PDA

View Full Version : Don't offend the moslims please!

Gorefest
15 augustus 2006, 08:52
Een pasfoto van een 5-jarig meisje werd geweigerd om de moslims niet te shoqueren.
Waar gaat dat hier naartoe met de EU, moeten de vrouwen dan allemaal met ne sluier op de foto? :roll:
Blijkbaar hebben meer landen last van het PC virus..

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2006/08/HANNAH_381x450.jpg

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=400528&in_page_id=1770&in_page_id=1770&expand=true#StartComments

stab
15 augustus 2006, 08:56
Lang leve de multiculturele samenleving.

Gorefest
15 augustus 2006, 09:00
Lang leve de multiculturele samenleving. Interessante bemerkingen van twee bloggers over deze evolutie:
http://lighthorse.blogspot.com/2006/08/lets-stop-pretending_115532759897363790.html
http://gatesofvienna.blogspot.com/2006/06/why-eu-needs-to-be-destroyed-and-soon.html

Twanne
15 augustus 2006, 09:01
Een pasfoto van een 5-jarig meisje werd geweigerd om de moslims niet te shoqueren.
Waar gaat dat hier naartoe met de EU, moeten de vrouwen dan allemaal met ne sluier op de foto? :roll:

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=400528&in_page_id=1770&in_page_id=1770&expand=true#StartComments

Inderdaad wel erg dat de diensten binnen de EU zich laten leiden door wat moslims beledigend zouden kunnen vinden. Maar denk even hier is over na, dat zal je de praktische kant laten zien. Stel dat deze familie naar Saudi-Arabië op vakantie gaat en ze laten aan de douane hun paspoort zien. De schouders van het 5-jarige meisje zijn bloot op dat paspoort en naast de doaune beambte staat een lid van de Saudische zeden politie. Die weigert het meisje vanwege die foto de toegang tot het land en de vakantie van de familie valt in het water. Bekijk het eerder als een voorzorgsmaatregel om zo'n zaken te vermijden, dan als een poging om moslims niet te beledigen (want toegegeven: ze zijn nog al rap beledigd).
En als je een "dress-code" overdreven vind om een land binnen te komen: ik ben ooit de toegang tot Vaticaan-Stad geweigerd omdat ik een korte broek aanhad. Zoiets vindt je dus niet alleen in de Islam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vatican_City#Dress_Code

Gorefest
15 augustus 2006, 09:06
En als je een "dress-code" overdreven vind om een land binnen te komen: ik ben ooit de toegang tot Vaticaan-Stad geweigerd omdat ik een korte broek aanhad. Zoiets vindt je dus niet alleen in de Islam:
Het gaat hier om een pasfoto, en blote schouders zijn er nog altijd niet verboden. Het is gewoon preventieve islamkruiperij :twisted:

Twanne
15 augustus 2006, 09:08
Het gaat hier om een pasfoto, en blote schouders zijn er nog altijd niet verboden. Het is gewoon preventieve islamkruiperij :twisted:
Blote schouders zijn in Vaticaan ook verboden.

circe
15 augustus 2006, 09:14
Inderdaad wel erg dat de diensten binnen de EU zich laten leiden door wat moslims beledigend zouden kunnen vinden. Maar denk even hier is over na, dat zal je de praktische kant laten zien. Stel dat deze familie naar Saudi-Arabië op vakantie gaat en ze laten aan de douane hun paspoort zien. De schouders van het 5-jarige meisje zijn bloot op dat paspoort en naast de doaune beambte staat een lid van de Saudische zeden politie. Die weigert het meisje vanwege die foto de toegang tot het land en de vakantie van de familie valt in het water. Bekijk het eerder als een voorzorgsmaatregel om zo'n zaken te vermijden, dan als een poging om moslims niet te beledigen (want toegegeven: ze zijn nog al rap beledigd).
Ze gingen naar FRANKRIJK!

circe
15 augustus 2006, 09:16

NIET op je pasfoto Twanne!

Of ga je nu ook je schoenen uitdoen als je een pasfoto laat nemen, omdat je in een moskee niet met je schoenen aan mag binnengaan?

"Belgen" kunnen dus al niet meer naar Saoudi gaan: het is ons (oude Belgen)namelijk verboden om met een hoofdding op onze pasfoto te staan! hoe moeten we dat nu oplossen?

C uit W
15 augustus 2006, 09:18
Voor mijn passport ga ik in m'n bloot gat staan :twisted:

Of mag dat omdat ik een vent ben, en mogen enkel vrouwen als minderwaardige wezens dat niet?

Bhairav
15 augustus 2006, 09:24
Haha, bende schrikschijters.
Zo'n dingen zijn tof, enkel en alleen omdat jullie daardoor geraakt zijn.

Gorefest
15 augustus 2006, 09:29
Hebt gij eigenlijk ooit al eens iets zinnigs gepost in uw 8000+ berichten?
'no offence', maar 'k ben wel eens curieus :-P

largo_w
15 augustus 2006, 09:29

Zo'n dingen zijn tof omdat mensen zoals jij er niet door geraakt zijn.

Ze zijn zielig omdat mensen als wij erdoor geraakt zijn.

Jantje
15 augustus 2006, 09:34
Dat men die foto weigerde vanwegge te veel bloot.
En dit bij een kind van 5 jaar.
Het lijkt idd veel op slaafs de eisen van de moslims volgen.
Maar die zelfde krant had het ook anders kunnen schrijven.
En dan had iedereen geroepen dat die mensen dat toch zelf hebben gezocht.
Trouwens het is zoals Twanne schrijft, de kledingcode van de moslims komt uit de BIJBEL. Ook volgens de Bijbel mogen vrouwen niet blootshoofds rondlopen of meer naakte huid laten zien dan hun gezicht, handen en voeten.
En kijk maar eens naar de oude klederdrachten van hier, steeds een kapje voor de vrouwen.
Alleen zijn wij gestopt met naar de pijpen van de kerk te dansen en doen de moslims dat nog steeds.
Dus wat die ambtenaar heeft gedaan, is problemen in de toekomst vermeden.

Bhairav
15 augustus 2006, 09:39
Hebt gij eigenlijk ooit al eens iets zinnigs gepost in uw 8000+ berichten?
'no offence', maar 'k ben wel eens curieus :-P
Gij? Wie zijde gy om te beslissen wat zinnig is? Een conformistische seut?

Gorefest
15 augustus 2006, 09:40
Trouwens het is zoals Twanne schrijft, de kledingcode van de moslims komt uit de BIJBEL. Ook volgens de Bijbel mogen vrouwen niet blootshoofds rondlopen of meer naakte huid laten zien dan hun gezicht, handen en voeten.
..
Dus wat die ambtenaar heeft gedaan, is problemen in de toekomst vermeden.Maar goed dat er zoiets is als een scheiding tussen kerk en staat! Die ambtenaar moet helemaal geen religieuze regels volgen van één of andere islamitische dictatuur; hij moet zich aan de wetten van zijn eigen land houden. :evil:

Ploertendoder
15 augustus 2006, 09:42

In welk moslimland was dat? In alle moslimlanden zijn ze niet even verlicht als in Europa.

