PDA

View Full Version : Gouden Tia

vercetti
11 augustus 2006, 19:43
Tia Hellebaut wint goud op het hoogspringen!

:cheer: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :cheer:

Ke Nan
11 augustus 2006, 19:45
Het eerste dat ze deed was een Belgische vlag om haar schouders draperen. Veelzeggend. :-D

Proficiat, Tia.

Kim
11 augustus 2006, 19:46
Proficiat Tia! :D

Goud voor België!

Nu Kim Gevaert nog goud op de 200 meter! :thumbsup:

:belgievl:

Ke Nan
11 augustus 2006, 19:46
En nog een proficiat aan Kimmeke. Tia en Kim samen bedekt door de Belgische vlag. :-D

Jaani_Dushman
11 augustus 2006, 19:50
:cheer: :cheer: http://users.skynet.be/tiahellebaut/images/Tia/images/tia5_jpg.jpg :cheer: :cheer:

Zeno!
11 augustus 2006, 19:55
Wat zou Belgie zijn zonder Vlaanderen hé ;) :p

Duvelke
11 augustus 2006, 20:00
ja jongens, hier ook al
dat is hier meer een vlaanderen-Belgie discussie dan wat anders.

vlaanderen is geen land e! Het is Belgie waarvoor men sport, niet voor vlaanderen.

Jaani_Dushman
11 augustus 2006, 20:01
Wat zou Belgie zijn zonder Vlaanderen hé ;) :pWe zouden hier nu een foto van Justine Henin kunnen posten, maar dat zou de hele draad om zeep helpen. ;-)

BigF
11 augustus 2006, 20:02
Tia Hellebaut wint goud op het hoogspringen!

:cheer: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :cheer:
Fantastisch, ik had nooit gedacht dat ze goud zou halen.

:cheer: Tia :cheer:

Jaani_Dushman
11 augustus 2006, 20:04
ja jongens, hier ook al
dat is hier meer een vlaanderen-Belgie discussie dan wat anders.

vlaanderen is geen land e! Het is Belgie waarvoor men sport, niet voor vlaanderen.Tut tut! Als wij onze atleten mogen opleiden ("Atletiek Vlaanderen", remember?), hebben we het recht om daarna eens flink chauvinistisch uit de hoek te komen.

Pietje
11 augustus 2006, 20:09
:cheer:T I A :cheer: S C H I T T E R E N D ! :cheer:T I A :cheer:

:belgievl:
http://www.vrtnieuws.net/sport_master/andere/hoofdpunten/060811_hellebaut_finale_hoog/S_060811_EKHellebaut203_b.jpg

MaXiMuS
11 augustus 2006, 20:25
ben ik nu de enige wie het geen zak kan schelen of het nu 'kim' of 'tia' dan wel 'mbeki' of 'gatlin' is die gewonnen heeft?

Zeno!
11 augustus 2006, 20:31
ben ik nu de enige wie het geen zak kan schelen of het nu 'kim' of 'tia' dan wel 'mbeki' of 'gatlin' is die gewonnen heeft?

ja :cheer:

gm10
11 augustus 2006, 21:47
En Gevaert wint de 200m!

Derde goud voor Belgie, schitterende prestatie.

gm10
11 augustus 2006, 22:13
Tut tut! Als wij onze atleten mogen opleiden ("Atletiek Vlaanderen", remember?), hebben we het recht om daarna eens flink chauvinistisch uit de hoek te komen.

tuurlijk wel
regionale identiteiten zijn geen vies woord in Belgie, en daar moeten we fier op zijn

Jong N-VA'er
12 augustus 2006, 01:21
Ah ohw hier staat ze, ons gouden Tia:-)

Jong N-VA'er
12 augustus 2006, 01:24
Tut tut! Als wij onze atleten mogen opleiden ("Atletiek Vlaanderen", remember?), hebben we het recht om daarna eens flink chauvinistisch uit de hoek te komen.

Diegenen die zeiden dat sport weer federaal moet worden hebben nu lik op stuk gekregen dat wel.

gm10
12 augustus 2006, 01:38
Diegenen die zeiden dat sport weer federaal moet worden hebben nu lik op stuk gekregen dat wel.

lol waarom??? in de jaren 70 deden we het ook goed hoor
puttemans, lismont, ...

Duvelke
12 augustus 2006, 05:29
wat had je gedaan als Tia waalse was? kon het je dan geen reet schelen ofwa?:roll:
Het gaat om Belgen niet om vlamingen of walen. Daarom dragen ze ook de Belgische driekleur

Kim
12 augustus 2006, 07:32

En waarom dan wel? Zou dat iets afdoen aan de kwaliteit misschien? :lol:

Mitgard
12 augustus 2006, 11:03
na de tennismeisjes, nu de atletiekmeisjes.
wat zou ons land zijn zonder de vrouwen?
just nikse.

http://www.sport1.de/media/redaktionell/bilder/sportarten/mehrsport/leichtathletik/geveart_hellebaut_Aufmacher.jpg

vrouwen :cheer:

DaBlacky
12 augustus 2006, 11:18
wat had je gedaan als Tia waalse was? kon het je dan geen reet schelen ofwa?:roll:
Het gaat om Belgen niet om vlamingen of walen. Daarom dragen ze ook de Belgische driekleur

Ze zouden es moeten riskeren om de Vlaamse leeuw te dragen... Dat is zo een non-argument in deze situatie, he.

