PDA

View Full Version : Met welke hand schrijf je?


Weezer
8 augustus 2006, 18:36
Naast alle muziek en sekstopics eens wat anders :lol: Ik lees hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Linkshandig) net dat 10 tot 15% van de mensheid linkshandig is, of 85 tot 90% rechtshandig, zo je wilt en dat je zelfs tweehandig kan zijn. Dus ik wou eens peilen hoe de verhoudingen hier liggen...

Metternich
8 augustus 2006, 18:42
Ik kan met beide handen schrijven al gaat het het beste met rechts.

Weezer
8 augustus 2006, 18:49
Ik ben dus linkshandig. En vergeten de peiling publiek te maken...:oops:

Firestone
8 augustus 2006, 18:51
Ik ben dus linkshandig. En vergeten de peiling publiek te maken...:oops:Misschien wat slijmen bij een mod om het alsnog aan te passen ...

Apocalyps
8 augustus 2006, 18:53
Met de mijne uiteraard.

zorlac
8 augustus 2006, 18:56
Linkshandig en linksvoetig.......vandaar da mijne wiskunde op geen kl*ten trok:-)

Maar eten doe ik op de rechtse manier8O

circe
8 augustus 2006, 18:57
met mijn middelste.

Nick_
8 augustus 2006, 19:15
linkshandig

(rechtsvoetig)

Kim
8 augustus 2006, 19:16
Ik ben rechtshandig.

Havana
8 augustus 2006, 20:59
Ik ben rechtshandig.

Wat een toeval !!! Ik ook !!! :-D

Bad Attila
8 augustus 2006, 21:04
Wat een toeval !!! Ik ook !!! :-D

En ik die dacht dat ik de enige was ... :-(

pinbag
8 augustus 2006, 21:10
Ik heb een moment mijn links-hand getraind om te schrijven maar het is tijd-consumerend...

zorlac
8 augustus 2006, 21:20
Ik heb zelfs een klap gekregen van een (oubollige) leraar omdat ik links schreef. Hij verplichtte me om met rechts te schrijven8O ....en zolang is da nog ni geleden.....ik vermoed in '90 ofzo.
Toen dacht ik...lang leve de vooruitgang.:?

Heeft iemand anders(linkshandige) dezelfde ervaringen?

Geertje
8 augustus 2006, 21:21
Links !

Everytime
8 augustus 2006, 21:23
Linksachtig!

Zeno!
8 augustus 2006, 21:39
Ik doe alles rechts

Apocalyps
8 augustus 2006, 21:44
Ik doe alles rechts

Dan zal je linkse kant er maar slapjes bij hangen...

Jaani_Dushman
8 augustus 2006, 21:53
Dan zal je linkse kant er maar slapjes bij hangen...Urbanus in 't leger: "ik kreeg kik daar nen hele dag te horen: "links, links, links,..." mijn linkerbeen was ondertussen zo een overgespierd ding geworden, en mijn rechter een klein verkalkt stokske..."

Apocalyps
8 augustus 2006, 21:59
Urbanus in 't leger: "ik kreeg kik daar nen hele dag te horen: "links, links, links,..." mijn linkerbeen was ondertussen zo een overgespierd ding geworden, en mijn rechter een klein verkalkt stokske..."

Rofl!

Weezer
8 augustus 2006, 22:10
Ik heb zelfs een klap gekregen van een (oubollige) leraar omdat ik links schreef. Hij verplichtte me om met rechts te schrijven8O ....en zolang is da nog ni geleden.....ik vermoed in '90 ofzo.
Toen dacht ik...lang leve de vooruitgang.:?

Heeft iemand anders(linkshandige) dezelfde ervaringen?

Jups! Want links schrijven vond de juf maar lelijk :? wat in mijn geval ook wel klopt eerlijk gezegd. Sterker nog; m'n oom was oorspronkelijk ook linkshandig, maar bij hem bond de meester z'n linkerarm gewoon op z'n rug, toen moest'ie wel rechts schrijven...

lombas
8 augustus 2006, 22:12
Ik ben rechtshandig, maar soep eten doe ik met mijn linkerhand, net als water of wijn uitschenken.

Weezer
8 augustus 2006, 22:19
Ik knip met m'n rechterhand, wegens gebrek aan linkshandige scharen op mijn vroegere basisschool zo aangeleerd.

BigF
8 augustus 2006, 22:54
Ik doe alles rechts, behalve met een geweer schieten.
Dat doe ik links.

BitterSweet
8 augustus 2006, 23:03
Ik heb zelfs een klap gekregen van een (oubollige) leraar omdat ik links schreef. Hij verplichtte me om met rechts te schrijven8O ....en zolang is da nog ni geleden.....ik vermoed in '90 ofzo.
Toen dacht ik...lang leve de vooruitgang.:?

