View Full Version : verjaardag 11 september
Antoon
21 augustus 2006, 10:05
Wanneer 11 september wordt gemeld dan denkt men meteen aan de 9/11 aanslagen van New York.
Maar op 11 september zijn ook een aantal bekende mensen bij ons jarig:
Priester Luc Versteylen (Helaba), Koningin Paola, Bert Anciaux en Filip Dewinter.
Bij de aankoniging van een "open gesprek" tussen Versteylen en Dewinter zeiden ze over 11 september: "Het hoeven niet altijd rampen te zijn die op die datum geschieden” .
Monocle
21 augustus 2006, 10:18
Tja de geboorte van Dewinter kan nu niet gezien worden als een goede zaak, hé... ;)
Antoon
21 augustus 2006, 10:21
Dat is jouw mening. Ik vraag mij eerder af of de gebroote van Paola niet als ramp kan worden bestempeld. :-)
Jozef Ostyn
21 augustus 2006, 10:30
Ik wist niet dat 11 september de verjaardag was van zovele catastrofen!
vercetti
21 augustus 2006, 10:37
Wanneer 11 september wordt gemeld dan denkt men meteen aan de 9/11 aanslagen van New York.
Priester Luc Versteylen (Helaba), Koningin Paola, Bert Anciaux en Filip Dewinter.
Bij de aankoniging van een "open gesprek" tussen Versteylen en Dewinter zeiden ze over 11 september: "Het hoeven niet altijd rampen te zijn die op die datum geschieden” .
Dat is al 5 jaar geleden...
Ik denk dat iedereen nog weet waar hij was toen hij het nieuws vernam.
Jozef Ostyn
21 augustus 2006, 10:41
Dat denk ik ook. Tot nu toe zeker de meest bepalende gebeurtenis van de 21ste eeuw.
Metal Tom
21 augustus 2006, 10:41
Zoals dat bij mijn ouders en hun generatie de moord op Kennedy was. Weer iets om onze kleinkinderen later te vertellen.
Piet Hein
21 augustus 2006, 11:17
Ik denk dat iedereen nog weet waar hij was toen hij het nieuws vernam. Ik kwam juist terug van school. Maar toen was het eerste vliegt in een van de torens boorde. Eerst dacht ik dat het een ongeval was.
Ambiorix
21 augustus 2006, 11:17
waarom is 11sept zoveel belangrijker dan de vele genocides die op dit moment in de wereld gebeuren? omdat het toch maar zwarten zijn die elkaar in de broesse uitmoorden?
Jozef Ostyn
21 augustus 2006, 11:23
waarom is 11sept zoveel belangrijker dan de vele genocides die op dit moment in de wereld gebeuren? omdat het toch maar zwarten zijn die elkaar in de broesse uitmoorden?
11 september zorgde voor een keerpunt.
Dat doet niets af aan de verschrikking van de massamoorden (ik zou ze niet als genocides bestempelen) die elders gepleegd worden.
Patriot!
21 augustus 2006, 12:58
Op 11 september dit jaar gedenken we een andere, heuglijker gebeurtenis. Mijn geboorte, dan exact 20 jaar geleden. ;)
Ambiorix
21 augustus 2006, 13:10
Priester Luc Versteylen (Helaba), Koningin Paola, Bert Anciaux, Filip Dewinter, Patriot!
:-P
DaBlacky
21 augustus 2006, 13:10
Op 11 september dit jaar gedenken we een andere, heuglijker gebeurtenis. Mijn geboorte, dan exact 20 jaar geleden. ;)
Waa!! Nog een wereldramp! ;)
DaBlacky
21 augustus 2006, 13:13
Media in de eerste plaats. Ik heb zelden zoveel keer een herhaling van het nieuws gezien en gehoord als die dag.
En inderdaad, hoe erg het ook mogen zijn, wij identificeren ons meer met de blanke yuppie in een WTC-toren dan met een mager anderskleurige in een armoedig hutje.
Proletariër
21 augustus 2006, 14:48
kijk kijk, de aanslagen in new york komen zowaar maar op de 6de plaats, qua rampen die te herdenken zijn op 11 september :lol:
Hertog van Gelre
21 augustus 2006, 15:02
Door de live-footage en het schokeffect. Zoals Piet Hein zei: Tot aan de tweede inslag dacht iedereen nog dat het een ongeluk was.
Er zijn natuurlijk nog veel meer redenen: USA niet langer onkwetsbaar, de schok dat zoiets mogelijk is etc.
Antoon
21 augustus 2006, 15:03
Priester Luc Versteylen (Helaba), Koningin Paola, Bert Anciaux, Filip Dewinter, Patriot!
:-P
:lol:
Lof der Zotheid
21 augustus 2006, 15:09
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Maar toch: een prettige verjaardag binnen drie weken toegewenst.
styllo_ben
21 augustus 2006, 16:30
Ik kwam juist terug van school. Maar toen was het eerste vliegt in een van de torens boorde. Eerst dacht ik dat het een ongeval was.