Jaani_Dushman
12 augustus 2006, 11:41
Het gaat om Belgen niet om vlamingen of walen. Daarom dragen ze ook de Belgische driekleurDan had ik deze overwinning toegeschreven aan onze naburige bevriende natie.
Ik ben niet zo iemand die successen van anderen gaat claimen...

Had Dianne Boulon d' Enfer goud gewonnen, dan stond ik nu met een Waalse vlag te wapperen, en geen Belgische.

Duvelke
13 augustus 2006, 03:57
Dan had ik deze overwinning toegeschreven aan onze naburige bevriende natie.
Ik ben niet zo iemand die successen van anderen gaat claimen...

Had Dianne Boulon d' Enfer goud gewonnen, dan stond ik nu met een Waalse vlag te wapperen, en geen Belgische.
Waarom dragen ze dan een Belgische vlag en niet een Waalse?
idd, men speelt voor een LAND. En vlaanderen is geen land, of je dat nu leuk vind of niet. zo kan je evengoed de vlag van haar dorp laten wapperen...

Jaani_Dushman
13 augustus 2006, 10:52
Waarom dragen ze dan een Belgische vlag en niet een Waalse?
idd, men speelt voor een LAND. En vlaanderen is geen land, of je dat nu leuk vind of niet. zo kan je evengoed de vlag van haar dorp laten wapperen...Omdat daar gewoon iemand stond die hen een Belgische vlag in de pollen duwde. Had iemand hen een Vlaamse vlag gegeven, dan stonden ze daar nu op die foto met een leeuw opgeslagen.

Een Waalse vlag is hier nu niet op z'n plaats. Kim en Tia zijn immers Vlamingen.

gm10
13 augustus 2006, 11:13
Omdat daar gewoon iemand stond die hen een Belgische vlag in de pollen duwde. Had iemand hen een Vlaamse vlag gegeven, dan stonden ze daar nu op die foto met een leeuw opgeslagen.

Een Waalse vlag is hier nu niet op z'n plaats. Kim en Tia zijn immers Vlamingen.

Wat een jaloers baasje ben jij.

Trouwens ook opmerkelijk dat Kim het in haar interviews vlak na de race (het meest eerlijke moment wellicht), het enkel hand over haar kleine landje Belgie. Het woord Vlaanderen is niet gevallen.

Kim
13 augustus 2006, 11:30
Kim en Tia zijn immers Vlamingen.

Dat wil echter niet zeggen dat ze zich boven alles "Vlaming" voelen.

Jaani_Dushman
13 augustus 2006, 11:31
Wat een jaloers baasje ben jij.Waarom zou ik jaloers moeten zijn? Atletiek Vlaanderen slaagt erin om drie gouden medailles te behalen, en om een of andere reden zou ik daar moeten jaloers over zijn?

Jaani_Dushman
13 augustus 2006, 11:44
Dat wil echter niet zeggen dat ze zich boven alles "Vlaming" voelen.Je bent geen Vlaming als je jezelf Vlaming noemt, maar wel als je deel uitmaakt van de Vlaamse samenleving. Jij, Kim, bent ook een Vlaming.

Het laatste restantje België dat nog bestaat, zit hem louter in enkele symbolen. Uit routine zal een mens zich vrij snel Belg noemen, of met de driekleur staan wapperen. Maar ik ben er nog niet veel tegengekomen, die zich zeer doelbewust Belg zullen noemen om te wijzen op de Belgische, Vlaams-Waalse eenheid.
Geef die atleten een Vlaamse leeuw, en zij zullen dat met evenveel trots om zich heen slaan.

Hier staat ze toch mooi te stralen met een geel T-shirtje met Vlaanderen erop en een Vlaamse leeuw. Ik zie nochtans op de achtergrond geen Yves Leterme met een longrifle die Kim verplicht in een Vlaams tenue te poseren voor de foto.
http://home.scarlet.be/~lschumac/RadioBelche/images/Kim.Gevaert.jpg

gm10
13 augustus 2006, 11:48
Waarom zou ik jaloers moeten zijn? Atletiek Vlaanderen slaagt erin om drie gouden medailles te behalen, en om een of andere reden zou ik daar moeten jaloers over zijn?

Die wordt wel onderhouden door de staat Belgie. Vandaar wellicht dat Kim en Tia een Belgische vlag in de lucht staken.

En dat steekt he.

FISHERMAN
13 augustus 2006, 11:49
Je bent geen Vlaming als je jezelf Vlaming noemt, maar wel als je deel uitmaakt van de Vlaamse samenleving. Jij, Kim, bent ook een Vlaming.

