PDA

View Full Version : De Libanezen begraven hun doden, dus wat doet Israel?

Flippend Rund
8 augustus 2006, 20:59
Gewoon de begrafenisstoet bombarderen, natuurlijk!

IAF strikes funeral procession in south Lebanon, killing 14 http://www.haaretz.com/hasen/images/0.gif
By Amiram Barkat, Haaretz Correspondent and News Agencies http://www.haaretz.com/hasen/images/0.gif

Israel Air Force air strikes hit near a funeral procession in south Lebanon on Tuesday, sending some of the 1,500 mourners running in panic and killing at least 14 people, witnesses and the town's mayor said.

pinbag
8 augustus 2006, 21:02
Sympathieke jongens die israeli's.

labyrinth
Gewoon de begrafenisstoet bombarderen, natuurlijk!

Waarschijnlijk dachten ze dat er daar een raket in verborgen was........ :-(

Flippend Rund
Sympathieke jongens die israeli's.

Altijd in voor een practical joke

pinbag
8 augustus 2006, 21:06

Wel ik vind het schandalig maar daar trekken die kerels (en israel) niks van aan. :? Zijt er maar zeker van dat die kerels voor een groot deel hune cola aan het drinken zijn en hun pakske chips...

Voor de libanezen is het een drama van tereur en wanhoop..., hun hele wereld valt in duigen....

labyrinth
8 augustus 2006, 21:10

In Amerika mochten ze de lijkkisten met gesneuvelde soldaten uit Irak niet eens fotograferen....... in Libanon mogen ze dus nog eens extra gebombardeerd worden.
Je moet je plaats in de wereld kennen .......

Apocalyps
8 augustus 2006, 21:18
Dat spelletje begint daar meer en meer op een mister Bean serie te lijken, met nadruk op 'lijken'.

labyrinth
8 augustus 2006, 22:06
Dat spelletje begint daar meer en meer op een mister Bean serie te lijken, met nadruk op 'lijken'.

Even onhandig maar heel wat minder grappig.
Volgens sommigen liepen daar 1500 mensen........ ze moeten gedacht hebben dat het om een wapenconvooi ging.
Ze worden wat wapenofoob.
't Is eigenlijk allemaal niet echt om te lachen.

Chipie
8 augustus 2006, 22:07
Hoe kan een mens zo eenzijdig zijn? :oops:

labyrinth
8 augustus 2006, 22:13
Hoe kan een mens zo eenzijdig zijn? :oops:
Absoluut Chipie.

Samsa
8 augustus 2006, 22:17
niet verwonderlijk:

"Israël wil 'alle voertuigen' in Zuid-Libanon bombarderen

Israël heeft vandaag gewaarschuwd dat het eender welk voertuig zal bombarderen dat zich bezuiden de Litanirivier, in Zuid-Libanon, beweegt. De waarschuwing kwam er in de vorm van pamfletten die door Israëlische jets boven de zuidelijke havenstad Tyrus werden uitgestrooid.

Elk bewegend voertuig zal worden gebombardeerd "op verdenking van het transporteren van raketten en wapens voor de terroristen", zo luidt het op de pamfletten. Met "terroristen" bedoelt Israël de Hezbollahmilities. De briefjes waren gericht "aan het Libanese volk" en getekend "de staat Israël". De waarschuwing geldt niet voor "humanitaire voertuigen".

Twee weken geleden al had de Israëlische justitieminister Haim Ramon de bevolking van het gebied -vanaf de grens tot de Litani zo'n 25 kilometer breed- gewaarschuwd, de streek te ontvluchten. Wie achterbleef, zou door Israël automatisch als "terrorist" worden beschouwd.

Door het gebied te ontvolken - tegenstanders beschrijven de actie dan weer als "etnische zuivering" - hoopt Tel Aviv een "bufferzone" te creëren, die moet verhinderen dat nog Katjoesjaraketten op Israëlisch grondgebied terechtkomen. "

bron: de morgen, http://www.demorgen.be/telex/?news=own1155035021

labyrinth
8 augustus 2006, 22:28
niet verwonderlijk:

"Israël wil 'alle voertuigen' in Zuid-Libanon bombarderen

Israël heeft vandaag gewaarschuwd dat het eender welk voertuig zal bombarderen dat zich bezuiden de Litanirivier, in Zuid-Libanon, beweegt. De waarschuwing kwam er in de vorm van pamfletten die door Israëlische jets boven de zuidelijke havenstad Tyrus werden uitgestrooid.

Elk bewegend voertuig zal worden gebombardeerd "op verdenking van het transporteren van raketten en wapens voor de terroristen", zo luidt het op de pamfletten. Met "terroristen" bedoelt Israël de Hezbollahmilities. De briefjes waren gericht "aan het Libanese volk" en getekend "de staat Israël". De waarschuwing geldt niet voor "humanitaire voertuigen".