Twanne
15 augustus 2006, 09:42
Ze gingen naar FRANKRIJK!
Voor deze vakantie wel, maar wie weet gaan die mensen in de toekomst eens naar een moslim land? Dat weten ze niet op de dienst pas-foto's.
Zoals Jantje zegt:
Maar die zelfde krant had het ook anders kunnen schrijven.
En dan had iedereen geroepen dat die mensen dat toch zelf hebben gezocht.
Maar niemand van jullie die dat blijkbaar eens wil overwegen.

circe
15 augustus 2006, 09:46
Voor deze vakantie wel, maar wie weet gaan die mensen in de toekomst eens naar een moslim land? Dat weten ze niet op de dienst pas-foto's.
Zoals Jantje zegt:

Maar niemand van jullie die dat blijkbaar eens wil overwegen.

Als je naar Saudi gaat, dan moet je aan een hele trits eisen voldoen, en dan passen wij kaffers ons automatisch aan.

Ik zie niet in dat die mensen met hun vijfjarig dochtertje eventjes op congé naar Saoudi gaan trekken! Dat is gewoonweg een lapsus.

Volgens de ENGELSE wet hoeven ze kinderen niet in een burka te steken om op de pasfoto te staan, ONGEACHT naar welk land ze willen vertrekken.

Binnen een paar jaar mag jij eerst een vuistlange baard laten groeien alvorens je je buiten Belgie begeeft! Je zou wel eens een pasfoto moeten laten nemen en dan daarmee naar Saoudi vertrekken nietwaar?

Trouwens, ik herinner me nog een grappig voorval van een aantal jaren geleden.

Het betrof zo'n geit die hier (Duitsland denk ik) weer hopen tamtam had gemaakt omdat ze met haar tafellaken op haar pasfoto wou staan. Natuurlijk kreeg ze gelijk, maar.... ze werd tegengehouden aan de grens van het land dat ze wou bezoeken (ik denk dat het Turkije was), want d**r m*g je niet met een tafellaken op je hoofd op je pasfoto staan!

Leuk hé! ze kon terug naar islamitisch Duitsland!

De schoofzak
Even ernstig blijven.
Die ambtenaar heeft gelijk dat hij de mensen verwittigt dat bij gebruik van die foto er problemen kunnen zijn in extremistische moslimlanden.
Die verwittiging is een goede zaak. Dan ben je tenminste op de hoogte.

Maar daarom mag de foto nog niet geweigerd worden.

Ik veronderstel trouwens dat in die extrimistische moslimlanden hun ambtenaar een soortgelijke verwittiging geeft, als mevr. de sjeik met een paspoortfoto volledig gesluierd afkomt. Met zo'n foto op haar paspoort zou zij toch moeilijk in Amerika als toerist binnen geraken peins ik.

stab
Inderdaad wel erg dat de diensten binnen de EU zich laten leiden door wat moslims beledigend zouden kunnen vinden. Maar denk even hier is over na, dat zal je de praktische kant laten zien. Stel dat deze familie naar Saudi-Arabië op vakantie gaat en ze laten aan de douane hun paspoort zien. De schouders van het 5-jarige meisje zijn bloot op dat paspoort en naast de doaune beambte staat een lid van de Saudische zeden politie. Die weigert het meisje vanwege die foto de toegang tot het land en de vakantie van de familie valt in het water.Dan had die functionaris van de post office die moeder er hoogstens op moeten wijzen dat de betr foto problemen had kunnen opleveren.
Overigens als je de reacties op de daily website er op na leest, blijkt de foto geen problemen op te leveren , ook niet in Saudi - Arabië.
Je reactie is er eentje van appeasement.

Gorefest
seut, dat nie nee 8)
Maar toevallig heb ik die gave ja :-P

largo_w
15 augustus 2006, 09:47
Maar goed dat er zoiets is als een scheiding tussen kerk en staat! Die ambtenaar moet helemaal geen religieuze regels volgen van één of andere islamitische dictatuur; hij moet zich aan de wetten van zijn eigen land houden. :evil:

De ENIGE Islamstaat met een scheiding "kerk-staat" is toch nog volgens mij Turkije. Maar ik kan mij vergissen.

Gorefest
15 augustus 2006, 09:49
De ENIGE Islamstaat met een scheiding "kerk-staat" is toch nog volgens mij Turkije. Maar ik kan mij vergissen. Haja, ze moeten toch eerst Europa overtuigen om lid te worden zeker! Je weet toch wat voor soort figuur daar aan de macht is. Het leger wordt er serieus afgeslankt, net de beschermers van die scheiding

Kay_
15 augustus 2006, 09:50
edit

circe
15 augustus 2006, 09:51
De ENIGE Islamstaat met een scheiding "kerk-staat" is toch nog volgens mij Turkije. Maar ik kan mij vergissen.

het ging hem over een ENGELSE ambtenaar, in ENGELAND en een paspoortfoto van een ENGELS kindje. De ENGELSEN wilden naar FRANKRIJK

Gorefest
15 augustus 2006, 09:51
Eerst zitten verkondigen hoe de mensen zich hier moeten aanpassen aan de cultuur als ze naar hier komen. En als er dan een blanke naar een moslimsland gaat en zich daar aan de cultuur moet houden zo steigeren. Het getuigt toch van een vorm van hypocrisie. Tuurlijk, de Franse cultuur is zo verschillend van de Britse! :mrgreen:
Men heeft dus inderdaad gelijk als men stelt dat Frankrijk verloren is aan de islam :roll:

Rene Artois
15 augustus 2006, 09:53
Zoals Jantje zegt:

Dan is dat het probleem van die mensen. Die moeten zich op voorhand maar informeren als ze naar bepaalde landen op reis gaan en zonodig een nieuwe pas aanvragen. U moet mij anders maar eens uitleggen waarom iedereen bij het nemen van pasfoto's de grillen moet volgen van bepaalde landen voor het geval iemand ooit eens goesting krijgt om daar naar toe te gaan.

Wat jante zegt slaat nergens op. Hoe had die krant het dan moeten weergeven? "Nieuw geval van islamofobie : familie schendt gevoeligheden van land waar ze niet naar toe willen"?

Kay_
15 augustus 2006, 09:54
Tuurlijk, de Franse cultuur is zo verschillend van de Britse! :mrgreen:
Men heeft dus inderdaad gelijk als men stelt dat Frankrijk verloren is aan de islam :roll:

My bad.

Gorefest
15 augustus 2006, 09:54
My bad.
't is u vergeven :-D

largo_w
15 augustus 2006, 09:56
Eerst zitten verkondigen hoe de mensen zich hier moeten aanpassen aan de cultuur als ze naar hier komen. En als er dan een blanke naar een moslimsland gaat en zich daar aan de cultuur moet houden zo steigeren. Het getuigt toch van een vorm van hypocrisie.
Als je in Thailand een tempel bezoekt moet je ook niets bloot dragen, wegens choquerend. Je mag geen monnik aanraken als vrouw,... en ga zo maar verder. Als een land vindt dat er geen ontblote schouders op de foto te zien mogen zijn dan is dat zo.
Al bij al zeer hypocriet zoals ik al eerder zei.

Behalve dat dit nog een stapje verder is. Het is eerder alsof je je toerist in Thailand zou zeggen eerst boedist te worden vooraleer hij een tempel binnenstapt.