Precies. Ik was ook net terug van school. Totaal verbijsterd keek ik naar die beelden. Uren heb ik naar tv gekeken.
Mijn moeder, totaal onbewust van de impact van die gebeurtenissen, begon te zeuren van dat ik te lang voor de tv bleef hangen en dat ik nu eens moest gaan leren.
DaBlacky
21 augustus 2006, 16:53
Ik was toen vakantiewerk aan het doen op hetzelfde fabriek als ik nu zit (opnieuw vakantiewerk wel te verstaan). Ik heb dus alles eerst via de radio vernomen tijdens het werk (niet bepaald goed verstaanbaar, het was pas de derde keer dat ik hoorde wat er gebeurd was... ongeloof) en in de avond toen ik bij de lokale computerboer langsging heb ik de beelden effectief gezien.
Jolly Roger
21 augustus 2006, 17:38
Na al die jaren proberen de media op alle mogelijke manieren de theorie van een aanval op de Verenigde Staten te ontkrachten en de hele affaire af te doen als een "complot". Wat een verhaal, wat een sensatie zou dat zijn !
Je zou voor minder kotsen.
BigF
21 augustus 2006, 18:19
Ik weet niet hoe het komt dat jullie allemaal nog zo goed weten waar je op dat moment was maar ik heb er geen flauw idee van waar ik me toen bevond...
Wat ik nog wel weet was dat ik net 1 jaar later (11 sept 2002) in de "WTC"-torens van Brussel zat te werken (zijn die niet van Belgacom ofzo) en dat daar toen grappen als "Kijk!! Een vliegtuig!!!" niet geapprecieerd werden.
Ma soit
Zijne Heerlijkheid
21 augustus 2006, 18:28
De gebeurtenissen op 11/09 zijn natuurlijk wel de rechtstreekse oorzaak geweest van een hele reeks van ingrijpende feiten later. Denk maar aan de inval in Afghanistan, de inval in Irak, de aanslagen in Madrid en Londen, de wereldwijde economische recessie, etc...
Voor de gemiddelde mens op deze aardkloot had 11/09 verregaander gevolgen dan pakweg de gruwelijkheden in Darfur. Dat kan -zeker als je het aantal slachtoffers vergelijkt- geweldig cru klinken, maar het is niet anders.
Lex Blanca
21 augustus 2006, 18:29
Na al die jaren proberen de media op alle mogelijke manieren de theorie van een aanval op de Verenigde Staten te ontkrachten en de hele affaire af te doen als een "complot".
Ik maak me sterk dit een licht overstatement te mogen noemen.:-)
Lex Blanca
21 augustus 2006, 20:10
Ik zou het eerst niet schrijven,maar doe het toch maar...op 11 september 2001 is een vriendin van me veel te jong heengegaan na een slepende ziekte die 5 jaar eerder op 11 september werd geconstateerd...haar zoon verjaart op 11 september.
Het was een emotionele dag.
stropkeuh
21 augustus 2006, 21:40
Kga al in mijn agenda vastzette :lol: :lol:
styllo_ben
21 augustus 2006, 21:42
Ik weet niet hoe het komt dat jullie allemaal nog zo goed weten waar je op dat moment was maar ik heb er geen flauw idee van waar ik me toen bevond...
tja, jij bent dan ook éne die nooit langs komt in de meer serieuzere gedeeltes van dit forum.
;-)
Tantist
21 augustus 2006, 22:38
Ik wist niet dat 11 september de verjaardag was van zovele catastrofen!
Patriot verjaart dan ook nog...
Jozef Ostyn
21 augustus 2006, 23:44
Patriot verjaart dan ook nog...
Dat is geen catastrofe, maar een ludiek evenement.
styllo_ben
22 augustus 2006, 09:32
Dat is geen catastrofe, maar een ludiek evenement.
dus u bedoelt dat de geboorte van hem een grap was?
fijn om te weten.
Jazeker
22 augustus 2006, 09:48
Wat ik nog wel weet was dat ik net 1 jaar later (11 sept 2002) in de "WTC"-torens van Brussel zat te werken (zijn die niet van Belgacom ofzo) en dat daar toen grappen als "Kijk!! Een vliegtuig!!!" niet geapprecieerd werden.
Ma soit
Jozef Ostyn
22 augustus 2006, 10:32
dus u bedoelt dat de geboorte van hem een grap was?
fijn om te weten.
Denk aan al het amusement dat we hier op dit forum zouden missen zonder de aanwezigheid van de BUB-club.
Zijne Heerlijkheid
22 augustus 2006, 14:20
Volgens mij menen sommige BUB'ers hier amper de helft van wat ze zeggen, maar scheppen ze er gewoon een duivels plezier in Vlaams-nationalisten de kast op te jagen.
Flaminganten zij nazi's! en hup, 70 diep verontwaardigde reacties. :-)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.