Twee weken geleden al had de Israëlische justitieminister Haim Ramon de bevolking van het gebied -vanaf de grens tot de Litani zo'n 25 kilometer breed- gewaarschuwd, de streek te ontvluchten. Wie achterbleef, zou door Israël automatisch als "terrorist" worden beschouwd.

Door het gebied te ontvolken - tegenstanders beschrijven de actie dan weer als "etnische zuivering" - hoopt Tel Aviv een "bufferzone" te creëren, die moet verhinderen dat nog Katjoesjaraketten op Israëlisch grondgebied terechtkomen. "

bron: de morgen, http://www.demorgen.be/telex/?news=own1155035021

Hoe dan ook, het is toch heel erg dat mensen die hun huis niet willen verlaten automatisch als terrorist worden beschouwd. Gevangen in eigen streek, zijn ze nu ook nog gevangen in eigen huis vermits ze zich niet meer mogen verplaatsen. Eigenlijk is Zuid-Libanon één grote gevangenis geworden voor de Libanezen die niet gevlucht zijn en is Noord-Libanon één groot vluchtelingenkamp geworden voor hen die wel gevlucht zijn.
En bovendien bombarderen ze nu ook nog lijkkisten.
Boem ik bombardeer u dood, en om zeker te zijn dat u en niet een raket wel in de kist zat krijg je er nog eentje bij.....
:crazyeye:

carlgustaaf
8 augustus 2006, 22:34
Sympathieke jongens die israeli's.ik denk toch dat het een raar gevoel moet zijn, als je in zo een klein landje woont, en omringd bent door een heleboel grote landen, allemaal bevolkt met woeste islamieten die uw dood en totale uitroeing wensen, en daarvoor tot alles in staat zijn, zelfs zichzelf laten ontploffen...
Volgens mij moet dat wel op die mensen (de joden) hun zenuwen werken, en dat loopt dan uit op zulke slachtingen zoals nu.

Samsa
8 augustus 2006, 22:39
ik denk toch dat het een raar gevoel moet zijn, als je in zo een klein landje woont, en omringd bent door een heleboel grote landen, allemaal bevolkt met woeste islamieten die uw dood en totale uitroeing wensen, en daarvoor tot alles in staat zijn, zelfs zichzelf laten ontploffen...
Volgens mij moet dat wel op die mensen (de joden) hun zenuwen werken, en dat loopt dan uit op zulke slachtingen zoals nu.
ondanks dat hamas verkozen is, is ongeveer 80% van de palestijnse bevolking gewonnen voor een tweestatenoplossing, waarbij de grenzen die zouden zijn van voor 1967, wat betekent dat 80% van de palestijnen content is met 22% van het hele gebied. en dat ondanks alle pesterijen, diefstal, verwoestingen, 'collateral damage' en oorlogen, zoals die vandaag. zo woest zijn al die islamieten nu duidelijk ook weer niet.
enfin, het zou me niet verwonderen dat dat cijfer van 80% intussen gezakt is met alles wat de laatste maand al gebeurd is, wat zou betekenen dat israels politiek in elk geval niet tot meer vrede zal leiden.

het gaat natuurlijk om veel meer dan enkel een uitbarsting van frustratie van de kant van de israeli's. dit gaat om (geo)politiek, mediamanipulatie, olie en ga zo maar door

pinbag
8 augustus 2006, 22:43
ik denk toch dat het een raar gevoel moet zijn, als je in zo een klein landje woont, en omringd bent door een heleboel grote landen, allemaal bevolkt met woeste islamieten die uw dood en totale uitroeing wensen, en daarvoor tot alles in staat zijn, zelfs zichzelf laten ontploffen...

En anderzijds zijn ze lichtjes bruine mensen-fobie.

Apocalyps
8 augustus 2006, 22:47
Hoe dan ook, het is toch heel erg dat mensen die hun huis niet willen verlaten automatisch als terrorist worden beschouwd. .....

De avondklok is ingesteld, iedereen die zich buitenshuis bevindt wordt nu ook als terrorist beschouwd. Wat moeten de Libanese burgers nu eigenlijk doen?

longhorn
8 augustus 2006, 22:51
De avondklok is ingesteld, iedereen die zich buitenshuis bevindt wordt nu ook als terrorist beschouwd. Wat moeten de Libanese burgers nu eigenlijk doen?

Eisen dat Hezbollah ontwapent, een zuiver politieke beweging wordt en die 2 soldaten vrijlaat. Daarnaast een staakt het vuren en dat Israel zich terugtrekt om plaats te maken voor een internationale buffer.

Uh-Huh
8 augustus 2006, 22:55

Zich gaan aanmelden als "vrijheidsstrijders" bij de Hezbollah natuurlijk..

Apocalyps
8 augustus 2006, 23:05
Eisen dat Hezbollah ontwapent, een zuiver politieke beweging wordt en die 2 soldaten vrijlaat. Daarnaast een staakt het vuren en dat Israel zich terugtrekt om plaats te maken voor een internationale buffer.

