PDA

View Full Version : En hoe zat dat weer met gitaartabs op internet?


BigF
6 augustus 2006, 01:04
Ik zoek daarjuist na lang nog eens een gitaartab op internet en wat blijkt?

Ik krijg paginas met verontrustende uitleg.
Illegal, justice, not available, court, offline,...

En bijna geen tabs meer te vinden. :shock:

Wat is er aan de hand?
En waar haal je nog deftige tabs tegenwoordig?

jules
6 augustus 2006, 11:33
Ik zoek daarjuist na lang nog eens een gitaartab op internet en wat blijkt?

Ik krijg paginas met verontrustende uitleg.
Illegal, justice, not available, court, offline,...

En bijna geen tabs meer te vinden. :shock:

Wat is er aan de hand?
En waar haal je nog deftige tabs tegenwoordig?

gevolg van een uitspraak vorig jaar dat tabs, (net als al die illegale MP3's) een schending van de wet op de auteursrechten vormen. Ik ben verbaasd dat het nog zolang geduurd heeft voor die uitspraak geïmplementeerd is want ze heeft toen al onmiddellijk voor paniek gezorgd. en terecht, want dit is een catastrofe :evil:

BigF
6 augustus 2006, 11:35
Daar wist ik niks van...

Maar beter laat dan nooit;

DAT TREKT OP NIKS!!!!
:evil:

BigF
6 augustus 2006, 11:37
Echt, daar ben ik nog geen beetje van over de zeik.

Fuckers...

jules
6 augustus 2006, 11:56
Echt, daar ben ik nog geen beetje van over de zeik.

Fuckers...

binnenkort kunnen we tabs illegaal binnenhalen via Kazaa zeker ...

De verkopers van partiturenboeken gaan hun winsten terug zien stijgen zekerst. Dat zijn dan ook de enigen die allicht blij zijn met die uitspraak. :evil:

BigF
6 augustus 2006, 12:21
Ik vind dat ongeveer hetzelfde als schildercursussen verbieden...

Echt, ik zie het nut er niet van in...

En partituurboekenverkopers zijn nu eenmaal de dupe van een nieuw medium als internet. Heel jammer voor hen hoor, daar niet van, maar de wereld staat niet stil eh?

Jaani_Dushman
6 augustus 2006, 12:42
Ik vind dat ongeveer hetzelfde als schildercursussen verbieden...

Echt, ik zie het nut er niet van in...

En partituurboekenverkopers zijn nu eenmaal de dupe van een nieuw medium als internet. Heel jammer voor hen hoor, daar niet van, maar de wereld staat niet stil eh?Laat ons dan ineens ook treinen verbieden omdat de hoefsmit daar de dupe van is...

pinbag
6 augustus 2006, 14:17
zoek op mirc en dergelijke ;o

Havana
7 augustus 2006, 11:00
Ik gebruik geen tabs,
maar je kan ze toch nog vinden op het net...

bijv: http://www.ultimate-guitar.com/

Jazeker
7 augustus 2006, 11:03
binnenkort kunnen we tabs illegaal binnenhalen via Kazaa zeker ...
:magniet:

Sharman Networks, producent van Kazaa, een van de oudste software voor online ruilnetwerken, heeft een schikking getroffen met 's werelds grootste platenlabels Universal, Sony BMG, EMI en Warner. Het betaalt de labels ruim 100 miljoen dollar. Daarnaast heeft Sharman zich vastgelegd om direct 'legaal te gaan', wat zoveel betekent dat het streng zal optreden tegen de verspreiding van illegaal, auteursrechtelijk materiaal en de software alleen voor legitieme doeleinden zal (laten) inzetten.

De muziekindustrie stopt wereldwijd de juridische strijd tegen Kazaa. "Ze hebben tijd genoeg gehad zich daarop voor te bereiden", aldus John Kennedy van de International Federation of the Phonographic Industry tegenover nieuwsdienst Reuters. De aanpak van ruilsoftware voor zogeheten p2p-netwerken is een speerpunt van de muziek- en filmindustrie.

Rechtszaken leidden al tot het verdwijnen van Grokster en WinMX in 2005. Andere diensten wisselden van eigenaar en weer anderen probeerden een legitiem bedrijfsplan zoals Napster deed, toen het in 2003 herlanceerde als legale muziekwinkel. De schikking van ruim 100 miljoen dollar is een overwinning voor de entertainmentindustrie.

Voor alle gesloten of gewijzigde diensten zijn inmiddels varianten opgedoken, die veelal geen duidelijk hoofdkantoor hebben zoals Sharman dat wel heeft. "Het is een forse jurdische overwinning en een met symbolische waarde", citeert Reuters een analist, "maar of het piraterij daadwerkelijk terugdringt [is de vraag]: mensen zijn al lang geleden naar andere ruilnetwerken overgestapt." Sharman-directeur Nikki Hemming stelt in een verklaring "dat alle betrokken partijen inzien dat de tijd rijp is voor samenwerking."

Tantist
7 augustus 2006, 12:45
Echt, daar ben ik nog geen beetje van over de zeik.

Fuckers...

Ik zou zeggen, het usenet archief...

exodus
7 augustus 2006, 15:12
Je kan het volledige mysongbook archief afhalen via share programmas. Ze zijn nu niet meer beschikbaar op mysongbook. Het zijn tabs in guitar pro formaat.