Het laatste restantje België dat nog bestaat, zit hem louter in enkele symbolen. Uit routine zal een mens zich vrij snel Belg noemen, of met de driekleur staan wapperen. Maar ik ben er nog niet veel tegengekomen, die zich zeer doelbewust Belg zullen noemen om te wijzen op de Belgische, Vlaams-Waalse eenheid.
Geef die atleten een Vlaamse leeuw, en zij zullen dat met evenveel trots om zich heen slaan.

Hier staat ze toch mooi te stralen met een geel T-shirtje met Vlaanderen erop en een Vlaamse leeuw. Ik zie nochtans op de achtergrond geen Yves Leterme met een longrifle die Kim verplicht in een Vlaams tenue te poseren voor de foto.
Wordt die niet gesponserd(=betaald) door Atletiek Vlaanderen om zoiets te dragen.
Voor € 1 000/maand wil ik ook wel een geel-zwart truike aantrekken, maar daarom zal ik me nog geen "Vlaming" voelen.

gm10
13 augustus 2006, 11:49
Je bent geen Vlaming als je jezelf Vlaming noemt, maar wel als je deel uitmaakt van de Vlaamse samenleving. Jij, Kim, bent ook een Vlaming.

LOL

we zullen hem maar dit pleziertje gunnen zeker
als argument is het dunner dan flinterdun, maar goed, hij zal niet zwijgen anders

Kim
13 augustus 2006, 11:50

Tuurlijk ben ik Vlaming, ik ben daar niet beschaamd om of zo.

Alleen voel ik niet de behoefte om dat extra te benadrukken.

Jaani_Dushman
13 augustus 2006, 12:07
Die wordt wel onderhouden door de staat Belgie. Vandaar wellicht dat Kim en Tia een Belgische vlag in de lucht staken.En we weten allemaal wie die Belgische staat onderhoudt...

Schotland heeft een eigen voetbalploeg en speelt bijgevolg onder de eigen blauwe-met-wit-kruis vlag.
Vlaanderen heeft een eigen Vlaamse atletiekliga, die de atleten opleidt. Bijgevolg is het logisch dat Vlamingen, Franstaligen en Duitsers onder eigen vlag sporten.

Maar blijkbaar is de Belgische staat te lui of te gierig om haar eigen atleten op te leiden, maar is ze wel hebberig genoeg om de zeges van de drie gemeenschappen op te eisen.

van Maerlant
13 augustus 2006, 12:13

Nee. Sport is brood en spelen voor de grauwe massa. Genieën zoals u en ik staan daar uiteraard boven.

gm10
13 augustus 2006, 12:53
En we weten allemaal wie die Belgische staat onderhoudt...

Schotland heeft een eigen voetbalploeg en speelt bijgevolg onder de eigen blauwe-met-wit-kruis vlag.
Vlaanderen heeft een eigen Vlaamse atletiekliga, die de atleten opleidt. Bijgevolg is het logisch dat Vlamingen, Franstaligen en Duitsers onder eigen vlag sporten.

Maar blijkbaar is de Belgische staat te lui of te gierig om haar eigen atleten op te leiden, maar is ze wel hebberig genoeg om de zeges van de drie gemeenschappen op te eisen.

LOL
ik denk dat de Belgische staat niets liever zou hebben dan de sport herfederaliseren
ben jij daar dan akkoord mee?

Jaani_Dushman
13 augustus 2006, 13:06
LOL
ik denk dat de Belgische staat niets liever zou hebben dan de sport herfederaliseren
ben jij daar dan akkoord mee?[MODUS BELGICA]Wat staat daar dan tegenover?[/MODUS BELGICA]

gm10
13 augustus 2006, 13:10
[MODUS BELGICA]Wat staat daar dan tegenover?[/MODUS BELGICA]

dat moet je hen vragen, he
ik geef enkel aal dat je luieriken-argument weer niet veel soeps was

Jaani_Dushman
13 augustus 2006, 13:16
dat moet je hen vragen, he
ik geef enkel aal dat je luieriken-argument weer niet veel soeps wasBlijkbaar doen die gemeenschappen het verdraaid goed in het opleiden van atleten. Als jij het sport wil om zeep helpen omdat je jaloers bent op de successen van de gemeenschappen, dan moet daar toch wel wat tegenover staan.

gm10
14 augustus 2006, 08:40
Blijkbaar doen die gemeenschappen het verdraaid goed in het opleiden van atleten. Als jij het sport wil om zeep helpen omdat je jaloers bent op de successen van de gemeenschappen, dan moet daar toch wel wat tegenover staan.

LOL

jongens jongens, wat een discussie
eerst zijn het luieriken, dan weer zijn ze jaloers en willen ze de sport kapot maken

hoe oud ben jij eigenlijk? een positivo ben je niet, he?

van Maerlant
14 augustus 2006, 11:40
Luierikken? Wie zei dat?