?

En hoe moeten de Libanese burgers dat verichten? ( zowel binnenshuis als buitenshuis beshouwd als terrorist ) Via de telefoon? Gsm? Internet? Allah? Jawhe?

labyrinth
8 augustus 2006, 23:12
Zich gaan aanmelden als "vrijheidsstrijders" bij de Hezbollah natuurlijk..

Maar dat is juist wat Israël wou vermijden ( officieel toch ) want ze voeren oorlog voor duurzame vrede in het Midden-Oosten.

longhorn
8 augustus 2006, 23:13
?

En hoe moeten de Libanese burgers dat verichten? ( zowel binnenshuis als buitenshuis beshouwd als terrorist ) Via de telefoon? Gsm? Internet? Allah? Jawhe?

Misschien kunnen al die betogers in de Europese hoofdsteden hun woordvoerder zijn en niet zo eenzijdig anti- Israel zijn. Verder hadden ze jaren om dat te eisen zonder Israelische bombardementen.

KrisKras
8 augustus 2006, 23:15

Was het leven maar zo simpel als gij laat uitschijnen, ik zou al lang rijk zijn.
Vooral da stuk over die 2 soldaten vond ik goed! :lol:

longhorn
8 augustus 2006, 23:21
Was het leven maar zo simpel als gij laat uitschijnen, ik zou al lang rijk zijn.
Vooral da stuk over die 2 soldaten vond ik goed! :lol:

Goed dat ik u van zover kan doen lachen.

Maar sommigen hier denken ook dat alle problemen in de regio zullen opgelost zijn van zodra Israel zich terugtrekt tot de grenzen van '67. Is ook een beetje simplistisch.

KrisKras
8 augustus 2006, 23:25
Maar sommigen hier denken ook dat alle problemen in de regio zullen opgelost zijn van zodra Israel zich terugtrekt tot de grenzen van '67. Is ook een beetje simplistisch.

Daar ga ik ook mee akkoord.
Het is ondertussen véél te laat voor een simpele oplossing, misschien zelfs voor een oplossing, mja, we moeten vooruit. Wat gebeurd is is gebeurd, daar kan absoluut niets meer aan veranderd worden. Laten we hopen... :cry:

Uh-Huh
8 augustus 2006, 23:32
Misschien kunnen al die betogers in de Europese hoofdsteden hun woordvoerder zijn en niet zo eenzijdig anti- Israel zijn. Verder hadden ze jaren om dat te eisen zonder Israelische bombardementen.

Je kan niet eisen van mensen om niet te symathiseren met iets, in dit geval de Hezbollah.
Verder hadden ze jaren vol burgeroorlog en het uitroeien van Hezbollah zou alleen maar meer burgeroorlog betekenen.

Vorenus
8 augustus 2006, 23:36
Misschien moeten we terug naar het oude systeem.

Vroeger gaven ze per dode van de tegenpartij een vergoeding zolas een geit of een koe.

Als we dit een modern jasje steken.

Israel geeft doodskisten

PS: dit is maar een grap (voor degene die niet zo slim zijn)

longhorn
8 augustus 2006, 23:38
Daar ga ik ook mee akkoord.
Het is ondertussen véél te laat voor een simpele oplossing, misschien zelfs voor een oplossing, mja, we moeten vooruit. Wat gebeurd is is gebeurd, daar kan absoluut niets meer aan veranderd worden. Laten we hopen... :cry:

Persoonlijk ben ik moe van wat er daar nu al zolang gebeurt. Maar dan echt moe. Zo moe dat het mij op den duur onverschillig maakt of er nu 2 of 20 doden vallen langs eender welke kant. De enige 'hoop' is dat de '100-jarige oorlog' ooit ook eens eindigde.

_Yahya_
9 augustus 2006, 00:23
Persoonlijk ben ik moe van wat er daar nu al zolang gebeurt. Maar dan echt moe. Zo moe dat het mij op den duur onverschillig maakt of er nu 2 of 20 doden vallen langs eender welke kant. De enige 'hoop' is dat de '100-jarige oorlog' ooit ook eens eindigde.
denk jij dat er een einde komt aan deze oorlog??
ik niet, zolang de Palastijnen hun land niet terug krijgen, het land dat door britten was veroeverd en vervolgens aan zionisten hadden gegeven om zg israel staat op te richten ..
ofwel de arabieren vernietigen ... zoals europeanen in Amerika hebben gedaan .. de oorspronkelijke bewoners (indianen) uitgeschakelen ..

labyrinth
9 augustus 2006, 10:00
Goed dat ik u van zover kan doen lachen.

De problemen kunnen maar opgelost worden als Palestijnen en Libanezen en bewoners van gans die regio als evenwaardig worden beschouwd en dezelfde mensenrechten hebben. Als Israël en de VS bereid zijn hen deze rechten te geven. En dat is zeker niet lijkkisten of ziekentransport bombarderen.