PDA

View Full Version : Ayaan Hirsi Ali noemt Rita Verdonk ''gevaarlijk''

Uh-Huh
20 augustus 2006, 22:48
Voormalig Nederlands parlementslid Ayaan Hirsi Ali haalt zwaar uit naar minister van Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk. In de Nova-televisiedocumentaire "De Gelukzoeker" die volgende week zaterdag wordt uitgezonden, waarschuwt Hirsi Ali voor het "gevaar" dat Verdonk in haar ogen vormt.
"Ze is enorm populair, maar heeft geen partijprogramma. De geschiedenis wijst uit dat het gevaarlijk is als men zoveel macht krijgt", aldus het voormalig Kamerlid. De relatie tussen de twee vrouwen is behoorlijk vertroebeld. In juni ontstond er in Nederland commotie rond de manier waarop Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit had verkregen. Minister van Vreemdelingenzaken Verdonk ontnam daarop eerst haar paspoort, maar kwam nadien op die beslissing terug onder druk van het parlement. Uiteindelijk viel de regering Balkenende over het aanblijven van Verdonk als minister. Partijleider van de VVD Mark Rutte neemt het in een reactie op voor Verdonk. "Dit komt op mij over als rancuneuze uitspraken, die echter elke grond missen".
Bron: De Standaard

Kijk eens aan zeg; na de hele Theo van Gogh-affaire en islam-bashing is ze toch wel veel van haar populariteit kwijtgeraakt. Ben in het algemeen benieuwd naar wie haar nu nog zal blijven steunen...

C uit W
20 augustus 2006, 23:09
Zeer goedkope kritiek.
Lijkt me eerder frustratie dan wat anders.

eno2
22 augustus 2006, 10:07
Tuurlijk is een reactionaire trut zoals Verdonk gevaarlijk.
Ik hoop dat Hirshi terug komt en haar een pak voor haar kuisheidsgordel verkoopt.

Jazeker
22 augustus 2006, 10:29
Beetje natrappen. Niks meer of minder.

Hertog van Gelre
22 augustus 2006, 10:35
Beetje natrappen. Niks meer of minder.
Nee, een uit de context getrokken citaat uit een lang interview.

In het begin zegt AHA over Verdonk n.a.v. kabinetscrisis en de aanleiding daartoe: Minister Verdonk moet nog leren.

In het midden gaat het over haar partij en dan zegt ze: De VVD heeft nog geen partijprogramma, de geschiedenis leert dat dat gevaarlijk is.

Dat sensatiebeluste journalisten die uitspraken zodanig monteren dat het lijkt alsof ze bij elkaar horen is niet haar schuld. Het complete interview wordt zaterdag uitgezonden.

BTW: Je weet wat ik vind van Verdonk.

Antoon
22 augustus 2006, 12:02
BTW: Je weet wat ik vind van Verdonk.

neen. wat vind je van haar?

eno2
23 augustus 2006, 09:51

Ze krabbelt naar voor en ze krabbelt terug.

Antoon
23 augustus 2006, 10:06
Ze krabbelt naar voor en ze krabbelt terug.

Ben jij Hertog van Gerle? ;-)

Hertog van Gelre
23 augustus 2006, 10:19
Sorry Antoon, Ik verkeerde toch echt in de veronderstelling dat ik hier meteen een antwoord had gepost. Blijkbaar niet verstuurd of zo.

Maar goed: In tegenstelling tot Ayaan, die heeft verklaard 'nog steeds een fan te zijn van Rita' vind ik Verdonk wél gevaarlijk. Heeft op zich weinig te maken met haar ideeën, zo ze die al heeft, maar met haar machtsmisbruik, willekeur, rancune en incompetentie. Tot mijn verbazing weet ze een groot aantal mensen nog steeds te doen geloven 'dat ze haar rug heeft rechtgehouden' terwijl ze toch een paar keer 180 graden is gedraaid.

Rechtse kiezers kunnen beter gaan voor Pastors.

Antoon
23 augustus 2006, 10:20
Sorry Antoon, Ik verkeerde toch echt in de veronderstelling dat ik hier meteen een antwoord had gepost. Blijkbaar niet verstuurd of zo.