Jaani_Dushman
14 augustus 2006, 20:12
eerst zijn het luieriken, dan weer zijn ze jaloers en willen ze de sport kapot maken"Ze", "ze",... ik heb het over u (wie die "ze" zou mogen zijn, daar hebben we het gissen naar). Jij wil de mooie resultaten die de gemeenschappen kunnen voorleggen op vlak van sport, kapen voor je platte staatspropaganda.

gm10
14 augustus 2006, 21:12
"Ze", "ze",... ik heb het over u (wie die "ze" zou mogen zijn, daar hebben we het gissen naar). Jij wil de mooie resultaten die de gemeenschappen kunnen voorleggen op vlak van sport, kapen voor je platte staatspropaganda.

pfff
eerst zelf platvloers de overwinningen gebruiken om je eigen overtuigingen te promoten, en iemand anders daar vervolgens van beschuldigen
erg goedkoop allemaal

Jaani_Dushman
14 augustus 2006, 21:32
pfff
eerst zelf platvloers de overwinningen gebruiken om je eigen overtuigingen te promoten, en iemand anders daar vervolgens van beschuldigen
erg goedkoop allemaalIk heb geen foto van Kim Gevaert of Tia Hellebaut met een Vlaamse Leeuw in m'n avatar terwijl jij wél een avatar hebt met Kim en Tia met tricoloor textiel errond.

C uit W
14 augustus 2006, 21:43
LOL

jongens jongens, wat een discussie
eerst zijn het luieriken, dan weer zijn ze jaloers en willen ze de sport kapot maken

hoe oud ben jij eigenlijk? een positivo ben je niet, he?
Gij kunt er wel op los zwanzen hoor.
1/ Vlaanderen betaalt alles wat slaat op Vlaamse sport (en zelfs nog een deel Waalse sport)
2/ er is gefederaliseerd omdat het beter zou gaan ( het laatste bastion, het voetbal is ongeveer het zwakste qua infrastructuur en resultaten in heel ons land/ons halfrond). Gezien de successen die we kennen in het wielrennen, athletiek, motocross, tennis en judo lijkt het me niet meer dan normaal dat de belgische voetbalbond ook zal splitsen
3/ De Vlaamse atletiek wordt door jou voor een Belgische kar gespannen, niet omgekeerd.

gm10
14 augustus 2006, 22:47
Gij kunt er wel op los zwanzen hoor.
1/ Vlaanderen betaalt alles wat slaat op Vlaamse sport (en zelfs nog een deel Waalse sport)
2/ er is gefederaliseerd omdat het beter zou gaan ( het laatste bastion, het voetbal is ongeveer het zwakste qua infrastructuur en resultaten in heel ons land/ons halfrond). Gezien de successen die we kennen in het wielrennen, athletiek, motocross, tennis en judo lijkt het me niet meer dan normaal dat de belgische voetbalbond ook zal splitsen
3/ De Vlaamse atletiek wordt door jou voor een Belgische kar gespannen, niet omgekeerd.

je hebt niet eens de posts gelezen, wat zit je dan te lullen met dat opgeheven vingertje
bol het af, onnozelaar

C uit W
14 augustus 2006, 22:49
je hebt niet eens de posts gelezen, wat zit je dan te lullen met dat opgeheven vingertje
bol het af, onnozelaar
Ik heb de argumenten die je nog dient te weerleggen eens mooi op een rijtje gezet, en er wat randcommentaar bijgevoegd.
Dus, antwoord, of zwijg en geef toe dat je niet kan antwoorden.
Maar stop met alles te recupereren voor België, zeker op die manier, ge maakt enkel uzelf belachelijk.

gm10
14 augustus 2006, 22:50
Ik heb geen foto van Kim Gevaert of Tia Hellebaut met een Vlaamse Leeuw in m'n avatar terwijl jij wél een avatar hebt met Kim en Tia met tricoloor textiel errond.

????????
hoe is dat hen voor mijn kar spannen???? en als dat zo is, wat doet die foto van hellebaut dan bij jouw post op pagina 1????
het is JIJ die begonnen bent over vlaanderen en die hele zwik die iedereen zo beu als koude pap is

wat een hypocrietje ben je

gm10
14 augustus 2006, 22:53
Ik heb de argumenten die je nog dient te weerleggen eens mooi op een rijtje gezet, en er wat randcommentaar bijgevoegd.
Dus, antwoord, of zwijg en geef toe dat je niet kan antwoorden.
Maar stop met alles te recupereren voor België, zeker op die manier, ge maakt enkel uzelf belachelijk.

en gij kunt niet eens lezen of zijt te lui om de moeite doen je te informeren
wat zit jij hier eigenlijk te doen? de mensen een beetje beledigen zonder te weten waarom? de intelligentie druipt er duidelijk af

van Maerlant
14 augustus 2006, 22:59
bol het af, onnozelaar

en gij kunt niet eens lezen of zijt te lui om de moeite doen je te informeren

wat een hypocrietje ben je
En DAN krijgen we DIT te lezen:

de mensen een beetje beledigen zonder te weten waarom? de intelligentie druipt er duidelijk af

Hilarisch gewoonweg :rofl:

Jaani_Dushman
14 augustus 2006, 23:35
hoe is dat hen voor mijn kar spannen???? en als dat zo is, wat doet die foto van hellebaut dan bij jouw post op pagina 1????
het is JIJ die begonnen bent over vlaanderen en die hele zwik die iedereen zo beu als koude pap is

wat een hypocrietje ben jeWie leidt de ateleten op? De Vlaamse Gemeenschap. Het is dus totaal misplaats om deze zeges door het Belgisch establishment te laten opeisen.
Als de Rode Duivels winnen tegen Palau of Brunei, mogen ze met hun Belgische vlag gaan zwaaien.
Maar in tegenstalling tot de Belgische Voetbalbond, is het bij atletiek de Vlaamse Atletiekliga.