BigF
7 augustus 2006, 15:54
Ik zou zeggen, het usenet archief...
Het probleem is niet zozeer dat ze niet meer te vinden zijn (dat valt altijd wel te omzeilen), maar des te meer dat er tegenwoordig uit alles munt geslagen moet worden en dat dan tegelijkertijd de alternatieven gewoon verboden worden.

Mij geen probleem dat iemand boeken uitgeeft met tabs en daar zijne kost mee verdient, maar laat de tabs op internet gerust. Die uitgever moet maar zorgen dat hij iets extra kan bieden bij zijn boeken (kwaliteit bv, das op internet vaak een probleem) zodat ze toch nog verkopen.

En wat gitaartabs nu met auteursrechten te maken hebben ontgaat mij eerlijk gezegd wel een beetje.

Maar hieronder gaat er vast iemand mij dat seffens eens haarfijn uitleggen.
Hoop ik...

Jazeker
7 augustus 2006, 16:11
Psst, BigF

http://groups.google.com/group/alt.guitar.tab?lnk=gschg

jules
7 augustus 2006, 20:24
op de officiële sites van artiesten vind je trouwens vaak ook tabs. Altijd de moeite waard om er eens langs te surfen

Pelgrim
8 augustus 2006, 01:27
ik vind dat we met zijn allen ee nmassaal-downloaden actie moeten doen. Bvb op een bepaalde afgesproken dag met duizenden een heleboel films en muziek downloaden.

Jazeker
8 augustus 2006, 01:31
ik vind dat we met zijn allen ee nmassaal-downloaden actie moeten doen. Bvb op een bepaalde afgesproken dag met duizenden een heleboel films en muziek downloaden.

Downloaden van... ?

Ik snap het punt niet van die actie...

Pelgrim
8 augustus 2006, 01:52
Ten strijde gaan tegen het cultureel fascisme van Sabam en toestanden uiteraard.

netslet
8 augustus 2006, 02:03
Ten strijde gaan tegen het cultureel fascisme van Sabam en toestanden uiteraard.

Eerder ten nadele van de reguliere internet-gebruiker, die zal z'n surf-snelheid die dag ook wel zien dalen.

SABAM haalt er geen enkel nadeel uit, films of muziek downloaden is immers geen diefstal. SABAM kan er zelfs nog voordeel uit halen door te refereren naar de negatieve gevolgen (vertraging surf-snelheid) van deze actie.

ingenious
8 augustus 2006, 03:11
in de krant stond een artikel over hoe de prijzen van de festivals de voorbije jaren verdubbelden. 1 van de belangrijkste redenen die men aanhaalde was dat door het downloaden de artiesten geen inkomsten meer hebben en ze daarom meer vragen voor optredens. maar dus, aangezien ik nu schandalig veel voor een ticketje moet betalen, moet ik dan niet meer betalen voor cd's?

netslet
8 augustus 2006, 03:48
in de krant stond een artikel over hoe de prijzen van de festivals de voorbije jaren verdubbelden. 1 van de belangrijkste redenen die men aanhaalde was dat door het downloaden de artiesten geen inkomsten meer hebben en ze daarom meer vragen voor optredens. maar dus, aangezien ik nu schandalig veel voor een ticketje moet betalen, moet ik dan niet meer betalen voor cd's?

Tuurlijk moet je de prijs voor een cd betalen die de aanbieder ervan aan jou vraagt. Als je zonder medeweten en goedkeuren een goed van de rechtmatige eigenaar van dat goed afpakt pleeg je een vorm van geweld, namelijk diefstal. CD's zijn in weze een schaars goed. Informatie daarentegen is geen schaars goed (de kosten van de reproductie van de informatie buiten beschouwing gelaten), maar er wordt een artificiële schaarste gecreëerd van bovenaf dmv Intellectueel Eigendomsrecht.

Ik vraag mij trouwens af waar iedereen de info haalt dat de muziek-industrie in zijn geheel massaal minder geld verdient dan vroeger en dat dit dan ook nog eens bijna exclusief te wijten valt aan het downloaden.

Cijfers van RIAA spreken dit nochtans tegen (bron (http://www.riaa.com/news/marketingdata/pdf/2005consumerprofile.pdf))

jules
8 augustus 2006, 10:33
Ik vraag mij trouwens af waar iedereen de info haalt dat de muziek-industrie in zijn geheel massaal minder geld verdient dan vroeger en dat dit dan ook nog eens bijna exclusief te wijten valt aan het downloaden.

Cijfers van RIAA spreken dit nochtans tegen (bron (http://www.riaa.com/news/marketingdata/pdf/2005consumerprofile.pdf))
volgens jou cijfers :
1996 : 12.533
2005 : 12.269
lijkt me toch een achteruitgang. Vergeet immers ook de inflatie niet.
Geen idee hoe de situatie in het buitenland is, amar Belgische platenmaatschappijen hebben tegenwoordig minder volk in dienst dan 10 jaar terug. en een hele hoop Belgische artiesten kan enkel nog CD's uitbrengen als ze er zélf genoeg geld voor op tafel leggen.

Pelgrim
8 augustus 2006, 10:46
een goede evolutie dus. Hoe meer de muziekindustrie verliest, hoe meer muziek terug kunst en cultuur gaat worden.
Doe zo voort, piraten :-D