Heeft trouwens weinig met hypocrisie te maken. Je vraagt een moslim ook niet zich te scheren vooraleer hij het vliegtuig neemt.

Kay_
15 augustus 2006, 10:00
Behalve dat dit nog een stapje verder is. Het is eerder alsof je je toerist in Thailand zou zeggen eerst boedist te worden vooraleer hij een tempel binnenstapt.

.

Ook al was mijn eerste reactie foutief nog dit. Een voorkeur/afkeur voor een pasfoto kan je niet vergelijken met boedhist worden. Dat is wel heel erg uit proportie getrokken.

Om dan terug op topic te komen. Wie heeft eigenlijk beslist dat die foto zo choquerend was? Wie zegt dat de moslims daar echt aanstaat aan hadden genomen? Wat is overigens de kans dat op een uitje in Frankrijk je een moslims tegenkomt die: a) je pasfoto vraagt of te zien krijgt (WTF??)
b) daar dan ook nog eens aanstaat aan geeft :roll:

Ik denk dat de official die deze foto heeft verboden eerder de bekrompen geest is als je het mee vraagt. :lol:

Jantje
15 augustus 2006, 10:01
Een paar wetten uit een land waar ik ben geweest.
Geen alcohol op openbare plaatsen.
Geen naakt op TV of openbare plaatsen.
Fotos die te veel naakte huid tonen zijn verboden op openbare plaatsen.
Minderjarige mogen niet binnen in zaken waar alcohol word geschonken.
Rook waren zijn verboden voor minderjarigen

Nee, het was geen Moslimland waar ik toen was en deze wetten te lezen kreeg. Het was in de USA

Gorefest
15 augustus 2006, 10:04

Nee, het was geen Moslimland waar ik toen was en deze wetten te lezen kreeg. Het was in de USA En waren dat ook religieuze voorschriften?? :roll:

Bhairav
15 augustus 2006, 10:05
seut, dat nie nee 8)
Maar toevallig heb ik die gave ja :-P
Ik heb de gave om te zien da gij TOCH een seut zijt.

Gorefest
15 augustus 2006, 10:05
Ik heb de gave om te zien da gij TOCH een seut zijt.
:mrgreen: ik had nie anders verwacht

Kay_
15 augustus 2006, 10:07
En waren dat ook religieuze voorschriften?? :roll:

In zekere maten wel. Want zoals je weet is de Amerikaanse bevolking zeer christelijk en worden dingen als naakt gewoon niet getoleerd volgens die godsdienst.
Al is de amerikaanse bevolking daar soms wel zeer hypocriet in.

Rene Artois
15 augustus 2006, 10:07

Nee, het was geen Moslimland waar ik toen was en deze wetten te lezen kreeg. Het was in de USA

En dan? In de VS en elders doen ze maar wat ze willen. Wat heeft dat te maken met hoe wij op een pasfoto mogen staan?

Jantje
15 augustus 2006, 10:08
Man,
zelf meer dan 3/4 van de Belgische wetten zijn wetten die direct uit de Bijbel komen.

Rene Artois
15 augustus 2006, 10:14
Man,
zelf meer dan 3/4 van de Belgische wetten zijn wetten die direct uit de Bijbel komen.

U weet duidelijk niet waarover u spreekt in welk geval het verstandiger is er het zwijgen toe te doen. Daarenboven is het compleet naast de kwestie. De kern van de zaak draait erom of wij onze voorschriften moeten richten naar gevoeligheden die mogelijk bestaan in andere landen.

Gorefest
15 augustus 2006, 10:22
Man,
Nu, ik ken alleen zoiets als de tien geboden. En voor mijn part mag iedere godsdienstige verwijzing in een wet onmiddelijk geschrapt worden. Trouwens staat dat niet in de handleiding 'hoe denk ik correct links' : godsdienst is opium voor het volk?

Basy Lys
15 augustus 2006, 10:23
Wie vertrouwd wil geraken met de manier waarop wij ons in Europa stelselmatig aanpassen aan de onderwerping aan de mohammedaanse leer leze: Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2002, ISBN 90 351 2753 6

Gorefest
15 augustus 2006, 10:26
Of Bruce Bawer's "Terwijl Europa Sliep" ISBN 90 290 7786 7 (http://www.nobelprijsvoordeliteratuur.nl/meulenhoff/result-titel-print.asp?ISBN=9029077867);-)

Twanne
15 augustus 2006, 10:29
U weet duidelijk niet waarover u spreekt in welk geval het verstandiger is er het zwijgen toe te doen. Daarenboven is het compleet naast de kwestie. De kern van de zaak draait erom of wij onze voorschriften moeten richten naar gevoeligheden die mogelijk bestaan in andere landen.
Waarom is zondag een rustdag en zitten er 7 dagen in een week? Waarom is Kerstmis een feestdag, net als Pinksteren enzo? Waarom mochten alleen hetero's trouwen en geen homosexuele koppels? Waarom is polygamie verboden?
En in dit geval is het geen moslim die een probleem heeft gecreëerd, maar een Westerling.

Jantje
15 augustus 2006, 10:30

Hoe wil je gaan eisen dat andere zich naar onze wetten en normen voegen als ze hier zijn, als jij je niet naar de wetten en normen van een ander voegt als je daar bent.
Het gaat hier over een foto die problemen zou kunnen leveren als men ze gebruikt voor een Internationale reispas.
Dit heeft helemaal niets te maken met zich in eigen land naar de normen van een ander land schikken.
Maar ja, dat is nu de norm in vlaanderen hè, alles herleiden tot een probleem tussen christenen en moslims. Echt iets van het VB.

Maar jij kent blijkbaar heel slecht je bijbel en al even slecht de Belgische wetten.

circe
15 augustus 2006, 10:35
Nogmaals jantje: als die mensen zich houden aan de Engelse wet en beslissen om naar Frankrijk te gaan, waarom zou dat ambtenaartje dan de islamitische wet moeten gaan opleggen omdat ze ooit eens met dat vijfjarig kind (dus binnen het jaar) zouden KUNNEN naar een islamitisch land willen reizen?

Ben je nu echt zo dom?

Indien ik naar Saudi wil, dan houd ik daar rekening mee als ik mijn paspoort verleng. Desnoods moet ik dan een proces inspannen om met mijn keukenhanddoek op mijn hoofd op de foto te kunnen staan. Goed zo Jantje?

driewerf
15 augustus 2006, 10:38
Nogmaals jantje: als die mensen zich houden aan de Engelse wet en beslissen om naar Frankrijk te gaan, waarom zou dat ambtenaartje dan de islamitische wet moeten gaan opleggen omdat ze ooit eens met dat vijfjarig kind (dus binnen het jaar) zouden KUNNEN naar een islamitisch land willen reizen?

Ben je nu echt zo dom?

Indien ik naar Saudi wil, dan houd ik daar rekening mee als ik mijn paspoort verleng. Desnoods moet ik dan een proces inspannen om met mijn keukenhanddoek op mijn hoofd op de foto te kunnen staan. Goed zo Jantje? In feite is het niet de ISlam die hier in de fout gaat, maar de ambtenaar. Voor zover ik kan volgen is er in gand e affaire geen moslim voorgekomen.