:cheer: http://www.vlaanderenatletiek.be/UserFiles/Image/michel/Atletiek%20Vlaanderen/AV_Hellebaut_Tia.jpg :cheer: http://www.vlaanderenatletiek.be/UserFiles/Image/michel/Atletiek%20Vlaanderen/AV_Gevaert_Kim.jpg :cheer:

Als je aan tricoloor vendelzwaaien wil doen, doe dat dan bij de voetbal, maar niet bij atletiek, tennis, wielrennen,...

gm10
15 augustus 2006, 07:52
En DAN krijgen we DIT te lezen:

Hilarisch gewoonweg :rofl:

het is ook niet uit slimheid dat je lacht, he

tenzij je me kan uitleggen waarom dit hilarisch zou zijn?

gm10
15 augustus 2006, 07:55
Wie leidt de ateleten op? De Vlaamse Gemeenschap. Het is dus totaal misplaats om deze zeges door het Belgisch establishment te laten opeisen.
Als de Rode Duivels winnen tegen Palau of Brunei, mogen ze met hun Belgische vlag gaan zwaaien.
Maar in tegenstalling tot de Belgische Voetbalbond, is het bij atletiek de Vlaamse Atletiekliga.

:cheer: http://www.vlaanderenatletiek.be/UserFiles/Image/michel/Atletiek%20Vlaanderen/AV_Hellebaut_Tia.jpg :cheer: http://www.vlaanderenatletiek.be/UserFiles/Image/michel/Atletiek%20Vlaanderen/AV_Gevaert_Kim.jpg :cheer:

Als je aan tricoloor vendelzwaaien wil doen, doe dat dan bij de voetbal, maar niet bij atletiek, tennis, wielrennen,...

LOL

en daar gaat ie nog maar eens
niemand van het "belgische establishment" claimt ook maar iets, jij bent gewoon spinnijdig dat ze met een belgische vlag rondliepen, je kan het niet verdragen dat zij zich als vertegenwoordigers van Belgie tonen

uiteindelijk zou dit niet mogen verwonderen: geen enkel normaal persoon zal in het buitenland zichzelf als vlaming voorstellen

Zeno!
15 augustus 2006, 09:55
LOL

en daar gaat ie nog maar eens
niemand van het "belgische establishment" claimt ook maar iets, jij bent gewoon spinnijdig dat ze met een belgische vlag rondliepen, je kan het niet verdragen dat zij zich als vertegenwoordigers van Belgie tonen

uiteindelijk zou dit niet mogen verwonderen: geen enkel normaal persoon zal in het buitenland zichzelf als vlaming voorstellen

Feit is en blijft dat Belgie zonder Vlaanderen (waar jij in het verleden meermaals smalend over deed) nul, zéro medailles had gehaald.

gm10
15 augustus 2006, 10:00
Feit is en blijft dat Belgie zonder Vlaanderen (waar jij in het verleden meermaals smalend over deed) nul, zéro medailles had gehaald.

tja en dan?
zonder Henin stelt Belgie ook niets voor in het tennis
was zij trouwens ook niet die het enige goud haalde op de OS?

die verschrikkelijk bekrompen impuls om alles altijd weer te willen opdelen moet er uit, weet je, daar is niemand bij gebaat

largo_w
15 augustus 2006, 10:07

Is dat zo? Of ben je hier alleen uit op dit ek atletiek?

Laat me je zin even herschrijven: "Het feit is en blijft dat Vlaanderen zonder België nul, zéro medailles had gehaald".

Moet nogmaals zeggen dat het spijitg is dat je deze prestaties gaat neerhalen door er een politieke anti-belgicistische zever er tegenaan te smijten.

Jaani_Dushman
15 augustus 2006, 10:46
je kan het niet verdragen dat zij zich als vertegenwoordigers van Belgie tonenZij zijn ook geen vertegenwoordigers van België. Naar het EK Atletiek sturen de Vlaamse en Franse Gemeenschap elk hun eigen atleten. Waarom mag de Vlaamse en Franse Gemeenschap wel de atleten opleiden, maar daarna de overwinning niet op hun naam schrijven? Als België wil dat ze "Belgische medailles" halen, dan moeten ze maar zelf atleten gaan opleiden.
De Rode Duivels (met hun interne communautaire spanningen) zijn vertegenwoordigers van België. De atleten zijn vertegenwoordigers van hun eigen gemeenschap.

Jaani_Dushman
15 augustus 2006, 10:50
was zij trouwens ook niet die het enige goud haalde op de OS?De Franse Gemeenschap investeert mensen, infrastructuur, geld,enz... en nu ga jij -als egoïst die je bent- die Waalse overwinningen gaan afnemen? :evil:

Als Henin een tournooi wint, dan is dat een Waalse overwinning. Dan is dat iets waar Wallonië trots mag op zijn. Maar waarom zou ik moeten fier zijn op de inspanningen van de Franse Gemeenschap??

van Maerlant
15 augustus 2006, 11:14
het is ook niet uit slimheid dat je lacht, he

tenzij je me kan uitleggen waarom dit hilarisch zou zijn?