Maar goed: In tegenstelling tot Ayaan, die heeft verklaard 'nog steeds een fan te zijn van Rita' vind ik Verdonk wél gevaarlijk. Heeft op zich weinig te maken met haar ideeën, zo ze die al heeft, maar met haar machtsmisbruik, willekeur, rancune en incompetentie. Tot mijn verbazing weet ze een groot aantal mensen nog steeds te doen geloven 'dat ze haar rug heeft rechtgehouden' terwijl ze toch een paar keer 180 graden is gedraaid.

Rechtse kiezers kunnen beter gaan voor Pastors.

Ok, dan weet ik dat ook weer. ;-)

Hertog van Gelre
23 augustus 2006, 10:24
Ok, dan weet ik dat ook weer. ;-)
Maar wat vind jij van Verdonk?

circe
23 augustus 2006, 10:42
Ik las ergens dat het krantenbericht de feiten een beetje door elkaar heeft gehaald.

Het zou hem niet over Verdonk gaan die geen programma heeft, maar uiteraard over de partij zelf (nochtans de partij waar Hirsi zelf lid en kamerlid voor was).

-----------------------
alhoewel ik Hirsi Ali een zeer moedige dame vind, denk ik dat ze hier toch een beetje erg uit de bocht begint te vliegen.
Ze had zelf al besloten te emigreren naar de VS, net voor het schandaal over haar al of niet verkeerde naam losbarstte.
Het euvel werd min of meer opgelost, mits een paar goocheltrucs, maar enfin, Ali zit nu netjes met haar Nederlands paspoort waar ze wou zitten.

Dan nog een sneer achteraf terugzenden naar Verdonk heeft geen enkele meerwaarde en is eerder wat mediageile natrapperij. Iemand als Ali totaal onwaardig wil ze nog ernstig genomen worden.

Antoon
23 augustus 2006, 10:44
Maar wat vind jij van Verdonk?

Ik ben het niet mee eens met alle kritiek die ze op haar hoofd krijgt toegesmeten.

Zij heeft als eerste minister de echte problemen met vreemdelingen proberen aanpakken zonder rekening te houden met de politiek correcte bullshit die de rest van de Europese ministers hun handen vastbindt.

Haar fout met Hirsi Ali is rechtgezet, maar was naar mijn mening door anderen gemanipuleerd om haar in een slecht daglicht te plaatsen.

BTW: bij de verkiezingen voor de leiding van de VVD hadden ze beter Verdonck gekozen. Toen ze verloor ging de VVD * la minute met vijf zetels achteruit in de peilingen.

Ik las ergens dat het krantenbericht de feiten een beetje door elkaar heeft gehaald.

Het zou hem niet over Verdonk gaan die geen programma heeft, maar uiteraard over de partij zelf (nochtans de partij waar Hirsi zelf lid en kamerlid voor was).

Correct. Wanneer je de volledige intervieuw ziet dan kun je merken dat de woorden van Hirsi Ali zijn verdraaid.

eno2
23 augustus 2006, 11:25
Ben jij Hertog van Gerle? ;-)
Moet je Hertog zijn om aan de discussie deel te nemen?

Ik ben maar Ridder in de orde van de Kanten Onderbroek.

Hertog van Gelre
23 augustus 2006, 11:28

Hertog of hoger. Ik heb trouwens niet eens een onderbroek, laat staan een kanten. Nee hoor Eno...Welkom, doe mee, duik erop.

eno2
23 augustus 2006, 11:32
Hertog of hoger. Ik heb trouwens niet eens een onderbroek, laat staan een kanten. Nee hoor Eno...Welkom, doe mee, duik erop.

Wel ik zei al dat Verdonck gevaarlijk is, omdat ze, als ze vermeende misbruiken ziet, dan al vooruit begint te krabben, en dan moet herzien en terug moet beginnen krabbelen, tesamen

eno2
23 augustus 2006, 11:32

Wel ik zei al dat Verdonck gevaarlijk is, omdat ze, als ze vermeende misbruiken ziet, dan al vooruit begint te krabben, en dan moet herzien en terug moet beginnen krabbelen, tesamen met hele kabinetten.