Rene Artois
15 augustus 2006, 10:39
Waarom is zondag een rustdag en zitten er 7 dagen in een week? Waarom is Kerstmis een feestdag, net als Pinksteren enzo? Waarom mochten alleen hetero's trouwen en geen homosexuele koppels? Waarom is polygamie verboden?
En in dit geval is het geen moslim die een probleem heeft gecreëerd, maar een Westerling.

3/4 van de wetgeving? Rechtstreeks uit de bijbel? Wel serieus blijven aub. Toch als u serieus genomen wil worden.

In dit geval is het probleem gecreëerd door een westerling die vindt dat wij onze voorschriften moeten afstemmen op mogelijk gevoeligheden in het buitenland. Of wat er gebeurt wanneer multicultuur multiculturalisme wordt.

Jantje
15 augustus 2006, 10:40
Wie vertrouwd wil geraken met de manier waarop wij ons in Europa stelselmatig aanpassen aan de onderwerping aan de mohammedaanse leer leze: Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2002, ISBN 90 351 2753 6

Basy Lys,

Je hebt idd gelijk als je schrijft dat wij ons hier stelselmatig aanpassen aan de Koran wetten. Maar die wetten komen voor een groot deel uit de Bijbel, nee, niet allemaal. Maar als alles slecht was aan de moslims zouden wij ons daar niet naar aanpassen. De mens verwerpt immers van nature alles wat slecht is. Maar mss komt het ook door het feit dat men het Christendom reeds zover de rug heeft toegekeerd, dat men in de westerse wereld nu terug op zoek is naar een nieuwe eigen identiteit.

Rene Artois
15 augustus 2006, 10:45
Hoe wil je gaan eisen dat andere zich naar onze wetten en normen voegen als ze hier zijn, als jij je niet naar de wetten en normen van een ander voegt als je daar bent. Het gaat hier over een foto die problemen zou kunnen leveren als men ze gebruikt voor een Internationale reispas. Dit heeft helemaal niets te maken met zich in eigen land naar de normen van een ander land schikken.Maar ja, dat is nu de norm in vlaanderen hè, alles herleiden tot een probleem tussen christenen en moslims. Echt iets van het VB.

Maar jij kent blijkbaar heel slecht je bijbel en al even slecht de Belgische wetten.

Ik heb het al eerder gezegd : wie naar landen wil gaan waar men zo gevoelig is aan een pasfoto die moet dan maar een ander paspoort met aangepast foto gaan halen. Waarom zou de pasfoto van iedere burger in overeenstemming moeten zijn met voorschriften en gevoeligheden die mogelijk zouden kunnen bestaan in islamitische landen voor het hypothetische geval dat ze er ooit eens naar toe zouden moeten of willen? Dat is wel het overnemen van regels van een ander land.

Verdachtmakingen zijn het wapen van wie niet kan argumenteren.

Ik zal mijn bijbel en de wetgeving toch beter kennen dan u.

circe
15 augustus 2006, 10:47
In feite is het niet de ISlam die hier in de fout gaat, maar de ambtenaar. Voor zover ik kan volgen is er in gand e affaire geen moslim voorgekomen.

het bewijst alleen maar hoe men in Europa (in dit geval Engeland) ondertussen met de billen bloot zit om de moslimbroedertjes niet voor het hoofd te stoten. En dit is een zeer kwalijke trend.

over de manier waarop hier ONZE wetten zijn tot stand gekomen kan je uren discussieren. Als jij persé wil hebben dat "gij zult niet doden" enkel uit de bijbel komt, dan moet je nog wat verder studeren.
De feestdagen zijn gebaseerd op de eeuwenoude KELTISCHE feestdagen, die door het christendom node werden overgenomen omdat de mensen ze toch bleven vieren.
Heeft dat nu belang?

Ik vermoed dat je liever gaat hebben dat VRIJDAG de rustdag wordt in plaats van ZONdag, terwijl we vroeger hier wel zonne-aanbidders waren en geen MAANaanbidders.

driewerf
15 augustus 2006, 10:49
Ik vermoed dat je liever gaat hebben dat VRIJDAG de rustdag wordt in plaats van ZONdag, terwijl we vroeger hier wel zonne-aanbidders waren en geen MAANaanbidders.

waarom zou ik het een boven het ander verkiezen? En in welke glazen bol heb je dat dan wel gezien?

Rene Artois
15 augustus 2006, 10:49
De mens verwerpt immers van nature alles wat slecht is.

De mens verwerpt van nature alles wat hem niet uitkomt, goed of slecht. Hij heeft daarenboven de neiging om kinderen samen met badwater weg te gooien.

Jantje
15 augustus 2006, 10:50
3/4 van de wetgeving? Rechtstreeks uit de bijbel? Wel serieus blijven aub. Toch als u serieus genomen wil worden.

In dit geval is het probleem gecreëerd door een westerling die vindt dat wij onze voorschriften moeten afstemmen op mogelijk gevoeligheden in het buitenland. Of wat er gebeurt wanneer multicultuur multiculturalisme wordt.

Man,

We leven in een wereld waarin men meer rondreis dan thuis is.
Afstanden zijn geen problemen meer.
Vandaag wil ik naar Frankrijk en Morgen naar Nederland.
Maar kan evengoed overmorgen op het vliegtuig stappen naar THailand.
En daar beslissen om naar China te gaan.
En het is enkel vanwegge deze snelle verplaatsingmogelijkheid dat die bediende rekening hield.
Dit heeft echt niets te maken met geloof, maar met onze snelle en mobiele levenswijze.

Gorefest
15 augustus 2006, 10:53
Leuk, trivia ! :-D

Feestdagen bezie ik nu nie direct als een probleem ;-)
Ik wist ook nie da Jezus en God een westerling was :mrgreen:

Gorefest
15 augustus 2006, 10:54
Man,

En het is enkel vanwegge deze snelle verplaatsingmogelijkheid dat die bediende rekening hield.
Dit heeft echt niets te maken met geloof, maar met onze snelle en mobiele levenswijze.
:mrgreen: :mrgreen: dit slaat wel alles; nu heeft het niks meer met geloof te maken maar met mobiliteit .. man
En ik ben toch meer thuis dan dat ik in China en Thailand zit hoor ;-)

Rene Artois
15 augustus 2006, 10:57
Man,

Hierzie, een wereldburger,

Het eerste is niet waar
Het tweede is een kwestie van geld
3,4 en 5 kan best voor u zo gelden maar uit u en enkele anderen zou ik geen algemene trend gaan afleiden. U moet uzelf niet als maatstaf nemen.

Tenslotte, het heeft te maken met een dolgedraaid multiculturalisme. De bediende hield rekening met mogelijke (herhaal : mogelijke) gevoeligheden in islamitische gebieden.

Percalion
15 augustus 2006, 10:58
muslims

werkgroep morkhoven
Racisten, moslimhaters en dergelijk tuig zullen zich met deze thread weer even goed voelen. :lol:

Kay_
Ik vind dat het hier wel duidelijk de bediende is die zich belachelijk maakt. Ik heb nog nooit gehoord van westerse moslims die aanstoot geven aan een pasfoto waarop een meisje met ontblote schouders is te zien. De kans dat dat gebeurd is ook zeer klein zoals ik al zei. De meeste westerse moslims zullen daar immers a) niets aan vinden en b) nooit die pasfoto te zien krijgen.
De moslims worden hier met de vinger gewezen terwijl het die ambtenaar is die zich er druk over maakt. Als ik als ambtenaar een foto weiger omdat die volgens mij choquerend is voor boedhisten, ga je de boedhisten toch ook niet met de vinger wijzen? :lol:
Er lopen waarschijnlijk honderden mensen met zulk een foto op hun pas rond in Frankrijk en daar kraait geen haan naar.