Zelf post je hier belediging na belediging, en dan verwijt je anderen van hetzelfde. :roll:

C uit W
15 augustus 2006, 11:18
Ah, en Clijsters doet aan badminton ofzo?

die verschrikkelijk bekrompen impuls om alles altijd weer te willen opdelen moet er uit, weet je, daar is niemand bij gebaat
Alle medailles in het Ek gingen naar Europeanen, hoera! Hoera! Hoera!

onnozelaar

gm10
15 augustus 2006, 12:42
Zelf post je hier belediging na belediging, en dan verwijt je anderen van hetzelfde. :roll:

oh maar ik ben niet begonnen hoor
maar bon, ik ben het wel gewend dat men mij hier liever aanvalt zonder te weten waarom, dat gebeurt nu eenmaal als je niet akkoord gaat met bepaalde overtuigingen

gm10
15 augustus 2006, 12:44
De Franse Gemeenschap investeert mensen, infrastructuur, geld,enz... en nu ga jij -als egoïst die je bent- die Waalse overwinningen gaan afnemen? :evil:

Als Henin een tournooi wint, dan is dat een Waalse overwinning. Dan is dat iets waar Wallonië trots mag op zijn. Maar waarom zou ik moeten fier zijn op de inspanningen van de Franse Gemeenschap??

dat interesseert me niet
ik echter ben wel trots op henin en andere waalse belgen
wat mij vooral stoorde was de vulgariteit van het recupereren van een Vlaamse zege voor politieke doeleinden

Zeno!
15 augustus 2006, 16:08
wat mij vooral stoorde was de vulgariteit van het recupereren van een Vlaamse zege voor politieke doeleinden

Je doet exact hetzelfde.

Zeno!
15 augustus 2006, 16:14
Is dat zo? Of ben je hier alleen uit op dit ek atletiek?

Laat me je zin even herschrijven: "Het feit is en blijft dat Vlaanderen zonder België nul, zéro medailles had gehaald".

Klopt niet, Vlaanderen zou er 3 gehaald hebben.

Moet nogmaals zeggen dat het spijitg is dat je deze prestaties gaat neerhalen door er een politieke anti-belgicistische zever er tegenaan te smijten.

Waar haal ik prestaties neer? Ik wil gewoon aantonen dat atleten die opgeleid zijn door de Vlaamse Atletiekliga (www.val.be (http://www.val.be)) (een "belgische" atletiekliga bestaat niet) goud hebben gewonnen voor Belgie, terwijl menig belgicist Vlaanderen maar al te graag door het slijk haalt. Maar wanneer datzelfde Vlaanderen iets opbrengt voor den Belziek, dan is het plots wel goed. Zoiets heeft een naam: hypocrisie.

Kim
15 augustus 2006, 16:22
terwijl menig belgicist Vlaanderen maar al te graag door het slijk haalt. Maar wanneer datzelfde Vlaanderen iets opbrengt voor den Belziek, dan is het plots wel goed. Zoiets heeft een naam: hypocrisie.

We halen Vlaanderen niet door het slijk, Vlaams-nationalisten daarentegen... ;)

België heeft Vlaanderen nodig, waarom zouden we dan er dan vanaf willen? :?

largo_w
15 augustus 2006, 16:30
Klopt niet, Vlaanderen zou er 3 gehaald hebben.

Waar haal ik prestaties neer? Ik wil gewoon aantonen dat altleten die opgeleid zijn door de Vlaamse Atletiekliga (www.val.be (http://www.val.be)) (een "belgische" atletiekliga bestaat niet) goud hebben gewonnen voor Belgie, terwijl menig belgicist Vlaanderen maar al te graag door het slijk haalt. Maar wanneer datzelfde Vlaanderen iets opbrengt voor den Belziek, dan is het plots wel goed. Zoiets heeft een naam: hypocrisie.

Klopt wel vlaanderen als land zal nooit naar een EK gaan! België gaat!

Je haalt de prestaties neer door je propaganda hier verkeerdelijk op deze threath te gebruiken. En ik zou Vlaanderen nooit door de slijk halen ben vlaming en trots om het te zijn. Maar ben ook oost-vlaming en trots om het te zijn. Maar veel belangerijk ben Belg en trots om het te zijn.

Je denkbeeld zit gewoon verkeerd. De meisjes weidden hun eerste woorden aan België.

Jaani_Dushman
15 augustus 2006, 19:52
dat interesseert me niet
ik echter ben wel trots op henin en andere waalse belgen
wat mij vooral stoorde was de vulgariteit van het recupereren van een Vlaamse zege voor politieke doeleindenIk ben content als onze zuiderburen een medaille halen, of ergens een finale halen. Of als (het moet niet altijd over sport gaan) ze een goeie film maken die ergens een prijs wint.
Het zijn tenslotte onze buren.