Heeft iemand anders(linkshandige) dezelfde ervaringen?

Ik ben zowel linkshandig als rechtshandig,meer links dan rechts,maar bepaalde dingen zoals mijnen biefsteak snijden doe ik beter rechts.
Ik heb jaren voetbal gespeeld en kon zowel links als rechts voorzetten en op doel trappen.
Mijne schoolmeester in de lagere school verplichte mij om rechts te schrijven,maar uiteraard kan ik het ook links.

Ke Nan
8 augustus 2006, 23:07
Ik ben rechtshandig.

Kut! Ik dacht echt de enige te zijn. :-(

longhorn
8 augustus 2006, 23:10
Ik doe alles rechts, behalve met een geweer schieten.
Dat doe ik links.

Deze ook. Ook het peuteren in de neus wordt door mijn linkerhand gedaan. De rest rechts.

Zijne Heerlijkheid
9 augustus 2006, 00:49
Rechts.

(Wat een achterlijke leerkrachten hadden sommigen hier....)

Jazeker
9 augustus 2006, 01:11
Ik dacht dat meesten hier al wel konden raden dat ik erg rechts ben.

vlijmscherp
9 augustus 2006, 08:48
rechts schrijven, alles wat met "techniek" te maken heeft rechts, zoals knippen. kracht zit in mijn linkerkant. maar met de tijd heb ik geleerd om tweehandig te worden. alhoewel mijn vriendin zegt dat ik driehandig ben: linkshandig, rechtshandig maar vooral onhandig.

duveltje382
9 augustus 2006, 08:53
Ik kan niet schrijven dus ........................

Thomas-
9 augustus 2006, 10:40
Rechts.

Schrijven met links lukt een klein beetje.

Geertje
9 augustus 2006, 11:09
Ik doe alles rechts, behalve met een geweer schieten.
Dat doe ik links.

:-)

Ik had eerst "met een geweer" niet gelezen.

stropkeuh
9 augustus 2006, 21:17
Ik kan niet schrijven dus ........................

Maar typen wel dus.....

Piet Hein
10 augustus 2006, 13:06
Ik ben ne rechtse met 2 linkse handen ;-)

Boadicea
10 augustus 2006, 14:40
Ik ben rechts, maar niet zo bijster handig.

SpaceRunner
10 augustus 2006, 14:47
Het is leuk linkshandig te zijn.

Ik lees af en toe weleens berichtjes dat linkshandigen op bepaalde vlakken een voorsprong zouden hebben. Of er iets van waar is, is natuurlijk een andere zaak. :-)

BigF
10 augustus 2006, 22:12
Ik kan zowel rechts als links schrijven;
kijk maar;

Rechts

Links

Knap he?
*applaus*

:roll:

Jazeker
11 augustus 2006, 00:01
Ik kan zowel rechts als links schrijven;
kijk maar;

Rechts

Links

Knap he?
*applaus*

:roll:
En dit dan:

rechts en links tezamen.

tienvingertypen :cheer:



azerty http://users.telenet.be/Jazeker/_misc/pom.gif

qwerty :cheer:

Jazeker
11 augustus 2006, 00:03
Kan iemand me eraan herinneren om een lobby op te richten om dat griezelige azerty klavier te verbieden op Vlaemssche bodem ?

Duupje
11 augustus 2006, 00:28
Ik heb zelfs een klap gekregen van een (oubollige) leraar omdat ik links schreef. Hij verplichtte me om met rechts te schrijven8O ....en zolang is da nog ni geleden.....ik vermoed in '90 ofzo.
Toen dacht ik...lang leve de vooruitgang.:?

Heeft iemand anders(linkshandige) dezelfde ervaringen?

Jep, begon ook links te schrijven, tot overgrote ergernis van de leerkrachten die mij verplichtten rechts te schrijven.
Ben dan nu zowel links- als rechtshandig. En wat nu net het verschil maakt dat rechtshandig zovele beter is dan linkshandig...geen flauw idee.
Krijgen linkshandigen dan geen plekske in den hemel mss? :twisted:

Jazeker
11 augustus 2006, 00:37
Jep, begon ook links te schrijven, tot overgrote ergernis van de leerkrachten die mij verplichtten rechts te schrijven.
Ben dan nu zowel links- als rechtshandig. En wat nu net het verschil maakt dat rechtshandig zovele beter is dan linkshandig...geen flauw idee.
Krijgen linkshandigen dan geen plekske in den hemel mss? :twisted:

Ik weet niet wat jouw leeftijd is, maar ik zou het zorgwekkend vinden mocht dat verplicht rechts leren schrijven vandaag nog zou worden toegepast 8O