Gorefest
15 augustus 2006, 11:00
De bediende hield rekening met mogelijke (herhaal : mogelijke) gevoeligheden in islamitische gebieden.
Die arme ambtenaar zou toch nie graag hebben dat er doden vielen en ambassades in brand vlogen vanwege die blote schouders eh :twisted:

Gorefest
15 augustus 2006, 11:01
Racisten, moslimhaters en dergelijk tuig zullen zich met deze thread weer even goed voelen. :lol:
Daarom dat ge effe komt piepen zeker :mrgreen:

circe
15 augustus 2006, 11:03
waarom zou ik het een boven het ander verkiezen? En in welke glazen bol heb je dat dan wel gezien?

sorry, had het tegen ons jantje.

circe
15 augustus 2006, 11:06
Dat niemand eraan gedacht heeft dat een dikke zwart stift wonderen kan doen als ze met dan kind naar Zandbakistan wilden reizen.

Blijkbaar voert CAIR (die brave Hulporganizatie) ook zulke praktijken uit. (ik vind de foto niet direct, maar daar tekenen ze gewoon zwarte hoofddoeken op vrouwen die zich blootshoofds op de foto laten zetten).

HEBBES:

http://www.iris.org.il/blog/uploads/DoctoredPicWIP.jpg

http://www.iris.org.il/blog/uploads/OrigB4Doctored.jpg

na de bewerking:

http://www.iris.org.il/blog/uploads/DoctoredPicFinal.jpg

zelfs de achterkant van die blonde madam(mijnheer) op de voorgrond van de foto moest worden "gehijabed".

http://www.jihadwatch.org/archives/008110.php

Jantje
15 augustus 2006, 11:08

Krijg idd meer en meer de indruk dat dit een forum voor VB'ers is dan een open forum.
Elke zinvolle discussie word hier onmogelijk gemaakt door die VB'ers.
En op items waar ze hun gal niet kunnen spuwen krijg je geen reactie's.

circe
15 augustus 2006, 11:14
Krijg idd meer en meer de indruk dat dit een forum voor VB'ers is dan een open forum.

"Jantje" klinkt hoe langer hoe meer als in "pruimen hangen", niet als in "zinvol" vrees ik.

Kay_
15 augustus 2006, 11:22

Die indruk heb ik ook. Al moet ik zeggen dat de tegenstanders niet altijd beter reageren omdat zij zich ook schuldig maken aan beledigingen als een topic nog maar eens overspoeld wordt.

werkgroep morkhoven
15 augustus 2006, 11:27
En op items waar ze hun gal niet kunnen spuwen krijg je geen reactie's.De indruk die je hebt is juist. Het zijn echter niet alleen Vlaams Blokkers die hier de dienst uitmaken. Je hebt hier ook wapenfreaks, neo-nazi's, bewonderaars van de Oostfronters en Waffen-SS, moslimhaters, anti-communisten en zelfs hier en daar wat perverse figuren. Sommigen opereren bijna in bende. Anderen publiceren onder een dubbele of driedubbele identiteit.

Rene Artois
15 augustus 2006, 11:49

Ik krijg meer en meer de indruk dat uw argumenten op zijn en dat u daarom maar overstapt op de verdachtmakingen- en beledigingsmodus.

Rene Artois
15 augustus 2006, 11:50
De indruk die je hebt is juist. Het zijn echter niet alleen Vlaams Blokkers die hier de dienst uitmaken. Je hebt hier ook wapenfreaks, neo-nazi's, bewonderaars van de Oostfronters en Waffen-SS, moslimhaters, anti-communisten en zelfs hier en daar wat perverse figuren. Sommigen opereren bijna in bende. Anderen publiceren onder een dubbele of driedubbele identiteit.

Allemaal één groot complot, hé werkgroep.

Stein
15 augustus 2006, 12:18
De indruk die je hebt is juist. Het zijn echter niet alleen Vlaams Blokkers die hier de dienst uitmaken. Je hebt hier ook wapenfreaks, neo-nazi's, bewonderaars van de Oostfronters en Waffen-SS, moslimhaters, anti-communisten en zelfs hier en daar wat perverse figuren. Sommigen opereren bijna in bende. Anderen publiceren onder een dubbele of driedubbele identiteit.
Je vergeet de modieuze linkse knaapjes die elke post opfleuren met steeds dezelfde tekeningen, de mensen die VB'ers crimineel vinden en de mensen die de waarheid niet willen zien.

werkgroep morkhoven
15 augustus 2006, 12:39
Je vergeet de modieuze linkse knaapjes die elke post opfleuren met steeds dezelfde tekeningen, de mensen die VB'ers crimineel vinden en de mensen die de waarheid niet willen zien.
In de threads 'Israël valt Gaza en Libanon binnen' en 'Vredesacties Midden-Oosten' had ik dikwijls de indruk dat neo-nazi's de oorlogsmisdaden die door het Israëlisch leger werden begaan, radicaal ondersteunden.
Verschillende wapenfreaks-beroepsmilitairen namen voortdurend deel aan de discussie. Er was zelfs iemand bij die met de Oost-fronters en de Waffen-SS dweepte omdat ze 'het communisme hadden bestreden'.

Uit het volgende artikeltje op Altermedia blijkt dat neo-nazi's Israël ook daadwerkelijk ondersteunen.

http://img85.imageshack.us/img85/6720/tank000041ql8.jpg

Pro-nazistische Israelische militair
Posted in: Palestijnse kwestie

De soldaat, die vier jaar geleden uit Rusland naar Israel kwam, werd aanvankelijk gearresteerd op verdenking van drugsgebruik. De zaak kwam aan het rollen toen de man een tatoeage van een hakenkruis op zijn arm bleek te hebben.

De soldaat wordt o.m. verdacht van contacten met neo-nazistische groeperingen buiten Israel.
Bij een inval in het huis van de twintigjarige dienstplichtige in de Westbank-nederzetting Ariel werd een grote hoeveelheid rechts-extremistisch materiaal aangetroffen, die hij volgens de politie van internet leek te hebben gehaald. Israel Radio meldde dat de militair had gezegd een hekel te hebben aan joden en de joodse staat en noemde zichzelf ‘nazi’. De moeder van de soldaat steunt de neonazistische sympathieen van haar zoon. Ook zij werd in hechtenis genomen.