Maar dat zijn en blijven Waalse prestaties. Ik voel niet de drang om een ander zijn prestaties te gaan recuperen.
Hoe kan je trots zijn over iets wat iemand anders gepresteerd heeft?

gm10
15 augustus 2006, 20:08
Je doet exact hetzelfde.

hoe????
vroeger had ik een foto van Aruna
misschien gebruik ik hem wel om de multicul te promoten! misschien heeft het niks te maken met fan-zijn

gm10
15 augustus 2006, 20:09
Ik ben content als onze zuiderburen een medaille halen, of ergens een finale halen. Of als (het moet niet altijd over sport gaan) ze een goeie film maken die ergens een prijs wint.

Maar dat zijn en blijven Waalse prestaties. Ik voel niet de drang om een ander zijn prestaties te gaan recuperen.

aan het aantal keren te zien dat je dit blijft herhalen, stel ik vast dat je doorhebt dat je verkeerd was
dat je de rollen probeert om te draaien, is niet bepaald fraai, maar kom

FISHERMAN
15 augustus 2006, 20:09
Ik ben content als onze zuiderburen een medaille halen, of ergens een finale halen. Of als (het moet niet altijd over sport gaan) ze een goeie film maken die ergens een prijs wint.

Die andere posters beschouwen zich dan ook als Belgen en jij niet.
Is dat nu zo moeilijk te verstaan?

De echte vraag is echter hoe Tia&Kim zich "voelen".
Je kan altijd eens proberen om het hen te vragen.

Jaani_Dushman
15 augustus 2006, 20:17
aan het aantal keren te zien dat je dit blijft herhalen, stel ik vast dat je doorhebt dat je verkeerd was8O
Wat heb jij zitten drinken?

Jaani_Dushman
15 augustus 2006, 20:22
De echte vraag is echter hoe Tia&Kim zich "voelen".Die vraag is totaal irrelevant.
Stel dat Kim Gevaert de Heel-Nederlandse gedachte genegen zou zijn, zijn haar twee medailles dan een overwinning voor Heel-Nederland (één voor België en één voor Nederland), en moet ze dan op het podium staan met de oranje-blanje-bleu-vlag??

FISHERMAN
15 augustus 2006, 20:24
Die vraag is totaal irrelevant.
Stel dat Kim Gevaert de Heel-Nederlandse gedachte genegen zou zijn, zijn haar twee medailles dan een overwinning voor Heel-Nederland (één voor België en één voor Nederland), en moet ze dan op het podium staan met de oranje-blanje-bleu-vlag??
Selectief quoten en antwoorden is erg leuk, he.

gm10
15 augustus 2006, 20:35
8O
Wat heb jij zitten drinken?

zie (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1865878&postcount=10) posts 5 & 10 van deze topic
ring any bells? :roll:

Jaani_Dushman
15 augustus 2006, 20:46
zie (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1865878&postcount=10) posts 5 & 10 van deze topic
ring any bells? :roll:Ja, ik ken posts 5 & 10. Ik heb ze zelf geschreven.
Ga je nu eindelijk een zeggen wat er mis mee is?

De Vlaamse Atletiekliga en de Vlaamse Gemeenschap hebben mooi werk geleverd. Mogen we daar niet trots over zijn?

largo_w
15 augustus 2006, 21:05
Selectief quoten en antwoorden is erg leuk, he.

Daar is hij wel een artiest in inderdaad.

gm10
15 augustus 2006, 21:16
Ja, ik ken posts 5 & 10. Ik heb ze zelf geschreven.
Ga je nu eindelijk een zeggen wat er mis mee is?

De Vlaamse Atletiekliga en de Vlaamse Gemeenschap hebben mooi werk geleverd. Mogen we daar niet trots over zijn?

tuurlijk, maar deze topic heeft daar niks mee te zien, je probeerde gewoon om de zelfstandigheid van VL te promoten
dit getuigt van weinig respect voor Gevaert & Tia H.

Jaani_Dushman
15 augustus 2006, 22:04
tuurlijk, maar deze topic heeft daar niks mee te zien, je probeerde gewoon om de zelfstandigheid van VL te promoten
dit getuigt van weinig respect voor Gevaert & Tia H.Dat ik voorstander ben van een onafhankelijk Vlaanderen, leidt geen twijfel. Maar nergens in dit topic heb ik de Vlaamse onafhankelijkheid (als politiek gegeven) gepromoot door naar Kim en Tia te verwijzen.

Er zijn ook mensen die trots zijn op Vlaanderen, zonder separatist te zijn. Ik weet dat u walgt van dergelijke mensen, en dat volgens een goeie Belg moet neerkijken op Vlaanderen.

Wat ik geschreven heb is:
*Vlaanderen: Aangezien Vlaanderen haar eigen atleten, tenissers, wielrenners,... opleidt, zijn deze medailles een reden om trots te zijn op de Vlaamse verwezelijkingen op vlak van sport.
*België: Als de Rode Duivels een overwinning behalen, dan mag u dit gerust een Belgische overwinning bestempelen. De voetbalbond is immers nog niet gesplitst.
*Wallonië/Franstalig België: Wanneer Wallonië medailles haalt in atletiek, tennis, wielrennen,... zijn dat Waalse overwinningen.

