen en eisen de onmiddellijke opschorting van elke Europees-Israëlische samenwerking en de instelling van sancties tot Israël het internationaal recht respecteert ».

Lundi 5 janvier de 17h * 18h30

Rassemblement face au SPF Affaires étrangères – 15 rue des Petits Carmes – 1000 Bruxelles

Rassemblement silencieux, avec bandeau sur la bouche, pour dénoncer le silence assourdissant de la Communauté internationale face aux attaques que subissent les populations * Gaza.

Une délégation rencontrera le Ministre des Affaires étrangères, M. Karel de Gucht, pour demander une condamnation et réaction plus fermes de la part du gouvernement belge et de l’Union européenne.

vendredi 9 janvier de 12h30 * 13h30

257ème rassemblement pacifique et silencieux

Face * l’Ambassade d’Israël - 40, avenue de l’Observatoire * Uccle

pour dénoncer la non-application par Israël des résolutions des Nations Unies et de la IVème Convention de Genève

et demander la fin du siège de Gaza

Red_Dog
2 januari 2009, 14:56
ikke onderwerpje veranderen ... ikke niet tegen kunne mensen mij met vinger wijzen :lol:

Ben jij eigenlijk wel in staat om op een normale manier te discussiëren ?
In de korte periode dat ik hier post heb ik van jou nog niks anders gelezen dan spottende posts over mensen die het oneens met je zijn.

Kallikles
2 januari 2009, 15:34
Ben jij eigenlijk wel in staat om op een normale manier te discussiëren ?
In de korte periode dat ik hier post heb ik van jou nog niks anders gelezen dan spottende posts over mensen die het oneens met je zijn.

Hierop heb ik b.v. nog geen reacties van het pro-Israëlkamp gezien:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=3895660#post3895660

Red_Dog
2 januari 2009, 15:40
Hierop heb ik b.v. nog geen reacties van het pro-Israëlkamp gezien:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=3895660#post3895660

Niet gelezen, maar dat is nochtans simpel te weerleggen (Waarom hij dat aanhalt snap ik niet, slaat werkelijk nergens op).
Pierre Gemayel wou een onafhankelijk Libanon, zonder Franse heerschappij.
Dat iemand die hier non-stop zaagt over een vrij Palestina daar commentaar op heeft is wel grappig.
Laat nu net de familie Gemayel een van de meest uitgesproken anti-Syrië families zijn en meerdere moordaanslagen te verwerken kreeg en je hebt meteen een reden om oa Hezbollah niet te vertrouwen, dat zijn gewoon de marionetten van Damascus.
Letterlijk 4 posts verder is er een reactie.

Kallikles
2 januari 2009, 15:42
Niet gelezen, maar dat is nochtans simpel te weerleggen (Waarom hij dat aanhalt snap ik niet, slaat werkelijk nergens op).
Pierre Gemayel wou een onafhankelijk Libanon, zonder Franse heerschappij.
Dat iemand die hier non-stop zaagt over een vrij Palestina daar commentaar op heeft is wel grappig.
Laat nu net de familie Gemayel een van de meest uitgesproken anti-Syrië families zijn en meerdere moordaanslagen te verwerken kreeg en je hebt meteen een reden om oa Hezbollah niet te vertrouwen, dat zijn gewoon de marionetten van Damascus.

Pierre Gemayel was de leider van een extreem-rechtse groepering die aan de basis lag van de Libanese burgeroorlog.