De laatste jaren trekken steeds meer immigranten naar Israel, waarbij als enige toelatingscriterium geldt of de immigrant tenminste een joodse grootouder heeft of gehuwd is met een Jood. Ttijdens de Tweede Wereldoorlog hanteerden de nationaal-socialisten deze criteria om iemands joodse identiteit te bepalen. Het gegeven dat de joden heden op dezelfde wijze tewerk gaan, betekent dat deze regel nog niet zo slecht is. Veel van deze immigranten komen uit Oost-Europa en zijn openlijk christen. Dit zorgt wel voor problemen, want de joodse fundamentalisten hebben een gruwelijke hekel voor het christendom. In het geval van de soldaat en zijn moeder wordt bekeken of ze met valse papieren naar Israel zijn gekomen. Tevens wordt door het Ministerie van justitie onderzocht of het tweetal het Israelisch staatsburgerschap kan worden ontnomen.

lyot
15 augustus 2006, 13:45
In feite is het niet de ISlam die hier in de fout gaat, maar de ambtenaar. Voor zover ik kan volgen is er in gand e affaire geen moslim voorgekomen.

klopt ! En hij gaat dan nog in tegen de richtlijnen van het verantwoordelijke Ministerie . Op basis van de feiten die worden vermeld in het artikel kan ik niet anders dan besluiten dat bepaalde reacties hier weer eens getuigen van een diepgewortelde xenophobie t.a.v moslims. En voor ik hier beschuldigd word : ik zou zelf verontwaardigd zijn mocht vast komen te staan dat bij het maken van pasfoto's voor kinderen dergelijke stricte richtlijnen uitgevaardigd zouden worden door de overheid, zonder dat er hier een vraag naar lijkt te zijn uit het Midden Oosten ;

lyot
15 augustus 2006, 13:47
het bewijst alleen maar hoe men in Europa (in dit geval Engeland) ondertussen met de billen bloot zit om de moslimbroedertjes niet voor het hoofd te stoten. En dit is een zeer kwalijke trend.

trend ? We gaan hier helemaal niet met de billen bloot voor de Moslims. De trend gaat eerder in de andere richting. Als je dat artikel nu eens goed zou lezen zou je zien dat het verantwoordelijke Ministerie die ambtenaar terecht wijst.

circe
15 augustus 2006, 14:28
trend ? We gaan hier helemaal niet met de billen bloot voor de Moslims. De trend gaat eerder in de andere richting. Als je dat artikel nu eens goed zou lezen zou je zien dat het verantwoordelijke Ministerie die ambtenaar terecht wijst.

'Bare shoulders don't come into that at all. We can't see any instruction to that effect so all we can do is apologise to Mrs Edwards. It was clearly a mistake made by the clerk. 'It is the first time we have heard of such a rejection and we will take it up with that particular office.

Waar leest U terechtwijzing?

lyot
15 augustus 2006, 15:02
Waar leest U terechtwijzing?

"it was a mistake" .. Dat is toch duidelijk genoeg een terechtwijzing of afwijzing van de acties van die desbetreffende klerk.

Nynorsk
15 augustus 2006, 15:27

8O8O8O8O een moslima zonder hoofddoek? 8O8O8O8O

longhorn
15 augustus 2006, 16:23
8O8O8O8O een moslima zonder hoofddoek? 8O8O8O8O

Die dame zonder vod is volgens mij Hindoe.

circe
15 augustus 2006, 16:28
"it was a mistake" .. Dat is toch duidelijk genoeg een terechtwijzing of afwijzing van de acties van die desbetreffende klerk.

bij een terechtwijzing krijgt ze/hij naar hun voeten
bij een mistake worden ze verexcuseerd.

of vind jij een terechtwijzing hetzelfde als: oeps, hier beging je een foutje hoor lyot.

Jazeker
15 augustus 2006, 16:33

Voila, zie. Ze zijn hier al helemaal de baas.

lyot
15 augustus 2006, 16:46
Voila, zie. Ze zijn hier al helemaal de baas.

u trekt de verkeerde conclusie. De topicstarter interpreteert het artikel in mijn ogen op tendentieuze wijze .

Jazeker
15 augustus 2006, 16:53
u trekt de verkeerde conclusie. De topicstarter interpreteert het artikel in mijn ogen op tendentieuze wijze .

Komt daar argumentatie bij of moet ik het gewoon stellen met "je trekt de verkeerde conclusie" ?

Dus: een Brits echtpaar krijgt geen paspoort voor het dochtertje met die foto, die de moslims zou kunnen shockeren. Dat omdat ze naar Zuid-Frankrijk willen reizen, voorwaar nog een moslimland.

Leg me eens uit welke conclusie ik daar WEL uit moet trekken ? Mèt argumenten, aub.

lyot
15 augustus 2006, 17:36
die klerk bij de Post heeft tegen de voorschriften ingehandeld, vastgelegd door het bevoegde Ministerie. Uw 'ze zijn hier al helemaal de baas' ,alsof een dergelijke regel opgelegd werd door de Staat omdat er rekening gehouden dient te worden met bepaalde gevoeligheden in het Midden Oosten, slaat aldus ook de bal mis. Als je het artikel had gelezen (of alle pagina's van deze post) dan had je gezien dat die bevoegde klerk door een vertegenwoordiger van het MInisterie werd gewezen op de fout die hij maakte.
Nu is de vraag mischien wel of die bevoegde klerk al dan niet een moslim was. dat zou kunnen, maar dat staat dus nergens vermeld.

Gorefest
15 augustus 2006, 17:55
Toch gek dat u net deze opmerking maakt op een reactie die niet getuigt van enige zinvolle discussie

stropkeuh
15 augustus 2006, 17:59

Der is wel een verschil tussen de situatie in Vaticaan en islam. Dat laatste is op het achterlijke geloof van Mo gebaseerd en die zielklijke paranoide regels van een oversexte profeet die als goddelijke geboden een dresscode stelt.
Terwijl Vaticaan gewoon fatsoen is, beleefdheid; ge gaat ook niet met short op audiëntie bij de koning. En dat heeft niox met goddelijke geboden vandoen.
Das verschil. Stelletje schijnheilige farizeeërs om een kind te weigeren terwijl Mo met zijn tengels er nie af kom blijven en er als dekmantel mee trouwde.:evil: :x
Buige voor islam ? Nooit ik ga volgd pas foto in zwembroek en wee het gebeente van wie mij durft weigeren. Die zal der nie goe van zijn.

longhorn
15 augustus 2006, 18:08
Vorig jaar was er in Florida het geval van een bekeerde moslima die weigerde haar doek af te nemen voor de rijbewij foto. Ze heeft haar rechtzaak tot het hooggerechtshof gevoerd en daar verloren. Ik vind dit persoonlijk goed. Hoe meer zo'n gevallen in het nieuws komen hoe negatiever het beeld men krijgt van die religie. En ik vind het ook positief wanneer de evangelische christenen alhier negatief in het nieuws komen. Mensen moeten voortdurend herinnerd worden aan de gevaren van religieuze fanaten ipv er schrik van te hebben en op hun wensen (eisen) in te gaan.

Rene Artois
15 augustus 2006, 19:33
Uit het volgende artikeltje op Altermedia blijkt dat neo-nazi's Israël ook daadwerkelijk ondersteunen.
Uit dat artikeltje blijkt enkel dat er in Israël één soldaat is met neonazisympathieën. Meer niet. Daarenboven haat deze soldaat ook nog joden. Waar haalt u dan dat neonazi's Israël zouden steunen.