Hoe kan u uit deze drie stellingen nu besluiten tot ik die medailles zou misbruiken voor een separatistisch discours te promoten? Er zijn argumenten genoeg voor een onafhankelijk Vlaanderen dat ik er Kim en Tia niet moet bijsleuren. Maar discussies over de Vlaamse onafhankelijkheid zijn nu eenmaal niet op z'n plaats in dit topic.

---

Stel dat een Vlaamse voetballer van de Rode Duivels een doelpunt maakt. Stel dat die voetballer Vlaams-nationalist en separatist is.
Is dit dan een Vlaams of een Belgisch doelpunt?

gm10
15 augustus 2006, 22:37
Dat ik voorstander ben van een onafhankelijk Vlaanderen, leidt geen twijfel. Maar nergens in dit topic heb ik de Vlaamse onafhankelijkheid (als politiek gegeven) gepromoot door naar Kim en Tia te verwijzen.

Er zijn ook mensen die trots zijn op Vlaanderen, zonder separatist te zijn. Ik weet dat u walgt van dergelijke mensen, en dat volgens een goeie Belg moet neerkijken op Vlaanderen.

Wat ik geschreven heb is:
*Vlaanderen: Aangezien Vlaanderen haar eigen atleten, tenissers, wielrenners,... opleidt, zijn deze medailles een reden om trots te zijn op de Vlaamse verwezelijkingen op vlak van sport.
*België: Als de Rode Duivels een overwinning behalen, dan mag u dit gerust een Belgische overwinning bestempelen. De voetbalbond is immers nog niet gesplitst.
*Wallonië/Franstalig België: Wanneer Wallonië medailles haalt in atletiek, tennis, wielrennen,... zijn dat Waalse overwinningen.

Hoe kan u uit deze drie stellingen nu besluiten tot ik die medailles zou misbruiken voor een separatistisch discours te promoten? Er zijn argumenten genoeg voor een onafhankelijk Vlaanderen dat ik er Kim en Tia niet moet bijsleuren. Maar discussies over de Vlaamse onafhankelijkheid zijn nu eenmaal niet op z'n plaats in dit topic.

---

Stel dat een Vlaamse voetballer van de Rode Duivels een doelpunt maakt. Stel dat die voetballer Vlaams-nationalist en separatist is.
Is dit dan een Vlaams of een Belgisch doelpunt?

LOL
goed goed, je hebt het nooit zo bedoeld ;-)

Jaani_Dushman
15 augustus 2006, 22:39
LOL
goed goed, je hebt het nooit zo bedoeld ;-)En het antwoord op de onderste vraag?

gm10
16 augustus 2006, 08:37
En het antwoord op de onderste vraag?

dat is beide, vlamingen zijn belgen
als je deze goal echter zou gebruiken voor de promotie van Vlaanderen onafhankelijk, dan zitten we echter weer in dezelfde situatie

Jaani_Dushman
16 augustus 2006, 11:00
als je deze goal echter zou gebruiken voor de promotie van Vlaanderen onafhankelijk, dan zitten we echter weer in dezelfde situatieOK! Nu stop ik met discussieëren totdat u één bericht van mij gaat citeren waar ik sportieve prestaties link aan de Vlaamse onafhankelijkheid.
Ik bengin er staan genoeg van te krijgen dat u constant dezelfde leugens blijft herhalen.
Citeer mij waar ik de link leg tussen deze sportieve prestaties en het Vlaams separatisme.

van Maerlant
16 augustus 2006, 11:26
dat is beide, vlamingen zijn belgen
als je deze goal echter zou gebruiken voor de promotie van Vlaanderen onafhankelijk, dan zitten we echter weer in dezelfde situatie
Vlamingen zijn belgen? :? Zijn Welshmen dan ook Engelsen?

Sneta
16 augustus 2006, 11:29
Vlamingen zijn belgen? :? Zijn Welshmen dan ook Engelsen?

Neen het land van de Welshmen noemt Groot-Brittanie. Welshmen zijn dus Britten
Het land van de Vlamingen noemt Belgie. Vlamingen zijn dus Belgen

Metternich
16 augustus 2006, 11:30
Neen het land van de Welshmen noemt Groot-Brittanie. Welshmen zijn dus Britten
Het land van de Vlamingen noemt Belgie. Vlamingen zijn dus BelgenEn Kroaten, Slovenen en Macedoniërs noemt men Joegoslaven?

Sneta
16 augustus 2006, 11:38
En Kroaten, Slovenen en Macedoniërs noemt men Joegoslaven?

Na een bloedig ethnisch conflict niet meer nee

Jaani_Dushman
16 augustus 2006, 11:40
En Kroaten, Slovenen en Macedoniërs noemt men Joegoslaven?Ik dacht dat Kroaten en Slovene Ostrogoten waren? ;-)

van Maerlant
16 augustus 2006, 12:00
Het land van de Vlamingen noemt Belgie. Vlamingen zijn dus Belgen

:lol: Jongens, toch.