Je moet krabben om te winnen, maar dat is in de loterij, niet in de politiek.
In de politiek is vooruit en -terugkrabben contraproductief.

Uh-Huh
23 augustus 2006, 11:37
Nee, een uit de context getrokken citaat uit een lang interview.
In het begin zegt AHA over Verdonk n.a.v. kabinetscrisis en de aanleiding daartoe: Minister Verdonk moet nog leren.
Ja maar dan vraag ik me toch wel af wat HA meer heeft bereikt dan Verdonk, om zo'n kritiek op haar te geven...

In het midden gaat het over haar partij en dan zegt ze: De VVD heeft nog geen partijprogramma, de geschiedenis leert dat dat gevaarlijk is.
Dat sensatiebeluste journalisten die uitspraken zodanig monteren dat het lijkt alsof ze bij elkaar horen is niet haar schuld. Het complete interview wordt zaterdag uitgezonden.
8O
Dat zegt ze dus over de partij waarvan ze zelf ook lid was?! Het klopt trouwens niet... http://www.vvdweert.nl/main/programma.html

HA is een grotere brok frustratie dan Verdonk imho...

Hertog van Gelre
23 augustus 2006, 11:39
Ik ben het niet mee eens met alle kritiek die ze op haar hoofd krijgt toegesmeten. Ik wel. De kritiek is meer dan terecht.

Zij heeft als eerste minister de echte problemen met vreemdelingen proberen aanpakken zonder rekening te houden met de politiek correcte bullshit die de rest van de Europese ministers hun handen vastbindt. Inderdaad. Maar dat is niet háár verdienste. De wetgeving is voor komst al aangepast.

Haar fout met Hirsi Ali is rechtgezet, maar was naar mijn mening door anderen gemanipuleerd om haar in een slecht daglicht te plaatsen. Ik weet zeker van niet. De lijsttrekkerschapsverkiezingen hebben haar parten gespeeld. Niet alleen in de zaak Ayaan. Het rapport over de Schipholbrand moet bijvoorbeeld nog uitkomen...ik vrees met grote vreze. Ze heeft daar namelijk behoorlijke steken laten vallen en onbehoorlijk gehandeld.

BTW: bij de verkiezingen voor de leiding van de VVD hadden ze beter Verdonck gekozen. Toen ze verloor ging de VVD * la minute met vijf zetels achteruit in de peilingen. Ze hadden haar met pek en veren uit de partij moeten zetten toen haar malversaties bekend werden. Maar ja, stemmentrekster. Er is nu overigens een behoorlijke afrekening bezig: Van Aartsen, Bibi de Vries, Hans Hoogervorst en andere pro-Rutte VVD-ers zijn opeens 'niet meer beschikbaar voor de tweede kamer. Ik voorzie een behoorlijk slagveld voor de VVD bij de verkiezingen.

Correct. Wanneer je de volledige intervieuw ziet dan kun je merken dat de woorden van Hirsi Ali zijn verdraaid.Inderdaad.

Hertog van Gelre
23 augustus 2006, 11:45
Ja maar dan vraag ik me toch wel af wat HA meer heeft bereikt dan Verdonk, om zo'n kritiek op haar te geven...
Ayaan was inderdaad geen beroepspolitica. Maar ze heeft toch een aantal belangrijke punten op de agenda gezet. Haar kritiek op Verdonk gaat louter en alleen over haar 'strategische' optreden voor en tijdens de debatten die hebben geleid tot de kabinetscrises.

Dat zegt ze dus over de partij waarvan ze zelf ook lid was?! Het klopt trouwens niet...Er hebben veel prominente VVD-ers kritiek geuit over de gang van zaken bij de lijsttrekkersverkiezing. Nú is er inderdaad een programma. Toen nog niet. De twee (eigenlijk drie) moesten dus strijden op basis van 'stijl'. Dan maakt populisme een grote kans. Populisme is gelukkig 2 geworden en 'van alle walletjes eten' 3.

Antoon
23 augustus 2006, 11:49

Nee hoor, het was maar een grapje.

't Is al meer waard dan Ridder in de Kroonorde. In België toch.

Den Duisteren Duikboot
23 augustus 2006, 16:27
Een afrekening onder populisten dus.