Als u de verschillende onderwerpen over Israël hier en elders zou gelezen hebben dan wist u dat neonazi's quasi-unaniem de kant van de arabieren kiezen. Ofwel weet u niet wat neonazi's zijn. Kan ook.

driewerf
15 augustus 2006, 21:05
Die dame zonder vod is volgens mij Hindoe.
ik zie geen enkele dame met een vod. Ik zie wel een dame met en één zonder hoofddoek.

driewerf
15 augustus 2006, 21:09
Der is wel een verschil tussen de situatie in Vaticaan en islam. Dat laatste is op het achterlijke geloof van Mo gebaseerd en die zielklijke paranoide regels van een oversexte profeet die als goddelijke geboden een dresscode stelt.
Terwijl Vaticaan gewoon fatsoen is, beleefdheid; ge gaat ook niet met short op audiëntie bij de koning. En dat heeft niox met goddelijke geboden vandoen.
Das verschil. Stelletje schijnheilige farizeeërs om een kind te weigeren terwijl Mo met zijn tengels er nie af kom blijven en er als dekmantel mee trouwde.:evil: :x
Buige voor islam ? Nooit ik ga volgd pas foto in zwembroek en wee het gebeente van wie mij durft weigeren. Die zal der nie goe van zijn.
Ik zie geen onderscheid in achterlijkheid tussen de Islam en een godsdienst die stelt dat
-een man echt onfeilbaar kan zijn
-een maagd zwanger kan worden
-een overleden lichaam spontaan kan gaan vliegen
-een beetje rondlummelen in een Franse grot kan genezen
-wijn in bloed kan veranderen door wat tekstjes boven te staan lummelen.

Basy Lys
15 augustus 2006, 22:08
Knorretje verboden wegens aanstootgevend ...

http://craigdeluz.blogspot.com/2005/10/winnie-pooh-and-piglet-banned-in-name.html

Basy Lys
15 augustus 2006, 22:09
Ijscreem uit de rekken wegens aanstootgevend ...

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2005430136,,00.html

Basy Lys
15 augustus 2006, 22:11
Eeuwenoud beeld ongewenst wegens aanstootgevend ...

http://somehavehats.typepad.com/some_have_hats/2006/07/santiago_matamo.html

Gorefest
15 augustus 2006, 22:38
Ijscreem uit de rekken wegens aanstootgevend ...

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2005430136,,00.html
On-ge-looflijk :twisted:

smiley
15 augustus 2006, 22:40
Men zou beter beledigde moslims verwijderen wegens aanstootgevend.

Boadicea
15 augustus 2006, 22:59

Oké, het Vaticaan naar Soaudie-Arabië overbrengen. We kunnen het een afdeling geven in Mekka. Alle religieuze gekken op 1 plaats en we ontnemen ze de mogelijkheid om zich nog in de EU politiek te mengen.

Boadicea
15 augustus 2006, 23:00
Mensen moeten voortdurend herinnerd worden aan de gevaren van religieuze fanaten ipv er schrik van te hebben en op hun wensen (eisen) in te gaan.

Perfecte synthese van de zaak.

Boadicea
15 augustus 2006, 23:02

Ja, ze vergeten dat ze voor de Euro een zekere Marianne met iets meer dan haar schouders bloot op hun bankbiljetten hadden staan. Waarom is daar nooit een moslim over gevallen?

Boadicea
15 augustus 2006, 23:05

En de knuffelaars ... ? Waar blijven hun argementen buiten deze scherpzinnige opmerking?:-(

Boadicea
15 augustus 2006, 23:12

Onder dubbel NATIONALITEIT opereren er hier velen in dit land.

Van alle andere die je opsomt heb ik hier nog weinig gemerkt. Als je trouwens niet tegen alles wat je opsomt kunt, waarom blijf je hier dan je off topic commentaren posten?

Het gaat hier om het feit dat een Europese regering een pasfoto van een Europees kindje dat naar een ander Europees land wil reizen, boycot, omdat het een niet-Europese godsdienst, die zich niet met de Europese politiek te moeien heeft, zou kunnen shockeren.

Als je dat geen brug te ver vind, hul je vrouw dan maar al meteen in een boerka, laat je baard groeien en ga in de zandbak spelen. Als je kwaad bent op degene die hun identiteit niet willen opgeven voor die matjesbidders uit het Oosten, dan is dat jouw probleem. Jij verloochend jezelf als Westerling, terwijl al die andere mensen juist degene zijn die voor jouw cultuur opkomen.

Boadicea
15 augustus 2006, 23:17
Men zou beter beledigde moslims verwijderen wegens aanstootgevend.

Ik vraag me eigenlijk af wat die fundi's met lange tenen eigenlijk vrijwillig in het Westen doen. Geen enkel mens wenst toch langs alle kanten beledigt te worden?

Jazeker
15 augustus 2006, 23:39
Dat niemand eraan gedacht heeft dat een dikke zwart stift wonderen kan doen als ze met dan kind naar Zandbakistan wilden reizen.

Blijkbaar voert CAIR (die brave Hulporganizatie) ook zulke praktijken uit. (ik vind de foto niet direct, maar daar tekenen ze gewoon zwarte hoofddoeken op vrouwen die zich blootshoofds op de foto laten zetten).

HEBBES:

http://www.iris.org.il/blog/uploads/DoctoredPicWIP.jpg

na de bewerking:

http://www.iris.org.il/blog/uploads/DoctoredPicFinal.jpg

zelfs de achterkant van die blonde madam(mijnheer) op de voorgrond van de foto moest worden "gehijabed".

http://www.jihadwatch.org/archives/008110.php

8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O

Ongelofelijk.

Jazeker
15 augustus 2006, 23:40

Je hebt hier zelfs jodenhaters zoals jij. Een beetje zoals de nazi's, eh.

maddox
16 augustus 2006, 01:24
Over doorgedreven Islamisme.
Een merk autobanden moest zelfs het design van zijn profiel op de regenbanden vervangen, want op woestijnzand liet het een afdruk na wat mits de nodige losse interpretatie de naam van Allah kon zijn.

Ik ben nu nog aan het zoeken naar dit fenomeen, maar, blijkbaar zijn de berichten hierover al vakkundig verwijderd van het net. (leeftijd of anders moedwil)

Gorefest
16 augustus 2006, 13:41
Over doorgedreven Islamisme.
Een merk autobanden moest zelfs het design van zijn profiel op de regenbanden vervangen, want op woestijnzand liet het een afdruk na wat mits de nodige losse interpretatie de naam van Allah kon zijn.
Wie gaat nu ook met regenbanden in de woestijn rijden :mrgreen:

Bierke
16 augustus 2006, 15:18

Je kan toch toegeven dat het belachelijk is in een westers land zoiets te verbieden omwille van een godsdienst?
Iets wat de islam moet beseffen is dat er een scheiding is tussen kerk en staat, en een paspoort is op z'n minst een staatsaangelegenheid.

driewerf
16 augustus 2006, 15:56
Je kan toch toegeven dat het belachelijk is in een westers land zoiets te verbieden omwille van een godsdienst?
Iets wat de islam moet beseffen is dat er een scheiding is tussen kerk en staat, en een paspoort is op z'n minst een staatsaangelegenheid.
Maar zoals eerder reeds werd aangegeven heeft het geen zin om in deze op de Islam te kappen, aangezien het om een fout van een ambtenaar, ginhg, en in gans het incident geen moslim aan te pas kwam.

driewerf
16 augustus 2006, 16:00
Marokko, Tunesie, Syrie, Lybie, Egypte, Algerije. Irak (hoewel de VS dat aan het verhelpen zijn), Palestina (alleen is daar de kwestie Staat dan weer moeilijk) Jordanie, Indonesie (het land met het grootst aantal moslims) Pakistan. Enfin, ik schud maar wat uit mijn mouw hoor.

driewerf
16 augustus 2006, 16:01
of het Brits aardrijkskunde-onderwijs is dringend aan een heropwaardering toe.

Basy Lys
16 augustus 2006, 16:09
Die scheiding is er zelfs in Turkije niet.

Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606 7.

Islam en politiek / Paul AARTS, Saskia GIELING, Erik Jan ZÜRCHER

TURKIJE

P. 362
...
Bij de kemalistische secularisering ging het niet om een scheiding van ‘kerk en staat’ in de Europese zin. Dat kon ook niet omdat de soennitische islam nu eenmaal geen onafhankelijke organisatie, geen ‘kerk’ kent. Het ging veel meer om het vestigen van het primaat van de staat over de godsdienst. De godsdienstige instellingen bleven aan de staat verbonden via de Directoraten van Godsdienstzaken en van Vrome Stichtingen, die zich overigens uitsluitend beperkten tot de zorg voor de soennitische gemeenschap. ...
---

De Turkse gemeenschappen in Europa worden ook vandaag nog gecontroleerd door de Turkse officiële instellingen, onder meer via de moskeeën.

Stein
16 augustus 2006, 16:12
Komt daar argumentatie bij of moet ik het gewoon stellen met "je trekt de verkeerde conclusie" ?

Dus: een Brits echtpaar krijgt geen paspoort voor het dochtertje met die foto, die de moslims zou kunnen shockeren. Dat omdat ze naar Zuid-Frankrijk willen reizen, voorwaar nog een moslimland.

Leg me eens uit welke conclusie ik daar WEL uit moet trekken ? Mèt argumenten, aub.
Alweer te veel eisen. Feit is dat je hier met blote schouders op je pas mag, en dat een hoofddoek niet nodig is. Die ambtenaar is dus een idioot.

Basy Lys
16 augustus 2006, 16:29
Marokko, Tunesie, Syrie, Lybie, Egypte, Algerije. Irak (hoewel de VS dat aan het verhelpen zijn), Palestina (alleen is daar de kwestie Staat dan weer moeilijk) Jordanie, Indonesie (het land met het grootst aantal moslims) Pakistan. Enfin, ik schud maar wat uit mijn mouw hoor.
Hoort het wel zo maar iets uit zijn mouw te schudden en dat dan als bekende waarheid te verkopen. Bij gebrek aan tijd heb ik slechts van twee landen de grondwet opgezocht:

Marokko

Article 6: Islam shall be the state religion.

Article 39: No member of Parliament shall be prosecuted, arrested, put into custody or brought to trial as a result of expressing opinions or casting a vote while exercising office functions, except when the opinions expressed may be injurious to the monarchical system and the religion of Islam or derogatory to the respect owed the king.

Article 106: Neither the State system of monarchy nor the prescriptions related to the religion of Islam may be subject to a constitutional revision.

Tunesië

Preamble
In the name of God, the Compassionate and Merciful, We, the representatives of the Tunisian people, meeting as members of the National Constituent Assembly, Proclaim the will of this people, set free from foreign domination thanks to its powerful cohesion and to its struggle against tyranny, exploitation, and regression;
- to consolidate national unity and to remain faithful to human values which constitute the common heritage of peoples attached to human dignity, justice, and liberty, and working for peace, progress, and free cooperation between nations;
- to remain faithful to the teachings of Islam, to the unity of the Greater Maghreb, to its membership of the Arab family, to cooperation with the African peoples in building a better future, and with all peoples who are struggling for justice and liberty;

Article 1 [State]?Tunisia is a free State, independent and sovereign; its religion is the Islam, its language is Arabic, and its form is the Republic.

Article 38 [Head of State]?The President of the Republic is the Head of the State. His religion is Islam.

Article 40 [Eligibility]??(1) Any Tunisian who does not carry another nationality, who is of Moslem religion, and whose father, mother, and paternal and maternal grandfather have been of Tunisian nationality without interruption, may present himself as a candidate for the Presidency of the Republic.?
Ik laat het graag aan anderen over van de basiswetten op te zoeken van alle andere landen waar een mohammedaanse meerderheid de macht in handen heeft. Het is zeker dat overal de mohammedaanse leer als dusdanig in de wetten staat ingeschreven. Zoals de aanhangers zelf stellen: "islam is niet alleen een godsdienst, het is een 'way of life' ..." Met andere woorden: het is een totalitaire ideologie die elk aspect van het menselijke leven verstikt.

driewerf
16 augustus 2006, 16:40
Hoort het wel zo maar iets uit zijn mouw te schudden en dat dan als bekende waarheid te verkopen. Bij gebrek aan tijd heb ik slechts van twee landen de grondwet opgezocht:

Marokko

Article 6: Islam shall be the state religion.

Article 39: No member of Parliament shall be prosecuted, arrested, put into custody or brought to trial as a result of expressing opinions or casting a vote while exercising office functions, except when the opinions expressed may be injurious to the monarchical system and the religion of Islam or derogatory to the respect owed the king.

Article 106: Neither the State system of monarchy nor the prescriptions related to the religion of Islam may be subject to a constitutional revision.

Tunesië

Preamble
In the name of God, the Compassionate and Merciful, We, the representatives of the Tunisian people, meeting as members of the National Constituent Assembly, Proclaim the will of this people, set free from foreign domination thanks to its powerful cohesion and to its struggle against tyranny, exploitation, and regression;
- to consolidate national unity and to remain faithful to human values which constitute the common heritage of peoples attached to human dignity, justice, and liberty, and working for peace, progress, and free cooperation between nations;
- to remain faithful to the teachings of Islam, to the unity of the Greater Maghreb, to its membership of the Arab family, to cooperation with the African peoples in building a better future, and with all peoples who are struggling for justice and liberty;

Article 1 [State]?Tunisia is a free State, independent and sovereign; its religion is the Islam, its language is Arabic, and its form is the Republic.

Article 38 [Head of State]?The President of the Republic is the Head of the State. His religion is Islam.

Article 40 [Eligibility]??(1) Any Tunisian who does not carry another nationality, who is of Moslem religion, and whose father, mother, and paternal and maternal grandfather have been of Tunisian nationality without interruption, may present himself as a candidate for the Presidency of the Republic.?
Ik laat het graag aan anderen over van de basiswetten op te zoeken van alle andere landen waar een mohammedaanse meerderheid de macht in handen heeft. Het is zeker dat overal de mohammedaanse leer als dusdanig in de wetten staat ingeschreven. Zoals de aanhangers zelf stellen: "islam is niet alleen een godsdienst, het is een 'way of life' ..." Met andere woorden: het is een totalitaire ideologie die elk aspect van het menselijke leven verstikt.
vandaar dat er met name in Marokko aanzienlijke joodse en christelijke gemeenschappen zijn. :roll:

carlgustaaf
16 augustus 2006, 20:54
Zo'n dingen zijn tof, enkel en alleen omdat jullie daardoor geraakt zijn.de forumzot komt ook eens blaffen:lol: